Randstad AB jobb

Lediga jobb hos Randstad AB

montör
Randstad AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en produktion som är avgörande för människors liv och hälsa och har du erfarenhet av montering? Då ska du söka hit! Vi på Randstad söker flera montörer till ett företag som är en stor aktör inom medicintekniskutrustning. I deras produktionslokaler i Solna pågår just nu ett arbete med tillverkning av respiratorer och ventilatorer som levereras direkt ut till sjukhus runt om i världen. Med din erfarenhet av montering och produktion kan du bidra till denna livsviktiga tillverkning. Arbetet på Getinge sker både på flödeslinje samt eget arbete på egna stationer. Arbetet kräver noggrannhet och struktur. Eftersom en del av monteringen sker på lina, är man också beroende av den övriga produktionen, det är viktigt att man förstår varandra, kan kommunicera effektivt och har goda kunskaper om teknik och montering. Det är även ett krav att du är flexibel med arbetstider och kan både arbeta dagtid och 2-skift. Start för tjänsten är i mitten av augusti (under vecka 33-34) och uppdraget är tidsbegränsat till och med den 31 oktober 2025. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd som konsult på Randstad, men arbeta ute hos en av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansök på www.randstad.se, ansökan är öppen till 2025-07-31 men urval och rekrytering sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor, kontakta gärna [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens och alla färdigheter på arbetsmarknaden utnyttjas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald Ansvarsområden Erfarenhet från produktion och montering Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Noggrann och kvalitetsmedveten God samarbetsförmåga Flexibel inställning Lätt för att ta till instruktioner Kvalifikationer Erfarenhet från produktion och montering Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Kunna arbeta 2-skift (Arbetstiderna är då mån-tors 05.45-13.53, fre 05:45-12.53 och mån-tors 13.37-21.45, fre 12.37-19.45) Noggrann och kvalitetsmedveten God samarbetsförmåga Flexibel inställning Lätt för att ta till instruktioner Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Laboratorieingenjör
Randstad AB
Laboratorieingenjörer

Arbetsbeskrivning Laboratorieingenjör till Saybolt Sweden AB Vill du vara med och forma framtiden för Laboratoriet i Gävle? Här blir du en nyckelperson i ett litet, engagerat team med stor flexibilitet och möjlighet att påverka dina arbetstider – perfekt för dig som trivs med varierade arbetspass, även under kvällar och helger Saybolt Sweden AB är ett svenskt dotterbolag till Saybolt International/Core Laboratories och är specialiserat på teknisk provning, laboratorieanalyser och inspektioner inom petroleumprodukter, kemikalier, flytande biobränslen, smörjmedel och etanol. Företaget har laboratorier i Göteborg och Gävle där de utför ackrediterade analyser enligt ISO 17025, bland annat för att kontrollera bränslekvalitet och kemisk sammansättning. Utöver laboratorietjänster erbjuder Saybolt fältinspektioner där certifierade inspektörer övervakar lastning och lossning av produkter i hamnar och andra logistikpunkter, ofta dygnet runt. De är delaktiga i att utveckla internationella standarder för olika produkter. Företaget har kontor i bland annat Göteborg, Gävle och Nynäshamn. Saybolts tjänster används främst av oljebolag, traders, lagringsföretag och rederier som behöver säkra kvalitet och mängd på sina produkter genom hela leveranskedjan. Saybolt söker nu en rutinerad Laboratorieingenjör till sin enhet i Gävle. För att lyckas i denna roll är det viktigt att ha ett flexibelt förhållningssätt och lätt för att samarbeta med andra. Rollen kommer innebära en del resor till Göteborg framför allt under den första tiden där utbildningen i analyser sker. Personliga egenskaper Du är en flexibel person med god samarbetsförmåga, som snabbt anpassar dig till nya situationer och arbetsuppgifter. Du har lätt för att ta till dig instruktioner och arbetar effektivt även under press, vilket gör dig stresstålig och pålitlig i krävande miljöer. Det är också självklart för dig att ta ansvar och vara självgående i arbetet.   