Socialsekreterare mot ungdomskriminalitet till brottsförebyggandeteam
Kungälvs kommun
Socialsekreterare

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Vill du vara med och forma ett helt nytt team för ungdomar och unga vuxna? Vi är mitt i en spännande förändringsresa! Med nya socialtjänstlagen i fokus anpassar vi vår verksamhet för att bättre möta invånarna. Under våren 2025 utvecklar vi det brottsförebyggande teamet – en viktig satsning för att stärka stödet till unga. Som medarbetare får du möjlighet att påverka teamets utveckling. Tjänsten är varierad och innefattar arbete med SIG (Social insatsgrupp), myndighetsutövning och fältinsatser. Ditt uppdrag: Teamet kommer att arbeta riktat mot unga som är i behov av samhällets stöd, med fokus på områden som missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Vårt arbete bygger på en helhetskedja som inkluderar: - Samverkan med exempelvis polis och skola. - Förebyggande och uppsökande arbete. - Implementering av SIG-metoden. - Kunskapshöjande insatser inom organisationen. Hos oss arbetar vi proaktivt. Vi fokuserar på förebyggande insatser och långsiktiga förändringar, istället för att endast reagera på problem som redan uppstått. Du kommer att ingå i ett tvärprofessionellt team med daglig samverkan mellan olika yrkesroller, där du som socialsekreterare spelar en avgörande roll. Vad är SIG? SIG (Social insatsgrupp) är en frivillig insats för ungdomar och unga vuxna som behöver stöd för att bryta ett brottsaktivt livsmönster och kriminell identitet. Insatsen bygger på strukturerad samverkan och skräddarsys efter individens behov, med stöd och behandling som utformas tillsammans med exempelvis skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet.  Fältarbete: I rollen ingår även fältarbete, som kan bestå av riktade insatser eller traditionellt fältarbete under kvällar och helger. Målet är att möta unga där de befinner sig och skapa en meningsfull dialog för att stärka positiva livsval. Myndighetsutövning: Arbetet innefattar sedvanlig myndighetsutövning för ungdomar i målgruppen, med särskilt fokus på brottsaktiva ungdomar. Arbetet är en viktig del i att säkerställa att rätt stöd och insatser erbjuds ungdomar och deras familjer för att förebygga och motverka fortsatt kriminalitet. Rollen kräver ett strukturerat och rättssäkert arbetssätt. Arbetsuppgifter Vill du vara med och utveckla enheten med fokus på tidiga insatser för ungdomar i riskzonen för kriminalitet? Mottagningsenheten består av mottag för barn och vuxna, våld i nära, brottsförebyggande-samt förebyggande och främjande teamet. Här arbetar fyra 1:e socialsekreterare och en enhetschef som tillsammans bygger en dynamisk och erfaren arbetsgrupp. I den här rollen blir du en viktig del i att forma och implementera ett nytt arbetssätt där samverkan står i centrum. Det nya teamet kommer att arbeta uppsökande, förebyggande och med behandlande insatser, i nära samarbete med både interna och externa aktörer. Målet är att erbjuda ett lättillgängligt, sammanhållet och likvärdigt stöd till målgruppen, samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor och arbetsledare. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar: Målgruppen för teamet är ungdomar och unga vuxna i åldrarna 11–29 år, samt deras vårdnadshavare. Fokus ligger på att möta behov kopplade till missbruk, kriminalitet och annat normbrytande beteende. Arbetet innebär att du möter ungdomar och familjer med varierande problematik och behov. Rollen är både spännande och utmanande, där samverkan med interna och externa parter är en central del av det dagliga arbetet. Även om teamet är nytt kommer du in i en verksamhet med lång erfarenhet och stort engagemang för målgruppen. Du får stöd av erfarna och engagerade kollegor samt en närvarande arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Detta är en möjlighet att göra skillnad i en betydelsefull roll och samtidigt vara delaktig i utvecklingen av ett nytt och innovativt arbetssätt. Kvalifikationer - Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. - Meriterande med kunskap om kriminologisk teori och kriminogena faktorer är meriterande. - Det är även meriterande att du är insatt i Risk, Behov och Mottaglighet (RBM) samt kriminalitet som livsstil. - Körkort är ett krav. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att planera och prioritera. Du har personlig mognad, god empatisk och analytisk förmåga samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är relationsskapande och samverkar väl med andra aktörer kring den unge. Du vill bidra till utveckling och förstår uppdraget i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Utdrag ur belastningsregistret krävs vid anställning. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Butikschef
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!  OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.    VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (xxh/v). Vi tillämpar provanställning.   Är du rätt person för utmaningen?  Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
B-Chaufför

