Hos FMLOG Försörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige lite säkrare. Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i arbetet. Om enheten FMLOG Grafisk produktion har ett 40-tal medarbetare placerade i Österhaninge. Härifrån levererar vi Försvarsmaktens totala behov av grafiskt material. Allt från namnbrickor till fastighetsskyltar. Grafisk produktion tillhör enheten Försörjning inom FMLOG. Enheten har cirka 380 medarbetare fördelade på ett 20-tal orter. Ledningen för enheten är lokaliserad till Arboga. Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter och utveckla dig inom området. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att tillhöra en grupp där vi är prestigelösa och hjälpsamma. Vi arbetar hårt för att nå våra mål samtidigt som vi värdesätter och arbetar för god och hälsosam balans mellan arbete och fritid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som projektledare/avropare arbetar du med inköp av material och externa produktioner till egna avdelningen och andra i Försvarsmakten. Det innebär att du både kommer att genomföra beställningar genom avrop inom ett visst antal tilldelade områden samt upphandlingar för belopp under direktupphandlingsgränsen enligt gällande lagar, beslut, rutiner och instruktioner. En stor del av arbetet innebär att utreda och produktionsleda inkomna uppdrag, efter Försvarsmaktens regelverk och riktlinjer. Men du ska också ta in offerter, hantera leverantörskontakter och själv administrera dina inköp från offert till faktura och avvikelsehantering. Du är också en viktig del i Grafisk produktions kundkontakter. Att informera beställande kunder om lagar, beslut, rutiner och instruktioner ingår i din vardag. Du kommer att: • Genomföra avrop mot avtal • Genomföra kvalificerade avrop från ramavtal i samråd med inköpssamordnare • Genomföra direktupphandlingar i samråd med inköpssamordnare • Övervaka att inköp av varor och tjänster sker enligt LOU, Lagen om offentlig upphandling • Vara beredd att stödja avdelningen med förekommande administrativa uppgifter KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial projektledarutbildning alternativt relevant arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och på engelska • God administrativ förmåga och kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, outlook) • B-körkort Personliga egenskaper Du är en serviceinriktad person med gott omdöme och ett glatt humör som tycker om att arbeta både självständigt och i team. Arbetet utförs ofta i samverkan med andra kollegor och du ska vara bra på att samarbeta med andra yrkesroller och kunna prioritera dina uppdrag. Det krävs även att du kan arbeta självständigt där du är resultatinriktad, uthållig, kvalitetsmedveten och klarar av att arbeta med flera uppgifter samtidigt även under tidspress. Som person är du stabil, flexibel, prestigelös, energisk och lojal. Det är särskilt viktigt att ha kundfokus och vara serviceinriktad men det krävs också en vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till bra produkter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper samt att du kompletterar de andra personerna inom gruppen. MERITERANDE • Erfarenheter av avropstjänst, gärna inom Försvarsmakten • Erfarenhet av affärssystem SAP • Erfarenhet som projektledare från den grafiska industrin • Kunskap inom CS-programvaror • Kunskap om ramverk för inköp inom statlig tjänst • Kunskaper inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) eller Lagen om upphandling på försvars- och säkerhetsområdet (LUFS) • Lagen om upphovsrätt och kunskap om mönsterskydd och varumärkesskydd • Erfarenhet av offentlig upphandling För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Österhaninge, utan möjlighet till distansarbete. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Maria Westberg, 070-458 39 00 Peter Englund, 070-918 39 61 Fackliga företrädare SACO Pernilla Kjellgren OFR/S Håkan Antonsson SEKO Ola Andersson Samtliga nås via växeln 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
WeStaff Sweden är ett snabbt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund i söder om Stockholm. Sök jobbet och bli en del i ett gäng med trevliga kollegor. Vi söker C-chaufförer till distributionsuppdrag! Detta är ett sommaruppdrag på fasta scheman från V.22 till och med v.33. För rätt person finns det möjlighet att fortsätta uppdragen in i hösten. Vi anställer löpande så skynda dig och sök jobbet! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C-chaufförer inom distribution. Våra kund är belägna söder om Stockholm. Är du en chaufför med hög servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? då är detta jobbet för dig! Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning, sänd in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer distribuera gods till kunder, runt och omkring Stockholm med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution, vanligtvis i burar/fat eller pall. Varje dag är det flera leveransstopp till olika kunder, det är viktigt att du trivs med att ha kundkontakt, och har en positiv energi och inställning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha för att klara arbetstempot. Arbetstid: Sommaruppdrag/Fasta scheman/Heltid Måndag-Fredag. Arbetstider: Dagtid, arbetspassens längd är 8 timmar långa. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang, med en personlig konsultchef. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag och innehar kollektivavtal. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
K&P HEMTJÄNST AB ÄR ETT PRIVAT FÖRETAG SOM HAR AVTAL MED HANINGE KOMMUN ATT UTFÖRA HEMTJÄNST I ORDINÄRT BOENDE. VI SÖKER PERONAL TILL DAGAR KVÄLLAR OCH HELGER VI FÖRVÄNTAR OSS ATT: Du är undersköterska/vårdbiträde Du har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift. Du är självständig ansvarsfull och ordningsam. Du är flexibel stresstålig har god samarbetsförmåga och alltid ett gott bemötande. ETT PLUS ÄR OM DU BEHÄRSKAR FINSKA SPRÅKET Det är ett självständigt arbete med sedvanliga hemtjänst uppgifter såsom omvårdnad, städ, tvätt m.m.
Är du händig problemlösare med känsla för service? Som fastighetsskötare hos oss får du en viktig roll i att skapa trygga, trivsamma och välskötta miljöer för våra hyresgäster. Vi söker dig som tar ansvar, gillar variation i vardagen och brinner för att ge det lilla extra - varje dag! Om tjänsten Rollen som fastighetsskötare är social och serviceinriktad. Du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat: Ta hand om fastighetens allmänna ytor såsom trapphus, källare, tvättstugor samt sophantering Tillsyn och enklare reparationer av exempelvis lekplatser, garage- och parkeringsplatser Arbetsledning av våra miljövärdar Din profil Erfarenhet från en liknande tjänst sedan tidigare, alternativt annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig Erfarenhet från en kundnära och serviceinriktad roll Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift B-körkort Vi erbjuder Läs mer om oss som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Jordbro Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi tillämpar löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker till tjänsten via länken nedan och kommer i den processen även bli ombedd att svara på ett par urvalsfrågor. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Maklin på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. ARBETSUPPGIFTER Att köra buss är ett roligt och flexibelt jobb för dig som trivs med kundkontakter. I rollen som bussförare träffar du barn, ungdomar och vuxna som alla har olika önskemål med sin resa. Som bussförare är det en självklarhet att du framför bussen med säkerhet och precision. I lika hög grad är du även företagets ansikte utåt, med ett positivt och lojalt uppträdande med ambitionen att alltid ge våra resenärer bästa service och en trevlig och säker upplevelse. Vi söker nu flera behovsanställda förare där du får möjlighet att köra olika typer av uppdrag, till exempel skola eller beställningstrafik. Du kommer till en fantastiskt fin och modern anläggning strax söder om Stockholm. Genom att arbeta hos oss bidrar du till ett mer hållbart samhälle och tillsammans gör vi skillnad! I skoltrafiken är du den trygga och säkra föraren som gör att både barnen och dess föräldrar kan känna förtroende att resan till och från skolan sker på bästa sätt. Kanske har ni lite samtal på vägen eller så är det lugnt och tyst? I beställningstrafiken möter du en mängd olika grupper som ofta är på väg till en spännande utflykt. Dess uppdrag är högst varierande och den ena turen är inte den andra lik. Det är olika destinationer och uppdrag, men också olika grupper av människor. KVALIFIKATIONER För att passa i rollen tror vi att du brinner för service och att du är van bussförare. Du har: • formell utbildning inom buss (D-kort och YKB) • god förmåga att uttrycka dig på svenska framför allt muntligt Som person är du serviceinriktad, tillmötesgående och löser uppkomna problem på ett smidigt och konstruktivt sätt. Du tycker om att möta nya människor, stora som små, och anpassar dig efter situation och person i ditt sätt att uttrycka dig och relatera till dem. Naturligtvis är du en säker förare med gott omdöme då det kan uppstå kritiska situationer där du snabbt kan ställa om vid nya förhållanden och ändrade förutsättningar. I grunden är du en lugn, trygg och stabil person som bemöter andra på ett respektfullt och professionellt sätt. Du gör så att andra känner sig välkomna, väl omhändertagna och trygga. ÖVRIGT Bergkvara är en av de största aktörerna inom den svenska kollektivtrafiken. Vi bedriver busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av fordons service för tunga nyttofordon. Koncernen är etablerad på ett 40-tal orter runt om i Sverige, har drygt 2000 medarbetare och omsätter ca 2,5 mdkr. Läs mer på: bergkvara.se
Arbetsgivare Jag är både din kund och din arbetsgivare, du är min högra hand. Jag är hundmamma, människomamma och farmor. Hundarna är två stycken av rasen mellan pinscher, barnen är vuxna och barnbarnet är min ögonsten. Ibland är det full fart och ibland är det lugna gatan. Något jag gillar är göra det själv-projekt, allt från originell inredning till födelsedagspyssel. Det vore roligt om du också är lite pysslig , men absolut inget krav. Jag bor i lägenhet centralt i Handen, nära till buss för den som behöver det. Arbetsuppgift Du är mina armar och ben, där jag inte räcker till tar du vid. Det kan innebära allt från att hjälpa mig att äta, normala hushållssysslor, till att hjälpa mig när jag sitter vid datorn, att assistera vid tangentbordet när längre texter ska formuleras, eller att hjälpa mig söka efter nya recept till veckans meny. Utöver hushållsarbete och viss personlig hygien så innebär arbete även att rasta mina hundar, själv eller med mig. Därför kan du inte vara rädd för dem. Har du hundvana är det ett plus men inget krav. Inga tunga lyft förekommer, eftersom det finns taklyft. Ingenting du gör hos mig kräver någon särskild utbildning, skinn på näsan och en skön "hur svårt kan det va" attityd underlättar dock. Utöver att gå bredvid en annan assisten innan du jobbar själv, kommer jag ge instruktioner allt eftersom nya moment dyker upp och uppstår frågor så kan du alltid vända dig till mig. Det är inte alltid full rulle, ganska ofta har vi tid att sitta en stund med netflix och chips, rekommendationer på bra serier mottages tacksamt! Assistent Ålder är inte det viktiga, din personliga mognad och att vi klickar är det som räknas. Du behöver kunna tala och förstå svenska så att vi kan kommunicera med varandra. Mina nuvarande assistenter har alla lite unika egenskaper, det den ena är mindre bra på, väger en annan upp, jag gillar att mina assistenter är olika individer. Gillar du att baka så står köket till ditt förfogande. Vi är några stycken som gärna äter upp godsakerna. Övrigt Tjänsten avser en behovsanställning där du arbetar några eller flera dagar i månaden. Jag beräknar att tjänsten ger mellan 25-75%, timlön. Arbetstiden förläggs varierat på måndagar till söndagar, även röda dagar, fördelat på 9-17 och 17-23 . Välkommen med din ansökan om du tror att det är just du som passar in i vårt gäng.
Motiveras du av att möta kunder och ge bästa tänkbara service? Då är det kanske dig vi söker som vår nya Servicerådgivare till Bilia Toyota i Kungens Kurva. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss. Varför välja Bilia Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Om tjänsten Som Servicerådgivare tar du emot våra kunder på plats, via telefon och mail. Du ger råd kring service och reparationer, lämnar ut prisuppgifter, hanterar försäkringsärenden samt fakturering. Stor vikt läggs vid god service och bra kundbemötande. Du blir en del av ett team där vi jobbar för att utvecklas tillsammans. Vad vi önskar av dig Du är van att arbeta med kunden i fokus och skapa goda kundrelationer. Vi ser gärna att du har arbetat i butik eller med något annat serviceyrke tidigare och har en god problemlösningsförmåga. Du har goda datorkunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Din personlighet, vilja att utvecklas med oss och din inställning är det vi lägger störst vikt vid i denna rekrytering. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning och placering är på Bilia Toyota i Kungens Kurva. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
Noga Omsorg söker nu en engagerad samordnare över sommaren till vårt team i Västerhaninge. Arbetsuppgifter för Samordnare i VästerhaningeSom en väsentlig del av vårt team i Västerhaninge kommer dina arbetsuppgifter att inkludera: I rollen som samordnare ingår att lägga scheman, ta mot nya kunder, svara i telefon, prata med kunder, ha god kontakt med biståndshandläggare, planera medarbetare på olika scheman, arbetsleda våra medarbetare, arbeta i våra olika datasystem med mera. Kvalifikationer för tjänsten som Samordnare För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha följande kvalifikationer: Du behöver ha en slutförd utbildning på gymnasienivå. Vi ser gärna att du studerar på högskola eller är klar med din högskoleutbildning. Dokumenterad erfarenhet av administration och datorvana. Behärska svenska språket i tal och i skrift. Det innebär kunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1-C2 enligt Europarådets språkskala (Europeiska rådet: Gemensamma europeiska referensramen för språk (CEF)). Kunna arbeta i Excel. Merit är om du kan Epsilon, Phoniro och Quinyx. B-körkort Personliga Egenskaper vi Värderar Vi söker dig som är: Kommunikativ och kan effektivt interagera med både kunder och teammedlemmar Empatisk med förmågan att sätta dig in i andras behov Samarbetsvillig och arbetar väl i team Noggrann Strukturerad Socialkompetent Bra på att prioritera, följa upp och vara kommunikativ. Arbetstid och Anställningsform för Samordnare i Haninge Vi erbjuder en heltidstjänst över sommaren. Start i juni. Kravet är att du kan arbeta hela sommaren fram till vecka 32. Fördelar med att Arbeta hos Noga OmsorgGenom att arbeta hos oss får du: Stöd från ett engagerat och hjälpsamt team En arbetsmiljö där du dagligen gör skillnad Kollektivavtal som säkerställer trygga anställningsvillkor Hur du Ansöker till Samordnarrollen i Västerhaninge Är du redo att bli en del av vårt dedikerade team? Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Din ansökan bör innehålla: Ett personligt brev CV Referenser
Haninge Montessoriskola är en liten, populär och charmig skola med förskola, förskoleklass, fritidshem och grundskola årskurs 1-5. Hos oss går kunskap och trivsel hand i hand, och alla barn blir sedda. Vi har funnits i över 25 år, och erbjuder glada, nyfikna barn, nöjda, engagerade vårdnadshavare, positiv och skicklig pedagoger, korta beslutsvägar med en delaktig ledning. Vi har ett stort geografiskt upptagningsområde, och en stadig kö med nya barn som önskar plats hos oss. Vi söker dig som har ett intresse för/ är nyfiken på montessoripedagogik. Är positiv, lyhörd, flexibel och lösningsorienterad. Trivs med att arbeta i en liten verksamhet, där samarbete och prestigelöshet är extra viktigt, eftersom detta är en arbetsplats där vår framgång till stor del beror på att vi alla hjälps åt. Vill ha roligt på jobbet. Vi söker personer som vill vara timvikarie hos oss vid behov. Det kan vara på förskolan, stöttning i klass och i fritidsverksamheten.
Haninge Montessoriskola är en liten för-och grundskola upp till åk 5. Vi söker en slöjdlärare, gärna med både utbildning och erfarenhet med tillträde snarast. Du måste gilla att jobba i den lilla skolan. Vi söker nu en slöjdlärare till våra fina mellanstadieelever. Sysselsättningsgrad 10%. Hör gärna av er vid intresse, så ska vi berätta med om vår verksamhet och tjänsten
Välj ett jobb för att visa detaljer