EdZa AB jobb

Lediga jobb hos EdZa AB

Starta din IT-karriär som First line support
EdZa AB
Supporttekniker, IT

Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt.  Information om uppdraget Omgående start Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret) Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner.  Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området.  Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.  Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk. Meriterande om du har:  Jobbat inom service tidigare.   En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet.  God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.  Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss [email protected]

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Account Manager till evolvit
EdZa AB
Företagssäljare

Drivs du av att bygga relationer, ge god service och att jobba mot mål? Är du resultatinriktad och redo för din nästa utmaning i karriären? Då kan detta vara rollen för dig! Nu söker evolvit en Account Manager till sitt kontor i Täby Om evolvit  Evolvit Solutions AB är ett innovativt och växande bolag som hjälper företag att modernisera och effektivisera sin IT-miljö. De erbjuder en helhetslösning för företag i olika branscher genom att kombinera redovisning, IT-system och affärskonsultation. De strävar efter att vara en pålitlig och flexibel partner där kundens behov alltid står i centrum. Du kommer att vara en viktig del av evolvits team och ha ett nära samarbete med säljkollegor, tekniker och kundsupport i det dagliga arbetet. evolvit erbjuder Att få arbeta med moderna IT-lösningar Att få jobba med Sveriges mest kvalitetsmedvetna kunder En miljö att lyckas och göra karriär i En marknad som har en enorm potential för tillväxt Utmärkta lokaler med ett gäng som ger allt Om rollen  Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande med allt från att etablera kontakt med nya kunder, nyförsäljning, upprätthålla kundrelationer och merförsäljning. Arbetet bygger till stor del av att identifierar kundbehov och erbjuda skräddarsydda tjänster för att kunna bygga långvariga kundrelationer. Majoriteten av ditt arbete kommer att ligga på uppsökande av nya kunder. Om dig Vi söker dig som tänker bli bäst i branschen och som vill ge allt för att bli en del av ett vinnande lag med mycket goda framtidsutsikter. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personlighet och som person ser vi att du har mycket energi, är social, framåt och prestationsinriktad. Vi tror även att du trivs i en ansvarstagande roll och har lätt för att ta kontakt med nya människor, skapa förtroende och bibehålla långsiktiga relationer. Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du: Har någon form av säljerfarenhet eller mötesbokning. Uppsökande försäljning och B2B ser vi som meriterande för tjänsten Kommunicerar mycket bra på svenska och engelska Har B-körkort Vi ser det som meriterande om du kommer in med ett eget nätverk, oavsett om det är från tidigare jobbsammanhang eller sportvärlden etc. Vi ser det som meriterande om du bor i norra delen av Stockholm då du kommer geografiskt utgå från Täby.  Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan hänvisar till att söka genom annonsen. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Kyltekniker och Verkstadschef till spännande nysatsning!
EdZa AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

För vår kund Kameesy söker vi nu flera nyckelpersoner som vill vara med och bygga upp en kylverkstad i Jordbro – från grunden. Kameesy Truck Wash AB är ett välkänt namn i branschen och har nyligen tagit över en etablerad kylverkstad. Här ges du chansen att vara med på en spännande resa i ett bolag med ambitioner, där du kan påverka, utvecklas och få del av företagets framgångar. Vi söker 3–4 kyltekniker samt en verkstadschef till Kameesys nya verkstad i Jordbro. Detta är en chans att vara med och forma en ny arbetsplats, bygga teamet, påverka arbetssätt – och dela på framgången. Om KameesyKameesy driver en kylverkstad som arbetar med: Reparation av kylaggregat (lastbil, transportkyla). Byggnation av kylaggregat. Service och enklare meck av fordon kopplat till kyla. Samarbete med andra verksamheter i samma område. Det är en verksamhet som tidigare drevs av en av de större aktörerna på marknaden – nu finns chansen att ta tillbaka marknaden, med rätt team. Vi söker 3-4 kyltekniker och en verkstadschefKyltekniker  Du bör ha erfarenhet av tungkyla, särskilt inom kylaggregat för transport och lastbilar. Har du kylcertifikat (enligt KYL-Cert eller motsvarande), är det ett stort plus – men vi ser även gärna dig som är nyutbildad och vill växa med jobbet, så länge teamet i helhet har rätt kompetens. Vi letar efter dig som Har erfarenhet av att serva, laga eller bygga kylaggregat. Gärna jobbat med de välkända märkena. Är självgående, noggrann och lösningsorienterad. Är van vid att jobba med regler och säkerhetskrav inom branschen. Vill vara del av ett sammansvetsat team med hög yrkesstolthet. Verkstadschef (1 person) Här söker vi en riktigt erfaren person från branschen. Du har kanske drivit en verkstad tidigare, lett team, eller fungerat som arbetsledare inom tungkyla. Du vet hur saker ska göras, har koll på regelverken, och vill nu vara med och bygga upp något nytt – från noll till 100. Vi söker dig som Har minst 5 års erfarenhet inom tungkyla eller transportkyla. Är van att leda arbeten och team i verkstadsmiljö. Förstår vikten av säkerhet, struktur och dokumentation. Är prestigelös, men tydlig och ansvarstagande. Erbjudande Vara del av en spännande nysatsning En marknadsmässig lön där vi tar hänsyn till erfarenhet och driv. Möjlighet till vinstdelning för nyckelpersoner. En arbetsmiljö där du får vara med och påverka – och bygga upp. Fast arbetstid 07:00–16:00 i Jordbro – men viss helg- och jourtid kan förekomma (med extra ersättning). Flexibel inställning – vi anställer både juniora och seniora profiler, beroende på mixen i teamet. OBS: Inget kollektivavtal – men finns motsvarande villkor.  Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
🔧 Verkstadsansvarig – förråd & uthyrning
EdZa AB
Svetsare och gasskärare

Plats: Bålsta |Omfattning: Heltid Är du en erfaren mekaniker, plåtslagare eller svetsare som vill ta nästa steg i karriären? Har du ett öga för ordning och struktur samt en vilja att utvecklas inom verkstadsansvar och hantering av utrustning? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om 2-Con 2-Con har bred kompetens inom mekanik, konstruktion och service. De har en mekanisk verkstad i Bålsta och verkar i hela Mälardalen och Stor-Stockholm. 2-Con arbetar främst inom livsmedelsbranschen, där deras kunder inkluderar producenter inom dryck, charkuteri och konfektyrprodukter. 2-Con fungerar som en tillfällig eller kontinuerlig resurs, och deras konstruktörer, mekaniker, svetsare, montörer och elektriker kan snabbt vara på plats och hjälpa kunder med produktion, underhåll, service samt om- och tillbyggnad av maskiner och anläggningar. Nu söker 2-Con en erfaren och engagerad verkstadsansvarig som vill vara med och bidra till deras fortsatta utveckling. Hos 2-Con får du en central roll i teamet, där du har möjlighet att påverka både verkstadens och företagets framgång. Om teamet & rollen Som verkstadsansvarig får du en nyckelroll i vår mekaniska verkstad, där du ansvarar för daglig drift, maskinunderhåll och hantering av den utrustning som används internt och hyrs ut till kund. Du blir en viktig del av företaget och har möjlighet att utveckla och förbättra rutiner och processer. Vi söker en person med teknisk kompetens och praktisk erfarenhet, men du behöver inte ha tidigare erfarenhet av uthyrningshantering – det viktigaste är viljan att lära sig och utvecklas inom området. Dina ansvarsområden: Som verkstadsansvarig hos 2-Con får du en nyckelroll där du ansvarar för daglig drift, maskinunderhåll och koordinering kring utrustning och uthyrning. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Verkstadsarbete & planering – praktiskt arbete inom svetsning, fräsning och plåtbearbetning, planering av arbetsflödet samt säkerställande av säkerhet och kvalitet. • Maskin- & materialhantering – underhåll och reparation av maskiner, beställning av material och kvalitetskontroll inför leveranser. • Utrustningshantering & uthyrning – implementering av QR-märkningssystem, koordinering av utrustning vid etableringar, återställning och genomgång av återkommande utrustning. • Samarbete & utveckling – dialog med montörer, kunder och leverantörer samt arbete med att förbättra processer och struktur i verksamheten. Vi söker dig som Har erfarenhet som mekaniker, plåtslagare, svetsare eller annan relevant verkstadsroll. Har goda kunskaper i svetsning, fräsning, svarvning eller plåtbearbetning. Är strukturerad, lösningsorienterad och gillar att ta ansvar. Vill utvecklas inom verkstadsansvar och hantering av utrustning (tidigare erfarenhet är meriterande men inte ett krav). Har goda kunskaper och förståelse för konstruktionsritningar och kunnande för tekniska maskiner. Har B-körkort (truckkort är meriterande). Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Har erfarenhet av Office-paketet och administrativ dokumentation. 2-Con erbjuder En nyckelroll i ett växande företag där du får utvecklas och påverka. En varierande tjänst där du kombinerar praktiskt verkstadsarbete med ansvar för utrustning och uthyrning. Utvecklingsmöjligheter och chansen att förbättra och effektivisera arbetsprocesser. Trygghet genom kollektivavtal. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag – tveka därför inte, utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected].

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Resande Servicetekniker till Diamond Power!
EdZa AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Diamond Power Sverige AB söker nu kompetenta servicetekniker som vill ta nästa steg i karriären. Trivs du med att resa, har du erfarenhet av service av stora industrimaskiner och vill du vara en nyckelperson så kan det här vara rollen för dig!   Om företagetDiamond Power Sverige AB arbetar med service och installation av teknisk utrustning för industriella anläggningar – ofta i kraft- och pappersindustrin. De har ett starkt fäste i Sverige men även internationellt. Deras servicetekniker är avgörande för deras framgång, och de lägger stor vikt vid både teknisk kompetens och personligt ansvar. De har en kultur som präglas av yrkesstolthet, säkerhetstänk och respekt för deras kunders anläggningar. Hos dem är frihet under ansvar mer än ett uttryck – det är deras arbetsvardag. Om teamet & rollenTjänsten innebär mycket resor – du utgår hemifrån och jobbar sedan på plats hos kund runt om i landet samt även utomlands när det krävs, vilket gör att du sover borta på hotell mycket i veckorna för att sedan komma tillbaka till helgen. Arbetet går bland annat ut på att: - Resa i tjänsten -Arbeta på verkstaden i Skutskär -Arbetsledare externa entreprenörer -Administrativt arbete såsom att skriva noggranna servicerapporter  -Service av stora och små industriella Diamond Power produkter Ibland arbetar du kvällar, helger eller på verkstaden. Det är viktigt att du är flexibel och har en lösningsorienterad inställning – de behöver någon som vågar ta beslut på egen hand och som vet hur man får saker att fungera ute på fältet. Om digKrav: -Minst 2 års erfarenhet som resande servicetekniker -god erfarenhet inom svetsning skärning samt svetsarprövningar (med licenser) -Vana av att jobba med stora industriella maskiner, gärna inom NSC-anläggningar eller pappersbruk -Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom industri (meriterande) -Administrativ förmåga (ex. skriva servicerapporter) -Körkort (du får förmånsbil) Du är troligen en person som: Är mycket självständig, orädd, noggrann och van att ta ansvar. Du trivs med att vara borta i veckorna och är trygg i att arbeta ensam men även i team. Du har god struktur, kan hålla ihop ett arbetsteam och har respekt för maskiner, säkerhetsrutiner och dokumentation. Du är lösningsfokuserad och flexibel – både i ditt tankesätt och din vardag. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
NOC-tekniker - Stockholm!
EdZa AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Vår kund, ett ledande företag inom kommunikationsinfrastruktur, söker nu enNOC-teknikertill ett dynamiskt och lösningsorienterat team i Kista. Här får du arbeta med kritisk infrastruktur, tekniska utmaningar och kollegor som stöttar varandra fullt ut. Låter det som något för dig? Läs vidare! Om företagetVår kund är ett teknikdrivet företag som säkerställer driften av kommunikationsnät, mobilnät och el-infrastruktur över hela Sverige. Med ambitionen att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare arbetar de värderingsstyrt och med stort fokus på hållbarhet – både för människor och teknik. Här finns en kultur där man tänker nytt, visar respekt och tar ansvar – och där du som medarbetare får chans att växa, både yrkesmässigt och personligt. Om teamet & rollenDu kommer att bli en del av ett tajt team inom NOC (Network Operations Center), där det idag finns 11 medarbetare. Du kommer att arbeta i skift, enligt ett roterande schema där arbetspassen omfattar morgon (07:00–15:30), kväll (13:00–21:30), natt (21:00–07:30) samt 12-timmarspass under helger och röda dagar. Rollen innebär bland annat att: -Övervaka och hantera inkommande larm och incidenter i nätverk och infrastruktur -Felsöka, prioritera och åtgärda ärenden via bl.a. ServiceNow -Dokumentera och registrera avvikelser -Samarbeta med fälttekniker och andra tekniska team vid eskaleringar -Ha överblick över planerade arbeten och säkerställa att de utförs korrekt -Hantera olika applikationer parallellt  Om digVi söker dig som vill göra skillnad och som är trygg i en skiftbaserad miljö. Du är tekniskt lagd, gillar snabba puckar och har lätt att se vad som behöver göras – och tar initiativ till att göra det. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och du gillar att samarbeta. Vi tror att du har: -Tidigare erfarenhet av drift av olika nät inom IP-nät, mobilnät och kritiska infrastrukturer  -Grundläggande kunskap inom nätverk, IT och support från liknande roller -Tidigare erfarenhet av att arbeta i skift  -Vana av att arbeta i ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem Det är meriterande om du också har: -Arbetat i en NOC, drift- eller supportroll tidigare -Kännedom om arbetsmetodik inom telekom/IT-infrastruktur Övrig information: -Start: v.19  -Arbetstider: morgon (07:00–15:30), kväll (13:00–21:30), natt (21:00–07:30) samt 12-timmarspass under helger och röda dagar. -Urvalet sker löpande så skicka din ansökan redan idag Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Embedded Software Engineer to Jemac
EdZa AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you passionate about embedded systems, IoT, and crafting real-world solutions? Do you thrive in creative environments where your work makes a tangible impact? Join Jemac, a tight-knit team of tech enthusiasts, as we shape the future of smart products and connected devices. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. About the role As an Embedded Software Engineer at Jemac, you’ll be at the core of our product development initiatives, helping Jemac push the boundaries of what’s possible in IoT. Your responsibilities will include: Developing embedded software for IoT devices with a strong focus on connectivity, data acquisition, and cloud integration. Designing and implementing communication protocols for wireless and/or networked systems. Collaborating closely with hardware engineers to ensure smooth software-hardware integration. Optimizing performance and energy efficiency in embedded applications. Conducting unit testing and debugging to uphold product reliability and quality. What we’re looking for We’re looking for someone ith a curious mind and solid experience in embedded software development. Ideally, you bring: A background in computer science, electronics, or a related field—or equivalent work experience. 5+ years of experience in C/C++ and experience with platforms like FreeRTOS, Linux, Zephyr, or Mbed. Hands-on experience with IoT solutions and wireless/network protocols such as MQTT and HTTPS. Understanding of IoT security fundamentals including authentication and encryption. Familiarity with cloud platforms like AWS IoT, Azure IoT, or Google Cloud IoT. Proficiency in working across all layers of the software stack – from device-level to the cloud. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].

16 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
Electronics Designer to Innovative Jemac
EdZa AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you passionate about electronics and eager to work hands-on with real IoT products? We're now helping Jemac Sweden AB find their next Electronics Designer – someone who thrives in a creative, tech-driven environment and wants to help shape the connected solutions of tomorrow. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. The Role As an Electronics Designer, you'll play a key role in developing Jemac’s IoT platforms. You'll be involved in the entire product development lifecycle from technical studies, customer discussions, and requirement specifications to design, verification, and product qualification. You’ll work closely with experienced colleagues in embedded software and mechanical design to deliver integrated, high-performing products. Tools like ARAS and KiCAD will be part of your everyday toolkit. What we’re looking for We believe you're someone who: Holds a bachelor’s or master’s degree in electronics, electrical engineering, or a related field. Has 5+ years of experience using CAD tools for PCB design. Has a good understanding of IoT technologies and communication protocols. Enjoys solving complex problems, both independently and in teams. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Bonus: Experience with product development and PDM/PLM systems. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].

16 dagar sedan
Sista ansökan:
28 september 2025
IT-arkitekt/ Techlead till Riksbyggen
EdZa AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

På uppdrag av Riksbyggen söker vi nu en IT-arkitekt/Techlead – en strategisk och teknisk nyckelperson som vill bidra till att bygga framtidens digitala boendemiljöer. Om Riksbyggen Riksbyggen är kanske inte det första bolaget man tänker på när man hör ordet “IT” – men det borde vara det. Som en av Sveriges största samhällsbyggare kombinerar Riksbyggen över 80 års erfarenhet av fastighetsutveckling med ett starkt tech-fokus. Här byggs inte bara hus och boenden – här byggs också moderna, smarta IT-lösningar som stöttar hundratusentals människor i deras vardag. Riksbyggen utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Företaget ägs kooperativt av sina kunder, vilket gör att utvecklingen sker nära verksamheten och med fokus på lösningar som faktiskt gör skillnad. Det finns en tydlig ambition att ligga i framkant tekniskt – att bygga nytt, inte bara integrera färdiga lösningar. Miljön präglas av stabilitet, långsiktighet och innovation i praktiken. Som arbetsgivare erbjuder Riksbyggen en plats där du kan växa, påverka och bidra – både tekniskt och samhällsmässigt. Det är en arbetsplats för dig som vill göra skillnad, och samtidigt ha tryggheten i ryggen. Om rollen Som IT-arkitekt/Techlead på Riksbyggen kommer du in i ett kunnigt team med interna arkitekter och konsulter, där du får en strategisk och tekniskt djup roll med stor påverkan. Du kommer inte att arbeta hands-on med kod i det dagliga arbetet, men du behöver ha en gedigen teknisk förståelse – särskilt inom Microsoft Azure – och förmågan att granska kod, utläsa information och vägleda utvecklare. Du förväntas kunna fatta arkitekturella beslut med ett helhetsperspektiv och fungera som ett tekniskt bollplank. Rollen är både operativ och visionär: du arbetar nära verksamheten, utvecklingsteamen och övriga IT-funktioner för att säkerställa att digitala lösningar möter både tekniska krav och affärsbehov. På sikt finns det möjlighet att ta ett större ansvar och växa mot en mer ledande roll inom arkitekturområdet. Exempel på arbetsuppgifter Ansvara för den tekniska helhetslösningen i förändringsinitiativ – särskilt med fokus på integration och skalbarhet Säkerställa att arkitekturprinciper och riktlinjer följs Agera bollplank för utvecklingsteam och bidra till strategier för långsiktigt hållbar utveckling Bedriva arkitekturgranskningar och ta fram beslutsunderlag Utveckla scenariobeskrivningar och design av tjänstegränssnitt Skapa spårbarhet mellan verksamhetsbehov och tekniska lösningar Vi söker dig som har: Adekvat utbildning från universitet eller högskola, gärna inom IT och datavetenskap Erfarenhet som IT-arkitekt eller från en liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen Gedigen bakgrund som systemutvecklare, gärna inom Microsoftmiljö (.NET, Azure, Azure DevOps) Erfarenhet av att arbeta med komplexa IT-miljöer och lösningsdesign med höga krav på prestanda, säkerhet och förvaltningsbarhet Vana av att leda tekniska dialoger och fatta välgrundade beslut tillsammans med olika intressenter Förmåga att se helheten, identifiera synergier och driva strategiska initiativ framåt Talar och skriver obehindrat på svenska Meriterande: Certifieringar inom Azure och/eller arkitektur Erfarenhet av SAFe eller annan agil metodik Kunskap om Cloud Adoption Framework eller Azure Well-Architected Framework Som person är du driven, ansvarstagande och har lätt för att ta för dig. Du trivs i en miljö där du får kombinera teknisk spets med ett affärsnära perspektiv – och har ambitionen att utvecklas vidare i din roll. Förmåner som gör skillnad Hos Riksbyggen får du trygga och generösa villkor. Du har 30 dagars semester och en extra ledig dag att själv välja – till exempel dagen före julafton eller vid Kristi himmelsfärd. Inför röda dagar arbetar vi halvdag. Du omfattas dessutom av väldigt bra pensionsvillkor. Du erbjuds friskvårdsbidrag, ersättning för patientavgifter vid exempelvis vårdbesök samt möjlighet att ta del av Rikskort – ett förmånskort som kan användas i butiker och på restauranger. Vid goda resultat delas även en resultatpremie ut som uppskattning för det gemensamma arbetet. Du kommer att ha din arbetsplats i Riksbyggens moderna och ljusa kontor på Kungsbron i centrala Stockholm – med utsikt över takåsarna och med direkt närhet till alla kommunikationsvägar, bara ett stenkast från T-centralen. Det finns även möjlighet att arbeta i en hybridlösning. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected]

18 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Bagagelastare till SAS på Arlanda!
EdZa AB
Lager- och terminalpersonal

Vill du ha ett aktivt extrajobb där ingen dag är den andra lik? Som lastare på Sas får du möjligheten att arbeta i en fartfylld flygplatsmiljö där du blir en viktig person som ser till att resenärers bagage kommer dit det ska – säkert, punktligt och med omtanke. Det är en roll för dig som gillar att jobba med kroppen, är en lagspelare och trivs med ansvar. Om teamet & rollenDu kommer att arbeta vid behov, vilket ofta handlar om tidig mornar både veckodagar och helger. Du ingår i ett team där samarbete är en naturlig del av vardagen. Teamet jobbar nära varandra och hjälper till där det behövs – alltid med passageraren i fokus. Du får en gedigen introduktion och utbildning i arbetsprocesserna för att säkerställa att du känner dig trygg i din roll från dag ett. Som Lastare är din huvudsakliga uppgift att sortera, lasta och lossa bagage på ett säkert och effektivt sätt. Tempot kan vara högt och dagarna varierande, vilket gör att du aldrig har en tråkig stund. Du kommer arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor, med stort ansvar för att hålla höga standarder inom säkerhet, punktlighet och service. Om digVi söker dig som är punktlig, flexibel och som trivs med ett fysiskt aktivt arbete då du kommer att jobbar mycket med kroppen. Utöver det är du stresstålig, noggrann och tar ansvar i ditt arbete. Formella krav: - Du har fyllt 18 år - Du studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Du behärskar svenska flytande och har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift - Du har en godkänd 3-årig gymnasieutbildning - Du kan genomföra och klara en säkerhetsprövning (ej dömd eller misstänkt för brott) - Du kan visa upp referenser och dokumentation för de senaste fem åren - Du är drogfri och kan genomföra alkohol- och drogtest utan anmärkning - Du har möjlighet att ta dig till Arlanda under dygnets alla timmar, alla dagar i veckan Vi ser det som meriterande om du: - Talar fler språk utöver svenska och engelska -Har tidigare erfarenhet av arbete i liknande miljöer Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025