Ekonom kunnig i Fortnox (Deltid)
Skinnargården Fastighets KB
Redovisningsekonomer

Är du kunnig i Fortnox med en passion för effektiv och automatiserad bokföring? Vi söker dig som vill arbeta deltid i Kalmar. Om tjänsten: Om du ev sökt denna tjänsten ber vi dig söka igen då det råkade bli fel i e-postadressen. Vi söker dig som är duktig i Fortnox redovisningsprogram som har en djup förståelse för att skapa och hantera bokföringsregler i systemet. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att optimera och automatisera bokföringsprocesser genom att konfigurera och anpassa bokföringsregler, så att transaktioner automatiskt bokförs enligt fördefinierade villkor. Arbetsuppgifter: Skapa och justera bokföringsregler i Fortnox för att säkerställa automatisk bokföring av återkommande transaktioner. Analysera och identifiera områden där automatisering kan implementeras för att öka effektiviteten. Ge stöd och rådgivning till interna team och kunder om bästa praxis i Fortnox. Arbeta proaktivt med att förbättra och utveckla befintliga bokföringsprocesser. Kvalifikationer: Gedigen erfarenhet av att arbeta med Fortnox redovisningsprogram. Stark förståelse för hur man skapar och optimerar bokföringsregler. Goda kunskaper i bokföring och redovisning. Självgående och kan arbeta effektivt på distans. Förmåga att analysera komplexa bokföringsdata och omsätta detta i automatiserade processer. Vi erbjuder: Flexibla arbetstider på deltid som kan anpassas efter din livsstil. Möjlighet att arbeta helt på distans. En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där din expertis verkligen kommer till sin rätt. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team!

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Säljare till Telias butik i Kalmar
Telia Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du hjälpa kunder att hitta de bästa lösningarna samtidigt som du arbetar i ett energiskt team som drivs av mål och tävling? Som säljare i Telias butik i Kalmar är din uppgift att förstå varje kunds behov av tjänster och produkter och baserat på det skapa anpassade lösningar. Jag heter Noah Sporre och är Store Leader, mitt mål är att coacha och stötta dig i att lyckas med försäljning och service. Det jag älskar med mitt jobb är variationen och ständigt lärande. Vår vardag består av att stötta kunder att hitta rätt produkter i både vardag-, och arbetsliv. Ärenden handlar om allt från passande bredbandsabonnemang, tv-paket, senaste mobilen men också hur företagskunder kan sätta upp eller förbättra sin telefonväxel. Telia ligger i framkant vad gäller dessa tjänster och produkter och våra medarbetare är experter vad gäller kundlösningar. Vi söker dig som älskar att skapa kundrelationer, tar egna initiativ och drivs av att hitta rätt lösning för varje kund - och självklart gillar du att sälja (både i butik, via telefon & andra säljaktiviteter). Tidigare erfarenhet från sälj- och/eller serviceyrken är en fördel. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till den här rollen. Vi erbjuder dig förutsättningar att utvecklas. Rollen varvas med roliga tävlingar, teamaktiviteter, utbildning och erfarenhet från ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi vill stötta dig att utvecklas både yrkesmässigt och på ett personligt plan. Hos oss blir du en del av ett produktivt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva. Intresserad? Vänta inte, ansök nu om du vill bli en del av vårt team! Sista ansökningsdatum är 2025-07-25 Vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på [email protected] eller 072-5125299. Praktiska krav för den här rollen är att du har en gymnasieexamen och att du är flytande på både svenska och engelska. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum (notera att slutkandidater omfattas av bakgrundskontroll). Join us and let’s make better happen – together!

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Personlig assistent till kvinna i Kalmar, 16% tjänst dagtid.
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en pålitlig och erfaren personlig assistent för dagtidstjänst i Kalmar. Arbetsbeskrivning Tjänsten är på 16% och fokus ligger på att skapa en trygg och stabil vardag för vår kund. Rollen innebär att anpassa stödet efter kundens unika behov och bidra till deras välbefinnande och säkerhet. Erfarenhet och Kvalifikationer Du bör ha tidigare erfarenhet av vård och omsorg samt ha arbetat som personlig assistent. Erfarenhet av individuellt anpassat stöd är meriterande. Egenskaper vi Söker Vi söker någon som är lugn, ansvarsfull och empatisk. Du bör kunna hantera olika situationer med säkerhet och ha förmåga att samarbeta väl med kunden. Du behöver vara rökfri och behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Kunden vill ha kvinnliga sökande. Dina Arbetsuppgifter Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med bland annat personlig hygien, förflyttningar och andra dagliga aktiviteter. Din lyhördhet och problemförmåga kommer att vara avgörande för att möta kundens behov. Om Tjänsten Arbetstiderna hos kunden är endast vardagar mellan 08.00-17.30, med fast schema 16%. Rekrytering sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt om du är den vi söker. Varmt välkommen! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Timvikarie till glad kvinna i Kalmar
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Hej och vad roligt att du är intresserad av att arbeta som personlig assistent hos vår kund i Kalmar! Vi söker just nu en timvikarie som kan stärka vårt lag och bidra till en positiv och givande vardag. Om vår kund Kunden är en kvinna i 60-års åldern som bor centralt i Kalmar och uppskattar socialt umgänge och aktivitet. En glad kvinna med glimten i ögat som tycker om det goda i livet. Promenader, restaurangbesök, musikevent och träffa bekanta är några av hennes intressen. Du som assistent hjälper till med bland annat förflyttningar, hygien, matlagning och vardagssysslor. Du kommer att göra en stor skillnad i kundens vardag genom din närvaro och ditt stöd. Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, empatisk och har lätt för att samarbeta. Du bör kunna balansera mellan att ge stöd och att ge utrymme för självständighet beroende på situationens krav. Har du tidigare erfarenhet inom personlig assistans är det meriterande men inte ett krav. Viktigt är också att du är en bra lagspelare, då arbetet innefattar dubbelassistans under dagtid. Om tjänsten Vi erbjuder en flexibel timanställning med omgående start. Möjlighet att arbeta varierande tider, dag, dygn och helger Ansök redan idag Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående. Innan anställning genomförs en bakgrundskontroll för allas trygghet. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att just du vill bli en del av vårt team! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterska - Akutvård
Operationskonsulterna Stockholm AB
Ambulanssjuksköterskor m.fl.

Att arbeta som sjuksköterska hos oss: Som sjuksköterska hos Operationskonsulterna kommer du i detta uppdrag att få arbeta på en akutmottagning i Kalmar. Du behöver vara trygg i din yrkesroll och ha erfarenhet av att arbeta på en akutmottagning, erfarenhet från Cosmic samt triagering.   Arbetstid: dag/kväll/natt/helg Period: v.27-35   Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team som sjuksköterska hos Operationskonsulterna! Utbildning:  KRAV - Sjuksköterskeutbildning 3 år   Kompetenser: KRAV - Allmänsjuksköterska - Akutsjukvård gärna 3 års erfarenhet - Cosmic - S-hlr vuxen - A-hlr vuxen Språk: KRAV - Svenska Arbetslivserfarenhet: KRAV - Minst tre års erfarenhet av akutsjukvård. Om dig: Arbetet som sjuksköterska är kvalificerat och vi vill därför att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet. Vi anser att det krävs för att man ska vara tillräckligt trygg i sin yrkesroll och det stämmer väl överens med företagets roll som specialister i branschen. Beroende på uppdrag krävs ibland fler år eller specifik erfarenhet från just ett område/avdelning som då anges som krav i annonsen/i uppdragsbeskrivningen.   Lön, ersättning och förmåner: Vi ordnar med resa & boende i förekommande fall. Allmänpension, Tjänstepension, OB, friskvårdsbidrag samt förmånsportalen Benify. Trevliga företagsevent/sammankomster för bättre sammanhållning, stöd och gemenskap.   Trygghet och säkerhet:  Hos Operationskonsulterna är du som anställd i trygga händer och alla medarbetare är fullt försäkrade via vårt trygghetspaket och samarbete med IF och AFA.   Anställningsform: Enligt överenskommelse. Visstid eller tillsvidare.   Läs mer om oss på vår webbplats: operationskonsulterna.se   Välkommen med din ansökan!   - - -    Oseriösa ansökningar anmäls till Arbetsförmedlingen Detta uppdrag riktar sig endast till personer med relevant utbildning inom vårdsektorn. Vi undanber oss ansökningar från personer utan denna bakgrund, dvs personer från andra branscher som saknar vårdutbildning. Ansökningar som inte uppfyller dessa krav där vi anser utan tvivel att det är en oseriös ansökan kommer att vidarebefordras direkt till Arbetsförmedlingen för vidare hantering. Vi tackar för er förståelse och ser fram emot ansökningar endast från kvalificerade kandidater. Operationskonsulterna är specialister på operationssjukvård, förlossningssjukvård, intensivvård och övriga specialistsjuksköterskeområden som tex ambulans, röntgen, distriktssjukvård, ögonsjukvård, akutmottagning mm. Företaget finns i hela Sverige och arbetet leds från vårt huvudkontor i Gamla Stan i Stockholm. Bolaget drivs av kliniskt verksamma specialistsjuksköterskor samt undersköterskor som är väl medvetna om vad som krävs av varje medarbetare för att kunna göra ett professionellt arbete. För dig som anställd är det en trygghet med en arbetsgivare som har stor erfarenhet av arbete inom specialistsjukvården med komplett försäkringsskydd.

Igår
Sista ansökan:
1 juli 2025
Man i 50 års ålder söker personlig assistent i Kalmar
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Är du positiv, genuin och ansvarfull? Lyhörd och kanske idrottsintresserad? Då kan det här vara jobbet för dig! Man i Kalmar med MS behöver hjälp att leva ett gott liv. Du blir förlänga armar och ben som hjälper till med allt som behövs i vardagen. Om du gillar idrott är det ett plus, då jag gillar att se både live och på tv. Du behöver kunna cykla och laga mat. Det viktigaste är att personkemin stämmer sedan kan vi lösa det mesta. Du kanske studerar och vill ha en extra inkomst? Eller önskar jobba deltid? Tjänsten är på ca 40 % och arbetspassen är dygn kl. 07:30-07:30 med beredskap vissa tider. Vi söker även timvikarier vid behov. Vi rekryterar löpande och kommer tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt, så sök idag! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personliga assistenter 22,5-60% till 7-åring i Läckeby samt Ekenäs, Kalmar.
Libra Assistans AB
Personliga assistenter

Vi letar efter engagerade och pålitliga personer som vill bli en ovärderlig resurs för människor i behov av stöd och omsorg. Tjänster kommer tillsättas så fort som möjligt. Om rollen I rollen som personlig assistent kommer du att stödja och assistera individer med funktionsnedsättning i deras vardag. Arbetet innebär att främja deras självständighet och ge dem möjlighet till ett mer innehållsrikt och självbestämmande liv. Om vår kund Barnet är en aktiv och glad kille som behöver stöd i vardagen och tillsyn dygnet runt. Bor med sin familj bestående av fem familjemedlemmar och katt i Läckeby, men två månader under sommaren bor de i sin stuga i Ekenäs där även assistenten kommer att arbeta. Han är väldigt aktiv, men har inte förmågan att förstå faror. Hjälp behövs med allt såsom kommunikation, påklädning, måltider och personlig hygien m.m. Han har motoriska svårigheter men kan gå lite självständigt. Han älskar när det kittlar i magen, musik och att bada. Stort behov av närhet och ger ofta kramar. Det behövs aktiviteter för att få stimulans och välbefinnande. Om dig Du uppskattar att följa med på aktiviteter och är initiativtagande. Du behöver vara på tå hela tiden för att undvika eventuella missöden.  Prioritering är att se till att barnet få en bra och meningsfull vardag. Med mycket stimulans och omvårdnad. Du behöver vara barnkär eftersom det finns fler barn i familjen. Föräldrarna vill kunna vara föräldrar åt sin son och behöver avlastning från sonens extra behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet eftersom du blir en del av familjen. Att jobba med detta barn ger dig ett meningsfullt jobb där du gör skillnaden för en hel familj. Arbetsuppgifter Du styr dagen genom att hitta på aktiviteter för barnet. Stödja kunden i deras dagliga rutiner och personliga omvårdnad. Underlätta vid kommunikation och interaktion med andra. Promenera och delta i andra fritidsaktiviteter tillsammans med kunden. Skapa en trygg och positiv miljö för kunden. Kvalifikationer och önskemål Vi söker dig som är tålmodig, barnkär och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. God kommunikationsförmåga och en flexibel inställning. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är nödvändigt. Ej pälsdjursallergi. Körkort och bil.  Om tjänsterna Arbetspass varierar och kan inkludera både dag, kvällar, natt och helger, med en omfattning på cirka 22,5-60%.  Arbetstider är vardagar kl. 17-22 och kl. 22-7 vaken natt. Helg kl. 9-17. Lön sätts baserat på erfarenhet och kvalifikationer i överenskommelse vid anställning. Ansökan Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!  Skicka din ansökan snarast då vi utför intervjuer löpande. Gör skillnad i någons liv idag - ansök nu! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Yrkestrainee – El-, Instrument- och Automationsunderhåll
Södra Skogsägarna ekonomisk fören
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Om tjänsten  Verksamhetsområdet Underhåll vid Södra Cell Mönsterås omfattar cirka 140 medarbetare fördelade på åtta avdelningar: Processunderhåll Fiber, Processunderhåll Energi, Processunderhåll Skift, Bygg och Transport, Förråd och Service, Projekt/Konstruktion, Teknikservice MEK samt Teknikservice ELINDA – där fokus ligger på el, instrument och IT. Nu söker vi en yrkestrainee till Teknikservice ELINDA, med inriktning mot el- och instrumenttekniskt underhåll. Vi vänder oss till dig som är teknikintresserad och ser en framtid inom underhållsarbete. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära produktionen i en högteknologisk massafabrik och utvecklas både tekniskt och personligt. Traineeprogrammet syftar till att ge dig de kunskaper och färdigheter som krävs för att självständigt kunna utföra förebyggande och avhjälpande underhåll samt installationsarbeten inom el, automation och instrumentteknik. Du kommer också att få en god inblick i underhållsorganisationens roll i att stödja driften och bidra till en stabil och problemfri produktion. Det här får du jobba med på SödraSom yrkestrainee deltar du först i en sex månader lång introduktionsutbildning där du får en bred förståelse för hela verksamheten. Därefter placeras du som el-/automationstekniker på din framtida avdelning. Rollen kräver att du är ansvarstagande, nyfiken och har lätt för att samarbeta – du kommer att arbeta både självständigt och i team, i nära dialog med andra yrkesgrupper inom anläggningen. Efter avslutat traineeprogram kommer du att spela en viktig roll i det dagliga underhållet av våra processanläggningar, med fokus på såväl teknisk precision som långsiktigt förbättringsarbete. Vem söker vi?Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna kompletterad med yrkeshögskoleutbildning inom el, automation, styr- och reglerteknik eller processindustri. Du är nyutexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet, och innehar auktorisation B (BB1) eller motsvarande. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer? För frågor om tjänsten, kontakta Stefan Gamberg, chef Teknik och Resurs Elinda, på 0499-152 71. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Henrik Widén på: [email protected]. Pappers Mattias Dunberg, [email protected] /0499-15693 Vi använder tester i rekryteringsprocessen – mer information finns på vår karriärsida. Skicka din ansökan via länken senast den 18/8. Pga. Sommar och semester inom kort så kommer denna process ta lite längre tid än normalt. Vi hoppas på förståelse.Vi undanber oss bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Igår
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Sjuksköterska mammografi
REGION KALMAR LÄN
Grundutbildade sjuksköterskor

