Vi på HWT Transport söker nya medarbetare. Just nu växer företaget och vi är i behov av fler chaufförer. Arbetet består av hemleveranser till privatpersoner i och runt om Göteborg. Arbetstiden för hemleveranser är förlagd till kvällstid mellan ca kl15-23. Vi levererar från söndag till fredag. Vi söker folk som vill köra varje dag, 5 dagar i veckan. Vi ser gärna att både killar och tjejer söker tjänsterna. ------------------------------------------------------------- Som chaufför bedöms man utifrån en algoritm efter varje arbetspass och blir sedan lagt på en driverlevel mellan 5-10. Lönen är prestationsbaserad och ser ut som följer. *Minimilön 140kr/h +OB mellan 19-23 145kr/h + OB mellan 19-23 150kr/h + OB mellan 19-23 160kr/h + OB mellan 19-23 *Försäkring (AFA) och extra Tjänstepension (SAF-LO) via Fora *Semesterersättning 12% ------------------------------------------------------------- Krav B-körkort. Kunna flytande svenska i tal och skrift.(Meriterande) Alternativt flytande engelska. ------------------------------------------------------------- Då vi har otroligt mycket att göra under dagarna så besvarar vi frågor via mail. Maila till [email protected] om du har funderingar. Vi tar emot alla arbetsansökningar via E-post. CV och Personligt brev skickas till [email protected] OBS, nämn i titeln på ansökan: "Jobbansökan HWT Transport hemleverans"
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Vi söker en erfaren och engagerad mekaniker för att ansluta sig till vårt team. Som mekaniker kommer du att spela en viktig roll i vår verksamhet genom att utföra reparationer och underhåll av fordon. Vi är dedikerade till att erbjuda högkvalitativ service till våra kunder och strävar efter att upprätthålla ett starkt rykte inom fordons branschen. Vill du vara med på en resa där inte varje dag är den andra lik? Där du motiveras av ditt företag och dina kollegor i ett ständigt utvecklande team? Då är det här något för dig! Dina kvaliteter för tjänsten • Serviceinriktad och ansvarstagande • Kunskap kring Person- & Transportbils-reparationer • Lösningsorienterad med lätt för att lära • God datakunskap • B-körkort • Professionellt kundbemötande och god kommunikationsförmåga • Utbildningar inom fordons diagnostik är meriterande • Gilla utmaningar och få utvecklas i sin arbetsroll
Information om arbetsplatsen Välkommen till Älvpraktiken! Vi är en mindre mottagning med vårdcentral, BVC och rehabmottagning som arbetar på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Vi har fin stämning, öppet klimat och god sammanhållning och drivs av att tillhandahålla god vård för invånarna. Vi strävar efter att förbättra och utveckla verksamheten vilket förenklas av stort medarbetarengagemang och korta beslutsvägar. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, psykologer, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabkoordinator och medicinska sekreterare. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med primärvårdserfarenhet, som tycker om ditt arbete med människor. I rollen ingår arbete på mottagning och lab, rådgivning via telefon eller digital chatt, samverkan både med kollegorna på mottagningen och med andra vårdgivare. Arbetet sker både självständigt och i team. Arbetstiderna planeras i samråd med kollegorna och teamledaren. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad sjuksköterska med arbetserfarenhet från primärvården. Starkt meriterande är vidareutbildning inom diabetes. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Du är självgående, ansvarstagande och flexibel med ett gott bemötande mot både patienter och kollegor. Du trivs med att arbeta både individuellt och i team, och deltar gärna i utvecklingsarbete. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare. Individuell lönesättning och sex månaders provanställning tillämpas. Arbetstid per vecka: Enligt överenskommelse, 80-100%. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 30 juni 2025. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi arbetar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Länk till hemsida https://www.ptj.se/alvpraktiken/ Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Som logistikkoordinator blir du en nyckelperson i vårt logistikteam, med ansvar för att våra processer fungerar smidigt, effektivt och enligt våra kvalitetsstandarder. Du kommer bland annat att planera och koordinera transporter och leveranser, följa upp nyckeltal (KPI:er) samt optimera våra logistiklösningar. En del av rollen innebär även att köra vårt besiktningsflöde dagligen. Om jobbet I rollen kommer du att ha en bred och viktig funktion där du planerar och koordinerar transporter och leveranser, samt planerar körningar för våra egna runners. Du har ansvar för att övervaka och följa upp nyckeltal (KPI:er), analysera logistikdata och rapportera resultat. En viktig del av arbetet är att identifiera förbättringsområden inom logistiken och föreslå lösningar för att optimera transportvägar och logistikflöden. Du kommunicerar dagligen med transportföretag, leverantörer och våra kunder, samt koordinerar vår exportlogistik. Rollen innebär också samarbete med interna avdelningar för att säkerställa en smidig leveranskedja. Utöver detta ansvarar du för uppföljning och utbildning av våra runners och säkerställer att alla logistiska aktiviteter följer företagets riktlinjer. Du hanterar och löser eventuella logistiska problem och förseningar som kan uppstå längs vägen. I arbetsuppgifterna ingår även att dagligen köra våra besiktningsbilar tur och retur från vår anläggning i Kungälv. Din profil Vi söker dig som har goda IT-kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya system. Du är en tydlig och effektiv kommunikatör som trivs i en roll där struktur, noggrannhet och problemlösning är viktiga delar av vardagen. Du har förmåga att behålla lugnet även i stressiga situationer och är flexibel när förutsättningarna snabbt förändras. Med ett starkt eget driv tar du dig an arbetsuppgifter på ett självständigt och ansvarsfullt sätt. Du har ett tydligt kundfokus – både gentemot externa kunder och internt inom organisationen – och ser alltid till att kundens behov står i centrum. Det är meriterande om du har relevant utbildning inom logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet, men det är inget krav för tjänsten. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Logistics Manager, Pierre Högberg, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.
Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid, året runt. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial i Kungälv och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass på en filial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel. Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har B-körkort eller tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Tjänsten startar enligt överenskommelse och är en behovsanställning. Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Denna annons avser att man utgår från vår filial i Kungälv, med start den 1 juli. Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet. Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] Sociala medier: @vtd.se Karriärsidan: https://jobb.vtd.se/
Vi stärker vår Innesäljavdelning och söker dansktalande Innesäljare Arvid Nilsson AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av fästelement till återförsäljare inom industri- och byggbranschen. Vi arbetar i en platt processorienterad organisation, och hos oss står kunden alltid i absolut fokus. Våra främsta marknader är Sverige, Norge och Danmark och bolaget har runt 50 anställda med en omsättning på ca 300 MSEK/år. Huvudkontoret och bolagets stora logistikcentrum finns i Kungälv. Vi behöver nu förstärka vår organisation, och söker därför en: Dansktalande Innesäljare Arvid Nilsson är en platt organisation med korta beslutsvägar där du som gillar egenansvar kommer trivas bra. Vi har ett stort socialt engagemang genom vårt CSR-arbete, där vi bland annat grundat Screw Cancer som stödjer cancersjuka barn och ungdomar. Vi är ett sammansvetsat gäng med hjälpsamma kollegor och alltid högt i tak. I vår öppna och positiva företagskultur kommer du att ha breda kontakter med alla delar i bolaget. Du arbetar självständigt men i nära samarbete med ett team av rutinerade kollegor. Om rollenSom innesäljare hos Arvid Nilsson kommer du att arbeta på vårat huvudkontor i Kungälv. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att serva våra nordiska kunder genom deras köpprocess via chatt, mail och telefon. Offerthantering samt uppföljning av offerter ingår i dina arbetsuppgifter och du hjälper även våra kunder att använda vår webbshop. Du samarbetar nära med våra utesäljare och på sikt kommer du proaktivt att bearbeta kunder för att driva och utveckla försäljningen. Tillsammans med kollegor deltar du i utvecklingen av arbetsprocesser för avdelningen. Vem är du?Vi söker dig som har en stark servicekänsla med förmåga att hantera flera kundärenden samtidigt. Du har tekniskt intresse, och det är meriterande om du har produktkunskap beträffande infästning. Du är van vid att arbeta med Excel och affärssystem. Du är en lagspelare som även kan arbeta självständigt och bidra till teamets gemensamma mål. Du är naturligt serviceminded och lösningsorienterad och du har god kundförståelse och förståelse för säljprocesser. Flytande danska i tal och skrift är ett krav. Intresserad?Ansök genom att skicka CV och personligt brev senast 2025-05-01. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen kontakta Selma Drekovic, Sales Manager Danmark på 0736 20 13 97 eller HR Manager Roger Andersson på 0702-54 37 55. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Vi behöver stärka vårt team med en driven fordonstekniker under sommaren. Är du redo för nästa utmaning? Har du bred erfarenhet som fordonstekniker? Då kan det vara just dig vi söker! Om jobbet Som fordonstekniker kommer du att tillhöra avdelningen produktion som ansvarar för att leverera vårt högkvalitativa tekniska test av bilar och du kommer att vara en viktig del i våra framgångar. Genom vårt testförfarande och hantering av försäljningsobjekt skapar vi trygghet åt både säljande och köpande kunder. Vi jobbar helt märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. Våra huvudsakliga arbetsverktyg är iPads när vi genomför KVD-test på bilarna. Detta jobb är perfekt för dig som söker ett roligt jobb för sommaren men även löpande under året när behovet finns! Din profil Vi söker dig som gillar att arbeta i högt tempo samtidigt som du tycker att det är en självklarhet att alltid göra ditt bästa och leverera god kvalitet. Givetvis har du båda fötterna på jorden och besitter en otrolig förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du vet att man kommer längst genom god kommunikation och samarbete, och det sitter i din ryggrad. Du är lugnet själv när det stormar och ses av många som en stöttepelare som står stadigt i både ur och skur. Att vara en tvättäkta lagspelare är en självklarhet för dig, och ditt motto "laget före jaget" visar att du är en pålitlig och värdefull medarbetare. Att du dessutom är en glad och trevlig person som gillar att arbeta gör att du passar in mycket bra hos oss. Vidare ser vi att du… • Har en dokumenterad och godkänd fordonsutbildning • Har hög teknisk kompetens och är en van problemlösare • Har god datorkunskap och är van att arbeta i IT-miljöer • Har erfarenhet av att med diagnosverktyg göra felsökning av fordons elektroniska system (på olika bilmodeller och fabrikat) • Pratar flytande svenska och engelska Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning där du arbetar vid behov enligt överenskommelse. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Produktionschef Christian Bengtsson, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.
🚧 Produktionspersonal sökes till Byggelement i Ucklum – var med och bygg framtiden! Skandinaviska Byggelement är en av Sveriges ledande leverantörer av prefabricerade betongstommar. Just nu satsas stort och sökes fler medarbetare till kundens nya fabrik i Ucklum – där vi arbetar med linjeproduktion av plattbärlag för bland annat bostäder, kontor och industribyggnader. 🔧 Om rollen Vi söker dig som är händig, gillar att jobba fysiskt och är nyfiken på byggbranschen. Har du tidigare erfarenhet av linjeproduktion, betongarbete eller armering? Perfekt! Om inte – men du är läraktig och motiverad – är du också varmt välkommen att söka. Hos oss får du möjlighet att växa inom en framtidsbransch med goda karriärmöjligheter – oavsett om du är intresserad av produktion, projektledning eller kvalitetsarbete. 🔍 Vi söker dig som: ✔ Har praktisk erfarenhet av fysiskt arbete ✔ Är noggrann och gillar att jobba i team ✔ Har förståelse för ritningar och grundläggande datorvana ✔ Har utbildning inom bygg/anläggning (meriterande) ✔ Travers- eller hjullastarkort? Det är ett plus! 💬 Vi erbjuder: 📍 Arbetsplats i Ucklum 🕒 Dag- / tvåskift eller natt kan förekomma – varierande arbetstider 💰 Lön enligt kollektivavtal (206,00 kr/h) 🚀 Start: Omgående 👷 Ett växande företag där du får vara med och bygga upp något från grunden Låter det här som något för dig? Tveka inte – skicka in din ansökan redan idag eller hör av dig om du har frågor. Vi ser fram emot att höra från dig! Om oss: Partner 2 Work har en stark grund att stå på! Med grundarnas tidigare erfarenheter inom Transport, lager & industri samt rekrytering och bemanning genom att ha arbetat på olika positioner inom dessa branscher har grundarna skaffat sig en god förståelse för vad som krävs för att utföra olika uppgifter på ett effektivt sätt. Vårt fokus är att jobba med människor, vilket är nödvändighet för att bygga upp en stark personalstyrka inom bemanningsbranschen. Våra medarbetare vet hur de ska utföra sina uppgifter för att optimera kundernas framgång och detta är en viktig del av Partner 2 Work företagskultur. Tack vare vårt engagemang och flexibilitet har vi på kort tid lyckats införa samarbeten med många nöjda kunder. Läs mer om oss på https://partner2work.se/ Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med kvalitetssäkring av kundanpassade lösningar i ett internationellt och expansivt företag med en ledande ställning inom teknologi och kvalitet? I rollen som Head of Quality Management hos Lohmann Nordic AB kommer du att ha en central roll i att säkerställa och utveckla kvaliteten inom vår verksamhet. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp Norr om Kungälv. Hos oss får du en möjlighet att bli en del av ett litet men expanderande företag som ingår i en internationell koncern. I din roll kommer du att ansvara för att förbättra och upprätthålla anläggningens kvalitetssystem enligt ISO 9001 och IATF 16949, samt för att hantera hela kvalitetsledningssystemet inklusive kundklagomål. Din insats är avgörande för att säkerställa hög kundnöjdhet och leda arbetet med både kundrevisioner och externa tredjepartsrevisioner. Tillsammans med koncernens kvalitetsteam kommer du att vara delaktig i etableringen av ett nytt kvalitetsledningssystem, där vår anläggning fungerar som pilot. Du driver det kontinuerliga förbättringsarbetet för processer och produkter, och är en nyckelperson i APQP-teamet vid utveckling av nya modeller och modellförändringar. En viktig del av rollen är även att ansvara för dokumentation av produktintegritet, inklusive produktsäkerhet och överensstämmelse. Du deltar aktivt i produkt- och processutveckling samt i realiseringen av dessa. Under testning och implementering av nya lösningar stödjer du tekniska frågor och säkerställer att kvalitetskraven uppfylls. Du bör vara väl förtrogen med PPAP-processen och ha vana av att stödja leverantörsrevisioner. Som en erfaren ledare fungerar du även som mentor för vår kvalitetsingenjör, där du bidrar till kompetensutveckling och ett starkt kvalitetsteam. Urval sker löpande så vänta inte med att registrera din intresseanmälan via randstad.se så snart som möjligt. Sista dag för ansökan är den 29 april 2025. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Säkerställa hög kundnöjdhet Förbättra och underhålla anläggningens kvalitetssystem (ISO9001, IATF 16949) Mentorskap för junior kvalitetschef Arbeta med koncernens kvalitetsteam och sätta upp ett nytt kvalitetsledningssystem som pilotanläggning Ansvar för kundgranskningsprocessen och externa tredjepartsgranskningar Stödja leverantörsgranskningar Hantera kvalitetsledningssystemet inklusive kundreklamationer Stödja tekniska frågor under testning och implementering Delta i APQP-teamet vid utvecklingen av nya modeller eller modelländringar Dokumentation av produktintegritet (produktsäkerhet / produktöverensstämmelse) Utveckla kontinuerlig förbättring av processer och produkter Delta i produkt-/processutveckling/realisering Bekant med PPAP-processen Kvalifikationer Har 5-10 års erfarenhet av Quality Management inom bilindustrin eller dess kunder Har erfarenhet som Quality Management Representative (QMR) från bilindustrin BSc industrial engineering, mechanical engineering eller liknande relevant utbildning alternativt motsvarande arbetserfarenhet Är van att arbeta med ISO 9001 och IATF 16949 Har kunskap om “First and second party auditor” IATF Kunskap i IATF16949 och dess Core Tools Är Certifierad VDA 6.3 revisor Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Har goda kunskaper i MS Office Är självgående, har ett positivt mindset och är en god team player och tycker om att nätverka Har ett analytiskt tänkande, tekniska färdigheter och god en ledarskapsförmåga Det är meriterande om du också har: Kunskap i ISO 14001 Product Safety & Conformity Representative, PSCR och Formel Q För att lyckas i tjänsten behöver du vara självgående. Det är också viktigt att du har en utvecklad kommunikationsförmåga i tal skrift, samt har ett positivt mind set och gillar att arbeta i team. Om företaget Lohmann Nordic AB Lohmann Nordic AB är ett expansivt företag som tillverkar självhäftande komponenter till industrin. I Sverige är vi ett 30-tal medarbetare med kontor och produktion i Arntorp utanför Kungälv. Vi ingår i Lohmann Tape Group som är verksamt över hela världen och har funnits i Skandinavien sedan 1973. Vi har ett stort material- och processkunnande med ett globalt kontaktnät av leverantörer. Lohmann Tape Group grundades år 1851, har över 1800 anställda med närvaro i ett 50-tal länder och omsätter ca 300 miljoner EURO. Läs mer om oss här: www.lohmann-tapes.se/se/sverige
Välj ett jobb för att visa detaljer