Lidan Marine söker projektinköpare
Professionals Nord Skövde AB
Inköpare och upphandlare

Vi söker just nu en projektinköpare till Lidan Marine! Är du en prestigelös och strukturerad inköpare som lockas av att arbeta i en växande projektorganisation som verkar på en global marknad? Vi söker nu en projektinköpare till Lidan Marine i Lidköping. Här erbjuds du en dynamisk tjänst med ett högt teknikinnehåll hos en arbetsgivare där du som projektinköpare spelar en nyckelroll i verksamhetens fortsatta utveckling. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.lidanmarine.com Dina arbetsuppgifter I rollen som pojektinköpare på Lidan Marine arbetar du tvärfunktionellt med interna och externa kontaktytor och hanterar såväl tekniska som kommersiella frågor i företagens olika projekt. Projekten är av varierande grad av avancerad utveckling med olika tidshorisonter. Du kommer att arbeta nära tekniken och har tät kontakt med konstruktörer och projektledare för att utgöra bryggan mellan leverantör och konstruktion genom hela projektet. Huvudsakliga arbetsuppgifter:Leverantörssäkra produkter och leveranser samt utvärdera leverantörer. Förhandla nya och befintliga leverantörsavtal samt upprätta samarbeten med nya leverantörer. Upprätta och följa tidsplan hos leverantörer för att säkerställa korrekt materialinskaffning inför varje projekt. Granskning av tekniska underlag. Delta i projektmöten tillsammans med konstruktion, produktion och projektledare. Kontinuerligt uppdatera och utveckla företagets affärssystem samt övriga processer - såväl med interna som externa aktörer. Tjänsten rapporterar till projektchef och är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. Din profil Vi tror att några års erfarenhet av tekniskt inköp är en förutsättning för att lyckas i rollen. Rollen innefattar ett brett teknikinnehåll och spänner över både el, hydraulik, mekanik, ritningsläsning och konstruktion vilket innebär att en god förståelse/erfarenhet inom dessa områden väger tungt. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att samarbeta med leverantörer globalt och/eller arbete inom en projektorganisation. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt B-körkort.  För att trivas i rollen som projektinköpare så tror vi att du besitter ett gediget tekniskt intresse kombinerat med drivkraften av att skapa långsiktiga affärsrelationer. Genom ditt lyhörda och nyfikna sätt att vara motiveras du av möjligheten till att effektivisera och utveckla processer. Du är en engagerad, ödmjuk och ansvarstagande person med god samarbetsförmåga, och som en del av teamet bidrar du till en effektiv, flexibel och attraktiv arbetsmiljö. Du är dessutom kommunikativ och strukturerad vilket skapar god tydlighet och goda förutsättningar i samarbeten med interna projektteam och leverantörer. Stämmer ovanstående information in på dig? Välkommen med din ansökan till Lidan Marine som står inför en spännande och expansiv fas där du i rollen som projektinköpare kommer ha en stor påverkan på både din egen och företagets fortsatta utveckling. Här har du möjligheten att bli en del av ett redan starkt team hos en arbetsgivare vars arbetsmiljö präglas av samarbete, engagemang och viljan av att ständigt förbättras.  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är därför varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen. Om Lidan Marine AB Lidan Marine AB är en ledande leverantör av kompletta och kundanpassade vinsch- och hanteringssystem för marina och industriella applikationer, både civilt och militärt. Företaget grundades 1909 och har sedan dess samlat på sig omfattande erfarenhet inom respektive affärsområde, där man verkar på en global arena med kunder över stora delar av världen. Företaget är känt för sina lösningar som kännetecknas av låg vikt, kompakta konstruktioner med hög noggrannhet och tillförlitlighet. De erbjuder också eftermarknadstjänster för att säkerställa långvarig kundnöjdhet. Lidan Marine AB är idag ett 50-tal anställda och ingår i Sepson Winch Group-koncernen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ponova Nordic söker Ekonomichef
Professionals Nord Skövde AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker just nu en ekonomichef till Ponova Nordic AB! Är du en nyfiken, initiativrik och prestigelös civilekonom med erfarenhet av redovisning och finansiell analys? Lockas du av att vara med och driva ekonomifunktionen i ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med både nationella och internationella aspirationer? Vi söker nu en ekonomichef till Ponova Nordic i Lidköping. Här erbjuds du en dynamisk tjänst inom en platt och affärsinriktad organisation där du i rollen som ekonomichef utgör en nyckelroll i verksamhetens fortsatta tillväxt. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.ponova.se Dina arbetsuppgifter Som ekonomichef på Ponova Nordic AB ansvarar du för ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till VD. Rollen är en del av ledningsgruppen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personalansvar för ekonomiavdelningen Säkerställa att finansiella kontroller och redovisningsförfaranden följer legala krav Säkerställa transparens i företagets resultat och verksamhet Ansvar över budget, löneprocess, leverantörs- och kundreskontra Likviditetsprognoser, finansiell analys och rapportering Stöd till VD och övrig organisation i ekonomiska frågor Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. För den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring. Din profil Vi tror att en civilekonomexamen är en god förutsättning för att lyckas i rollen. Du har troligtvis flerårig relevant arbetslivserfarenhet där du både arbetat med redovisning, löner och finansiell rapportering. Du har dessutom gedigen erfarenhet av att analysera data och trender. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att arbeta inom entreprenörsdrivna företag. Vidare besitter du gedigna kunskaper inom framförallt Excel som är ett viktigt verktyg för rollen, utöver goda kunskaper inom Office-paketet. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt B-körkort.  För att trivas i rollen som ekonomichef så tror vi att du du är en förändringsbenägen och analytiskt lagd person som lockas av att arbeta i en snabbfotad organisation i nära samarbete med engagerade och skickliga kollegor. Genom ditt strukturerade och prestigelösa arbetssätt skapar du god tydlighet i rollen och bidrar till en effektiv och attraktiv arbetsmiljö. Du har ett starkt affärsintresse och bidrar gärna med idéer för nya strategier och förbättringar, både inom ekonomifunktionen i sig och för företaget som helhet. Stämmer ovanstående information in på dig? Välkommen med din ansökan till Ponova Nordic som står inför en spännande och expansiv fas där du i rollen som ekonomichef kommer ha en stor påverkan både på din egen och företagets fortsatta utveckling. Här har du möjligheten att bli en del av ett redan starkt team hos en arbetsgivare vars arbetsmiljö präglas av engagemang, tillit och hög kompetens. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Ponova Nordic AB Ponova Nordic AB är ett entreprenörsdrivet företag som verkar inom trading och produktion av produkter och tjänster för väg och anläggning. Företaget har en stark marknadsposition i Sverige och Norge och fortsätter att växa. Företagskulturen präglas av högt engagemang, snabba beslut och en stark vilja att ständigt förbättras.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Psykiatrisjuksköterska
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Psykiatrisjuksköterskor

Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet. Om oss På Närhälsan Ågårdsskogens vårdcentral arbetar det idag cirka 80 medarbetare och vi är regionens största vårdcentral med 20 000 listade patienter. Här finns bland annat läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, BVC, sköterskeledda specialistmottagningar, mottagning för psykisk hälsa och laboratorium. Vårt team inom psykisk hälsa består i dag av två kuratorer och tre psykiatrisjuksköterskor varav två har KBT-inriktning. För oss på Närhälsan Ågårdsskogens vårdcentral står patienten alltid i fokus. Verksamheten präglas av ett gott samarbete och vi har ett spännande och omväxlande arbete med patienter i alla åldrar. Hos oss jobbar vi kontinuerligt för en bra arbetsmiljö och laganda. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar och mentorskapsprogram. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta våra patienters behov. Läs gärna mer om de fördelar och förmåner vi erbjuder i Närhälsan. Om arbetet Som psykiatrisjuksköterska arbetar du allsidigt med patienter i alla åldrar både genom eget mottagningsarbete samt i nära samarbete med läkare, där spännvidden i arbetsuppgifterna är varierande. Arbetet sker genom både akut och planerad verksamhet. Du arbetar till stor del självständigt med egen mottagning där du triagerar, behandlar och följer upp patienter. Ett nära samarbete sker med dina kollegor på enheten och tvärprofessionellt i teamet tillsammans med kurator, psykolog och rehabkoordinator, men även tillsammans med andra aktörer såsom specialistvården. Tillsammans med vårdcentralsledningen ansvarar ni för att utveckla och driva verksamheten framåt. Att utbilda framtidens kollegor är en viktig och givande del av vårt uppdrag, därför ingår även handledning av studenter som del i din roll på vårdcentralen. Om dig Du är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning inom psykiatrisk vård och har utbildning inom KBT motsvarande steg 1. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete som psykiatrisjuksköterska inom primärvård, men vi välkomnar även dig som är nyexaminerad. Vi söker dig som tar initiativ i arbetet och är trygg med att fatta egna beslut. Du är noggrann, har en god problemlösande förmåga och kan på ett effektivt sätt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I arbetet möter du många patienter därför är det viktigt att du är tillmötesgående, lyhörd och har en vilja att hjälpa andra. Vi tror också att du trivs med teamarbete och för dig är det en självklarhet att samarbeta med kollegor och övriga kontakter. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift, samt är en engagerad och god lyssnare vid så väl digitala möten som besök på mottagningen. Vi ser gärna att du har ett intresse för digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi ser även att du lever upp till Närhälsans kärnvärden Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande. Övrigt Resor i tjänsten förekommer, B-körkort erfordras. Intervjuer på vårdcentral kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan! Om rekryteringsprocessen Urval sker i två steg. Första urvalet görs av rekryterare på HR-avdelningen som kallar aktuella kandidater till telefonintervju. Därefter gör rekryterande chef ett andra urval av de sökande och kallar till en intervju på vårdcentralen. Vi använder oss av kompetensbaserade intervjuer vilket innebär att svaren på frågorna ska baseras på faktiska situationer. Det är viktigt att du beskriver så konkreta situationer som möjligt och försöker undvika generaliserande svar – detta för att vi ska kunna förstå situationen, varför du agerade som du gjorde och vad resultatet blev. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025
Vi söker Svetsare som vill utveckla sin kompetens!
Nr.1 Personalpartner AB
Svetsare och gasskärare

Arbetsuppgifter Inom industrisektorn behövs det alltid duktig personal med svetskompetens. Har du precis avslutat en svetsutbildning eller vill utveckla dig mer inom svetsning? Då bör du söka till oss! Arbetsuppgifterna består av manuell svetsning av både större och mindre detaljer i metoderna MIG/MAG. Montering, ritningsläsning och efterbearbetning av produkt ingår också arbetsuppgifter hos vårt kundföretag. Kundföretaget är beläget mellan Vara och Lidköping. Arbetet är förlagt till dagtid. Bakgrund och personliga egenskaper Vi ser gärna att du som söker har en praktisk utbildning sedan tidigare. Du har kunskaper inom svetsning, exempelvis från utbildning eller tidigare arbeten. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Som person trivs du i industrimiljö, har ett genuint intresse för teknik och är villig att lära dig nytt. Du har inget emot att arbeta självständigt och du gillar att stå vid en svets och producera. Du upplevs som positivt inställd till arbete och vill alltid lämna ifrån dig god kvalitet på de produkter som du producerat. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vid frågor kan du kontakta oss via mail, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Youlo söker redovisningskonsult
Professionals Nord Skövde AB
Redovisningsekonomer

Vi söker just nu en redovisningskonsult till Youlo Ekonomikonsulterna AB i Lidköping! Youlo Ekonomikonsulterna söker nu en nyfiken och målrinriktad redovisningskonsult till sin verksamhet i centrala Lidköping! Företaget har varit verksamt sedan 2015 och är idag en redovisningsbyrå som bedrivs med ett stort engagemang gentemot sina kunder i Lidköpingsområdet. Här erbjuds du en variationsrik tjänst hos en lokal byrå med spännande möjligheter för dig som vill utvecklas vidare inom redovisningsyrket. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.2youlo.se Dina arbetsuppgifter I din roll som redovisningskonsult arbetar du med redovisning, bokslut, skatt och övrig ekonomisk rådgivning mot verksamhetens kunder hemmahörandes i Lidköping. Kunderna utgör små- och medelstora företag, både enskilda firmor och aktiebolag, inom flertalet olika branscher vilket innebär att du arbetar med varierande och egna kunduppdrag. Tillsammans med engagerade och stöttande kollegor fördelas ert arbete sinsemellan och ni är inspelade på varandras processer i det vardagliga. För rätt person så finns det goda utvecklingsmöjligheter, såväl inom yrkesrollen som i att på sikt ta en mer ledande roll inom byrån.  Din profil För den här tjänsten söker vi framförallt efter en person som har en relevant eftergymnasial utbildning och som lockas av att utvecklas inom rollen som redovisningskonsult. Tidigare erfarenhet är givetvis meriterande, men inte på något sätt ett krav. Du uttrycker dig obehindrat i svenska i både tal och skrift samt besitter goda kunskaper inom Excel. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Visma/Spiris ser vi det som meriterande.   I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper! Som person är du nyfiken, engagerad och serviceinriktad i ditt sätt att vara. Du trivs med att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder, samt har ett lösningsfokuserat och noggrant förhållningssätt till dina åtaganden. Då branschen utvecklas både vad gäller regelverk och digitalisering så värdesätter vi din förmåga att vara anpassningsbar och förändringsbenägen vilket din målmedvetenhet lägger grunden för. Vidare trivs du på en arbetsplats som värdesätter en attraktiv arbetsmiljö och gemenskap där man uppmuntras att bidra med sina tankar och idéer.  Lockas du av ovanstående information i kombination med möjligheten att få arbeta på en mindre, lokal byrå där man verkligen får vara delaktig och göra stor skillnad för sina kunder? Då tror vi att detta är tjänsten för dig!  Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till Staffan Arkelöv på 070-377 77 12 eller [email protected]. Under vecka 27-30 pausas rekryteringsarbetet på grund av semester. Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Stödassistent till Askeslätts gruppbostad
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som stödassistent hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att brukaren ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Askeslätts gruppbostad ligger i nybyggda Askeslätt som är beläget ett par kilometer utanför Lidköpings centrum. På gruppbostaden bor 6 brukare med funktionsnedsättningar i varierad grad. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service. Gruppbostaden bemannas med sovande jour och ingår i LSS 6 med ytterligare ett boende. På arbetsplatserna kan utåtagerande beteende förekomma varför lågaffektivt bemötande och arbetssätt är en stor del av arbetet. Arbetet kan vara både fysiskt och psykiskt påfrestande. Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov och önskemål. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Kontaktmannaskap är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även kontinuerlig dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om och anpassa dig till olika förutsättningar för att kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och rutiner. Du kan komma att arbeta på fler enheter inom LSS 6 vilket ställer krav på flexibilitet och B-körkort för bil med manuell växellåda. Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet.  - Erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för bil med manuell växellåda är ett krav   Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av dokumentation.   Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom funktionshinderområdet enligt lag (2010:479) visa upp ett utdrag från belastningsregistret för anställande chef. Den blankett som ska användas kan hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat, skall visas före anställning för anställande chef. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg och sovande jour. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Start enligt överenskommelse. Din anställning blir inom Sektor social välfärd Lidköpings kommun vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta på andra enheter än Askeslätts gruppbostad. På grund av semestertider kommer urval och intervjuer ske med start v. 32.   Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Stödassistent/stödbiträde till LSS 6 Haraldsgården
Lidköpings kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete. Som stödassistent/stödbiträde hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att brukaren ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Haraldsgården i Norra Härene är ett boende för vuxna med funktionsnedsättning. Brukarna har egna mindre hus på gården och det finns ett större personalhus. Där bor idag 5 brukare, varav en brukare har personlig assistans dygnet runt. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service och finns inom Lidköpings kommun. Våra brukare har funktionsnedsättningar i varierad grad, så som förvärvad hjärnskada, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingspsykologisk funktionsnedsättning som ADHD/Autism.  Arbetsuppgifter Som stödassistent/stödbiträde hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från brukarens individuella behov och önskemål. Tillsammans med övrig personal arbetar du för att göra de boendes tillvaro meningsfull och innehållsrik. Målet är att de boende ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare.  Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om dig till olika förutsättningar och kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och rutiner. Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt arbetssätt. Därför är det viktigt att du både har kunskap om, och förstår vikten av ett lågaffektivt förhållningssätt och anpassar dig utifrån vad brukarna behöver. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och kan vara såväl dag, kväll, dygn samt helger.  I arbetsuppgifterna ingår kontakt med anhöriga, arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och hjälpa den enskilde att få en så hög livskvalitet och självständighet som möjligt. Social dokumentation och kommunikation är viktiga i ditt arbete, eftersom det ingår löpande dokumentation och ansvar för genomförandeplaner samt kontaktmannaskap. På arbetsplatsen förekommer utåtagerande beteende varför lågaffektivt bemötande och arbetssätt är en stor del av arbetet. Arbetet är både fysiskt och psykiskt påfrestande. Vem är du? Vi söker dig som har avslutat gymnasieprogram med yrkesexamen inom Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet, Du kan också ha en examen från Vård- och omsorgsprogrammet med intresse och erfarenhet av funktionsnedsättningsområdet. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet och utbildning inom det pedagogiska området. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet och utbildning inom det pedagogiska området. Du behöver kunna arbeta både enskilt och i grupp. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och vill jobba ihop med dina kollegor tillsammans som ett team.  Du kan komma att arbeta på fler enheter inom LSS 6 vilket ställer krav på flexibilitet. Du ska vara initiativrik och lyhörd för brukarens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Dina egna kunskaper och erfarenheter delar du gärna med dig av och du är öppen för att ta till dig och lära dig av andras. Du har en positiv inställning och ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat.  Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet. För anställning som stödbiträde ser vi att du har intresse och erfarenhet av funktionsnedsättningsområdet. - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för bil med manuell växellåda är ett krav Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt. - Erfarenhet av liknande arbete. - Erfarenhet av dokumentation.     Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Personal inom disk och logistik
Stift Läckö Slott
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Personal inom disk och logistik Stiftelsen Läckö Slott Diskare Kommun: Lidköping Omfattning: Deltid Varaktighet: 3 - 6 månader Anställningsform: Säsongsanställning/sommarjobb Antal jobb: 1 Om jobbet Stiftelsen Läckö Slott Läckö Slott, som ligger naturskönt beläget på en udde vid Vänern i Lidköpings kommun, utgör ett av de största besöksmålen i Västra Götalandsregionen. Slottet är ett statligt byggnadsminne och är ett av Sveriges mest bevarade byggnader från svensk stormaktstid. Stiftelsen Läckö Slott bedriver här en bred kulturturistisk verksamhet. Beskrivning av tjänsterna Vi söker ytterligare medarbetare till vårt köksteam inom disk och logistik. Hoppas att du vill vara med i utvecklingen av vår destination! Med stor omsorg serverar vi dagligen frukost, lunch och middag där disk och logistik kring vård och skötsel av vår utrustning och lokaler är av stor vikt. Arbetet sker i vår restaurang, belägen i naturum Vänerskärgården - Victoriahuset, som bl a inrymmer restaurang, reception, naturum och15 st rum med hotellstandard. Tjänsten avser en deltidsanställning under 6 månader och möjlighet till extraarbete finns även under för- och eftersäsong samt under våren 2026. Våra förväntningar på dig Service och gott värdskap är centralt i vår verksamhet. Vi söker dig, som är ansvarsfull, snabb, noggrann och brinner för service och som har fokus på att organisera och strukturera. Som en del i vårt serviceteam ser vi det som meriterande ha god energi i arbetet, vara duktig på att se detaljer och ha en god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till att skapa arbetsglädje och att du har ett positivt synsätt. Helgtjänstgöring ingår, då verksamheten är öppen 7 dagar/vecka. Vi söker dig som fyllt 18 år och innehar AM och/eller B -körkort vilket är ett krav. Rekrytering sker löpande, så sänd oss din ansökan snarast möjligt. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Lärare SVA, Sv/So till Östbyskolan
Lidköpings kommun
Grundskollärare

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Östbyskolan är en mångkulturell skolan med drygt 180 elever. Några av eleverna har sin skolgång i Östbyskolans förberedelseklass för nyanlända elever. På skolan finns i dagsläget elever med ca 25 olika modersmål. Östbyskolan är en skola med en stark positiv utveckling! Värdegrundsarbetet, pedagogerna och elevernas engagemang och inflytande är grunden för en god studiemiljö där det råder trygghet, studiero och lekro. För oss är skolan och fritidshemmet en viktig och meningsfull plats för både elever och personal. Vi arbetar för att alla elever ska känna att de vill, vågar, kan lyckas! Miljön i våra verksamheter präglas av positiva möten, gemenskap och känslan av att alla kan nå sina mål. Vi samverkar med flera lärosäten för att ta det av aktuell forskning. Om jobbet Din främsta uppgift är att tillsammans med kollegor utmana eleverna i lärandet och stödja eleven i sin kunskapsutveckling mot uppsatta mål. Förutom att planera, genomföra och utvärdera undervisning kommer du tillsammans med kollegor i arbetslag arbeta med att utveckla skolan utifrån våra prioriterade utvecklingsområden.  Vem är du Du är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i SVA och Sv/So i årskurs 4-6. Din förmåga att skapa goda förtroendefulla relationer med elever är en förutsättning. Vi söker dig som är väl förtrogen med ämnenas syfte, förmågor och kriterier för bedömning och är väl insatt i skolans kunskapssyn och värdegrundsuppdrag. Du har god kunskap och kompetens inom digitala och formativa lärprocesser. Du har förmåga att motivera och skapa situationer som bidrar till meningsfullt lärande och tillgängliga lärmiljöer som präglas av inkludering, variation och delaktighet. Du har förmåga att se och möta varje elev och utgå från det som fungerar samt har en bred ledning och stimulans i undervisningen. Du ser möjligheter i ett nära samarbete med andra. Ditt lärande i det kollegiala lärandet är en självklarhet. Du reflekterar över och analyserar din egen undervisning som en naturlig del av din praktik.   Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är kommunikativ och kreativ. Vi ser gärna att du kan, vill och vågar tänka och pröva nytt tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidare 100% med start augusti 2025. Provanställning kan tillämpas Övrigt Inför anställning kommer vi begära att du visar upp ett utdrag ut belastningsregistret (2 kapitlet 31 § skollagen). Utdraget begärs ut via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.     Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025