Lediga jobb i Lekeberg
Sök totalt 18 lediga jobb i Lekeberg
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Var med på vår förändringsresa! Vill du jobba i en nyckelfunktion och bidra till högre kvalitet i vår verksamhet? Sök jobbet som HR- generalist på SiS! Rollen är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som HR-generalist på institutionen stöttar du chefer och medarbetare för att skapa förutsättningar för att de fullt ut ska kunna göra det de är allra bäst på. I rollen arbetar du operativt, självständigt och brett med hela HR-området, vilket innefattar; rekrytering, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, kompetensutveckling, arbetsrätt (villkor, avtal) och fackliga förhandlingar. Du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper på institutionen, inom myndigheten men även med aktörer utanför myndigheten som t ex företagshälsovården. Du har erfarenhet och kunskap av arbete i olika personalsystem. Hos oss arbetar vi i Primula och Reachmee, för att nämna några system. Som ny medarbetare på SiS kommer du att genomgå SiS grundutbildning. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom Personal/HR eller motsvarande erfarenhet. • Några års erfarenhet av brett operativt HR-arbete. • Goda kunskaper och aktuell erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning. • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor. • Goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering samt erfarenhet av att arbeta med dessa processer. Meriterande: • Kunskaper i statlig arbetsrätt Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg in din arbetsroll. Du tycker om att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos de du möter utifrån din profession. Du har ett stort intresse av att hantera hela bredden av HR-frågor och har förmågan att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt utifrån målgrupp. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24/7. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta projektledare Leif Nilsson på 010-453 28 55. Digitala intervjuer kommer att hållas under vecka 31 och 32. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras på plats vid Bergsmansgården under vecka 33. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Var med och hjälp till på vår förändringsresa. Rollen som HR-generalist är en nyinrättad tjänst inom våra institutioner runt om i Sverige. Det är ett led att förstärka myndighetens HR-kompetens och du blir en viktig del av SiS nya organisation. Nu söker vi en HR-generalist med fokus på att stötta i rekrytering av nya medarbetare och chefer till SiS Bergsmansgården. I mån av tid kan även andra normalt förekommande arbetsuppgifter för HR-generalist på institutionen ske, vilket innefattar att stötta chefer och medarbetare för att skapa förutsättningar för att de fullt ut ska kunna göra det de är allra bäst på. Det innebär att du även kan komma att arbeta operativt, självständigt och brett med hela HR-området, vilket innefattar; systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, kompetensutveckling, arbetsrätt (villkor, avtal) och fackliga förhandlingar. Du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper på institutionen, inom myndigheten men även med aktörer utanför myndigheten som t ex företagshälsovården. Du har erfarenhet och kunskap av arbete i olika personalsystem. Hos oss arbetar vi i Primula och Reachmee, för att nämna några system. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom Personal/HR eller motsvarande erfarenhet. • Erfarenhet av operativt och konsultativt arbete med kompetensbaserad rekrytering • Erfarenhet av att ha många rekryteringsprocesser igång samtidigt • God förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska. Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av brett operativt HR-arbete. • Goda kunskaper och aktuell erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning. • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor. • Goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering samt erfarenhet av att arbeta med dessa processer. • Kunskaper i statlig arbetsrätt Vi söker dig som är van att ha många rekryteringsprocesser igång samtidigt och med god struktur. Du har ett stort intresse av, och goda kunskaper i, kompetensbaserad rekrytering. Du är också motiverad att dela med dig av dina kunskaper. Eftersom en stor del av arbetet innebär samarbete med rekryterande chefer och kontakt med kandidater, är det viktigt att du är serviceinriktad och relationsskapande. Du behöver även ha en god förmåga att ta initiativ och att arbeta målfokuserat med ditt uppdrag. Du tycker om att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Du är en god ambassadör både för SiS och för en kvalitativ, kompetensbaserad rekryteringsprocess. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid under 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24/7 Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta projektledare Leif Nilsson på 010-453 28 55. Digitala intervjuer kommer att hållas under vecka 31 och 32. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras på plats vid Bergsmansgården under vecka 33. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är genuint intresserad av att arbeta med och för våra boende på Linden! Att arbeta som undersköterska inom kommunen är ett självständigt, ansvarsfullt och varierande arbete och ett av Sveriges viktigaste jobb! Hos oss har du goda påverkansmöjligheter i förändrings- och förbättringsarbetet. Som undersköterska har du en betydande roll för våra brukare. Du kommer att arbeta med omvårdnadsinsatser av olika slag utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och efter brukarens individuella behov, enligt SoL och HSL. Tillsammans med dina kollegor och andra professioner ska du med omsorg och omtanke säkerställa att våra brukare får bästa möjliga tillvaro, både för särskilt boende men även för korttidsvård. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att, utifrån biståndsbeslut, planera och utföra kvalificerat omvårdnadsarbete. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen krävs det att du: • är utbildad undersköterska • har datorvana • behärskar svenska språket, så du kan kommunicera med enskilda personer och övrig personal • kan dokumentera i verksamhetssystem • har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av arbete på korttidsverksamhet • erfarenhet av att arbeta utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt • kännedom om verksamhetssystem, exempelvis LifeCare. Du har ett genuint intresse, empati och känsla för människor. Du visar arbetsglädje och har ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor. En självklarhet är att du behandlar alla med hänsyn och respekt. För att lyckas i rollen är du lyhörd och flexibel samt har förmågan att anpassa ditt arbetssätt beroende på brukare. För rollen krävs att du är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du har en god förmåga att samarbeta, är ansvarstagande, självständig och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, HR och kansli. Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda. Vår bemanningsenhet tillhör HR-avdelningen och består i dag av tre medarbetare. Bemanningsenheten sitter centralt placerade i kommunhuset i Fjugesta och ansvarar för förmedling och tillsättning av korttidsvikarier samt samordning av dessa resurser. ARBETSUPPGIFTER Uppskattar du när arbetsvardagen rör på sig och är du strukturerad i det oförutsägbara? Tycker du om utmaningar och har förmågan att ändå ha en överblick? Då kan du vara vår nya kollega! I rollen som bemanningssamordnare utgör du en viktig del i kommunens bemanningsplanering. Du samordnar tillsammans med dina kollegor den dagliga planeringen som är riktad mot hela kommunen där du har daglig kontakt med chefer och medarbetare. Rollen är på flera sätt bred med många kontaktytor internt och externt, som alla tillsammans bidrar till en effektiv och smidig bemanningsprocess där bästa möjliga samverkan sker för uppfyllelse av kärnuppdraget. Verksamhetens mål kan vi uppnå som bäst i verksamheter där medarbetare, chefer och organisation samarbetar och utvecklas tillsammans vilket du i din nyckelroll kommer att bidra till. I rollen ingår att hantera snabba förändringar som inte går att förutse vilket kräver ett lugnt, stöttande och ansvarstagande agerande då tjänsten kan komma att innebära perioder med något högre arbetsbelastning. Rollen innebär också att vara en förebild genom att bemöta andra med ett professionellt och lyhört förhållningssätt. I arbetsuppgifterna ingår i huvudsak: • ta emot och behandla beställningar från verksamheterna när behov av vikarier uppstår • svara för att beställningar hanteras och att bemanningen sker på ett effektivt sätt med de personalresurser som finns tillgängliga • hantera löneunderlag för vikarier i vårt lönesystem • bistå med support och utbildning till verksamheterna i våra system • vara delaktig i rekrytering och hålla informationsträffar för nyanställda vikarier • skapa, förbättra och utveckla rutiner omkring bemanningen i kommunen • hålla dig uppdaterad om vad som händer inom området • säkra verksamhetens efterlevnad av företrädesrätt, konvertering, önskan om utökad sysselsättningsgrad mm. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som har; • gymnasial/eftergymnasial utbildning med inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget • erfarenhet av arbete med bemanning och personalplanering • en mycket hög IT-mognad och vana av att arbeta och vägleda i verksamhetssystem • en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift Det är meriterande om du har; • arbetat i och har mycket god kunskap inom systemen Time Care Pool, Multi Access och Personec • erfarenhet av arbete i systemet Winlas, antingen Grund eller Webb, med särskilt hantering av LAS-listor, Varsel- och beskedbrev • grundläggande kunskap i arbetsrätt och LAS • erfarenhet av att hålla i utbildningar och genomgångar • erfarenhet av administrativt arbete inom kommunal verksamhet För att lyckas med uppdraget som bemanningssamordnare behöver du vara en person som arbetar proaktivt och strukturerat samt är bra på att organisera och prioritera ditt arbete. Att vara kommunikativ och lyhörd är en grundförutsättning för att passa i rollen och arbetet kräver flexibilitet och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du känner dig bekväm med att ha många olika kontakter, både internt och externt. Vi tror att du har en helhetssyn med blick för logistik och klarar att behålla fokus även under viss tidspress. Vi ser att du har ett intresse för digitala verktyg och är van att använda dem i ditt arbete. Som person har du en hög social förmåga och är mycket bra på att samarbeta och bygga relationer, likaväl som du arbetar självständigt och driver på utvecklingen inom ditt område. Du tycker om omväxling i arbetet och ser problemlösning som en utmaning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Din huvudarbetsplats kommer att vara i kommunhuset i Fjugesta. Efter överenskommelse med ansvarig chef finns det möjlighet till att arbeta viss del av arbetstiden på distans. Varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske under v. 31 och intervjuer planeras till v. 33. Du kommer att kontaktas så snart din ansökan har behandlats. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.seBarn- och utbildningsförvaltningen omfattar förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasium samt vuxenutbildning. I vår förvaltning arbetar för närvarande drygt 200 medarbetare. Vi lägger grunden för det livslånga lärandet genom att erbjuda trygg omsorg och stimulerande lärmiljöer. Vi arbetar aktivt med vägledande samspel och utgår från barnens och elevernas förutsättningar och deras personliga förmågor. Vi arbetar för en hög måluppfyllelse och för att varje elev ska få bästa möjliga förutsättningar för en trygg och lyckad skolgång. Vi erbjuder våra barn och ungdomar en meningsfull fritid genom våra fritidsverksamheter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare för undervisning i åk 4-6. Vill du vara en viktig del i att säkra våra elevers skolgång? - Då tycker vi du ska söka denna tjänst. Målet i ditt uppdrag som lärare är att ge eleverna bästa möjliga förutsättningar att utvecklas. I våra arbetslag strävar vi efter att samplanera lektioner och undervisning för att skapa struktur och samsyn. Gemensamt ansvarar ni för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen så att eleverna når kunskapskraven. Du motiverar och stimulerar eleverna till att utvecklas och fullföljer uppdraget utifrån gällande styrdokument. Du planerar och genomför utvecklingssamtal, utvecklingsplaner och bedömning. Samarbetet med elever, vårdnadshavare, kollegor på skolan och ditt arbetslag är en viktig del av uppdraget. Du anpassar ditt sätt att agera utifrån den enskilde elevens behov och arbetar aktivt med skolans värdegrund. Du utför ditt arbete med hjälp av vägledande samspel (ICDP) samt formativ bedömning tillsammans med ett positivt och lösningsfokuserat arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • grundskollärarexamen och lärarlegitimation med behörighet att undervisa i åk 4-6 eller har examen och väntar på legitimation • goda IT-kunskaper och är van att använda digitala verktyg i undervisningen. Det är meriterande om du har matematik och NO ämnena i din legitimation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av undervisning i grundskolan och/eller har utbildning i vägledande samspel (ICDP). Vi ser gärna att du har erfarenhet av mentorskap samt intresse och erfarenhet av engagemang i arbetslags- och elevhälsoarbete. Du är en tydlig ledare i klassrummet som strävar efter att ge förutsättningar för att alla elever ska ha möjlighet att utvecklas så långt som möjligt. Du är intresserad av och har goda kunskaper om likabehandlings- och värdegrundsarbete. Vi förutsätter att du har förmågan att se utvecklingspotential och möjligheter istället för hinder samt är öppen för andra arbetssätt. Vidare ser vi att du är lyhörd, lösningsfokuserad och är flexibel i samarbetet med andra. Vi utgår från att du arbetar för kollegialt lärande och gärna delar med dig av kunskap och erfarenheter så att vi kan utvecklas tillsammans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi begär ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Om oss Capio Vårdcentral Lekeberg ligger i Fjugesta, ca 30 km väster om Örebro. Hit tar du dig enkelt med buss eller bil, det tar ca 30 minuter från Örebro. De flesta som arbetar hos oss pendlar hit. På Capio Vårdcentral Lekeberg har vi samlat all vår kunskap under samma tak vilket gör att vi skapar en stark och kompetent personalgrupp med många års erfarenhet av primärvård. Vi är ett härligt gäng på ca 40 medarbetare som tillsammans gör skillnad för våra ca 10000 listade patienter – idag och genom hela livet. Våra lokaler renoverades för 6 år sedan och är både rymliga och ljusa. Hos oss ser vi vår teamkänsla som ett ledord och har ett nära samarbete mellan alla våra olika professioner. Vi är stolta över vår höga tillgänglighet, lägger stort fokus på bemötande och har ett flexibelt arbetssätt för att få hitta en välfungerande vardag och kunna möta våra patienters behov. En öppen dialog och korta beslutsvägar gör att idéer och förbättringsförslag varmt välkomnas och vill att alla är delaktiga i vårdcentralens utveckling. Vi är en komplett vårdcentral med fysioterapi, MVC och BVC som vi är samlokaliserade med i Familjecentralen. Vill du jobba på en modern vårdcentral som delar vår passion för nytänkande och utveckling? Då kan detta vara intressant för dig! Din roll Vi söker nu dig som vill vikariera för en av våra allmänspecialister som ska vara tjänstledig. Vikariatet är minst 6 mån med chans till förlängning. Du kommer ingå i ett arbetslag med 7 allmänspecialister, 5 ST läkare och 1 AT läkare. Vi söker nu dig som är leg läkare för arbete på vår mottagning. Tjänsten innebär självständiga bedömningar, undersökningar, undervisning och deltagande i teamarbete. Arbetet innebär både traditionella mottagningsbesök och via digitala vårdkontakter. Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vi lägger stort fokus på intern kompetensutveckling och arbetar med sambedömningar och konsultationstillfällen för aktivt lärande. Vi har hängivna allmänspecialister som är engagerade och tycker om att handleda. Förutom vårdcentralen ansvarar vi även för SÄBO och hemsjukvård. Vi erbjuder dig Hos oss blir du en del av en stabil och välfungerande arbetsgrupp. Vi trivs tillsammans, har roligt och stöttar varandra - i glada stunder såväl som när det är tufft. Vi är en arbetsplats med familjär känsla, uppmuntrande klimat och lägger stor vikt vid att ha en god arbetsmiljö. En framgångsfaktor är att vi tillsammans arbetar mot gemensamma mål där patienten är i fokus. Förutom en mycket välfungerande arbetsplats erbjuder vi: • Kollektivavtal • Närvarande och tillgänglig chef • Kompetensutveckling, både internt och externt. Handledning om det är aktuellt • Friskvårdsbidrag på 3000 kr /år • Frukost och frukt • Moderna lokaler • En inkluderande arbetsplats med stark teamkänsla där vi alla lär av varandra På Capio jobbar vi även med det digitala verktyget Tandem för vår dokumentation som journaler, remisser och sjukintyg. Om dig Vi söker dig som vill ingå och arbeta i team och vill bidra med att vi fortsatt håller den höga standard och den goda arbetsmiljö som idag råder hos oss. Vi söker dig som är som vill vara med och utveckla vår arbetsplats. Om du lovar att bidra med nyfikenhet och stort engagemang så lovar vi att ge dig möjlighet att utvecklas och kunna påverka både din vardag och vår verksamhet. Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan erbjuda dig. Publicerat:250627 Sista ansökningsdag:250731 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Som administrativ chef hos oss kommer du få vara en del i utvecklandet av Bergsmansgården och en viktig del i öppnandet av nya avdelningar på Granhult! Som administrativ chef har du övergripande ansvar för institutionens stödfunktioner så som institutionsövergripande HR-frågor, inklusive rekrytering och kompetensförsörjning, ekonomiadministration och redovisning, säkerhetsfrågor, kök, fastighetsfrågor, systemadministration samt övriga administrativa uppgifter. Du ingår i institutionens ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar med frågor som rör hela institutionen och där du ansvarar för frågor som rör institutionens alla stödfunktioner. Du stöttar institutionschefen i den institutionsövergripande planeringen av stödfunktionernas aktiviteter. Till din hjälp har du en grupp medarbetare bland annat HR- generalist, administratörer, kockar och fastighetstekniker. Chefsberedskap kan komma att ingå i tjänsten. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen om minst 180 hp med inriktning mot samhälls- och beteendevetenskap eller annan relevant utbildning. • Dokumenterad aktuell chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar. • Flerårig bred erfarenhet av arbete med administrativa frågor, HR-frågor och/eller ekonomi/budget-frågor. • Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete på organisationsnivå. • Erfarenhet att arbeta i stödfunktion • B-körkort Det är meriterande om du också har erfarenhet av: • Erfarenhet av arbete på statlig myndighet För att lyckas i rollen som administrativ chef har du en helhetssyn och en god förmåga att ta hänsyn till verksamhetens bästa i ditt agerande och i dina beslut. Du är bra på att arbeta mot mål och fokuserar på resultat. Du samarbetar bra med andra och är lyhörd i din kommunikation. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Resor förekommer i tjänsten. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18/7-25. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta projektledare Leif Nilsson på 010-453 28 55. Digitala intervjuer kommer att hållas under vecka 30 och 31. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras på plats vid Bergsmansgården under vecka 32. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi på Adecco söker nu flera medarbetare för ett sommaruppdrag där du kommer arbeta med att köra truck och packa om material. Arbetet sker på ett industrinära område i Karlskoga, där säkerhet, samarbete och struktur är i fokus. Du blir en del av ett team med ett tydligt och viktigt uppdrag. Tjänsten innefattar både truckkörning och manuella arbetsmoment. Du får en grundlig introduktion på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Truckkörning • Hantering och ompackning av material enligt instruktioner • Sortering och förberedelse av gods för transport Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå till den 31 juli. Arbetstiderna är 07.00–16.00. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Om dig Vi söker dig som är arbetsvillig, punktlig och har god erfarenhet av att köra truck. Du är bekväm med att arbeta utomhus, trivs med fysiskt arbete och gillar att jobba i grupp. Du behöver kunna förstå och kommunicera på engelska, då den dagliga ledningen sker på engelska. Det här uppdraget passar dig som vill jobba i sommar, har truckvana och söker ett aktivt jobb i ett strukturerat arbetslag. Viktigt för tjänsten: • Du är tillgänglig under hela perioden • Du har truckkort och erfarenhet av truckkörning • Du har god fysisk förmåga och kan arbeta utomhus oavsett väder Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker nu flera personer till ett uppdrag där du arbetar med att hantera och packa om material. Arbetet sker utomhus i grupp och innefattar manuella moment. Det är ett fysiskt men lättlärt arbete, och du får en grundlig introduktion på plats. Arbetet utförs på ett industrinära område i Karlskoga där säkerhet, samarbete och struktur är i fokus. Du blir en del av ett team med ett tydligt och viktigt uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Hantering och ompackning av material enligt tydliga instruktioner • Sortering och förberedelse av gods för transport Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå till den 31 juli. Arbetstiderna är 07.00–16.00. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Om dig Vi söker dig som är arbetsvillig, punktlig och inte rädd för att ta i. Du trivs med fysiskt arbete, gillar att jobba i grupp och har lätt för att följa instruktioner. Du behöver kunna förstå och kommunicera på engelska, då den dagliga ledningen sker på engelska. Det här uppdraget passar bra för dig som studerar, söker sommarjobb eller befinner dig mellan två jobb och vill komma in på arbetsmarknaden. Vi ser gärna att du: • Är tillgänglig under hela perioden • Har god fysisk förmåga och kan arbeta utomhus oavsett väder • Har truckkort och erfarenhet av truckkörning (gäller vissa tjänster) Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Beatrice Arvidsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration, samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie inom hemtjänsten! Som timvikarie inom hemtjänsten kan arbetstiden vara förlagd till dag, kväll, natt och helg. Du kan välja om du helst arbetar dag, kväll och/eller natt. Hemtjänstens arbetsområde är i Fjugestas tätort och ute på landsbygden. Det dagliga arbetet planeras digitalt och insatserna hos brukarna registreras med mobiltelefon. Hemma hos de flesta brukarna finns digitala lås som öppnas med mobiltelefonen. Vi kör elbilar och dieselbilar i tjänsten. Vi har elcyklar som används vid besök i tätorten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • ge omvårdnad, stöd och service till brukarna utifrån deras individuella behov • besvara och åtgärda trygghetslarm • delegerade och instruerade arbetsuppgifter från arbetsterapeut och sjuksköterska • dokumentation. För att kunna utföra arbetsuppgifterna i hemtjänsten behöver du: • ta emot delegering för att ge läkemedel. Innan du kan få en delegering får du först genomgå en webbutbildning med kunskapstest för att bedömas av ansvarig sjuksköterska om dina kunskaper är tillräckliga • genomgå en utbildning i förflyttningskunskap för att kunna genomföra säkra förflyttningar av brukarna • göra en webbutbildning i dokumentationssystemet • introduceras i arbetet av personal i hemtjänsten, minst 3 arbetspass. Självklart genomförs utbildningarna på betald arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har fyllt 18 år • kan tala och skriva på svenska • har körkort för personbil och körvana samt att det inte finns några hinder för dig att köra bil • kan cykla. Det är meriterande om du har omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård, samt om du har erfarenhet av arbete med människor i olika åldersgrupper. Den här rollen kräver att du har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är lyhörd och har respekt för att vi arbetar i andra människors hem. Du behöver också ha en god förmåga att planera ditt arbete och att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och ser vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb