Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Nu söker vi en ekonomichef som ska leda, ansvara och utveckla universitets ekonomiavdelning. Ekonomiavdelningen är en av nio avdelningar inom universitetets gemensamma förvaltning. Förvaltningen svarar för service, ledning och samordning av vissa för universitetets gemensamma och övergripande frågor. Universitetsdirektören är universitetsförvaltningens chef, som tillsammans med ekonomichefen och övriga avdelningschefskollegor bildar förvaltningens ledningsgrupp. Förvaltningen befinner sig på en spännande resa, där fokus ligger på att utveckla och implementera nya, smarta arbetssätt. Genom att se över och förbättra våra gemensamma processer strävar vi efter att skapa en mer effektiv och innovativ arbetsmiljö som kan möta framtidens utmaningar och möjligheter. Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för processerna ekonomiadministration, budget, bokslut och prognos samt inköp/upphandling på hela universitetet. Avdelningen består sedan 2024 av två sektioner, ekonomiservice och sektionen för redovisning. I samverkan med ekonomifunktionerna på fakulteterna driver ekonomichefen arbetet för att en hög kvalitet i alla delar av ekonomikedjan ska ge ett stabilt underlag för beslutsfattande inom universitetet. Inom avdelningen finns drygt 30 anställda med placering både i Kalmar och Växjö. Vid universitetet arbetar totalt sett ca 60 personer med ekonomiadministration i olika former. Arbetsbeskrivning Som ekonomichef ska du arbeta med att förverkliga Linnéuniversitetets vision – en attraktiv och internationell kunskapsmiljö som odlar nyfikenhet, nytänkande, nytta och närhet. I denna anda ska du ansvara för och utveckla ekonomiadministrativa processer vid hela Linnéuniversitetet. Du leder avdelningens samlade ekonomiadministrativa arbete med hjälp av två sektionschefer och specialister kopplade till några nyckelekonomifunktioner. Vidare kommer en betydande del av din arbetstid att ägnas åt samarbete med universitetets planeringschef, eftersom verksamhetsplaneringen utgör en central del av dina arbetsuppgifter. Som ekonomichef får du ett betydelsefullt och viktigt uppdrag i en miljö som just nu präglas av förändring, utveckling, och nytänkande. I anställningen ansvarar du för bokslut och ekonomisk rapportering, systemförvaltning, systemutveckling, hantering av leverantörs- och kundreskontra och likvida medel, universitetsförvaltningens ekonomiadministration samt universitetets inköps- och upphandlingsfunktion. I stora drag är huvudsakliga arbetsuppgifter: • övergripande ansvar för hela redovisningsprocessen, övriga ekonomiadministrativa processer samt ekonomisk rapportering • vidareutveckling och drift av processer, system och rutiner gällande budget- och ekonomisystemet • information och utbildning i ekonomifrågor till universitets- och fakultetsledning, ekonomiadministrationen och övrig förvaltning • ansvar för utveckling av avdelningens personal • samarbeta med förvaltning, fakultetskanslier och kansliet för lärarutbildningen i syfte att stödja långsiktig utveckling av universitetets ekonomiska verksamhet • ansvar för samordning av universitetets försäkringar och stödet för universitetets resande • besluta i ärenden om universitetets stiftelseförvaltning och likvidhantering • föredragande i universitetets styrelse för ekonomiadministrativa frågor Låter det intressant? Gå in på vår hemsida för att läsa vad som krävs för anställningen! Du hittar annonsen HÄR Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Bevego Kalmar söker nu efter en lagermedarbetare/kundmottagare som vill vara med på vår tillväxtresa - är du en av dem? Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på cirka 40 platser i landet från Luleå i norr till Malmö i Söder och är totalt cirka 440 anställda. Nu söker vi efter dig som drivs av att skapa och bibehålla goda kundrelationer, du kommer att få vara del av ett härligt team och inneha en viktig roll i filialens fortsatta framgång. Till vår filial i Kalmar söker vi nu efter dig som vill vara en del av en grupp med härliga människor och varierande arbetsuppgifter, i rollen som lagermedarbetare/kundmottagare kommer du främst arbeta på lagret men även vara behjälplig i butik. Arbetsuppgifter Lastning/lossning av gods Plocka/kvittera utleveranser och boka frakter Plocka upp/rapportera in inleveranser Arbeta med Bevegos rutiner Hålla ordning och reda och städat i butik/lager Betjäning av hämtkunder i butik Kvalifikationer Du som söker har minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller orienterad till försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lagerarbete samt god erfarenhet från serviceyrket, har du tidigare arbetat inom branschen ser vi detta som ett stort plus. Du är en social person som gillar mötet med andra människor och brinner för service. Du är praktiskt lagd och trivs med ett fysiskt arbete, du har lätt att hitta lösningar där andra ser problem samt har ett strukturerat arbetssätt och du tar ansvar för dina uppgifter. Det är också värdefullt att du har en god samarbetsförmåga, arbetet kräver att du är duktig på att uttrycka dig på svenska och gärna engelska – fler språk är meriterande. B-körkort är ett krav för denna tjänst medans truckkort och traktorkort är meriterande. Övrigt Tjänsten är vikariat på 12 månader, urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag! Upplysningar lämnas av Platschef Joacim Benker, på mail [email protected]
Mister York söker fler stjärnor till Kalmar Sveaplan Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Nu söker vi fler medarbetare till vårt grymma team i Kalmar Sveaplan Tjänst Nu söker vi nya stjärnor till vårt team som vill jobba någon/några dagar i veckan, exempelvis vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Arbetstid kan variera alla dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta omgående Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & duktig på att samarbeta väl i grupp. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är flexibel gällande arbetstider och ställer upp när det finns behov. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Har du hög teknisk kompetens och en känsla för affärer? Trivs du i en roll där du får kombinera tekniska beräkningar med kundkontakt och affärsmannaskap? Då är det kanske dig vi söker som vår nya offertingenjör / tekniska innesäljare på huvudkontoret i Kalmar! Om Ventim AB Ventim är en ledande leverantör av ventiler, mätinstrument och flödestekniska lösningar för industri, VA, VVS, energi och automation. Med ett brett produktutbud, starka leverantörsrelationer och teknisk expertis hjälper vi våra kunder att optimera sina processer. Vi är ca 40 medarbetare med hög kompetens och engagemang, och vi är en del av teknikhandelskoncernen Indutrade. Vi verkar i en framtidsbransch där hållbarhet, digitalisering och teknisk utveckling är i fokus. Vår värdegrund – Respekt, Samarbete och Glädje – präglar vårt arbete varje dag och skapar en inkluderande och trivsam arbetsmiljö. Din roll hos oss Som offertingenjör/teknisk innesäljare är du en viktig del av vårt tekniska försäljningsteam. Du: Tar fram tekniska offerter, dimensionerar och gör beräkningar för våra flödeslösningar Stöder kunder och kollegor med teknisk rådgivning och applikationskunskap Hanterar inkommande ärenden, transaktioner och affärsavtal Arbetar dagligen med order, avrop och tekniska dialoger via telefon, mejl och digitala verktyg Samverkar med inköp, marknad, utesälj och verkstad för att säkerställa en högkvalitativ leverans Du blir en del av ett kunnigt team där vi arbetar tillsammans för att lösa kundens behov och skapa värde i varje kontakt. Din profil Vi söker dig som: Har teknisk utbildning inom relevant område ex energi, mekanik Teknisk förståelse och kunskap industriella processer, reglerteknik, hydraulik, pneumatik eller strömningslära Är analytisk, lösningsorienterad och trygg i att göra tekniska beräkningar och dimensioneringar Har erfarenhet av tekniskt sälj, offertarbete eller support i liknande bransch Gillar att kombinera teknik och service i ett affärsnära sammanhang Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, och är van vid affärssystem och digitala verktyg Har en positiv inställning och trivs i en roll där du får både ta ansvar och samarbeta tätt med andra Vad vi erbjuder dig Ett utvecklande arbete i skärningspunkten mellan teknik, kund och affär Möjlighet att bli expert inom ett tekniskt område med stort kundvärde En arbetsplats med tydliga värderingar, trygghet och tillväxt Kollegor som delar kunskap, stöttar varandra och har roligt på jobbet En organisation där initiativ uppmuntras och där din kompetens gör skillnad Placering: Kalmar Anställningsform: Heltid, tills vidare Tillträde: Enligt överenskommelse Urval sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot att höra hur just du kan bidra till Ventims fortsatta framgång!
Om oss Vill du vara en del av ett växande företag som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter? Våra medarbetare är vår största tillgång, vi jobbar alltid för att skapa bästa förutsättningar för att utvecklas i sin roll och som människa. Skicka in din ansökan redan idag, urval görs löpande. Om rollen I din roll som IT-ansvarig har du det övergripande ansvaret att samordna och säkerställa IT-behovet hos Takteam. I rollen kommer du att: Vara med och påverka vår digitala riktning Rapportera direkt till VD och ingå i ledningsgruppen Få mentorskap och tekniskt bollplank från koncernens CIO Arbeta nära marknad, sälj och ledning – där du får en nyckelroll i vår utveckling Vem är du Du kanske är nyutexaminerad systemvetare, i början av din karriär eller kanske vill ta nästa steg? Du har ett tydligt driv, stor nyfikenhet och en förmåga att snabbt förstå både teknik och affär. Där andra ser hinder i arbetsprocesser och flöden ser du möjligheter att implementera systemstöd som avhjälper problemet och ökar både produktivitet och affärsnytta. Du gillar när teknik gör saker enklare – inte krångligare – och du vågar testa nya lösningar. Du är kommunikativ, pedagogisk och van vid att förklara teknik på ett begripligt sätt. Är självgående, strukturerad och gillar att ta ansvar – men uppskattar också samarbete. Dina ansvarsområden:IT-drift & support Ansvara för den dagliga driften av vår tekniska miljö (MacBook, iPhone, WiFi, skrivare, bildskärmar, konferensteknik m.m.). Ge löpande teknisk support till medarbetare och säkra stabilitet i IT-miljön. Vara kontaktperson gentemot externa IT-partners vid behov. CRM & automatisering Leda uppsättning och förvaltning av vårt kommande ERP & CRM-system (ex. Easoft). Skapa användarflöden, rättighetsstrukturer och kopplingar till Fortnox, Google Sheets m.fl. Bygga automatiseringar i Zapier, Make.com eller liknande verktyg som förenklar sälj- och kundprocesser. Dataanalys & Business Intelligence Skapa dashboards i Looker Studio eller Power BI som stödjer datadrivna beslut inom marknad, försäljning och drift. Vara med och sätta upp databaser (t.ex. MySQL, BigQuery) för att samla data från Fortnox, CRM och andra system. Samarbeta med ekonomi och ledning för att ta fram KPI:er och relevanta beslutsunderlag. AI & digitalisering Utforska och implementera AI-stöd – t.ex. GPT, AI-chatt på webben och automatiseringar för intern effektivitet. Skriva enklare skript i t.ex. Google Apps Script, JavaScript eller Python. Inspirera organisationen i hur digitala lösningar kan skapa värde. Systemadministration & säkerhet Vara systemägare för Google Workspace: hantera användare, rättigheter, dokumentstruktur och säkerhetsinställningar. Säkra efterlevnad av GDPR genom rätt rutiner, policyer och tekniska lösningar. Bidra med kravställning, dokumentation och testning i digitala projekt. Meriterande: Webb & SEO Ha det tekniska huvudansvaret för SEO – exempelvis struktur, laddningstider, mobilanpassning, indexering och data markup. Arbeta nära marknadsteamet för att säkerställa organisk trafik som genererar affärsresultat. Analysera, följa upp och föreslå förbättringar med hjälp av verktyg som Google Search Console, GA4, Looker Studio och Ahrefs/Semrush. Vara teknisk projektledare för framtida webbprojekt (t.ex. CMS-val, migrering, kravställning, struktur och SEO-säkring). Vi erbjuder Mentorskap från CIO inom koncernen. En roll i ledningsgruppen där du får påverka företagets digitala riktning. Möjlighet att växa med ansvar inom både IT, analys och affärsutveckling. En arbetsplats med högt tempo, entreprenörsanda och stark framåtanda.
