Veteraner till enklare hantverkstjänster - Veterankraft Karlskrona
Veterankraft AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med enklare hantverkstjänster hos våra kunder i Karlskrona. Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter och hjälpa till att skapa trivsamma miljöer.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du kan också få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du i stället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och vill ta dig an olika projekt hos våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
2 december 2025
Software Developer
Roxtec International AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Roxtec is the world-leading developer and manufacturer of modular-based sealing solutions for cable and pipe penetrations. Our flexible system is used within everything from the energy industry through to shipbuilding to protect life and assets from risk factors such as fire, gas and water. Roxtec is a rapidly growing group serving customers in more than 80 markets. Read more on www.roxtec.com (http://www.roxtec.com). Are you a passionate developer who wants to help shape the future of digital customer experiences? Do you want to work with modern technologies in a global company where innovation and collaboration are at the core? Then Roxtec might be your next workplace! The position We are looking for a Software Developer to join our digital product team for web and e-commerce. The team manages development, operations, and support for our global websites. You will play a key role in building modern, high-performance applications and collaborate across teams. The focus will be on writing testable, reusable, and efficient code to enable the development of applications in the web and e-commerce area. Key responsibilities • Develop responsive UIs using React, Next.js, and TypeScript • Work with a shared design system and component library • Use Tailwind CSS and follow responsive design best practices • Integrate with headless CMS and APIs (GraphQL/REST) • Collaborate with backend developers and UX designers • Write unit/integration tests and participate in code reviews • Contribute to CI/CD and performance optimization Qualifications • Experience in React, TypeScript, and Next.js (SSR) • Familiar with NX monorepos and component-based architecture • Skilled in Tailwind CSS and API integration • Understanding of performance, accessibility, and responsive design • Comfortable with Git, agile workflows, and CI/CD pipelines Good to have • Experience with design systems • Knowledge within headless CMS integrations (e.g., Optimizely, Contentful, or similar) • Familiarity with GraphQL, OAuth, and frontend testing tools (e.g., Vitest, Cypress) You are curious, organized, and focused on customer satisfaction and delivering high quality. You enjoy teamwork, contribute with team spirit, and like taking responsibility. You are open to new ideas and experiences, seek knowledge, and handle situations and problems with creativity. Trust, simplicity and flexibility are key principles for us at Roxtec and should feel natural also for you. Please read more about our seven Roxtec Core Values that were set around 30 years ago and that are still the guideline for our business. They encourage us to focus on the customer experience and remind us that we all, one by one and together, contribute to the Roxtec success. You can find the Roxtec Core Values here (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en). Application If you have any questions regarding the position, please contact Ola Karlsson, Group Product Manager Web, +46 733 31 31 80, or Elin Jurjaks, HR Manager Sweden, +46 733 31 31 89. Selection and interviews are made continuously, so please send your application as soon as possible, and no later than 2025-08-15.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Marketing Data Analyst
Roxtec International AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Roxtec is the world-leading developer and manufacturer of modular-based sealing solutions for cable and pipe penetrations. Our flexible system is used within everything from the energy industry through to shipbuilding to protect life and assets from risk factors such as fire, gas and water. Roxtec is a rapidly growing group serving customers in more than 80 markets. Read more on www.roxtec.com. Are you passionate about turning complex data into powerful marketing insights? Are you ready to make a real impact by enabling smarter and more effective analytic decisions based on data? If you are looking for a role where your work directly drives customer understanding and marketing performance, this could be your next challenge. The position As a Marketing Data Analyst, you will play a key role in enabling data-informed decision-making and optimizing marketing efforts. You will own the full lifecycle of marketing data, from collection and integration to analysis and insight generation. As a bridge between technical data management and strategic marketing execution, your work will help improve our development teams given insights, deepen customer understanding, and increase cost-efficiency. Key responsibilities • Develop and maintain data pipelines between marketing platforms such as CMS, market automation, CRM systems, and databases • Implement and monitor tracking setups in Google Analytics and other platforms for KPIs and NPS. • Create and deliver reports and dashboards to global and local marketing teams • Support the implementation and management of the Customer Data Platform (CDP) • Identify optimization opportunities and provide actionable recommendations based on data for our development teams • Understand and analyze the customer and buying journeys for our digital products and ecommerce solutions Qualifications • Experience in data analysis, engineering, or data science within a marketing context • Solid understanding of digital marketing in a B2B environment • Proficiency with tools like BigQuery, Dataform, and other GCP services • Ability to configure and manage tracking, including server-side tagging. • Bonus: Experience in marketing mix modeling and regression techniques You are analytical, curious, and solution-oriented. You communicate complex insights clearly and thrive in environments where you can take initiative. Adaptable and proactive, you are comfortable navigating a fast-evolving digital landscape. Trust, simplicity and flexibility are key principles for us at Roxtec and should feel natural also for you. Please read more about our seven Roxtec Core Values that were set around 30 years ago and that are still the guideline for our business. They encourage us to focus on the customer experience and remind us that we all, one by one and together, contribute to the Roxtec success. You can find the Roxtec Core Values here (https://www.roxtec.com/en/about-us/about-roxtec/roxtec-core-values/?changelanguage=en). Application If you have any questions regarding the position, please contact Ola Karlsson, Group Product Manager Web, +46 733 31 31 80, or Elin Jurjaks, HR Manager Sweden, +46 733 31 31 89. Selection and interviews are made continuously, so please send your application as soon as possible, and no later than 2025-08-15.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Personlig assistent
Karlskrona kommun
Personliga assistenter

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Personlig assistans ges till personer med funktionsnedsättning för att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv. Som personlig assistent är man ett mänskligt hjälpmedel som kompenserar brukarens funktionsnedsättning och hjälper till att utföra det brukaren vill göra, men inte kan på grund av hinder i sin funktionsnedsättning. Den enskilde kan på grund av sin funktionsnedsättning behöva hjälp med personlig hygien, måltider, på- och avklädning, kommunikation eller behöva hjälp som förutsätter ingående kunskap om den enskilde. Hjälpbehoven kan vara av mycket personlig karaktär, det vill säga integritets nära. Arbetet sker i huvudsak i hemmet. I din anställning ingår det även att kunna arbeta på andra arbetsplatser antingen genom samverkanspass eller en samplanering. KVALIFIKATIONER Gymnasieexamen inom: Vård- och omsorgsutbildning Dokumentation är en viktig del i vårt arbete och du behöver därför behärska det svenska språket på ett bra sätt i tal och skrift. • Utbildning i och/eller erfarenhet av lågeffektivt bemötande • Utbildning i och/eller erfarenhet av positivt beteendestöd • Utbildning i och/eller erfarenhet av MI eller annan samtalsmetodik • Utbildning i och/eller erfarenhet av salutogent arbetssätt • Utbildning i och/eller erfarenhet av tjänstedesign • Erfarenhet av arbete med autism • Erfarenhet av arbete med psykiatri • Erfarenhet av arbete med intellektuell funktionsnedsättning • Erfarenhet av arbete med personlig assistans Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och utveckla effektiva, genomförbara strategier för att övervinna utmaningar. Vi söker en medarbetare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du behöver ha förmåga att förändra ditt arbetssätt för att möta nya utmaningar och krav, samt visa flexibilitet i ditt tänkande och agerande för att hantera förändringar effektivt. Vi söker dig som har förmågan att organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt. Du är bra på att prioritera uppgifter och samordna resurser för att nå kort- och långsiktiga mål. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Sambandsledningsofficer Marinstaben/Marinens Radio Karlskrona
Försvarsmakten
Officerare

Hos Marinens Radio får du arbeta med skarp verksamhet och spännande arbetsuppgifter för att bidra till Sveriges försvar. Vi värdesätter våra kollegor och här finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Anställningsorten är antingen Karlskrona eller Muskö men verksamheten innebär tjänstgöring både på Muskö och i Karlskrona. Arbetet kräver tidvis resor som en del i tjänsten. Som Sambandsledningsofficer kommer du arbeta som vakthavande som leder och fördelar arbetet. Är du positiv, noggrann och flexibel så kan du bli en av oss. Om enheten Marinstabens huvudsäte är etablerat på Musköbasen i Stockholms skärgård men finns även i Karlskrona, Göteborg och Visby. Förbandet genomför övningar och insatser nationellt och internationellt. Detta ställer krav på att vi kan uppträda och verka i olika typer av miljöer och situationer. Som officer vid Marinstaben är du en viktig pusselbit för att marinen ska kunna lösa sina uppgifter. Vi som arbetar här är i kategorierna officerare, specialistofficerare, civilanställda och GSS. Huvudsakliga arbetsuppgifter Marinens Radio har modernt utrustade sambandsledningscentraler i bergrum vars huvuduppgift är att säkerställa Försvarsmaktens samband med militära enheter, både på fasta system och över radio. Marinens Radio deltar i och stödjer nationella som internationella skarpa insatser, övningar, prov- och försöksverksamheter. Verksamheten bedrivs dygnet runt året om vilket innebär schemalagd skifttjänstgöring såväl vardag som helg. Under skifttjänstgöringen arbetar du relativt långa arbetspass. Möjlighet till övernattning finns. Normalt arbetar du ett sammanhängande arbetspass som antingen är förlagd på dagen eller natten med efterföljande ledighet. Vid övningar och andra förhållanden förändras schemat för att passa in i den rådande verksamheten. Nödvändig utbildning kommer att erhållas. KRAV Kvalifikationer • Genomfört SOU inriktning samband med godkänt resultat • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God vana att arbeta med IT-baserade system, främst i Windowsmiljö Personliga egenskaper Tjänsten som sambandsledningsofficer ställer höga krav på social kompetens och samarbetsförmåga, förmåga att kunna växla mellan låg och hög arbetsbelastning samt god initiativförmåga och hög stresstålighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tjänstgör eller tidigare tjänstgjort främst ombord Marinens fartyg i sambands-/stridsledningstjänst eller i övriga Försvarsmakten inom området sambands-/ledningssystem • Radiocertifikat alternativt sambandskunskaper • Kunskaper om radiokommunikation och vågutbredning • Signalskyddsutbildning • Rakelutbildning • Körkort B (önskvärt manuell växellåda) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Anställningsort: Karlskrona. Arbetsort: Muskö och Karlskrona. Tillträdesdatum: 2025-09-22. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Sandra Jokinen 010-823 1948 Fackliga företrädare Officersförbundet Fredrik Lambert Försvarsförbundet Björn Engren SACO Åsa Zackrisson SEKO Lenny Johansson Samtliga nås via FM växel 010-820 00 99 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-09-02. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
2 september 2025
HANDLÄGGARE LOGISTIK
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Är du engagerad, serviceinriktad och söker stimulerande arbetsuppgifter inom logistik? Om enheten Fartygsutbildningsenheten ingår i Sjöstridsskolan (SSS) som stödjer de marina förbanden med utbildning, utveckling och förbandsträning. Vid skolan bedrivs utbildning som omfattar grundläggande soldat- och sjömansutbildning, grundläggande officersutbildning (Officersprogrammet, specialistofficersutbildningen), Högre specialistofficersutbildning (HSOU) samt yrkes och befattningsutbildning för anställd personal. Fokus för SSS verksamhet är att bidra till övriga de marina förbands förmåga till väpnad strid. Tjänsten handläggare logistik är placerad vid Sjöstridsskolans Fartygsutbildningsenhet. Arbetsplatsen är belägen i Karlskrona, där du kommer tjänstgöra i ledningen för enheten. Tjänsten utförs i Karlskrona, men kan under perioder innebära tjänsteresor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det övergripande syftet med tjänsten är att stödja FuE ingående delar inom logistikområdet. Arbetsuppgifterna omfattar handläggning, planering och du jobbar såväl självständigt som tillsammans med andra inom området logistik. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara följande: • Vara stödjande och rådgivande inom logistik, främst förnödenhetsförsörjning och teknisk tjänst • Utveckla logistiken avseende rutiner och order (Beställa, Anskaffa, Förvara, Vidmakthålla, Redovisa, Inventera, Återlämna) • Sammanställa och bereda underlag för redovisning och beslut innan genomförande KRAV Kvalifikationer • Godkänd relevant gymnasieutbildning, t.ex. teknisk inriktning eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom logistik • B-körkort Personliga egenskaper Tjänsten är mångsidig och kräver att du är flexibel och har god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är ambitiös och lösningsorienterad. Du har god social förmåga, en positiv inställning och är lyhörd. Du har god förmåga att planera och organisera ditt arbeta på ett effektivt sätt samtidigt som du följer givna prioriteringar och styrningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildning på materielsystem som förekommer inom Försvarsmakten t ex SAP, LIFT och RSF • Erfarenhet från arbete i Försvarsmaktens, förnödenhetsförsörjning och materielprocesser samt teknisk tjänst • Grundläggande militär utbildning • Pedagogisk förmåga/erfarenhet av att utbilda För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tjänsteresor kopplat till tjänsten kan förekomma. Upplysningar om befattningen Michael Åkesson 070-815 59 31 Upplysningar om rekryteringsprocessen Amanda Andersson 070-148 70 89 Begränsad tillgänglighet under veckorna 28-32. Vi återkopplar vid eventuella frågor så snart vi har möjlighet och rekryteringsprocessen återupptas i mitten av augusti. Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO-S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 010-828 50 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Servis sommar 2025
Sportbaren På Stortorget AB
Hovmästare och servitörer

Vill du bli en del av vår familj? Nu söker vi nya medarbetare. Vill du ha kul medan du arbetar och få folk att njuta av sitt besök på vår restaurang? Vi letar efter kollegor som kan gå med i vår ambition att skapa den bästa gästupplevelsen någonsin inom vår bransch. Kvaliteter vi värdesätter är kreativitet, sociala färdigheter och en passion för förstklassig service. Att vara anställd på vår restaurang i Karlskrona innebär att du är inblandad i en gemenskap och ett team där vi tillsammans utvecklar och förstärker kedjan och vårt varumärke. Så vill du bara vara med på en spännande restaurang resa och bli en förebild för andra restauranger, vara med och utveckla och påverka framtidens restaurangkedja? Då tycker jag att du ska söka och hänga med oss och vår härliga restaurang familj. Du kommer jobbar över sommaren med chans till förlängning efter sommar  Välkommen hem till oss på Stars and Stripes Karlskrona.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Arbetsterapeut till Habiliteringen Karlskrona
REGION BLEKINGE
Arbetsterapeuter

Är du arbetsterapeut och vill göra en positiv skillnad för personer med funktionsnedsättning? Då kanske du är vår nya kollega! Vi söker nu en arbetsterapeut till Habiliteringen i Karlskrona. Om oss Habiliteringen erbjuder insatser till personer med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar. Vi ger evidensbaserad vård utifrån gällande forskning och beprövad erfarenhet. Habiliteringen finns representerad med en avdelning i Karlshamn och en i Karlskrona men vi ser oss som en Habilitering och har ett nära samarbete över länet. Vi är ca 50 medarbetare varav 7 är arbetsterapeuter. För oss är det viktigt med ett personcentrerat samt hälsofrämjande förhållningssätt där vi arbetar för att skapa ett värde för patienten. Därför arbetar vi aktivt med tillgänglighet och ett gott bemötande. Hos oss arbetar du i en verksamhet där du har möjlighet att vara med och påverka utvecklings- och förändringsarbete. Som ny arbetsterapeut hos oss får du en grundlig introduktion och yrkeshandledning av erfaren yrkeskollega. Inom ramen för din anställning finns också möjlighet att vara med i utvecklings- och förändringsarbete. Vi ger dig dessutom möjlighet till teamhandledning, regelbundna yrkesträffar, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym. Om jobbet Habiliteringen erbjuder ett meningsfullt arbete med komplexa och utvecklande patientärenden. Vi arbetar i tvärprofessionella team och du kommer att arbeta både självständigt samt tillsammans med kompetenta yrkeskollegor och teamkollegor. Arbetet på Habiliteringen är fritt och varierande och du planerar själv din kalender i stor utsträckning. Du får möjligheten att arbeta utifrån ett livsperspektiv och utgöra ett stöd för våra patienter och dess nätverk.  Arbetsterapeuten är en viktig pusselbit i teamet bestående av sjukgymnast, specialpedagog, logoped, kurator, psykolog, sjuksköterska och läkare och det dagliga arbetet är varierande. Arbetsuppgifterna består av bedömning av aktivitets- och funktionsförmåga, insatser utifrån individuellt uppsatta mål, förskrivning av olika sorters hjälpmedel, handledning till patientens nätverk och utfärdande av intyg, exempelvis för bostadsanpassning. Arbetet sker i första hand inom habiliteringens lokaler men kan utifrån behov också förekomma i patientens närmiljö såsom förskola, skola, hem och daglig verksamhet. Det finns möjlighet att utföra vissa administrativa arbetsuppgifter på distans enligt överenskommelse. Ordinarie arbetstider är vardagar 8.00-16.30 och flexavtal tillämpas. Om dig Du som söker är legitimerad arbetsterapeut. Vi tar gärna emot nyexaminerade kollegor. Du utgår från patientens behov och involverar patienten samt dess nätverk i arbetet. Du jobbar effektivt tillsammans med andra och ser teamarbete som en tillgång för din profession.  Du tar på ett självklart sätt eget ansvar för ditt arbete, har förmåga att prioritera i arbetsuppgifter och kan snabbt ställa om vid ändrade förutsättningar. Du planerar självständigt din kalender utifrån en helhetssyn på verksamheten och utifrån samarbetet med kollegor. Du har också ett intresse för att skapa nya arbetssätt tillsammans med andra och ser digitala lösningar som naturliga möjligheter i ditt arbete. För att trivas och lyckas med arbetet hos oss behöver du även vara prestigelös både inför att ta till dig kunskap och erfarenheter men också inför att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter med kollegor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning.  Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).  Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

14 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Vikarierade avdelningschef i delat ledarskap till IVA
REGION BLEKINGE
Förvaltnings- och planeringschefer

Om jobbet Vi söker dig som under en period vill arbeta i ett delat och likställt ledarskap tillsammans med erfaren avdelningschef. Gemensamt har ni det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö, budget och verksamhetsutveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt teamarbete och hög professionalism. Personalstyrkan på IVA är stabil med hög kompetens och arbetsplatsen är oberoende av hyrpersonal. Du ingår i klinikens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med medicinskt ledningsansvariga läkare. När du börjar hos oss kommer du att erbjudas en individanpassad introduktion med kollegialt stöd från nära chefskollega och ledningsgrupp. Du rapporterar till verksamhetschefen som blir din närmsta chef. Om oss Intensivvårdsavdelningen med tillhörande uppvakningsenhet/ Post-OP ingår i Anestesikliniken som är en länsgemensam klinik för operations-intensivvårds och den steriltekniska verksamheten på sjukhusen i Karlskrona och Karlshamn. Anestesikliniken har drygt 270 medarbetare varav ett 70-tal tjänstgör inom intensivvården. Intensivvårdsavdelningen har sex bemannade vårdplatser och en tillhörande postoperativ enhet. Hit kommer patienter tillhörande alla kliniker på Blekingesjukhuset och i alla åldrar, från det nyfödda barnet till den fullvuxne. Om dig Gällande den formella kompetensen är kravet att du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, med fördel inom hälso- och sjukvård. Är du legitimerad sjuksköterska? - kanske med erfarenhet av intensivvård, och med dokumenterad chefserfarenhet från vårdområdet så är det meriterande men inte det viktigaste. Ledaregenskaper och personlig lämplighet överväger. Kanske har du funderat på att ta klivet och bli chef någon gång i framtiden men det har ännu inte blivit av? Nu har du chansen att för en period prova på ett meningsfullt chefsuppdrag med starkt stöd omkring dig. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har ett empatiskt förhållningssätt och värdesätter goda relationer. Du är lyhörd, uppriktig och tydlig i ledarskapet. Du är bra på att organisera, samordna medarbetarna och delegera arbetsuppgifter. Du kan fatta beslut samt genomföra dem. Vidare är du kommunikativ med god social kompetens. Du arbetar för en god arbetsmiljö. Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer planeras till v 34. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Erfaren fastighetsförvaltare till vår kund i Karlskrona
NearYou Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker nu en affärsmässig, handlingskraftig och självgående fastighetsförvaltare till ett spännande uppdrag i Karlskrona. Är du en fastighetsförvaltare som vill vara med och utveckla framtidens bostadsområden? Vill du vara med och skapa trygga, hållbara och prisvärda bostäder åt alla? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! I den här rollen blir du en viktig del av ett erfaret team där ni tillsammans ansvarar för både tekniska och ekonomiska frågor kopplade till fastighetsbeståndet – med fokus på kvalitet och långsiktighet. Du har ett helhetsansvar för den dagliga förvaltningen, där du driver planering av både underhåll och investeringar för att säkerställa en hållbar utveckling av fastigheterna. Du arbetar proaktivt med att följa upp resultat och driftsnetto inom ramen för fastställd budget. Tjänsten omfattar även ansvar för att analysera nyckeltal, följa upp avtal med entreprenörer samt identifiera möjligheter till förbättring och innovation i samarbete med exempelvis bovärdar och hyresgäster. Du är den som har överblick över skötsel, tillsyn och utvecklingsbehov inom ditt fastighetsområde, samt följer omvärldstrender och kvalitetssäkrar driften. Arbetet är relationsnära och du har en central samverkansroll där du samarbetar med kollegor inom förvaltning och teknik, liksom med externa aktörer och hyresgäster, för att leverera service i toppklass. Du rapporterar direkt till fastighetschefen. Vi erbjuder en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag dagtid. Uppdraget pågår i ca 1 år. Du blir anställd som konsult hos oss på NearYou och uthyrd till vår kund. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en mångårig dokumenterad erfarenhet inom området och eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, antingen från högskola eller yrkeshögskola, alternativt en utbildning och yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i rollen behöver du vara organiserad och ha en hög förmåga att arbeta strukturerat. Du har lätt för att samarbeta, sätter laget före jaget och är prestigelös, lärande och generös med att dela med dig av både erfarenheter och frågor. Du trivs i en miljö där flera processer pågår samtidigt och har förmågan att hantera oförutsedda situationer utan att tappa fokus på övergripande prioriteringar som uppföljning och kostnadskontroll i ett pågående projekt. Du strävar efter tydlighet i ditt arbete och uppskattar att tillsammans med kollegor hitta lösningar och driva arbetet framåt. Samtidigt tar du ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål, och du är inte rädd för att ställa frågor eller be om hjälp när det behövs. Det är viktigt att du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift, eftersom det är en central del av det dagliga arbetet. Du har god datorvana, är bekväm med att arbeta i MS Office-paketet och van att hantera digital information. Eftersom tjänsten kan innebära resor krävs även att du har B-körkort. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson på [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 31 juli 2025. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025