Lediga jobb i Hörby

Sök totalt 47 lediga jobb i Hörby

Konstruktör / Beredare till expansiva Åhmans i Åhus
Standby Workteam AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Åhmans i Åhus är en ledande specialist och oberoende tillverkare av hisskorgar och hissinteriörer med kunder över hela världen. Vi har unik kompetens och lång erfarenhet inom hissinteriörer och konstruerar och tillverkar objektsanpassade hisskorgar, hissinteriörer och komponenter till framför allt den nordiska fastighetsmarknaden. Åhmans är ett familjeföretag med HQ i Åhus och ca 70 MSEK i omsättning och 30 anställda. Som familjeföretag tänker vi mer i generationsekonomi än kvartalsekonomi vilket gör att vi arbetar långsiktigt. Vi har levererat snyggare hissar till stolta fastighetsägare sedan 1860! Läs mer på https://www.ahmans.se/​ Konstruktör / Beredare till expansiva Åhmans i Åhus Är du en nyfiken problemlösare med ett genuint intresse för teknik och design? Vill du arbeta med skånsktillverkade produkter som exporteras till kunder över hela världen? Vill du dessutom vara med och ta fram kundanpassade lösningar, från idé till färdig produkt, i ett kunnigt team med högt i tak och korta beslutsvägar? Då ska du läsa vidare! På Åhmans i Åhus erbjuds du en mångsidig och utvecklande roll på ett spännande familjeföretag som levererat hissar sedan 1860. Här får du vara med och utveckla produkter som präglas av kvalitet, upplevelse och känsla. Nu växer vi och utökar med en roll som Konstruktör / Beredare. I din roll har du ett nära samarbete med sälj- och produktionsavdelningen, där ditt ansvar bland annat är att omvandla kundens önskemål till tydliga instruktioner och tillverkningsunderlag. Du kan också komma att fungera som tekniskt stöd i säljprocessen. Rollen är inriktad på specialprojekt, och du kommer huvudsakligen att arbeta i Solidworks samt affärssystemet Pyramid. Arbetsuppgifter: Bidra till att designa och utveckla kundspecifika lösningar Ta fram instruktioner och tillverkningsunderlag enligt kundens önskemål Ta fram ritningar och specifikationer för olika specialprojekt Tillhandahålla tekniskt stöd till säljare vid behov Din profil: Vi söker dig som har ett stort intresse och förståelse för teknik och design. Du har en relevant utbildning på yrkeshögskole- eller högskoleingenjörsnivå inom exempelvis maskinteknik, konstruktion, produktutveckling eller liknande. Du har också goda kunskaper i CAD-mjukvara och behärskar svenska och engelska obehindrat. För att lyckas i rollen tror vi att du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor, samt har sinne för struktur och ordning. Vi värdesätter även din samarbets- och kommunikationsförmåga, din positiva grundsyn och ditt kreativa förhållningssätt till problemlösning. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Åhus. I den här rekryteringen samarbetar Åhmans med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan snarast. För mer information om tjänsten, kontakta gärna Lars Olsson på Standby Workteam: 0721 65 18 09. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
9 mars 2025
Tandhygienist sökes - kom och sätt ett leende på vår klinik i Hörby!
