Vill du jobba med kundservice och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom ett område där du gör verklig skillnad varje dag? Concentrix i Kalmar söker dig som gillar service, vill lära dig nytt och göra skillnad i varje samtal. Om tjänsten Det här är en direktrekrytering, vilket betyder att du blir anställd direkt av Concentrix, men rekryteringsprocessen hanteras av Bravura. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter - vad du kommer att göra Som kundtjänstmedarbetare är du den första kontakten för privatpersoner som hör av sig med frågor om exempelvis fakturor, abonnemang, bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och hitta rätt lösning för varje kund. Du får en ordentlig introduktion och kommer snabbt in i jobbet med stöd från både teamet och din närmaste chef. På den här arbetsplatsen hjälps man åt, delar med sig av tips – och har kul på jobbet! Vill du ta mer ansvar i framtiden? Det finns goda möjligheter att växa. Många av Concentrix ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Exempel på arbetsuppgifter: Svara på inkommande samtal från kunder Hjälpa till med frågor om fakturor, teknisk support, abonnemang och tjänster Föreslå lösningar som passar kundens behov Du kommer att jobba enligt ett rullande schema: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har med dig Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Som person är du... Serviceinriktad – du gillar att hjälpa andra Självständig – du tar ansvar för ditt arbete och håller en hög kvalitet Kommunikativ – du har lätt att prata med människor och förklara saker på ett enkelt sätt Övrig information Start: 16 juni Plats: Kalmar Lön: Grundlön och provision Arbetstider: Vardagar kl. 08.00–19.00 och helger kl. 10.00–19.00. Så här går det till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Trivs du med att hjälpa andra och gillar känslan av att nå dina mål? Hos Concentrix i Kalmar får du chansen att utveckla dina sälj- och servicekunskaper i en spännande roll. Du får en grundlig introduktion, stöttande kollegor och möjlighet att göra karriär. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Concentrix. Om företaget Concentrix är ett globalt företag som hjälper välkända varumärken att skapa fantastiska kundupplevelser. De jobbar med allt från kundtjänst till teknisk support – och har ett stort fokus på att bygga starka team med engagerade medarbetare. Nu söker de fler personer till sitt team i Kalmar, där du får representera ett välkänt varumärke och hjälpa kunder i vardagen. Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare tar du emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst. Din uppgift är att ta reda på varför de vill lämna och se om det finns ett bättre alternativ som passar deras behov. Ibland handlar det om pris, ibland om funktioner. Ibland om något helt annat. Din uppgift är att lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden. I rollen mäts du på mål och gör du ett bra jobb syns det direkt på din lön då du, utöver din grundlön, får en provision baserat på dina resultat. Exempel på arbetsuppgifter: Ta emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst Ta reda på varför de vill avsluta tjänsten och se om det finns ett bättre alternativ som passar kundens behov Lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden Du behöver inte kunna allt från början utan du får en grundlig introduktion och löpande stöd från din chef. Du blir också en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra och delar med sig tips. Vill du ta mer ansvar i framtiden? Hos Concentrix finns det goda möjligheter att växa. Många av deras ledare har själva börjat sin resa i kundtjänsten – 8 av 10 har klivit vidare internt. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi tror att du har Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift Kunskaper i norska (meriterande, ej krav) För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Därtill krävs att du är målinriktad och motiveras av att prestera högt. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär mycket kundkontakt krävs att du är social och har god kommunikativ förmåga. Övrig information Start: 23 juni Plats: Kalmar Lön: Grundlön och provision Arbetstider: Måndag till fredag kl. 09.00-18.00 Så här går rekryteringen till Som en del av rekryteringsprocessen görs bakgrundskontroller. Vi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vi söker dig som är en erfaren ledare och som vill satsa på Espresso House! Rollen erbjuder en spännande möjlighet att få utvecklas, ansvara för sin coffee shop och vara en del av Espresso House resa framåt. Vill du ta dig an en ny utmaning, har tidigare erfarenheter inom service och ledarskap och vill driva en egen coffee shop på Espresso House? Då är det dig vi söker! Som Coffee shop Manager driver du din egen coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för din coffee shop vilket innefattar försäljning, resultat, arbetsmiljö, matsäkerhet, renlighet och personalansvar. 