Arbetsuppgifter Arbetet innebär analys av framför allt bränslen, både petroleum- och biobaserade samt även en del kemikalier. Kunderna spänner från rederier, till försäkringsbolag, internationella energibolag och raffinaderier, vilket också medför en bredd i såväl analyser som deadlines. I den här tjänsten är laboratoriearbetet mycket varierande och innefattar flera olika analysmetoder så som GC, HPLC, ICP, IC, UV, IR, titrering, m.fl. Då många av analyserna är ovanliga och specifika för ett visst ämne, kommer du att få utförlig utbildning inom bolaget som också sker kontinuerligt framåt då det hela tiden kommer nya analysmetoder. Du får också möjlighet att ha visst instrumentansvar och delta i det kontinuerliga kvalitets- och förbättringsarbetet.     Kvalifikationer Högskoleutbildning inom kemi såsom Laboratorieingenjör, kemist, kemiingenjör eller motsvarande Några års laborativ arbetserfarenhet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vara välinsatt i kvalitetsrutiner Tekniskt kunnig och praktiskt lagd Meriterande:  Erfarenhet från analys av bränsle Övrigt Sista ansökningsdag: 17 Aug Tjänsten omfattning: 100% tillsvidare, provanställning tillämpas Tjänsten placering: Gävle Arbetstider: Huvudsak dagtid inklusive helg & kvällstjänstgöring I denna rekrytering samarbetar Saybolt Sweden AB med Randstad Life Sciences. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult, Midia Hussein [email protected]. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansvarsområden Arbetet innebär analys av framför allt bränslen, både petroleum- och biobaserade samt även en del kemikalier. Kunderna spänner från rederier, till försäkringsbolag, internationella energibolag och raffinaderier, vilket också medför en bredd i såväl analyser som deadlines. I den här tjänsten är laboratoriearbetet mycket varierande och innefattar flera olika analysmetoder så som GC, HPLC, ICP, IC, UV, IR, titrering, m.fl. Då många av analyserna är ovanliga och specifika för ett visst ämne, kommer du att få utförlig utbildning inom bolaget som också sker kontinuerligt framåt då det hela tiden kommer nya analysmetoder. Du får också möjlighet att ha visst instrumentansvar och delta i det kontinuerliga kvalitets- och förbättringsarbetet.  Kvalifikationer Kvalifikationer Högskoleutbildning inom kemi såsom Laboratorieingenjör, kemist, kemiingenjör eller motsvarande Några års laborativ arbetserfarenhet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vara välinsatt i kvalitetsrutiner Tekniskt kunnig och praktiskt lagd B- Körkort Meriterande:  Erfarenhet från analys av bränsle Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Drifttekniker
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Arbetsbeskrivning Vi söker en serviceinriktad drifttekniker till vårt lokala kontor på Teknik & Service i Norrköping. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kundarbete, fastighetsteknik och energifrågor i en dynamisk och innovativ miljö. Om du brinner för att optimera driften och vill vara en del av ett engagerat team som sätter kundens behov i fokus, då är detta rollen för dig! I din roll som drifttekniker har du uppdraget att kontinuerligt arbeta med optimering av system och funktioner så att våra byggnader och system körs med hög energi- och kostnadseffektivitet, med ett bra inomhusklimat samt en hög driftsäkerhet. Du bidrar med din kunskap i kravställande av tekniska system i nybyggnads-, ombyggnads- och installationsprojekt. Du bistår även i upprättande och genomförande av underhållsplaner inom ditt kompetensområde, fördjupad felsökning och utredningar. Som drifttekniker hos Akademiska Hus erbjuds du en varierad arbetsdag där du tillsammans med teamet ständigt arbetar för att överträffa våra hyresgästers och besökares förväntningar. Här uppmuntras du att komma med idéer och förslag som resulterar i förbättrade fastigheter ur både ett affärs-, kund- och hållbarhetsperspektiv. Du utgår från vårt kontor i Norrköping samt rapporterar till avdelningschefen. Det lokala teamet i Norrköping består av dig och ytterligare en drifttekniker på plats. Ni jobbar tätt tillsammans med tekniska förvaltare och teknikspecialister. Totalt består teamet av ca 18 personer med olika kompetenser inom T&S i Linköping och Norrköping. Ansvarsområden I ditt ansvarsområde som drifttekniker kommer du att: Arbeta med tillsyn, felsökning av tekniska installationer inom värme, ventilation, el och styr och regler. Systematiskt arbeta med driftoptimering genom ”rondering” i våra fastighetstekniska system. Hantera felanmälningar. Hantera ”hyresgästanpassningar” och ”tjänst åt hyresgäst”. Bidra med förslag samt genomföra moderniserings och energibesparingsåtgärder. Förebyggande drift- och underhållsarbete. Delta i och driva mindre projekt och förbättringsarbeten. Analysera i energiförbrukning i våra fastigheter. Arbeta med systematiskt brandskyddsarbete, SBA. Styra och följa upp våra ramavtalade entreprenörer Du kan komma att ingå i telefonlista som är en form av beredskap.  