Vi på HWT Transport söker nya medarbetare. Just nu växer företaget och vi är i behov av fler chaufförer. Arbetet består av att leverera paket till paketskåp i butiker, gallerior och köpcentrum i och runt om Göteborg. Jobbet är fysiskt och kräver att man är lösningsorienterad och strukturerad samt kunna prestera under tidspress. Arbetstiden är dagtid men arbetslängden varierar beroende på tilldelat område och paketvolym, ca kl08-17. Vi levererar alla veckans dagar. Vi söker folk som vill köra varje dag, minst 4 dagar i veckan. Vi ser gärna att både killar och tjejer söker tjänsterna. ------------------------------------------------------------- Fast timlön, 160kr/h + Ob tillkommer *Försäkring (AFA) och extra Tjänstepension (SAF-LO) via Fora *Semesterersättning 12% ------------------------------------------------------------- Krav B-körkort. Kunna flytande svenska i tal och skrift.(Meriterande) Alternativt flytande engelska. Tidigare erfarenhet av transport, distribution logistik är meriterande. ------------------------------------------------------------- Då vi har otroligt mycket att göra under dagarna så besvarar vi frågor via mail. Maila till [email protected] om du har funderingar. Vi tar emot alla arbetsansökningar via E-post. CV och Personligt brev skickas till [email protected] OBS, nämn i titeln på ansökan: "Jobbansökan HWT Transport Boxleverans"

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Timvikarier sökes till Vård- och omsorgsboende
Kungälvs kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Våra vård-och omsorgsboenden i Kungälvs kommun söker nu timvikarier. Vi har sex vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning mot demens, somatik och psykiatri. Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra hyresgäster omsorg, hjälp och stöd utifrån deras individuella behov. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du utför dem på ett professionellt sätt. I uppdraget ingår att du har ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot hyresgäster, anhöriga, arbetskamrater och andra samarbetspartners.   Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad! Är du intresserad av att jobba inom äldreomsorgen? Vill du göra skillnad och en insats som är betydelsefull? Då passar du hos oss! Arbetsuppgifter Att arbeta som vikarie innebär att du arbetar som timavlönad vid behov, exempelvis när någon är sjuk ute i verksamheten. När du fått din timanställning får du muntlig övergripande information från enhetschefen/administratör. Du kommer även få en introduktion för arbetsuppgifter på arbetsplatsen tillsammans med ordinarie personal. Antal tillfällen varierar beroende på vilken arbetsplats du har.  Dina arbetstider är viktiga och du lägger dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem Time Care Pool, som du får hjälp av våra administratörer att komma igång med.  Kvalifikationer För att arbeta som timvikarie är det inget krav att ha någon tidigare erfarenhet men en vilja att göra skillnad och skapa livskvalitet för andra människor. Vi söker dig som kan arbeta både helg samt vardagar och vi ser helst att du lägger dig själv tillgänglig minst tre pass i veckan. Att tänka på för dig som söker är att du ska ha möjlighet att ta dig till våra vård- och omsorgsboenden då flertal av dom ligger i ytterområdena med bristande kommunikationsmöjligheter kollektivt. Vi ser helst att du har körkort och tillgång till bil alternativt att du bor i närområdet.  Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från arbete inom vården. - Körkort och tillgång till bil. Hur ser vår rekryteringsprocess ut? - Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden utifrån verksamheternas behov. - Du ska uppge referenser till nuvarande eller senaste chef, arbetsledare med namn, telefonnummer och mailadress. Har du ingen tidigare arbetserfarenhet? Lämna en av dina lärare på din gymnasieskola som referens. - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.  I denna rekryteringsprocess behöver du inte personligt brev, du kommer istället att behöva besvara flera urvalsfrågor.  Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper. Låter detta intressant för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan idag.  Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Säljande medarbetare till butik i Kungälv
Steinbrenner Nyberg & Ehlers Bageri AB
Kafé- och konditoribiträden

Nu söker vi på Steinbrenner & Nyberg en ny stjärna på 75% till vår butik i Mölndals Centrum med start i augusti! Brinner du för kunder, service och gillar variation i jobbet? Är du dessutom ansvarstagande, engagerad och har ett gott sinne för ordning & reda? Då kan du passa du bra i vårat glada gäng! Observera, vi behandlar endast kompletta ansökningar så säkerställ att du fullföljer alla delar i ansökningsprocessen! Arbetsuppgifter: Du arbetar med försäljning av våra produkter i butiken och håller lokalerna rena och fräscha. Enklare kallskänksuppgifter, ta emot leveranser och lägga in beställningar ingår också. I vårt bageri i Mölndal har du duktiga kollegor som bakar allt bröd, tårtor, bakelser och kakor och våra egna chaufförer levererar allt du behöver till butiken! Erfarenhet: Vi fäster stor vikt vid ditt engagemang och din personlighet. Du älskar att prata med människor och vill leverera service fullt ut och du kan arbeta självständigt. Har du dessutom erfarenhet av försäljning och har kassa-vana så är det ett extra plus. Arbetstiderna är varierande både vardagar och varannan helg med anställningsvillkor enligt kollektivavtal med HRF. Vi hanterar ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Säljande medarbetare till butik i Kungälv
Steinbrenner Nyberg & Ehlers Bageri AB
Kafé- och konditoribiträden

Nu söker vi på Steinbrenner & Nyberg en ny stjärna på 50% till vår butik i Kungälv! Brinner du för kunder, service och gillar variation i jobbet? Är du dessutom ansvarstagande, engagerad och har ett gott sinne för ordning & reda? Då kan du passa du bra i vårat glada gäng! Observera, vi behandlar endast kompletta ansökningar så säkerställ att du fullföljer alla delar i ansökningsprocessen! Arbetsuppgifter: Du arbetar med försäljning av våra produkter i butiken och håller lokalerna rena och fräscha. Enklare kallskänksuppgifter, ta emot leveranser och lägga in beställningar ingår också. I vårt bageri i Mölndal har du duktiga kollegor som bakar allt bröd, tårtor, bakelser och kakor och våra egna chaufförer levererar allt du behöver till butiken! Erfarenhet: Vi fäster stor vikt vid ditt engagemang och din personlighet. Du älskar att prata med människor och vill leverera service fullt ut och du kan arbeta självständigt. Har du dessutom erfarenhet av försäljning och har kassa-vana så är det ett extra plus. Arbetstiderna är varierande både vardagar och varannan helg med anställningsvillkor enligt kollektivavtal med HRF. Vi hanterar ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut, så vänta inte med att söka!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingsassistent till ny enhet och nattvak 75% tjänstgöringsgrad
Statens Institutionsstyrelse
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Nereby har verksamhet i Harestad och i Bergsjön. Vi bedriver differentierad och högkvalitativ skol-, vård- och behandlingsarbete. Verksamheten inbegriper en mängd professioner, såsom lärare, behandlingspedagog, psykolog, sjuksköterska med flera. SiS ungdomshem Nereby tar emot såväl skolpliktiga som icke skolpliktiga pojkar och flickor med psykosocial problematik samt kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är förlagd till natt.  Som ny medarbetare kommer du att genomgå SiS grundutbildning på 10 veckor. I utbildningen varvas teori med en handledd introduktion och utbildningen rustar dig för behandlarrollen i SiS verksamhet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, t.ex. arbete inom psykiatri eller inom LSS omsorg • B- körkort  • God svenska i tal och skrift Meriterande erfarenhet • Erfarenhet från klientnära befattningar på Kriminalvården, t.ex. Kriminalvårdare • Erfarenhet från klientnära befattningar på Migrationsverket • Utbildning inom vård-och omsorg • Erfarenhet av arbete med vår målgrupp, t.ex. missbruksvård, ungdomsvård, unga flickor. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 29 juni 2025.  Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  Innan arbetsgivaren fattar beslut om anställning kommer man att göra en kontroll mot misstankar och belastningsregistret.    Johan Plate Chef, 010 - 4533231 [email protected] Cecilia Fykén HR-generalist, 010 – 4533207 [email protected] Henrik Isgren Saco-S, 010 – 4534023 Sasa Mitic Seko, 010 – 4533380. Jose de Brito OFR [email protected] SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Distributionschaufförer sökes!
Ad Acto Rekrytering AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi distributionschaufförer till våra kunder i Göteborg! Du kommer att jobba med distribution av styckegods och utgå från våra kunder på hisingen.  Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - C eller CE behörighet - Truckkort Meriterande: - ADR    Rekrytering sker löpande så skicka din ansökan snarast!   Vi på adacto people är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistikbranschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Kursledare i Spanska
Medborgarskolan Region Väst
Övriga utbildare och instruktörer

Medborgarskolan i Kungälv söker engagerade och inspirerande kursledare. Medborgarskolan finns i hela landet och våra kurser och kulturaktiviteter engagerar varje år närmare en miljon deltagare. Vi välkomnar alla och vår ambition är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Medborgarskolan Region Väst, med regionkontor i Göteborg, omfattar Västra Götaland och Halland. Vi söker dig som är en kunnig och pedagogisk ledare till våra spanskakurser till hösten 2025. Du brinner för det ämne du har intresse av att hålla kurs i och vill dela med dig av din kunskap till andra. Du tycker om att träffa många nya människor och har tidigare erfarenhet av att arbeta med vuxna. Som person är du lyhörd, strukturerad och strävar efter god kvalitet och nöjda kursdeltagare. Du har en social personlighet och är duktig på att bygga relationer. Undervisningen sker i form av gruppundervisning och du kommer att arbeta som cirkelledare. Arbetstiden är belagd på eftermiddag och kväll. Det är därför viktigt att du som söker är inställd på varierade arbetstider. Anställningen är en objektsanställning och kollektivavtal finns. Vi söker ständigt efter nya eldsjälar till vår folkbildningsverksamhet och ser fram emot din ansökan. Skicka in CV och personligt brev till [email protected] Aktuella sökande bjuds in till rekryteringsträff alt. intervju.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Skolkurator Mimers Hus gymnasium

Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas!  Beskrivning Mimers Hus gymnasium är en kommunal gymnasieskola, som är centralt belägen i Kungälv. I anslutning till skolan finns Mimers kulturhus med bibliotek, stadsteater och café. Det går ungefär 1600 elever på skolan och här finns de flesta nationella yrkes- och studieförberedande programmen. Vi erbjuder även introduktionsprogram såsom språkintroduktion, individuellt alternativ, preparandutbildning och yrkesintroduktion. Som skolkurator på Mimers hus kommer du att ingå i ett arbetslag med fyra skolkuratorer, ni ingår alla i olika elevhälsoteams (som leds av rektor) och samverkar med såväl lärararbetslag som ledningsgrupp. Elevhälsan på Mimers Hus gymnasium är organiserad under elevhälsochef. Arbetsuppgifter Som skolkurator i Kungälv har du möjlighet att påverka barn och ungas skola och framtid. Ditt arbete är varierande, utvecklande och självständigt där du alltid har nära till andra professioner och goda kollegor. Som skolkurator arbetar du på uppdrag av rektor och tillsammans med övriga i skolans elevhälsoteam. Arbetet ska främst vara av förebyggande och hälsofrämjande karaktär, men kan också innebära åtgärdande arbete och arbetet ska bedrivas på individ-, grupp- och organisationsnivå. Målet är att skapa en god miljö för elevers hälsa, lärande och utveckling. Du arbetar med ansvar för det sociala och psykosociala perspektivet i elevhälsan vilket kan innebära sociala kartläggningar, hälsofrämjande arbete, arbete i klass tillsammans med lärare utifrån olika teman. Du arbetar också med att främja skolnärvaro, konsultation/handledning till skolpersonal, ge stöd och råd till elever och föräldrar samt nätverksmöten (SiP-möten) m.m. Detta uppdrag innebär arbete på plats på Mimers Hus gymnasium.  Tjänsten kommer att riktas mot Introduktionsprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Kvalifikationer - Socionomutbildning eller likvärdig beteendevetenskapsutbildning. - Kunskap inom NPF är meriterande. - Kunskap om hedersrelaterat våld- och förtryck är meriterande. - Utbildning inom lågaffektivt bemötande är meriterande. - Erfarenhet av arbete inom skola (gymnasium) är meriterande. - Erfarenhet av arbete med introduktionsprogrammet är meriterande. - Hög nivå på kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du ska ha god samarbetsförmåga, god förmåga att skapa relationer samt kunna se till helheten kring en individ och en situation. Arbetet ställer krav på god förmåga till självständighet, struktur och flexibilitet. Vi ser fram emot din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025