Lediga jobb i Hörby

Sök totalt 53 lediga jobb i Hörby

Försäljare till Hörby
Systembolaget AB
Butikssäljare, fackhandel

Gillar du att möta människor och vill ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget! ✨  Till vår butik i Hörby söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Omfattningen av tjänsten är ca 20-40 %, arbetstiden är generellt en dag per vecka, men kan variera – vid behov kan ytterligare en dag tilllkomma. Vi söker främst en person som kan arbeta mot slutet av veckan, torsdag, fredag och/eller lördag.   Anställningen är ett vikariat från: 2025-06-02 till: 2025-12-31 I din roll som försäljare hos oss  Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Tillsammans håller vi våra lokaler rena och snygga.   Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.  Vi söker dig som • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss. • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte. • Kan arbeta varierande arbetstider, vardagar och lördagar, tidiga morgnar och till efter stängning. • Gillar att samarbeta, och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål. • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt samt har ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar.  • Har gymnasie- eller yrkesutbildning.  Det är meriterande om du har erfarenhet av detaljhandeln, arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra.        Vad vi står för och hur vi arbetar     I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. På Systembolaget ska det vara enkelt att utvecklas, och eftersom vi är i ständig utveckling, kommer du också att vara det hos oss. Du har en egen kompetensutvecklingsplan och medarbetarsamtal genomförs löpande under året. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.    Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss.   Kontakt      Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Andersson, butikschef, på telefonnummer: 0720774843.      Känns rollen rätt för dig?    Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. I ansökningsformuläret laddar du upp din ansökan och svarar på ett antal frågor som ligger till grund för det första urvalet vi gör. Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med urval och intervjuer i vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag! Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass! ✨    -------     Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
9 maj 2025
Administratör till Stiftelsen Skånska Landskap i Fulltofta
REGION SKÅNE
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en strukturerad och erfaren administratör som trivs i en självständig roll med stort ansvar? Vill du arbeta i koordinerande roll med många kontaktytor i natursköna miljöer? Då kanske det är dig vi söker för vårt ettåriga vikariat på 80 procent. Stiftelsen Skånska Landskap förvaltar ungefär 11 000 hektar skog och annan mark spritt över en stor del av Skåne. Vi bedriver skogsbruk och tar hand om det öppna landskapet samtidigt som vi bevarar och gör det bättre för den biologiska mångfalden. Vi brukar skogarna rekreationsanpassat och gör åtgärder som är bra för klimatet. Vi har ett uppdrag från Region Skåne att göra våra marker tillgängliga för besökare. Det gör vi huvudsakligen i våra 19 strövområden runt om i Skåne. Här erbjuder vi leder av olika slag och syften, grillplatser, utsiktsplatser med mera. Natur självklar för alla är vår vision och innebär att vi vill locka ut besökare i naturen. Uteliv och fysisk aktivitet i våra områden är ett sätt att förbättra folkhälsan. De som har ett naturligt förhållande till naturen känner också oftast ett större engagemang för vår miljö. ARBETSUPPGIFTER Som administratör på Stiftelsen Skånska Landskap har du en nyckelfunktion för de sex stiftelserna som vi förvaltar. Dina arbetsuppgifter består till stor del av att ansvara för löpande administrativt arbete och att utveckla och effektivisera våra administrativa rutiner och arbetssätt. Det består av bland annat ekonomiadministration, intern kommunikation och styrelseadministration. Mötesadministration så som protokollföring, förberedelse och utskick av kallelser, mötesunderlag och handlingar, konferensbokning samt arkivering och diariehantering är en viktig del av ditt uppdrag. GDPR och datasäkerhet blir en del av ditt arbete genom att du utifrån satta standarder och ramverk arbetar för att följa upp att rutiner kring datasäkerhet och GDRP följs och implementeras i verksamheten. Du har en förvaltande funktion där du ser till att vi arbetar i enlighet med våra bestämda arbetssätt. Du har även ett övergripande IT-ansvar vilket bland annat innebär att du hanterar IT- och telefonibeställningar och agerar kontaktperson gentemot våra IT-leverantörer med regelbundna avstämningar. Rollen innebär många kontaktytor och du har mycket kontakt med både externa och interna samarbetspartner och leverantörer. Du är många gånger en kontaktväg in i stiftelsen genom att du bemannar vår informationsmejl och hanterar fysisk post. Tjänsten har sin huvudsakliga placering på Fulltofta Naturcentrum med möjlighet till distansarbete när verksamhetens behov tillåter. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten har du godkänd och avslutad gymnasial utbildning. Har du därtill en eftergymnasial utbildning inom vad arbetsgivaren bedömer relevant område är det meriterande. Då rollen ställer stora krav på att du självständigt driver ditt arbete framåt är det en förutsättning att du har en flerårig arbetslivserfarenhet inom administration, gärna i en bred roll. B-körkort är ett krav för tjänsten. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du god talad och skriven engelska. Det är ett krav att du har en god datorvana och är trygg med arbete i digitala system så som Microsoft Office 365 eller motsvarande. Vi ser det som fördelaktigt om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som IT-beställaransvar, arkiv- och diarieföring och ekonomiadministration så som fakturahantering och kontering. Besitter du kunskap inom ekonomi, juridik och GDRP är det meriterande. För att trivas och lyckas i tjänsten är det är förutsättning att du har ett genuint intresse för natur och friluftsliv. Du har en god strukturell förmåga och planerar ditt arbete väl för att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som person är du serviceinriktad och trivs i en roll där du får tillämpa din problemlösningsförmåga för att lösa både akuta situationer och planera långsiktiga lösningar. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket ställer krav på att du är duktig kommunikatör och trivs i olika samarbetsformer där du får tillämpa din goda relationsskapande förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
11 maj 2025
Arbetsterapeut i Hörby Kommun
Hörby kommun
Arbetsterapeuter

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en nytänkande och sprudlande arbetsterapeut till vårt rehabteam! Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning. Vi arbetar i ett tvärprofessionellt hemvårdsteam med fysioterapeut, sjuksköterskor, koordinatorer, undersköterskor och enhetschef. Tillsammans arbetar vi med stort brukarfokus för att möjliggöra bästa möjliga förutsättningar för våra äldre att bo kvar i hemmet under trygga förhållande. För oss är det rehabiliterande förhållningssättet en förutsättning för att lyckas med ett bra arbete hos våra patienter och där spelar Du som arbetsterapeut en viktig roll. Du arbetar utifrån ett arbetsterapeutiskt perspektiv mot patienter med ett varierande behov av insatser. Du utför olika aktivitetsbedömningar, förskrivning av hjälpmedel, rehabiliterande insatser, utredningar inför bostadsanpassning, handledning och utbildning till övrig personal. Det är lika viktigt att du kan arbeta på egen hand som i team. Du har ett nära samarbete med fysioterapeuten som arbetar på samma område, men också med andra kollegor över gränserna. KVALIFIKATIONER Känns detta som en lockande tjänst? Är du legitimerad arbetsterapeut som brinner för ditt yrke och för att hjälpa andra människor i deras vardag? Om du dessutom är en person som är engagerad, social, har lätt för att samarbeta med andra och som tycker om att handleda och arbeta med utveckling tveka inte att söka och bli en i vårt team. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat inom kommunal hemsjukvård tidigare. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi kommer att använda löpande urval så skicka in din ansökan så snart du kan. Tack på förhand!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Sjuksköterska
Hörby kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER I Hörby kommun arbetar vi tvärprofessionellt kring patienten. Det innebär att vi har ett teambaserat arbetssätt med patienten i fokus där du som sjuksköterska arbetar i nära samarbete med exempelvis omvårdnadspersonal, arbetsterapeut och fysioterapeut. Inom ditt hemsjukvårdsområde arbetar du tillsammans med flera andra sjuksköterskekollegor. Dina grundläggande arbetsuppgifter som sjuksköterska i kommunen är att bedöma, besluta, följa upp, utvärdera, dokumentera, planera, delegera samt att leda insatser inom ditt kompetensområde. Du ansvarar även för att läkarordinationer och behandlingar utförs. Vidare ska du kunna informera, utbilda samt handleda övrig vårdpersonal och närstående. Du ska även arbeta med att kvalitetsutveckla och kvalitetssäkra verksamheten inom ditt område i samarbete med enhetschefer och/eller med MAS. Du kommer i arbetet också att komma i kontakt med kommunens andra sjuksköterskor, till exempel på APT och MAS-möten. Som person är du ansvarsfull, handlingskraftig och positiv. Du trivs med att ha många bollar i luften samtidigt och är bra på att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har ett gott bemötande och ett starkt patientfokus. Tycker du att detta låter spännande är du varmt välkommen att kontakta enhetschef, facklig representant eller en av våra anställda sjuksköterskor i kommunen så berättar vi gärna mer om tjänsten och om Hörby kommun! KVALIFIKATIONER Du behöver vara legitimerad sjuksköterska för att vara aktuell för tjänsten. Vi ser gärna att du har ett par års yrkeserfarenhet som sjuksköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från hemsjukvården sedan tidigare. Körkort är ett krav. Vi anpassar din introduktion efter ditt behov. Vi tillämpar utdrag från polisens belastningsregister. Innan anställning kan bli aktuell behöver du uppvisa ditt utdrag. Ansök gärna om utdraget på polisens hemsida redan i samband med att du eventuellt blir kallad på intervju. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Miljöinspektör på Bygg och miljö, Hörby kommun
Hörby kommun
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här kan man få känslan av att befinna sig mitt i vildmarken och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om att ge service till våra medborgare. Service inom allt från vård och omsorg till parkskötsel och anläggningsarbeten. Vi arbetar aktivt med att vara en god arbetsgivare med bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Inom sektor Livsmiljö arbetar vi bland annat med miljö- och livsmedelstillsyn, bygglov, kultur- och fritidsfrågor, arbetsmarknad, vuxenutbildning och försörjningsstöd. Vi söker nu en miljöinspektör till enheten Bygg och miljö. Bygg och miljö är en myndighetsenhet, och arbetar med bland annat miljö- och livsmedelstillsyn, bygglov och tillsyn enligt alkohol- och tobakslagarna. I din roll rapporterar du till bygg- och miljöchefen. Vi sitter i ljusa, fräscha lokaler, där dom flesta har eget kontor, men några delar med en kollega. Som anställd har man möjlighet att nyttja vårt friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en miljöinspektör till vårt engagerade team på Bygg och miljö då en medarbetare har valt att prova nya utmaningar. Rollen innebär tillsyn och handläggning av ärenden inom miljöskydd, små avlopp, avfall och kemikalier. Här ingår tillsyn av industrier, fordonsverkstäder och mekaniska verkstäder. Vi är en liten enhet och försöker täcka upp för varandra, du kommer därför även få uppgifter inom andra områden och händelsestyrda ärenden inom miljö- och hälsoskyddsområdet. Det finns även möjlighet att dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Jobbet som miljöinspektör innebär ett roligt och omväxlande arbete med tillsyn enligt miljöbalken i första hand. Dina arbetsuppgifter innebär att du genomför och följer upp inspektioner samt handlägger ansöknings- och anmälningsärenden. Arbetet innebär mycket kontakt med både företag och privatpersoner. Du arbetar självständigt, men tillsammans och med stöd av våra övriga miljöinspektörer och samordnaren på miljö. Att ge god service och rådgivning till allmänheten och företag är en viktig del av arbetet. Organisationen förutsätter flexibilitet vilket innebär att arbetsuppgifterna med tiden kan komma att förändras. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad miljöinspektör eller har relevant akademisk utbildning inom miljö- och hälsoskydd samt djup kunskap om miljölagstiftning. Du har kunskap om vad myndighetsutövning innebär och hur förvaltningslagen stöder oss i det dagliga arbetet. Erfarenhet från kommunal miljötillsyn och EDP Vision är meriterande. Har du även tidigare erfarenhet från arbete med mycket kontakt med människor är detta en fördel. Du är en positiv, ansvarstagande och serviceinriktad person som kan prestera både på egen hand och i grupp. Du behöver också ha integritet och förmågan att lämna saklig information. Du ska uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna föra en positiv dialog med verksamhetsutövare och privatpersoner. God datorvana och rättssäkerhet är viktiga byggstenar i vårt arbete. Då kontakten med företag och privatpersoner är en central del av arbetet och det är därför viktigt att du är lyhörd, serviceinriktad och lösningsorienterad och har förmågan att kombinera service- och myndighetsrollen i dina medborgarkontakter. Myndighetsrollen kan lätt uppfattas som en maktposition. Det är därför viktigt att ha förmåga att uppträda med ödmjukhet och med en kommunikation som präglas av trevligt bemötande och en hög servicenivå men även kunna markera myndighetsrollen. Du som söker till oss har B-körkort för att enkelt kunna ta dig runt i kommunen och arbeta med tillsyn i fält. Vi lägger stor vikt vid erfarenhet, personlig lämplighet och ett gott bemötande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
14 maj 2025
Vi söker larmtekniker till Hörby
Verisure Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Är du vår nästa larmtekniker i Hörby?   Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas.  Vi erbjuder dig:   * Attraktiv lönemodell med garanterad del, provision och bonussystem  * Kollektivavtal och tjänstebil  * Gedigna sälj- och serviceutbildningar  * En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet  * Marknadens mest innovativa tjänster och produkter  Om tjänsten:  Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår.  Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen!  Vi söker dig som:  * Har B-körkort  * Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande  * Är fri från anmärkningar i belastningsregistret  * Har stort kundfokus och hög integritet  * Drivs av att arbeta mot uppsatta mål  Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och UC. Vi tar inte emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.   Har du frågor? Läs mer på vår karriärsida, följ oss på sociala medier eller kontakta rekryteringsteamet på [email protected] . Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i. Vi ser fram emot din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025
Bemanningssjuksköterska sökes till Hörby kommun!
Systrarnas bemanning AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Om uppdraget Vi behöver en sjuksköterska som kan arbeta både inom hemsjukvården och på särskilt boende (SÄBO). Dagtid med helgtjänstgöring under v25-v33 Arbetet innefattar sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterskor inom respektive enhet i kommunal hälso- och sjukvård, vi ser gärna att man har erfarenhet från Hörby kommun eller annan likvärdig verksamhet. Dokumentation sker i Life Care HSL, det är ett krav att detta system kan hanteras. Övriga system som används i det dagliga arbetet är TES och APPVA, dessa instrueras konsulten vid uppdragsstart. Två års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska är ett krav samt kunskap gällande PD-dialys. B-körkort är ett krav.   Vi ser fram emot att höra från dig!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
HR-generalist med fokus Rekrytering & Employer Branding
Samskapa behandling AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att hitta rätt person till rätt plats – har du en känsla för människor, en passion för rekrytering och samtidigt vill vara med och bygga något som faktiskt betyder något? Är du redo för att bli en nyckelperson i en växande organisation som sätter medarbetarna i fokus?  Då kan det här vara ditt nästa steg.   Välkommen till Samskapa Behandling AB  Vi är inte ett vanligt vårdföretag och det här är inte en vanlig HR-roll. På Samskapa Behandling AB jobbar vi varje dag för att göra verklig skillnad.  Samskapa Behandling erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. Vi är övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss Samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. Samskapa har cirka 250 medarbetare som bland annat jobbar på HVB, LSS-boende, stödboende samt med familjehem. Samskapa har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/.  Vi befinner oss i en tillväxtresa och nu söker vi dig som vill hoppa på tåget och vara med när vi utökar ytterligare med en HR-generalist, fokus på rekrytering och Employer Branding.  Om rollen  Du blir vår rekryteringsmotor, den som ser till att rätt människor hittar till oss och får en varm och proffsig start. Du driver hela rekryteringsresan: från att förstå behoven i verksamheten, skriva träffsäkra annonser, intervjua och tillsätta. Du omvärlds bevakar, etablerar nya- samt har kontakt med relevanta externa aktörer.  Rollens fokus ligger inom rekrytering och Employer Branding men du kommer tillhöra ett HR team där vi tillsammans bidrar som trygga HR-generalister som stöttar chefer i frågor kopplade till arbetsrätt, lagar och kollektivavtal. Du ser till att vi gör rätt, både i det lilla och det stora, bidrar till en hållbar, rättvis och schysst arbetsplats. Vi värdesätter samarbete och utveckling, både för våra medarbetare och verksamhet.  Vad du kommer göra:  Skapa och driva rekryteringsprocesser från A till Ö. Bidra till att stärka vårt arbetsgivarvarumärke och förbättra våra HR-processer Stötta chefer i rekrytering, Onboarding och HR-frågor Vara rådgivande i arbetsrättsliga frågor och säkerställa att vi följer gällande lagar och avtal Arbeta med kollektivavtal, anställningsvillkor och interna riktlinjer Vara en del av ett nära, hjälpsamt och lösningsorienterat HR-team Vi tror att du har:   Några års erfarenhet av HR-arbete, med fokus på rekrytering och Employer Branding.  Relevant akademisk examen inom HR-området, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vana att tolka och tillämpa arbetsrätt, kollektivavtal och anställningsvillkor. Ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera flera saker samtidigt. En kommunikativ och varm personlighet – du bygger förtroende naturligt. Mycket goda datorkunskaper och är en van användare av HR-relaterade IT-system. God samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i grupp likaväl som arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines. Vad du får hos oss:   En värderingsstyrd arbetsplats där vi menar det vi gör Gedigen introduktion och möjlighet till kompetensutveckling En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens Kollektivavtal och schyssta villkor Ett härligt team med högt i tak och låg prestige En chans att göra skillnad – varje dag Praktisk information   Anställningsform: Tills vidare med sex månaders provanställning. Omfattning: 100 % Arbetstid: Kontorstid Placering: Hörby Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringen Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.   Välkommen att bli en del av vårt team!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
HR-generalist med fokus Rekrytering & Employer Branding
Samskapa behandling AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att hitta rätt person till rätt plats – har du en känsla för människor, en passion för rekrytering och samtidigt vill vara med och bygga något som faktiskt betyder något? Är du redo för att bli en nyckelperson i en växande organisation som sätter medarbetarna i fokus? Då kan det här vara ditt nästa steg. Välkommen till Samskapa Behandling AB Vi är inte ett vanligt vårdföretag och det här är inte en vanlig HR-roll. På Samskapa Behandling AB jobbar vi varje dag för att göra verklig skillnad. Samskapa Behandling erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. Vi är övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss Samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. Samskapa har cirka 250 medarbetare som bland annat jobbar på HVB, LSS-boende, stödboende samt med familjehem. Samskapa har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Vi befinner oss i en tillväxtresa och nu söker vi dig som vill hoppa på tåget och vara med när vi utökar ytterligare med en HR-generalist, fokus på rekrytering och Employer Branding. Om rollen Du blir vår rekryteringsmotor, den som ser till att rätt människor hittar till oss och får en varm och proffsig start. Du driver hela rekryteringsresan: från att förstå behoven i verksamheten, skriva träffsäkra annonser, intervjua och tillsätta. Du omvärlds bevakar, etablerar nya- samt har kontakt med relevanta externa aktörer. Rollens fokus ligger inom rekrytering och Employer Branding men du kommer tillhöra ett HR team där vi tillsammans bidrar som trygga HR-generalister som stöttar chefer i frågor kopplade till