Servicerådgivare sökes omgående till Kalmar Södra
Mekonomen Detaljist AB
Övriga förmedlare

Vi söker en erfaren, serviceinriktad och driven servicerådgivare till vår bilverkstad på södra i Kalmar. Arbetsuppgifterna består bland annat att boka in fordon på service och reparationer, ta fram reservdelar för planerad åtgärd, boka in rätt mängd jobb per mekanikerna för att effektivt utnyttja verkstadens kapacitet och ta betalt av kund. Du behöver ha god kunskap om bilar för att kunna boka in rätt åtgärd och delar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en hög kundnöjdhet. Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för vad som är bra service och erbjuda den till våra kunder. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonstekniskt utbildad och erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i engelska • Minst B-körkort är ett krav Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget Autocenter i Kalmar AB är ett privatägt företag startades i nuvarande form 2007 bestående av personal med gedigen erfarenhet av branschen. Vår leverantör Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Kundlöftet är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Truckförare | Brenntag | Kalmar

Truckförare | Brenntag | Kalmar Upplev en sommar fylld av gemenskap och utmaningar hos vår kund i Kalmar, där du får arbeta utomhus med trevliga kollegor. Bli en del av ett dynamiskt team där du får chansen att utvecklas och kanske även hitta en långsiktig karriärmöjlighet. Vi söker dig som kan börja nu i juni månad så sök tjänsten direkt om du är intresserad! Om företaget Brenntag Nordic AB är en distributionsverksamhet inom Brenntag-gruppen som köper, säljer och marknadsför råvaror och kemikalier till industrikunder över hela världen. Här erbjuds du ett bra sommarjobb i ett trivsamt företag med god stämning! Om tjänsten Som sommararbetare kommer du att köra truck, fylla material på fat och dunk och övervaka produktionslinan. Arbetet sker mestadels utomhus och inkluderar ibland tunga lyft. Om dig Formell kompetens Vi söker dig som har ett giltigt truckkort B1 samt erfarenhet av att köra denna typ av truck. Du behöver även ha körkort och tillgång till egen bil för att smidigt kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Du kan uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift. Dessa kvalifikationer är grundläggande för att kunna utföra arbetsuppgifterna som innefattar truckkörning, hantering av kemikalier och påfyllning av material på fat och dunk. Meriterande Det är meriterande om du innehar ADR-utbildning, vilket ger dig kunskap om transport av farligt gods. Hjullastarkort är också en fördel, då det kan underlätta vid hantering av tyngre material. Dessa kvalifikationer bidrar till en effektiv och säker arbetsprocess och kan ge dig en konkurrensfördel vid ansökan om sommarjobbet på Brenntag i Kalmar. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort/arbetstid Visstidsanställning/Sommarjobb/Heltid/Kalmar/Dagtid 7-16 Tillträdesdag Omgående Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Du är självklart välkommen att kontakta oss om du har några frågor om oss eller om tjänsten. Vi har inte möjlighet att ta emot samtal under processen, har du frågor är du välkommen att mejla till [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser därför fram emot din ansökan – redan idag!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lönespecialist sökes till en utav våra kunder i Kalmar
NearYou Sverige AB
Löne- och personaladministratörer

Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Som lönespecialist hos vår kund kommer du framför allt att ansvara för hela löneprocessen, från inhämtning till färdiga utbetalningar. Du kommer att hantera kollektivavtal och lagar inom löneområdet samt säkerställa korrekt lönehantering enligt gällande rutiner och regelverk. Hantering av traktamente, utlägg, semester, sjukfrånvaro, arbetsgivarintyg, pensioner och andra personalrelaterade frågor kommer vara en central del av arbetet. Arbetet innefattar även avstämningar, statistik och rapportering, och du kommer att delta i förbättringsarbete kring löneprocesser och rutiner. Det är ett självständigt arbete med mycket ansvar, men du har alltid teamet i ryggen. Antalet löner är ca 100 st och sträcker sig över kollektivavtalen för både arbetare och tjänstemän. I denna roll blir du anställd som konsult hos oss på NearYou och uthyrd till vår kund. Tjänsten är heltid och vår kund finns i Kalmars närområde. Kvalifikationer Du som söker har erfarenhet av löneadministration, gärna från medelstora organisationer. Vidare har du goda kunskaper i Excel och är van vid att arbeta med digitala system. Du är en positiv och driven person som ser möjligheter i förändring och gärna tar egna initiativ för att utveckla och förbättra processer. Med din kommunikativa och samarbetsinriktade inställning trivs du med att ge service till dina kollegor, och har lätt för att förklara lönefrågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du arbetar noggrant och strukturerat, har ett gott öga för detaljer och är van vid att följa rutiner och hålla deadlines. Dessutom har du hög integritet och en stark ansvarskänsla, vilket gör att du hanterar känslig information på ett tryggt och professionellt sätt. Kunskaper i det svenska språket, både tal och skrift, är ett krav för tjänsten. Du har även B-körkort. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Viktor Lilja på telefon 0795-594049. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se senast den 29 Juni 2025. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Lagermedarbetare
Halltorp Rördelar AB
Lager- och terminalpersonal

