Lediga jobb i Lidköping

Sök totalt 131 lediga jobb i Lidköping

Bibliotekarie
Lidköpings kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Lidköpings stadsbibliotek söker en ny bibliotekarie till vår verksamhet, då verksamheten står inför förändringar pga. pensionsavgång. I Lidköpings kommun finns ett centralt beläget stadsbibliotek med tre tillhörande filialer i Järpås, Tun och Vinninga samt en bokbuss. Vi är ett folkbibliotek som tillhör Enhet kultur, Område kultur och fritid och Sektor bildning.  Arbetsuppgifter Du kommer i huvudsak att jobba med den prioriterade målgruppen barn och unga och att  inspirera med läs- och språkfrämjande insatser. Arbetet är utåtriktat och kan vara uppsökande. Det innebär också att ha schemalagd tid för vårt biblioteks reception, ingå i arbetsgrupper, delta på möten samt att utföra andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande inom bibliotek, konst och kultur.  Kvälls- och helgarbete ingår. Vem är du? Vi söker dig som har examen i Biblioteks och informationsvetenskap eller har annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig erfarenhet prioriteras, gärna med barn och unga. För att trivas och lyckas i rollen bör du: - vara prestigelös och tycka om att ha varierande arbetsuppgifter - ha förmågan att både arbeta självständigt och tillsammans med andra - initiera, planera och slutföra arbetsuppgifter - vara kreativ, flexibel och nytänkande - kunna uttrycka dig väl i tal och skrift Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är tillsvidare med omfattning 100%, med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. Om du efter intervju är aktuell för anställning kommer vi att be dig att visa upp utdrag ur belastningsregistret enligt lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Du begär ut utdrag via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

Idag
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personlig assistent sökes hos man utanför Götene
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund boende strax utanför Götene. Under perioden före och efter sommaren kommer du att arbeta som timvikarie och vara tillgänglig vid behov. Under sommaren kommer du att täcka upp för ordinarie personals semester, vilket innebär möjlighet till fler arbetstimmar. Arbetstiderna kan variera vid på överenskommelse, men är i regel förlagda enligt följande: 07:00 - 15:00 15:00 - 20:00 09:00 - 16:00 på lördagar OM KUNDEN Kunden är en man i 60-årsåldern som lever med Parkinsons sjukdom och använder rullator som hjälpmedel i vardagen. Som personlig assistent kommer du att ge stöd vid förflyttningar och hjälpa till med medicinering. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera: Stöd vid de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien och vid på- och avklädning Vidare tycker vår kund om att ta promenader och åker gärna på utflykter. Han vill vara aktiv och delaktig i vardagen, men gör det utifrån sin dagsform, vilket gör att engagemanget kan variera beroende på hur han mår just då. ÄR DU DEN VI SÖKER?  Vi söker dig som är lugn och tålmodig, med förmågan att arbeta metodiskt och strukturerat. Du behöver vara trygg i din roll och kunna ta initiativ, både i samtal och i aktiviteter, för att skapa en meningsfull och engagerande vardag. Du bör vara en person som trivs med att ta ansvar och som har en positiv inställning, samtidigt som du är flexibel och lyhörd för kundens behov och dagsform. Vår kund är bosatt på landsbygden, vilket innebär att kollektivtrafik inte finns i närheten. Den närmaste busshållplatsen ligger cirka 3 kilometer bort, vilket gör att körkort och tillgång till bil är fördelaktigt, men det är inget krav för tjänsten. MERITER Körkort och tillgång till bil för att ta sig till och från arbetsplatsen  Tillträde: Sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
IF Metall söker administratör till västra Skaraborg
Industrifacket Metall
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

