Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter Nu söker vi kreativa och aktiva assistenter till våra kunder som studerar på Furuboda Folkhögsskola. Vi letar efter dig som är ansvarsfull, pålitlig och har god empatisk förmåga samtidigt som du är pratglad och skojfrisk. Du bör vara flexibel när det gäller arbetstider och kunna anpassa dig till olika situationer. Arbetsuppgifterna innefattar att följa kunden under skoltid samt på fritiden och hjälpa till med all ADL (allmän daglig livsföring). Arbetsplatsen är där kunden befinner sig, d v s primärt på Furuboda Folkhögskola men tjänstgöring på annan ort förekommer under loven. Arbetstiderna är varierande och innefattar dag/kväll/natt (jour) samt helgtjänstgöring. Tjänstgöringsgrad: 60% samt vid behov Det finns husdjur både i skol- och hemmiljö varpå det är mycket viktigt att du är bekväm med både hund och katt. Om du tror att du är rätt person för denna spännande roll, skicka in din ansökan med ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är intresserad av att bli personlig assistent. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team! Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer Erfarenhet av liknande arbete samt epilepsi och lågaffektivt bemötande är meriterande, men inte ett krav. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Körkort och bil är ett krav. Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans
Balansgruppen söker en Föreståndare till våra två HVB-hem, Balans HVB och Vågen HVB belägna i nordöstra Skåne. Vi arbetar med insatser för ungdomar 13–18 år som har sexuella beteendeproblem. Övergreppsspecifika insatser syftar till att hjälpa ungdomar och deras omsorgspersoner för att minimera risken för ungdomen att återfalla i sexuella beteendeproblem. Arbetet är evidensbaserat vilket innebär att man väger samman expertis med bästa tillgängliga kunskap och klinisk erfarenhet. Föreståndaren har, förutom sina specifika arbetsuppgifter, tillsammans med Biträdande föreståndare ansvar för det dagliga arbetet och säkerställer att verksamheten håller en god kvalitet. Föreståndaren och Biträdande föreståndare har chefsansvar för ett HVB-hem var. Som chef leder och fördelar man arbetet utifrån sitt mandat och sin befogenhet i organisationen. Vi söker dig som är socionom och som uppfyller kraven från IVO. För denna typ av verksamhet regleras kraven på att föreståndaren ska ha relevant högskoleutbildning, erfarenhet av liknande verksamhet och personlig lämplighet. Vi ser gärna att du även har utbildning/erfarenhet av arbete med metoderna KBT och DBT. Att ha erfarenhet av att arbeta med sexuella beteendeproblem är meriterande. Du ska ha erfarenhet av chefsbefattning och skall kunna leda medarbetarna med tydlig kommunikation och öppenhet. Du ska vara van vid att dokumentera och argumentera i skrift och tal och behärska det svenska språket. Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas. Arbetet bedrivs på plats på HVB-hemmen. Gå gärna in på www.balansgruppen.se
Bli vår nya karriärkonsult i Kristianstad - välkommen med Din ansökan idag! VILKA ÄR VI? Jobcenter arbetar på uppdrag från Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha 2 (ROM2). ”ROM2” är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid och våra karriärkonsulter stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier. Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan! OM TJÄNSTEN: -Karriärkonsult på deltid initialt 50% med placering på vårt kontor i Kristianstad. Baserat på deltagarantalet är tjänsten 50% till att börja med. Du har god möjlighet till utökning när deltagarantalet ökar. -Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse. Som karriärkonsult hos Jobcenter kommer du vara med att ansvara för och bygga upp verksamheten på ditt kontor. En del av arbetet innebär att arbeta individuellt med deltagarna och den övriga tiden lägger du på ditt befintliga nätverk av arbetsgivare, samt att utveckla och utöka detta för att optimera chanserna att kunna matcha dina deltagare mot rätt arbetsgivare. Att samarbeta med de lokala och regionala utbildningsanordnarna ingår också i ditt arbete, då utbildning är ett valbart alternativ för deltagarna. Som karriärkonsult kartlägger du dina deltagares kunskaper och mål och ni skapar tillsammans en gemensam planering framåt som ni följer. Givetvis ser du till att CV och personligt brev håller högsta kvalitet, coachar inför intervjuer och stöttar deltagaren med samtal och digital utveckling då det behövs. I arbetsuppgifterna ingår också administrativt arbete i våra interna system och rapportering till Arbetsförmedlingen. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla veckoaktiviteter så som exempelvis aktiviteter i grupp med deltagarna. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är: - En säljare ut i fingerspetsarna: Du älskar att skapa affärer, knyta nya kontakter och drar dig inte för att lyfta luren för att utöka ditt redan imponerande kontaktnät av arbetsgivare! -Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar. -Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra. -Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat. Du är även en god administratör och har en god datavana då tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster och Arbetsförmedlingens ”Mina sidor för fristående aktörer” är meriterande. KRAV FÖR TJÄNSTEN: Vi söker dig som har arbetat inom arbetsområdet jobbmatchning/rekrytering i minst 2 år och nu söker nya utmaningar. Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2: Alternativ 1 Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). SAMT Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid, oavsett bransch. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. SAMT Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: -Arbetsledning med personalansvar. -Rekrytering. -Omställningsarbete för arbetssökande. -Studie- och yrkesvägledning. -Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). -Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. -Arbete med social- och gruppsykologi. -Karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN: Du kan ett eller flera språk utöver svenska och engelska. Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön ANSÖKAN: Vid frågor ang. tjänsten mejla [email protected] eller ring Maria Aavisto 076 – 034 31 34 Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet. Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa. Om rollen som fältsäljare I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer. Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över. Vad du får hos oss: Förbokade kundmöten – ingen kallringning Tjänstebil eller milersättning Hög provisionsmodell Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta Säljutbildning och produktcoachning Engagerat och värderingsstyrt team Vi söker dig som: Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss. Vi tror att du har: B-körkort (obligatoriskt) Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt God svenska och engelska i tal och skrift Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!) Meriterande om du har: Säljerfarenhet mot konsument (B2C) Vana att arbeta med CRM-system Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bli en del av något större På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget. Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen. Ansök nu! Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!
Är du passionerad för matlagning och vill vara en del av vårt team? Vi på Restaurang Bistro i Åhus söker Köksbiträde kombinerad med pizzabagare. Flexibla arbetstider Är du intresserad, skicka din ansökan på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du social och gillar högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Vi på Drive In Grillen i Åhus och Filles Gatukök i Bromölla letar nu efter två glada och serviceinriktade medarbetare som vill jobba hos oss under sommaren. Detta kan leda till en fast tjänst på hösten på 75%. Du kommer att vara en viktig del av vårt team – oavsett om du står i kassan, förbereder beställningar eller möter våra gäster vid luckan. Vi söker dig som: • Är positiv, snabb och ansvarstagande • Trivs med att jobba i team men också kan ta eget ansvar • Är tillgänglig på vardagar helger (dag/kväll) • Har fyllt 18 år (kassaarbete förekommer) • Goda kunskaper i svenska språket • Tidigare erfarenhet från kök eller service är ett plus, men inget krav – vi lär dig! • Är flexibel under sommaren och kan jobba i våra gatukök i Bromölla och Åhus Vi erbjuder: • Ett kul och fartfyllt jobb i en härlig sommarstad • Stöttande kollegor och en familjär stämning • Möjlighet till fler pass under lov och högsäsong Låter det som något för dig? Skicka din ansökan till [email protected] eller kom förbi grillen och säg hej! Vi ser fram emot att träffa dig!
Vill du vara en del av en meningsfull satsning och påverka företagskulturer på djupet med fokus på mental hälsa? Brinner du för att förbättra arbetsmiljö och alla medarbetares välmående? Vill du arbeta självständigt, skapa långsiktiga relationer och påverka hur företag ser på hälsa? Då är detta rätt roll för dig! Vi har ett tydligt uppdrag – att vara en trygg plats där individer, familjer och företag får kvalificerat stöd för att utvecklas och må bra genom livet. Vi tror på att varje människa är ett spektrum av möjligheter, och vårt team med både ambassadörer och terapeuter är här för att hjälpa dig utforska och förstå dem. Med omtanke, hjärta och odelad uppmärksamhet erbjuder vi en plats där det känns okej att vara precis den du är – och en stadig grund för den du vill bli. Som ambassadör hjälper du företag att förstå värdet av professionellt psykologiskt stöd för sina medarbetare. Genom utbildning, nätverkande och strategisk rådgivning skapar du affärsmöjligheter och bidrar till att bygga en starkare arbetskultur med fokus på förbättrad mental hälsa. Vi erbjuder: ✔ Frihet att styra ditt arbete ✔ Gedigen utbildning och mentorskap ✔ Konkurrenskraftig ersättning baserad på resultat Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet inom HR, ledarskap eller personalansvar ✅ Är målmedveten, självgående och lösningsorienterad ✅ Är bosatt i Stockholmsområdet eller Skåne Tillsammans för välmående Du behöver ingen anledning för terapi. Utveckling är för alla. Vi utbildade i att lyssna, se, förstå och skapa förändringar. Det som gör Levamottagningen unik är att vi inte bara fokuserar på ett problem som ska lösas – vi ser en hel människa. Därför ger vi rådgivning som är både kvalificerad och personlig; vi hjälper dig att hitta rätt yrkeskategori (psykolog, psykoterapeut eller psykiater), den mest effektiva metoden. En personlig matchning som känns trygg och rätt för dig. Vi hjälper dig att reda ut om det finns flera faktorer som påverkar din utmaning – och i vilken ordning de bör hanteras, allt för att skapa en trygg väg framåt för dig. Om oss Levamottagningen grundades av Åsa Hedrén Videbaek, legitimerad psykoterapeut sedan 2006. Med en lång bakgrund som ledare och entreprenör inom privata vårdbolag tog Åsa år 2024 steget att öppna Levamottagningen. Idén var enkel men viktig; att samla ett engagerat team av psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, coacher och psykiatriker, med fokus på medkänsla och kvalificerad omsorg från första kontakt.
Erfaren mekaniker? Nu sökes en nyckelperson till toppmodern verkstad i Kristianstad! Om företaget Börjessons Lastbilar i Kristianstad är en fullserviceanläggning med försäljning av nya/begagnade lastbilar, släp och reservdelar samt service och reparationer av Scania lastbilar. På anläggningen arbetar de även med bussar. Börjessons Lastbilar jobbar med roliga uppdrag och spännande utmaningar. Hos Börjessons Lastbilar i Kristianstad blir du en viktig del av ett engagerat team där kvalitet, samarbete och utveckling står i fokus. De erbjuder en modern och fräsch verkstad med goda arbetsförutsättningar, samt en trygg arbetsmiljö med stora möjligheter till fortsatt kompetensutveckling. De ser med glädje fram emot att inkludera en ny Lastbilsmekaniker/Lastbilstekniker till teamet i Kristianstad! Om rollen Som lastbilstekniker arbetar du med service, felsökning och reparationer av tunga fordon. Arbetsuppgifterna omfattar både mekaniska och elektroniska system, där du hanterar allt från rutinunderhåll till mer avancerade diagnoser och komponentbyten. Du ansvarar även för teknisk dokumentation och samarbetar med kollegor för att säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet. Rollen kräver noggrannhet, teknisk skicklighet och en vilja att utvecklas i takt med tekniken. Vi söker dig som Börjessons Lastbilar söker dig som har ett genuint intresse för lastbilar och bussar – och minst fem års erfarenhet som mekaniker inom tunga fordon. Oavsett om du har fått dina kunskaper genom fordonsteknisk utbildning eller praktisk erfarenhet i verkstadsmiljö, är det viktigaste att du har den kompetens och det driv som krävs för att ta ansvar och bidra till teamets utveckling. Du har god förståelse för moderna fordonssystem och är van att arbeta med teknik i ständig utveckling. Har du dessutom datorvana är det meriterande, då deras fordon är tekniskt avancerade med ett växande innehåll av elektroniska styrsystem. Du måste kunna arbeta både självständigt och i grupp. Personliga egenskaper som noggrannhet, engagemang och ansvarskänsla är grundläggande för deras verksamhet kopplat till en serviceinriktad inställning. Övrigt Företaget erbjuder bra ersättningsvillkor, ansvar med befogenheter samt ett självständigt och stimulerande arbete. Då Börjessons kunders produkter är i absolut framkant av den tekniska utvecklingen krävs kontinuerlig kompetensutveckling av deras personal precis som behovet av modern utrustning. Börjessons är ett kvalitetstänkande företag bland annat ISO 9001 / 14001 och Swedac certifierade. De erbjuder också lastbilskörkort för dig som inte har. Börjessonkoncernen erbjuder medarbetare såväl friskvårdsbidrag, vinstandelsstiftelse. I denna rekrytering samarbetar Börjessons Lastbilar AB med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Har du god erfarenhet av att köra Lastmaskin? Då är du den vi söker till vår kund. Då du kommer köra stora maskiner är det av yttersta vikt att du är ansvarsfull, har ett risktänk och känsla för framförandet av fordon så att arbetet sker säkert både för dig och övriga personer på området. Tjänsten är ett säsongsjobb med start mitten av juni och förväntas pågå till sista Augusti. Dagtid, 0700-1600, men kan förekomma en del övertid. - så det krävs att man är flexibel kring arbetstider. Profil och bakgrund Du är en van användare av stora fordon och känner dig bekväm i att köra dessa. Du är noggrann, arbetsvillig och driven i ditt arbete och ser vad som behöver göras. Du bör ha sinne för ordning och reda både på maskiner och material. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs bra med att arbeta både i grupp samt enskilt. Som person tror vi du är noggrann, snabb och flexibel då arbetsuppgifterna kan variera. Eftersom tunga lyft förekommer är det viktigt att du innehar god fysik. Krav för tjänsten: Truckkort A, B och utbildningsbevis för Lastmaskin Erfarenhet av att köra Lastmaskin och andra tunga fordon Svenska i tal och skrift Körkort samt tillgång till bil Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden är slut så vänta inte med din ansökan! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning och bakgrundskontroll. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Perstorp och Borås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda
Vi söker en engagerad och erfaren person för rollen som skjutstativförare och orderplockare. Tjänsten är placerad i Kristianstad och innebär en spännande möjlighet att bli en del av vårt dedikerade team. Arbetsuppgifter: Truckkörning med uppgifter som inleverans, utleverans och orderplock. Orderplockning och säkerställande av korrekt leverans. Arbetstid: Skift, mån-tors 6.00-14.30, 14.00-22.00, Fre 6.00-12.30, 12.00-18.30 Plats: Kristianstad Anställningsform: Timmanställning Start: Omgående Kvalifikationer: Erfarenhet av Skjutstativkörning och orderplockning är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av höglager. Giltigt truckkort. Självständig och ansvarsfull arbetsattityd. God fysisk form, då arbetet kan vara fysiskt krävande. Förmåga att arbeta effektivt och noggrant. Har du erfarenhet av Ongoing är det meriterande. Om du är redo för en ny utmaning och har rätt kvalifikationer, skicka in ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer