Lediga jobb i Hörby
Sök totalt 51 lediga jobb i Hörby
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Roos Park är ett demensboende med 54 lägenheter idag har vi även en korttidsenhet på 8 lägenheter fram till 2026-12-31 Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Bra schema och arbetstider: Dagtid Måndag-Fredag Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här. Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. "Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Villa Roos Park hittar du på bästa läge i Staffanstorp, vid vackra Roos Damm. Här har vi byggt en inbjudande, luftig arkitektur i samklang med den natursköna omgivningen. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att strukturera och organisera ditt arbete. "Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: 19 augusti 2025 Sista ansökningsdag: 250720 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Susanne [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Läs mer om oss på www.vardaga.se
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och skapa Sveriges bästa socialtjänst? Vi söker enhetschef till Myndighet Barn och unga! Hörby kommun söker en modig och engagerad ledare som vill gå i frontlinjen för den nya socialtjänstlagen. Nu har du chansen att forma framtidens socialtjänst där barn och unga står i centrum och kvalitet, rättssäkerhet och tillit är självklarheter. Som enhetschef för Myndighet Barn och unga får du ett helhetsansvar för mottagning, utredning och administration. Du leder ett engagerat team och är navet i arbetet med att skapa rätt stöd i rätt tid för barn och unga i Hörby. Du bygger vidare på en redan god arbetsmiljö genom ett närvarande och tillitsbaserat ledarskap. Du utvecklar processer och arbetssätt i takt med omställningen till en ny socialtjänstlag, med stort strategiskt ansvar och ekonomisk överblick. Vi erbjuder dig: • Ett meningsfullt uppdrag i en kommun med höga ambitioner • En nyckelroll i utvecklingen av framtidens socialtjänst • Nära ledarskap och ett stödjande team • En arbetsplats där mod, omtanke och utveckling vägleder oss Välkommen till Hörby kommun där vi gör verklig skillnad, tillsammans. Intervjuer kommer hållas 21 augusti, 22 augusti och 29 augusti KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har socionomexamen • Har flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga • Har dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet • Trivs i förändring, samarbetar naturligt och tänker strategiskt • Har ett brinnande engagemang för barnrättsfrågor ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Är du en noggrann och ansvarstagande person med tidigare erfarenhet från processindustrin – och tillgänglig för arbete med start vecka 32? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om tjänsten: Just nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som maskinoperatör hos en av våra kunder i Hörby. I rollen ansvarar du för att övervaka och sköta maskiner, fylla på material samt genomföra nödvändiga inställningar. Du kommer även att kontrollera färdigproducerade komponenter, förpackningar och bipacksedlar för att säkerställa kvaliteten. Tjänsten innefattar även viss dokumentation på både svenska och engelska, vilket innebär att du behöver känna dig trygg med båda språken i tal och skrift. Detta är en heltidstjänst med arbetstider förlagda till 3-skift eller 5-skift, beroende på behov. Vem är du? Vi söker dig som är positiv, glad och framåt, och som gärna tar egna initiativ i arbetet. Eftersom rollen ställer höga krav på kvalitet och precision, är det viktigt att du är noggrann, tålmodig och ansvarsfull i ditt arbetssätt. Företaget är verksamt inom den medicintekniska branschen, vilket innebär att du som söker behöver vara rök- och snusfri, i enlighet med verksamhetens krav på hygien och säkerhet. Krav för tjänsten är: God förståelse i svenska och engelska både tal och skrift Datorvana Dokumentationsvana Tidigare erfarenhet som maskinoperatör och/-eller teknisk bakgrund Rök- och snusfri Körkort B och tillgång till bil Meriterande: - Tidigare arbetat inom läkemedelsbranschen - Truckkort A+B - Van vid skiftarbete (förmiddag, eftermiddag, natt) Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se. Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se
Maskinoperatör Har du ett stort tekniskt och mekaniskt intresse samt erfarenhet av att arbeta inom produktion? Är du en arbetsvillig, lösningsorienterad och resultatfokuserad medarbetare? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! ARBETSUPPGIFTER Eterni söker nu en Maskinoperatör till en av våra kunder inom industribranschen. I rollen ansvarar du för hela produktionslinjen, där du arbetar med den dagliga driften av maskiner och säkerställer att alla processer och rutiner fungerar smidigt och effektivt. Du lastar material, övervakar produktionen, gör nödvändiga justeringar och utför kontinuerligt underhåll på maskinerna. Exempel på arbetsuppgifter: Kontrollera och övervaka maskiner och produktionsflöde Kontinuerligt underhåll och justeringar av maskiner Hantera material från lastning till bearbetning, analys och kvalitetskontroll PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god teknisk och mekanisk förståelse samt erfarenhet från produktionsmiljö. Du är lösningsorienterad, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Viktigt för tjänsten: Teknisk förståelse eller mekanisk bakgrund Meriterande med tidigare erfarenhet från produktionsmiljö B-körkort och truckkort (motviktstruck är ett krav) Erfarenhet av att köra kran och hjullastare är meriterande Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska OM TJÄNSTEN Tjänsten är en inhyrning där du blir anställd som konsult via Eterni Sweden AB. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda till ständig eftermiddag, men dagtid kan förekomma under vissa perioder. För rätt person finns goda möjligheter att efter sex månader få en direkt anställning hos kundföretaget. ANSÖKAN Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR. Sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi
Maskinoperatör Har du ett stort tekniskt och mekaniskt intresse samt erfarenhet av att arbeta inom produktion? Är du en arbetsvillig, lösningsorienterad och resultatfokuserad medarbetare? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! ARBETSUPPGIFTER Eterni söker nu en Maskinoperatör till en av våra kunder inom industribranschen. I rollen ansvarar du för hela produktionslinjen, där du arbetar med den dagliga driften av maskiner och säkerställer att alla processer och rutiner fungerar smidigt och effektivt. Du lastar material, övervakar produktionen, gör nödvändiga justeringar och utför kontinuerligt underhåll på maskinerna. Exempel på arbetsuppgifter: Kontrollera och övervaka maskiner och produktionsflöde Kontinuerligt underhåll och justeringar av maskiner Hantera material från lastning till bearbetning, analys och kvalitetskontroll PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en god teknisk och mekanisk förståelse samt erfarenhet från produktionsmiljö. Du är lösningsorienterad, noggrann och kvalitetsmedveten. Vidare är du flexibel och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Viktigt för tjänsten: Teknisk förståelse eller mekanisk bakgrund Meriterande med tidigare erfarenhet från produktionsmiljö B-körkort och truckkort (motviktstruck är ett krav) Erfarenhet av att köra kran och hjullastare är meriterande Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska OM TJÄNSTEN Tjänsten är en inhyrning där du blir anställd som konsult via Eterni Sweden AB. Arbetstiderna är huvudsakligen förlagda till ständig eftermiddag, men dagtid kan förekomma under vissa perioder. För rätt person finns goda möjligheter att efter sex månader få en direkt anställning hos kundföretaget. ANSÖKAN Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR. Sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då vi
Hörby ett jobb med mening, i hjärtat av Skåne. I Hörby är det nära till både naturen och människorna. Här bor drygt 15 000 personer och vi som jobbar i kommunen brinner för att göra vardagen lite enklare, tryggare och trivsammare för dem alla. Oavsett om du jobbar i omsorgen, fixar grönytorna eller får tekniken att fungera så handlar det om att göra skillnad. Här är det lätt att känna sig hemma, både i byn och i gänget på jobbet. Och, det är lätt att ta sig hit från exempelvis Lund, Malmö och Kristianstad. Vi jobbar målmedvetet på att vara en arbetsplats där du vill stanna för att du trivs, får chansen att växa och vet att din insats betyder något. Det ska kännas bra att gå till jobbet, helt enkelt. HR-enheten är ett glatt och engagerat gäng som varje dag arbetar med att stötta och utveckla verksamheten. I gruppen finns två drivna HR-strateger med ansvar för processerna kompetensförsörjning samt ledarskap och medarbetarskap de blir också dina närmaste kollegor. Tillsammans med en förhandlingsstrateg, en vikarierande HR-generalist, tre kunniga lönespecialister och en systemförvaltare med koll på det tekniska, bildar vi en trivsam och stöttande enhet. Allt under ledning av vår HR- och kommunikationschef. Vill du bli en del av vårt härliga team och bidra till ett hållbart arbetsliv? Vänta inte, sök! ARBETSUPPGIFTER Hos oss får du en central roll i att både stödja våra chefer i det dagliga operativa HR-arbetet och driva det långsiktiga utvecklingsarbetet inom arbetsmiljöområdet. I dagsläget är rollen till stor del operativ, där du förväntas vara ett brett och kvalificerat stöd till våra chefer inom HR-områdets samtliga delar. Det kan vara rehabsamtal, förhandlingar och samverkan, stöd med insatser vid oönskat beteende rekrytering och avslut. Arbetet är delvis händelsestyrt, därför är din förmåga att snabbt skifta fokus och ställa om till ändrade förutsättningar viktigt, samtidigt som du har förmågan att bibehålla ett positivt förhållningssätt. Genom att utveckla våra processer och skickliggöra våra chefer skapar vi tillsammans förutsättningar för ett mer strategiskt arbetssätt framåt. Vår kommun är i förändring och utveckling vilket innebär att du behöver trivas med att navigera i en organisation där vissa processer är under uppbyggnad och rutiner och arbetssätt formas under resans gång. Vi tror att du ser möjligheter där andra ser utmaningar, och att du är trygg i att driva utveckling med tydlighet, prestigelöshet och ett serviceinriktat förhållningssätt. Just nu deltar vi även i ett spännande EU-projekt tillsammans med flera av våra grannkommuner där vi arbetar för att förebygga sjukfrånvaro och stärka friskfaktorerna utifrån ett långsiktigt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare. Här har du stora möjligheter att sätta din prägel. KVALIFIKATIONER För att vara den vi behöver, och för att du ska trivas och utvecklas i ditt uppdrag, vill vi att du har: • Utbildning på högskolenivå med minst 180 hp inom det personalvetenskapliga området. Om din examen är relevant för tjänsten avgörs av kombinationen med din arbetslivserfarenhet • Minst 2 års erfarenhet av liknande roll, gärna i offentlig förvaltning. Det är meriterande om du tidigare arbetat med arbetsmiljöfrågor och du behöver ha ett starkt intresse för området och självständigt kunna sätta dig in i området. Vi söker dig med förmåga att ta helhetsperspektiv och ett prestigelöst förhållningssätt. Du är självgående och kan växla mellan olika perspektiv och arbetsuppgifter samt mellan operativt och strategiskt arbete. Andra beskriver dig som pedagogisk och engagerande, som en stöttande och samarbetsorienterad kollega. Du kan bygga och underhålla goda relationer med såväl kollegor och chefer som fackliga företrädare och medarbetare. Du vet hur du balanserar tydlighet med smidighet i ditt sätt att kommunicera. Du gillar att skratta tillsammans och ser humor som en del av arbetsvardagen. Utöver en spännande utmaning och härliga kollegor erbjuder vi dig förtroendearbetstid, möjlighet till distansarbete delar av din arbetsvecka och en rad förmåner via Benify som vi gärna berättar mer om. För oss är det viktigt att du och det befintliga teamet passar bra ihop då vi värnar om vår fina samarbetskultur, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Välkommen att vara med och forma framtidens arbetsmiljö i vår kommun! ÖVRIGT Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu två personliga assistenter till en rullstolsbunden tjej som bor i Hörby. Du erbjuds jobba som sommarvikarie och timvikarie vid behov. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar och lyft, medicinhantering enligt delegering samt omvårdnad kopplad till tracheostomi och sondmatning. Assistansen är dubbelbemannad, förutom under natten då en av assistenterna har väntetid. Vaken natt kan alltså förekomma vid sjukdom. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 Om kunden Kunden är en tjej i 17-årsåldern som bor hemma tillsammans med sin familj. Hon går i skolan på vardagarna och tycker om att vara aktiv på olika sätt – hon gillar bland annat att gunga, vara ute i naturen, måla, lyssna på musik, pyssla, baka och spendera tid med sin familj. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en lugn, positiv och kreativ person – egenskaper som kunden verkligen uppskattar i sin omgivning. Det är också viktigt att du är flexibel, pålitlig och har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du har automat körkort tillgång till bil inte är allergisk mot pälsdjur Det är meriterande om du har vårderfarenhet och vårdutbildning har tidigare erfarenhet av trach Omfattning: sommarvikariat samt extra vid behov Antal tjänster: 2 Tillträde: omgående Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Hörby med omnejd (du utgår från ditt hem) Vi söker en noggrann och serviceinriktad hemstädare. Är du en person som trivs med att arbeta praktiskt och är van vid att arbeta självständigt. Då är detta rätt jobb för dig! Som hemstädare kommer du att: Utföra rengöring och tvätt av mattor och möbler och grundlig städning med hjälp av professionell utrustning. Samarbeta med kunder för att identifiera deras behov och leverera bästa möjliga resultat. Ansvara för underhåll av rengöringsutrustning och förbrukningsmaterial. Bidra till en hög kundnöjdhet genom trevligt bemötande och högkvalitativt arbete. Du har: Körkort. Tillgång till egen bil under provanställningstiden Ingen pälsdjursallergi. kunskaper i svenska språket för att kunna kommunicera med alla våra kunder. Att du har erfarenhet av städning eller rengöring sedan tidigare är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: Utbildning av städutrustning och tekniker. Bonus utöver timlön Tillgång till tjänstebil vid 75%-100% anställning efter provanställningstiden. Vi brinner för att skapa en ren, hälsosam och trivsam miljö för våra kunder. Vill du vara med och göra skillnad i vardagen? ANSÖK NU! Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag.
Jag är en glad och positiv tjej som bor i Höör tillsammans med min familj. På grund av en muskelsjukdom, som medför nedsatt muskelstyrka, är jag i behov av personlig assistans i min vardag. Jag är kreativ och har intresse för pyssel, datorspel och jag uppskattar sociala sammanhang som att umgås med mina vänner. För att kunna leva ett aktivt och självständigt liv behöver jag stöd i de moment jag inte själv kan utföra. Tjänsten avser främst arbete under kvälls- och nattpass. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att assistera vid förflyttningar i sängen, vid toalettbesök, handräckning, samt stödja mig vid användning och förberedelse av andningsmask. Jag söker dig som är ansvarsfull, pålitlig, rökfri, ordningsam och trygg i din roll. Jag ser gärna att du är lugn och inte räds av att det ibland blir ett väldigt lugnt arbetstempo. Du bör också vara djurvän och inte ha allergi mot husdjur, då det finns djur i hemmet. Känner du att detta uppdrag passar dig? Välkommen med din ansökan! Företagsinformation Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans åt personer med funktionsnedsättning i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Med ledorden Trygghet, Respekt och Livskvalitet arbetar vi för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsnedsättning, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter. På Sydassistans erbjuder vi våra anställda utbildningar som är relevanta för arbetet med just din uppdragsgivare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 51 jobb