Oris Dental Sverige AB
Tandhygienister

Tandhygienist sökes - kom och sätt ett leende på vår klinik i Hörby! Är du redo för nya utmaningar och är en professionell tandhygienist som lägger ett stort fokus på kvalitet och personligt bemötande? Vill du arbeta i en miljö där ditt arbete gör skillnad och där patientvård sätts i första rummet?Då kan vår klinik vara ditt nästa steg i din yrkeskarriär! Om kliniken I hjärtat av Skåne hittar du vår klinik, Oris Dental Hörby. Kliniken ligger centralt belägen med utmärkta bussförbindelse från bl a Lund, Malmö och Höör. Det finns även gratisparkeringsmöjligheter. Kliniken har ett väl inarbetat team som består av5 tandläkare, 2 tandhygienister, 6 tandsköterskor, varav en odontologiskt ansvarig tandläkare och en klinik ansvarig tandsköterska. Kliniken har också en trogen patientstock. Om tjänsten Vikariat på heltidfrån februari t o m juni med eventuell möjlighet till förlängning på befintlig eller närliggande klinik inom Oris Dental. Arbetsuppgifter Sedvanliga tandhygienistuppgifter med administrativa delar i ett nära samarbete med övriga teamet. Krav Svenska i tal och skrift. Legitimerad tandhygienist. Övrigt Oris Dental välkomnar mångfald och uppmanar alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Vi ser fram emot att läsa din ansökan. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mer om oss! Oris Dental startades 2016 av sex välrenommerade tandvårdskliniker från olika delar av Norge som ville ta vara på potentialen av en större professionell gemenskap. Sedan dess har vi vuxit från sex till över 120 kliniker och 10 laboratorier i Norge, Sverige och Danmark. Totalt är vi över 1500 medarbetare och vi växer ständigt. Vårt mål är att vara Nordens branschledande tandvårdskedja och vi är stolta över att ha fått så många talangfulla personer med i teamet. Oris Dental representerar en stark professionell miljö inom tandhälsa. Det är människorna som är vår framgångsfaktor och genom kontinuerlig kompetensutveckling i form av kurser och mentorprogram för alla yrkesgrupper når vi vår vision; att skapa en bra arbetsplats för den anställde, där patienten känner sig trygg och omhändertagen. Hos oss är utbildning och professionell utveckling centralt. Vi tror att professionellt uppdaterade, säkra och nöjda medarbetare skapar en bra arbetsmiljö. Det skapar i sin tur leenden och leenden smittar. Detta är vad patienten märker.

Igår
Sista ansökan:
7 mars 2025
Lager 157 söker butikschef - Nova Lund

BUTIKSCHEF LAGER 157 NOVA LUND   Eftersom vår nuvarande butikschef går vidare till en ny roll inom företaget, söker vi nu en efterträdare. Vi söker dig som är engagerad, flexibel, ordningssam - och som gillar att möta många olika människor. Hos oss har rätt person många möjligheter till vidare karriär.   Som butikschef hos Lager 157 är du engagerad  och har ett starkt eget driv. Tillsammans med dina kollegor ska du ge våra kunder bästa möjliga service. Som butikschef leder och driver du butikspersonalen mot uppsatta försäljningsmål. Du ansvarar för butikens drift, servicegrad, försäljning, budget och övrig administration.   Du som söker ska ha minst tre års erfarenhet från ledande befattning inom branschen och ditt ledarskap präglas av entreprenörsanda, engagemang och starkt eget driv. Vi erbjuder dig en utmanande tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Rollen rapporterar till regionchef.   Som butikschef på Lager 157:   • Säkerställer du att butiken drivs utifrån Lager 157s koncept och gällande driftrutiner. • Verkar du för att nå försäljningsmål och positivt utveckla övriga nyckeltal. • Har du personalansvar och ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö och utveckling. • Du är en god förebild som agerar samstämmigt med företagets kultur och värderingar. • Planerar du, säkrar och följer upp butikens bemanning och personalkostnader. • Upprätthåller du företagets riktlinjer för exponering, löpande kampanjer och andra aktiviteter och tar så ett genuint ansvar för att förmedla Lager 157s utbud på ett trovärdigt sätt. • Skapar du den bästa möjliga butiksupplevelsen – alltid med kundmötet i fokus! Vi söker dig som gillar att möta många olika människor och vill ha ett jobb där du är fysiskt aktiv. Du är ordningsam och en grym lagspelare med energi och kraft att genomföra.   Du behöver kunna tillräckligt god svenska för att kunna ta, ge och följa arbetsinstruktioner samt kommunicera med chefer, medarbetare och kunder. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Tjänsten är heltid och tillsvidare med start enligt överenskommelse.   I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Vänta inte med din ansökan då tillämpar löpande urval.   Varmt välkommen med din ansökan!  Lager 157 är en växande svensk butikskedja som fokuserar på Denim och Basics. Vi har över 70 butiker samt webshop i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi arbetar hårt för att skapa bästa värde för pengarna till våra kunder.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
12 februari 2025
Erfaren Sjuksköterska till ordinärt boende
Hörby kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en sjuksköterska som vill vara med och utveckla vår verksamhet i Hörby kommun! Vi söker en sjuksköterska till hemsjukvården. Välkommen att vara med på resan mot en äldreomsorg i världsklass! I Hörby kommun arbetar vi tvärprofessionellt kring patienten. Det innebär att vi har ett teambaserat arbetssätt med patienten i fokus där du som sjuksköterska arbetar i nära samarbete med exempelvis omvårdnadspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut. Inom ditt hemsjukvårdsområde arbetar du tillsammans med flera andra sjuksköterskekollegor. Dina grundläggande arbetsuppgifter som sjuksköterska i kommunen är att bedöma, besluta, följa upp, utvärdera, dokumentera, planera, delegera samt att leda insatser inom ditt kompetensområde. Du ansvarar även för att läkarordinationer och behandlingar utförs. Vidare ska du kunna informera, utbilda samt handleda övrig vårdpersonal och närstående. Du ska även arbeta med att kvalitetsutveckla och kvalitetssäkra verksamheten inom ditt område i samarbete med enhetschefer och/eller med MAS. Du kommer i arbetet också att komma i kontakt med kommunens andra sjuksköterskor, till exempel på APT och MAS-möten. Som person är du ansvarsfull, handlingskraftig och positiv. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är bra på att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har ett gott bemötande och ett starkt patientfokus. Tycker du att detta låter spännande är du varmt välkommen att kontakta enhetschef, facklig representant eller en av våra anställda sjuksköterskor i kommunen så berättar vi gärna mer om tjänsten och om Hörby kommun! KVALIFIKATIONER Du behöver vara legitimerad sjuksköterska för att vara aktuell för tjänsten. Vi ser gärna att du har ett par års yrkeserfarenhet som sjuksköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande verksamhet sedan tidigare framförallt till tjänsten i ordinärt boende. Körkort är ett krav. Vi anpassar din introduktion efter ditt behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vidare vill vi att du har goda referenser från tidigare arbetsplatser. Vi tillämpar utdrag från polisens belastningsregister. Innan anställning kan bli aktuell behöver du uppvisa ditt utdrag, utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert. Ansök gärna om utdraget på polisens hemsida redan i samband med att du eventuellt blir kallad på intervju. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi kommer tillämpa löpande urval! Tack på förhand!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025
Distriktsäljare med egen rullande butik - Skåne, mellersta
Ls Jobbet AB
Företagssäljare

Som distriktsansvarig säljare på SMARTAB trivs du med ett självständigt och praktiskt jobb, du älskar att träffa människor och du vill påverka din egen framgång och möjlighet att tjäna bra! Om tanken på att ge dig ut på vägarna och sälja genom att besöka både potentiella nya och befintliga kunder ansikte mot ansikte lockar dig, så kan det vara dig vi söker! Det viktigaste för att lyckas som säljare hos oss är inte hur många års erfarenhet du har. Vi värdesätter mer vem du är som person och att du har den vilja, attityd och det driv som krävs för att lyckas i din försäljning! Om tjänsten Du ansvarar för ditt eget distrikt och din specialbyggda lastbil, (”rullande butik”), som är din arbetsplats. Du utvecklar försäljningen och bygger långsiktiga kundrelationer på ditt distrikt genom att besöka 15-20 kunder per dag, både nya och befintliga. Du demonstrerar och visar våra produkters funktion, kvalitet och effektivitet hos kunderna du besöker. Du ser till att din rullande butik är välfylld och representativ. Till din hjälp har du CRM- och affärssystem, du får produktutbildning vid introduktion samt löpande under din anställning. Du får nära stöd och coachning av din regionchef och har också tillgång till support från övrig säljorganisation i form av medarbetare med lång erfarenhet. Läs mer om oss på vår hemsida: https://www.smartab.com/?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=209 "Jag har jobbat på Smartab i 5 år nu på distrikt Bohuslän/Dalsland och jag stortrivs verkligen med mitt jobb. Frihet under ansvar och jag får jobba med det jag tycker är kul och brinner för! Ingen dag är den andra lik. Viktiga egenskaper att ha i rollen som säljare hos oss skulle jag säga är att du såklart måste vara social, älska att träffa nya människor, vara lyhörd och kunna ta personer på rätt sätt. Att alltid vara serviceminded och viktigast av allt; Att älska det du håller på med!! Nyckeln till min framgång som säljare på Smartab tror jag mycket är, förutom ovanstående, att jag ser varje kund som lika viktig! Stora företag till minsta enskilda firma. Att bygga relationer och kunna se vad just denna kunden har för önskemål eller vilken lösning som passar bäst. Jobba långsiktigt och att man måste se brett på sitt distrikt och inte fastna i en enskild kundkrets!" -Fredrik Brander, Distriktsansvarig säljare Bohuslän/Dalsland. Om dig Du är praktiskt lagd och trivs i en självständig roll med stort eget ansvar. Du har en positiv inställning och en ”det här fixar jag-attityd”. Du har ett naturligt driv och trivs med att skapa nya kontakter och ge bra service. Du är välorganiserad och har god planeringsförmåga. Du är van att hålla god ordning. Du motiveras och drivs av tydliga mål och resultatuppfyllelse. Du har antagligen ett motor- & fordonsintresse. Kvalifikationer Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet, kanske från någon form av praktiskt arbete med kundkontakt. Du har B-körkort. Du talar och skriver obehindrat på svenska. Du har datorvana. Du vill ta C-körkort, YKB och ADR, om du inte redan har det. Vi har ett bra upplägg för att organisera och finansiera detta. Bor du inom distriktet ser vi det som ett plus. I arbetet ingår fysiska arbetsmoment vilket kräver att du har förmåga att utföra dem, t.ex. att orka lyfta och bära varor i och ur din rullande butik. Annat viktigt Tjänsten är heltid och vi tillämpar provisionslön med mycket goda möjligheter till en hög månadslön. För att du ska känna dig trygg och hinna bygga ditt distrikt erbjuder vi självklart en garantilönemodell, ”Smartabs trygghetspaket”, vilket innebär en fast garanterad inkomst under upp till 36 månader. Du utgår hemifrån och ansvarar för ditt distrikt som innefattar bland annat Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Landskrona, Lund och norra Malmö. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka därför in din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-777 23 73 alternativt Hanna Koponen på 073-592 03 93. Om arbetsgivaren - Smartab Hi-Tech Chemicals AB SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
9 mars 2025
Stödassistent till Lågedammsgatans gruppboende
Hörby kommun
Vårdare, boendestödjare

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en stödassistent till Lågedammsgatans gruppboende i Hörby. Heltid 100 %. I dina arbetsuppgifter ingår att tillgodose de boendes individuella behov av stöd och service i alla förekommande situationer i det dagliga livet. Du kommer till exempel att hjälpa de boende med deras personliga omvårdnad. Alla boende har olika former av aktiviteter utifrån deras förutsättningar, vi uppskattar kreativa idéer från medarbetare. Arbetet sker med stor respekt för de enskildas rätt till självbestämmande och integritet. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Vi arbetar alltid utifrån individens behov och önskemål. Du ska vara bekväm med att dokumentera och är precis som vi, en lagspelare. Arbetstid: Schemalagd arbetstid med dag, kväll samt helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en lugn och trygg person med stort tålamod. Du ska kunna arbeta med struktur och tydliga ramar, men också kunna anpassa arbetet utifrån situation och brukarens behov. Du skall ha erfarenhet från att ha arbetat inom LSS verksamhetsområde. Godkända betyg från vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Att ta del av dokumentation och att själv dokumentera ingår i uppdraget så du måste kunna läsa och skriva på god svenska. Att vara kontaktman till någon brukare på gruppboendet kan eventuellt ingå i uppdraget. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 februari 2025
Registrator
Hörby kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Kanslienheten söker en registrator med huvudansvar för avdelningarna styrning och ledning och kommunservice som lyder under kommunstyrelsen. Hörby kommun har en gemensam registratur och nämndadministration vilket innebär att våra registratorer är centralt organiserade på kanslienheten. Vi hjälper varandra med våra arbetsuppgifter vid behov. Hos oss arbetar tre registratorer som ersätter och stöttar varandra vid sjukdom, ledigheter mm. Kanslienheten har ansvar för processerna nämnd, registratur, digitalisering, arkiv och civil beredskap. Detta skapar stora möjligheter för ett spännande utvecklingsarbete inom våra områden med fokus på erfarenhetsutbyte mellan olika professioner med gemensamma mål. ARBETSUPPGIFTER Som registrator har du ansvar för att förvalta och utveckla avdelningarnas information- och dokumenthantering. Dina arbetsuppgifter består bland annat av diarieföring och registrering enligt gällande lagar förordningar och rutiner, förberedelser inför slutarkivering, sekretessprövning och utlämning av handlingar. I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsarbete och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. I vår utveckling kommer stort fokus vara på att etablera rutiner för en säker och effektiv livscykel gällande vår information samt utveckling mot digitala arbetssätt. Detta innebär att du bland annat kommer att vara med i arbetet med nya dokumenthanteringsplaner, informationsinventering, processkartläggning mm. Du har ett nära samarbete med övriga registratorer, arkivarien och enhetens övriga funktioner i samtliga ovanstående delar. Tjänsten innebär att du utbildar och ger råd och stöd till verksamheter gällande hantering av allmänna handlingar. Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ. I registratorns uppdrag ingår också att utgöra kvalificerat administrativt stöd till avdelningen. Detta kan innebära samordning av projekt och upphandlingsfrågor, mötesplanering av externa och interna sammankomster, ansvara för anteckningar vid möten, övergripande planerings- och utvecklingsfrågor samt stöd och service till avdelningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning, tidigare erfarenhet som registrator eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du har god kunskap/erfarenhet om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en person som tar initiativ och ansvarar för att dina uppgifter blir slutförda inom angivna tidsramar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är självständig och flexibel i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. För att trivas i rollen behöver du kunna koordinera, ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska, analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Det är meriterande om du har kunskaper inom/erfarenhet av: • Kunskaper inom arkiv- och informationshantering, kommunallagen och offentlighet och sekretess. • Erfarenhet av myndighetsutövning. • Arbetat med ärendehanteringssystemet Ciceron eller annat likvärdigt ärendehanteringssystem. • Erfarenhet av serviceinriktat arbete Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. Vi har löpande urval och träffar kandidater innan sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
18 februari 2025
Quality Engineer
Nolato Meditech AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Nolato MediTech utvecklar och tillverkar polymera produkter och system i nära samarbete med ledande kunder inom medicinteknik och läkemedel. Vi har produktionsenheter i Hörby och Lomma och är världsledande på formsprutning av silikon och har lång erfarenhet av formsprutning av plast för medicinteknik, med speciell kompetens inom 2K och 3K. Vi erbjuder även innovativa lösningar inom vidareförädling och montering. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt fokus på arbetssätt enligt LEAN och utveckling av verksamhet och medarbetare. Vi söker nu en kvalitetsingenjör till vår QA-avdelning i Hörby. Arbetsuppgifter I arbetet ingår utförande av uppgifter i våra kvalitetsprocesser som validering av nya produkter/processer, CAPA/avvikelsehantering, ändringshantering, frisläppning av produkt, riskbedömning och framtagande av dokumentation så som instruktioner och kontrolldokument. Även vidareutveckling av våra kvalitetsprocesser och förbättringsarbete ingår i arbetet samt mycket kundkontakt. Du arbetar nära andra funktioner så som produktion, logistik och projekt i en verksamhet som främjar teamarbete som en del av vår LEAN kultur. Profil Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med tillverkande produktion, kvalitetssäkring inom medicinteknik eller läkemedel i renrumsmiljö. Erfarenhet av polymera produkter och statistikverktyg som Minitab är meriterande. Vi tror att du har goda kunskaper inom GMP och ISO13485. Vi tror även att du har en högskoleutbildning inom relevant område. Eftersom kontakt med våra internationella kunder utgör en del av ditt arbete så behärskar du engelska och svenska obehindrat i tal och skrift och är noggrann i ditt sätt att dokumentera. Du är även en prestigelös lagspelare som hittar innovativa lösningar på kundens såväl som interna utmanande frågeställningar, och du har lätt att kommunicera med andra personer. Vidare ställer arbetsuppgifterna höga krav på integritet, noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete i en framgångsrik börsnoterad koncern som ger dig stora möjligheter till utveckling. Tjänsten är på heltid och med placering i Hörby. Intresserad? För att veta mer om tjänsten kontakta: Kvalitetschef, Martin Olin, +46 73 402 15 93, [email protected] Din ansökan skickar du senast 2025-02-25 till [email protected]. Vi arbetar löpande med rekryteringen så vänta inte med att skicka in din ansökan.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
25 februari 2025
Sommarjobb för skolungdomar
Hörby kommun
Fritidsledare m.fl.

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Ungdomar som är födda 2007-2009 och folkbokförda i Hörby kommun är välkomna att söka. Feriepraktiken är under tre veckor och är förlagd på vardagar. Arbetstider är fyra timmar per dag, alternativt sex timmar per dag i överenskommelse med handledaren på arbetsplatsen, exklusive en halvtimme för lunch. Antalet timmar är max 60 timmar/period. Någon ersättning utöver detta får du inte. Du har möjlighet att välja vilken period du kan praktisera samt vilket/vilka områden du vill praktisera inom. Dina chanser att få feriepraktik ökar om du kan tänka dig att arbeta inom alla områden. Vi kan inte garantera att du får en plats, eller att du får just det du önskat. Du som tidigare har sökt men inte har fått någon praktikplats har förtur i mån av plats. Antalet praktikplatser är begränsade. Du kommer att få ett svar från oss och ett brev på posten med ett erbjudande om feriepraktiken och vilken period det gäller. Du behöver lämna in svaret och tacka ja. Får vi inget svar förlorar du praktikplatsen. KVALIFIKATIONER Utdrag ifrån Polisens belastningsregister gäller dig som kommer att praktisera inom området där det finns verksamhet för barn. Beställ detta så fort som möjligt då det tar ett par veckor att få hem det i brevlådan. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
23 mars 2025
Tjänst 80 % i Hörby
Furuboda Assistans AB
Personliga assistenter

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.    Om uppdraget Nu söker vi en assistent som kan arbeta på en tjänst på ca 80 % i Hörby. Kunden är en man i i 40-års åldern som är beviljad assistans dygnet runt, med dubbel assistans under större delen av sin vakna tid. Kunden är en aktiv person som tycker om raska promenader och cykelturer. Under veckodagarna arbetar han med att bland annat plocka skräp i naturen och klippa buskar i byn.  Kunden har autism och intellektuell funktionsnedsättning och är i behov av framförhållning och struktur för att må som allra bäst. Hans intressen är bland annat motorcross, traktorer, bada och vara ute i skogen. Friluftslivet är en stor passion för honom.  Kunden bor själv i sin lägenhet och som assistent till honom, behöver du även stötta honom i hushållssysslor såsom städa, tvätta och laga mat. Viktigast av allt, kunden behöver hjälp och motivation till att vara delaktig i de vardagliga momenten.   Tjänsten innefattar arbete dag, kväll, helg och nätter kommer även att förekomma (vaken natt). Arbetet följer ett rullande schema.  Egenskaper som vi söker hos dig är att du ska kunna motivera kunden till ett aktivt och berikande liv. Att du har ett driv och är påhittag att hitta nya upplevelser som kunden kan ta del av. Erfarenhet inom autism och intellektuell funktionsnedsättning är meriterande.  Tjänsten kommer att tillsättas i slutet av november och startar med introduktion tillsammans med erfaren assistent i gruppen.  Vi ser framemot din ansökan    Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
23 februari 2025