Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Vill du vara med och utveckla lokaler som gör skillnad i människors vardag? Har du ett strategiskt sinne, ett affärsmässigt tänk och en god förmåga att bygga långsiktiga relationer? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten På Kalmarhem arbetar vi med att erbjuda lokaler för företag, verksamheter och föreningsliv i Kalmar. Vårt mål är att skapa rätt förutsättningar för våra kunder att bedriva sin verksamhet - i rätt lokal, på rätt plats och under långsiktiga, trygga villkor. Kalmarhem förvaltar idag ett mångsidigt lokalbestånd på cirka 37 000 kvm där delar av beståndet är samhällsviktiga lokaler som förskolor, omsorgs- och vårdboenden. Vi strävar efter att optimera vår verksamhet genom en hållbar och effektiv drift, och söker nu en lokalstrateg som vill vara med och driva samt utveckla våra lokaler. I din roll kommer du att ha en central position för att säkerställa att våra lokaler inte bara stöder verksamhetens behov utan även bidrar till en långsiktig tillväxt. Genom att utveckla budget- och strategier för vårt lokalbestånd kommer du att spela en avgörande roll för vår framtida framgång. Du arbetar på en operativ, taktisk nivå med en horisont på 1 - 3 år. Du kommer att agera som en rådgivande kontakt inom organisationen och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en långsiktig förvaltning. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: - Leda processen kring utformning och förhandling av hyresavtal - Ansvara för planering och uppföljning av kontraktsstyrt underhåll - Planera för framtida uthyrning, investeringar och utveckling av våra lokaler - Samverka med kommunen och andra aktörer i frågor som rör nyetableringar och förändrade lokalbehov - Ta fram offerter och hantera beställningar till Kalmarhems avtalade entreprenörer Vem är du? Vi söker dig som har ett affärsmässigt tänkande och en god förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer. Du trivs i en dynamisk vardag och har ett lösningsorienterat arbetssätt, där hållbarhet och affärsmässighet är i fokus. Med ett strukturerat och analytiskt förhållningssätt har du lätt för att hantera komplexa lokalfrågor och skapa överblick och tydlighet. Du är prestigelös, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra, såväl inom den egna organisationen som med externa parter. Erfarenhet av lokalförvaltning är meriterande, likaså en bakgrund inom ekonomi eller fastighetsbranschen. Har du dessutom kunskap inom hyresjuridik är det en stor fördel i tjänsten. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet vi skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 27 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som lokalstrateg. Välkommen med din ansökan!
Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, ett öga för detaljer och förmågan att vara serviceinriktad och skapa goda relationer? Vill du ha en tjänst med omväxlande arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem! Om tjänsten Vi på Kalmarhem söker nu en besiktningsman till vår kundserviceavdelning där du blir en viktig del i vårt team. Dina arbetsdagar kommer till största delen bestå av att besikta och kvalitetssäkra våra bostäder så att de upprätthåller rätt standard för Kalmarhems fastigheter utifrån gällande krav, lagar och regelverk. Som besiktningsman på Kalmarhem samverkar du med såväl interna såväl som externa funktioner för att få det dagliga arbetet att fungera så bra som möjligt och att den information som uppstår vid besiktning förmedlas vidare till rätt instans. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: Besiktningar av lägenheter Genomföra underhållsbeställningar och åtgärdsbeställningar Genomföra kvalitetskontroller efter utfört underhåll Hålla sig uppdaterad och följer ramarna inom angiven budget Administrativa uppgifter så som fakturamottagning och uppdatering av ritningar En viktig del av arbetet är att ge service till våra kunder och en god kommunikativ förmåga samt ett pedagogiskt förhållningssätt är viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen. För att kontinuerligt kunna mäta vår kvalité både vad gäller utfört arbete och våra kunders nöjdhet använder vi oss av vår Kundbarometer. Vem är du? För att trivas i tjänsten som besiktningsman tror vi att du är en lösningsorienterad person med sinne för struktur och detaljer. Som person trivs du med ett självständigt arbete likväl som att arbeta i team. Du är serviceinriktad och har ett analytiskt förhållningssätt som kommer hjälpa dig att fatta beslut i din arbetsvardag. Du har ett driv att testa nya arbetsmetoder för att utveckla din roll. Du trivs med att möta människor och värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter, och framför allt till våra kunder. För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer: Erfarenhet från fastighetsbranschen Minst gymnasieutbildning, gärna med praktisk inriktning som exempelvis VVS, snickeri eller el alternativt annan för tjänsten relevant utbildning En förkärlek för system och teknik som kommer ge dig en hög framkomlighet i ditt arbete Förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar Det är meriterande om du tidigare har arbetat med besiktningar B-körkort är ett krav. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som besiktningsman. Välkommen med din ansökan!
We are looking for big house- / house moving cleaners that will also work with window cleaning to join our team in Kalmar. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from working within service. A strong merit within big house - /house moving cleaning and window cleaning. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Weekend work may occur. Have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a big house- / house moving cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Cleaning windows and glazed balconies. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------- Vi letar efter stor- flyttstädare som även kommer att arbeta med fönsterputs till vårt team i Kalmar. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke. En starkt merit inom stor- flyttstädningar och fönsterputs. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Viss helgjobb kan förekomma. Ha ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som stor-flyttstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och i grupp och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Putsa /tvätta fönster, och även inglasade balkonger. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
WeStaff Sweden är ett snabb växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår mejerikund i Kalmar. Detta är ett sommarjobb med god chans till förlängning. Har du CE-behörighet och en serviceminded personlighet, då är detta jobbet för dig! Kom och jobba med oss! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu CE chaufförer till Sveriges största mejeri. Vår kund är belägen centralt i Kalmar. Är du en chaufför med hög service-känsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? Då är detta jobbet för dig! Vi söker heltids chaufförer för sommar-uppdrag 2025. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdraget är väldigt attraktivt med god ersättning. Vi erbjuder en 6 månaders provanställning. Arbetsuppgifter Din primära arbetsuppgift kommer vara insamling och mellantransport av mjölk i tankbil. Arbetspassen är uppsatta enligt förhandlade och förutbestämda rutter med start och slut vid Kalmars mejeri. Insamling sker på gårdar enligt förutbestämda rutter. Efter insamling lossas mjölken på våra mejerier. Mellantransport av mjölk i tankbil sker mellan våra mejerier efter uppgjorda rutter. Exempelvis lastning i Jönköping och lossning på mejerierna i Götene eller Vimmerby. Transporterna sker med moderna fordon och du utgår från det mejeriet i Kalmar. Arbetstiden är förlagd antingen på ett dagspass eller på ett kvälls/nattpass. I samband med uppdragets start kommer du även få en grundlig introduktion och upplärning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha. Heltids schema under sommaren, mån-sön Arbetstiderna kan variera, Uppdragsperioden är mellan V.23-V.34 och utbildning sker löpande från V.20 Företaget har kollektivavtal Livs. Kravprofil Svenskt körkort med CE-behörighet Svenskt YKB Truckkort (Ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Kunna jobba sommarperioden 2025 under veckorna 23-34 Vara tillgänglig för utbildningsdagar från V.20/21 Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Are you passionate about embedded systems, IoT, and crafting real-world solutions? Do you thrive in creative environments where your work makes a tangible impact? Join Jemac, a tight-knit team of tech enthusiasts, as we shape the future of smart products and connected devices. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. About the role As an Embedded Software Engineer at Jemac, you’ll be at the core of our product development initiatives, helping Jemac push the boundaries of what’s possible in IoT. Your responsibilities will include: Developing embedded software for IoT devices with a strong focus on connectivity, data acquisition, and cloud integration. Designing and implementing communication protocols for wireless and/or networked systems. Collaborating closely with hardware engineers to ensure smooth software-hardware integration. Optimizing performance and energy efficiency in embedded applications. Conducting unit testing and debugging to uphold product reliability and quality. What we’re looking for We’re looking for someone ith a curious mind and solid experience in embedded software development. Ideally, you bring: A background in computer science, electronics, or a related field—or equivalent work experience. 5+ years of experience in C/C++ and experience with platforms like FreeRTOS, Linux, Zephyr, or Mbed. Hands-on experience with IoT solutions and wireless/network protocols such as MQTT and HTTPS. Understanding of IoT security fundamentals including authentication and encryption. Familiarity with cloud platforms like AWS IoT, Azure IoT, or Google Cloud IoT. Proficiency in working across all layers of the software stack – from device-level to the cloud. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].
Are you passionate about electronics and eager to work hands-on with real IoT products? We're now helping Jemac Sweden AB find their next Electronics Designer – someone who thrives in a creative, tech-driven environment and wants to help shape the connected solutions of tomorrow. About Jemac Jemac is a development and product company based in Kalmar, Sweden, specializing in industrial Internet of Things (IoT) solutions. Founded in 2010, the company has strong roots in the telecom sector and now offers cutting-edge technology used in applications such as water pumps, elevators, and energy monitoring. With an annual turnover of over 10 million SEK and a highly skilled, close-knit team, Jemac handles everything from hardware and firmware development to mechanical design, testing, and prototyping. It's a dynamic and creative work environment where every individual truly makes a difference. The Role As an Electronics Designer, you'll play a key role in developing Jemac’s IoT platforms. You'll be involved in the entire product development lifecycle from technical studies, customer discussions, and requirement specifications to design, verification, and product qualification. You’ll work closely with experienced colleagues in embedded software and mechanical design to deliver integrated, high-performing products. Tools like ARAS and KiCAD will be part of your everyday toolkit. What we’re looking for We believe you're someone who: Holds a bachelor’s or master’s degree in electronics, electrical engineering, or a related field. Has 5+ years of experience using CAD tools for PCB design. Has a good understanding of IoT technologies and communication protocols. Enjoys solving complex problems, both independently and in teams. Is fluent in Swedish and English, both spoken and written. Bonus: Experience with product development and PDM/PLM systems. Why Jemac? At Jemac, you’ll be part of an open and welcoming culture where innovation drives everything. You'll take on exciting, meaningful challenges that foster both professional and personal growth. We believe great collaboration happens when people come together – that’s why we value team members who enjoy working from our office. While some flexibility may be possible, we see the office as the natural hub for creativity, problem-solving, and team spirit. Most importantly, you’ll contribute to real-world solutions in a company that genuinely values creativity, teamwork, and individual impact. We look forward to receiving your application! The recruitment process is managed by Ed:Za Group. If you have any questions regarding the position or the process, please don’t hesitate to contact Tyra Nguyen at [email protected].
Nu söker vi en Plåtslagare till vår kund i Kalmar. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor Din roll hos oss Som bussplåtslagare hos Bergkvara får du en omväxlande och utvecklande vardag där du arbetar med karosseriarbeten, skadereparationer och plåtbearbetning. Dina arbetsuppgifter omfattar även riktning, svetsning, lackförberedelse samt byte av skadade delar på våra bussar. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Vem är du? För att lyckas i rollen som bussplåtslagare ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning inom tunga fordon eller bilplåtslageri Erfarenhet av karosseri- och plåtarbeten, gärna inom tunga fordon Erfarenhet av svetsning, riktning och plåtbearbetning B-körkort Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av lackförberedelse och ytbehandling Kunskap om avancerade reparationsmetoder för fordonsskador Personliga egenskaper Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team! Ansökan Vid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 0728536226 eller via mail: [email protected] Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. ARBETSUPPGIFTER Att köra buss är ett roligt och flexibelt jobb för dig som trivs med kundkontakter. I rollen som bussförare träffar du barn, ungdomar och vuxna som alla har olika önskemål med sin resa. Som bussförare är det en självklarhet att du framför bussen med säkerhet och precision. I lika hög grad är du även företagets ansikte utåt, med ett positivt och lojalt uppträdande med ambitionen att alltid ge våra resenärer bästa service och en trevlig och säker färdupplevelse. KVALIFIKATIONER God svenska är ett krav, liksom D-behörighet och YKB. Vi sätter stort värde på dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är kundfokuserad och har lätt för att samarbeta. ÖVRIGT Intervjuer och urval kommer ske löpande. Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Bergkvara är en av de största aktörerna inom den svenska kollektivtrafiken. Vi bedriver busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av fordonsservice för tunga nyttofordon. Koncernen är etablerad på ett 40-tal orter runt om i Sverige, har drygt 2000 medarbetare och omsätter ca 2,5 mdkr.
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Nu söker vi flera säljare till våra butiker i Kalmar! Vi söker nu dig som vill jobba 50% med goda chanser till fler timmar och dig som vill jobba ungefär 6 timmar i veckan, kanske vid sidan av studier. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar XXXX, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company
Välj ett jobb för att visa detaljer