IF Metall organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har över 300 000 medlemmar på 13 000 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet. Nu söker vi administratör till en tillsvidaretjänst med placering på vår avdelning i Lidköping. Tjänsterna är på heltid och tillträde sker efter överenskommelse. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att i samarbete med övriga administratörer, ombudsmän och avdelningsstyrelse genomföra arbetsuppgifter som är kopplade till den fackliga verksamheten. Som administratör får du även självständigt driva flertalet administrativa arbetsuppgifter. Arbetet innefattar uppgifter som medlemskontakter, kontakter med arbetsgivare samt förtroendevalda och internt arbete såsom medlemsadministration och övrigt förekommande administrativa uppgifter på avdelningsexpeditionen. Arbetsuppgifter mer konkret kan exempelvis vara: att administrera avdelningens medlems, arbetsgivar- och uppdragsregister att sköta avdelningens arbetsgivar- och medlemsreskontran innefattat fakturahantering, påminnelser och inbetalningar rådgivning till medlemmar inom verksamhetsområdet försäkrings- och avtalsfrågor samt frågor som rör medlemskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har: minst avslutad gymnasieutbildning gärna med relevant inriktning som exempelvis inom ekonomi eller liknande erfarenhet inom administration, service, medlemsreskontran och där du är van att hantera kontakter goda kunskaper i medlems- och avtalshantering Dina kunskaper i svenska och engelska är goda i såväl tal som skrift Du har systemvana och goda kunskaper i Excel Följande kvalifikationer är meriterande Erfarenhet av att ha arbetat i en idéburen organisation Erfarenhet av att ha arbetat med ekonomihantering/redovisning Arbetat i Microsoft Dynamics CRM Du är serviceinriktad och ditt arbetssätt är strukturerat. Som person är du självgående och kan självständigt prioritera ditt arbete utifrån organisationens uppsatta mål. Det är också önskvärt att du är lösningsorienterad och en positiv person med god samarbetsförmåga. Krav är att du är ansvarstagande och med en god kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du som söker delar arbetarrörelsens värderingar och de värderingar som IF Metall har. Övrig information Tillträde efter överenskommelse, löne- och anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan AFO och Handelsanställdas förbund. Kontaktpersoner Personalansvarig/ Avdelningsordförande, Karl Wiktorsson, 0510-48 41 44 Facklig representant Handels, Christer Andreasson, 0510-48 41 45 Vice avdelningsordförande, Madeleine Fält, 0510- 48 41 49 Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 31 augusti 2025. Ansökningshandlingar skickas till [email protected] . Urval och intervjuer påbörjas först efter sista ansökningsdag. IF Metall IF Metall västra Skaraborg har cirka 7000 medlemmar på 261 arbetsplatser fördelat i hela regionen. IF Metall, organiserar anställda inom verkstads-, bil- och kemiindustrin, gruvor, läkemedelsföretag och tvätterier, och har 300 000 medlemmar på 13 300 arbetsplatser runt om i Sverige. Omkring 21 procent av medlemmarna är kvinnor. IF Metall har en feministisk syn och verkar för rättvisa, jämlikhet och jämställdhet.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel
Försvarsmakten
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Ta nästa steg i karriären inom en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team. Avdelningen för Flygstabens Teknik- ochvidmakthållande söker en erfaren medarbetare till flygbasmaterieldetaljen med uppgift att möjliggöra handlingsfrihet i tid och rum. Detta i samverkan med andra delar av Försvarsmakten, myndigheter och partners. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som luftvärdighetsingenjör flygbasmateriel arbetar du företrädesvis med tekniskt systemstöd, förnödenhetsförsörjning och materielprocessen (anskaffning till avveckling). Du har mandat attgenomföra, stödja, handlägga, leda, besluta och företräda enligt givna uppdrag. KRAV Kvalifikationer • Relevant ingenjörsexamen eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull med ett bra ordningssinne, strukturerad, noggrann och är relationsskapande. Vi söker dig som är trygg, analytisk, lösningsorienterad, övertygande och van vid att jobba både enskilt och i team. Det är viktigt att du är en god representant för Försvarsmakten och står bakom Försvarsmaktens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. MERITERANDE • Väl förtrogen med Försvarsmaktens arbete, organisation och uppdrag • Erfarenhet av arbete i Försvarsmakten eller annan totalförsvarsmyndighet • Goda kunskaper inom Försvarsmaktens förekommande system för redovisning och underhåll • Väl förtrogen med Försvarsmaktens materielprocesser, från anskaffning till avveckling • Erfarenhet av arbete inom flygområdet (flygplatser) och dess regelverk/styrningar • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av verksamhetsområdet räddningstjänst flygplats • C körkort. Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Arbetsort: Såtenäs men möjlig placering vid Flygvapnets ordinarie verksamhetsorter. Försvarsmakten tillämpar individuell lönesättning. Tjänsteresor inom och utom Sverige förekommer. Upplysningar om befattningen Kontakta Patrik Fransson eller Mikael Warnqvist. Fackliga företrädare OFR/S - Caroline Nilsson SACO – Johan Nyström SEKO – Jan Salomonsson OFR/O – Lars-Olof Wretling   Samtliga kontaktpersoner nås via FM växeln på telefonnummer 08-788 75 00.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Socialt extrajobb i Lidköping med omnejd | Kort uppdrag
Manpower AB
Systemadministratörer

Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Lidköping med omnejd. Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är socialt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet som datorutdelare I rollen som datorutdelare kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Lidköping med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Lidköping med omnejd * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag mellan augusti och september * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: i början av augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Du ska vara en person som inte har några svårigheter att prata inför andra människor. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Krav för tjänsten är att du * har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, till exempel annat extrajobb, studier mm * Behärskar svenska i både tal och i skrift * Kan prata inför andra människor * Har god förståelse i engelska * B-körkort och tillgång till bil Meriterande för tjänsten är om du har ett tekniskt intresse. Kunderna du kommer att åka till är i Lidköping. För att bli aktuell för tjänsten ska du kunna ta dig till samtliga områden! I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Säljare sökes i Lidköping – Mediaförsäljning med starkt varumärke, digital
Rds Förlag AB
Övriga förmedlare

