Nu söker vi på Blomstervägen gruppboende en sommarvikarie och timanställd som vill arbeta dagtid, kvällstid och/eller vaken natt. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är allmän visstidsanställning Om Blomstervägen gruppbostad Blomstervägen gruppboende ligger en bit utanför Kallhäll Centrum, bussförbindelser finns. Våra boende är personkrets 1 så det är önskvärt att du har erfarenhet av autism och och intellektuell funktionsnedsättning. Har du inte erfarenhet är det viktigt att du vill lära dig. Vi arbetar med individuellt stöd och det är posititivt om du kan tecken som stöd eller vill lära dig detta. Vi arbetar efter vårt ramverk för pedagogik där lågaffektivt bemötande är en viktig del. Vi är en arbetsgrupp som är väldigt inkännande till den enskildes behov och gemensamt skapar en personlig pedagogik som vi alla följer, vi tänker att du vill arbeta enligt detta arbetssätt. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Timanställning vid behov Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-06 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Gruppchef Annika Lindblad, [email protected] 073-5121978 alternativt Verksamhetschef Emma Linder [email protected] 073-5403790. Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Är du en naturlig ledare som vill vara spindeln i nätet i vår produktionsverksamhet? Vill du arbeta i en högteknologisk miljö där du får möjlighet att påverka, utvecklas och skapa ett positivt arbetsklimat? Som skiftledare på Silex är du en nyckelspelare som ansvarar för att leda ditt skift och säkerställa att produktionen möter våra höga krav på kvalitet, effektivitet och medarbetarvälmående. Vill du veta mer om Silex och vad vi gör? Läs med HÄR. Om rollen Vi vill förstärka vårt skiftledarteam med två nya skiftledare som vi söker till natt och helgdag. Våra skiftledare har ett delat ansvar för skift och personal där de stöttar varandra och ser till att skiftet alltid är bemannat. Som skiftledare kommer du ansvara för personalen i hjärtat av Silex – vår produktion. Med ett tajt samarbete över skiften kommer du tillsammans med de andra skiftledarna utveckla produktionen och driva förbättringsarbeten för att utveckla Silex framåt. Vi har idag fasta skifttider och som skiftledare förväntas du arbeta ungefär samma tider/dagar som ditt skift. Arbetstiden är därmed förlagd nattetid för Skiftledare Natt, och helger för Skiftledare Helgdag. Undantag för detta kan vara för möten, utbildningar eller andra aktiviteter som vid behov läggs på andra dagar och tider. Våra skifttider är enligt nedan: Dag: måndag - torsdag 06:50 – 14:45, fredag 06:50-13:30 Kväll: måndag-torsdag 14:30-23:15 Natt: måndag – torsdag 23:00-7:00 Helgskift dag: fredag 13:15-23:30, lördag – söndag 07:00-19:00 Helgskift natt: fredag 23:15-07:00, lördag – söndag 18:45- 07:00 I rollen kommer du: Planera, leda och följa upp skiftets bemanning för att säkerställa att produktionsmålen uppnås. Stötta operatörer genom att säkerställa förståelse för deras arbete och arbetsmiljö. Hantera bemanningsplanering på både kort och lång sikt. Säkerställa att arbetet följer uppsatta processer och planering samt ta fram korrigerande åtgärder vid avvikelser. Genomföra utvecklings- och målsamtal med medarbetare samt hantera personalärenden. Bidra till kunskapshöjning och utveckling av medarbetarna i teamet. Identifiera och driva förbättringsinitiativ för att optimera kvalitet, säkerhet och produktionseffektivitet. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet av personalansvar för minst 10 personer, gärna inom produktion, industriell tillverkning eller motsvarande bransch. Är van vid att arbeta mot och rapportera KPI:er samt följa upp produktionens resultat. Har erfarenhet av bemanningsplanering och att leda och fördela arbete. Har minst en gymnasieutbildning och är flytande i svenska, både i tal och skrift. Har en stark vilja att lära sig och förstå tekniken som används på Silex. Är empatisk och har förmågan att skapa trygghet i gruppen, samtidigt som du är tydlig och beslutsam. Är engagerad, samarbetsvillig och har en lösningsorienterad inställning. Har erfarenhet av förbättringsarbete och är bekant med 5S eller liknande metoder (meriterande). Vad vi erbjuder dig: En central roll där du får arbeta nära operatörer, ingenjörer och produktionsledare. Möjligheten att lära dig enormt mycket och att bidra till både teamets och företagets framgång. En arbetsmiljö där du syns och har möjlighet att påverka – både positivt och konkret. Tillgång till den senaste tekniken inom MEMS-tillverkning och samarbete med världens främsta experter inom området. Att vara en del av ett företag som driver teknikutvecklingen framåt och där din utveckling är en del av vår framgång. Om Silex Silex är världens största och mest avancerade renodlade MEMS-foundry med huvudkontor i Stockholm. MEMS finns i nästan all modern teknik, från personliga prylar till fordonselektronik, medicinsk övervaknings- och testutrustning samt värmehanteringssystem. Med ett team av expertingenjörer, operatörer, tekniker, supportpersonal, specialister och många fler, gör Silex verklighet av idéer och koncept från branschens ledande MEMS-innovatörer. Silex team samlar de mest talangfulla, nyfikna, visionära och beslutsamma personerna för att tillsammans med kunderna bryta ny mark inom branschen och utveckla den senaste processteknologin inom MEMS för globala applikationer. Som en del av detta team arbetar du med världens största teknologijättar och innovationsledare inom branscher som medicin, livsvetenskap, personliga elektronik, telekommunikation, bilindustrin och industrin. Övrig information Vi tillämpar en löpande rekryteringsprocess och önskar därför din ansökan så snart som möjligt. För att skicka in din ansökan önskar vi att du bifogar ditt CV samt svarar på några frågor. I processen arbetar vi kompetensbaserat och det kommer ingå ett personlighets- och logiktest samt referenstagning. Vi kommer även genomföra både bakgrundskontroll och drogtest innan anställning, och som arbetsgivare tillämpar vi även slumpmässiga alkohol- och drogtester för alla anställda. Välkommen med din ansökan och bli en del av vår spännande resa!
Silex Microsystems is the world’s leading pure-play MEMS foundry, customizing solutions for prominent global clients in industries such as pharmaceuticals, consumer electronics, and automotive. We are currently looking for an experienced Service Technician to join our Plasma Area, to ensure the up-time of our machines and improve the overall maintenance work in the area. About the team The Plasma Area is a vital part of our production, where various materials (thin films) are added or removed from silicon wafers. Machines used in this area include PVD, PECVD, ALD, Plasma Etch Systems and evaporators. All systems utilize high vacuum and most of them use high energy plasma to achieve the desired process reactions. There are a total of ten Service Technicians in the plasma area, with a total of four Technicians covering the day shift. About the role As a Service Technician at Silex, you will play a crucial role in ensuring our high-tech equipment is operational in production through maintenance, operations, and service tasks, all conducted in clean-room environments. Your responsibilities will span various fields, including electronics, pneumatics, mechanical engineering, chemistry, gases. You will collaborate with skilled colleagues, including area managers, process engineers, and operators. Each day begins with a handover from the previous shift, after which tasks are planned and divided among the Service Technicians. There will be a mix of planned and unplanned service activities and we are continuously working to improve the up-time of our machinery to reduce unplanned tool stops. We want you to identify improvement needs and then drive improvement projects in the Plasma Area, related to maintenance. You will work Monday to Friday, 08:00 to 16:30, with some flexibility. In this role, you will Identify the need for improvement for the area regarding service and maintenance and run improvement projects, coordinated with the rest of the team. Create work instructions, clear routines and documentation. Perform preventive maintenance on equipment. Carry out diagnostics, troubleshooting, and repairs on machinery. Be responsible for scheduled and unscheduled service activities. Coordinate service activities within the area alongside the area manager and other service technicians. Support new installations as well as modifications and upgrades of existing machines. Ensure that equipment and machinery follow Silex’s policies for providing a safe work environment. We are looking for someone who Has a technical education, preferably on University level. Has work experience in electrical, technical, or mechanical fields including troubleshooting of industrial machines for at least five years. Is proficient in English, both written and spoken. Swedish is a plus. Is meticulous, structured, and detail-oriented. Has the drive and willingness to learn more and grow with Silex. More about the recruitment process We process applications on a rolling basis, so we encourage you to submit your application as soon as possible. To apply, please attach your CV and answer a few questions. Our process is competency-based and will include a personality and logic test and reference checks. We will also conduct a background check and drug test prior to employment, and as an employer we perform random alcohol and drug tests for all employees. We look forward to your application and to welcoming you on this journey!