För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som drifttekniker ser vi att du har: Flerårig erfarenhet inom energi, vvs, styr- och reglerteknik och övervakning av tekniska installationer. Du bör ha erfarenhet av gränsande tekniska installationer såsom rör, ventilation och el för att förstå hur de olika disciplinerna samverkar med varandra. Du bör ha grundläggande kunskap om (drift)nätverk och dess uppbyggnad samt ha en god allmän IT-kompetens. Du bör ha erfarenhet utav att axla en operativt ledande roll. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande om du som drifttekniker också har:  En yh- och/eller högskoleutbildning inom fastighet/drift. El behörighet. OVK-kunskaper. Spetskompetens inom automation/styr och regler. Erfarenhet/kunskap av Faciliate, iFix och Web Port. Arbetat med kommersiella och mer tekniskt komplexa fastigheter då Akademiska Hus förvaltar lokaler anpassade för forskning. För att du som person ska lyckas i rollen som ser vi att du är en problemlösare som drivs av utmaningar och ser lösningar samt har en positiv inställning. Du ser möjligheter till att effektivisera rutiner och ditt dagliga arbete för att bidra till ett gott resultat både på kort och lång sikt. Tjänsten förutsätter att du är strukturerad i ditt sätt att arbeta samt har en vana vid att ta initiativ och leda team framåt. Vi ser även att du är en relationsbyggare med en hög samarbetsförmåga, både internt med kollegor samt externt mot kund och entreprenörer. Du förväntas ha en god serviceförmåga och är skicklig på att förmedla din expertis samt lösningar så att kunden känner sig nöjd. Om företaget Akademiska Hus AB Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet. Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Vi satsar på hälsa och friskvård och värdesätter olika perspektiv. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation. Nyfiken? Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urval kommer att påbörjas i mitten av augusti så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad AB. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Linnea Holmström, ([email protected]) om du har frågor.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Drifttekniker
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Arbetsbeskrivning Vi söker en serviceinriktad drifttekniker med inriktning mot driftoptimering till vår avdelning på Teknik & Service i Linköping. Brinner du för kundarbete, fastighetsteknik och energifrågor med ett stort intresse av att verka i ett fastighetsbolag som vill vara branschledande? Då har vi en roll för dig! Ditt uppdrag I din roll som drifttekniker har du uppdraget att kontinuerligt arbeta med optimering av system och funktioner så att våra byggnader och system körs med hög energi- och kostnadseffektivitet, med ett bra inomhusklimat samt en hög driftsäkerhet. Du bidrar med din kunskap i kravställande av tekniska system i nybyggnads-, ombyggnads- och installationsprojekt. Du bistår även i upprättande och genomförande av underhållsplaner inom ditt kompetensområde, fördjupad felsökning och utredningar. Som drifttekniker hos Akademiska Hus erbjuds du en varierad arbetsdag där du tillsammans med teamet ständigt arbetar för att överträffa våra hyresgästers och besökares förväntningar. Här uppmuntras du att komma med idéer och förslag som resulterar i förbättrade fastigheterur både ett affärs-, kund- och hållbarhetsperspektiv. Du utgår från vårt kontor i Linköping samt rapporterar till avdelningschefen. Teamet du ingår i består utav nio andra drifttekniker, två teknikspecialister, tre tekniska förvaltare samt en avdelningschef.   Ansvarsområden I ditt ansvarsområde som drifttekniker kommer du att: Systematiskt arbeta med driftoptimering genom ”rondering” i våra fastighetstekniska system. Arbeta med tillsyn, felsökning av tekniska installationer inom värme, ventilation, el och styr och regler. Bidra med förslag samt genomföra moderniserings och energibesparingsåtgärder. Förebyggande drift- och underhållsarbete. Delta i och driva mindre projekt och förbättringsarbeten. Analysera i energiförbrukning i våra fastigheter. Delta i förvaltning av fastighetstekniska system. Styra och följa upp våra ramavtalade entreprenörer Du kan komma att ingå i telefonlista som är en form av beredskap. För den här rollen behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Drifttekniker ser vi att du har: Flerårig erfarenhet inom energi, vvs, styr- och reglerteknik och övervakning av tekniska installationer. Du bör ha erfarenhet av gränsande tekniska installationer såsom rör, ventilation och el för att förstå hur de olika disciplinerna samverkar med varandra. Du bör ha grundläggande kunskap om (drift)nätverk och dess uppbyggnad samt ha en god allmän IT-kompetens. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort. Meriterande om du som drifttekniker också har:  En yh- och/eller högskoleutbildning inom fastighet/drift. El behörighet. OVK-kunskaper. Spetskompetens inom automation/styr och regler. Erfarenhet/kunskap av Faciliate, iFix och Web Port. Arbetat med kommersiella och mer tekniskt komplexa fastigheter då Akademiska Hus förvaltar lokaler anpassade för forskning. För att du som person ska lyckas i rollen som ser vi att du är en problemlösare som drivs av utmaningar och ser lösningar samt har en positiv inställning. Du ser möjligheter till att effektivisera rutiner och ditt dagliga arbete för att bidra till ett gott resultat både på kort och lång sikt. Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta samt är van vid att ta egna initiativ. Vi ser även att du är en relationsbyggare med en hög samarbetsförmåga, både internt med kollegor samt externt mot kund och entreprenörer. Du förväntas ha en god serviceförmåga och är skicklig på att förmedla din expertis samt lösningar så att kunden känner sig nöjd. Om företaget Akademiska Hus AB Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet. Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Vi satsar på hälsa och friskvård och värdesätter olika perspektiv. Vi arbetar gärna i tvärfunktionella team och vet att våra olika personligheter, kompetenser och erfarenheter gör oss bättre. Tillsammans lyfter vi varandra och stärker Sverige som kunskapsnation. Nyfiken? Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urval kommer att påbörjas i mitten av augusti så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Akademiska Hus med Randstad AB. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Linnea Holmström, ([email protected]) om du har frågor.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Drifttekniker
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Arbetsbeskrivning Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation. Vi söker en kompetent drifttekniker till  vårt team som uppskattar att få lära dig nya saker och möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Arbetar du som tekniker idag och är på jakt efter nytt jobb? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten innebär en kombination av att arbeta praktiskt såväl som administrativt. Du kommer arbeta med planering och genomförande av tillsyn och skötsel, utförande av förebyggande och avhjälpande underhåll. Som drifttekniker arbetar du även med verksamhetsanpassningar, tjänster åt hyresgäster samt kontinuerlig energioptimering för att nå Akademiska Hus övergripande energimål. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av 12-13 drifttekniker och som ansvarar för fastighetsområdet Uppsala eller Ultuna. Hos oss hamnar du i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ett team av kompetenta och engagerade kollegor som arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål. Familjärt bolag med fint kontor och bra arbetsmiljö.  Akademiska Hus ligger i framkant med teknik och hållbarhet. Vi har fokus på innovation och vågar vara i framkant. För den som vill finns flera projekt som man kan vara delaktig i och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 2025-08-25. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under ‘’Ansök’’  som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten. Vi tar inte emot ansökan via e-post.  