Fysioterapeut/Rehabkoordinator till Kristianstadskliniken
Prima Vård Sverige AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut som även vill ta dig an rollen som rehabkoordinator. En hybrid roll där du får vara med och bidra till våra patienters väg tillbaka till hälsa och arbete! Vill du arbeta i en verksamhet där du får kombinera kliniskt arbete som fysioterapeut med det viktiga uppdraget som rehabkoordinator? Nu söker vi dig som är legitimerad inom fysioterapi och vill arbeta med både behandling och samordning av rehabilitering. Har du inte erfarenhet i rollen som Rehabkoordinator – ingen fara, vi erbjuder dig utbildning! Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut kommer du att arbeta med att: - Bedöma, behandla och följa upp patienter - Utformning av individuellt anpassade behandlingsplaner med fokus på att stärka patientens funktion och självständighet. - Samverkan med övriga yrkesprofessioner såsom läkare, psykolog och rehabkoordinator för en helhetssyn i patientens vård Som rehabkoordinator kommer du att: - Träffa sjukskrivna patienter, ofta med psykisk ohälsa eller stressrelaterad problematik. - Genomföra kartläggningssamtal och upprätta rehabiliteringsplaner i dialog med patient, behandlande läkare och andra aktörer. - Delta i samverkan med vårdcentralens läkare, psykologer och övrig personal kring komplexa ärenden. - Samordna kontakter med externa aktörer som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och arbetsgivare. - Hålla flerpartssamtal och följa upp patientens väg tillbaka till arbete eller annan sysselsättning. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut med minst två års erfarenhet. - Gärna erfarenhet inom primärvård. - Har vana av att arbeta både självständigt och i team. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande med god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd för patienternas individuella behov. Vidare ser vi gärna att du är positiv, engagerad och öppen för nya utmaningar. För att trivas i rollen är det bra att du är flexibel och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Har du frågor?  Välkommen att kontakta Verksamhetschef Lena Klingsand, telefon :073-1448490 eller [email protected] alternativt Malin Andersson, [email protected]. Mottagning Kristianstadkliniken slog upp portarna den 4 september 1994 på Östra Boulevarden 56. Idag finns vi på Döbelnsgatan 9 på tre våningsplan. Sedan den 1 maj 2009 är vi en del av Hälsovalet och har i dagsläget över 13 500 listade patienter. Vi på Kristianstadkliniken har som mål att genom ett professionellt bemötande erbjuda vård av högsta kvalitet. Vi arbetar för en bättre hälsa och värnar om en miljömässigt hållbar utveckling. Hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Skåne har utsett Kristianstadkliniken till Skånes bästa vårdcentral 2021. Genom en hög andel listade till fast läkarkontakt, goda resultat när det gäller nationella patientenkäten samt ett arbetssätt med fokus på kvalitet är ambitionen att fortsätta vara en vårdcentral av högsta klass. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/kristianstadkliniken Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konstruktör
Jobway AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en konstruktör inom maskinteknik och drivs av ny innovation och kreativitet? Söker du efter en arbetsplats med god gemenskap och korta beslutsvägar? Tveka inte att skicka in en ansökan! Värmebaronen söker just nu en konstruktör till utvecklingsteamet i industrianläggningen i Österslöv utanför Kristianstad! Som konstruktör hos Värmebaronen kommer du att arbeta tillsammans med produktutvecklare med både innovation och förbättringsarbete av standardsortimentet och utveckling av kundanpassade lösningar, från idé till färdig produkt. Du ansvarar även för att säkerställa produktkvaliteten samt att se till att samtliga krav och standarder uppfylls och att bolaget är ständigt uppdaterat inom dessa. I tjänsten ingår också att bistå supporten med teknisk expertis. För att lyckas i tjänsten har du: Flerårig praktisk erfarenhet av konstruktionsarbete i svetsad plåt Ingenjörsexamen med inriktning maskin. Goda kunskaper i CAD-verktyget Inventor och Vault. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav och du måste kunna läsa och förstå gällande standarder Det är även meriterande om du har kunskaper inom tryckkärl och el. För att lyckas i tjänsten behöver du vara innovativ, kreativ och använda fantasin på ett konstruktivt sätt och se problem som en utmaning och lösa dessa på bästa sätt. Du är självständigt lagd och bra på att leda dig själv samtidigt som du har förmågan att samarbeta med andra i grupp. Du värderar struktur, planering samt ordning och reda och du har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning. Din nyfikenhet, kompetens och energi bidrar till att skapa bra tekniska lösningar. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Värmebaronen med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyren, [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Värmebaronen Värmebaronen är en av Sveriges ledande tillverkare av värmeanläggningar. Våra produkter är kända för hög kvalitet och lång livslängd. Från vår anläggning i Österslöv utanför Kristianstad levererar vi produkter till stora delar av världen och innovationskraften samt tillväxten är god. Då vi vill bli ännu bättre på att anpassa och utveckla våra produkter efter marknadens behov söker vi nu en konstruktör till vårt utvecklingsteam.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Utbildad barnskötare

På Magleladans förskola erbjuder vi en unik miljö, förskolan ligger vackert beläget i utkanten av Maglehem. I väst betar korna och mot öst skymtar havet. Hos oss har barnen sällskap av kaniner, höns och våra två grisar. I denna härliga miljö får våra barn på förskolan spendera sina dagar som vi hjälps åt att måna om. För oss är det viktigt att alla barn har en trygg miljö med plats att utvecklas och lära. Magleladan är en ekonomisk förening som drivs av en styrelse bestående av personal på förskolan. Föreningen skall verka för en kvalitativ och stimulerande förskoleverksamhet, samt tillgodose barnens individuella behov av trygghet och varaktiga relationer. Du som söker ska vara en utbildad barnskötare med erfarenhet av att arbeta på förskola. Du är en tydlig och engagerad barnskötare som kan hantera förändrade situationer, vara flexibel i ditt arbete, vara transparant, se möjligheter och ha ett intresse för att arbeta både med barn, djur utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du som söker har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis på din barnskötarutbildning. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. Tjänsten är på 75% men eventuellt mer beroende på barngruppens behov. Tillträde 11 augusti till den 21 december, ev förlängning över vårterminen.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Gjuteriarbetare till företag i Sölvesborg!

Om företaget Vår kund i Sölvesborg är inne i en expansiv period och behöver förstärka sin produktionsenhet med en gjuteriarbetare. Företaget vi hjälper att rekrytera till är en pålitlig legotillverkare av kompletta system. I Sverige finns den 5 000 m² stora anläggningen i Sölvesborg. Här arbetar ca 50 medarbetare med pressgjutning, bearbetning, ytbehandling och montering. Med ett unikt koncept kontrollerar de hela kedjan, från tillverkning av formverktyg till leverans av kompletta system, i små och stora kvantiteter. Kundens produkter återfinns bland annat inom de medicintekniska områdena och hos tillverkare av professionella utrustningar för restauranger/storkök. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att hålla i gång maskinerna, förbereda och smälta material och att utföra kontrollmätning samt justeringar på detaljer. Du kommer i kontakt med både små och stora verktyg. Arbetet innefattar även traverskörning. Arbetstiden är förlagd till 2-skift alternativt ständig natt. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en verkstadsteknisk utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet inom området. Du har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för maskiner. Skruvar och mekar du också på fritiden är det ett plus. Som person är du självgående, samtidigt som du har förmåga att arbeta i team. Du har en hög arbetsmoral och är engagerad. Viktigt är att du är noggrann och tar ansvar för dina egna arbetsinsatser. Du har även goda kunskaper i det svenska språket. Det är meriterande om du har truck och traverskort. Information och kontakt Anställningen börjar med en visstidsanställning om 6 månader hos oss på Wikan Personal som sedan förväntas övergå till anställning hos vår kund. Tillträde sker efter överenskommelse. Bor du utanför Sölvesborg är B-körkort ett krav. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Sista ansökningsdag är den 29/6. Vid funderingar kontakta Hanna Nyberg 044-590 65 14. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Arbetsterapeut Kristianstad
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsterapeuter

Engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ögonsjuksköterska till ögonmottagning i Kristianstad
REGION SKÅNE
Övriga specialistsjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du en person som gillar en arbetsplats som kännetecknas av höga patientflöden som ställer krav på planering, framförhållning och att snabbt kunna ställa om till nya förutsättningar? Då ska du söka rollen till vårt fantastiska team! Verksamhetsområde Ögon är ett spännande och roligt medicinskt område att arbeta inom. Vi har både ögonmottagning och egen operationsverksamhet som ryms i våra egna lokaler. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, ortoptister, optiker, undersköterskor, medicinska sekreterare, administratörer samt förrådsbiträde. I verksamheten finns en bred kompetens och goda möjligheter till handledning och kompetensutveckling. Vi sätter patienten i fokus och vill att våra patienter ska få den bästa möjliga vården och ett gott bemötande. Vi siktar på att bli framtidens mottagning och arbetar aktivt med olika förändringsprojekt. För oss är det viktigt att vår personal är välutbildad. Då vi har hög kompetens internt tar vi tillvara på den genom kontinuerlig utbildning till våra medarbetare inom olika områden inom verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder ett dynamiskt och varierat arbete tillsammans med våra kollegor inom verksamheten. Som ögonsjuksköterska kommer du att möta patienter med en rad olika ögonsjukdomar. Du kommer att utföra olika undersökningar, ha egna mottagningar, förbereda patienter inför läkarbesök, administrera behandlingar och ge rådgivning. När du börjar hos oss erbjuds du ett introduktionsprogram som utgår ifrån dina tidigare erfarenheter samt att du får en utsedd mentor. För oss är det betydelsefullt att du som medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas med verksamheten. Arbetet är förlagt måndag till fredag och vi har jourverksamhet mellan klockan 8:00 och 17:00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning med inriktning ögonsjukvård oftalmologisk omvårdnad eller likvärdig utbildning med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt är nyfiken och intresserad av ögonsjukvård. Språkkunskaper i svenska språket motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att passa in hos oss ser du samarbete som en självklarhet och ser teamet som en betydelsefull del i arbetet. Vi vill att du, precis som vi, värdesätter ett arbete som präglas av det egna ansvaret, delaktighet och att du har ett positivt förhållningssätt. Du bidrar till ett öppet och trivsamt arbetsklimat. Därtill ser vi gärna att du är noggrann, kreativ, strukturerad, har förmåga att tänka nytt och kan förmedla förslag och nya idéer. Du tar även hand om patienterna utifrån deras behov och ger dem ett gott bemötande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Shop Manager (vikariat) - C4
Rituals Cosmetics Sweden AB
Chefer inom handel

Om rollen Som Rituals nya butikschef ansvarar du för butikens kundupplevelse och försäljningsmål. Detta innebär bland annat att du: Har ett nära samarbete med Area Manager för att driva butikens försäljning, uppsatta KPI:er och framgång i din butik. Månadsvis utveckla planer baserade på produktivitetsmål. Säkerställer optimal butiksadministration (HR och rekrytering, schemaläggning kassakontroll och säkerhet), samt hantera butikens budget. Hanterar produktsaldo och vardagliga butiksrutiner som att hålla ordning på lagret och se till att butiken är ren och fräsch. Driver välmående och engagemang bland anställda genom regelbundna, personliga möten som skapar genuina relationer med butiksteamet. Du organiserar även butiksmöten för att fira framgångar och reflektera över punkter som kan utvecklas vidare. I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Kravspecifikation Som butikschef är du en inspirerande, stöttande och resultatinriktad ledare. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och driva andra att nå sin fulla potential. Utöver detta har du: Minst 3 års relevant butikschefs - erfarenhet inom detaljhandel eller kundservice. Kunskaper inom ledarskap (t.ex. kommunikation och coachning samt utveckla andra). Förmåga att vara lösningsorienterad och fatta beslut. Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ. Goda system- och datakunskaper. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder ett vikariat på heltid. Tidsbegränsad anställning: 1/9-25 - 1/10-26 Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess! I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Star Assistant Mercedes Kristianstad
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Star Assistant på vår Mercedes anläggning i Kristianstad. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Star Assistant är du, det första ansiktet våra besökare möter. Din huvudsakliga uppgift består i att säkerställa att våra besökare får hjälp av rätt person i rätt tid. I arbetet ingår även andra administrativa uppgifter såsom bland annat ansvar för utställningsområdet, vara behjälplig med provkörningar, digitala in- och utcheckningar samt stötta säljare och servicepersonal i deras arbete.  Nyckelkompetenser/förmågor: Förmåga att hantera stressiga situationer med lugn och beslutsamhet Vara lösningsorienterad Förmåga att engagera och entusiasmera kunder och personal Positiv och ha förmågan att se och utföra uppgifter som behövs Grundläggande kunskaper inom Microsoft Office 365 samt generell IT-kompetens Öppen för flexibla arbetstider Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent till man i Kristianstad
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till man i KristianstadVi söker dig som vill göra verklig skillnad – varje dag. Vår kund är en man i 70-årsåldern som bor i Kristianstad. Han lever med en obotlig muskelsjukdom som gör att han behöver hjälp med allt i sin vardag – från personlig hygien och medicinering till matlagning, hushållsarbete och förflyttningar. På grund av sjukdomen har han begränsad energi, och det är därför viktigt att du kan arbeta lugnt, tyst och med stor lyhördhet. Du fungerar som hans förlängda armar och ben – när han signalerar att han behöver hjälp, är du där. Det är inte en social roll i första hand, utan en praktisk och närvarande sådan. Kunden är en välvuxen man och vissa moment kräver att du är fysiskt stark och inte rädd för att ta i. Under tyngre delar av arbetet sker dubbelbemanning. Kunden har även diabetes, vilket du behöver kunna ta hänsyn till i det dagliga stödet. Vi söker dig som: Har god fysik och är trygg i att ge praktiskt stöd Är lyhörd, lugn och respektfull Har förmåga att arbeta självständigt, men även i team Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller liknande vård- och omsorgsarbete (meriterande, men inte ett krav) Är rökfri och pratar god svenska Arbetstid: Tjänsten omfattar varierande arbetstider – dag, kväll och natt. Under natten ingår 5 timmar jour.  Tjänstgöringsgrad: heltid/deltid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Däckmontör/Lastvagnar/ sökes till Däckia i Kristianstad
Däckia AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Vi söker en driven och självgående montör, primärt för LV-sidan till vår verkstad i Kristianstad. Verkstaden arbetar med både tunga och lätta fordon och du ingår i ett team med fyra medarbetare. Då tjänsten i huvudsak berör tunga fordon söker vi dig som tidigare har arbetat med att montera och skifta hjul på tyngre fordon såsom lastbilar, bussar, entreprenad, lantbruk mm. Även arbete på fältet med servicebil ingår. Detta är ett yrke som passar dig som är villig att hugga i, gillar lagarbete, och tycker att det är kul att träffa kunder. Då arbetsbelastningen kan variera förekommer en del övertid, framför allt i högsäsong. Vi ser gärna att du är van vid kundkontakter och har hög servicekänsla. Vi söker dig som: har erfarenhet som däckmontör och kört servicebil är en positiv person som har ett intresse för service tycker om att arbeta självständigt och tar eget ansvar är flexibel, stresstålig och gillar att arbete i högt tempo B-körkort, är ett krav och att köra servicebil ingår i tjänsten. C-kort är meriterande. svenska språket i både tal och skrift. Din personlighet värderas också högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar. Tidigare erfarenhet från arbete inom motorbranschen och erfarenhet av personvagnar, lastvagnar som entreprenad är meriterande. Vill du veta mer? Kontakta Henrik Nyman, platschef, [email protected] . Välkommen med din ansökan till: [email protected] senast den 1 jiöo 2024. Urval sker löpande. Om Däckia: Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 63 helägda verkstäder och ca 50samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken för allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025