Säljande kundtjänstmedarbetare till Allente!
Webhelp Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Ta din säljkarriär till nästa nivå hos Concentrix! Brinner du för försäljning och kundkontakt? Vill du vara en nyckelspelare i att behålla kunder och skapa långsiktiga relationer? Då har vi den perfekta rollen för dig! Concentrix är en global ledare inom teknologidriven kundupplevelse och service. Vi samarbetar med välrenommerade varumärken och hjälper dem att optimera sin verksamhet genom innovativa lösningar. Nu söker vi en driven och resultatorienterad stjärnsäljare till vår save-desk för Allente i Kalmar! Om rollen: Som säljfokuserad kundservicemedarbetare på vår save-desk har du en avgörande roll i att behålla kunder och värna om deras upplevelse. Du kommer att hantera inkommande samtal från norska kunder som överväger att avsluta sin tjänst och aktivt arbeta för att erbjuda anpassade lösningar som möter deras behov. Vad du kommer att göra: Hantera inkommande samtal från norska kunder som vill avsluta sin tjänst och vinna tillbaka dem genom att lyssna in deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Erbjuda skräddarsydda lösningar och kampanjer för att maximera kundnöjdheten. Använda din övertygande kommunikationsförmåga för att skapa ett värde i kundens fortsatta användning av tjänsten. Samarbeta med teamet och coachas löpande för att optimera din prestation och försäljning. Arbeta mot tydliga mål och få möjligheten att tjäna obegränsade provisionsbonusar. Vem är du? Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning och/eller kundservice och trivs i en mål- och resultatinriktad miljö. Har ett starkt säljdriv och en förmåga att övertyga och värna om kundrelationer. Är en god lyssnare med ett professionellt och förtroendeingivande bemötande. Har goda kunskaper i norska och engelska. Kan arbeta från vårt kontor i Kalmar på heltid. Vad vi erbjuder: En fast månadslön med en attraktiv provisionsmodell – din prestation avgör din inkomst! Gedigen utbildning och kontinuerlig coaching för att du ska nå din fulla potential. Karriärmöjligheter – 80% av våra ledare har blivit befordrade internt! Ett tryggt anställningsavtal med kollektivavtal genom Unionen. Friskvårdsbidrag på 3 500 kronor per år. En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med teamaktiviteter och sociala event. Ytterligare information: Start: 2025-07-21 Anställningsform: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 09:00-18:00 Placering: På plats i vårt moderna kontor i Kalmar, Borgmästaregatan 5. Vill du vara en del av ett globalt företag där din insats gör skillnad? Ansök idag och ta steget mot en säljkarriär utöver det vanliga!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Kundservicemedarbetare till Allente i Kalmar!
Webhelp Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Upplev känslan av en game-changing karriär! Letar du efter en ny utmaning? Concentrix är ett globalt företag specialiserade inom teknologi och service som supporterar framtidens varumärken i över 70 länder. Vi arbetar med välkända företag - sådana du använder dig av varje dag - genom att förbättra deras verksamhet med ny, innovativ teknologi och lösningar. Om du vill växa i din yrkesroll och bli inspirerad, så uppmanar vi dig att söka rollen som kundservicemedarbetare till Allente från vårt kontor i Kalmar. Du kommer att vara del av ett community av medarbetare som supporterar välkända varumärken inom bland annat tech, resebranschen, mode och hälsa. Karriär och personlig utveckling Vi kommer att se till att du får rätt utbildning, toppmodern utrustning samt kontinuerlig support i syfte att du ska lyckas i din nya roll. På Concentrix finns det goda karriärmöjligheter, ungefär 80% av våra ledare och chefer har blivit befordrade internt! Därtill erbjuder vi tillgång till karriärsutvecklingsprogram helt kostnadsfritt för att hjälpa dig att uppnå dina karriärsmål. Detta ingår i tjänsten Som kundservicemedarbetare i vårt team kommer du: Supportera kunder över telefon genom inkommande samtal gällande betalning, faktura eller teknisk support. Genomföra enklare felsökningar inom bland annat TV och Bredband Arbeta med merförsäljning i varje samtal genom att skräddarsy anpassade lösningar utifrån varje kunds behov. Dina kvalifikationer Concentrix och du är en bra match om du: Har godkända betyg i Svenska A/1 and Engelska A/5 Har en känsla för god kundservice och viljan att lära samt utvecklas Är nyfiken på merförsäljning och har ett intresse inom försäljning för att finna de bästa lösningarna för kunden Kan arbeta från vårt kontor i Kalmar, Borgmästaregatan 5 Kan arbeta heltid Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder tillsvidareanställning på 100%, med 6 månaders provanställning eller timanställning Möjligheten att få erfarenhet och kunskap inom kundtjänst Vi har kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning Teamaktiviteter både på och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Möjlighet att tjäna obegränsade försäljningsbonusar Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärsutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärsprogram Ytterligare information: Start: 2025-07-21 Anställningsform: Heltid tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstider: Varierat under öppettiderna mån-fre 08.00-19.00 samt lör-sön 10:00-19:00 Tjänsten är på plats från kontoret i Kalmar. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix. Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Sjuksköterska till Arbetsplatsdrogtestning i Kalmar
Prodia AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Prodia söker dig som Är legitimerad sjuksköterska och har arbetslivserfarenhet inom yrket Har vana av att ta prover, venöst och kapillärt Har en flexibilitet i din nuvarande sysselsättning som möjliggör en bisyssla som provtagare Har körkort och egen bil Är serviceinriktad och duktig på att kommunicera Sätter kunden i fokus, är lösningsfokuserad och har hög leveransförmåga Om rollen Prodia växer och vi behöver anställa fler provtagare som utför drogtester på plats hos våra uppdragsgivare. Nu söker vi en provtagare som utgår från Kalmar med omnejd. Prodia använder juridiskt hållbara analyser med snabb och bekväm provtagning. Som provtagare hos oss erbjuds du en flexibel roll där du blir del av ett expansivt företag som är ledande i sin bransch. Här får du möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke som erbjuder innovativa och enkla lösningar, kundanpassat sortiment och hög tillgänglighet. Körkort och egen bil är ett krav för tjänsten. Rollen som provtagare ställer krav på självständighet och stort eget ansvar. Som nyanställd hos Prodia deltar man i företagets internutbildning som bland annat innefattar provtagningsprocess, metod, hantering av personuppgifter och GDPR m.m . Som provtagare med sjuksköterskekompetens så utför man arbetsplatsdrogtestning på olika arbetsplatser. Primärt görs insamling av salivprover som skickas för analys på laboratorium och alkotest via utandningstest. Det kan även komma att bli aktuellt med utredningstester som inkluderar kapillära och venösa blodprover. Om Företaget: Prodia är ett svenskt företag som är ledande inom drogtestning. Prodia är en del av Indutrade, en internationell teknik- och industrikoncern listad på Nasdaq Stockholm. Prodia har kontor i Vellinge utanför Malmö, i Göteborg och Stockholm och erbjuder ett unikt helhetskoncept med snabbtester, komplett laboratorieservice av urin, saliv, och blod för både privata och offentliga verksamheter samt utbildning och kvalificerad support. Analyserna utförs av MVZ Labor Dessau i Tyskland, ett av Europas mest framstående drogtestlaboratorier. Missbruk innebär kostnader, risker och problem för arbetsgivare. Årligen hjälper vi hundratals behandlingsenheter och arbetsgivare att skapa avgörande förändringar i sina klienters och medarbetares liv och uppnå en hållbar livsstil. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personlig assistent till autistisk man i Kalmar 60% tjänst + timvik, dyg...
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Om kunden är en glad och nyfiken ca 30-årig man med diagnosen infantil autism på låg nivå. Han gillar att gå långa promenader, lyssna på musik, sociala aktiviteter som t.ex. att gå på fik/restaurangbesök. .Med kundens diagnos medföljer att han har kommunikationssvårigheter. Han förstår det talade språket, men har inget eget tal. Han kommunicerar med ljud och fysisk kontakt. Arbetsbeskrivning  Som assistent förväntas du följa med kunden på det han önskar göra, samt vägleda honom rätt när det behövs. Assistenten förväntas aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Du behöver vara lyhörd, kreativ och duktig på att läsa av kundens signaler. Som assistent ger du kunden stöttning i bl.a. matsituationer, hygiensituationer vid dusch och toalettbesök, stöttning vid av och påklädning. Vi jobbar i ett team och då är det viktigt att vara flexibel och samarbetsvillig. Din bakgrund Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg, eller studerar inom området. Erfarenhet från arbetet med barn eller vuxna med autism är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du måste vara minst 18 år. Om anställningen: Tjänsten är på ca 60%, med tillträde snarast. Vi söker även timvikarie vid behov och som även kan vara behjälplig under sommaren vid ordinarie personals ledigheter. Passen är förlagda på dygnspass och det är dubbelbemanning dygnet runt med sovande jour. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Senior Elkraftingenjör till specialistroll för Kalmars energiomställning
Kalmar Energi Elnät AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du leda den tekniska utvecklingen av ett lokalt elnät i en tid av snabb elektrifiering och energiomställning? Kalmar Energi söker en senior elkraftsingenjör som vill ta ansvar för nätutveckling, komplexa anslutningar och strategiska beslut inom eldistribution (0,4–50 kV). Som senior elkraftsingenjör arbetar du med djup och bredd i tekniken. Du är delaktig i många tekniska beslut, interagerar med flera olika externa samhällsaktörer och har ett nära samarbete med hela enheten Elnät, som består av både tekniker och ingenjörer. Om Kalmar Energi Kalmar Energi är Kalmarregionens lokala energiföretag med djupa rötter i den småländska myllan. Vi bryr oss om vår gemensamma miljö och levererar energi från förnybara källor. Som lokalt energiföretag finns och arbetar vi i våra kunders omedelbara närhet. Vi tror på personliga möten och jobbar hårt för att tillgodose våra kunders energibehov. Om tjänsten I din specialistroll kommer du: • Ansvara för nätutveckling och investeringsplaner. • Säkerställa tekniska villkor för anslutningar till elnätet, inklusive tillhörande riskanalyser. • Ansvara för att redovisning och rapportering av data till myndigheter blir genomförd. • Arbeta med både bredd och djup i tekniska beslut och har mandat att driva teknisk utveckling inom verksamheten. • Ha interna och externa kontakter och samarbeten inom din specialistkompetens. • Utöver enhetens behov kan du även bistå koncernen i utredningar, analyser och större elanläggningsprojekt. Efter genomförd introduktionsplan ingår beredskap i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskole- eller civilingenjörsexamen inom elkraft. • En lång erfarenhet med minst 5 år av arbete inom elnät inklusive nätberäkning, från både lågspänning och högspänning (upp till 50 kV). • God IT-kompetens med kunskaper i beräkningsprogram. • B-körkort. Meriterande: Auktorisation A (allmän behörighet). Vi värdesätter din analytiska förmåga, din samarbetsvilja och ditt driv att självständigt leda utvecklingen inom ditt ansvarsområde. Du behöver trivas i att utveckla relationer med medarbetare, kunder och samarbetspartners där du är öppen och kommunikativ. Varför ska du välja Kalmar Energi? Vi drivs av våra värdeord personliga, nära och engagerade som speglar oss både internt och externt. • Hos oss får du: • En nyckelroll i den lokala energiomställningen. • Korta beslutsvägar och stor teknisk frihet. • Ett uppdrag som spänner över helheten och kombinerar tekniskt djup med lokal förankring. Några av förmånerna vi erbjuder: • 72 timmars arbetstidsförkortning. • Ett resultatbaserat bonussystem. • En lärande och utvecklande arbetsmiljö som välkomnar till branschforum och utbildningar på arbetstid. Hur du ansöker Vi arbetar med löpande hantering men kommer ha ett sommaruppehåll för semester. Vi vill därför redan nu förvarna att återkoppling kan ta lite längre tid beroende på när du söker. Ansök via vår hemsida. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Med anledning av GDPR ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenser i din ansökan/CV. Har du frågor? Annika Görling Rekryterande chef [email protected] Frida Rydholm Ansvarig rekryterare [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fysioterapeut
REGION KALMAR LÄN
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Utvecklas. Trivs. Gör skillnad! Vill du som fysioterapeut arbeta med geriatrisk vård och rehabilitering? Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt, omväxlande och intressant arbete som fysioterapeut inom fysioterapin på länssjukhuset i Kalmar. Du kommer att ha din placering gentemot geriatrisk slutenvårdsavdelning samtidigt som du även kommer göra insatser i andra verksamheter när behov uppstår. Du kommer i nära samarbete med arbetsterapeut och personalen på vårdavdelningen att arbeta med geriatriska patienter med olika diagnoser och komplexa behov. Många har en kognitiv sjukdom. Du arbetar även med rehabilitering av patienter som genomgått amputationskirurgi. Arbetssättet är strukturerat och sker i team. Du ger ett tidigt och professionellt omhändertagande genom funktionsbedömning och rehabiliterande insatser. Som fysioterapeut påbörjar du insatser med syfte att möjliggöra återgång till hemmet för fortsatt träning eller anpassning. Du kommer att ingå i en personalgrupp med bred kompetens, god stämning och positiv inställning! Här arbetar vi med ständiga förbättringar, där du bidrar till förändringsarbete och utveckling. Vi arbetar tillsammans för att utveckla vår verksamhet - vill du bidra med just din goda kompetens och hjälpa dig själv och andra att utvecklas i din profession? Är du nyfiken på hur vi kan använda allt det nya för att utveckla framtida vårdformer? Då är arbetsterapin- och fysioterapin på länssjukhuset i Kalmar arbetsplatsen för dig. Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag. Viss helgtjänstgöring förekommer, cirka 4 helgdagar per år. Tveka inte att söka ett intressant och utvecklande arbete i vilket du kommer att få arbeta tillsammans med många kompetenta och trevliga kollegor! Vi erbjuder mentorskap till dig som är nyanställd. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Goda kunskaper i skrift och tal i det svenska språket är ett krav. Körkort erfordras. Du har lätt för att samarbeta med olika professioner samt du har god förmåga att prioritera i ditt arbete. Vi välkomnar även dig som är ny i yrket och anpassar introduktionen efter dina behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Din framtida arbetsplats Rehab Söder har som uppdrag att erbjuda medborgarna i södra Kalmar län rehabiliterande insatser på såväl specialist som primärvårdsnivå. Enheten har även i uppdrag att ansvara för regionens dietistverksamhet i södra länsdelen samt för kuratorsverksamheten vid Länssjukhuset i Kalmar. Insatserna ska vid behov ges i samverkan med andra vårdgivare samt patientens sociala nätverk. Målet är att våra insatser ska leda till en bibehållen eller förbättrad hälsa. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Regionsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som regionsansvarig säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Ett aktivt nätverk och en vana att arbeta resultatinriktat är meriterande. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Timvikarie som personlig assisten till tjej i Trekanten
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen.  Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kyrkvaktmästare i Kalmar pastorat
Kalmar Pastorat
Fastighetsskötare

KALMAR PASTORAT SÖKER TVÅ KYRKVAKTMÄSTARE Kalmar pastorat har ca 22 000 medlemmar och omfattar fem aktiva församlingar, krematorium, begravningsplatser samt administrativa stödfunktioner, tillsammans ca 90 medarbetare. I pastoratet finns ett rikt och varierat gudstjänstliv och i organisationen ryms en mångfald av möten och verksamheter. Nu söker vi två nya kyrkvaktmästare till S:ta Birgitta församling och Heliga Korsets församling. Du får: -  arbeta i en församling med stort engagemang och ett rikt gudstjänstliv! - bli en del av ett aktivt pastorat med många engagerade medarbetare som dina nya kollegor! Vi söker: två kyrkvaktmästare som huvudsakligen kommer att tjänstgöra vid gudstjänster, kyrkliga handlingar, konserter mm. Tjänstgöring kommer också att ske i andra kyrkor och kapell i pastoratet. Vidare ansvarar du för tillsyn och underhåll av kyrkliga inventarier, genomför regelbunden tillsyn av berörda fastigheters ytor, utrymmen och anläggningar samt ansvarar över att kyrkorum och övriga församlingslokaler hålls ordnade och välkomnande vardag som helg. Annat arbete i församlingsverksamheten efter respektive församlings behov samt viss administration ingår också i tjänsten. Du är: en person som tycker om att arbeta med och möta människor i vår kyrka. Oavsett om du möter en människa i glädje eller sorg gör du detta på ett professionellt sätt. Du är flexibel och har hög servicegrad. Du är en person som har förmåga att skapa förtroende hos både gudstjänstfirare och medarbetare och du har god samarbetsförmåga med såväl anställda som ideella medarbetare. Arbetet kräver att du har förmågan att självständigt kunna prioritera och planera ditt arbete på ett strukturerat och effektivt sätt. Du har ett praktiskt sinnelag och ordningssinne. Tjänsten förutsätter även att du ser lösningar i stället för hinder. Du ska vara medlem i Svenska kyrkan och dela dess värderingar, meriterande är om du är praktiskt lagd eller har tidigare erfarenhet av vaktmästartjänst eller annat arbete inom Svenska kyrkan. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varaktighet, arbetstid och tillträde: Tjänsterna är tillsvidareanställning, 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande rekrytering. För mer information kontakta: Elin Sundelin, församlingsherde i S:ta Birgitta församling 0480-42 14 55 Jonas Lockman, församlingsherde i Heliga Korsets församling 0480-42 14 41 Gustav Lundborg, kyrkoherde i Kalmar pastorat 0480-42 14 05

11 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025