Här finns en unik chans för dig som är sjuksköterska eller röntgensjuksköterska att få jobba med mammografi. Vi söker nu efter vikarier till vår mammografienhet. Vi har både verksamhet där vi tar emot många patienter för korta besök, likväl som planerade längre besök. Du som arbetar här får rotera mellan de olika momenten och arbetar i nära samarbete med dina kollegor. Här har vi ett gott samarbetsklimat där vi trivs och stöttar varandra i vardagen. Vikariatet sträcker sig till 2026-01-31. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller röntgensjuksköterska. Det är meriterande om du har yrkeslivserfarenhet inom yrket.  Det är viktigt för oss är att du är ödmjuk och har en vilja att göra skillnad. För att trivas bör du vara bekväm med att möta många patienter för rutinbesökoch ha en förmåga att vara effektiv, men där du också förstår vikten av ditt bemötande för patienten. Hos oss är det viktigt att du är strukturerad och kvalitetsmedveten.   Personlig lämplighet är av stor vikt. Din framtida arbetsplats Mammografienheten är en del av Radiologiska kliniken som utför många olika typer av undersökningar. Personalen består av ca 120 medarbetare som tillsammans utför ungefär 100 000 undersökningar per år. Varmt välkommen med din ansökan! Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Igår
Sista ansökan:
23 juli 2025
Socialt extrajobb i Kalmar med omnejd | Kort uppdrag
Manpower AB
Systemadministratörer

Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är väldigt mångsidigt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Kalmar med omnejd! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Arbetsbeskrivning I rollen kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Kalmar med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Kalmar med omnejd * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag i slutet av augusti * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: I början av augusti Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller annat deltidsjobb * har god svenska i både tal och i skrift * kan prata inför andra människor * har B-körkort och tillgång till bil * har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är att du har tillgång till bil för att ta dig runt till kunderna i Kalmar med omnejd. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025