Våra assistansanvändare runt om i Järfälla söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi på Ekenhuset letar efter en strukturerad och serviceinriktad administrativ projektledare som vill vara med och säkerställa smidiga och effektiva golvrenoveringsprojekt. I denna roll får du en central position där du koordinerar arbeten, har daglig kontakt med kunder och stöttar våra projektledare och golvläggare. Vi sitter i lokaler i Järfälla, men jobben utförs i hela Stockholm. Dina huvudsakliga ansvarsområden Planering och koordinering: Boka in planerade arbeten och schemalägga våra golvläggare. Kundkontakt: Ta emot, samordna och säkerställa att kundfrågor besvaras snabbt och professionellt. Projektstöd: Assistera projektledarna genom att: Följa upp att rapporter, checklistor och tidregistreringar skickas in. Upprätta och skicka offerter till kunder. Beställa material till kommande jobb. Tillgänglighet och service: Vara kontaktperson under telefontid och säkerställa att arbetet flyter på smidigt. Vi söker dig som har God organisationsförmåga och kommunikationsförmåga – du är strukturerad, tydlig och trivs i en samordnande roll. Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och lösa problem effektivt – du prioriterar rätt och håller ihop planeringen även när förutsättningarna förändras. God digital kompetens – du har erfarenhet av att arbeta i digitala system för planering, tidrapportering och administration. Erfarenhet av affärssystem eller projektverktyg är meriterande. Självständighet och initiativförmåga – du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt. Ledaregenskaper och samarbetsförmåga – du trivs med att koordinera och stötta teamet för att säkerställa att arbetet flyter på smidigt. B-körkort. Erfarenhet av arbetsledning inom bygg- eller hantverkssektorn är meriterande. Kännedom om golvrenoveringsprocesser och material är meriterande. Vad vi erbjuder På Ekenhuset blir du en del av ett stabilt, växande och värderingsdrivet företag där vi värdesätter kvalitet, yrkesstolthet och gott samarbete. Hos oss får du: En trygg anställning i ett välrenommerat företag med över 50 års erfarenhet i branschen. Möjlighet att utvecklas – vi satsar på våra medarbetare och erbjuder både utbildningar och karriärvägar inom företaget. En central roll med stort ansvar – här får du möjlighet att påverka och vara en nyckelspelare i vår dagliga verksamhet. En inkluderande och familjär företagskultur, där vi värnar om våra anställda och har en stark sammanhållning. Ansök idag! Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Ekenhuset Ekenhuset är ett värderingsdrivet företag som specialiserar sig på hållbara och innovativa golvlösningar. Vi sätter kvalitet och yrkesstolthet i fokus och strävar efter att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2020 registrerade Scania Sverige 4 960 tunga fordon samt 488 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 45,3%. Nu söker Scania Sverige AB mekaniker till sin anläggning i Kallhäll. Dina arbetsuppgifter Eftermarknaden i vår bransch är av yttersta vikt för en lyckad fordonsaffär och vi erbjuder våra kunder ett enkelt och tryggt fordonsliv med förstklassig service. Genom hög tillgänglighet och tekniskt kunnande ger vi våra kunder utrymme att fokusera på sin affär och lönsamhet medan vi löser deras fordonsproblem på ett både professionellt och smidigt sätt. Som mekaniker blir du en viktig del i detta arbete och du kommer att jobba med att utföra både service och reparationer på lastbilar, bussar, släp samt påbyggnationer. Till din hjälp har du våra starka reparationsmetoder och program som gör att du kan utföra felsökning och reparation på alla våra produkter. Vi strävar alltid efter att leverera professionell service och kvalité mot våra kunder och din insats gör dig till en mycket välkommen och värdefull resurs hos oss. Din profil De bästa lastbilarna behöver självklart också de bästa serviceteknikerna och vi söker dig som har en fordonsteknisk utbildning och/eller motsvarande erfarenhet. Erfarenhet från tunga fordon är inget krav, utan vi ser mer till din helhetliga mekaniska och tekniska kunskap. Du kan därför t.ex. ha erfarenhet av att arbeta med närliggande områden som t.ex. entreprenadmaskiner eller med hissinstallationer. Däremot ser vi gärna att du har intresse för eller kunskap inom el eftersom fordonens elsystem idag är komplexa. Har du också kunskap inom pneumatik, hydraulik eller fordonskyla är det väldigt meriterande. Vidare är du en van datoranvändare eftersom arbetet i många moment kräver systemförståelse, där du kopplar upp dator mot fordonet. Körkortsbehörighet B är ett krav och har du även C- och D-behörighet är det meriterande. För att klara av uppdraget behöver du också ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, ordningsam samt självgående och du utför reparationer med hög kvalitet. Vi söker dig som uppskattar att arbeta praktiskt, med både hjärna och händer, och som drivs av att lösa kunders problem. Du trivs i en dynamisk miljö samt i ett högt tempo och du värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Har du likt oss ett stort intresse för fordon och teknik så kommer du att trivas mycket bra hos oss. Vi erbjuder Vill du arbeta med den senaste tekniken och med världsledande fordon? Gillar du också att lösa problem och ta egna initiativ samt tycker om när ingen dag är den andra lik? Då kan vi vara den arbetsgivare du söker! Hos oss finner du en mycket trivsam arbetsmiljö och erhåller en personlig utvecklingsplan, med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg, för att du ska lyckas och nå framgång i din roll. Du möts av ett team av trevliga och kompetenta kollegor inom både reservdelar, verkstad och försäljning, som hjälper dig att växa med uppgifterna. För rätt person kan vi dessutom erbjuda både C-, CE-, D-behörighet. Denna rekrytering görs i samarbete med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller Malin Dunder på 076 777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en kille i tjugoårsåldern och som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar honom i att leva ett rikt och självständigt liv. Han är glad och positiv, ser inte problem utan möjligheter. Han bor i Jakobsberg med sina föräldrar, syskon och sin hund. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i alla delar av vardagen. Det är tack vare sina assistenter som han kan göra det han vill i sitt liv. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Han behöver en positiv och utåtriktad assistent som speglar honom som person. Han gillar sport, att cykla, gå på museum, musik, konserter och att gå på stand-up. Du kommer också att hjälpa honom med träning. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Du som söker får gärna vara kille, men rätt person är det viktigaste. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men ej ett krav då personkemi och personlighet har störst betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta honom i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Att du ser honom som en kille som vill leva livet och inte bara någon du ska hjälpa. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du bör också vara flexibel, då arbetsplatsen är där han befinner sig. Det kan vara i skolan, på lantstället i Norrtälje, hemma eller egentligen var som helst. Du får ej vara allergisk mot hund och vi ser gärna att du är vaccinerad då han är infektionskänslig. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid, dag/kväll/helg vaken natt kan förekomma. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Märk din ansökan med "Jakobsberg" Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund, en kille i tjugoårsåldern och som är i behov av hjälp med det mesta i sin vardag. Vi söker dig som vill bli en del av hans vardag – en pålitlig och hjälpsam vän som stöttar honom i att leva ett rikt och självständigt liv. Han är glad och positiv, ser inte problem utan möjligheter. Han bor i Jakobsberg med sina föräldrar, syskon och sin hund. Om rollen Som assistent kommer du att vara hans stöd i alla delar av vardagen. Det är tack vare sina assistenter som han kan göra det han vill i sitt liv. Dina arbetsuppgifter är att vara hans armar och ben, men lika viktigt är att vara hans språkrör vilket gör att du måste kunna tala och förstå svenska språket väl. Han behöver en