Boverket är den nationella myndigheten för planering, byggande och boende. Vi vill bidra till ett hållbart samhälle med bra boende i livskraftiga miljöer. Boverket har sitt huvudkontor placerat i Karlskrona, med ett mindre kontor i Malmö. Idag arbetar cirka 230 personer i myndigheten, bland annat arkitekter, civilingenjörer, ekonomer, jurister, kommunikatörer, planerare och samhällsvetare. Boverket arbetar sedan 2018 i matrisform, där de verksamhetsövergripande uppdragen/projekten leds av uppdragsägare och bemannas från verksamheten. Verksamhetsavdelning 1 rymmer fem enheter med fokus inom samtliga områden planering byggande och boende samt de verksövergripande uppdragen. Avdelningens ledning består av avdelningschef, fem enhetschefer, två uppdragsägare och en chef för det internationella sekretariatet. Din roll hos oss Chef för det internationella sekretariatet är en självständig roll där du förväntas leda och samordna Boverkets internationella arbete. Regeringen har instruerat alla myndigheter att framför allt fokusera på EU-politiken då många nya initiativ och regelverk kommer från EU. Du förväntas därför följa utvecklingen av nya EU-strategier och informera Boverkets ledning, och i förekommande fall även informera Regeringskansliet om konsekvenser som Boverket tidigt kan upptäcka för Sveriges del. Många av Boverkets medarbetare följer utvecklingen internationellt inom sitt expertområde och din roll blir till viss del att samordna Boverkets insatser. Du sammankallar därför återkommande till interna möten där informationsutbyte kan ske och du kan få rollen att utveckla grupper eller individer för att ytterligare stärka Boverkets insatser till hjälp för Sverige. De nordiska länderna samverkar inom Nordiska ministerrådet. Boverket ingår i samarbetet inom projektet Nordic Sustainable Construction där Boverket undersöker hur Norden skulle kunna få en starkare gemensam röst i EU inom specifika frågor som rör byggande, boende eller planering. Där sitter du med i ledningsgruppen som leds från Danmark där det finns ett sekretariat. Övriga områden inom detta treåriga samarbete är utveckling mot en cirkulär ekonomi, ökat livscykelperspektiv och en förbättrad klimatanpassning. Inom det nordiska arbetet ingår också att planera och tillsammans med Boverkets ledning genomföra årliga myndighetsmöten inom boende, byggande och planering. Det förekommer också besök från andra länder som vill lära sig mer om svenska byggregler, svenskt hållbarhetsarbete mm. Ibland finns även inbjudningar från andra länder och du leder dessa delegationer eller utser lämpliga medarbetare med rätt kompetens för respektive besök. De internationella frågorna tar olika mycket tid i anspråk över året. Förutom ditt internationella fokusområde förväntas du att ta ansvar för att driva andra uppdrag på Boverket som uppdragsägare. En uppdragsägare ansvarar för att beställa, leda, genomföra och överlämna utpekade regeringsuppdrag. Du är placerad på verksamhetsavdelning 1 med avdelningschefen som närmaste chef. Du ingår också avdelningsledningsgruppen tillsammans med fem enhetschefer och två uppdragsägare på avdelningen. Din kompetensprofil Som chef för det internationella sekretariatet och som uppdragsägare blir du en ledare på Boverket. Vi söker dig som har erfarenhet av framgångsrik ledarskap, företrädesvis från en politiskt styrd organisation. För att kunna representera Boverket bör du ha en stabil grund inom något av Boverkets verksamhetsområden samhällsplanering, byggande eller boende, samt goda kunskaper om helheten och om EUs funktionssätt. Du har en relevant akademisk utbildning kopplat till detta. Då rollen är mycket samarbetsorienterad, både nationellt och internationellt, är dina förmågor av yttersta vikt. Vi söker dig som har ett diplomatiskt sinnelag, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla nätverk under lång tid. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya eller komplexa frågor. Du behöver vara strategisk, målstyrd och driven. Men för att lyckas i rollen är det också mycket viktigt att du har en helhetssyn, samt är lyhörd och har stort samarbetsfokus. Vi värdesätter om du har förhandlingsvana. Du behöver vara bra på att formulera dig, skriftligt och muntligt på engelska och det är meriterande om du även behärskar ytterligare ett av de vanligaste EU-språken. Du är van att företräda din verksamhet externt. Boverket är en myndighet som ytterst arbetar på uppdrag av medborgarna. Vi söker dig som har en respekt och ödmjukhet inför rollen som statsanställd och ett stort intresse för samhällsfrågor! Anställningen Anställningen är placerad vid Boverkets nya huvudkontor (https://www.boverket.se/sv/om-boverket/boverkets-uppdrag/boverkets-nya-kontor/) i Karlskrona, där samtliga chefer och ledare i myndigheten är placerade. Här kommer du att få arbeta på en toppmodern arbetsplats som främjar ett aktivitetsbaserat arbetssätt, gemenskap och en hållbar arbetsmiljö. På Boverket finns också möjlighet att teckna överenskommelse om att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden, förutsatt att arbetsuppgifterna tillåter detta. Övrigt Avdelningschef Lennart Andersson går att nå för frågor från och med den 21 juli. I det fall att kontaktpersonerna har semester går det alltid att nå en HR-partner för frågor via Boverkets växel: 0455-35 30 00. För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Visma Recruit. Vid ansökan kommer dina personuppgifter att hanteras i enlighet med GDPR. Genom din ansökan samtycker du till hanteringen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt offentlighets- och sekretesslagen. Ansökan kommer att sparas av myndigheten i 2 år efter att rekryteringen avslutats (i enlighet med Riksarkivets föreskrifter om gallring). Har du skyddad identitet, referenser eller liknande du själv bedömer som olämpliga att lämna ut, tag kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet har Boverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Boendet har 48 lägenheter fördelat på 6 enheter, bostäderna ska underlätta för den enskilde att leva så självständigt som möjligt. Välfärdsteknik är inbyggt i boendet för att hjälpa och underlätta för den enskilde och personal. Boendet har en lugn och trygg utemiljö som stimulerar till utevistelse och är anpassad till individer med nedsatt rörlighet. Utefter promenadvägarna finns sittplatser och möjligheter till olika aktiviteter. Boendet ligger centralt i Rödeby och det är nära till affär, vårdcentral och apotek. Busshållplats finns i anslutning till boendet vilket skapar goda förutsättningar att använda kollektivtrafik. ARBETSUPPGIFTER Tillsammans med enhetschefen och sjuksköterska följa upp och bevaka kvalitetsarbetet i arbetsgruppen. Det kommer bland annat innebära uppföljning av att riktlinjer och rutiner följs och att arbetsgruppen arbetar med att uppnå verksamhetens fastställda mål. Vara stöttande och stödjande i de digitala lösningarna i vård och omsorgen. Den kvalitetsansvariga undersköterskan kommer samtidigt vara en del av arbetsgruppen och arbeta med ordinarie omvårdnadsarbete. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska. Du ska kunna uppvisa yrkesbevis. Företrädesvis undersköterska med specialistkompetens eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet och kunskap av medicinska uppgifter. Vi ser att du som söker: • har ett stort engagemang för vård- och omsorgsarbetet, är initiativrik och lyhörd för brukarnas behov och känner en självklar respekt för andra människor. • har erfarenhet och stort intresse av att arbeta med ett individuellt, salutogent samt ha ett rehabiliterande förhållningssätt utifrån fysiska, psykiska och sociala behov. • måste kunna arbeta i ett dynamiskt arbetslag, vara flexibel, förändringsbenägen och lyhörd. Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat och kunna entusiasmera dina kollegor. • har kompetens att ta emot delegering från sköterska och andra professioner i verksamheten samt främja ett gott samarbete. ÖVRIGT För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) Provanställning kan komma att tillämpas. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder 100 % i sysselsättningsgrad men med möjlighet till deltid. Arbetstid är förlagd natt men förekommer även kväll/dag. Karlskrona kommun arbetar med samverkanspass, vilket innebär att del av arbetstid kan komma att utföras på annan arbetsplats. I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Boendet har 48 lägenheter fördelat på 6 enheter, bostäderna ska underlätta för den enskilde att leva så självständigt som möjligt. Välfärdsteknik är inbyggt i boendet för att hjälpa och underlätta för den enskilde och personal. Boendet har en lugn och trygg utemiljö som stimulerar till utevistelse och är anpassad till individer med nedsatt rörlighet. Utefter promenadvägarna finns sittplatser och möjligheter till olika aktiviteter. Boendet ligger centralt i Rödeby och det är nära till affär, vårdcentral och apotek. Busshållplats finns i anslutning till boendet vilket skapar goda förutsättningar att använda kollektivtrafik. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag utgår från den enskilde hyresgästens integritet och utifrån vår värdegrund som bygger på att varje person är unik och värdefull. Ditt uppdrag är att vara en professionell yrkesutövare och arbeta utifrån att stärka den enskildes förmåga och resurser utifrån ett salutogent perspektiv. Uppgifterna innebär personlig omvårdnad, vardagliga sysslor såsom städ och tvätt, läkemedelshantering, sjukvårdsinsatser efter delegation och olika ansvarsområden. Därtill ska du inom ramen för ditt uppdrag utföra sociala aktiviteter med våra hyresgäster, både i grupp och enskilt, samt även utföra rehabiliterande insatser. Du ska arbeta aktivt med kontaktmannaskap, genomförandeplaner och social dokumentation. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska. Yrkesbevis ska kunna uppvisas. Datorvana och kunna dokumentera. Kunna tala och skriva god svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet från Procapita/Lifecare och APPVA. Uppdraget som undersköterska kräver pålitlighet och respekt för människors personliga integritet. Du har ett stort engagemang för omsorgsarbetet, är initiativrik och lyhörd för hyresgästers behov. Du ska ha förmåga att utföra den beviljade insatsen till den äldre utifrån hennes/hans individuella förutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt att genomföra det goda mötet med den äldre. Du ska kunna bidra till ett positivt arbetsklimat, vara förändringsbenägen, lyhörd och ha ett gott bemötande mot arbetskamrater och andra professioner. Det är viktigt att du har god datavana och intresse för ny teknik. ÖVRIGT För att komma ifråga för en anställning inom Äldreförvaltningen i Karlskrona kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Det är viktigt att korrekt utdrag beställs; Registerutdrag för arbete på HVB-hem och tänk på att beställa utdraget i god tid, då handläggningstiden kan vara ett par veckor. Information om beställning finns här Belastningsregistret - begär utdrag | Polismyndigheten (polisen.se) Provanställning kan komma att tillämpas. Karlskrona kommun arbetar med heltid som norm och erbjuder 100 % i sysselsättningsgrad men med möjlighet till deltid. Arbetstid är förlagd natt men förekommer även kväll/dag. Karlskrona kommun arbetar med samverkanspass, vilket innebär att del av arbetstid kan komma att utföras på annan arbetsplats. I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Vi söker säljare inom solenergi – självständigt arbete med frihet och egen bil Plats: Karlskrona Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Är du en driven och engagerad säljare med intresse för hållbara energilösningar? På Nordiska Energilösningar är vi experter på framtidens energiteknik. Vi erbjuder innovativa lösningar inom solenergi, energilagring och elbilsladdare. Nu söker vi en säljare som vill vara med och göra skillnad – både för våra kunder och för miljön. Om rollen: Som säljare hos oss blir du en viktig del av vårt team. Du ansvarar för att: Skapa och underhålla kundrelationer. Genomföra platsbesök på möten som bokas in av våra mötesbokare. Hitta kunder via uppsökande försäljning. Hantera varma leads och boka möten. Identifiera kundbehov och erbjuda skräddarsydda energilösningar. Designa solanläggningar och skapa offerter Vi erbjuder dig en spännande arbetsmiljö med stor möjlighet att påverka. Du får tillgång till moderna verktyg och stöd för att lyckas i din roll. Vi söker dig som: Är skicklig på att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer. Har erfarenhet av försäljning, särskilt inom B2B. Är målmedveten och självgående med ett stort driv. Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska. Har B-körkort (ett krav). Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med solceller eller andra energilösningar och om du har erfarenhet från program som PV-Sol och Solar Edge designer etc. Vi erbjuder: Fast lön och en attraktiv provisionsmodell. Bil Möjlighet att arbeta med marknadsledande produkter inom en snabbväxande bransch. En familjär arbetsmiljö där vi stöttar varandra för att nå framgång. Välkommen till oss på Nordiska Energilösningar – tillsammans bygger vi en hållbar framtid!
På Restaurang Seaside serverar vi måndag-fredag omkring 110 fantastiska lunchgäster. Vi tillhandahåller även catering i olika former och format. Efter sommaren står vi inför en förändring i det koncept vi idag erbjuder under lunchen, där vår strävan är att ta Seaside till nästa nivå. Nu söker vi en driven, självgående och framförallt glad kock till vår restaurang. Är du en lagspelare som älskar att laga mat? Uppskattar du dessutom att ha kul på jobbet och vill vara en del av vår resa? Tveka inte att söka! Kort om tjänsten För rätt person finns här stora möjligheter till utveckling! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för matlagning och gillar att jobba med råvaror som gör en meny lockande. En glad personlighet med ett stänk entreprenörskap passar som hollandaise på sparrisen för detta jobb. Vad säger kollegorna om Nordrest ”Hos oss arbetar alla tillsammans i ett team mot ett gemensamt mål: att leverera bra mat med riktigt bra service. Samtidigt har vi alltid roligt och skrattar mycket! ” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Vem är då vår nya drömkollega? Du är en glad filur med erfarenhet av kock- och serviceyrket som är van vid att skapa bra relationer och kontakter med gäster. Som person är du ansvarsfull, ambitiös och respektfull mot din omgivning. Vi vill att du har: 3-årig gymnasial kockutbildning eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Låter det som du? Bra! Uppfyller även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Tidigare arbetslivserfarenhet som kock Erfarenhet av menyplanering och varubeställning Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är både miljö- och kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 samt ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning Omfattning: 80% Tillträde: 04-08-2025 Lön: Enligt överenskommelse
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vi söker nu en biträdande rektor till en verksamhet som står på tröskeln till spännande förändringar och utmaningar. Spandelstorpskolan är en F-6-enhet som ligger i Lyckebyområdet. Hösten 2025 utökas elevantalet med drygt 100 elever och ungefär en klass/årskurs, vilket innebär att skolan sammanlagt kommer att ha ca 420 elever. Kättilsmålaskolan är en mindre enhet som ligger ungefär en mil norr om Spandelstorpskolan. Hösten 2025 ändras verksamheten från att vara en F-6-enhet till att bli en F-3-enhet. Samtidigt görs verksamheten till en så kallad tillikaenhet där skola och förskola arbetar tillsammans. Spandelstorpskolan, Kättilsmålaskolan och Kättilsmåla förskola har en gemensam skolledning och ett gemensamt Elevhälsoteam. Tillsammans behöver vi nu skapa ett nytt vi med stor ödmjukhet inför vad dessa förändringar innebär. Elevhälsoarbetet är hjärtat i vår verksamhet och vi siktar ständigt på att utveckla och anpassa detta arbete. Vi brinner för att skapa de bästa förutsättningarna att möta varje enskild elev eller varje enskilt barn på bästa sätt samtidigt som vi skapar en känsla av att vara delaktig och tillhöra en gemenskap. Vi lägger stor vikt vid att balansera mellan förebyggande och främjande samt åtgärdande elevhälsoarbete. För att kunna bedriva vårt arbete i enlighet med detta sätter vi gott relationsbyggande och tydlighet i främsta rummet. Vi ser vår del i ett barns och en elevs liv som ett ansvar i att öppna möjligheter för ett samhällsengagemang och ett gott liv. ARBETSUPPGIFTER I din roll som biträdande rektor så har du personalansvar som bl.a. innebär arbetsmiljöansvar. Du kommer arbeta tätt tillsammans med en rektor och ytterligare en biträdande rektor. I skolledningsgruppen fördelar vi vissa ansvarsområden mellan oss där du förväntas hantera dina områden självständigt samtidigt som vi i alla frågor strävar efter ett gemensamt förhållningssätt. Du kommer ha kontakt med och ansvara för möten med vårdnadshavare och elever. Som skolledare är du en viktig symbol för vår verksamhet. Vi ställer höga krav på ett professionellt bemötande och en god kommunikation både internt och externt. KVALIFIKATIONER Du ska ha en pedagogisk examen på högskolenivå med lärarlegitimation för årskurserna F-6. Du ska ha erfarenhet av chefsarbete med personalansvar, då verksamheten står inför att sjösätta de genomförda organisationsförändringarna, beskrivna ovan. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av och kunskap om, att arbeta med skolans styrdokument som exempelvis skollag och läroplaner. Vi ser gärna att du har förståelse för och erfarenhet av komplexiteten i att balansera det statliga och det kommunala uppdraget, samt att balansera mellan skollag och arbetsmiljölagar. Ytterligare är det meriterande med erfarenhet av att leda och organisera särskilt stöd-åtgärder som exempelvis enskild undervisning och särskild undervisningsgrupp. Erfarenhet av närvarofrämjande arbete, som exempelvis frånvaroutredningar samt arbete mot kränkningar som exempelvis kränkningsutredningar, enligt gällande lagstiftning samt erfarenhet av att arbeta i digitala system som används i Karlskrona kommun, exempelvis Visma, Draftit, Heroma och Adato. Vi söker dig som ser de utmaningar vi står inför som intressanta, och som precis som vi brinner för elevhälsoarbetet. Vi vill att du ser att viet är större än jaget i en verksamhet som alltid har eleven i fokus. I din ansökan ser vi fram emot att läsa om dina erfarenheter samt din beskrivning av din syn på samarbete, elevhälsoarbete och relationsbyggande. ÖVRIGT Rekryteringsprocessen är löpande vilket innebär att intervjuer och urval sker under hela processen, inte enbart efter sista ansökningsdatum. I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Rosenholmskolan är belägen på NKT Arena Karlskrona, som är en satsning på idrotten i Karlskrona. Området ligger nära naturen, centralt i kommunen, och med goda bussförbindelser. Här finns fantastiska möjligheter till motion, elitidrott och mycket annat. Rosenholmskolan är en kommunal skola åk 7–9, för den som vill satsa på sina studier och tycker om att idrotta. Rosenholmskolan strävar efter att skapa en motiverande och modern lärmiljö där eleverna ges goda förutsättningar att utvecklas kunskapsmässigt, socialt och idrottsligt. Vi söker nu dig med behörighet att undervisa i senare skolåren i svenska och engelska. Du är intresserad av att utveckla undervisningen med varierade arbetssätt, och ser användningen av digitala verktyg som naturlig. Du tycker om att arbeta i arbetslag, ser relationsbyggande med elever, kollegor och föräldrar som en förutsättning för ditt arbete, samt har ett stort engagemang för ditt arbete med våra ungdomar. En fördel är att du tycker om idrott och hälsa i en eller annan form! ARBETSUPPGIFTER Som lärare har du en central uppgift i att utveckla undervisningen genom att använda varierade arbetssätt. Du förväntas integrera digitala verktyg som en naturlig del av din undervisning för att skapa en modern och engagerande lärmiljö. En viktig del av ditt arbete är att etablera en trygg och studiemiljö i klassrummet, där eleverna känner sig säkra och motiverade att lära. Du kommer också att arbeta aktivt med att bygga starka professionella relationer med elever, vårdnadshavare, samt med dina kollegor, för att främja en positiv och samarbetsinriktad atmosfär på skolan. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare Legitimation att undervisa i årskurs 7-9 . Vi söker dig som har behörighet i ämne svenska och engelska. Vi söker söker dig är bra på att skapa och stärka samarbeten internt och externt, samt bygga nya relationer och vårda befintliga. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Om oss Thoraxcentrum har ett brett och varierande arbetsinnehåll och bedriver såväl akut som planerad verksamhet. Fullt dygnetruntansvar föreligger för koronarangio/PCI behandling liksom för thoraxkirurgi. Vi är en professionell kunskapsorganisation som kännetecknas av hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, ansvar och delaktighet. Klinikens uppdrag är att ge Blekinge, Kronobergs och till viss del Skånes invånare tillgång till högspecialiserad kardiologi som innefattar hjärt- och lungkirurgi, högspecialiserad och specialiserad vård inom områdena invasiv elektrofysiologi, pacemaker, ICD/CRT, invasiv kardiologi/PCI och TAVI. Upptagningsområdet för den högspecialiserade vården motsvarar ca 330 000 invånare. De cirka 250 medarbetare som finns på kliniken arbetar inom vårdavdelningar, mottagningsverksamhet, operationsverksamhet, intensivvårdsavdelning och röntgenavdelning. Målet är att skapa individuella möjligheter till kompetenshöjning och utveckling samt möjlighet till att bedriva forskning och avancemang inom kliniken. Flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym är förmåner som erbjuds medarbetarna. Vi arbetar också aktivt med utvärdering av våra flöden och patientprocesser för att på bästa sätt anpassa vården till varje individ. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Om jobbet Avdelningschefen har ansvaret för avdelningens dagliga verksamhet, utveckling, personalförsörjning och ekonomi. Du deltar aktivt i Thorax ledningsgrupp där klinikens nuvarande verksamhet och framtida utveckling behandlas. Ledaren som vi söker har uppgiften att stimulera och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna. På Thoraxoperation är det huvudsakliga arbetet förlagt till dagtid, med beredskapstjänstgöring i samband med akuta operationer och ingrepp. Operationssjuksköterskorna arbetar i team tillsammans med anestesisjuksköterskor, operatörer, anestesiologer och perfusionister. Avdelningschefen ska verka för att avdelningen intar en framskjuten placering inom de områden där vi verkar. Vidare bör du se det som naturligt att vara synlig i verksamheten och genom ett öppet arbetsklimat och gott samarbete skapa goda och hållbara relationer inom avdelningen samt gentemot andra kliniker och patienter. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som avdelningschef. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning om prövabehov föreligger. Hos oss får du arbeta i ett glatt gäng, där gott samarbete kombineras med självständiga arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett stimulerande och lärorikt arbete. När du börjar hos oss får du individuell inskolning med erfarna kollegor som stöd och kontinuerlig kompetensutveckling. Om dig Du drivs av att jobba målmedvetet i en dynamisk miljö med högt tempo och uppskattar de möjligheter till relationsskapande och samarbete som ledarskapet ger. Du är en god ambassadör ut i verksamheten och din egenskap att vara öppen för, och arbeta med, förbättringar gör dig till en förebild på avdelningen. Du bygger ditt ledarskap på att skapa ett ömsesidigt förtroende gentemot medarbetarna samtidigt som du inte är rädd för att delegera eller fatta beslut när det är nödvändigt. Du kan konsten att motivera andra och din förmåga att ”se helheten” smittar av sig på medarbetarna. Du delar och står upp för Region Blekinges värderingar och mål. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med arbetslivserfarenhet från vården, gärna från operationssjukvård. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap eller chefskap, alternativt ett starkt intresse av att växa in i den kompetensen. Har du breddat din erfarenhet med exempelvis en ledarskapsutbildning så är det meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att välkomna dig som chef hos oss. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Om oss Thoraxcentrum har ett brett och varierande arbetsinnehåll och bedriver såväl akut som planerad verksamhet. Fullt dygnetruntansvar föreligger för koronarangio/PCI behandling liksom för thoraxkirurgi. Vi är en professionell kunskapsorganisation som kännetecknas av hög vårdkvalitet, utvecklingsvilja, ansvar och delaktighet. Klinikens uppdrag är att ge Blekinge, Kronobergs och till viss del Skånes invånare tillgång till högspecialiserad kardiologi som innefattar hjärt- och lungkirurgi, högspecialiserad och specialiserad vård inom områdena invasiv elektrofysiologi, pacemaker, ICD/CRT, invasiv kardiologi/PCI och TAVI. Upptagningsområdet för den högspecialiserade vården motsvarar ca 330 000 invånare. De cirka 250 medarbetare som finns på kliniken arbetar inom vårdavdelningar, mottagningsverksamhet, operationsverksamhet, intensivvårdsavdelning och röntgenavdelning. Målet är att skapa individuella möjligheter till kompetenshöjning och utveckling samt möjlighet till att bedriva forskning och avancemang inom kliniken. Thoraxröntgen är en unik avdelning med två moderna interventionslab som utför både akuta och planerade undersökningar. På dessa interventionslab utförs koronarangiografier/PCI:er, ablationer och TAVI, samt en del av klinikens pacemakeringrepp. På Thoraxröntgen bedrivs arbetet i team och innebär att det finns ett flertal arbetskategorier anställda och/eller anslutna till thoraxröntgen. Interventionister, anestesiologer, kardiologer, arytmologer, IVA- och anestesisjuksköterskor arbetar på Thoraxröntgen, men har arbetsuppgifter på hela kliniken. Anställda medarbetare på Thoraxröntgen består av röntgensjuksköterskor och legitimerade sjuksköterskor. De arbetar framför allt dagtid men har även beredskapspass för att hantera akuta undersökningar för patienter med akut ischemisk hjärtsjukdom och/eller andra allvarliga kardiologiska tillstånd. I Thoraxröntgens uppdrag ingår även inskrivning av patienter i samband med planerad undersökning (i dagsläget första patienten på programmet) samt lungröntgen på THIVA och thoraxavdelningarna (röntgensjuksköterskorna). Patientunderlaget på Thoraxröntgen beräknas till cirka 1900 koronaangiografier/PCI, cirka 65 TAVI implantationer och cirka 300 ablationer per år. Flextid, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym är förmåner som erbjuds medarbetarna. Vi arbetar också aktivt med utvärdering av våra flöden och patientprocesser för att på bästa sätt anpassa vården till varje individ. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Om jobbet Avdelningschefen har ansvaret för avdelningens dagliga verksamhet, utveckling, personalförsörjning och ekonomi. Du deltar aktivt i Thorax ledningsgrupp där klinikens nuvarande verksamhet och framtida utveckling behandlas. Ledaren som vi söker har uppgiften att stimulera och utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna. Avdelningschefen ska verka för att avdelningen intar en framskjuten placering inom de områden där vi verkar. Vidare bör du se det som naturligt att vara synlig i verksamheten och genom ett öppet arbetsklimat och gott samarbete skapa goda och hållbara relationer inom avdelningen samt gentemot andra kliniker och patienter. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som avdelningschef. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning om prövobehov föreligger. Hos oss får du arbeta i ett glatt gäng, där gott samarbete kombineras med självständiga arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett stimulerande och lärorikt arbete. När du börjar hos oss får du individuell inskolning med erfarna kollegor som stöd och kontinuerlig kompetensutveckling. Om dig Du drivs av att jobba målmedvetet i en dynamisk miljö med högt tempo och uppskattar de möjligheter till relationsskapande och samarbete som ledarskapet ger. Du är en god ambassadör ut i verksamheten och din egenskap att vara öppen för, och arbeta med, förbättringar gör dig till en förebild på avdelningen. Du bygger ditt ledarskap på att skapa ett ömsesidigt förtroende gentemot medarbetarna samtidigt som du inte är rädd för att delegera eller fatta beslut när det är nödvändigt. Du kan konsten att motivera andra och din förmåga att ”se helheten” smittar av sig på medarbetarna. Du delar och står upp för Region Blekinges värderingar och mål. Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med arbetslivserfarenhet från vården. Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap eller chefskap, alternativt ett starkt intresse av att växa in i den kompetensen. Har du breddat din erfarenhet med exempelvis en ledarskapsutbildning så är det meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot att välkomna dig som chef hos oss. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Gör skillnad – varje dag, i någon annans liv! Vi söker en driven och flexibel personlig assistent till en 19-årig tjej som bor med sin familj i en villa på Hasslö, Karlskrona. Hon har flera intressen såsom att bada, lyssna på musik, promenera och fika. På dagtid går hon i skolan utan behov av assistans. Tjänsten avser därför främst dagar, kvällar och helger. Som personlig assistent kommer du att spela en viktig roll i att stödja och underlätta hennes vardag. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett varmt bemötande och kunna anpassa dig efter hennes behov. Arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien och omvårdnad. Enklare hushållssysslor. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Kommunikationsstöd i vårdkontakter. Assistera vid måltider och badhusbesök. Hjälp med av- och påklädning samt vid träning. Stöd vid förflyttningar. Vad vi söker hos dig? För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, positiv, lyhörd, påhittig, utåtriktad och aktiv. Du bör kunna anpassa dig till föränderliga förutsättningar och ta stort ansvar i din roll. Följande kvalifikationer är nödvändiga: Simkunnig. Tål pälsdjur. Körkort och tillgång till egen bil. Flytande i svenska i både tal och skrift. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Timanställning med introduktionspass för att se om arbetet passar dig och för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Arbetspass: Dag och kvällspass, samt helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Välj ett jobb för att visa detaljer