Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Närhet är ett utmärkande drag för BTH; nära till näringsliv och samhälle, nära till studenterna och nära till högskoleledningen. Närheten till havet är också mycket påtaglig på båda våra campus, och staden såväl som bostadsområden finns inom bekvämt cykelavstånd. BTH står för kvalitet och nytänkande och vill upplevas som ett öppet, spännande och kreativt lärosäte. Vi utvecklar ny kunskap genom vår forskning, som oftast sker i samverkan med omgivningen och med en tillämpning i sikte. Forskningen bidrar till en hållbar framtid, såväl direkt genom forskningsresultat som indirekt genom våra forskarutbildade och genom en forskningsanknuten grundutbildning. För att nå våra mål krävs motiverade och engagerade medarbetare som ges förutsättningar att leverera forskning och utbildning av högsta möjliga kvalitet. Arbetsmiljö och jämställdhet är självklara frågor på agendan och vi strävar efter ständiga förbättringar. Låter det som din framtid?Denna tjänst är kopplad till vår forskningsmiljö inom tillämpad hälsoteknik – med särskilt fokus på äldres hälsa, teknikens roll i vardagen och möjligheterna med AI och maskininlärning. Institutionen för hälsa, TIHA är en av sex institutioner vid fakulteten för teknikvetenskaper. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning inom hälsa, vård och omsorg med syfte att förebygga sjukdom, förlänga liv och främja hälsa utifrån samhällsmedborgarnas, patienternas och hälso- och sjukvårdspersonalens perspektiv. I vår verksamhet integreras forskning och klinisk verksamhet med teknisk kunskap för att främja ett bra liv. Inom ämnet Tillämpad hälsoteknik studeras hur hälsa ur ett individperspektiv och/eller populationsperspektiv direkt och indirekt kan relateras till teknikens tillämpning och dess konsekvenser. Förhållandet mellan hälsa och teknik studeras ur ett transdisciplinärt perspektiv. Ämnets transdisciplinära karaktär gör att forskningen kan belysa tillämpningar av teknik inom hälsoområdet från en mängd olika perspektiv och ansatser. Arbetsbeskrivning Som postdoktor kommer du att delta i flera pågående forskningsprojekt som samlar in och analyserar data om äldres hälsa, livsvillkor och teknikvanor. Forskningen syftar till att öka kunskapen om hur digitalisering påverkar äldre personers hälsa, vardag och livskvalitet – samt att identifiera möjligheter att stödja ett hälsosamt åldrande. AI och maskininlärning är centrala verktyg i projekten och används exempelvis för att • förutsäga hälsotillstånd såsom demens, depression och kroniska sjukdomar • klassificera data från röstinspelningar, sömnmonitorering och enkäter • identifiera mönster i stora mängder hälsodata från sensorer, journalsystem eller digitala beteenden • utveckla individanpassade insikter och lösningar som stödjer vård, egenvård och livskvalitet. Forskningsprojekten spänner över både tekniskt inriktade modelleringsstudier och tillämpade insatser i samverkan med hälso- och sjukvård, kommuner och regioner. Du förväntas bedriva självständig forskning, publicera vetenskapliga artiklar, delta i seminarieverksamhet och i viss mån handleda studenter eller juniora forskare. Upp till 20 % av arbetstiden kan komma att inkludera andra uppgifter än forskning. Den sökande förväntas aktivt delta i institutionens forsknings- och utbildningsverksamhet Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. I första hand bör den komma i fråga som har avlagt examen högst tre år före ansökningstidens utgång. Även den som avlagt examen tidigare bör komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer eller andra liknande omständigheter. Behörighetskraven och bedömningskriterierna beskrivs i detalj i BTH:s Riktlinjer för anställning och befordran av lärare, som finns i slutet av sidan Lediga tjänster (https://www.bth.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-tjanster). Meriterande kompetenser och erfarenheter Utöver kraven som beskrivs i arbetsbeskrivningen, behörighetskraven och bedömningskriterierna för anställningen, anses följande examina, kompetenser och erfarenheter meriterande: • Dokumenterad erfarenhet av tillämpning av AI och/eller maskininlärning inom hälsoområdet, särskilt kopplat till prediktion, klassificering eller mönsteranalys i stora datamängder. • Doktorsexamen inom tillämpad hälsoteknik, datavetenskap, medicinsk teknik, vårdvetenskap, folkhälsovetenskap eller annat relevant område. • Erfarenhet av arbete med data från äldre personer, t.ex. röst, sömn, fysisk aktivitet eller självskattningar. • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. • God samarbetsförmåga, självständighet och motivation att bidra till forskargruppens utveckling. • Förmåga att initiera eller delta i tvärvetenskapliga samarbeten. Tjänstgöringsort: Karlskrona. Tjänstgöringsomfattning: 100%. Varaktighet: Tillfällig anställning i 2-3 år, med möjlighet till förlängning. Den totala anställningstiden får dock inte överstiga 3 år. Tillträde: Enligt överenskommelse fr o m höstterminen 2025. Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utveckling. Sökande enhet: MS (Marinstaben) DSK (Driftstyrningskontoret) AST (AmfibieStödTräng) i Karlskrona. Om enheten Driftsstyrningskontorets AST-avdelning utformar och upphandlar tekniskt underhåll, både förebyggande och avhjälpande underhåll för marinens båtar och fartyg. Med professionella medarbetare genomför och utvecklar vi verksamheten tillsammans med övriga försvarsmakten (FM) samt i nära samarbete med försvarets materielverk (FMV) och industrin. Avdelningen består av ca 15 medarbetare med verksamhet i Karlskrona. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Bereda förebyggande och avhjälpande underhållsbehov, i dialog med förbanden som använder båtar och fartyg samt omvandla dessa behov till beställningar mot leverantörer • Som en naturlig del av tjänsten kommer projektledning att förekomma, då som stöd till sektionens produktionsledare • Kontrollera och kvalitetssäkra utfört underhåll efter genomfört arbete hos leverantör • Deltaga i och lämna tekniskt systemstöd vid analysarbete, studier, utveckling och anskaffning av nya och modifierade materielsystem samt vid framtagande av dokumentation • Föra dialog angående beställningar/översyner med leverantörer och förband • Kundföreträda inom eget teknikområde mot andra tekniska parter inom Försvarsmakten, Försvarets materielverk och industrin • I din roll som systemingenjör i skeppsteknik kommer du ha huvudansvar för underhållet på fartygens kringsystem såsom pumpar, hydraulik, kylmaskiner och växlar KRAV Kvalifikationer • Flerårig erfarenhet av drift eller och underhåll av fartyg inom skeppstekniskt område med maskinstyrka överstigande 3000kW • Du har examen från sjöingenjörsprogrammet • Erfarenhet av projektledning • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift • Körkort B Personliga egenskaper Då rollen innebär många kontaktytor har du en god samarbetsförmåga är ansvarstagande och du lyssnar till andra samt agerar på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Att väga samman komplex information och visa omdöme är något som faller sig naturligt för dig. Vidare är du strukturerad och planerar samt organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt inom givna tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av Försvarsmaktens tekniska system. Även annat systemarbete och kravhantering samt drift och underhåll av system, till exempel i form av tidigare tjänstgöring i teknisk befattning. Erfarenhet från fartyg med dieselelektrisk drift • Erfarenhet från att ha jobbat med klassningssällskap och deras regelverk För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. I tjänsten ingår tjänsteresor, främst inom Sverige. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Per Stening Mårten Ringborg Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zackrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln 0455-85 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utveckling. Sökande enhet: MS (Marinstaben) DSK (Driftstyrningskontoret) AST (AmfibieStödTräng) i Karlskrona. Om enheten Driftsstyrningskontorets AST-avdelning utformar och upphandlar tekniskt underhåll, både förebyggande och avhjälpande underhåll för marinens båtar och fartyg. Med professionella medarbetare genomför och utvecklar vi verksamheten tillsammans med övriga försvarsmakten (FM) samt i nära samarbete med försvarets materielverk (FMV) och industrin. Avdelningen består av ca 15 medarbetare med verksamhet i Karlskrona. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Bereda förebyggande och avhjälpande underhållsbehov, i dialog med förbanden som använder båtar och fartyg samt omvandla dessa behov till beställningar mot leverantörer • Som en naturlig del av tjänsten kommer projektledning att förekomma, då som stöd till sektionens produktionsledare • Kontrollera och kvalitetssäkra utfört underhåll efter genomfört arbete hos leverantör • Deltaga i och lämna tekniskt systemstöd vid analysarbete, studier, utveckling och anskaffning av nya och modifierade materielsystem samt vid framtagande av dokumentation • Föra dialog angående beställningar/översyner med leverantörer och förband • Kundföreträda inom eget teknikområde mot andra tekniska parter inom Försvarsmakten, Försvarets materielverk och industrin KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller för området relevant kompetens förvärvad på annat sätt • Flerårig erfarenhet av drift underhåll av fartyg inom skeppstekniskt område • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift • Körkort B Personliga egenskaper Då rollen innebär många kontaktytor har du en god samarbetsförmåga är ansvarstagande och du lyssnar till andra samt agerar på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Att väga samman komplex information och visa omdöme är något som faller sig naturligt för dig. Vidare är du strukturerad och planerar samt organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt inom givna tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Examen från sjöingenjörsprogrammet • Även annat systemarbete och kravhantering samt drift och underhåll av system, till exempel i form av tidigare tjänstgöring i teknisk befattning • Erfarenhet från att ha jobbat med klassningssällskap och deras regelverk • Erfarenhet och arbete med Brandsläcknings- och brandlarmsystem är inget krav men kommer i urvalsprocessen anses mycket värdefullt För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Arbetstid heltid. I tjänsten ingår tjänsteresor, främst inom Sverige. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Per Stening Mårten Ringborg Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zackrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln; 0455-85 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens IT-avdelning finns i Karlskrona, Stockholm och Göteborg. Avdelningen har ansvar för utveckling och drift av system som används av alla delar i Kustbevakningen, som stöd till kustbevakningstjänstemän och medarbetare på kontoren. IT avdelningen använder ett agilt arbetssätt och moderna verktyg samt strävar efter att kontinuerligt utvecklas för att kunna möta en omvärld i snabb förändring. Arbetsuppgifter Arbetar du idag som IT-tekniker och har ambition att utvecklas inom IT-förvaltningsområdet? I den här rollen som teknisk systemägare på IT-avdelningen kommer du ansvara för den tekniska förvaltningen av ett antal samhällsviktiga IT-system, både befintliga och tillkommande. Du kommer tillsammans med motsvarande förvaltningsroll i verksamheten ansvara för och driva arbetet med att både underhålla och vidareutveckla dina system. I rollen ingår även att vara kontakt mot Kustbevakningens IT-infrastrukturförvaltningar samt externa systemleverantörer. Exempel arbetsuppgifter som ingår: - Ansvara för IT-systemets funktionalitet ur ett tekniskt perspektiv - Ha ett nära samarbete med den som är funktionell systemägare för samma IT-system - Tillsammans med funktionell systemägare arbeta med förvaltningsplaner, budget och avtalsuppföljning. - Samordna alla parter på tekniksidan - Ansvara för att IT-systemet uppfyller de tekniska kraven för att kunna driftas på myndighetens IT-infrastruktur samt uppfyller tekniska säkerhetskrav - Ansvara för den tekniska omvärldsbevakningen och föreslå tekniska förbättringar Du kan även komma att fungera som delprojektledare eller medverka i både utveckling och/eller förvaltningsprojekt kopplade till befintliga IT-system eller vid utveckling av nya. Beroende på din profil finns möjlighet att anpassa din roll med vilka typer av system som blir ditt ansvarsområde. IT-system inom följande verksamhetsområden kan bli aktuella: - Ekonomi - Dokumenthantering - Personalplanering - Underhållssystem - Teknisk dokumentation - Intranät - UAS/UAW Kvalifikationer Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta inom IT-området i en liknande roll. Som sökande har du lägst gymnasieutbildning med eftergymnasial utbildning inom IT-området, gärna en akademisk examen eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren. Meriterande: - - Erfarenhet av samverkan med externa leverantörer. - - Erfarenhet av LOU och arbete med upphandlingar. - - Erfarenhet av arbete i en ITIL-organisation. - - Erfarenhet av budgetarbete och uppföljning samt hantering av avtal. - - Erfarenhet av IT-system inom aktuella verksamhetsområden. - - Erfarenhet som projektledare. - - Erfarenhet av förvaltning av IT-system som t.ex. systemägare, systemförvaltare, förvaltningsledare. Som person är du kommunikativ, lyhörd, och har en mycket god förmåga att samarbeta i grupp. Du är prestigelös, ansvarstagande och strukturerad samt att du därtill har en pedagogisk förmåga och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är modig och med ett stort engagemang för det du gör samt att du är van att arbeta professionellt och lösningsinriktat. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid såväl din utbildningsbakgrund och erfarenhet som dina personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kan tester komma att användas. Villkor Tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Karlskrona För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi på Skandinavisk Kompetensservice är nischade inom tekniska tjänster med spetskompetens. Vi tror på hög kvalitet och personlig service. Hos oss arbetar ett glatt gäng med fokus på sin yrkeskarriär. Vi har just nu ett stort intresse för våra tjänster och söker därför för anställning i Norge efter CNC-specialister med erfarenhet av svarvning och programmering i Mazatrol. Vi söker för anställning dig som har tidigare erfarenhet av att självständigt välja verktyg och rigga maskinen för varje nytt jobb. Du är van att använda ritningsunderlag och att skriva program i Mazatrol helt ifrån grunden. Du kommer att tillverka produkter till Subsea samt Olja och Gasindustrin i material så som Inconel, Super Duplex, Nitronic och 316. Små till medelstora detaljer i enstyck samt även i serier. Hjälp med boende och resor. Placeringsort: Drammen Ta kontakt för mer information.
Om tjänsten Vi söker nu efter mekaniker eller servicetekniker som vill fortsätta sin utveckling ur ett långsiktigt perspektiv hos en av våra kunder i Karlskrona! Vi söker efter dig som har ett intresse för teknik och service samt att meka, skruva, felsöka och leverera de bästa lösningarna till sina kunder! Arbetet kommer innebära service och montagearbete av lantbruksmaskiner där både felsökning, el, hydraulik och mekanik ingår. Service och underhåll sker både i verkstaden samt ute på fält hos lantbrukarna. De flesta manualer är på engelska, vilket innebär att du behöver grundläggande kunskaper i det engelska språket. Arbetet är förlagt på dagtid med start enligt överenskommelse. Din profil Vi söker efter dig som trivs i en varierande roll, där samarbete och problemlösningsförmåga är A och O. Vi tror att du har ett långsiktigt tänk och som person är ödmjuk inför att lära och utvecklas tillsammans med övriga medarbetare. Tidigare relevant utbildning eller erfarenhet kan vara inom området för fordonsmekaniker kopplat till traktorer, bussar, bilar, tåg, truckar eller båtar. Lämplig bakgrund är även om du tidigare arbetat som servicetekniker, med industriunderhåll eller med motorer. Vidare ser vi att du: - Har grundläggande datorkunskaper. - Kan kommunicera på svenska samt grundläggande kunskaper i engelska. Meriterande anses vara om du: - Tidigare arbetat med motorer. - Tidigare arbetat med traktorer och lantbruksmaskiner. - Har erfarenhet av el, hydraulik, felsökning och teknik. Tjänsten kräver att du har B-körkort. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett har sedan 1986 hjälpt tusentals personer att hitta sitt drömjobb. Våra kunder finns främst inom industribranschen och vi arbetar med ett brett utbud av tjänster, både för kollektivanställda och tjänstemän. Genom nära samarbete med vår kund och via vår rekryteringsprocess säkerställer vi att du är rätt person för jobbet. På vägen mot ditt nya jobb kommer du att ha personlig kontakt med en rekryterare från Ikett som guidar dig genom processen. Som en viktig del i rekryteringen får du besöka företaget och träffa dina nya kollegor. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Ni har goda kunskaper inom mat och råvarukännedom, Kan arbeta med att tillaga och förbereda Luncher, a la Carte och catering. Gärna erfarenhet av inköp Ni är Stresstålig och kan jobba i ett team med god samarbetsförmåga och även jobba självständigt. tjänsten är 100% och gäller omgående till sista Augusti med eventuellt förlängning Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Specialist inom allmänmedicin till Hälsohuset- en del av KRY Karlskrona Vem söker vi? Hälsohuset i Karlskrona söker nu ytterligare en specialist i allmänmedicin. Du ska ha svensk läkarlegitimation med specialistkompetens inom allmänmedicin. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Vi vill att du är en lagspelare som alltid arbetar med patientens bästa i fokus och att du har en positiv inställning till tekniska lösningar och förändringar som leder oss framåt. Du bör vara engagerad och ha god samarbetsförmåga och du trivs med att handleda studenter och utbildningsläkare. Om Hälsohuset Hälsohuset- en del av KRY finns på två ställen i Karlskrona, huvudenheten ”Vittus” och filialen ”Vedeby”. Vi är en privat vårdcentral som öppnade 2010 och ingår i Hälsoval i Karlskrona. Vi har drygt 14 300 listade patienter och är ca 50 fast anställda med olika kompetenser. Vi är ett härligt gäng med bra sammanhållning! Nu är vi även en del av KRY och har kollegor i den nationella digitala tjänsten, vilket gör att vi snabbt kan erbjuda patienterna kontakt med t ex psykolog, dietist, fysioterapeut och läkare online, som komplement till våra fysiska besök. Alla våra läkare på Hälsohuset arbetar också till viss del digitala besök för våra listade patienter, och på sikt kommer det vara möjligt att arbeta en del av arbetsveckan hemifrån. Vi erbjuder våra patienter snabb hjälp för lättare åkommor via vår lätt-akut som är öppen varje dag på både Vittus och Vedeby och bemannas av läkare och sjuksköterska i team. Läs mer om oss: https://www.hhkarlskrona.se/ Om KRY Kry grundades 2015 och driver både digital och fysisk sjukvård. Kry är Sveriges tredje största vårdgivare och omfattar 59 kliniker som integreras med den digitala vården. Läs mer om KRY: https://www.kry.se/ Ansök idag! Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten tillsätts när vi hittat rätt, så anmäl gärna Ditt intresse för tjänsten så fort som möjligt.
Fler och fler av de som är i behov av en hjälpande hand i vardagen väljer Prima Hemtjänst. Vi söker därför ny personal med hjärtat på rätt ställe, som vill vara med och utveckla vårt företag. Välkommen till ett riktigt bra gäng, där vi har varandras rygg i vått och torrt! Hoppas du söker till oss! #jobbjustnu OBS OBS! 1.) Undersköterskeutbildning, eller annan relevant utbildning. 2.) Telefonsamtal gällande tjänster undanbedes. 3.) Körkort är ett krav! Vi söker nu en glad och trevlig medarbetare, med mycket hjärta, till vår hemtjänst-grupp! Vi ser gärna att du kan jobba både dagar, kvällar och helger. Du har också möjlighet att anpassa din anställninggrad till den nivå som passar dig. Litegrann om dig Som medarbetare på Prima Hemtjänst är du en viktig del av vår verksamhet. Du har ett stort ansvar när du är ute hos våra kunder och representerar Prima. Vi ställer därför höga krav på våra medarbetare, varav de viktigaste är listade nedan. Du ska: ha körkort vara utbildad undersköterska tala flytande svenska ha ett brinnande intresse för att hjälpa människor Du ska helst: ha erfarenhet inom vård och omsorg Litegrann om företaget Primas mål är att kunna erbjuda den bästa hemtjänsten i Karlskrona. Vi är ett team, och hjälper varandra för att alla våra kunder ska kunna känna trygghet i sin vardag. Vi strävar ständigt efter att hålla en så hög kvalitet som möjligt i allt vi gör. Vi tänjer på gränserna för vad som är möjligt i vårdyrket för att ge våra kunder det där lilla extra som ofta betyder så mycket. Ditt ansvar som medarbetare är att gå i samma fotspår och med brinnande engagemang fortsätta ge våra kunder den omsorg och omtanke som de förtjänar. Om anställningen Denna annons gäller en s.k. timanställning. Det är en allmän visstidsanställning, där du själv bestämmer när du finns tillgänglig för arbete. Vår förhoppning är att du vill arbeta mycket, och vi prioriterar alltid de medarbetare som arbetar mycket. Det finns alltid en möjlighet för en eventuell tillsvidaretjänst i framtiden. Vi har inga s.k. S-turer, dvs långa helgpass med avbrott mitt på dagen, om inte medarbetaren önskar detta. Prima erbjuder alltid konkurrenskraftiga löner. Om ovanstående beskrivning passar dig, och du tror att just du skulle passa in i vårt gäng, så är du hjärtligt välkommen att söka till oss. Välkommen! CV och personligt brev skickas till oss på [email protected]. Därefter bjuds vissa in till intervju.
Gör skillnad – varje dag, i någon annans liv! Vi söker en driven och flexibel personlig assistent till en 19-årig tjej som bor med sin familj i en villa på Hasslö, Karlskrona. Hon har flera intressen såsom att bada, lyssna på musik, promenera och fika. På dagtid går hon i skolan utan behov av assistans. Tjänsten avser därför främst dagar, kvällar och helger. Som personlig assistent kommer du att spela en viktig roll i att stödja och underlätta hennes vardag. Du behöver vara trygg i dig själv, ha ett varmt bemötande och kunna anpassa dig efter hennes behov. Arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien och omvårdnad. Enklare hushållssysslor. Stöd vid sociala aktiviteter och fritidsintressen. Kommunikationsstöd i vårdkontakter. Assistera vid måltider och badhusbesök. Hjälp med av- och påklädning samt vid träning. Stöd vid förflyttningar. Vad vi söker hos dig? För att trivas i rollen är det viktigt att du är lugn, positiv, lyhörd, påhittig, utåtriktad och aktiv. På grund av arbetets art söker vi enbart kvinnliga kandidater. Du bör kunna anpassa dig till föränderliga förutsättningar och ta stort ansvar i din roll. Följande kvalifikationer är nödvändiga: Simkunnig. Tål pälsdjur. Körkort och tillgång till egen bil. Flytande i svenska i både tal och skrift. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Timanställning med introduktionspass för att se om arbetet passar dig och för att du ska känna dig trygg i din nya roll. Arbetspass: Dag och kvällspass, samt helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Välj ett jobb för att visa detaljer