arbetsrätt, lagar och kollektivavtal. Du ser till att vi gör rätt, både i det lilla och det stora, bidrar till en hållbar, rättvis och schysst arbetsplats. Vi värdesätter samarbete och utveckling, både för våra medarbetare och verksamhet. Vad du kommer göra: Skapa och driva rekryteringsprocesser från A till Ö. Bidra till att stärka vårt arbetsgivarvarumärke och förbättra våra HR-processer Stötta chefer i rekrytering, Onboarding och HR-frågor Vara rådgivande i arbetsrättsliga frågor och säkerställa att vi följer gällande lagar och avtal Arbeta med kollektivavtal, anställningsvillkor och interna riktlinjer Vara en del av ett nära, hjälpsamt och lösningsorienterat HR-team Vi tror att du har: Några års erfarenhet av HR-arbete, med fokus på rekrytering och Employer Branding. Relevant akademisk examen inom HR-området, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vana att tolka och tillämpa arbetsrätt, kollektivavtal och anställningsvillkor. Ett strukturerat arbetssätt och förmågan att hantera flera saker samtidigt. En kommunikativ och varm personlighet – du bygger förtroende naturligt. Mycket goda datorkunskaper och är en van användare av HR-relaterade IT-system. God samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i grupp likaväl som arbeta självständigt mot uppsatta mål och deadlines. Vad du får hos oss: En värderingsstyrd arbetsplats där vi menar det vi gör Gedigen introduktion och möjlighet till kompetensutveckling En egen utvecklingsplan där vi sätter värde på din kompetens Kollektivavtal och schyssta villkor Ett härligt team med högt i tak och låg prestige En chans att göra skillnad – varje dag Praktisk information Anställningsform: Tills vidare med sex månaders provanställning. Omfattning: 100 % Arbetstid: Kontorstid Placering: Hörby Startdatum: Enligt överenskommelse Om rekryteringen Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen att bli en del av vårt team!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 maj 2025
Personlig assistent med hästvana sökes

Personlig assistent, timvikarie Tillträde omgående. Jag söker sommarvikarie/inhoppare samt ytterligare en assistent som kan ta vid när en av mina  assistenter nu går vidare mot nya utmaningar. Jag bor på gård på landet och har hästar, hund och katt så du behöver ha stor häst- och hundvana samt tillgång till bil för att kunna ta dig till jobbet. Jag behöver hjälp med alla i vardagen förekommande uppgifter med hushållsarbete, praktisk hjälp med kläder, dusch och matlagning. Men även med alla uppgifter kring mig, mina djur och mitt hem. Som assistent hos mig är du med mig i allt jag hittar på både till vardag och fest, på landet med djuren och trädgården, en fika på stan, ett möte, på träning med häst eller hund eller något helt annat. Du som söker bör vara flexibel och ha förståelse för att du är mina armar och ben där jag inte själv kan. Arbetet är bitvis ganska fysiskt så det är viktigt att du har en hyfsad fysik så att du kan följa med på hundpromenader, hästturer och annat som hör livet på landet till. Det är mycket muntliga instruktioner så det är viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket. Jag ser gärna kvinnliga sökande. Arbetspassen är dag kl. 08.00 - 17.00 eller kväll kl.17.00 - 01.00. Det är bra om du är flexibel när det gäller arbetstider samt kan byta eller hoppa in ibland med kort varsel. Jag vill ha din ansökan med ett personligt brev där du bland annat redogör för din hästerfarenhet. Jag både rider och kör sportkörning, har du erfarenhet av körning är det ett extra plus men annars kommer jag att lära upp dig med det som behövs. Körkort är ett krav och om du har BE-behörighet är det ett stort plus. Jag kommer att hålla intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.     Kooperativet Lila är en av Sveriges första assistansverksamheter. Vårt mål och vision är att ge våra medlemmar den assistans de själva önskar samtidigt som våra anställda personliga assistenter ska erbjudas de bästa förutsättningarna i sin anställning. Under våra 30 år har verksamheten utvecklats tillsammans med reformen som gav oss personlig assistans i Sverige. Några av våra medlemmar har med sitt politiska engagemang på riksnivå varit med och påverkat den lagstiftning som ger personer med funktionsnedsättning rätt till självbestämmande.    Läs mer om oss på http://www.kooperativetlila.se/.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
16 maj 2025