Halltorp Rördelar AB söker engagerad lagermedarbetare! Vill du bli en del av ett snabbt växande företag och arbeta i ett dynamiskt team? Vi söker nu en noggrann och flexibel lagermedarbetare till teamet. Vad vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö Konkurrenskraftig lön Möjlighet till utveckling inom företaget Trevliga kollegor och ett engagerat team Dina arbetsuppgifter: Plocka och packa varor Ta emot och kontrollera leveranser Se till att lagret är välordnat och säkert Assistera vid inventeringar Andra förekommande lageruppgifter Vi söker dig som: Är organiserad och noggrann Trivs med fysiskt arbete Är självgående och kan ta ansvar Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Körkort är ett krav Truckvana

18 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Specialist i allmänmedicin till Region Kalmar län
REGION KALMAR LÄN
Specialistläkare

Kom och jobba som läkare med oss i Kalmar län. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag. Vi tycker att kompetensutveckling är viktigt och erbjuder dig internutbildningar, medarbetar- och nätverksdagar, traineeprogram och auskultationer. Vidare jobbar vi mycket med utveckling av digitala verktyg som ska vara ett stöd för patient och medarbetare och leda till en ökad effektivitet samt underlätta samverkan mellan enheter. Med stöd av härliga kollegor både på enheten och från andra hälsocentraler i närområdet har du alltid någon att bolla med bara ett stenkast iväg. Vårt arbete genomsyras av teamarbete över yrkesgränserna och våra hälsocentraler präglas av ett öppet klimat med ett stort engagemang hos våra medarbetare.  Tillsammans arbetar vi för ett friskare, tryggare och rikare liv åt våra invånare. Om dig Vi söker dig som är specialistläkare i allmänmedicin eller är legitimerad läkare och önskar göra ST i allmänmedicin alternativt en integrerad BT i din ST. Tjänstgöringsgraden får gärna vara heltid, men vi är flexibla i att hitta en lösning som passar dig. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du har lätt för att samarbeta, är prestigelös och sätter patienten i centrum.  Din framtida arbetsplats Här är inte bara en plats att jobba utan också för att bo och leva gott med närhet till både kusten och den djupa skogen. Vi finns över hela länet och oavsett var du väljer att jobba finns det livskvalitet att finna för både dig som är själv och dig med familj. Vi bryr oss om våra anställda och genom anställning i Regionen Kalmar län får du exempelvis tillgång till en rad förmåner såsom friskvårdsbidrag, en god löneutveckling, flexibel tjänstgöringsgrad med mera. Läs mer om våra förmåner här. Varmt välkommen med din ansökan!  Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Avdelningschef En väg in - psykisk hälsa barn och unga Kalmar län
REGION KALMAR LÄN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi erbjuder dig som vill vara en del av ett inspirerande, meningsfullt och utvecklande arbete en tjänst som avdelningschef på En väg in- psykisk hälsa barn och unga Kalmar län, en nystartad länsgemensam mottagarfunktion som startar upp 1 september. Om dig Som avdelningschef ansvarar du för medarbetarnas arbetsmiljö och förväntas leda, planera och utveckla verksamheten. Chefskapet kommer att vara på 50% och kan med fördel kombineras med annan tjänstgöring på enheten beroende på din grundprofession, exempelvis med triagering eller om du är psykolog som PLA. Vi söker dig som har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård, gärna med chefsutbildning och/eller tidigare erfarenhet av ledarskap. Inom Region Kalmar län arbetar vi utifrån vår chefs-ledarskapsstrategi med Utvecklande ledarskap där du som ledare agerar föredöme, tar ansvar, motiverar och inspirerar samt visar personlig omtanke. Ditt chefskap vilar tryggt på Region Kalmar läns värdegrund och vision för ett friskare, tryggare och rikare liv. Öppenhet, kunnighet och engagemang är viktiga grundstenar för ditt ledarskap. Du är en ansvarstagande person med stort intresse för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Ditt engagemang och din inställning bidrar till ett bra arbetsklimat och hög delaktighet där alla samarbetar för bästa kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du erbjuds den kompetensutveckling som du och verksamheten behöver. Som chef får du utbilda dig i Utvecklande Ledarskap (UL), Regionens utbildningsprogram för chefer och interna utbildningar. Du får även tillgång till ett stort chefsnätverk och kompetensutveckling genom årliga chefsdagar. Här kan du läsa mer Chef i Region Kalmar län. Chefskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession. I denna rekrytering tillämpar vi tester i vårt urval såsom problemlösnings- och personlighetstest som mäter arbetsprestation och beteenden i arbetslivet. Intervjuer kommer att pågå under vecka 32. Din framtida arbetsplats En väg in- psykisk hälsa barn och unga Kalmar län, kommer vara organiserad inom Primärvårdsförvaltningen med en egen avdelningschef. Denne kommer tillsammans med verksamhetschef från såväl Barn- och ungdomshälsan som Barn- och ungdomspsykiatrin, medicinskt ledningsansvarig och psykolog med ledningsansvar utgöra ledningsgruppen. Fysisk placering för enheten kommer att vara i centrala Kalmar med ett länsövergripande uppdrag. I uppdraget för enheten kommer att ingå rådgivning och triagering till dels primärvård, Barn- och ungdomshälsan och specialistvård, Barn- och ungdomspsykiatrin. Även hänvisning till andra såväl interna som externa samverkanspartners kommer att ske från den här funktionen. Välkommen till att söka till oss! Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Area Sales Manager
Flexlink AB
Företagssäljare

Om Norden Norden är världsledande inom tillverkning av tubfyllningssystem. Varje år levereras ca 150 maskiner över hela världen och idag finns ca 5 000 maskiner i drift. Norden omsätter drygt 850 MSEK och har 270 medarbetare i Kalmar där tillverkning av maskinerna sker. Norden ingår i den italienska gruppen Coesia. Norden Machinery är världsledande inom maskiner för tubfyllning och har en bred internationell verksamhet med kunder över hela världen. Om tjänsten Vill du arbeta i en internationell och teknisk roll med stor frihet och mycket resande? Som Area Sales Manager på Norden ansvarar du för försäljningen av nya maskiner inom ett geografiskt område som täcker flera internationella marknader. Rollen kombinerar försäljning, teknik och långsiktiga relationer med kunder och representanter runt om i världen. Du arbetar både strategiskt och operativt, där fokus ligger på att: Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer Samarbeta med lokala representanter och agenter Besöka slutkunder – både självständigt och tillsammans med representanter Presentation av produkter och behovsanalys hos kunder Planering och deltagande i internationella mässor Utbildning av agenter samt hantering av agentbyten Konkurrentbevakning och marknadsanalys Offertskrivning och avtalsförhandlingar Eftersom våra maskiner är komplexa och kundanpassade, krävs ett genuint tekniskt intresse och förmåga att förstå avancerade tekniska lösningar. Du kommer även fungera som Product Specialist inom Coesia-gruppen, i länder där Coesia har lokal representation får du en mer koordinerande roll. Vi söker dig som Är högskole- eller civilingenjör Har ett starkt tekniskt intresse och är bekväm med tekniska diskussioner Har erfarenhet av internationellt arbete – gärna inom teknisk försäljning Är självgående, engagerad och har en positiv attityd Är skicklig på att bygga relationer och håller hög kvalitet i ditt arbete Du bör vara beredd att resa cirka 80–100 dagar per år Resor kan förekomma på obekväma tider, inklusive helger Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav Ytterligare språkkunskaper är meriterande Du ges stor frihet att själv planera och påverka ditt arbete Intresserad? Välkommen att kontakta Lars Hammarstedt, Sales Director, 0480-44 76 21 eller HR Mary Winblad, [email protected]. Din intresseanmälan gör du via vår hemsida www.nordenamachinery.se, skicka gärna in dina ansökan snarast eftersom rekryteringen sker löpande. Vill du vara med och utveckla vårt säljarbete i en roll där teknik möter affär? Då ser vi fram emot din ansökan!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
1 oktober 2025
Montör
Smartsten AB
Murare m.fl.

Nerostein OÜ är Nordeuropas största sten bearbetningsföretag som tillverkar bänkskivor av sten (natursten, kvarts, keramik). 90% av produktionen exporteras. På grund av företagets snabba tillväxt letar vi efter medarbetare. Ditt huvudmål är att erbjuda kunder högkvalitativ installation av bänkskivor i sten.. Ditt arbetsområde kommer att vara inom Norrköping med omnejd. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete eller intresse för vår bransch. Det är viktigt att du håller en hög tempo och har arbetsvilja och nyfikenhet inför dina arbetsuppgifter Vi värderar intresse hos dig och en vilja att lära nya saker. Du har körkort och du pratar svenska och engelska (B1). Du är i god fysisk form, tekniskt kunnig. Vi garanterar ett stabilt jobb i ett växande och framgångsrikt företag och en värdig belöning för ett bra jobb. Du får den utbildning och de verktyg du behöver för att arbeta så att du kan tillhandahålla kvalitets service till våra kunder. Vi kommer endast kontakta de som blir utvalda.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arbetsterapeut
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsterapeuter

Nu söker vi en engagerad arbetsterapeut! Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. Nu söker vi dig som är legitimerad arbetsterapeut och som motiveras av att se människor utvecklas! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Ditt arbete kommer utföras inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där en grupp deltagare får bl.a. praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap genom både individuella samtal samt gruppaktiviteter. En meningsfull och varierande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Samordna och genomföra bedömningar av arbetsförmåga Vägleda deltagare till en passande yrkesbana och hjälpa dem att hitta en lämplig arbetsprövning/arbetsplats Hantera administrativt arbete kopplat till uppdraget Bidra till utvecklingen av verksamheten och dess metoder Skapa en positiv upplevelse för deltagarna och bidra till trivsel och motivation Vi söker dig som Är legitimerad arbetsterapeut Har kompetens av att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: MOHOST, DOA, WRI, AWC, AWP Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Har mycket god svenska i både tal och i skrift Är strukturerad, lyhörd och målinriktad Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sakkunnig Läkare i Försäkringsmedicin
REGION KALMAR LÄN
Specialistläkare

Region Kalmar län söker dig som vill arbeta som sakkunnig läkare i försäkringsmedicin för att bidra till att säkerställa och utveckla arbetet för en kvalitetssäker och effektiv rehabiliterings- och sjukskrivningsprocess. Utgångspunkten i försäkringsmedicin är tvärvetenskaplig kunskap och beprövad erfarenhet samt det ömsesidiga förhållandet mellan sjuklighet, medicin och försäkringssystem Tjänsten är en del i regionens arbete inom det försäkringsmedicinska kunskapsområdet. I din roll kommer du att planera och genomföra utbildningsinsatser, ha dialog med och ge stöd till verksamheter i försäkringsmedicinska frågor, driva kvalitetsarbete inom sjukskrivnings- och rehabiliteringsprocessen, vara ordförande i regionens försäkringsmedicinska kommitté och styrgrupp. Du kommer att ingå i det nationella nätverket för sakkunniga läkare. Hantering av avvikelser och ev. granskningar kan förekomma. I rollen ingår även samverkan med Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Du kommer att arbeta tillsammans med processledare inom försäkringsmedicin. Om dig Vi söker dig som är specialistläkare med försäkringsmedicinsk kompetens, allmänmedicin eller annan specialitet. Du behöver vara genuint intresserad av försäkringsmedicinska frågor. Som person har du god förmåga att samverka och bygga relationer samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Vi ser även att du är noggrann, kvalitetsmedveten och strukturerad. Därtill har du ett professionellt förhållningssätt, är trygg och med god självinsikt. Vi förväntar oss att du är drivande i att utveckla och följa upp det försäkringsmedicinska arbetet. Din framtida arbetsplats Enheten Samordning hälso- och sjukvård på Region Kalmar län tillhör Regiondirektörens stab. Enheten består till större delen av experter inom olika fält och fungerar som en stödverksamhet till hela organisationen. Enheten jobbar bland annat med regionsjukvård, kommunsamverkan, läkemedel, rehabilitering och sjukskrivning, patientavgifter, hälsoval, kunskapsstyrning, integration och utredningsverksamhet. Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025