Nu söker vi kvinnliga assistenter till vår kund i Kalmar. Kunden önskar att du som söker är initiativtagande och motiverad. Tjänsten avser två tjänster som är på 80%. Arbetspassen är förlagda ifrån kl. 8.00 på morgonen till 20.000 på kvällen och vaken natt förekommer i tjänsten. Som kundens assistent hjälper du kunden i kundens vardag t.ex. laga mat och i alla dagliga moment. Kundens intressen är att vara i trädgården, shoppa, vara fysisk aktiv och djur. Du som söker bör därför inte vara pälsdjurs allergisk och trivas med djur. Ett plus är också om du delar kundens intressen. Intervjuer sker löpande och kan komma att tillsättas, innan ansökningsperioden är slut. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av personlig Assistans sedan tidigare eller inom LSS-verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan Företagsinformation Vi erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade
Beskrivning HR-enheten består idag av HR-chef, två HR-specialister och en HR-handläggare. En av våra HR-specialister kommer att sluta och en ska vara föräldraledig, så nu söker vi två nya kollegor, en tillsvidare och ett vikariat som pågår cirka 1 år. Det viktigast vi har är varandra, så är du ute efter ett jobb där möjligheter till stort eget ansvar, självledarskap och verksamhetsutveckling är vardag är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Arbetsuppgifter Tillsammans arbetar vi såväl operativt som strategiskt inom HR. Vi arbetar brett med HR-processer inom arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, ledarskap och kompetensförsörjning. I ditt uppdrag som HR-specialist kommer du självständigt driva processer och utvecklingsarbete inom HR-området. Hos oss får du ansvara för hela processerna med allt ifrån analyser av behov, framtagande av arbetssätt och riktlinjer, utförande, samverkan, förhandlingar, implementering och samsyn tillsammans med chefer och medarbetare. Du kommer också ha möjligheter att arbeta med utveckling av HR-processer nationellt för Länsstyrelserna. Utöver dina ansvarsområden inom enheten kommer du även att vara kontaktperson till våra chefer i HR-relaterade frågor. Du stöttar cheferna i allt från ledarskapsfrågor och trygghetsskapande till avtalsfrågor och rehabilitering. Här är det coachande förhållningssättet och fokus på att skapa förutsättningar för ett rimligt chefsuppdrag av största vikt. Arbetet erbjuder också givande samverkan med fackliga parter, skyddsombud och medarbetare som är väl insatta i och bidrar till verksamhetens utveckling. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter som finns på enheten och myndighetens uppdrag kan också göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen blir aktuella. Kvalifikationer Till tillsvidaretjänsten letar vi efter dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig - Flerårig arbetslivserfarenhet inom brett och kvalificerat HR-arbete Meriterande är det med: - Fördjupade kunskaper inom arbetsrätt och rehabilitering - Erfarenhet av lönebildningsarbete på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av ledarskapsutveckling på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av digitalisering- och kontinuitetsarbete inom HR - Erfarenhet av god facklig samverkan och gemensamt utvecklingsarbete Till vikariatet söker vi dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig Det är meriterande om du också har erfarenhet av: - Brett HR-arbete - Lönebildning och lönekartläggning - Kvalificerat chefsstöd - Rehabilitering - HR-arbete på statlig myndighet För båda tjänsterna: Som HR-specialist på en liten enhet har du en bred roll och vi söker därför dig som trivs med att arbeta med olika arbetsuppgifter och har förmågan att växla fokus när det behövs. För oss är det viktigt att du är initiativtagande, drivande, lösningsorienterad och motiveras av möjligheten att driva dina processer från start till mål, såväl självständigt som tillsammans med kunniga kollegor. Du är tydlig, noggrann och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du mån om att ge ett gott bemötande samt kan skapa och upprätthålla goda relationer. Du anpassar din kommunikation efter mottagare och situation och du har förmåga att utveckla andra i din omgivning inom HR-området. Vi som är kontaktpersoner kommer ha semester olika perioder under sommaren. Mejla oss dina frågor så svarar vi när vi är tillbaka från semestern. Villkor B-körkort är ett krav för tjänsten. Länsstyrelsen är en totalförsvarsmyndighet. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning fattas. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra i vår krisledningsorganisation vid en händelse. Frågor om säkerhetsprövning samt registerkontroll görs till kontaktperson. Läs mer om registerkontroll och säkerhetsklass https://sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/registerkontroll.html Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html
En ordningsvakt arbetar på offentliga platser där många människor är i rörelse. Därför är det viktigt att vara stresstålig och ha hög social kompetens. Ordningsvaktens arbete skiljer sig från väktarens eftersom ordningsvakten har större rätt att ingripa vid ordningsstörande. Han/hon har rätt att avlägsna, omhändertaga och gripa. För att få arbeta som ordningsvakt krävs en speciell ordningsvaktsutbildning och ett ordningsvaktsförordnande. Tjänsteställe: Kalmar Arbetstider: Varierande arbetstider Varaktighet: Heltid & deltids anställning , tillsvidare Tillträde: 1/9-2025 eller enligt överenskommelse Kvalifikationer Vi söker utbildade ordningsvakter som är säkerhetsmedvetna, serviceinriktade, empatiska och har en inre trygghet och en naturlig drivkraft att vilja hjälpa till. Du ska vara utbildad ordningsvakt med ett giltigt ordningsvaktsförordnande. Utöver de personliga egenskaper som vi eftersöker och beskriver i de olika uppdragen, behöver du uppfylla grundläggande krav för att bli kvalificerad för tjänsten: • gymnasiekompetens • god svenska i tal och skrift • körkort B • genomfört ordningsvaktsutbildning inom de tre senaste åren med godkänt resultat Du behöver även vara ostraffad*, drogfri, ha en ordnad ekonomi samt en god hälsa och fysik för att kunna bli anställd på Avarn Security. Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt - dock senast 2025-06-31 - sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 8000 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik. Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.25-33 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste). Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Sjöfartshögskolan vid fakulteten för teknik ligger vid havskanten mitt i Kalmar och har omkring 500 studenter, på plats och på distans. Med engagemang, ny teknik och erfarenhet formar vi morgondagens ledare inom sjöfart och drift. Vi erbjuder bland annat moderna utbildningar till sjökapten och sjöingenjör samt inom drift- och underhållsteknik. För oss är det viktigt att skapa möten mellan studenter, forskare och näringsliv, och vi arbetar aktivt för en ökad jämställdhet inom lärarkåren och branschen. Forskningen inom ämnet sjöfartsvetenskap analyserar den internationella sjöfartens förutsättningar, dagliga verksamhet och konsekvenser för miljö och människors hälsa. Verksamheten ombord på fartyg är av centralt intresse, inte minst samspelet mellan människor och mellan människa och teknik. Vår forskning om arbetsliv, organisation, kommunikation, sjösäkerhet, riskhantering, energieffektivisering och sjöfartens påverkan på miljön utnyttjar teorier och metoder från andra samhällsvetenskapliga, naturvetenskapliga och tekniska ämnesområden. Vårt erbjudande Du kommer till en arbetsplats som präglas av dynamik och där individen kan växa i rollen som forskare och lärare. Det finns många förmåner med att arbeta på Linnéuniversitetet. Friskvårdsbidrag, generös semester och läkemedelsersättning är bara några i raden. Läs mer på lnu.se (Dina förmåner). Ämnesområde för befattningen: Sjöfartsvetenskap Placeringsort tillsvidare: Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: 100 % i 4 år (50 % forskning, 50 % undervisning / administration). Anställningen kan förlängas, dock inte med mer än sammanlagt två år, om det krävs mer tid för att uppfylla syftet med anställningen på grund av sjukskrivning, föräldraledighet eller andra särskilda skäl. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Enligt Högskoleförordningen (HF 4 kap 12 c§) ska en biträdande lektor efter ansökan befordras till lektor om hen dels har behörighet för en anställning som lektor, dels vid en prövning bedöms lämplig för en sådan anställning enligt de bedömningsgrunder som är aktuella för anställningen. En sådan befordran innebär en tillsvidareanställning som lektor. Ansökan och prövning om befordran till lektor ska ske inom anställningsperioden som biträdande lektor. Arbetsbeskrivning: Arbetsuppgifterna omfattar hela forskningscykeln och börjar med att identifiera forskningsutmaningar genom litteraturstudier eller diskussioner med industriella partners. Olika forskningsutmaningar kräver olika forskningsmetoder, t.ex. fallstudier, kontrollerade experiment och blandade metoder. Befattningshavaren ska publicera resultat i internationella tidskrifter och konferenser och delta aktivt i det akademiska samfundet genom att utföra akademiska tjänster, såsom konferensorganisation och peer review. Deltagande i internationella forskningsnätverk med gemensamma projektansökningar och publikationer uppmuntras. Den anställde kommer också att undervisa, handleda eller delta i andra uppgifter vid institutionen i en omfattning av cirka 50% av heltid. Denna del av tjänsten omfattar utveckling av kurser, examination och att agera som kursansvar för kurser relaterade till sjöfartsvetenskap inom sjökaptens- och sjöingenjörsprogrammen samt på magisternivå. Handledning av examensarbeten på kandidat- och masternivå ingår också. Formell pedagogisk meritering, såsom högskolepedagogisk utbildning och handledarutbildning, är en väsentlig del av tjänsten. Vid anställningens början kommer vi tillsammans att skapa en forsknings- och undervisningsplan som kommer att användas för att följa upp och utvärdera progressionen. Planen kommer att följas upp efter halva tiden (ca två år) för att säkerställa att så goda förutsättningar som möjligt ges för att uppnå målen för befordran. För att läsa annonsen i sin helhet samt söka tjänsten klicka här: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/?rmpage=job&rmjob=8655&rmlang=SE Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti! Kontaktpersoner: Prefekt Fredrik Hjorth, [email protected], 0480-497621 HR-partner, Karolina Arvidsson, [email protected], 0740-708177 Vill du veta mer om Fakulteten för teknik? Läs mer på Lnu.se: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/fakulteten-for-teknik/ Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
"Det finns medarbetare hos oss som har fick jobbet tack vare sitt stora intresse av att skruva och utföra karosseriarbeten på sin fritid. De hade inte någon utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet - men en vilja att hela tiden lära nytt och bli skickligare på fordonsskador. Alla i vårt team har samma mål - att ha kunden i fokus och leverera ett högkvalitativt arbete till alla våra kunder. Känner du igen dig på beskrivningen? Då ser jag fram emot din ansökan! Vi kommer att lära upp dig när du börjar hos oss" Daniel Wärlund, Skadechef Holmgrens Bil Kalmar Om dig För oss på Holmgrens Bil är det viktigt med rätt person på rätt plats och din personlighet och inställning är viktig för oss. Du har ett positivt bemötande, kan sätta dig in i kundens behov och kan arbeta både självständigt och i arbetslag. Som skadereparatör behöver du även vara noggrann, ha ett gott handlag och en vilja att bli skickligare på ditt arbete. Vi strävar alltid efter att hålla en hög nivå på vårt arbete och vi vill att du delar det målet med oss. Just nu har vi två lediga tjänster på vår skadeverkstad. Du som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i bilbranschen och söker nästa utmaning är varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi vill även uppmana dig som har ett stort intresse för att skruva och som har genomfört mer komplexa karosseriarbeten hemma eller på arbetet att skicka in din ansökan! Du har förmågan att se helheten på skadad bil - t.ex. vilken bit som hör hemma var på bilen eller och hur en skada kan ha uppstått. Krav och meriter B-körkort är ett krav Genomförd fordonsteknisk utbildning med inriktning karosseri eller motsvarande utbildning/erfarenhet är en merit, men inget krav Certifikat eller vidareutbildningar är meriterande men inget krav Erfarenhet från bilbranschen är meriterande, men inget krav Om jobbet I rollen som skadereparatör kommer du arbeta med att lösa varierande fordonsskador som reparations- och karosseriarbeten. Du kommer att ingå i ett team med duktiga skadereparatörer med uppgiften att leverera ett fackmässigt utfört arbete och säkerställer att våra kunders önskemål blir åtgärdade. På Holmgrens Bil i Kalmar arbetar vi med BMW, MINI, Hyundai, Nissan och MG. Under våren 2026 flyttar vi in i en helt ny skadeverkstad och kundmottagning, i lokalen bredvid vår nuvarande lokal. Den nya verkstaden kommer förutom att vara i toppskick, även ha utökade platser! Omfattning: 100%, heltid Arbetstider: 07:00-16:00 Placeringsort: Kalmar Tillträde: Enligt överenskommelse Vad Holmgrens Bil erbjuder Holmgrens Bil erbjuder en spännande arbetsplats som bygger på sunda värderingar i en händelserik bransch. Vårt varumärkeslöfte Vi bryr oss och våra kärnvärden glädje, respekt, ansvar och sparsamhet genomsyrar allt vi gör och står för. Den riktar sig inte bara till våra kunder, utan i allra högsta grad även till alla våra medarbetare. Hos oss finns det möjligheter till både personlig och karriärmässig utveckling. Holmgrens Bil erbjuder dessutom en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal! Läs gärna mer om oss här. Ansökan Ansök senast 20 juli mars 2025. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta skadechef Daniel Wärnlund på mejl [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat teamVärldens roligaste extrajobb! Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen! Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Har takten och rytmen given i kroppen Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv! Vad är Knatteskutt? På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare. Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Info om anställningen: Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. ca 1-3h/veckan. Mer info får du via eventuell telefonintervju MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten. Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv! Ansök nu! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Välkommen till oss! Kalmarsundsskolan är en F-6 skola som är belägen i Norrliden. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Kunskap Omtanke Mångfald På vår skola går det ca 650 elever och ca 90 pedagoger arbetar här. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär undervisning i textilslöjd i åk 3-6. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp din undervisning. Viss resurstid kan också ingå i tjänsten. Du ingår i ett kompentent och samarbetsvilligt arbetslag där viljan att stötta och hjälpa varandra är hög. På skolan finns det nyrenoverade ändamålsenliga lokaler för ämnet. Det finns goda möjlighet att samverka med läraren som ansvarar för trä- och metallslöjd då lokalerna ligger bredvid varandra. Till hösten kommer all undervisning i ämnet ske i halvklasser. KVALIFIKATIONER Legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i slöjd. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
Är du en engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten Som enhetschef i vår linjeorganisation leder du 15-20 medarbetare och du skapar förutsättningar för att dina medarbetare ska skapa värde i vår agila nätverksorganisation. Det kan även bli aktuellt för dig att ha en roll som business owner i nätverksorganisationen. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp. I rollen som enhetschef hos oss är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och du är en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Om enheten Enheten ingår i avdelningen Infrastruktur och datautbyte som har i ansvar att styra och samordna utvecklingen av hälso- och sjukvårdens, socialtjänstens och tandvårdens gemensamma digitala informationsförsörjning nationellt och internationellt. Ansvaret innebär att säkerställa en välkoordinerad, säker och hållbar nationell digital infrastruktur för sektorn. Enheten Utveckling 2 samlar kompetenser för systemutveckling och test. Det dagliga arbetet sker huvudsakligen inom den agila nätverksorganisationen, i de team och tåg som ingår där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) inom relevant område • aktuell flerårig erfarenhet av ledarskap inom digitalisering • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt Det är meriterande för tjänsten om du har: • Erfarenhet av en ledande roll inom ramverket SAFe • Erfarenhet av en ledande roll inom statlig verksamhet Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer