Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Kristianstad. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra Fönsterputs Storstäda Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster tex fönsterputs. Placering: Kristianstad Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vi söker nu produktionspersonal som arbetar med att ta emot potatisleveranser och vara en del av processen under vår kampanjperiod. Arbetsbeskrivning På Lyckebys fabrik i Nöbbelöv tillverkas potatisstärkelse, protein, fiber och gödningsmedel. Här sker även modifiering av potatisstärkelse till livsmedelsindustrin. Tillverkningen av stärkelse samt protein, fiber och gödningsmedel görs under augusti till januari, denna period kallar vi för kampanj. På Lyckeby värdesätter vi våra medarbetare och strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla trivs och mår bra. Våra värdeord är kärnan i allt vi gör, och vi förväntar oss att alla tar ansvar för att bidra till vårt gemensamma arbetsklimat. Vi söker dig som ser vikten av ansvarstagande och förstår din betydelse i både vår arbetsmiljö och vår produktion. Våra kunder är av största vikt för oss, och vi är alltid fokuserade på att leverera i rätt tid och med hög kvalitet. I detta arbete har du en viktig funktion. Exempel på arbetsuppgifter som produktionspersonal under kampanjen Mindre justeringar av dagligt potatisintag Provtagning och vägning av potatis och pulpa (biprodukt från stärkelseprocessen) Administrativ rapportering Enklare underhåll samt grovstädning av potatisintag Packa prover som skickas för analys Vem är du? Som person har du lätt för att kommunicera då en stor del av tjänsten innebär daglig kontakt med leverantörer och produktionspersonal. Du är noggrann, engagerad och ansvarstagande och har förmågan att tillsammans med dina kollegor arbeta lösningsorienterat. Vidare ser vi gärna att du arbetar på ett strukturerat sätt, tar initiativ, håller en hög servicegrad och har en förmåga att arbeta effektivt. Vi söker dig som har en verkstadsteknisk utbildning och/eller gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet från processindustri och/ eller logistik samt från drift- och underhållsarbete i tillverkande företag, gärna från livsmedelsindustrin. Du behärskar svenska i tal och skrift och har B-körkort. Anställningsvillkor: Tjänsten är en visstidsanställning på skiftgång med placering i Nöbbelöv från vecka 31/32 till och med kampanjslut i slutet av januari. Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag som är den 30 juni 2025. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Varmt välkommen med din ansökan! Vardagen på Lyckeby Vår främsta tillgång är våra engagerade medarbetare. På Lyckeby strävar vi efter att skapa en miljö som möjliggör ständig utveckling, både personligt och professionellt. Genom samarbete, kunskapsdelning och en stödjande arbetsmiljö skapar vi förutsättningar för att tillsammans nå nya höjder. När vi lever efter våra värderingar – Engagemang, Mod, Omtanke och Ansvar visar vi också att vi bryr oss om varandra och våra kunder. Genom att dra nytta av varandras styrkor och komplettera varandras svagheter skapar vi tillsammans ett starkare värde.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej i 27-årsåldern som har en cp-skada med synnedsättning, vilket innebär begränsad syn. Jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med olika sysslor, såsom hushållsarbete, inköp, matlagning, vägledning i min omgivning och stöd vid personlig hygien. Jag bor i Kristianstad och lever ett aktivt liv med många intressen - jag älskar ridning, simning, shopping och umgås med vänner och familj. Smink och hår är också något jag tycker är roligt, så jag ser gärna att du kan hjälpa mig med det. Jag jobbar 2 dagar i veckan på en ridskola, där jag behöver stöd och assistans. Eftersom ridning är en stor passion för mig, vore det fantastiskt om du har hästvana och känner dig bekväm med att vara runt hästar. Tjänsten innebär arbetspass under följande arbetstider vardag som helg: Dagpass 7:30-13:30, 9:00-13:00 Kvällspass 14:00-18:00, 18:00-22:00 Omfattning: 60% Antal tjänster: 1 deltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, har goda kunskaper i det svenska språket, god kommunikativ förmåga samt vana vid hjälpmedel och stöttning. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Har tidigare erfarenhet inom personlig assistans Har manuellt körkort Har stor hästvana Inte är pälsdjursallergiker. Meriterande om du Har tillgång till egen bil Är rökfri Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Arbetsbeskrivning Du erbjuds en spännande och utvecklande tjänst som kyltekniker hos Eltjänster. Du kommer att jobba både i team med en kollega på samma område och självständigt. Eltjänsters kunder är bl. a. privatpersoner, företag, industrier och lantbruk. Som kyltekniker kommer du till största delen att arbeta ute på fältet som ledandemontör. Arbetsuppgifterna varierar inom service, installation, felsökning, reparationer och utbyte av värmepumpar. Vi söker dig som har erfarenhet som kyl- och servicetekniker. Kyltekniskutbildning, el-kunskap och kylcertifikat. Eltjänster erbjuder 6 månaders provanställning som ska bli tillsvidareanställning och när anställde är självständig så har den anställde tillgång till servicebil. Erfarenheter och utbildning 3-4 års arbetsplatserfarenhet som självständigkyltekniker Ledandemontör Kylcertifikat Heta arbeten Skylift/arbetsplattform är meriterande Goda datakunskaper B-körkort Svenska i tal och skrift. Personliga egenskaper Självständig Driftig Ledare Serviceminded Engagerad Kommunikativ Vilja utvecklas Problemlösare Välkommen att registrera ditt intresse på vår hemsida careers.jobbarenan.se eller via e-mail [email protected] Urvalet sker löpande viket innebär att vi behöver din ansökan så fort som möjligt. Om företaget/kunden Kvalitet i alla lägen, trygghet för kunden, hög kompetens och personlig service är självklarheter för oss. Mer än 45 års framgångsrik verksamhet har gett oss många återkommande kunder. Eltjänster är ett familjeföretag med en välsorterad butik i Degeberga. Tillsammans med vår filial i Hörby, A. Perssons Elektriska, Byggtjänster samt Cederholms Rör är vi ett komplett företag för El, Bygg & VS. Med elektriker, snickare och rörmokare i samarbete kan vi erbjuda totalentreprenad och fullservice. Vi jobbar med välkända varumärken både för privat- och yrkeskunder. Vi installerar och ger service för alla förekommande El- och VS-produkter på marknaden. I vår butik finns ett stort utbud av produkter inom El och VS. Eftersom vi är medlemmar i sammanslutningen Elkedjan.
PIZZABAGARE. Restaurang Pizzeria Milano finns i Åhus.Det är mycket att göra under sommaren men på vintern är det betydligt lugnare.Vi har under sommaren ett stort antal gäster, allt ifrån turister till stammisar från Åhus. Vi söker nu efter en pizzabagare som kan stärka upp vårt arbete . I arbetet ingår förberedelser och beredning av råvaror, baka samt att hålla ett högt tempo vid pizzabänken. Såklart ingår även sedvanliga köksrutiner i tjänsten. Arbetet är framförallt kvällstid och helger. Du som pizzabagare ansvarar för att pizzorna håller hög kvalité och synkroniserar med a la carte i köket för att logistiken vid servering fungerar.Det finns möjlighet för förlängning av tjänsten samt att tjänsten övergår till en tillsvidare anställning. Är du van att jobba under hög stress samtidigt som du har höga kvalitetskrav? ... Vi söker dig som tycker om att jobba i ett högt tempo och är serviceinriktad.
Om tjänsten Som Butikschef för Yogiboost på C4 Shopping, har du det yttersta ansvaret för den dagliga driften. Ansvaret innefattar personal, hygien, underhåll, beställningar, budget och resultat. Du ska utbilda och utveckla arbetsgruppen för att leverera; en bra kundservice, god hygien och uppnå butikens sälj & kostnadsmål. I den dagliga driften ingår ansvar för underhåll av samtliga maskiner och utrustning. Om dig: Vi söker dig som har en passion för ledarskap, att sälja och att möta kunden på bästa sätt. Med ett högt engagemang strävar du mot att nå butikens mål tillsammans med dina medarbetare och du är duktig på att skapa delaktighet och teamkänsla i gruppen. Du delar Yogiboosts värderingar och brinner för att se dina medarbetare växa, då du anser att det är lika viktigt att de presterar och utvecklas som att du gör det. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är van vid att ta egna initiativ. Du agerar snabbt på säljmöjligheter och följer löpande upp och analyserar verksamhetens resultat. Som person är du relationsskapande, social och vågar komma med egna förslag för att främja butikens utveckling. Vi ser att du har erfarenhet från att arbeta i butik- eller caféverksamhet samt att du har erfarenhet som ledare med direkt personalansvar, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi kommer att till stor del utgå från din personliga lämplighet för tjänsten och förväntar oss att du har viljan och förmågan till vidare utveckling inom Yogiboost.
Kundservicemedarbetare sökes till Hemfint Group för sommaren Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum, söker nu en engagerad kundservicemedarbetare till vårt team över sommaren och vår högsäsong. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. Som kundservicemedarbetare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att besvara kundfrågor via telefon och e-post, förse kunder med detaljerad information om våra produkter, samt hantera beställningar och reklamationer med professionalism och omsorg. Vi söker en person med utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både i tal och skrift. Din serviceinriktade inställning och genuina vilja att hjälpa kunder är avgörande för denna roll. Vi värdesätter din förmåga att hantera olika typer av ärenden och lösa problem på ett kreativt sätt. Flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt tempo är viktiga egenskaper, liksom god datorvana. I gengäld erbjuder vi dig en nyckelposition i ett växande e-handelsföretag. Du får möjlighet att arbeta med tre starka varumärken: Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hos oss finns goda chanser till både personlig och professionell utveckling, där du kan växa tillsammans med företaget och fördjupa din expertis inom kundservice och e-handel. Tjänsten är förlagd under sommaren med tillträde senast maj och fram till augusti Arbetet sker på plats på vårt kontor beläget i Kristianstad. Låter detta intressant? Vi ser fram emot att höra från dig!
Hej. Söker chaufför på vår spannmålsbil som går på fjärrkörning. Mycket fin körning och fin bil lättjobbat ekipage med all utrustning. Scania nextgen 580 med Klädd hytt mm. Sköter bilen som din egna. Mycket körning mellan skåne och Östergötland. Väl mött.
Operatör Vill du vara en del av ett växande företag där din insats gör skillnad? Nanostone söker nu engagerade operatörer som vill bli en del av vårt sammansvetsade team och hjälpa kunder att underhålla sina hem på ett hållbart sätt. Vi erbjuder dig en utvecklande och varierad roll, där du arbetar nära våra kunder och levererar lösningar som verkligen gör skillnad. Du kommer att utgå från ditt hem, med placering i Kristianstad. Din roll: Som operatör hos oss på Nanostone kommer du att vara företagets ansikte utåt. Du besöker kunder på plats och ansvarar för att utföra specialrengöring av utomhusytor, inklusive stenplattor, trädäck, tak och fasader. Om tjänsten: Arbetstid: Fredag till söndag, kl. 09:00–19:00 (10 timmar/dag) Omfattning: 75% tjänst – du arbetar 30 timmar/vecka men får betalt för 40! Start: Så snart som möjligt Plats: Kristianstad med omnejd Företagsbil: Delas med kollega som arbetar måndag-torsdag Dina arbetsuppgifter inkluderar även: Rengöring med högtryck Impregnering av ytor och förebyggande algbehandling Rensning av hängrännor och gräsbehandlingar Merförsäljning och proaktivt försäljningsarbete under kundbesök Underhåll av din firmabil Säkerställa kundnöjdhet Vad vi erbjuder: På Nanostone får du möjlighet att arbeta i ett företag som växer och där vi värnar om våra anställdas utveckling. Vi erbjuder en visstidsanställning med möjlighet till förlängning och en chans till tillsvidareanställning. Du får timlön med bonus samt provisionsmöjligheter, med start enligt överenskommelse i början av 2025. När din anställning startar kommer du få en onboarding där du får den kunskap och de verktyg du behöver för att lyckas. Vi söker dig som: Gillar att jobba med kroppen och uppskattar att arbeta utomhus Är lösningsorienterad, initiativrik och kan hantera oväntade utmaningar Har god förmåga att arbeta både självständigt och i team Trivs med kundkontakt och har ett serviceinriktat sätt Innehar B-körkort och behärskar svenska flytande Praktisk information: Du utgår från ditt hem och använder en företagsbil för att besöka våra kunder. Din företagsbil kommer delas med en kollega som arbetar måndag-torsdag.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Välj ett jobb för att visa detaljer