Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kalmar kommun har en äldreomsorg i nationell framkant. Kalmar kommun ska vara drivande när det gäller nya idéer, samverkan och ständigt förbättringsarbete med omsorgstagarna i centrum. Tillsammans gör vi Kalmars vård och omsorg ännu bättre dygnet runt. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Förena jobb och semester i Kalmar som har blivit utsedd till årets sommarstad flertalet gånger. Sommarjobba som sjuksköterska i Kalmar kommun. Hos oss erbjuds du ett spännande, lärorikt och meningsfullt arbete som sjuksköterska. Du blir en del i ett sjukskötersketeam, där ni hjälps åt, bollar tankar och utbyter erfarenheter och kunskaper med varandra. På ledig tid har du sedan möjlighet att uppleva Kalmar som sommarstad. I Kalmar hittar du bland annat flera stadsnära badplatser, en historisk stadskärna med mysiga restauranger, naturupplevelser och evenemang som Stadsfesten, Musik på Larmtorget och folkfesten Ironman. Som sjuksköterska ingår uppgifter som till exempel avancerad hemsjukvård, vård i livets slut, läkemedelshantering och såromläggning. I arbetet möter du både barn, unga och äldre med varierande hälso- och sjukvårdsbehov. Du arbetar både självständigt och i team utifrån patientens behov och möjligheter. Arbetet innebär ett stort eget ansvar med varierade arbetsuppgifter och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll. I teamet ingår flera professioner som undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, biståndshandläggare och enhetschef. Vi samarbetar med olika vårdgrannar, bland annat habilitering, psykiatrin och hälsocentraler. Du kan välja mellan att arbeta dag/kväll eller natt. I arbetet ingår helgtjänstgöring. Eftersom urval, intervjuer och tillsättning av tjänster sker löpande, ber vi dig som är intresserad av att sommarjobba hos oss att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt och i team. Som person är du strukturerad, kan prioritera ditt arbete samt arbeta självständigt. Körkort är ett krav. Du behöver också lämna ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister. Det finns att hämta på polisens webbplats. Utdraget heter HVB-hem. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
WeStaff Sweden är ett snabb växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår mejerikund i Kalmar. Detta är ett sommarjobb med god chans till förlängning. Har du CE-behörighet och en serviceminded personlighet, då är detta jobbet för dig! Kom och jobba med oss! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu CE chaufförer till Sveriges största mejeri. Vår kund är belägen centralt i Kalmar. Är du en chaufför med hög service-känsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? Då är detta jobbet för dig! Vi söker heltids chaufförer för sommar-uppdrag 2025. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdraget är väldigt attraktivt med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Din primära arbetsuppgift kommer vara insamling och mellantransport av mjölk i tankbil. Arbetspassen är uppsatta enligt förhandlade och förutbestämda rutter med start och slut vid Kalmars mejeri. Insamling sker på gårdar enligt förutbestämda rutter. Efter insamling lossas mjölken på våra mejerier. Mellantransport av mjölk i tankbil sker mellan våra mejerier efter uppgjorda rutter. Exempelvis lastning i Jönköping och lossning på mejerierna i Götene eller Vimmerby. Transporterna sker med moderna fordon och du utgår från det mejeriet i Kalmar. Arbetstiden är förlagd antingen på ett dagspass eller på ett kvälls/nattpass. I samband med uppdragets start kommer du även få en grundlig introduktion och upplärning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Heltids schema under sommaren, mån-sön Arbetstiderna kan variera, Uppdragsperioden är mellan V.23-V.34 och utbildning sker löpande från V.20 Företaget har kollektivavtal Livs. Kravprofil Svenskt körkort med CE-behörighet Svenskt YKB Truckkort (Ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Kunna jobba sommarperioden 2025 under veckorna 23-34 Vara tillgänglig för utbildningsdagar från V.20/21 Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Mister York söker nya ledare till Kalmar Hansa Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker nya stjärnor till Baronen Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Baronen är näst på tur. Tjänst Denna tjänst utgår från 70% upp till 100%. Arbetstid kommer att variera och vara förlagd på alla olika dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta i slutet av maj Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är ambitiös och gillar utmaningar. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Vill du arbeta i ett sammansvetsat team och trivs med att hjälpa andra människor? Är du en person som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål? Concentrix söker nu säljande kundtjänstmedarbetare till deras team i Kalmar! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Concentrix. Om företaget Concentrix erbjuder sina kunder lösningar inom outsourcad kundservice såsom teknisk support, kundtjänst och mycket mer. De strävar efter att förbättra livet för människor och företag genom att skapa riktigt bra kundupplevelser tack vare sina engagerade medarbetare. De söker nu fler personer till sitt team med kundtjänstmedarbetare som arbetar med ett välkänt varumärke där du kan bli en ambassadör för deras produkter. Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare tar du emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst. Din uppgift är att ta reda på varför de vill lämna och se om det finns ett bättre alternativ som passar deras behov. Ibland handlar det om pris, ibland om funktioner. Ibland om något helt annat. Din uppgift är att lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden. I rollen mäts du på mål och gör du ett bra jobb syns det direkt på din lön då du, utöver din grundlön, får en provision baserat på dina resultat. Du behöver inte kunna allt från början utan du erbjuds en gedigen introduktion löpande stöd av närmsta chef. Till det blir du också en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra och delar med sig av sina tips. För dig som vill vidare längre fram finns möjlighet att ta en ledande roll då 8 av 10 ledare blir befordrade internt. Arbetstiderna är måndag till fredag kl. 09.00-18.00. Ta emot inkommande samtal från privatkunder som vill avsluta sin tjänst Ta reda på varför de vill avsluta tjänsten och se om det finns ett bättre alternativ som passar kundens behov Lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden Arbetar mot mål som är grunden för din provision Gedigen introduktion med ett nära ledarskap och stöttande kollegor Arbetstider måndag till fredag kl. 09.00-18.00 Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande med förståelse för norska För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen uteslutande innebär extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. För att lyckas i rollen är du målinriktad och motiveras av att prestera högt. Övrig information Start: 12 maj Plats: Kalmar Lön: Grundlön och provision Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vill du arbeta i ett sammansvetsat team och trivs med att hjälpa andra människor? Lockas du dessutom av att utvecklas inom kundtjänst? Concentrix söker nu kundtjänstmedarbetare till deras team i Kalmar! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Concentrix. Om företaget Concentrix erbjuder sina kunder lösningar inom outsourcad kundservice såsom teknisk support, kundtjänst och mycket mer. De strävar efter att förbättra livet för människor och företag genom att skapa riktigt bra kundupplevelser tack vare sina engagerade medarbetare. De söker nu fler personer till sitt team med kundtjänstmedarbetare som arbetar med ett välkänt varumärke där du kan bli en ambassadör för deras produkter. Arbetsuppgifter I rollen som kundtjänstmedarbetare tar du emot inkommande samtal från privatkunder som har frågor kring fakturor, teknisk support och beställningar av abonnemang. Frågorna kan också handla om bredband, TV och streamingtjänster. Din uppgift är att lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden. Du behöver inte kunna allt från början utan du erbjuds en gedigen introduktion löpande stöd av närmsta chef. Till det blir du också en del av ett sammansvetsat team som stöttar varandra och delar med sig av sina tips. För dig som vill vidare längre fram finns möjlighet att ta en ledande roll då 8 av 10 ledare blir befordrade internt. Kundserviceavdelningen har öppet måndag till fredag kl. 09.00-18.00 samt lördag och söndag kl. 08.00-19.00 där du arbetar varierade arbetstider utifrån dessa ramar. Ta emot inkommande samtal från privatkunder och vara behjälplig i frågor om fakturor, teknisk support och beställningar av abonnemang, men även frågor kring bredband, TV och streamingtjänster Lyssna, förstå och föreslå en lösning som känns rätt för kunden Gedigen introduktion med ett nära ledarskap och stöttande kollegor Arbetstider utifrån ramarna måndag till fredag kl. 09.00-18.00 samt lördag och söndag kl. 08.00-19.00 Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från serviceorienterade yrken Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Då rollen innebär uteslutande både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga. Övrig information Start: 26 maj Plats: Kalmar Lön: Grundlön och provision Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter passionerade och ansvarsfulla undersköterskor till Atlasvägen, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om tjänsterna Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Atlasvägen får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker nu tre (3) undersköterskor med arbete under dagtid, kvällstid och helger enligt schema. Tjänstgöringsgrad 75% Lön: Sker enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Två (2) av tjänsterna med omgående tillträde. En (1) tjänst med tillträde 1/9-25. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg där kvalitets- och utvecklingsarbete är en del i din utveckling Yrkeshandledning av kompetenta sjuksköterskor En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsbeskrivning Som undersköterska på Humana Atlasvägen har du ett varierande arbete där du bland annat certifieras som kontaktperson för att på ett professionellt sätt planera och genomföra veckoplanering tillsamman med din kontaktperson, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser för att på ett systematisk sätt delta i vårt kvalitetsarbete . Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom verksamhetens sjuksköterskor, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter: Vara kontaktperson och ansvara för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska Genomföra roliga aktiviteter Hantera dokument och avvikelser Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du måste tycka om utvecklingsarbete och att utveckla dig själv som undersköterska. Du har en förmåga att se helheten och du är inte rädd för att ta initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Erfarenhet av personcentrerat arbete är meriterande och vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska gärna med några års erfarenhet Besitter goda kunskaper i Svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Aneta Nääf bitr. verksamhetschef [email protected] Cecilia Strömberg Verksamhetschef [email protected] Ulrika Regin Samordnade gruppledare [email protected]
We are looking for new home cleaners to join our team in Kalmar. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Kalmar. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Kalmarhem söker dig som under sommaren vill arbete med ett omväxlande och stimulerande arbete. Som bovärd är du Kalmarhems representant ute hos våra kunder. I tjänsten utför du olika typer av reparationer i och kring Kalmarhems fastigheter men även hemma hos våra kunder. Arbetsuppgifter Din arbetsvardag kommer att bestå av olika typer av underhållsarbete i våra fastigheter och hos våra kunder. Det kan bland annat innebära att kontinuerligt utföra ronderingar för att säkerställa helhetsuttrycket samt utföra enklare reparationer i lägenheter. Dina arbetsuppgifter varierar. Förutom en löpande kontakt med våra hyresgäster så kan din dag till exempel innehålla: - Utföra mindre/enklare reparationer - Samordna olika frågor och behov som uppstår när du möter våra kunder i vardagen - Uppföljning av inre och yttre skötsel - Kontrollera så att Kalmarhems fastigheter och kvarter känns tilltalande, hela och upprätthåller rätt standard. Din profil Tjänsten passar dig som gillar fysiskt och varierande arbete. Du bör ha en god förmåga att planera ditt arbete på ett strukturerat sätt samtidigt som du har lätt att följa instruktioner. Vi ställer höga krav på din ansvarskänsla, sociala förmåga och integritet då du kommer i nära kontakt med våra kunder. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel är det meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. Anställningsformen är vikariat och sysselsättningsgraden är heltid. Anställningen beräknas löpa under sommarperioden juni till augusti, om du kan börja tidigare är det bara ett plus. Du ersätts med lön och villkor enligt kollektivavtal. Mer om Kalmarhem Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmarhem möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar ca 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 9 maj. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som bovärd. Välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och ta ett helhetsgrepp om kundupplevelsen – både i butik och online! Just nu letar vi efter en engagerad och serviceinriktad person som kan börja omgående för upplärning inför sommaren. Tjänsten är ett sommarvikariat med möjlighet till fortsatt arbete. Om tjänsten: Som butiksbiträde kommer du att arbeta med sedvanliga uppgifter i butik såsom att ta emot kunder, plocka varor, kassaarbete och hålla ordning i butiken. Utöver detta kommer du även att vara en viktig del av vår kundtjänst för webbshopen – där du svarar på kundfrågor via mejl, telefon och Meta-meddelande, hanterar returer och ser till att våra kunder får snabb och personlig service online. Vi söker dig som: Är tillgänglig omgående för introduktion och upplärning Vill arbeta under sommaren (deltid) Har en positiv inställning och älskar att hjälpa människor Är strukturerad och självgående Har god datorvana och gärna erfarenhet av kundtjänst eller e-handel Talar och skriver flytande svenska, god engelska är meriterande Vi erbjuder: En varierande och rolig tjänst med både butiks- och webbkundkontakt Möjlighet att utvecklas inom både detaljhandel och e-handel Hos oss får du lära dig allt om det breda utbudet av babyprodukter Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande och vill gärna att du börjar så fort du kan!
Välj ett jobb för att visa detaljer