90% av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med ditt team och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att stötta, coacha och föregå med gott exempel. För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker dig som: • Har haft personalansvar innan och är van att leda andra människor • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Är initiativtagande och drivs av att arbeta i ett högt tempo • Har en förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera och påverka ekonomiska resultat • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Är van att arbeta mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Har erfarenhet av försäljning och service, gärna i en ledande position • Drivs av att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Coffee Shop Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som tycker om att möta människor och har ett stort intresse för inköp och strategiska affärer! I ditt arbete som upphandlare hos oss är du en nyckelperson genom hela upphandlingsprocessen. Du leder processen i större och mindre upphandlingar och driver dessa i nära samarbete med expertgrupper, styrgrupper och beslutsfattare inom verksamheterna. Du har en strategiskt viktig roll och arbetar med upphandlingar på ett självständigt och affärsmässigt sätt genom hela processen. Upphandlingarna genomförs i samverkan med sakkunniga kollegor i verksamheterna. I din roll ger du även råd och information i upphandlingsfrågor samt följer upp och vårdar avtal och leverantörskontakter i nära samverkan med verksamheten. Du kommer även att delta i interna och externa nätverk och därmed bidra till utvecklingen av vår verksamhet så att vi blir ännu bättre. Hos oss får du ett utvecklande och utmanande arbete i en organisation i ständig utveckling. Tillsammans gör vi de bästa affärerna som skapar mervärde för patienter och invånare i Region Kalmar län. Om dig För tjänsten bör du ha en högskoleutbildning inom ekonomi, inköp eller logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Vi ser gärna att du har minst två till tre års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete i offentlig sektor alternativt relevant erfarenhet från privat näringsliv. Vi utgår ifrån att du har god systemvana, kunskaper i Excel och PowerPoint samt vana från att arbeta med Tendsign eller liknande system. Du som sökande bör även ha god kommersiell förståelse samt kunskap om lagarna om offentlig upphandling, främst LOU. För tjänsten har du även nytta av kunskap och erfarenhet från förhandlingar och affärer avseende högteknologisk utrustning. Du har ett professionellt förhållningssätt - är serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du tar ansvar för din uppgift, är prestigelös och nyfiken med en god analytisk förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska och du är bekväm att prata inför större grupper. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är flexibel och har en vilja att precis som vi, bidra till den positiva stämningen på vår enhet. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Din framtida arbetsplats Du blir en del av upphandlingsenheten som består av 26 medarbetare. Vi genomför länsövergripande upphandlingar för hela regionen och stöttar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor. Vi följer aktivt upp avtal och har ett särskilt ansvar för att regionens verksamheter tillämpar upphandlade avtal. Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap samt utifrån vår strategi, varje dag lite bättre. Vi är stolta över arbetet vi gör men också över det arbetsklimat vi skapat tillsammans. Vi trivs tillsammans och vi sätter glädje i fokus, exempelvis genom att spela en omgång rundpingis på lunchen eller ta en promenad med en härlig kollega! Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi söker nya stjärnor till vår Mocca-familj. Du ska ha erfarenhet av att stå i kök sedan tidigare. Du som söker måste behärska svenska språket i tal och skrift Vi säter stor vikt på personlig lämplighet.
Vi söker nya stjärnor till vår Mocca-familj. Du ska ha erfarenhet av att stå i kök sedan tidigare. Du som söker måste behärska det svenska språket i både tal och skrift Vi säter stor vikt på personlig lämplighet.
🍃 KÖKSCHEF TILL GRÖNA STUGAN I KALMAR 🍃 Är du en passionerad ledare i köket som ser fram emot ett fullsatt lunchpass eller en nypa kreativ galenskap? Har du samtidigt fingertoppskänsla för smaker, struktur i blicken och ett lugn som smittar av sig på hela teamet? Då kanske du är vår nya kökschef! Om oss Gröna Stugan är en av Kalmars äldsta och mest uppskattade restauranger – en grön oas där tradition möter nytänk och kvalitet aldrig kompromissas. Vi satsar på råvaror med omsorg, service med värme och en meny som förändras med säsongen. Vårt kök är hjärtat i verksamheten, och nu söker vi en ny stjärna som kan styra vårt kök. Vi letar efter dig som: Har flerårig erfarenhet som kock och gärna som kökschef eller souschef. Är en naturlig ledare – du kan både leda, lyssna och lära. Brinner för matlagning, kvalitet och hållbara råvaror. Har koll på egenkontroll, ekonomi och planering (och tycker det är kul, faktiskt!). Kan hålla ett högt tempo utan att tappa känslan i detaljerna. Vill vara med och utveckla menyer, koncept och ett fantastiskt team. Vi erbjuder: En stabil arbetsplats med höga ambitioner och skön stämning. Frihet att skapa och påverka. Ett kök där vi inte tummar på kvaliteten Möjligheten att jobba i Kalmar, Sveriges kanske mest underskattade sommarstad (och vinterstad med, för den delen). En arbetsmiljö där man får vara både professionell och mänsklig. Låter det som något för dig? Tveka inte – skicka din ansökan (gärna med CV och några rader om varför just du passar för Gröna Stugan) till [email protected]. Sista ansökningsdag: Vi intervjuar löpande – vänta inte för länge. Start: Enligt överenskommelse.
Vi söker dig som är glad och serviceinriktad till våra restauranger. Du ska vara stresstålig, noggrann och ansvarsfull. Arbetsuppgifter är varierande och du får en lättare utbildning innan du börjar. Erfarenhet är inget krav men är självklart en merit. Språkkrav är svenska och engelska. Om du är rätt person skicka ditt CV till [email protected]
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Lindsdalsskolorna är enhet men består av två skolor: Lindsdal- och Sjöängsskolan. Vi finns i norra kommundelen av Kalmar. Här går över 1 100 elever och ca 140 personer arbetar här. Vi är en F-9 skola, 4-6 paralleller i alla årskurser. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Du ingår i fritidshemsorganisationen och i samarbete med arbetslagens pedagoger och pedagogiska assistenter leder, planerar och utvecklar du vår pedagogiska verksamhet. Tjänsten innefattar idrottsundervisning och pedagogiskt arbete i skolverksamheten där det finns stora möjligheter att forma undervisningen tillsammans med övriga lärare. Du arbetar tillsammans med arbetslaget för att alla barn ska trivas, må bra och utvecklas i vår verksamhet. Som lärare hos oss kommer du, tillsammans med dina kollegor, att säkerställa att undervisningen i fritidshemmet håller hög nivå. Du kommer att vara en viktig aktör för att skapa goda relationer med eleverna och deras vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad och behörig att undervisa i fritidshemmet samt idrott. Som person är du engagerad, har god samarbetsförmåga, ett positivt förhållningssätt och ser förändringar som en naturlig del i vardagen. Du har god förmåga att skapa hållbara relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare och i verksamheten möter du varje elev utifrån individuella förutsättningar och behov. Du har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att inspirera och motivera barnen till att själva upptäcka och lära. Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor kan skapa en god lärmiljö för våra elever. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Lindsdalsskolorna är enhet men består av två skolor: Lindsdal- och Sjöängsskolan. Vi finns i norra kommundelen av Kalmar. Här går över 1 100 elever och ca 140 personer arbetar här. Vi är en F-9 skola, 4-6 paralleller i alla årskurser. Här arbetar 3 skolsköterskor (du bli den tredje skolsköterskan). Djurängsskolan är F-6 skola med ca 220 elever. Skolan är relativt nybyggd och har blandat 1 och 2-parallelligt. Tjänsten är fördelad 50% Lindsdalsskolorna och 50% Djurängsskolan. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Som skolsköterska på Lindsdal- och Djurängsskolan är du en viktig och synlig vuxen som arbetar förebyggande och hälsofrämjande. Detta för att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du arbetar utifrån socialstyrelsens styrdokument, genomför delar av vaccinationsprogrammet och arbetar tillsammans med andra professioner efter skolans styrdokument. Du möter elever genom planerade besök och öppen mottagning på skolan. Du är en viktig person i skolans elevhälsateam och samverkar med olika yrkesgrupper i och utanför organisationen. Du ingår i skolans krisgrupp och har en viktig funktion utifrån skolans krisberedskap och systematik. Du samverkar med vårdnadshavare, socialtjänst m fl. Du deltar i gemensamma träffar. Deltar i kompetensutveckling för skolsköterskegruppen på kommunnivå och arbetar efter det bas-program som finns för EMI (elevhälsans medicinska insats). Du är en viktig del i att skapa vardagstrygghet för eleverna på skolan. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning som distrikt-, barnsjuk- och/eller skolsköterska. Dina erfarenheter av förebyggande och hälsofrämjande arbete med fokus på barn i organisations-, grupp och individnivå är värdefulla och meriterande. Vi värdesätter din goda förmåga att möta barn i alla åldrar. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer