Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid? Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid?Evergreen Garden Care söker nu en erfaren och driven Platschef till sin produktionsanläggning i Sösdala. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap, utveckling och hållbarhet i en roll där du verkligen gör skillnad! Med ett engagerat och inspirerande ledarskap skapar du en säker, inkluderande och motiverande arbetsmiljö där både medarbetare och samarbetspartners trivs och presterar på topp. Din tydliga kommunikation och förmåga att bygga förtroende blir avgörande för att driva verksamheten framåt och möta framtidens utmaningar. Det här är rollen för dig som: • Vill vara en del av ett hållbart företag med visionen att skapa värde genom innovation. • Har en passion för att leda och utveckla både människor och processer. • Söker en central och ansvarsfull roll där du får möjlighet att påverka och göra skillnad varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Leda och utveckla verksamheten • Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet på produktionsenheterna • Säkerställa att produktionsmål och kvalitetsstandarder uppnås • Budgetansvar samt uppföljning av resultat och nyckeltal • Planera och genomföra underhåll och driftoptimering • Stödja och utveckla medarbetarna i produktionsteamet • Säkerställa goda samarbeten med interna och externa parter • Hantera inköp och materialförsörjning för produktionen DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: • Har flera års erfarenhet från en liknande roll inom en producerande verksamhet, gärna inom jordbruks- eller industrisektorn • Har en god produktionsteknisk förståelse med god vana för produktionsoptimering. • Är en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga • Har god förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och hållbarhet inom produktion • Är van vid att arbeta med budget och ekonomiska uppföljningar • Är strukturerad, målmedveten och har förmåga att optimera och planera processer • Har erfarenhet av att leda och utveckla team samt hantera förändringsarbete • Delar vår syn på hållbar utveckling och är engagerad i att bidra till en cirkulär ekonomi och en mer hållbar framtid Om enheten: Du kommer till en välfungerande verksamhet med ca 15 medarbetare samt säsongsanställda, fördelade på anläggningen i Sösdala samt tre torvmossar i Skåne. Du blir en del av ledningen för Supply Chain i Skandinavien och rapporterar till Johanna Fridsén, Supply Chain Director. Eftersom koncernspråket är engelska och du arbetar i en flerspråkig miljö, krävs goda kunskaper i engelska. Enheten står inför spännande förändringar med fokus på tydlig riktning, delaktighet och fortsatt utveckling. Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Om våra mål: Evergreen Garden Care strävar efter att skapa grönare och bättre miljöer för hälsosammare liv. Vi arbetar strategiskt och strukturellt för att förbättra hela värdekedjan, från råvara till den färdiga produkten hos våra konsumenter. Fokus ligger på att öka användningen av återvunnet material och råvara i förpackning, produkt och odlingssubstrat, med målet att underlätta hållbara val och nå klimatneutralitet 2035. Är du redo att anta utmaningen och leda enhetens resa framåt? Vi ser fram emot att välkomna dig till Evergreen Garden Care! Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Brinner du för måltidsglädje, har öga för service och problemlösning samt gillar mötet med människor? Vi söker nu en förstekock till vår måltidsverksamhet. Välkommen att bli en av oss! Det här erbjuder vi dig! Vi erbjuder ett utvecklande arbete och vi söker dig som brinner för måltidsglädje. Som förstekock kommer du tillsammans med ditt arbetslag ansvara för måltidskvalitén och matlagningen i köket. Du planerar och organiserar det dagliga arbetet. Köket på Hässleholm tekniska skola tillagar upp till 800 portioner per dag och arbetslaget består av 6 personer inklusive dig. I arbetsuppgifterna ingår beredning och tillagning av mat, måltider och specialkost. Vidare ingår samtliga arbetsuppgifter som förekommer i ett storkök och servering som egenkontroll, diskning och städning. Du förväntas ha ett hållbart förhållningssätt och tar tillvara på de ekonomiska resurserna på effektivt sätt. I rollen som förstekock kommer du få möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete, i bland annat diverse arbetsgrupper och andra forum. Du utför administrativa uppgifter som beställningar, fakturahantering, kostdatahantering. I arbetet ingår att introducera nya medarbetare och du kan även komma att bli handledare för praktikanter och/eller deltagare i olika arbetsmarknadsåtgärder. Tjänsten är en tillsvidareanställning med semestertjänst 100% med start enligt överenskommelse. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som; har kockutbildning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig har minst 5 års arbetslivserfarenhet från restaurang eller storkök i närtid har grundläggande kunskaper i Microsoft 365 behärskar svenska i tal och skrift har arbetat i Matilda eller annat kostdatasystem har arbetat i Unit4 eller annat e-handelssystem Vi ser det som meriterande om du; har vidareutbildning inom restaurang- eller storköksbranschen har erfarenhet av att planera och organisera det dagliga arbetet i ett storkök Som förstekock har du en viktig roll i vårt utvecklingsarbete inom måltid. Du bidrar till att bygga goda relationer och gott samarbete såväl inom ditt arbetslag som med måltidsgäster och medarbetare i den verksamhet som ditt kök finns i. Arbetet som förstekock är fysiskt och involverar tyngre lyft. För att trivas i rollen som förstekock är du engagerad, kvalitetsmedveten och positiv samt har förmågan att entusiasmera dina kollegor och finna kreativa lösningar. Du har ett genuint intresse för mat, måltider och människor. Vidare är du ansvarstagande, självgående och serviceinriktad där du värderar bemötande och kvalitet högt vilket även reflekteras i ditt arbetssätt och kundbemötande. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Eftersom du kommer att arbeta bland barn och unga, vill vi att du lämnar utdrag ur belastningsregistret före anställning. Blankett för att söka utdrag ur belastningsregister hittar du på polisens hemsida. Belastningsregistret - begära utdrag Vi tillämpar löpande urval. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Inom tekniska förvaltningen delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss arbetar idag cirka 450 personer, som bland annat ansvarar för förvaltning och drift av kommunens fastigheter, gator, parker och skog. Dessutom ingår trafiksäkerhet och parkeringsövervakning. Hos oss finns även måltidsavdelningen och lokalvårdsavdelningen där textiltvätt och verksamhetsvaktmästeri också ingår. Inom måltidsavdelningen arbetar cirka 200 medarbetare med att tillaga och servera måltider. Vi finns på förskolor, grundskolor, fritidshem, gymnasieskolor och inom omsorgsförvaltningen. Med fokus på service och bemötande löser vi verksamhetens behov med hög kompetens och med kvalité som syns. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Hässleholm med omnejd (du utgår från ditt hem) Vi söker en noggrann och serviceinriktad hemstädare. Är du en person som trivs med att arbeta praktiskt och är van vid att arbeta självständigt. Då är detta rätt jobb för dig! Som hemstädare kommer du att: Utföra rengöring och tvätt av mattor och möbler och grundlig städning med hjälp av professionell utrustning. Samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och leverera bästa möjliga resultat. Ansvara för underhåll av rengöringsutrustning och förbrukningsmaterial. Bidra till en hög kundnöjdhet genom trevligt bemötande och högkvalitativt arbete. Du har: Körkort. Tillgång till egen bil under provanställningstiden Ingen pälsdjursallergi. kunskaper i svenska språket för att kunna kommunicera med alla våra kunder. Att du har erfarenhet av städning eller rengöring sedan tidigare är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: Utbildning av städutrustning och tekniker. Bonus utöver timlön Tillgång till tjänstebil vid 75%-100% anställning efter provanställningstiden. Vi brinner för att skapa en ren, hälsosam och trivsam miljö för våra kunder. Vill du vara med och göra skillnad i vardagen? ANSÖK NU! Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Vi söker en go, glad och pålitlig personlig assistent till en 35 årig man i Hässleholm som efter en dykolycka för femton år sedan bröt nacken och nu är beviljad assistans dygnet runt. Tjänsten är på 75% och arbetspassen är förlagda som 12-timmarspass dagtid och på natten med två timmar jour på nattpassen. Vår medlem berättar själv vad han vill ha hjälp med så arbetet innebär främst att vara hans armar och ben i vardagen. Det kan vara allt från att hjälpa till med av- och påklädning, åka iväg på utflykter eller att umgås med hans vänner och familj. Det är krav på körkort och då han har hund bör du inte vara allergisk mot pälsdjur. Har du erfarenhet av arbete som personlig assistent är det meriterande men det viktigaste är att personkemin stämmer. Vi kommer endast att höra av oss till sökande som blir aktuella för intervjuer. Har du några frågor får du gärna kontakta Björn på [email protected].
Vad erbjuder vi? Hos oss på Västerskolan får du möjligheten att arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor. Vi har höga förväntningar på våra elever som har en aktiv och medveten roll i sin egen kunskapsutveckling för att kunna utvecklas utifrån sina förutsättningar och mål. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av undervisning i matematik och NO-ämnena i årskurs 7-9. Västerskolan arbetar i operativa enheter så det klassiska mentorskapen utgår. Istället fungerar du som en del i helheten med oerhört fokus på undervisning och lärande. I arbetet ingår planering, genomförande, utvärdering och dokumentation samt ansvar för övriga uppgifter som ingår i läraryrket. Tillsättningar sker med anledning av att en lärare intagit en central roll inom ramen för specialundervisning och att en annan i dagsläget saknar full behörighet. Västerskolan har låg omsättning av personal. Du kommer att använda dig av Schoolsoft, som verktyg för dokumentation och elev- och föräldrakontakter. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i åk 7-9 i matematik och NO- ämnen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning. Som person är du kreativ samt har förmågan att entusiasmera eleverna och strävar efter att skapa en positiv lärmiljö. Utgångspunkten för ditt möte med eleven är att finna de erfarenheter och kunskaper som är elevens tillgångar. Du tycker om att arbeta i flerkulturella miljöer och blir inspirerad av nya kunskaper och erfarenheter. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Då det förekommer arbetsuppgifter som kräver signering av specifika dokument förutsätter tjänsten att du har en privat mobiltelefon där du kan identifiera dig med Mobilt BankID. För dig med skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta HR-administratör Simon Priebe. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Västerskolan är en F-9 skola och en del av rektorsområde 15 som även innefattar kommunens resursskola. Skolledningen för rektorsområdet består av rektor och två biträdande rektorer. Verksamheten präglas av ett kontinuerligt och målmedvetet arbete med den värdegrund som gäller för den svenska skolan. Inom ramen för rektorsområdet arbetar vi för att varje elev ska känna engagemang för sin egen utbildning och utveckling mot de mål som gäller enligt Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, 2022. Vi undervisar varje dag drygt 500 elever varav 300 på högstadiet. Västerskolan har en tydlig inriktning mot idrott & hälsa vilket främst syns genom samarbetet med Malmö FF där vi är en av 18 akademier i Skåne. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Är du en driven och analytisk controller som vill arbeta med kommunövergripande processer och bidra till utveckling? Trivs du med ansvar, variation och möjligheten att påverka? Då är det här tjänsten för dig! Vi söker en engagerad och lösningsfokuserad controller till vår centrala ekonomifunktion. Ta chansen att bli en del av vårt engagerade och kompetenta team. Det här erbjuder vi Som controller hos oss kommer du att ha en central roll inom Hässleholms kommuns ekonomistyrning och vara med och utveckla framtidens ekonomiska processer. En viktig del av arbetet innebär att operativt arbeta med månadsuppföljning, bokslut, delårsrapport, årsredovisning samt statistikrapportering. Du erbjuds en varierad tjänst med stort ansvar och frihet att påverka både verksamheten och dina egna arbetsuppgifter. Du ansvarar för att analysera och sammanställa ekonomiska underlag som ger ett tydligt beslutsstöd till kommunledningen. Genom att stödja samtliga förvaltningar i ekonomiska frågor bidrar du till att skapa en helhetssyn på kommunens ekonomi. Vidare arbetar du med att säkerställa att kommunens ekonomiska processer är effektiva, kvalitetssäkrade och i linje med gällande lagstiftning och andra styrdokument. Du kommer också att arbeta aktivt med att identifiera förbättringsmöjligheter och delta i förändringsarbete som stärker kommunens ekonomistyrning. Ekonomiarbetet styrs av kommunens centralt beslutade tidsramar, vilket innebär att arbetet kan vara mer intensivt under vissa perioder, som vid uppföljnings- och bokslutsarbete. Vi arbetar i moderna IT-system, där Office 365 och Unit4 är centrala verktyg, och strävar efter att ligga i framkant inom digitalisering. Arbetet utgår från ett koncernperspektiv med fokus på kvalitet, service och utveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Som arbetsgivare erbjuder vi en stimulerande miljö där samarbete, kvalitet och utveckling står i centrum. Din arbetsplats är Stadshuset i centrala Hässleholm, nära både tåg- och bussförbindelser, med möjlighet till visst distansarbete. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv där du som medarbetare trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vi erbjuder också attraktiva förmåner, exempelvis friskvårdsbidrag och möjlighet att byta semesterdagstillägg mot extra lediga dagar. Vem är du Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, minst på kandidatnivå. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete som controller eller ekonom, då rollen innebär både strategiskt och operativt arbete i en stor organisation. Du har arbetat inom politiskt styrd verksamhet och har god förståelse för de särskilda förutsättningar och processer som styr en sådan verksamhet. Du har även erfarenhet av förändringsarbete och utveckling av ekonomiska processer. Du är analytisk, lösningsfokuserad och van att arbeta med olika IT-system, med kunskaper i Office 365 och Unit4. Du håller dig även uppdaterad inom ekonomi- och redovisningsområdet. Som person är du strukturerad, självgående och har ett strategiskt tänkande med förmågan att se helheten. Du trivs i en roll där du får lösa problem, identifiera förbättringsmöjligheter och kommunicera lösningar tydligt, både muntligt och skriftligt. Med din erfarenhet ser du genomförbara och effektiva lösningar i vardagen och drivs av möjligheten att utveckla arbetsuppgifter och rutiner. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig och resultatorienterad. Du delar de värderingar och det förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Intervjuer är inplanerade i vecka 32. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom strategisk samhällsutveckling, ekonomi, HR, kansli, kommunikation, IT och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Ekonomiavdelningen ansvarar för kommunens ekonomiska planering, redovisning, uppföljning, upphandling samt verksamhetsutveckling inom området. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Arbetsmarknadsförvaltningen i Hässleholms kommun söker en engagerad och driven projektledare som ska leda arbetet med att implementera den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och kommunala arbetsmarknadsinsatser. Den nya lagen träder i kraft den 1 juli 2025 och syftar till att skapa en mer hållbar, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Det här erbjuder vi dig! Tjänsten är en tidsbegränsad anställning med start hösten 2025 till siste december 2026, med möjlighet till förlängning. Din arbetsplats kommer att vara Ekonomiskt bistånd med utgångspunkt från Tingshusgatan 1, ett par minuters promenad från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningar för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner så som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Arbetsuppgifter: Leda och samordna implementeringen av den nya socialtjänstlagen inom ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. Utveckla och anpassa befintliga verksamheter för att möta lagens krav. Det innebär att arbeta från strukturell nivå till att på operativ nivå ta fram processbeskrivningar, justera i rutiner och lägga in innehåll i verksamhetssystem. Utveckla verksamheternas arbete för att följa upp statistiktagning och effekt av arbete och insatser. Samverka med andra förvaltningar, regioner och statliga myndigheter. Stödja och utbilda medarbetare i förändringsarbetet. Följa upp och utvärdera implementeringsprocessen Delta i nätverk och samarbeta med andra kommuner och organisationer. Vem är du? Du har högskoleexamen inom socialt arbete och/eller socialrätt eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Minst tre års erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, gärna med fokus på ekonomiskt bistånd eller arbetsmarknadsinsatser. Du har även erfarenhet av projektledning och/ eller att leda processer och har god förmåga att arbeta självständigt och i team för att nå resultat. Du har goda kunskaper om nuvarande och nya socialtjänstlagen. Du har god förmåga att samverka inom och utom organisation. Att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat ser vi som viktiga förmågor. Du kan enkelt och tydligt kommunicera och redovisa för ledning, kollegor och politiker behov av förändring samt resultat av utvecklingsarbetet. Du ser verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv, men du kan också vara operativ för att hands-on införliva nya socialtjänstlagen. För jobbet behöver du B-körkort. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy: Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Bifoga gärna ditt examensbevis i ansökan. Fysiska anställningsintervjuer planeras till v. 34-35. Vi använder digital referenstagning som en del i urvalsprocessen. Blir du bjuden på intervju kommer vi att ta referenser innan själva intervjutillfället. I samband med intervjubokningen får du därför även en länk till vårt digitala referenstagningssytem. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och planerar tillsammans med den som ansöker för att nå ett arbete eller annan försörjning så fort som möjligt. Ekonomiskt bistånd är en tillfällig ekonomisk hjälp när man inte längre kan försörja sig och sin familj. Verksamheten samarbetar med arbetsmarknadsenheten och andra aktörer. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vill du arbeta för att individer med behov av stöd ska få rätt hjälp, i rätt tid och av rätt aktör? Nu söker vi en samverkanskoordinator för samverkan och rehabilitering av individer med försörjningsstöd. Det här erbjuder vi dig! Samordningsförbundet i Skåne Nordost (SFSNO) har beviljat förlängt projektmedel i tre år för att finansiera tjänsten som samverkanskoordinator, en i varje kommun. Projektet Samverkan SFSNO består av två delar – en lokal samverkanskoordinator och ett konsultationsteam som verkar övergripande i Skåne Nordost. Målgruppen är individer med en kombination av medicinska, psykiska, sociala och arbetsmarknadsrelaterade problem som ofta har flera olika samhällskontakter. Fokus ligger på att skapa strukturer för samverkan för individer som är i behov av stöd och samplanering från flera myndigheter för progression mot arbetsmarknaden eller mot studier. Samverkan ska ske inom och mellan kommun och andra myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Skåne via lokala vårdcentraler samt vuxenpsykiatrin. Rollen som samverkanskoordinator ska: Arbeta med projektets mål och redovisa arbetets resultat i olika rapporteringar utifrån projektplanen. Dessa olika rapporter, statistiktagningar och presentationer ska redovisas till styrgruppen och Samordningsförbundet utifrån deadlines. Verka för att medborgare får rehabilitering som ger dem möjlighet att försörja sig själva. Vara en väg in för parter som behöver ha kontakt med kommunen i frågor där samverkan är väsentlig för progression mot arbetsmarknaden. Skapa nya samverkansstrukturer med parterna och/eller utveckla befintliga strukturer där samverkan redan är upparbetad. Omvärldsbevaka inom området och vara en specialist i den egna verksamheten på samverkan och områdena som rör samverkansparterna. Vara delaktig i att utveckla konsultationsteamet som är ett gemensamt forum för lärande och utveckling i Skåne Nordost där Samordningsförbundet Skåne Nordost är sammankallande. Mer information om projektet finns på hemsida: Insatser - SFSNO Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under projekttiden med start från och med 2025-11-07 eller enligt överenskommelse till och med 2028-11-06. Din arbetsplats kommer att vara på verksamheten ekonomiskt bistånd, Tingshusgatan 1, ett par minuters promenad från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, med god personlig mognad samt nyfikenhet och vilja att samarbeta med människor. Du ger ett gott bemötande och kan enkelt och tydligt kommunicera med medborgare såväl som kollegor och samverkanspartners. Att kunna arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat ser vi som viktiga förmågor. Du är van att leverera resultat, både skriftligt och muntlig, utifrån projektplanens mål, innehåll och tidsplan. Du har socionomexamen och är en van datoranvändare som kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna ta dig runt inom och utom kommunen, varför du behöver ha B-körkort. Kunskap om och erfarenhet av ett par års arbete med ekonomiskt bistånd är ett krav. Kunskap om våra samverkanspartners och/eller kommunala arbetsmarknadspolitiska verksamheter är ett plus. Har du jobbat med annat socialt arbete utöver ekonomiskt bistånd är det meriterande. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Bifoga gärna ditt examensbevis i ansökan. Fysiska anställningsintervjuer planeras till v. 34-35. Vi använder digital referenstagning som en del i urvalsprocessen. Blir du bjuden på intervju kommer vi att ta referenser innan själva intervjutillfället. I samband med intervjubokningen får du därför även en länk till vårt digitala referenstagningssytem. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och planerar tillsammans med den som ansöker för att nå ett arbete eller annan försörjning så fort som möjligt. Ekonomiskt bistånd är en tillfällig ekonomisk hjälp när man inte längre kan försörja sig och sin familj. Verksamheten samarbetar med arbetsmarknadsenheten och andra aktörer. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Om tjänsten Som kyltekniker på Francks Kylindustri är ditt arbete framför allt belagt ute hos våra kunder som har allt från små till större och komplexa anläggningar, vilket innebär en stor variation. För det mesta kommer du att jobba självständigt men vid projekt även i team. Rollen som kyltekniker på Francks innebär stor frihet under ansvar och du får möjlighet att arbeta både med service och entreprenadprojekt. Vi arbetar med både planerat, förebyggande och avhjälpande underhåll, renoveringar, uppgraderingar och ombyggnader av kylsystem. Våra kunder finns bland annat inom butik, livsmedel, fastighet, lager/logistik och processindustrin. Du kommer att utgå från någon av våra lokala verksamheter i landet och kommer spela en viktig roll för oss i vår expansion då våra kyltekniker är de främsta representanterna för Francks Kylindustri! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Utföra service och underhåll på kylsystem hos kunder (små till stora, komplexa anläggningar) Arbeta både självständigt och i team vid projekt Utföra planerat, förebyggande och avhjälpande underhåll Genomföra renoveringar, uppgraderingar och ombyggnationer av kylsystem Delta i entreprenadprojekt Representera Francks Kylindustri ute hos kund Arbeta med kunder inom butik, livsmedel, fastighet, lager/logistik och processindustri Utgå från företagets lokaler i Hässleholm Bidra till företagets expansion genom professionellt arbete ute i fält Vem är du? Du har några års erfarenhet som kyltekniker och har kylcertifikat 1. Du har erfarenhet av CO2 och/eller ammoniak. Ett plus är goda el- och styr/reglerkunskaper. Du behöver ha B-körkort och goda kunskaper i svenska tal och skrift. Det är viktigt hur du är som person; att du sätter kunden i centrum, vågar arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt som du även gillar att samarbeta med andra. Du har också en positiv inställning och ett brinnande intresse för teknik och viljan att ständigt lära nytt. För att trivas i rollen så behöver du vara både självgående och ha förmågan att arbeta tillsammans med andra. Du trivs i en lärande organisation, vågar be om hjälp, erbjuder hjälp och lär av misstag. Om verksamheten Om vår kund Francks: Som ett av Sveriges modernaste företag inom kyla och värme kan vi lova dig en spännande framtid som tekniker hos oss på Francks. Oavsett vilken nivå du kommer in på, blir du del av ett företag med stort fokus på sammanhållning och teamkänsla. Ett team med verksamhet över hela Sverige och målet att vara bäst i landet. Vi har lång erfarenhet inom området och bred teknisk kunskap inom företaget som vi gärna delar med oss av. Francks är med och driver utvecklingen framåt när det gäller energieffektivitet och hållbar utveckling. Rätt temperatur på rätt plats är ett hantverk du kan lära dig och föra vidare. Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Om Uniflex: Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner Försäkringar Marknadsmässig lön Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Är du student eller har en annan sysselsättning och vill jobba extra? Det här är ett jobb för dig som är flexibel med arbetspass som oftast sker med kort varsel. Du kommer att jobba mellan 0 och 39,9 % av en heltidstjänst och kommer att kunna bli erbjuden arbetspass mellan kl. 15.30-18.00, måndag till fredag med varierande arbetstider. Du kommer att utgå från Krossgatan 26. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Välj ett jobb för att visa detaljer