The Women’s Clinic at Kalmar hospital is now offering a position as a specialist doctor/senior consultant in a team full of competence and dedication. We have a process-oriented approach and work in teams together with midwives, nurses, nursing assistants, and medical secretaries to meet the needs of our patients Depending on your qualifications, you will have a variety of tasks and work in delivery care, obstetric outpatient care, gynecological outpatient care, inpatient wards, daytime on-call shifts, as well as in maternity and specialist maternity care. The work is scheduled during daytime, evenings, and weekends About You We are looking for a specialist doctor or senior consultant in obstetrics and gynecology, educated within EU/EES. You will be part of a responsible and friendly team, so it is important for us that you are professional and approachable in your interactions and can drive your work forward together with your colleagues. We place great importance on personal suitability. Before moving to Sweden you need to reach B2 level in the Swedish language. Your license as a doctor needs to be recognized by the Swedish National Board of Health and Welfare. https://legitimation.socialstyrelsen.se/en/licence-application/ About Kalmar and Region Kalmar County Kalmar County is located in the southeast of Sweden, nicely overlooking the Baltic Sea, which means you are working and living in beautiful nature surroundings. In the city of Kalmar, you get to experience the city's vibrancy while living close to nature. Kalmar is a great place for the whole family with many activities and outdoor life. Region Kalmar County provide further language studies in Swedish to reach the C1 level. You will receive continuous information and support from us regarding relocation, establishment and language education. Your Future Workplace At the Women’s Clinic, over 200 employees work together. The clinic consists of Maternal Health Care, Obstetrics, and Gynecology. We provide services in delivery and postpartum care, gynecology, specialist maternity care, and maternal care. At the delivery/postpartum unit, mothers and babies are cared for in connection with childbirth, as well as pregnant women with pregnancy complications from the 22nd week of pregnancy. The specialist maternity care provides most of the ultrasound exams during pregnancy and addresses pregnant women with complicating medical conditions. The gynecology department focuses on both benign and malignant gynecological diseases, as well as the treatment of early pregnancy complications up to the 21st week of pregnancy. The maternal health care department focuses on pregnancy monitoring, parenting groups, contraceptive counseling, gynecological smear testing, and youth clinic services. Kalmar hospital is one of three hospitals in Kalmar County. The hospital is an emergency hospital with specialized care, maternity care, and postpartum care. Over 2,300 employees work here to provide high-quality care and ensure patient safety for the residents of the county. Region Kalmar County is the main health care provider in Kalmar County with approximately 7300 employees. There are 3 hospitals and 28 primary care centers that provides for the general population. The organisation is also responsible for regional and cultural development, public transportation, and education amongst other things. We meet people at all stages of life and have meaningful and developing work - every day. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Are you passionate about electronics and eager to work hands-on with real IoT products? We're now helping Jemac Sweden AB find their next Electronics Designer – someone who thrives in a creative, tech-driven environment and wants to help shape the connected solutions of tomorrow. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. The Role As an Electronics Designer, you'll play a key role in developing Jemac’s IoT platforms. You'll be involved in the entire product development lifecycle from technical studies, customer discussions, and requirement specifications to design, verification, and product qualification. You’ll work closely with experienced colleagues in embedded software and mechanical design to deliver integrated, high-performing products. Tools like ARAS and KiCAD will be part of your everyday toolkit. What we’re looking for We believe you're someone who: Holds a bachelor’s or master’s degree in electronics, electrical engineering, or a related field. Has 5+ years of experience using CAD tools for PCB design. Has a good understanding of IoT technologies and communication protocols. Enjoys solving complex problems, both independently and in teams. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Bonus: Experience with product development and PDM/PLM systems. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].
Are you passionate about embedded systems, IoT, and crafting real-world solutions? Do you thrive in creative environments where your work makes a tangible impact? Join Jemac, a tight-knit team of tech enthusiasts, as we shape the future of smart products and connected devices. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. About the role As an Embedded Software Engineer at Jemac, you’ll be at the core of our product development initiatives, helping Jemac push the boundaries of what’s possible in IoT. Your responsibilities will include: Developing embedded software for IoT devices with a strong focus on connectivity, data acquisition, and cloud integration. Designing and implementing communication protocols for wireless and/or networked systems. Collaborating closely with hardware engineers to ensure smooth software-hardware integration. Optimizing performance and energy efficiency in embedded applications. Conducting unit testing and debugging to uphold product reliability and quality. What we’re looking for We’re looking for someone ith a curious mind and solid experience in embedded software development. Ideally, you bring: A background in computer science, electronics, or a related field—or equivalent work experience. 5+ years of experience in C/C++ and experience with platforms like FreeRTOS, Linux, Zephyr, or Mbed. Hands-on experience with IoT solutions and wireless/network protocols such as MQTT and HTTPS. Understanding of IoT security fundamentals including authentication and encryption. Familiarity with cloud platforms like AWS IoT, Azure IoT, or Google Cloud IoT. Proficiency in working across all layers of the software stack – from device-level to the cloud. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].
Är du sjuksköterska och vill vidga dina vyer och arbeta med personcentrerad vård inom flera olika specialiteter är du välkommen till oss. På vårdavdelning 14 finns 18 vårdplatser där njurpatienter är den största gruppen, utöver denna patientkategori vårdas patienter inom reumatologi och diabetes/endokrinologi. I din roll som sjuksköterska är du ansvarig för patientens omvårdnad samt utför och följer upp medicinska ordinationer. Du samarbetar kring patienten tillsammans med kompetenta medarbetare inom olika yrkeskategorier med målsättning att ge en god och säker vård. På njurenheten ingår du i ett team med arbetsglädje och med patienten i fokus. Förutom sjuksköterskor består teamet av läkare, undersköterskor och medicinska sekreterare, sjukgymnast, arbetsterapeut, kurator och dietist. Se filmen om hur det är att arbeta på njurenheten. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter och möjlighet till bred kompetens i form av intern/externutbildning och rotation inom njurenheten vilket kan innebära arbete på dialys, avdelning eller mottagning. Det är viktigt med ett aktivt arbete för att behålla vårt goda samarbete inom njursjukvården vilket är en framgångsfaktor för organisationen. Tjänsten omfattar arbete dag, kväll och natt. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Arbetet fordrar såväl självständighet som ansvarskänsla och samarbetsförmåga. Ett stort engagemang och ständigt lärande gör att du vill vara med och utveckla framtidens njursjukvård. Vi söker dig som är positiv, flexibel och strukturerad och som har intresse av våra patientgrupper och det är viktigt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter! Din framtida arbetsplats Njurenheten består av en vårdavdelning, njurmottagning samt dialysenhet. Njurmottagningen behandlar ca 800 patienter främst med diagnoserna njursvikt och njurtransplantation. Dialysenheten har idag drygt hundra patienter som får sin dialysbehandling genom påsdialys eller bloddialys. Många av våra patienter sköter sin behandling själva, så kallad självdialys. Bloddialysen har verksamhet i Kalmar och Oskarshamn. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kvinnokliniken erbjuder nu en tjänst som specialistläkare/överläkare i en läkargrupp full med kompetens och engagemang. Vi har ett processinriktat arbetssätt och arbetar i team tillsammans med barnmorskor, sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare för att tillsammans möta våra patienter. Beroende på din kompetens kommer du att ha varierade arbetsuppgifter där du kommer att arbeta på förlossning, specialistmödravård, obstetrisk mottagning, gynmottagning, dagbakjour och mödravården. Tjänsten är en tillsvidareanställning på kvinnokliniken i Kalmar. Jour och bakjour ingår (beroende på din kompetens). Om dig Vi söker nu dig som vill komplettera vår läkargrupp på Kvinnokliniken i Kalmar. Du är specialistläkare eller överläkare inom obstetrik och gynekologi. Du kommer ingå i jourverksamheten (primärjour och/eller bakjour) utifrån din kompetens. Du kommer att ingå i en ansvarstagande och trevlig arbetsgrupp och därför är det viktigt för oss att du är professionell i ditt yrke, är tillmötesgående i ditt bemötande och har en förmåga att driva ditt arbete framåt tillsammans med dina kollegor. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Din framtida arbetsplats På Kvinnokliniken arbetar drygt 200 medarbetare. Kliniken består av Mödrahälsovård, Obstetrik och Gynekologi. Vi arbetar med förlossnings- och BB-vård, gynekologi, specialistmödravård och mödravård. På Förlossning/BB vårdas mammor och barn i samband med förlossning samt gravida kvinnor med graviditetskomplikationer from graviditetsvecka 22. Vi har ca 1400 förlossningar/år. Förlossning och BB ligger tillsammans och vi arbetar gemensamt för att kunna erbjuda den bästa vården. Specialistmödravården står för flertalet ultraljudsundersökningar under graviditet, samt möter gravida kvinnor med komplicerande sjukdomstillstånd. Den gynekologiska delen inriktar sig på gynekologiska sjukdomar, benigna och maligna, samt behandlingar av tidiga graviditetskomplikationer upp till och med graviditetsvecka 21. Mödrahälsovårdens verksamhet består av graviditetsövervakning, föräldragrupper, preventivmedelsrådgivning, gynekologisk cellprovskontroll samt ungdomsmottagningsverksamhet. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer