We are looking for new home cleaners to join our team in Öland. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Öland. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Älskar du att sprida dansglädje? Då är du den vi söker! Om tjänsten: Inför hösten 2025 vill vi utöka vårt kursutbud och söker därför dansledare inom olika dansstilar. Vi välkomnar allt från pardans, balett, heels, hiphop, heels och till contemporary eller andra dansstilar du brinner för. Även ledare för yoga och pilates är av stort intresse. Som dansledare hos oss leder du glädjefyllda och utvecklande klasser utifrån en gemensam lektionsstruktur. Du ansvarar själv för innehållet och koreografin, och ges frihet att forma undervisningen med din personliga stil. Arbetsplats: MDANCE Adress: Nygatan 30 i Kalmar Arbetstid/varaktighet: Uppdrag under dansverksamhetens terminer (höst och vår). Arbetstiden är förlagd till kvällar och helger. Anställningsform/Lön: Timanställning/uppdrag med individuell lönesättning Tillträde: Hösten 2025 (v. 33) Sista ansökningsdag: 2025-08-03. Vi intervjuar fortlöpande, så kom in med din ansökan så snart som möjligt. Vi söker dig som: – har dansbakgrund och/eller erfarenhet av dansundervisning – har en positiv energi och brinner för att skapa rörelseglädje och gemenskap – Är minst 18 år eller äldre Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan: Skicka ditt CV till [email protected]. I mejlet vill vi att du beskriver dina erfarenheter och kunskaper inom dans och/eller dansundervisning, vilka dansstilar du vill undervisa inom samt vilken målgrupp du föredrar att arbeta med. Märk mejlet med: Dansledare HT25. Om du blir kallad till intervju består den av två delar: – En intervju där vi får möjlighet att lära känna dig bättre. – En praktisk del där du får visa vem du är som dansare och pedagog. Förbered ett kort soloparti i den stil du vill undervisa och en enkel uppvärmning (ca 5–10 min) där du visar hur du engagerar en grupp. Alla som arbetar med barn hos oss ska uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Om oss MDANCE är en växande dansverksamhet i Kalmar och Nybro med fokus på glädje, gemenskap och personlig utveckling genom dans. På MDANCE arbetar vi utifrån ett koncept som kombinerar kontinuitet med flexibilitet. Vi erbjuder månadsavgifter i stället för höga terminsavgifter, vilket gör det lättare för fler att delta och det gör också att vi kan erbjuda fler dansveckor än många andra privata dansskolor. Vi har endast uppehåll under sommarlovet (vecka 25–33) och jullovet (vecka 51–3). Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och hoppas få välkomna dig till vårt team!
Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vi erbjuder Vi på habiliteringen välkomnar dig till ett stimulerande och omväxlande arbete med fokus på barn- och ungdomspatienter. Du kommer ingå i ett tvärprofessionellt team som tillsammans ger och samordnar insatser utifrån varje individs specifika behov, egna mål och förutsättningar. Som logoped deltar du aktivt i teamets utrednings-, diagnostiserings- och utvärderingsarbete. Du kommer ge föreläsningar till föräldrar och nätverket runt patienten. Dessutom kommer du göra bedömningar vid sväljsvårigheter och kommunikationsstörningar samt ge stöd och konsultation till patienten, familjen, anhöriga och nätverket runt patienten. Vi erbjuder dig handledning, regelbundna yrkesträffar och möjlighet till kompetensutveckling. Handledning och en grundlig introduktion kommer ledas av en erfaren yrkeskollega för att du ska få en trygg och intresseväckande start på din karriär hos oss på habiliteringen. Det individuella introduktionsprogrammet innefattar såväl interna som externa utbildningar där du ges möjligheten att själv styra utifrån intresse inom habiliteringsområdet. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du är intresserad av att bli en av oss! Vi söker Vi söker dig som är legitimerad logoped och välkomnar ansökning från dig som är såväl nyexaminerad som erfaren logoped. Som person tar du initiativ, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Vidare har du förmågan att skapa relationer, har ett empatiskt förhållningssätt och sätter alltid patientens bästa i fokus. B-körkort är ett krav då resor sker i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och tillsättning sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Vår arbetsplats Habiliteringen är en specialistverksamhet som ger stöd till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar och deras anhöriga. Vår verksamhet vänder sig till individer med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar som utvecklingsstörning, rörelsehinder eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. I vårt tvärprofessionella team ingår arbetsterapeuter, kuratorer, logopeder, läkare, psykologer, fysioterapeuter/sjukgymnaster, sjuksköterskor och specialpedagoger. Teamet har också tillgång till medicinsk sekreterare och tekniker. Habiliteringen arbetar inom södra Kalmar län och är lokaliserade på Länssjukhuset i Kalmar. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag under dagtid. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Institutionen för biologi och miljö ingår i fakulteten för hälsa och livsvetenskap. Forskningen inom denna multidisciplinära institution inkluderar akvatisk ekologi, cell och organismbiologi, evolutionsbiologi, mikrobiologi, miljövetenskap, miljöteknik och sjukdomsekologi. Ämnesområde för befattningen: Ekologi, med inriktning marin mikrobiell ekologi. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Arbetsbeskrivning Bakterier spelar en avgörande roll i havets biogeokemiska cykler, men molekylära detaljer om hur de påverkar omsättningen av specifika näringsämnen är till stor del okända. Detta doktorandprojekt kommer att undersöka ljusanvändningen genom proteorodopsiner hos marina bakterieplankton och deras roll i kolets kretslopp. Fokus kommer att ligga på att avkoda de genetiska grunderna för användning av monomerer och polymerer av ekologiskt viktiga komponenter av havets lösta organiska material (exv. Kolhydrater och protein) och hur detta påverkas av olika ljusförhållanden. Forskningsstrategin inkluderar fältstudier och laboratorieexperiment för att undersöka fotoheterotrofi-relaterade processer och gener som uttrycks olika i genomsekvenserade modellbakterier och i naturliga bakteriesamhällen. Analyserna kommer att involvera moderna tekniker inom mikrobiell ekologi och molekylärbiologi (t.ex. mätning av gen-och proteinuttryck). Lokalt är forskningsprojektet kopplat till Linnéuniversitetets centrum för ekologi och evolution i mikrobiella modellsystem (EEMiS) och den starka forskningsmiljön ECOCHANGE, som omfattar expertis inom ekologi, evolution och mikrobiologi. Högskoleförordningen anger att den som är anställd som doktorand skall främst ägna sig åt sin egen utbildning. En anställd får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 % av full arbetstid. Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som: • avlagt examen på avancerad nivå • fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller • på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet • Har slutfört minst 90 högskolepoäng i biologi, akvatisk ekologi, molekylärbiologi, fysiologi, bioteknologi eller andra närliggande ämnen, varav minst 30 högskolepoäng på avancerad nivå, eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt i Sverige eller utomlands. • Skicklighet i skriven och talad engelska. • Dokumenterad erfarenhet av odling av bakterier, inklusive experiment med blandade naturliga samhällen eller isolerade bakteriekulturer. • Erfarenhet av forskning inom ekologi eller fysiologi, inklusive kännedom om metoder inom mikrobiell ekologi. • Erfarenhet av fältstudier och experimentell design • Erfarenhet av att utvärdera biologisk mångfald av mikroorganismer med moderna molekylära metoder (exempelvis med hjälp av R för statistisk analys och bioinformatik). • Körkort är nödvändigt. Bedömningsgrunder I bedömningsprocessen kommer särskild vikt att läggas vid kandidatens motivation, potential att genomföra doktorandstudier samt bredden och sammansättningen av den sökandes examen. Viktiga personliga egenskaper är kreativitet, självständighet, uthållighet och organisatoriska färdigheter. Kontakt: För mer information, vänligen kontakta: Prof. Jarone Pinhassi ([email protected]), +46(0)70-2756318, Biträdande prefekt Andreas Svensson ([email protected]), +46-(0)480-447319, HR-partner Victoria Simonsson ([email protected]), +46-(0)470-708081 Välkommen med din ansökan senast den 22 April, 2025. Ansökan ska vara skriven på engelska och innehålla ett CV (med sökandens telefonnummer och e-post samt kontaktuppgifter innehållande telefonnummer och e-post till två referenspersoner), ett brev som beskriver den sökandes forskningsintressen, motivation och erfarenhet som är relevant för tjänsten, kopia på identitetshandling, dokumentation av examen och betyg samt eventuell annan dokumentation som den sökande vill visa upp. Frågor gällande anställningsvillkor besvaras av HR-partner Victoria Simonsson, [email protected] Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Sökande uppmanas att till ansökan bilägga CV, personligt brev, ett exemplar av en relevant uppsats, betyg och intyg samt andra relevanta dokument. Sökanden uppmanas också att till sin ansökan bifoga ett förslag till avhandlingsplan inom aktuellt forskningsområde. Samtliga handlingar ska bifogas digitalt i ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Var med och gör skillnad i äldreomsorgen – hjälp oss sprida Skolverkets viktiga satsning på språkutveckling! Skolverket driver just nu en nationell satsning för att stärka språkutveckling för personal inom äldreomsorgen – ett regeringsuppdrag med syftet att förbättra kommunikationen, öka tryggheten och höja kvaliteten i vården. Fokus ligger särskilt på att ge flerspråkig personal bättre förutsättningar att utveckla sin kompetens. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! Vi letar efter dig som: Har etablerade nätverk och kontakter med beslutsfattare, chefer och organisationer inom äldreomsorgen. Vill hjälpa till att sprida, sälja in och marknadsföra denna viktiga satsning. Har möjlighet att börja snarast möjligt – vi vill komma igång direkt! Varför är detta viktigt? Effektiv kommunikation inom äldreomsorgen är avgörande för både kvalitén i omsorgen och arbetsmiljön. Med din hjälp kan vi nå ut till rätt personer och säkerställa att fler får ta del av de möjligheter som denna satsning erbjuder. Intresserad? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som har ett kreativt synsätt och vill vara med och utveckla vårt fritidshem samt undervisa i musik. Tillsammans med övriga fritidspedagoger ansvarar du för planering och genomförande av undervisning på vårt fritidshem och i skolans övriga verksamhet. Du bidrar till att skapa en tillåtande kultur och god pedagogisk miljö tillsammans med elever och andra pedagoger. Hos oss möter du engagerad, motiverad och kompetent personal som alla arbetar för elevernas bästa. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fritidspedagog eller lärare i fritidshem samt behörig att undervisa i musik. Har du behörighet att undervisa i något ämne är det meriterande. Du är förtrogen med, och har kunskap om, styrdokumenten och förmågan att omsätta det i den praktiska verksamheten. Har du erfarenhet av arbete som fritidspedagog och/eller lärare ser vi det som meriterande. Du jobbar för att skapa förtroende, tilltro och tillit hos eleverna, samt har en förmåga att sprida lugn och stabilitet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra och har en förmåga att leda och motivera elever utifrån deras olika förutsättningar. Vidare tar du stort ansvar för att skapa goda relationer till elever, kollegor och föräldrar. I ditt arbete ser du möjligheter, nya lösningar och bidrar till utveckling. Du som slutkandidat ska kunna uppvisa ett belastningsregister från polisen för arbete inom skola eller förskola. Denna ska inte bifogas i din ansökan. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
Vill du ha ett omväxlande jobb där du får jobba med händerna och vara en viktig del av ett sammansvetsat team? Hos oss får du lära dig ett hantverk från grunden och växa in i rollen. Nu söker vi dig som vill utvecklas tillsammans med oss - ett välkänt och expansivt industriföretag i Kalmarregionen! Om företaget Vi är en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av rörsystem och innehar ISO-certifiering 9001, 14001 samt 45001. Vi gör rörinstallationer mer kostnadseffektiva för våra kunder och vi är stolta över de tjänster och lösningar vi erbjuder. Innovation och precision är vårt fokus! Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en inkluderande och säker arbetsmiljö med tydliga arbetsrutiner och möjlighet till vidareutveckling. Förutom en god balans mellan arbete och fritid erbjuder vi också förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag. Hos oss omfattas du av kollektivavtal, IF Metall – för en trygg och rättvis arbetsplats. Arbetsuppgifter som isolerare och provtryckare Komponent-montering och provtryckning av rörsystem för att säkerställa täthet och kvalitet Isolering av rörsystem enligt ritningar och anvisningar Säkerställa att isoleringsarbeten uppfyller kvalitetsstandarder Samarbeta inom produktionsteamet för att optimera produktionsprocesser Krav för tjänsten Avklarad gymnasieutbildning inom verkstad eller maskinteknik Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Intresse och förståelse för teknik/mekanik Meriterande Tidigare erfarenhet från rörisolering och/eller provtryckning Erfarenhet av svetsning Kunskap inom ritningsläsning B-körkort Vi söker dig som Vi söker dig som är positiv, lösningsorienterad och har ett genuint engagemang i det du gör. Du har driv och vilja att lära dig, och tycker det är kul att förstå hur saker fungerar rent tekniskt. Som person är du en lagspelare som gärna hjälper till där det behövs. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och har inget emot att ena dagen jobba med isolering och nästa med provtryckning. Du är noggrann, fingerfärdig och har tålamod – viktiga egenskaper när arbetet kräver både precision och eftertanke. Vi värdesätter att du har god arbetsmoral, kommer i tid och tar hand om dina verktyg och arbetskläder. Hos oss jobbar vi tillsammans, inte ensamma – så vi söker någon som vill bidra till ett gott arbetsklimat och teamkänsla Övrigt Start: Enligt överenskommelse, företrädesvis efter sommaren Arbetstider: Mån–Fre, 07-16 Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid med provanställning, därefter tillsvidare. Sista ansökningsdag: 2025-07-06 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.
Vi söker dig som vill arbeta i sommar! Kunden en go och glad kvinna i 60års åldern boendes i egen lägenhet i Kalmar. Kvinnan är född med CP-skada och är rullstolsburen. Alltid glad med glimten i ögat och en å annan räv bakom örat. Hon är i behov av hjälp med det mesta i sin dagliga livsföring så som förflyttningar, hygien, hushållsskötsel och matlagning. Som assistent förväntas du följa med kunden på det hon önskar göra, samt vägleda henne rätt när det behövs. Assistenten förväntas aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Din bakgrund: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Passen är förlagda på dygnspass med sovande jour. Välkommen med din ansökan! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vi erbjuder dig ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete på en arbetsplats där det råder ett positivt och prestigelöst arbetsklimat och där arbetsglädjen är hög. På distriktsrehabiliteringen i Kalmar möter du patienter från flera diagnosgrupper och med olika rehabiliteringsbehov. Du genomför undersökningar, bedömningar, behandlingar och håller i träningsgrupper. Vi har ett nära samarbete i arbetsgruppen, med övriga enheter inom Rehab Söder och ut mot andra aktörer exempelvis hälsocentralerna i Kalmar. Du kommer att ingå i ett team med fysioterapeuter och arbetsterapeut. Du får en mentor på arbetsplatsen och en individuell introduktion som är anpassad utifrån dina tidigare erfarenheter. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Om dig Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast, gärna med erfarenhet från arbete inom primärvård/distriktsrehabilitering. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet inom basal kroppskännedom. Du är som person självgående, tar initiativ och är flexibel. Du trivs med att samarbeta med andra, är lösningsfokuserad och strukturerad i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Din framtida arbetsplats Rehab Söder har som uppdrag att erbjuda medborgarna i södra Kalmar län rehabiliterande insatser på såväl specialist som primärvårdsnivå. Enheten har även i uppdrag att ansvara för regionens dietistverksamhet i södra länsdelen samt för kuratorsverksamheten vid Länssjukhuset i Kalmar. Insatserna ska vid behov ges i samverkan med andra vårdgivare samt patientens sociala nätverk. Målet är att våra insatser ska leda till en bibehållen eller förbättrad hälsa. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer