Trädgårdsarbetare till Veterankraft! Älskar du att arbeta utomhus och skapa vackra, välskötta miljöer? Vi söker engagerade trädgårdsarbetare till Kalmar som vill bli en del av vårt team! Här får du chansen att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att hålla våra trädgårdar och grönytor i toppskick. Om du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med fysiskt arbete i friska luften – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du kommer att vara en del av ett engagerat team där ni ser ni till att varje uppdrag utförs enligt kundens specifika skötselplan och att resultatet lever upp till deras förväntningar. Genom att arbeta nära både kunder och kollegor bidrar du till att skapa välskötta och inbjudande utemiljöer, där noggrannhet och serviceanda är i fokus. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av fruktträdsbeskärning samt häckbeskärning Meriterande med motorsågskörkort A+B och röjsågskörkort Meriterande med erfarenhet av maskinunderhåll förträdgårdsmaskiner Meriterande med erfarenhet/grönt kort i beskärning Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn En självklarhet är att du trivs utomhus och att jobba i alla väder. Du är inte rädd för att hugga i och lägger gärna ner extra energi och tid där det behövs. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Händiga Veteraner till Veterankraft! Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att förverkliga kunders visioner och hålla våra projekt i toppskick. Om du har en känsla för detaljer, uppskattar att arbeta med händerna och trivs med fysiskt arbete – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du skulle också kunna få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du istället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat professionellt som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och kan ta dig an både stora och små projekt med engagemang och noggrannhet. Då kan du få uppdrag såsom att sätta upp gardinstänger eller montera skåp. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vill du använda din erfarenhet av städning för att hjälpa våra kunder att skapa trivsamma och välstädade hem? Vi söker nu engagerade hemstädare och stor- och flyttstädare till Kalmar som vill arbeta med varierande uppdrag där kvalitet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning med stöd av ett engagerat team. Om du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att leverera professionella resultat, då är detta jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som hemstädare eller flyttstädare hos oss kommer du att utföra professionell städning i både hem och vid flyttar, med fokus på att säkerställa att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen. Du arbetar noggrant och uppmärksammar detaljer för att leverera ett resultat av högsta kvalitet. Rollen innebär både självständigt arbete och samarbete med andra för att möta kundernas behov och önskemål. Vi söker dig som är organiserad, lösningsorienterad och har en stark drivkraft att alltid leverera på toppnivå. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].
Vill du arbeta som Produktambassadör för några av världens största varumärken? Hos Brand Impact får du möjligheten att sprida glädje och matupplevelser i butik samtidigt som du utvecklar expertis inom försäljning, service och mat & dryck. Extrabjobb i butikI rollen som Produktambassadör kommer du att representera olika varumärken i livsmedelsbutiker genom att bjuda på smakprover, informera om nyheter och svara på frågor från butikens kunder. Jobbet passar dig som uppskattar sociala arbetsdagar, är nyfiken på nya produkter och är passionerad kring mat och dryck. Vem söker vi till vårt ambassadörsteam? Du är över 18 år. Du kan kommunicera bra på svenska. Du är utåtriktad, positiv och gillar att sprida glädje. Du har ett intresse för mat och dryck. Du är serviceinriktad och flexibel. Du kan arbeta vid behov, främst torsdagar och fredagar kl 11-19. Arbetsuppgifter – Produktambassadör i butik Bjuda kunder på smakprover och informera om produktnyheter. Vara varumärkets ansikte utåt i butiken. Arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du bli en del av MDANCE? Vi söker dansledare till barngrupper (4–13 år) i Nybro och Kalmar! MDANCE är en växande dansverksamhet i Kalmar och Nybro med fokus på glädje, gemenskap och personlig utveckling genom dans. Nu söker vi fler engagerade dansledare som vill undervisa våra yngsta dansare. Vårt koncept På MDANCE arbetar vi utifrån ett koncept som kombinerar kontinuitet med flexibilitet. Vi erbjuder månadsavgifter i stället för höga terminsavgifter, vilket gör det lättare för fler att delta och det gör också att vi kan erbjuda fler dansveckor än många andra privata dansskolor. Vi har endast uppehåll under sommarlovet (vecka 25–33) och jullovet (vecka 51–3). Om rollen Som dansledare för barn 4–8 år leder du lekfulla och kreativa dansklasser. Du får ta del av färdigt kursmaterial men också möjlighet att sätta din egen prägel på klasserna. Arbetstider: kvällar och ibland helger. Lön: Du får betalt per timme för de klasser du håller. Lönen betalas ut månadsvis enligt överenskommelse. Semesterersättning betalas ut tillsammans med lönen. Extra uppdrag: Vid behov kan du bli tillfrågad om att vikariera för andra dansklasser. Det är meriterande om du behärskar flera dansstilar. Då det finns möjlighet att kombinera undervisning i barngrupper med andra målgrupper, till exempel ungdomar, vuxna eller seniorer. Vem söker vi? – Har en positiv energi och brinner för att skapa rörelseglädje och gemenskap. – Trivs med att arbeta med barn och skapa trygghet i gruppen. – Är engagerad, ansvarstagande och tycker om att uttrycka dig genom rörelse. – Har dansbakgrund eller erfarenhet av barnverksamhet. – Vill bidra till att utveckla MDANCE:s verksamhet. – Är minst 18 år eller äldre. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Alla som arbetar med barn hos oss ska uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan! Så här söker du Skicka ditt CV och personliga brev till: [email protected]. I det personliga brevet vill vi att du berättar om dina erfarenheter och kunskaper inom dans och/eller dansundervisning. Ange vilken ort du söker till i ämnesraden, eller skriv båda om du är intresserad av att arbeta i både Kalmar och Nybro. Om du blir kallad till intervju kommer den att bestå av två delar: – En intervju där vi lär känna dig, går igenom din erfarenhet och pratar om rollen. – En praktisk del där du: håller en kort uppvärmning (ca 5–10 minuter) med enkla dansrörelser för att visa hur du leder och engagerar en grupp visar ett kort soloparti i den dansstil du önskar undervisa i Den praktiska delen hjälper oss att få en helhetsbild av dig, både som dansare och pedagog. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och hoppas få välkomna dig till vårt team!
Do you want to help shape the future of datacenter power systems? Flex Power Modules is looking for a passionate and experienced Senior Electrical Engineer to join our R&D team. In this role you will be at the forefront of developing next-generation power solutions for the Internet & Cloud infrastructure and AI – focusing on advanced DC/DC conversion and power electronics. This is a unique opportunity for someone with deep technical knowledge in power and electronics who wants to work hands-on with cutting-edge technologies and global hyper-scalers. About the Role: As a Senior Electrical Engineer, you will: · Work closely with our CTO in a dedicated research team. · Lead and Shape advanced research projects for future power modules. · Collect and analyze data from global hyper-scalers and partners to influence roadmaps and drive the development of next generation products. · Use your expertise to understand and select the right topologies and contribute with practical lab, simulations and filed experience. You will also have the opportunity to contribute to publications, white papers, and patents in the field. We are looking for Someone with: · M.Sc. (or equivalent) in Electrical Engineering, with a focus on Power Electronics. · Documented Experience in Electrical development in Power Electronics. · Strong understanding of various topologies including resonant and hard-switched solutions. · Experience in 400/800V DC design. · Basic understanding of Software/Firmware. · Basic knowledge of PMBus and I2C protocols. · Skilled in circuit simulations. · Experience in conceptual product development. · Good understanding of magnetic field theory related to transformer/inductor design. · Fluency in English, both written and spoken. What We Offer: · A role at the forefront of technology in AI and data center infrastructure. · A chance to influence product development from concept to launch. · An innovative, international, and collaborative work environment. · Opportunities to work with world-leading companies in cloud and tech. Interested: Don’t hesitate to get in touch
Information om arbetsplatsen Tandkronan har funnits i Kalmar sedan 2000. Vår ambition är att erbjuda bästa möjliga tandvård i en lugn och trygg miljö. Verksamheten bedrivs sedan tre år i en nybyggd praktik med åtta behandlingsrum och utsikt över Kalmarsund. Här arbetar två team med tandläkare, tandhygienist och tre tandsköterskor i varje team. På kliniken bedrivs också specialisttandvård i bland annat parodontologi. Vi hoppas att du vill prova att jobba som tandhygienist hos oss. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär omväxlande arbete med vuxna. Till exempel egna revisionsbehandlingar, profylaxarbete, akutpatienter och parodbehandlingar tillsammans med parodontolog. Kvalifikationer Du har tandhygienist legitimation. Personliga egenskaper Vi söker dig som är glad, trevlig och noggrann. Eftersom vi arbetar i team så är det viktigt att du gillar lagarbete. Du brinner för att göra ett bra arbete som är till stor nytta för patienterna. Övrig information Tjänsten är ett vikariat för en av våra tandhygienister som ska vara föräldraledig. Vi är flexibla när det gäller hur mycket du vill jobba eller vilka dagar som passar. 25-100% med början i Oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som specialistläkare i allmänmedicin hos oss får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en ersättare – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja oss? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål vad gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder en rad uppdrag inom primärvården anpassade efter dina behov och preferenser. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar för patienterna. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar– Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos oss får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att hjälpa patienter – samtidigt som du har balans i livet. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
De flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. Nu söker vi en Assistant Department Lead till team Nordics. Vi söker dig som är inspirerande, engagerad och vill bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse tillsammans med team Customer Care. Vad innebär rollen? Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften på avdelningen samt leda teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att... Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment. Arbeta i driften med att hantera kundärenden över telefon, mail och chatt. Aktivt arbeta med förbättringsförslag för att höja kvalitet och effektivitet. Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål. Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen för att nå individuella mål. Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen. Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll. Vem är du? Vi söker en naturlig ledare med energi, driv och ett starkt kundfokus. Du inspirerar genom att vara ett föredöme och ser samarbete som vägen till framgång. Du drivs av att göra skillnad, tar gärna initiativ och trivs i en miljö där du får vara med och påverka. Med energi, engagemang och vilja att utvecklas bidrar du till att ta teamet framåt – varje dag. Du har ett lösningsorienterat synsätt, god kommunikationsförmåga och drivs av att krossa högt uppsatta mål. Du är trygg i att fatta beslut, flexibel vid förändring och motiveras av att se både teamet och verksamhet utvecklas. Vi önskar att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, andra språk är meriterande. Viktigast är dock att du brinner för ledarskap och vill vara en del av ett team där laget alltid går före jaget. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Cornelia Gerard, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Välj ett jobb för att visa detaljer