Bli en del av vårt team – Vi söker en bartender till nya The Bishops Arms i Kiruna! Vi på The Bishops Arms Kiruna söker en engagerad och serviceinriktad bartender på 75% som vill vara med och skapa en förstklassig upplevelse för våra gäster. Om tjänsten Som bartender hos oss kommer du att: Servera ett brett sortiment av öl, vin och cocktails Skapa en välkomnande atmosfär för våra gäster Arbeta i ett sammansvetsat team med högt tempo Ha en nyckelroll i att etablera nya The Bishops Arms i Kiruna Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bararbete, älskar mötet med människor och brinner för god service. Kunskap om öl och whisky är meriterande. Vi erbjuder En spännande roll i en nyöppnad pub Trygg anställning med kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter inom Elite Hotels och The Bishops Arms Vill du vara med från start och skapa Kirunas nya samlingspunkt? Startdatum 1 Maj 2025. Ansök idag via länken nedan, och har du frågor eller funderingar? Hör av dig till vår F&B Manager Dan på [email protected]
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har också, efter överenskommelse med kommunen, samiska förskolor. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som elevassistent under skoltid till en klass eller ibland för en enskild elev. Efter skoltid övergår din tjänst till att vara elevassistent/fritidsledare på fritidshemmet. Du har förmåga att se alla elever och ta hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du bidrar till deras lärande under skoltid och fritidsvistelse. Du kan se och utgå från samspelet i gruppen för att utveckla elevernas förmåga att kommunicera samt lyssna till, tolka och förstå andras synpunkter och deras sätt att uttrycka sig. Du tycker om att bygga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Tillsammans med övriga kollegor i arbetslaget ska du ansvara för utveckling, planering, genomförande och uppföljning/utvärdering av verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med minst treårig gymnasieutbildning med pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i fritidshem och/eller som elevassistent. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att du har en dokumenterad samarbetsförmåga. Sökanden måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har också, efter överenskommelse med kommunen, samiska förskolor. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med skolans styrdokument och utifrån det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan. Att tillsammans med skolans personal delta i övrigt arbete på skolan. KVALIFIKATIONER Lärarexamen med giltig lärarlegitimation. Du behärskar nordsamiska, både muntligt och skriftligt. Har god kännedom inom den samiska kulturen. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har dokumenterad samarbetsförmåga. Sökanden måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har också, efter överenskommelse med kommunen, samiska förskolor. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med skolans styrdokument och utifrån det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på skolan. Att tillsammans med skolans personal delta i övrigt arbete på skolan. KVALIFIKATIONER Lärarexamen med giltig lärarlegitimation. Du behärskar nordsamiska, både muntligt och skriftligt. Har god kännedom inom den samiska kulturen. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du har dokumenterad samarbetsförmåga. Sökanden måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som anestesi och intensivvård speciallist sjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom anestesi och intensivvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i akutsjukvården. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att rädda liv – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som specialistläkare i allmänmedicin hos oss får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en ersättare – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja oss? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål vad gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder en rad uppdrag inom primärvården anpassade efter dina behov och preferenser. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar för patienterna. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar– Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos oss får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att hjälpa patienter – samtidigt som du har balans i livet. Vi tror på att bygga långsiktiga relationer där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Nu söker vi efter en driven och engagerad personbilssäljare till vår anläggning i Kiruna! Om rollen I rollen som säljare på Niemi Bil kommer du att guida kunden genom hela bilköpet, från start till mål. Bilen är ofta den största affär man gör i livet, och som säljare är det din uppgift att hjälpa kunden till rätt bil för just deras situation. Det är ett arbete där du bygger långvariga relationer med kunder, och din förmåga att skapa ett gott rykte för både dig själv och Niemi Bil är det som avgör din framgång i det långa loppet. Vi arbetar alltid efter att ha branschens nöjdaste kunder och detta möjliggör vi tillsammans som ett lag - och vi tror att du som söker den här tjänsten motiveras av lagarbete och att arbeta i ett nära sammansvetsat team. Vi på Niemi Bil ställer höga krav på kvalitet, engagemang och viljan att lära sig. Därför söker vi dig som älskar att tävla, är resultatorienterad och inte räds en utmaning. Tidigare erfarenhet av bilar är inte ett krav, utan du kommer utbildas och introduceras på plats, och få den hjälp du behöver för att lyckas. Vi värdesätter att du är nyfiken och öppen för att alltid lära dig lösa varje utmaning lite bättre än sist. Kvalifikationer B-körkort (manuell) är ett krav Flytande i tal och skrift för svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Minst två års arbetslivserfarenhet. Tidigare arbete med annan försäljning är meriterande. Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev i formuläret nedan. Rekrytering och intervjuer sker löpande - så om du är intresserad vänta inte med din ansökan! Övrigt Du kommer att arbeta på vår anläggning i Kiruna. Tjänsten är på heltid och utgår från 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald – vi tror på att fler perspektiv ger oss möjligheter till ännu bättre kundservice. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Stefan Patomella, [email protected], 073 823 89 10. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Ta möjligheten att bli en del av vårt team på Icehotel – en av Sveriges mest ikoniska sevärdheter och drömdestinationer för besökare från hela världen. Icehotel kombinerar traditionella hotellrum och stugor med vårt unika Icehotel 365 – en konsthall på dagen och ett hotell på natten. Har du ett öga för detaljer och vill arbeta i en dynamisk miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Ansvarsområden och arbetsuppgifterSom en del av vårt housekeeping-team kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa en trevlig vistelse för våra gäster. Städning av stugor, hotellrum och deluxe sviter i Icehotel 365 Städning av allmänna ytor som reception, restaurang och kontorsområden Hantera och tvätta hotelltvätt Viss städning kan även förekomma i personalboenden Kvalifikationer och färdigheter Vi söker dig som är noggrann, självständig och som har en stark känsla för service. Erfarenhet av liknande arbete inom hotell eller städning Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och/eller engelska Förmåga att arbeta effektivt under press och hantera flera uppgifter samtidigt Flexibel och trivs att arbeta i ett team Personliga egenskaper Som person är du positiv, engagerad och har ett öga för detaljer. Du är initiativtagande, kan arbeta självständigt och är redo att ge det lilla extra för att överträffa våra gästers förväntningar. Erfarenhet inom hotell- och turismnäringen är meriterande, men inte ett krav. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du är medborgare i ett EU-land eller har giltigt arbetstillstånd i Sverige. PersonalförmånerVi på Icehotel värnar om vår personal och erbjuder flera förmåner. Vi uppmuntrar vår personal att prova våra egna aktiviteter som isskulptering, Norrskenssafari och skidtur. Vi erbjuder personalboende Heltidstjänst; dagtid samt helger Tillsvidare anställning med sex månader provanställning Startdatum: April eller enligt överenskommelse Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten? Kontakta [email protected]. English below A chance to develop together with us at Icehotel - one of Sweden's top attractions and mentioned year after year as a dream destination by people worldwide. The business consists of traditional hotel rooms and cottages, Icehotel 365 a hotel by night, and an art gallery by day. Are you detail-oriented and want to work in a dynamic environment? Then this might be the job for you! Responsibilities and tasksAs part of our housekeeping team, you will play a crucial role in ensuring a pleasant stay for our guests. Cleaning cabins, hotel rooms, and deluxe suites in Icehotel 365 Cleaning public areas such as reception, restaurant, and office spaces Take care of hotel laundry Some cleaning may also occur in staff accommodations Qualifications and skills We are looking for someone who is thorough, self-reliant, and has a strong sense of service. Experience in similar work in hotels or cleaning Good communication skills in Swedish and/or English Ability to work efficiently under pressure and handle multiple tasks simultaneously Flexible and enjoys working in a team Personal qualities You are positive, committed, and have an eye for details. You are proactive, can work independently, and are ready to go the extra mile to exceed our guests' expectations. Experience in the hospitality industry is advantageous but not required. To be considered for this position, you must be an EU citizen or hold a valid work permit for Sweden Staff benefitsWe care about our staff and offer several benefits. We encourage our staff to try our activities such as ice sculpting, northern light safari, and skiing. We offer staff accommodation Full-time position; daytime and weekends Permanent employment with a six-month probationary period Start date: April or by agreement Looking forward to your application! If you have questions about the position, don't hesitate to get in touch with [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer