Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. I arbetet värdesätter vi att du ska kunna klara av fysiskt krävande situationer och agera utifrån säkerhetsaspekter. Vi strävar efter att personalgruppen gemensamt ska ha ett tydligt och samtidigt ödmjukt gränsättande i arbetet med ungdomarna. Detta kräver att du kan hantera pressade situationer i samspel med kollegor. Hos SiS Hässleholm finns 43 st platser för säkerhetsklassade pojkar mellan ca 12-16 år fördelade på 6 avdelningar. Rekryteringen är en del av det fortsatta arbetet i att höja bemanningen efter att institutionen höjt säkerhetsklassning. Arbetstiden är enligt schema dag - kväll och helg. Det finns även möjlighet till timanställning som kan leda till längre vikariat eller fastanställning. Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • God svenska i tal och skrift Meriterande om du även har: • B-körkort • Erfarenhet av arbete med våran målgrupp (tex. missbruksvård, ungdomsvård, kriminella pojkar etc.) På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den xxxx Intervjuer kan ske löpande. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingssamordnare hos SiS ett meningsfullt arbete. Utgångspunkten i vårt behandlingsarbete är att motivera människor till nya och mindre destruktiva sätt att leva. Du arbetar i ett team av engagerade kollegor och med er samlade kompetens har ni möjlighet att nå goda resultat. Som behandlingssamordnare kommer du att planera, genomföra och följa upp programverksamhet. Du håller behandlingssamtal och har ett särskilt ansvar för dokumentation och de formulär och instrument som används i behandlingen. Du samverkar med olika funktioner kring kartläggning, upprättande och uppföljning av behandlingsplaner. I uppdraget som behandlingssamordnare ingår även ett extra ansvar för att handleda nya medarbetare och praktikanter. Ett viktigt gemensamt uppdrag för alla medarbetare är att bidra till att skapa en trygg miljö och säkerställa att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt rutiner. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. I rollen kommer det att vara 20% av arbetstiden som förläggs som administrativ arbetstid, övrig tid kommer att vara förlagd till arbete på avdelningen. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, är empatisk och kan skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också en god förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. I din roll som behandlingssamordnare kommer du ha eget ansvar för flera insatser i behandlingsplanen samt ansvar på avdelningen som kräver erfarenhet och förmåga att samordna det arbetet. Du behöver då vara bara på att planera och strukturera ditt arbete, kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Då behandlingsarbetet dokumenteras och diskuteras med flera olika aktörer ställs höga krav på god svenska i såväl tal som skrift. Du behöver ha förmågan att leda dina kollegor i behandlingsarbetet, samtidigt som du kan axla förväntningarna som finns för att klara det daglliga arbetet på avdelningen. I arbetet värdesätter vi att du ska kunna klara av fysiskt krävande situationer och agera utifrån säkerhetsaspekter. Vi strävar efter att personalgruppen gemensamt ska ha ett tydligt och samtidigt ödmjukt gränsättande i arbetet med ungdomarna. Detta kräver att du kan hantera pressade situationer i samspel med kollegor. Du ska även ha: • Lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, socialpedagog eller annan vård/beteendevetenskaplig utbildning, alternativt eftergymnasial utbildning som t.ex. behandlingspedagog, med gedigen erfarenhet av programverksamhet. • Erfarenhet av att bedriva motivations- och behandlingsarbete enskilt och/ eller i grupp. • God svenska i tal och skrift. • B- körkort På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 Juli. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Har du ett intresse för teknik och letar efter en möjlighet till ett långsiktigt och utvecklande arbete? Läs då vidare om tjänsten som maskinoperatör och lägg in en ansökan redan idag! PerformIQ söker för kunds räkning en operatör för arbete på 3-skift alternativt 5-skift. Vår kund är verksam inom utveckling och tillverkning av medicinteknisk utrustning. Du kommer att ansvara för uppsättning och underhåll av verktyg, igångkörning av formsprutor och hantering av kringutrustning. Du ansvarar för att produkter tillverkas i rätt antal och i rätt tid. Kvalitetskontroll och hantering är viktiga delar i tjänsten. Du förväntas att aktivt bidra i företagets förbättringsprocess och motivera dina kollegor att göra detsamma. Noggrann dokumentation av alla delar av tillverkningsprocessen är mycket viktigt i rollen. Den här dokumentationen sker både skriftligt samt via dator och det ställs höga krav på att detta sköts ordentligt. Tjänsten passar dig som letar efter möjlighet att komma in på ett spännande och välstrukturerat företag med goda framtidsmöjligheter. Det är goda möjligheter till att bli övertagen till kunden vid välutfört arbete och du erbjuds en utvecklande miljö med högt i tak. Personprofil Vi söker dig som har en positiv inställning till arbete och trivs i en varierad roll. För att lyckas i rollen som operatör tror vi att du känner igen dig på följande punkter: • Gymnasiekompetens, gärna inom teknik/industri • Goda kunskaper i svenska och engelska • Arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri • Hög teknisk kompetens • Meriterande med truckkort och tidigare arbete med LEAN Vi ser att du som söker är en person som är noggrann och har en god förmåga att prioritera och ta initiativ. Du är vidare en social person som gärna hjälper till där det behövs som mest. Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i rollen. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald. Övrigt Start: v. 32/33 Omfattning: Heltid, 6 månader. Goda möjligheter till förlängning eller övertag till kund. Arbetstid: Skifttider Plats: Hörby Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Avdelningen hälsa och sjukvård har ansvar för insatser inom hemsjukvård och rehabilitering. Insatserna utförs av sjuksköterskor, undersköterskor, rehabiliteringsassistenter, arbetsterapeuter och fysioterapeuter, som även utifrån profession delegerar till vårdpersonal inom övriga verksamhetsområden. Arbetsterapeut med hjärta för rehab Vår rehabenhet: Hos oss i rehabiliteringsenheten inom omsorgsförvaltningen i Hässleholms kommun får du inte bara ett meningsfullt arbete – du blir också en del av ett kompetent, hjälpsamt och kreativt team med stort hjärta. Vi är totalt 30 arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och 8 rehabiliteringsassistenter som arbetar tillsammans över professionsgränser för att ge våra patienter bästa möjliga stöd. Vi har också en stor verksamhet där vi hanterar de hjälpmedel vi förskriver till patienterna. Rehabiliteringsenheten leds av två närvarande och stöttande enhetschefer, och vi har sex arbetsplatser – fem i centrala Hässleholm och en i Tyringe. Varför välja oss: Hos oss blir du en del av ett engagerat och kompetent team bestående av arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter. Vi arbetar tillsammans för att göra verklig skillnad – varje dag. Det här erbjuder vi dig: Meningsfullhet i arbetet: Du bidrar till livskvalitet för de patienter vi möter i vårt dagliga arbete. Du är också en viktig del av teamet för patientens bästa. Trygg start: Vi ger dig en gedigen introduktion och en mentor som stöttar dig i din nya roll. Flexibla arbetstider: Arbetstiden är förlagd på vardagar kl. 8–17, med möjlighet till flextid. Kompetensutveckling: Vi satsar på din professionella utveckling och vill att du växer hos oss. Din roll hos oss Som arbetsterapeut arbetar du självständigt och varierat med bedömning av aktivitetsförmåga, träning, behandling och förskrivning av hjälpmedel till våra patienter. Du samarbetar tätt med kollegor i teamet samt med andra yrkesgrupper inom omsorgen. Beroende på din erfarenhet och kompetens så önskar vi gärna delaktighet i kvalitetsutvecklingsarbete för att främja samarbetet kring god och nära vård men även till exempel för att kunna bidra till att utveckla välfärdsteknologin som verksamheten vill erbjuda i framtiden. Vi söker dig som: Är legitimerad arbetsterapeut Har en positiv och lösningsfokuserad inställning och en stark vilja att hjälpa andra Trivs med teamarbete men också tar eget ansvar Är bekväm med dokumentation och har god datorvana Behärskar svenska i tal och skrift Har B-körkort (manuell växellåda) Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbetet som arbetsterapeut. Praktisk information Start: Önskvärt i Juli 2025 Omfattning: Tillsvidare omfattning på 100 % • Placering: Rehabenheten i Hässleholm Du som söker ska dela de värderingar och det förhållningssätt som uttrycks i Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Ansök redan idag! Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har skyddade personuppgifter, vänligen kontakta rekryterande chef för vidare instruktioner kring ansökan. Välkommen till oss – vi ser fram emot att få lära känna dig! Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt avdelningen hälsa och sjukvård. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Vad erbjuder vi? Hos oss på Läredaskolan får du möjligheten att arbeta tillsammans med drivna och engagerade kollegor. Vi har höga förväntningar på våra elever som har en aktiv och medveten roll i sin egen kunskapsutveckling för att kunna utvecklas utifrån sina förutsättningar och mål. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av undervisning i NO och matematik. Du kommer att arbeta i ett tvålärarsystem där det finns ett nära samarbete med den andra klassläraren gällande planering och undervisning. Det innebär att man förväntas vara stöd i klassrummet för kollegan och på bästa sätt möta elevernas behov. Det innebär att du utöver eget undervisningsansvar, förväntas vara stöd i klassrummet. Ni kommer tillsammans ha klassansvar och ett delat mentorskap. Du kommer att använda dig av Schoolsoft, som verktyg för dokumentation och elev- och föräldrakontakter. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i åk 4-6 i NO och matematik. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning. Som person är du kreativ samt har förmågan att entusiasmera eleverna och strävar efter att skapa en positiv lärmiljö. Utgångspunkten för ditt möte med eleven är att finna de erfarenheter och kunskaper som är elevens tillgångar. Du tycker om att arbeta i flerkulturella miljöer och blir inspirerad av nya kunskaper och erfarenheter. Du är en god kommunikatör som är bra på att skapa goda och förtroendefulla relationer med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Övrigt Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning. Urval sker löpande under perioden och intervjuer kommer att hållas tisdagen den 15 juli. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till HR-administratör Simon Priebe för vidare information kring hur du ansöker. Då det förekommer arbetsuppgifter som kräver signering av specifika dokument, förutsätter tjänsten att du har en privat mobiltelefon där du kan identifiera dig med Mobilt Bank-ID. Om oss Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad skola och kulturskola. Vi arbetar gemensamt för en lärmiljö där barn, elever och personal lyckas. Vår gemensamma vision är: Alla ska få bli sitt bästa. Vi på Läredaskolan värderar trivsel, trygghet, studiero och gemenskap högt och är en skola med höga ambitioner och förväntningar, där varje elev får möjlighet att utvecklas utifrån sina förutsättningar och sina mål. Eleverna på Läredaskolan spelar en aktiv och medveten roll i sin egen kunskapsutveckling, vilket leder till goda resultat. De yngre eleverna är med i projektet Rörelsesatsning i skolan vilket styrs av Riksidrottsförbundet och Sisu. På skolan finns ca 180 elever i F-6 och 30 medarbetare. Skolan är belägen centralt i Hässleholm på gångavstånd från järnvägsstationen. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från SÄBO. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Hässleholm intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Finjagården erbjuder småskalig och högspecialiserad behandling för vuxna personer med personlighetsproblematik, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, depression, missbruk, självskadebeteende, ångest, OCD, ätstörning och trauma. Vi utför även psykiatriska utredningar. Med strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Vi söker Dig som är engagerad, kreativ och kan ta ansvar. Du behöver ha förmåga att samarbeta och ha sinne för noggrannhet och struktur. Viktigt att du är lyhörd och har lätt att lära dig nya saker. Du erbjuds arbeta i ett team som har ett stort engagemang och hög kompetens. Du måste ha fyllt 18 år. Erfarenhet av arbete i kök är meriterande. I