Personlig assistent i Stockholm, Lidingö
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta med en man i 60-årsåldern som snart ska få komma hem från en lång sjukhusvistelse efter ha varit med om en olycka. Mannen bor på Lidingö i ett eget boende. Mannens behov förutsätter tillsyn och insatser dygnet runt. Han har en förlamning som gör att han har en väldigt begränsad rörlighet. Då mannen även andas genom en trakealkanyl behöver du som assistent säkerställa att hans andning fungerar korrekt. En central del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem/saliv med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer. Utöver trakeostomin får vår uppdragsgivare hjälp med sin andning genom en ventilator. Mannen har även en sond i magen som han matas med. Om Novum Assistans Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Läs mer om Novum här Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, omhändertagande, empatisk och lyhörd. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent, uppdragsgivaren och hans anhöriga är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Som person trivs du med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Du har en naturlig känsla för innebörden av att arbeta i någon annans hem och på ett ödmjukt sätt respekterar hemmamiljön i din roll som assistent. Övriga krav på dig som assistent i detta uppdrag: Du är icke-rökare. Du har obehindrad svenska i tal och skrift. Novum som arbetsgivare säkerställer att du som nyanställd erhåller betald teoretisk och praktisk introduktion i arbetsuppgifterna. Introduktion och utbildning kommer tillhandahållas av sjukhuspersonal med specialistkompetens inom trakeostomi. Om anställningen Vi tillämpar anställningsformen viss tid så länge uppdraget varar med en inledande timanställning under introduktionen. Du erbjuds fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Fremia-Kommunal: Personlig Assistans). Arbetstiderna är 08-15, 15-22 och 22-08 och kan variera baserat på din schemaläggning. I samband med anställningen försöker vi tillgodose önskemål kring arbetstider. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. I den här rekryteringen tillämpar vi ett personlighetstest för samtliga sökande. Detta tar ca 15-20 minuter att genomföra och du får en inbjudan via din mejl efter du sökt tjänsten. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i uppdraget. Inför anställningen utför vi en bakgrundskontroll mot polisens belastningsregister.

93 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025
Semestervikarie för vaccination Sjuksköterska - Åkersberga, Häggvik och ...
Vaccinova AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade Sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till våra mottagningar i Åkersberga, Häggvik och Lidingö. Tjänsten är en säsongsbaseradanställning med möjlighet till fortsättning och påbörjas ca 2025-06-16 till och med 2025-08-08. Vaccinova är en vaccinatör med fokus på trygghet och hälsa. Vaccinova finns idag på mer än 170 platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos våra partners Kronans apotek och Doz apotek. . Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccinering -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering -Administrativt arbete För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sen innan är meriterande men inget krav! Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning i vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen! Tjänsten ämnas tillsättas innan sista april.

98 dagar sedan
Sista ansökan:
17 september 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

100 dagar sedan
Sista ansökan:
14 september 2025
Fältsäljare för Kaminvärme
Kaminvärme Sverige AB
Företagssäljare

Säljare med driv till Kaminvärme Sverige AB! Kaminvärme AB hjälper privatpersoner att spara pengar samtidigt som kunderna ökar värdet på sin fastighet med hjälp av energibesparande produkter med fokus på kaminer. Vårt utbud består av kvalitetsprodukter som alla inkluderar installation. Nu söker vi fler fältsäljare som bearbetar distrikt och bokar in sina egna besök genom att vara ute och kontakta kunderna genom dörrförsäljning.Vår framgång bygger på direktförsäljning med tydliga strukturer och bra tekniska verktyg. Tjänsten kräver inga tekniska förkunskaper om kaminer eller installationer utan det som är avgörande för att lyckas i rollen är att du har rätt inställning, tålamod och gillar frihet under ansvar. På Kaminvärme värdesätter vi dina personliga egenskaper framför ett välfyllt CV. AI svar på annonsen bortsorteras. Vi erbjuder - Grundutbildning och löpande vidareutbildning/coachning - Generöst lönesystem - Goda möjligheter att växa inom bolaget - Tävlingar om fantastiska priser som utlandsresor, datorer, extra provision! Vi söker dig som - Har B-körkort - Är flexibel och kan arbeta eftermiddagar och kvällar - Trivs med att jobba självständigt - Är arbetsvillig och har en hög ambitionsnivå - Är positiv och ser lösningar hellre än problem - Alltid strävar efter att prestera och nå dina mål - Behärskar svenska flytande i tal och skrift Sök enkelt utan CV, redan idag. Vi hanterar inkommande ansökningar löpande. AI svar på annonsen bortsorteras.

107 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Miljöarbetare till Verdis på Lidingö
VERDIS AB
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Vi på Verdis är stolta insamlare av avfall. Vill du vara en viktig del av en samhällsnyttig organisation som värdesätter varje medarbetares bidrag till företagets framgång? Då kan du vara den vi letar efter. Just nu söker vi miljöarbetare till vår depå på Lidingö. Om jobbetVerdis ansvarar för avfallsinsamlingen på Lidingö, med Lidingö stad som uppdragsgivare och samarbetspartner. Nu behöver vi förstärka avdelningen med en positiv och driven miljöarbetare med B-körkort, som även kan stötta arbetsledningen med diverse administrativa arbetsuppgifter såsom att hantera arbetsorder m.m. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till slutet av augusti, därefter finns det eventuellt möjlighet till fortsatt anställning. Övergripande arbetsuppgifter: Som miljöarbetare har du en huvudroll inom Verdis. Du är vårt ansikte utåt och blir en av våra vardagshjältar som hjälper till att hålla Lidingö rent. Tillsammans med dina kolleger säkerställer du att renhållningsuppdraget utförs i enlighet med företagets rutiner och vår uppdragsgivares krav. Du rapporterar till den lokala arbetsledningen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - Insamling och transport av avfall - Köra ut kärl till nya och befintliga kunder - Administration i Verdis och uppdragsgivarens verksamhetssystem - Hantering av fordonsdatorer och RFID-utrustning - Avvikelserapportering - Dagligt underhåll/kontroll av fordon och påbyggnad samt tvätt av dessa vid behov Vem är du?Vi söker dig som: - Har B-körkort - Behärskar det svenska språket i tal och skrift - Har god dator- och systemvana samt god administrativ förmåga Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet från liknande arbete - Erfarenhet av att arbeta med administration i olika system - Kunskap om digital avvikelsehantering - Lokalkännedom på Lidingö Den här tjänsten passar dig som har god fysik och som trivs med ett rörligt arbete i högt tempo. Du uppskattar vara utomhus och har inga problem med att arbeta i alla väder. Som person är du serviceinriktad med god samarbetsförmåga och du har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Vi tror också att du är ansvarsfull och sätter en ära i att utföra ditt arbete på ett förtjänstfullt sätt. Övrigt Start: Omgående (enligt överenskommelse)Omfattning och anställningsform: Visstidsanställning på heltid fram till sista augustiArbetstider: Vi har verksamheten igång måndag till fredag, dagtid klockan 06:30-15:30, inkl. "röda dagar" och aftnar såsom midsommaraftonPlacering: Lidingö Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner och trygghet i form av kollektivavtal för alla våra anställda. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi strävar efter att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Ansökan sker genom att klicka på "Ansök nu". Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post men har du frågor kring tjänsten går det bra att kontakta [email protected] Vi är en ledande aktör inom miljöbranschen som arbetar med insamling och transport av avfall. Vår ambition är att alltid leverera hållbara lösningar och bidra till ett grönare samhälle. Med våra tjänster når vi ut till ungefär 1,5 miljoner människor i ett trettiotal kommuner i Sverige. Våra medarbetare spelar en avgörande roll i vår framgång – varje dag bidrar de med sitt engagemang, sin kunskap och sitt starka driv för att skapa hållbara förbättringar. Hos oss är arbetskulturen präglad av samarbete, innovation och en gemensam strävan efter en grönare framtid. Vill du bli en del av vårt team och bidra till en hållbar utveckling? Välkommen med din ansökan!