I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Linnea Holmström på [email protected] Ansvarsområden Hos oss på Akademiska Hus i Uppsala finns alltifrån nya lokaler med installationer som ligger i framkant när det gäller teknisk standard, innovation och hållbarhet men också byggnader uppförda från förra seklet där vårt arbete med att utveckla och energieffektivisera byggnaderna är viktigt. Du är kundens första kontakt i samtliga driftsfrågor där du har ansvar för att säkerställa en god kundupplevelse i vardagen samt att lösa de förfrågningar som våra kunder har. Genomföra tillsyn i och runt fastigheterna samt hantera felanmälningar från hyresgäster.  Arbeta med felsökning av tekniska installationer inom värme, ventilation, el och styr och regler. Bidra med förslag till planerat underhåll till den tekniska förvaltaren.  Aktivt arbeta med optimering i den dagliga driften med tekniska installationer Förebyggande drift- och underhållsarbete. Delta i och driva mindre projekt och förbättringsarbeten.  Styra och följa upp våra ramavtalade entreprenörer.  Kvalifikationer För att lyckas i rollen som drifttekniker ser vi att du har:  Eftergymnasial utbildning inom energi, VVS, el, styr- och reglerteknik.  Gedigen erfarenhet av att arbeta med underhåll och drift av fastigheter. Alternativt har du skaffat dig teknisk erfarenhet som servicetekniker, drift – eller underhållstekniker i en annan bransch.  God datorvana, av tex ärendehanteringssystem.  Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort. Det är även meriterande om du som drifttekniker har:  El-Utbildning. Spetskompetens inom ventilation, energioptimering eller kyla är starkt meriterande. Erfarenhet av faciliate. För att du som person ska lyckas i rollen som drifttekniker ser vi att du är en problemlösare som drivs av utmaningar och ser lösningar samt har en positiv inställning. Det gäller även att du är strukturerad och metodisk i ditt sätt att arbeta med planering av ditt arbete och kan ta egna initiativ. Du ska även vara relationsbyggande och ha en hög samarbetsförmåga både internt med kollegor men även externt direkt mot kund och entreprenörer. Du ser möjligheter till att effektivisera rutiner och ditt dagliga arbete för att bidra till ett gott resultat och säkerställa ett bra utfört arbete över tid. Därför bör du även ha en god förmåga till service och förmedla din expertis och lösningar så att kunden ska känna sig nöjd. Du har en god administrativ förmåga då det är en del av vårt digitala arbetssätt. Om företaget Akademiska Hus På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.  Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.  Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Igår
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Systemingenjör
Randstad AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Arbetsbeskrivning I en dynamisk och flexibel arbetsmiljö får du möjlighet att arbeta med komplexa system inom försvarsindustrin, då framför allt med system som används inom radarvarning och signalspaning såsom våra Arexis- och Siriussystem. Som en erfaren systemingenjör kommer du spela en viktig roll i våra projekt. Här får du chansen att utveckla dina färdigheter som systemingenjör och vässa din förmåga att hantera komplexa system. Ditt bidrag kommer verkligen att göra skillnad! Vi söker dig som har en stark drivkraft att bidra till innovation och vara delaktig i stora projekt. Du har en bakgrund inom systemutveckling och en passion för att lära dig mer samt utvecklas inom yrket. Du har en förmåga att självständigt driva uppgifter framåt och skapa ett personligt nätverk. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ort: Järfälla och på sikt Solna. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter präglas av att: • ta ansvar för helheten och kommunicerar lösningar • ta en teknisk ledande roll • arbeta med komplexa system där målet är att ta fram effektiva lösningar • säkerställa att våra operativa produkters tillgänglighet garanteras genom att hantera utgående komponenter. • under utvecklingsfasen följer systemet genom utveckling, integration och verifiering. Kvalifikationer • En civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom teknisk fysik eller närliggande. • Jobbat 3+ år som systemingenjör. • Erfarenhet av systemutveckling med många kravställare • Erfarenhet från en utvecklingsavdelning inom tågindustrin, fordon eller medtech är meriterande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Igår
Sista ansökan:
8 oktober 2025
Drifttekniker
Randstad AB
Fastighetsskötare

Arbetsbeskrivning Brinner du för fastighetsteknik, energifrågor och att skapa värde för hyresgäster? Vill du arbeta i ett fastighetsbolag som strävar efter att vara branschledande? Då kan det här vara rollen för dig! Vi söker nu drifttekniker till en av våra avdelningar inom Teknik & Service i Göteborg. I rollen kommer du att vara med och utveckla samt ansvara för övergripande driftsfrågor inom området. Du har ett delat ansvar för fastigheternas drift, underhåll och optimering av tekniska system och installationer. Som drifttekniker hos Akademiska Hus får du en varierad arbetsdag där du, tillsammans med teamet, arbetar för att överträffa våra hyresgästers och besökares förväntningar. Vi uppmuntrar egna initiativ och idéer som bidrar till förbättringar – ur ett affärs-, kund- och hållbarhetsperspektiv. Du blir en del av ett team med sex drifttekniker som arbetar nära varandra. Totalt är vi cirka 25 medarbetare på avdelningen, inklusive drifttekniker, teknikspecialister och tekniska förvaltare. Ansvarsområden I ditt ansvarsområde som drifttekniker kommer du att bland annat: Arbeta förebyggande genom tillsyn och skötsel av byggnader och tekniska system Utföra felsökning, reparationer samt tillsyn och skötsel av tekniska installationer inom värme, ventilation, el samt styr- och reglerteknik Bidra med förslag till planerat underhåll i dialog med teknisk förvaltare Arbeta aktivt med energioptimering och energieffektivisering Delta i och driva mindre projekt samt hyresgästanpassningar Beställa och följa upp arbeten från ramavtalade entreprenörer enligt LOU Ansvara för utförande och dokumentation av Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA) Delta i beredskapstjänst enligt rullande schema – detta sker först när du känner dig trygg i rollen Kvalifikationer För att lyckas i rollen som drifttekniker ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom drift- och fastighetsteknik, eller annan teknisk utbildning inom exempelvis el, VVS eller automation som vi bedömer likvärdig Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Meriterande om du som drifttekniker också har:  Erfarenhet som fastighetstekniker eller drifttekniker inom fastighetsbranschen, alternativt annan teknisk bakgrund från exempelvis industri eller installation som vi bedömer likvärdig Tidigare erfarenhet av arbete i fastighets- och driftsystem, såsom Webport eller Faciliate Erfarenhet av att arbeta med kommersiella fastigheter med avancerade tekniska system Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du: Är nyfiken och engagerad, med ett intresse för teknik och en vilja att utvecklas Har en lösningsorienterad inställning och tar gärna egna initiativ Är flexibel och anpassningsbar, och trivs i en varierad vardag Har god samarbetsförmåga och är trygg i mötet med både kollegor och hyresgäster Tar ett helhetsansvar och har förmåga att planera, prioritera och arbeta strukturerat Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om företaget Akademiska Hus AB Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet. Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa. Nyfiken? Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB. För frågor eller information kan du kontakta rekryteringskonsult Linnea Holmström, [email protected]. Sista ansökningsdag är den 2025-98-31 och urvalet kommer att ske löpande. Notera att vi tillämpar provanställning på tjänsterna.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Team Manager
Randstad AB
Ekonomi- och finanschefer

Arbetsbeskrivning Är du en kommunikativ ledare med ett öga för förbättringar och drivs av att skapa resultat genom andra? Vi söker nu en Team Manager som vill ta ett helhetsansvar för en växande avdelning och coacha sitt team till nya höjder på Sesol. Som Team Manager har du det operativa ansvaret för ett team på cirka 14 medarbetare. Du arbetar nära din närmaste chef och har fullt ansvar för teamets prestation, arbetsmiljö och utveckling. Det handlar inte bara om att vara ledare utan att vara en närvarande, coachande och positiv ledare som inspirerar andra till att nå sina mål och bidra till att företagets mål nås och överträffas. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av Sesol. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg i din ledarskapsresa? Ansök idag – vi intervjuar löpande! Ansvarsområden Du kommer att: Driva teamets arbete mot uppsatta KPI:er och resultatmål Arbeta med kontinuerlig förbättring och lösa utmaningar proaktivt Säkerställa samarbete mellan olika avdelningar Ha ett resultat och budgetansvar Coacha medarbetarna genom daglig närvaro, feedback och utvecklingssamtal Se till att dina medarbetare har rätt förutsättningar att kunna leverera resultat utifrån de mål som är satta Kvalifikationer Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av teamledning, gärna inom försäljning, telemarketing eller kundservice Är en positiv, motiverande och coachande ledare som skapar engagemang i teamet Har god förståelse för affärsmannaskap och är van att arbeta KPI-drivet och styra verksamheten utifrån dessa Är strukturerad och lösningsorienterad när utmaningar uppstår Arbetar strukturerat med uppföljningar för att driva resultat Har goda kunskaper i Excel/Office samt god analytisk och teknisk förmåga Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Om företaget Sesol AB

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Innesäljare
Randstad AB
Företagssäljare

Arbetsbeskrivning Innesäljare – Ta nästa steg i din säljkarriär! Vill du ta klivet vidare inom försäljning och arbeta med ett större kundansvar? Vi söker nu fem erfarna innesäljare som vill vara en nyckelspelare i vårt säljteam. Det här är rollen för dig som redan har en stabil grund inom försäljning och är redo att ta mer ansvar – för både kunder, affärer och resultat. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av Sesol. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök nu – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden   Vi erbjuder dig Fast grundlön på 25 000 kr/mån plus provisionsmodell En tydlig karriärväg inom försäljning och möjlighet till större ansvar En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Löpande säljcoachning och kompetensutveckling Kvalifikationer  Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning, gärna B2C eller teknisk försäljning Förstår säljpsykologi och kan läsa av när det är dags att gå mot avslut Är självgående, målinriktad och van att arbeta mot budget Trivs med strukturerade processer och att hantera flera system Har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift  Om företaget Sesol AB

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Mötesbokare
Randstad AB
Företagssäljare

Arbetsbeskrivning Mötesbokare – Starta din säljkarriär på Sesol! Är du i början av din säljkarriär, älskar att prata med människor och vill vara med och bygga en avdelning från grunden? Vi söker nu nio engagerade mötesbokare som vill växa tillsammans med Sesol som är ett bolag med höga ambitioner och stark framtidstro. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som har driv, är målinriktad och gillar att jobba i ett socialt och fartfyllt sammanhang. Som mötesbokare är du den första kontakten med kunderna. Ditt ansvar är att boka kvalificerade möten för våra säljare – både från varma och kalla leads. Rollen kräver att du arbetar snabbt, effektivt och med hög kvalitet för att skapa förtroende i varje samtal. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av Sesol. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig på [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök idag – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden Vi erbjuder dig En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Chansen att vara med från början och bygga upp ett framgångsrikt team Utvecklingsmöjligheter inom sälj och andra delar av verksamheten En energifylld arbetsmiljö där prestation uppmärksammas och firas Arbetstider: Vardagar 08:00–17:00 (helgarbete kan förekomma) Lön: Fast grundlön på 20 000 kr/mån, plus provisionsmodell Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en stark vilja att prestera och utvecklas och trivs i ett högt tempo Är social och har lätt att skapa kontakt med människor Har erfarenhet av arbete via telefon, exempelvis telefonförsäljning, kundservice eller liknande Ser helheten och förstår din roll i säljprocessen Talar och skriver flytande svenska Behöver ingen teknisk bakgrund – vi ger dig rätt verktyg och introduktion Om företaget Sesol AB

Igår
Sista ansökan:
8 oktober 2025