arbetsuppgifterna ingår att förbereda inför frukost, lunch, fika och kvällsmat samt efterarbetet som disk och städ. All mat lagas från grunden och vi har ett kök med mycket specialkost. Du behöver ha grundläggande kännedom om kost och livsmedel samt vara mycket stresstålig och problemlösningsfokuserad. Du behöver vara snabb och kreativ, vi går mycket på den personliga lämpligheten vid en anställning. Du som person behöver ha en välutvecklad socialkompetens, vara öppen för feedback och ha lätt för att lära dig nya saker. Du erbjuds att arbeta tillsammans med ett positivt, kreativt och glatt gäng som lägger sin själ i maten och som anser att "En måltid är så mycket mer än mat". Finjagården ligger i en vacker och lantlig miljö med mycket nära till naturen. Rekryteringen sker kontinuerligt så vänta inte med att skicka in din ansökan. CV och personligt brev är ett krav för att ansökan ska hanteras. Övrigt: Arbetstiderna är förlagda dagtid mån-fre samt helger. All rekrytering sker via mail till: [email protected] Märk din ansökan med KÖK
FINJAGÅRDEN Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett liv värt att leva? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har tillsammans, tålamod och utveckling som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Finjagården. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Ett liv värt att leva. Finjagården arbetar med behandling i grupp i kombination med enskilda insatser. Vi arbetar utifrån strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT, ACT, EMDR och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Vi arbetar utifrån ett biopsykosocialt synsätt vilket innebär att vi i team med olika funktioner (coach/terapeut/SSK) arbetar med klienten. Vi tar hänsyn till alla delar av det biologiska, psykologiska och sociala i vår behandlingsprocess, utifrån detta är det av stor vikt att man har en god intern samverkan och har insyn i varandras delar för att kunna jobba med dessa samtidigt. Våra enheter Enheterna Parken/Loftet har totalt 20 platser fördelat på två enheter. Här tar vi emot kvinnor och män i åldern 21-60 år.Vi tar emot klienter med psykisk ohälsa så som ex Emotionell instabilitet, PTSD, Självskadeproblematik, Ätstörningsproblematik, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, OCD, ångestproblematik, depression, suicidala och självdestruktiva beteende och annan psykisk samsjuklighet i kombination med missbruk. Enhet Villan har 7 platser. Här tar vi emot kvinnor och män i åldern 18-50 år. Vi tar emot klienter med psykisk ohälsa så som ex Emotionell instabilitet, PTSD, Självskadeproblematik, Ätstörningsproblematik, Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, trauma, ångestproblematik, OCD, Depression, suicidala och självdestruktiva beteende. Vi söker nu timvikarier till våra enheter. Arbetstider är förlagda dag, kväll, helg, sovande jour. Vem är du? Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Viktigt att du kan skilja på det personliga och professionella. Du skall ha ett professionellt förhållande gentemot våra klienter, uppdragsgivare och kollegor. Arbetet kräver att du är ansvarstagande och prestigelös - vi arbetar med klienter som har det svårt, de förtjänar att vi varje dag tar ansvar för att vi gör vårt yttersta för att hjälpa dom att nå sina mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. För denna tjänst krävs det att du är/har: - Socialpedagog, socionom, behandlingspedagog eller annan avslutad eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet av behandlingsarbete - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - God systemvana då dokumentation förekommer i hög omfattning - B-körkort Det är även meriterande om du har: - Kunskap om neuropsykiatriska diagnoser. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Finjagården har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt erbjuder interna utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande så avvakta inte med ansökan. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Övrigt: Vi söker timvikarier som kan jobba vid behov. Skicka CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med TIMVIKARIE OBS: Vid kallelse till intervju, medtag utdrag från belastning- och misstankeregister, samt ev. referenser och utbildningsbevis.
Finjagården Finjagården erbjuder småskalig och högspecialiserad behandling för vuxna personer med personlighetsproblematik, neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, depression, missbruk, självskadebeteende, ångest, OCD, ätstörning och trauma. Vi utför även psykiatriska utredningar. Med strukturerade behandlingsmetoder som DBT, KBT och PE kompletterad med ett kvalitetssystem, säkerställs dokumenterade behandlingsresultat. Ett kvalitetssystem med uppföljning för såväl klienter, närstående som uppdragsgivare skapar insyn, medverkan och trygghet. Genom vår nästan 50-åriga erfarenhet kombinerat med evidensbaserade behandlingsmetoder ger oss goda förutsättningar för att uppnå resultat. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor som har psykisk ohälsa. Meriterande om man har följande utbildningar: undersköterska, undersköterska med inriktning psykiatri, behandlingsassistent, socialpedagog, beteendevetare, socionom eller annan motsvarande utbildning. Uppdrag/arbetsuppgifter: Projektanställning innefattar att man ingår i ett team som arbetar med en klienten i en 1-1 lösning, vilket innebär att man självständigt arbetar med en klient i vardagen. T.ex. ADL, aktiviteter, omvårdnad mm utifrån en genomförandeplan och uppdrag. Handledning och kontakt med terapeut sker kontinuerligt. Arbetstider är förlagda dag, kväll, helg och sovande jour. Önskvärt att ha erfarenhet av Högfungerande autismspektrum/Psykiatrisk problematik. Personliga egenskaper: - Är initiativrik och tar initiativ. - Har en hög social kompetens -Vi förväntar oss att du möter andra med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. -Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra klienter, uppdragsgivare och kollegor. -Du skiljer på det personliga och det professionella, är flexibel och har lätt för att anpassa dig till föränderliga omständigheter. Du har förmåga att skapa goda samarbetsrelationer. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. -Arbetet kräver att du är ansvarstagande och prestigelös - vi arbetar med klienter som har det svårt, de förtjänar att vi varje dag tar ansvar för att vi gör vårt yttersta för att hjälpa dom att nå sina mål. -Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som en självklarhet att bidra till ett positivt arbetsklimat. -Har förmåga att arbeta i team – ingen kan allt själv, vi behöver kunna be om hjälp och ta emot hjälp. -Du har förmåga att självständigt planera och strukturera arbetet samtidigt som du respekterar fattade beslut. -Egen känsloreglering – att kunna ta hand om sina egna känslor ger oss ökade förutsättningar att hjälpa andra. - Vana av dokumentation. Övrigt: Vi söker 1 person för uppdraget med start 1 september. Skicka CV och personligt brev till [email protected] Märk din ansökan med PROJEKTANSTÄLLNING. Rekryteringen kommer att ske skyndsamt, så avvakta inte med din ansökan.
Om företaget Med sikte på tillväxt söker vår kund en Teamleader som vill vara med på resan framåt! Dina arbetsuppgifter Leda och motivera medarbetare i produktionsteamet Säkerställa att produktionen följer planerade tidsramar, kvalitetskrav och säkerhetsrutiner Delta i och driva förbättringsarbete Utföra enklare administrativa uppgifter såsom rapportering och bemanningsplanering Introducera och utbilda nya medarbetare Din bakgrund/Dina egenskaper Erfarenhet av liknande roll inom industri/produktion Är en god kommunikatör med starkt ledarskap och förmåga att engagera Har tekniskt intresse och förståelse för tillverkningsprocesser Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Är strukturerad, lösningsfokuserad och prestigelös Vi erbjuder dig En viktig roll i ett växande företag med goda framtidsutsikter Möjligheter till utveckling och ansvar Ett starkt team och ett inkluderande arbetsklimat Information och kontakt Tjänsten är på heltid och börjar med en provanställning hos Wikan Personal förväntas övergå i tillsvidareanställning hos kundföretaget. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet sker löpande så ansök redan idag! För mer information eller frågor kring tjänsten kontakta Anton Gummesson på 0470 34 83 72. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se
Välj ett jobb för att visa detaljer