107 dagar sedan
Sista ansökan:
16 september 2025
Sommarvikariat på Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst.
Carico AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Om tjänsten Vi på Anneli & Ritwa Lidingö hemtjänst söker engagerade sommarvikarier för att stärka vårt team under den livliga sommarsäsongen. Som sommarvikarie hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder, bidra till deras välbefinnande och skapa en trygg vardag. Arbetet består av att erbjuda hjälp och stöd enligt individuellt anpassade vårdplaner. Ansvarsområden för Sommarvikarie Ge omsorg och stöd till våra kunder i deras hem utifrån deras specifika behov och önskemål. Säkerställa en säker och trivsam miljö för kunderna. Dokumentera och rapportera omsorgsinsatser samt notera förändringar i kundens tillstånd. Kommunicera effektivt med kollegor och kunder för att underlätta en integrerad vårdprocess. Önskade kvalifikationer Empatisk och flexibel: Du är lyhörd och anpassar dig enkelt till kundernas behov. Kommunikationsförmåga: God förmåga att kommunicera med kollegor och kunder. Initiativrik och självständig: Du kan arbeta självständigt och ta initiativ för att förbättra kunders vardag. Erfarenhet är meriterande: Tidigare erfarenhet inom hemtjänst eller vård är en fördel. Vad vi erbjuder våra Sommarvikarier En möjlighet att arbeta med meningsfulla uppgifter som påverkar kunders livskvalitet. En stöttande arbetsmiljö där dina insatser värderas och främjas. Chansen att få erfarenhet inom omsorgsbranschen och utveckla dina färdigheter. Att bli en del av vårt engagerade och dynamiska team under sommaren. Om Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst är en välrenommerad hemtjänstverksamhet som arbetar med fokus på individanpassad omsorg och kundens välmående. Vi strävar efter att erbjuda en förstklassig tjänst där varje kund får den respekt och omsorg de förtjänar. Bli en del av vår dedikerade hemtjänstfamilj och gör skillnad i människors liv varje dag.

108 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till Villa Dalénum på Lidingö
Vardaga AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Om Villa Dalénum Villa Dalénum ligger i ett vackert kulturmärkt hus på Lidingös södra strand i området Dalénum. Här finns vackra promenadstråk vid vatten och närhet till kommunala färdmedel. Tvärbanan från Ropstens tunnelbanestation tar 9 minuter och stannar precis utanför Villa Dalénum. Pendelbåt stannar vid Dalénums brygga, 5 minuters promenad från Villa Dalénum. Från Nacka strand är det en båtfärd på 11 minuter till Dalénums brygga, från Ropsten är det en båtfärd på 15 minuter till Dalénums brygga. Villa Dalénum har 65 platser uppdelade på 4 avdelningar med somatisk inriktning och 3 avdelningar för personer med demenssjukdom. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har kunskap kring olika sjukdomar samt ett intresse för den åldrande människan. Vi önskar att du: Vill arbeta självständigt, är strukturerad och planerar dina arbetsdagar Är trygg i din roll som sjuksköterska, initiativtagande och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare Tycker om att ha en ledarroll, uppskattar teamarbetet och stöttar dina kollegor. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig Bra schema och arbetstider: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Endast dagtid med start 8.00, arbete var 4:e helg. Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Demenscertifiering Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Ung Omsorg Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 20250404. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vårdförbundet Mail: [email protected]

110 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025
Sommarvikariat på Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst.
Carico AB
Vårdbiträden

Om tjänsten Vi på Anneli & Ritwa Lidingö hemtjänst söker engagerade sommarvikarier för att stärka vårt team under den livliga sommarsäsongen. Som sommarvikarie hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder, bidra till deras välbefinnande och skapa en trygg vardag. Arbetet består av att erbjuda hjälp och stöd enligt individuellt anpassade vårdplaner. Ansvarsområden för Sommarvikarie Ge omsorg och stöd till våra kunder i deras hem utifrån deras specifika behov och önskemål. Säkerställa en säker och trivsam miljö för kunderna. Dokumentera och rapportera omsorgsinsatser samt notera förändringar i kundens tillstånd. Kommunicera effektivt med kollegor och kunder för att underlätta en integrerad vårdprocess. Önskade kvalifikationer Empatisk och flexibel: Du är lyhörd och anpassar dig enkelt till kundernas behov. Kommunikationsförmåga: God förmåga att kommunicera med kollegor och kunder. Initiativrik och självständig: Du kan arbeta självständigt och ta initiativ för att förbättra kunders vardag. Erfarenhet är meriterande: Tidigare erfarenhet inom hemtjänst eller vård är en fördel. Vad vi erbjuder våra Sommarvikarier En möjlighet att arbeta med meningsfulla uppgifter som påverkar kunders livskvalitet. En stöttande arbetsmiljö där dina insatser värderas och främjas. Chansen att få erfarenhet inom omsorgsbranschen och utveckla dina färdigheter. Att bli en del av vårt engagerade och dynamiska team under sommaren. Om Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst Anneli & Ritwa Lidingö Hemtjänst är en välrenommerad hemtjänstverksamhet som arbetar med fokus på individanpassad omsorg och kundens välmående. Vi strävar efter att erbjuda en förstklassig tjänst där varje kund får den respekt och omsorg de förtjänar. Bli en del av vår dedikerade hemtjänstfamilj och gör skillnad i människors liv varje dag.

114 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Hotellstädare på Lidingö

Har du tidigare erfarenhet av städning på hotell och söker jobb på Lidingö? Vi på RestaurangAssistans söker nu duktig och erfaren extrapersonal inom hotellstäd. Om tjänsten städning av hotellrum du kommer få möjlighet att arbeta på olika hotell i Lidingö- och Stockholmsområdet du får möjlighet att jobba på allt från stora hotellkedjor, boutiquehotell och konferenshotell till 5-stjärniga hotell vi erbjuder en anställning för enstaka dagar tjänsten beräknas tillträdas snarast Vi söker dig som: har minst 6 månaders erfarenhet av hotellstäd i Sverige är flexibel är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb kan kommunicera på svenska eller engelska är noggrann och har ett sinne för detaljer trivs att jobba i ett högt tempo tycker att det är spännande att få arbeta på flera olika hotell Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

115 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kvinnlig personlig assistent sökes till man på Lidingö
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund på Storholmen, storholmen ligger på en Ö i Lidingö kommun! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vi söker just nu efter en personlig assistent till en av våra kunder på Lidingö. Kunden bor på en härlig ö som heter Storholmen, för att ta dig till ön åker du båt, det finns SL båt som går från Mor Annas brygga (5 min resa) alt att du reser från Ropsten med båt som tar (30min). Kunden är en 60-årig rullstolsburen man som behöver hjälp med bla. förflyttningar, personlig hygien, matlagning, följa med på aktiviteter. Kunden berättar själv vad han behöver hjälp med. Passen är förlagda 09-17 / 17-09. Passen innehåller "sovande jour"-väntetid. Du som söker ska: vara kvinna vilja arbeta extra vara glad och positiv tala mycket god svenska Att arbeta som personlig assistent är ett roligt, spännande och utvecklande jobb där du på ett aktivt sätt får vara med på en persons utvecklingsresa. Vi på Vår Omtanke arbetar för kunder med olika funktionsnedsättningar, och här arbetar kunniga, engagerade och ansvarsfulla medarbetare. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Endast kvinnliga sökande efter önskemål från kund. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Extra,- vid sjukdom och semester samt något fast pass i veckan. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och även av kunden. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

118 dagar sedan
Sista ansökan:
27 augusti 2025