Produktionsassistent
Apoteket AB
Lager- och terminalpersonal

Apoteket etablerar nu flera enheter i Skåne inför uppstarten av ett nytt uppdrag tillsammans med Region Skåne den 1 september 2025. Försörjningsenheten i Hässleholm kommer, tillsammans med övriga enheter, att ansvara för att vården i Skåne får läkemedel i rätt tid och med rätt kvalitet. Vi söker nu dig som vill bli en viktig del av vårt team på försörjningsenheten i Hässleholm – en samhällsviktig roll där du får möjlighet att påverka och utveckla strukturer, rutiner och processer från grunden. Produktionsassistent försörjningsenheten HässleholmSom produktionsassistent är du en nyckelperson i ett team på cirka 15 medarbetare, där du arbetar nära farmaceuter, ledning och andra produktionsassistenter. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa att rätt vara, i rätt styrka och vid rätt tidpunkt når vården – varje steg i kedjan är avgörande för att upprätthålla leveranssäkerhet och patientsäkerhet. Du kommer ha ett viktigt varuansvar och en central roll i att produktionen och varuflödet fungerar smidigt, effektivt och enligt plan. Detta är ett arbete där din struktur, flexibilitet och förmåga att prioritera gör verklig skillnad – varje dag. Dina huvudsakliga arbetsområden Mottagning och uppföljning av dagliga inleveranser Plockning och färdigställande av leveranser till kund Resthantering Inventering Dina kompetenser Vi söker dig som har en gymnasieexamen och är redo för ett viktigt uppdrag inom en samhällsviktig verksamhet. Har du tidigare erfarenhet från apotek, lager- eller varuhantering är det meriterande – men det viktigaste är att du har rätt inställning och vilja att bidra. För att trivas i rollen tror vi att du är en person som arbetar strukturerat och har lätt för att hålla ordning även när tempot är högt. Du har god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och gillar att ta ansvar för att saker blir gjorda – på rätt sätt och i rätt tid. Du är en lagspelare med god kommunikations- och samarbetsförmåga och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Utöver det vill vi att du: Goda kunskaper i svenska, tal och skrift  Är strukturerad och organiserad  Har god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt  Har god samarbets- och kommunkationsförmåga Är lösningsorienterad och handlingskraftig  Följer rutiner och processer noggrant När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen till Apoteket!

43 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Handledare för familjehem
Samskapa behandling AB
Socialsekreterare

Välkommen till Samskapa. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi söker nu en handledare till familjehem till våra uppdrag, inom strukturerad hemmabaserad behandling, i hela Skåne med angränsande län. Uppdrag: Som handledare ansvarar du för ett antal familjehem. Din uppgift är att bistå familjehemmen med handledning och stöd under de perioder de har en placering. Du arbetar på uppdrag av socialtjänsten och har ett nära samarbete med ansvarig socialsekreterare. I arbetet ingår: - Rekrytering och utredning av familjehem - Att utbilda familjehem - Stöd och handledning till familjehem - Dokumentation och rapportering Du blir en del av ett team, som arbetar i komplexa ärenden med behandlingsinsatser i familjehemmen. Behandlingsarbetet sker i stor utsträckning ensamt, men i varje ärende är man ett team med täta team-träffar och ett gemensamt mål framåt med de olika delarna i familjesystemet. Därav behöver du tycka om att arbeta både i team och självständigt. Teamet, som består av Samordnare, Familjebehandlare, Handledare och Ungdomsbehandlare, ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för utveckling och förändring i familjerna på hemmaplan och även för placerade barn i behandlingsfamilj.  Varje ärende är unikt och du kan därför komma att ha olika roller och tillhöra olika team utifrån hur behovet ser ut. Det finns en behandlingsledare som har huvudansvaret för att strukturera och leda behandlingsarbetet framåt i teamen. Arbetet innefattar resor då våra familjehem finns utspridda i regionen. I tjänsten ingår även beredskap. Information om tjänsten: Omfattning: Heltid Arbetstid: Dagtid, men viss kvällstid kan förekomma. Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning Vi erbjuder dig Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Möjlighet till kompetensutveckling (utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse) En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens (kartlägger styrkor och utvecklingsområden) Generöst friskvårdbidrag Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen (till exempel genom intern rörlighet) Krav Socionom eller beteendevetare Erfarenhet av familjehemsvård (gärna som familjehemskonsulent) God kännedom om socialtjänstlagen och BBIC Utbildning kring utredningsprocessen Arbetslivserfarenhet inom målgruppen God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (krävs i utredningsprocessen och rapporteringen) God datorvana B-körkort Meriterande Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete Utbildning/erfarenhet av att handleda familjehem Steg-1 utbildning eller andra fördjupande utbildningar Erfarenhet av att arbeta i team med relationell och systemisk inriktning Personliga egenskaper: Som person är du trygg i dig själv och har en god förmåga att skapa förtroende hos andra människor och för organisationen. Du har ett vänligt och omsorgsfullt bemötande. Vi tror att du är en driven person som sporras av eget ansvar och att utveckla en god och kvalitativ verksamhet. Då du arbetar i människors vardag och bostad, är det viktigt att du kan vara flexibel och hantera de situationer som kan uppstå. Det är av vikt att du en har god samarbetsförmåga, både internt och externt. Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll. Information om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/. Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Veronica Tiger [email protected] 0735-323869

43 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Städare

Vi jobbar med städ mitt i Skåne både hos privata personer och företag. Vi utför även fönsterputsning, flyttstädning, storstädning osv. Är du noggrann och serviceminded,snabb, effektiv, stresstålig, lojal och trevlig, punktlig, ansvarig, pålitlig, social och ärlig, brinner för att jobba då är du rätt persson som vi behöver. Vi utgår från Sösdala... Kunna svenska språk är ett krav. Körkort. Skicka ditt CV och PB: [email protected] Mvh/Ingrid

43 dagar sedan
Sista ansökan:
13 oktober 2025
Vi söker framtidens Fasciaspecialist till Fasciaklinikerna Hässleholm
Enicare AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi på Fasciaklinikerna Hässleholm växer och söker nya medarbetare som vill utvecklas inom hälsa och friskvård. I slutet av augusti öppnar vi en ny klinik i centrala Hässleholm. Du behöver Ingen tidigare erfarenhet - Vi utbildar dig! Det viktiga är att du har engagemang, servicekänsla och vill hjälpa andra att må bättre. Som Fasciaspecialist får du ett meningsfullt yrke där du arbetar med att hjälpa människor till ökad rörlighet, minskad smärta och bättre livskvalité. Vi erbjuder Kostnadsfri utbildning. 6 timmars arbetsdag som standard. Tydliga rutiner och stöd i utvecklingen. Ett tryggt koncept och engagerade kollegor. Bidra till en varm och positiv arbetsmiljö – både för kunder och kollegor. Vem söker vi? Du är social, lyhörd och lösningsfokuserad. Du tycker om att jobba med människor. Du är ansvarstagande och gillar struktur. Du har viljan att lära dig - vi ger dig verktygen. Vad innebär tjänsten? Du kommer att arbeta med att ta emot kunder, ge behandlingar och skapa en positiv upplevelse genom god service och personligt bemötande. En del av rollen innebär även att ge vägledning kring våra produkter och tjänster. Du är en viktig del av teamet på kliniken och bidrar till en trivsam och professionell miljö, där vi tillsammans strävar efter att varje kund ska känna sig sedd, trygg och väl omhändertagen. Tjänsten innebär 6 timmars arbetsdag, med arbetspass förlagda även på kvällar och helger. Du behöver ingen tidigare erfarenhet. Kostnadsfri utbildning till Fasciaspecialist ingår vid anställning. Anställningsvillkor • Vi har öppet 7 dagar i veckan mellan kl. 07.00 och 21.00 (Helger 10.00-17.00). Brinner du för att hjälpa andra människor? Vill du hjälpa människor att uppnå sin fulla potential? Skicka in din ansökan via länken nedan - urval sker löpande! För mer information om Fasciaklinikerna och hur en behandling går till besök vår hemsida: https://fasciaclinics.com/se/

44 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Maskinoperatör till industriföretag - Hörby
Processbemanning Svenska AB
Maskinoperatörer, farmaceutiska produkter

Maskinoperatör till industri i Hörby Är du noggrann, ansvarsfull och har du erfarenhet av att arbeta som maskinoperatör? Då kan det här vara ett jobb för dig! Om tjänsten: Vi söker nu en maskinoperatör till vår kund i Hörby. I denna roll kommer du bland annat att sköta och övervaka maskiner, fylla på material samt ställa om och justera maskinerna vid behov. En del av arbetet innebär också att kontrollera färdigproducerade detaljer, förpackningar och bipacksedlar. Dessutom kommer du att arbeta med dokumentation på både svenska och engelska. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda 5-skift alternativt 3-skift- Vem söker vi? Vi söker dig som är positiv, framåt och självgående. Eftersom arbetet kräver noggrannhet och tålamod är det viktigt att du är noga med detaljer och kan arbeta självständigt. Då arbetsplatsen är verksam inom den medicintekniska branschen, ställs det höga krav på kvalitet och precision, så tidigare erfarenhet från en kvalitetsmedveten industri är ett plus. Du måste också vara rök- och snusfri för att kunna arbeta hos oss. Krav för tjänsten: - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Datorvana och erfarenhet av dokumentation. - Erfarenhet som maskinoperatör eller annan teknisk bakgrund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se

44 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Produktionsteknik/ Utbildare (hybrid)
Produktionskonsult Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Inledning: Vill du arbeta med och utbilda, både personer inom Företag men också inom olika skolmyndigheter så som Yrkeshögskola el liknande. - Då kan det här vara din nästa möjlighet att få ingå i ett inkluderande team som kännetecknas av arbetsglädje, driv och energi! Om jobbet: Vi jobbar med Yrkeshögskolor och företag, så konsten att kunna överföra kunskap till olika yrkesgrupper är avgörande! Det kräver en kombination av föreläsningstekniker och praktiska demonstrationer, både på distans, vid fysiska träffar eller ute hos våra företagskunder. Uppdragens längd och innehåll varierar beroende på kurserna och utbildningsbehoven. Arbetet kan ske både på distans och hos kund/utbildningsort. Det kan även ingå längre resor och uppdrag på andra orter. Utbildning och god kompetens inom: Formella krav: · SeQF nivå 6 eller högre · Stark bakgrund inom ett eller flera tekniskt relaterade ämnen · Erfarenhet av pedagogisk eller undervisning på skola Meriterande: · Green Belt-certifiering eller högre · Erfarenhet av andra operativsystem än Windows · IT: Kunskap om hård- och mjukvara, inklusive Raspberry Pi och liknande system Arbetsuppgifterna består till stor del av materialframtagning. Vänligen ange i punktform, på en skala från 1 till 10, där 1 är lägst och 10 är högst, dina kompetenser inom följande områden: · Kontorsprogram: LibreOffice, Google Dokument, MS Office · Grafik: T.ex. GIMP, Inkscape eller liknande · Multimedia: OpenShot, OBS Studio eller liknande · Ritningar: Vi prioriterar Google SketchUp, alternativt andra CAD-applikationer · Projektledning: ProjectLibre eller liknande Kompetensområden: · Produktionsteknik · Produktionseffektivitet och optimering · Digitalisering och automatisering Industri 4.0 · Kvalitet och hållbarhet Six Sigma-projektledning · Supply Chain och logistik Supply Chain Management · Design och planering Ritningslära · Förändringsledning Som person: Konsten att kunna överföra kunskap till olika yrkesgrupper är avgörande! Dessutom är det viktigt att du som person är strukturerad, ansvarstagande och kan planera och prioritera ditt arbete. Arbetet handlar om att inspirera, engagera och förmedla kunskap och förändringar och därför en viktig del för att lyckas i rollen. Du som person måste ha fantasi och kreativitet för att kunna skapa det som ännu inte finns ;) Uppdragen kräver att du behärskar svenska och gärna engelska. Övrigt: Du behöver ha b-körkort och tillgång till bil. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan: Om du tycker detta låter intressant så söker du genom att skicka ditt CV och personligt brev till [email protected]. Vill du ha ytterligare upplysningar får du gärna kontakta Tito Lukić (Avdelningsansvarig Utbildningsverksamhet) 0761-278 398 eller via mail [email protected] Om Prokon: Prokon är en rikstäckande och komplett leverantör inom produktionseffektivisering. Med engagemang och envishet har vi med våra arbetsmetoder och mångåriga erfarenhet tagit fram mätverktyg som ger en tydlig överblick av produktiviteten i produktionen. Detta förenklar prioritering i förbättringsinsatser och ger därigenom en högre effektivitet.

45 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Senior rådgivare ekonomi / redovisningskonsult, Hässleholm
Ludvig & Co AB
Redovisningsekonomer

Vill du göra skillnad för företagare, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till utveckling? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom exempelvis redovisning, bokslut och deklarationshjälp. Just nu söker vi dig en skicklig och erfaren rådgivare/redovisningskonsult till vårt Hässleholmskontor! Vi på Ludvig & Co kan erbjuda dig: En hållbar arbetsvardag: vi jobbar tillsammans för att kunna stötta varandra. Vi tror på samarbete och du får kollegor som är i alla skeden av sin karriär. Med flexibla arbetsvillkor kan du få hela livet att gå ihop.  Digitalisering: vi utvecklar ständigt våra arbetssätt och verktyg för att du ska kunna fokusera på att vara den bästa rådgivaren. Ledarskap och kompetensutveckling: din närmaste chef stöttar dig i din utveckling och kan ditt kompetensområde. Våra rådgivarutbildningar och fokus på lärande får dig att växa.  Kunder: Med en relation nära kundens verksamhet och vardag gör du värdefull skillnad varje dag!  I marknadsområde Sydöst är vi fler än 80 kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning på orterna Oskarshamn, Västervik, Vimmerby, Kalmar, Kristianstad, Höör, Eslöv och Hässleholm. Hos oss i Hässleholm blir du en del i ett kontor med 6 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Du har Nadia San Martin Martinez som din närmaste chef.  Din framtida roll & utveckling I nära samarbete med våra kunder i alla branscher kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Våra kundföretag finns exempelvis inom byggsektorn, de gröna näringarna och servicebranschen. Dina uppgifter består bl.a. av: Uppdragsansvar och kundansvar Löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklaration och årsredovisning. Mentorskap till mer juniora kollegor Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av  ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. Att aktivt ta initiativ till merförsäljning av Ludvigs ekonomitjänster till såväl nya som befintliga kunder och vara en ambassadör för hela Ludvigs tjänsteutbud. För att lyckas behöver du Vi söker dig med flerårig erfarenhet som redovisningskonsult eller som jobbat i en motsvarande roll i en närliggande bransch. Du har har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult.  Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

48 dagar sedan
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Timvikarier till Funktionsnedsättning stöd och service (FSS)
Hässleholms kommun
Vårdare, boendestödjare

Är du intresserad av ett roligt, viktigt, meningsfullt och varierande jobb som timvikarie?  Välkommen att söka till oss inom Funktionsnedsättning stöd och service! Vi jobbar med människor i alla åldrar med olika funktionsvariationer med psykiatriska diagnoser och psykisk ohälsa som vi stöttar och hjälper i deras vardag utifrån deras behov och önskemål i våra verksamheter som finns i hela Hässleholms kommun På kommunens hemsida kan du läsa mer om att jobba hos oss: Jobba med vård och omsorg Vad erbjuder vi? Möjlighet att lära känna många intressanta personer, vara en del av deras vardag genom att stötta i daglig omsorg och omvårdnad, stötta dem att vara delaktiga i samhället samt ha en meningsfull vardag och fritid, följa med dem på roliga aktiviteter, men också att lotsa, vägleda och motivera i utmanande situationer  Vill du veta mer? Sök timvikariat hos oss så berättar vi!  Vem är du? Nyfiken och intresserad av människor Har ett lugnt sätt, är bra på att lyssna och du förstår att alla är olika och har olika behov Bra om du har någon form av utbildning eller erfarenhet inom området Gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller barn och fritid Studerar till socionom eller på någon pedagogisk högskoleutbildning/yrkeshögskola Eller så är du bara är nyfiken på vilka vi är och vad vi gör! God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift God digital kompetens För att få jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år, men du behöver inte vara 18 när du söker jobb. Du behöver vara myndig för att arbeta hos oss, då det i våra verksamheter förekommer arbetsuppgifter som minderåriga inte får utföra.  Helst har du körkort, men om inte - sök ändå! Så här gör du om du är intresserad Intervjuer och jobberbjudande sker löpande - Ansök redan idag! När du klickat på länken får du svara på några frågor - CV behövs inte Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar och ledarpolicy: Vår medarbetar- och ledarpolicy | Hässleholms kommun (hassleholm.se) Övrigt  Innan du får en anställning på omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i ett oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Går du vidare i processen kommer via att skicka ut ett brev med en länk för begäran. Du behöver även kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska, så en digital språkbedömning görs i samband med rekrytering. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till någon av kontaktpersonerna för vidare information kring hur du ansöker. I vissa jobb kan du komma i kontakt med pälsdjur eller tobaksrök, då vi arbetar i enskild persons bostad. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

49 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Timvikarier till äldreomsorgen
Hässleholms kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker omsorgsförvaltningen i Hässleholms kommun timvikarier till våra äldreboenden, vårt korttidsboende och till vår hemtjänst. Våra verksamheter finns utspridda i hela kommunen. Du behövs hos oss och vi arbetar för att ge våra omsorgstagare god vård och omsorg. Vi erbjuder dig ett varierande och lärorikt jobb som timvikarie där du får möjlighet att göra skillnad i en människas vardag. För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år, men du behöver inte vara 18 när du söker jobb. Du behöver vara myndig för att arbeta hos oss, då det i våra verksamheter förekommer arbetsuppgifter som minderåriga inte får utföra. Arbetstiden för timvikarier varierar och kan innebära arbete både dag, kväll, natt samt helg. Det här erbjuder vi dig! Arbetet innebär att: du ersätter en ordinarie medarbetare, som är ledig eller sjuk. du ger omsorgstagarna fin vård, omsorg och social aktivering. du är behjälplig med vardagsrehabilitering. du stöttar och hjälper omsorgstagarna bl.a. med personlig hygien, måltidshjälp- och servering, städning och ger läkemedel. du blir erbjuden bredvidgång och introduktion. du får information kring bland annat förflyttningsteknik, läkemedelshantering, dokumentation och kunskap om våra hygienrutiner. På kommunens hemsida kan du läsa mer om att jobba hos oss: Jobba med vård och omsorg Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Om du vill ha ett meningsfullt arbete och en värdefull erfarenhet är du den vi söker. Som person är du: intresserad av äldreomsorg noggrann, lugn och flexibel samarbetsvillig Det är meriterande om du har läst vård- och omsorgsprogrammet eller har annan likvärdig vårdutbildning. Så här gör du om du är intresserad Intervjuer och jobberbjudande sker löpande - Ansök redan idag! När du klickat på länken får du svara på några frågor - CV behövs inte. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Innan du får en anställning på omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i ett oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Går du vidare i processen kommer via att skicka ut ett brev med en länk för begäran. För att få jobb inom omsorgsförvaltningen behöver du kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska, så en digital språkbedömning görs i samband med rekrytering. För arbete inom hemtjänsten krävs B-körkort. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. I vissa jobb kan du komma i kontakt med pälsdjur eller tobaksrök, då vi arbetar i enskild persons bostad. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

49 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Farmaceut till Apotek Hjärtat, ICA Maxi Hässleholm

Farmaceut till Apotek Hjärtat, ICA Maxi Hässleholm Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Vi söker en ny kollega till vårt härliga team och Hjärtats fina apotek som ligger inne på Maxi i Hässleholm. Att jobba på ett Maxi apotek är mycket varierande och vi arbetar som ett team både i egenvård och på receptsidan. Medarbetare hos oss har möjlighet att ta OB- tiden i timmar och jobba färre dagar i veckan samt har ett mycket varierande veckoschema. Vi har öppet 07-22 på vardagar, 07-22 på lördagar och på söndagar. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 250630 Kontaktperson: Vera Lord, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

52 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025