positiv och utåtriktad assistent som speglar honom som person. Han gillar sport, att cykla, gå på museum, musik, konserter och att gå på stand-up. Du kommer också att hjälpa honom med träning. Vem är du Vi letar efter någon med ett stort hjärta och ett lugnt och empatiskt sätt. Du är lyhörd och kan ta egna initiativ. Du som söker får gärna vara kille, men rätt person är det viktigaste. Erfarenhet av assistentyrket är ett plus men ej ett krav då personkemi och personlighet har störst betydelse, det viktigaste är att du är engagerad och trygg i din roll. Att sätta honom i fokus är en mycket viktig del i arbetet. Att du ser honom som en kille som vill leva livet och inte bara någon du ska hjälpa. Du ska ha hög arbetsmoral och brinna för att arbeta med människor. Du bör också vara flexibel, då arbetsplatsen är där han befinner sig. Det kan vara i skolan, på lantstället i Norrtälje, hemma eller egentligen var som helst. Du får ej vara allergisk mot hund och vi ser gärna att du är vaccinerad då han är infektionskänslig. Vad du kan förvänta dig av jobbet Hos vår kund får du en meningsfull arbetsplats där ni tillsammans skapar en trivsam och trygg miljö. Här får du möjligheten att göra stor skillnad i en annan människas vardag. Vill du vara en del av vår kunds liv och skapa en glädjefylld och trygg tillvaro? Då ser vi fram emot att höra från dig! Tjänstgöringsgrad: Deltid/heltid, Mån-fre dagtid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.
Vi söker en engagerad och erfaren professionell bilvårdare för en spännande tjänst. Om du älskar bilar och har en genuin passion för att ta hand om dem, då är det här jobbet för dig. Som person bör du vara stresstålig, noggrann och organiserad. Varje arbetsdag kommer att vara unik och varierande, och du kommer både att arbeta i grupp och självständigt. Om jobbet: Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att rengöra bilarnas in- och utsida. Du kommer att förbereda dem inför försäljning och se till att de ser ut som nya. Detta är en heltidstjänst med arbete från måndag till fredag, mellan kl. 7.00 och 16.00. Tjänsten är tillgänglig omgående, så du kan börja snabbt! Det krävs tidigare erfarenhet av bilrekond och B-körkort. Det är ett fysiskt krävande yrke med ett snabbt tempo, så det är viktigt att du är i god fysisk kondition och trivs med att vara aktiv. För att passa för tjänsten bör du: • Vara ansvarsfull och ha en öga för detaljer. • Ha god struktur och noggrannhet eftersom arbetet innehåller flera moment, ibland komplicerade. Följande erfarenheter och meriter är meriterande: • Utbildning inom fordonsområdet. • Bakgrund inom svenska Försvarsmakten. Om företaget Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Vill du hjälpa kunder till lönsamma investeringar och samtidigt kunna tjäna riktigt bra med pengar? Är du en driven och målinriktad vinnarskalle som älskar kundmöten? Ja, då har vi en plats för dig! Vi erbjuder våra kunder ved- och pelletskaminer av högsta kvalitet. Produkterna har en stor efterfrågan och ligger helt rätt i tiden. Vi hjälper kunden genom hela processen, från första möte med någon av våra duktiga säljare, till färdig installation. Vi utbildar alla våra säljare och har lång samlad erfarenhet av direktförsäljning så det enda du behöver ha är ett starkt driv och riktig vilja att lyckas i rollen. Våra säljare säljer i sitt närområde och ansvarar själva för att söka upp sina kunder genom att besöka privatpersoner i deras hem. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder - Grundutbildning och vidareutbildningar samt löpande coachning - Garantilön + provision - Möjlighet till ren provisionslön - Heltid med möjlighet att förlägga arbetstiden efter dina förutsättningar - Att få utvecklas inom företaget Dina kvalifikationer - Körkort är ett krav - Du trivs i ett högt tempo - Gillar att arbeta självständigt - Social och utåtriktad - Lösningsorienterad - Behärskar svenska flytande i tal och skrift - Grundläggande datorkunskaper (Email, Internet, appar) Välkommen in i värmen och häng med på en spännande och rolig resa tillsammans med oss på Kaminvärme Sverige AB. AI svar på annonsen bortsorteras.
Välj ett jobb för att visa detaljer