Vill du ha full frihet över din tid, arbeta med en modern medieprodukt och samtidigt ha möjlighet till riktigt höga inkomster? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Vi på Enterprise Magazine är ett väletablerat varumärke inom svensk företagsmedia. Nu söker vi fler säljare över hela Sverige för att täcka nya regioner - och vi letar efter dig som vill arbeta självständigt, resultatinriktat och långsiktigt. Vad säljer du? Du arbetar med en stark medieprodukt som kombinerar det bästa av två världar: * En fysisk tidning med trovärdighet, räckvidd och lång lästid * Ett digitalt erbjudande där varje artikel publiceras online med sökmotoroptimering (SEO), kampanjer i sociala medier och exponering på vår starka hemsida Det här ger dina kunder ett komplett marknadsföringspaket - och dig som säljare en produkt som är både efterfrågad och lätt att stå bakom. Vi erbjuder dig: * Fast grundlön: 10 000 kr/mån * Vid 50 % av budget (80 000 kr): löneväxling upp till 23 000 kr/mån * 18 % provision på all försäljning - från första kronan * Total frihet att styra din tid - arbeta varifrån du vill * Etablerat varumärke med bevisad försäljningsmodell * Stöd från redaktion, säljledning och färdiga verktyg Om rollen Du ansvarar för din egen region och arbetar med nykundsförsäljning. All kontakt sker via telefon, digitala möten och e-post. Många av våra säljare har varit med oss i över 10 år - det säger något om både trivseln och möjligheten att lyckas. Vi söker dig som: * Har erfarenhet av försäljning (gärna B2B eller telefon) * Är självgående, disciplinerad och målfokuserad * Gillar att arbeta fritt men med struktur * Vill bygga upp en egen portfölj och nå höga inkomster Exempel på månadslön baserat på försäljning: Försäljning/mån Total månadslön 80 000 kr ca 23 000 kr 160 000 kr ca 38 800 kr 250 000 kr ca 55 000 kr 300 000 kr ca 65 000 kr Sök idag - vi intervjuar löpande! Vill du arbeta med frihet, starkt stöd, och en produkt som verkligen gör skillnad för dina kunder? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! _______________________________ Ansökan skickas in här via vårat formulär. Vid eventuella frågor eller funderingar så går det bra att ringa Danny Nilsson på 070 77 99 240 eller via mail till [email protected]

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Barnsjuksköterska/Distriktssköterska BVC
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Barnsjuksköterskor

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss Välkommen till Närhälsan Guldvingens vårdcentral. Här arbetar det engagerade medarbetare inom olika yrkeskategorier så som läkare, distriktssköterskor, specialistsköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare. Vi har i dagsläget 13600 listade personer i olika åldrar hos oss och tillsammans arbetar vi för att på bästa sätt möta våra patienters behov. Förutom sedvanlig vårdcentralmottagning har vi en stor verksamhet för Psykisk ohälsa, ungas Psykiska hälsa, bestående av ett team som jobbar med barn från hela Skaraborg. Samt en BVC-mottagning med cirka 1000 inskrivna barn. Tillsammans med Lidköpings kommun driver vi en familjecentralsliknande verksamhet som har aktiviteter för alla och mer riktade insatser för somliga. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta våra patienters behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan: Länk till vår hemsida Om arbetet Dina arbetsuppgifter på BVC är omväxlande, där du följer barn med vårdnadshavare från nyfödd till dess att skolhälsovården tar vid. Du har en central roll i att möta familjernas behov, göra medicinska och omvårdnadsmässiga bedömningar och prioriteringar. Du arbetar hälsofrämjande, rådgivande och behandlande både via telefon, hembesök, digitala vårdmöten och på mottagningen. Du kommer bland annat arbeta med hälsokontroller, vaccinationer och föräldragrupper. Patientgruppen är barn 0-6 år med familj. Samarbete sker i tvärprofessionella team på vårdcentralen och samverkan sker även med externa vårdaktörer såsom förskola. skola, familjecentral och specialistsjukvård. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning till barnsjuksköterska eller distriktssköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med barn och unga och/eller har handledarutbildning 7,5 hp, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling.  Ett professionellt arbetssätt och ett gott bemötande gentemot kunder, patienter och kollegor är en självklarhet för dig. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden; Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer, B-körkort erfordras.                                                      Intervjuer på vårdcentral kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare i fritidshem, Anpassad grundskola
Lidköpings kommun
Fritidspedagoger

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Anpassad grundskola är ett alternativ till grundskolan för elever som inte bedöms kunna nå upp till grundskolans kunskapskrav därför att de har en intellektuell funktionsnedsättning. Utbildningen ska anpassas efter varje elevs förutsättningar. Anpassad grundskola består av årskurs 1-9 Om jobbet: Välkommen till Anpassad grundskola - Stenportskolan! Vi söker nu en lärare i fritidshem som vill vara med i det fortsatta arbetet med att utveckla vår undervisning, där varje elev ges möjlighet att växa utifrån sina förutsättningar genom aktiviteter i olika pedagogiska miljöer. Du arbetar för att stödja elevernas utveckling och lärande genom att utgå från elevernas behov, intressen och erfarenheter. Du är väl insatt i aktuella styrdokument och du arbetar systematiskt i samarbete med dina kollegor på fritidshemmet och planerar, genomför och följer du upp undervisningen. På så sätt så hittar du möjligheter att utveckla verksamheten framåt. Under skoldagen samverkar du med en eller flera klasser och bidrar till elevernas måluppfyllelse. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem alternativt lärare med inriktning mot fritidshem Du är positiv, har engagemang, målmedvetenhet och brinner för ett lustfyllt lärande i fritidshemmet och i skolan som helhet.  Meriterande är det om du har erfarenhet av arbete i anpassad grundskola eller av elever med intellektuell funktionsnedsättning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Villkor: Tillsvidare med start augusti 2025, eller enligt överenskommelse.  Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kan komma att ske löpande under hela ansökningsperioden.   Övrigt: I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett http://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Processingenjör
Lidköping Energi AB
Ingenjörer och tekniker inom kemi och kemiteknik

Om jobbet Vi tror på människor. Hos oss får du vara en del av en öppen och inkluderande kultur där samarbete, kompetens och engagemang värderas högt. Vi uppmuntrar initiativförmåga och idéutbyte – och firar framgångar tillsammans. Vill du vara med och forma framtidens energilösningar? På Lidköping Energi får du chansen att arbeta med banbrytande teknik i ett bolag där hållbarhet, innovation och omtanke står i centrum. Vi är en lokal kraft med ett tydligt mål: att leverera trygg, klimatsmart energi – och samtidigt ta ansvar för klimatet och framtida generationer. Just nu söker vi en driven och nyfiken processingenjör som vill vara med och göra verklig skillnad. Arbetsuppgifter Som processingenjör hos oss får du en nyckelroll i att utveckla, optimera och säkra driften av våra produktionsanläggningar. Du blir en viktig del i arbetet för ökad energieffektivitet och deltar aktivt i våra forskningssamarbeten, bland annat inom koldioxidinfångning – en av energibranschens mest spännande framtidsfrågor. Ditt uppdrag Analysera och förbättra processer med fokus på effektivitet, hållbarhet och kvalitet. Implementera nya tekniker och arbetsmetoder. Driva och stötta projekt inom energioptimering och hållbarhet. Samarbeta tvärfunktionellt för att uppnå våra produktionsmål. Representera Lidköping Energi i forskningsprojekt som industripart.  Vem är du? Du har ett starkt teknikintresse, ett analytiskt mindset och brinner för att skapa förbättringar. Du gillar att ta ansvar, men också att samarbeta. Dessutom ser du hållbarhet som en självklarhet. Du har en civilingenjörsexamen inom process, kemi eller motsvarande. Erfarenhet från energibranschen eller närliggande processindustri är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Övrigt Vi erbjuder en stimulerande vardag i en framtidsbransch. Möjlighet att påverka – på riktigt. Du kommer arbeta med kompetenta och engagerade kollegor.  Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi ser fram emot att höra från dig och få veta hur just du kan bidra till vår resa mot en mer hållbar energiframtid!

Igår
Sista ansökan:
26 juni 2025
Mättekniker
Witte-Industrier AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Vi söker en Mättekniker Witte Industrier är en modern legotillverkare inom skärande bearbetning som funnits med sedan 60 talet. Vår ambition är att göra våra kunder konkurrenskraftiga i sina affärer. Vårt fokus är alltid att ge kunden rätt sak i rätt tid till 100 procentig kvalitet. Vi gör detta via hög automation med bevarad flexibilitet. Vi tar hand om tillverkningen från prototyp till helautomatiserad volymproduktion. DINA ARBETSUPPGIFTER I HUVUDSAK Som mättekniker på Witte Industrier kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att utföra kvalitetskontroller av produkter och rapportera avvikelser. Du kommer även att arbeta med rapportering samt analysera mätdata. Arbetet sker både enskilt och i grupp. VEM ÄR DU Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som mättekniker och programmering inom metallindustrin. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och gillar att arbeta i grupp. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-24 På mejl till [email protected]

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025