När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer. På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland. Du kommer att tillhöra enheten för ledningsstöd, lokaler och service inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten arbetar med olika typer av stöd både till ledningen och till myndighetens enheter och medarbetare, såsom administrativt och strategiskt ledningsstöd, lokalförvaltning, lokalförsörjning och kontorsservice samt extern representation. Den här tjänsten ingår i funktionen för administrativt ledningsstöd. Dina arbetsuppgifter är att vara ett kvalificerat administrativt stöd för landshövding och länsråd. Du kommer främst bistå länsrådet med planering och koordinering av representationsuppdrag och möten. Du sammankallar och förbereder underlag, skriver protokoll och diarieför handlingar. Du hanterar e-post, svarar på telefonsamtal och sköter beställningar och fakturor i e-handelssystemet. Arbetet är i hög grad händelsestyrt och ställer krav på stresstålighet samt stor skicklighet i att snabbt och med finess hantera administrativa stödsystem. Ska-krav för tjänsten: - Du har gedigen erfarenhet och under minst fem år har du varit administrativt stöd, sekreterare eller koordinator till myndighetschef eller annan person i den högsta ledningen av företag eller organisation. - Du är administrativt skicklig och du sparar tid för dig själv och andra genom att använda administrativa stödsystem effektfullt. - Du är förtroendeingivande och representativ. Som person är du: Trygg, stabil och självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Du bör också ha en positiv grundinställning, vara uthållig, lojal och ha ett serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du har förmågan att väga samman komplex information för att göra väl avvägda prioriteringar i ditt arbete och att ditt arbete i grunden styrs av en sund etisk kompass. För att lyckas i uppdraget som behöver du dessutom ta egna initiativ och vara duktig på att kommunicera, både muntligt och i skrift. Vi lägger vikt vid den personliga lämpligheten. Anställningen är: En behovsanställning vilket innebär arbete vid vakanser och tillfälliga toppar. Denna anställning bör därför inte uppfattas som huvudsaklig försörjning för sökande. Vill du veta mer kontakta: Enhetschef Linda Berglund, tel. 010-223 52 21. Fackliga företrädare: - SACO, v.26-28 Andrea Ståhl telefon: 010-2235582 - SACO v. 29 Ingegerd Wallin telefon: 010-2235614 - ST v.26-29 Nina Stenmark, telefon: 010-223 53 04 - ST v.30 Annelie Ingmar, telefon: 010-2235299 Välkommen med din ansökan Som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 25 juli, ange ref nr: 11675. Läs mer om att jobba hos oss, vår värdegrund och våra förmåner: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Inom staten rekryterar vi efter principen om förtjänst och skicklighet. Det innebär att vi gör en helhetsbedömning och arbetar efter kompetensbaserad rekrytering som en kvalitetssäkring för objektivitet och icke-diskriminering. Följ oss i sociala medier: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/sociala-medier.html Läs mer om Länsstyrelsen i Östergötland: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-lansstyrelsen-i-ostergotlands-lan.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Så hanterar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-webbplatsen/sa-hanterar-vi-dina-personuppgifter.html
Flygvapnets Utvecklingsenhet Luftstrid (UTV Luft) rekryterar civil teknisk systemoperatör (TSOP) till Taktikutvecklingsavdelningen JAS39 (TU JAS) Vill du ha möjligheten att vara med och utveckla Flygvapnets förmågor för framtiden? TU JAS utvecklar taktik och stridsteknik för JAS 39 Gripen och söker nu en teknisk systemoperatör. Befattningen innebär att du ansvarar för drift och underhåll av de tekniska stödsystem som finns på avdelningen och därigenom blir en integrerad del av TU JAS och den flygtjänst som bedrivs. Arbetsmiljön varierar från kontorsmiljö i Linköping till utemiljö på övningar och insatser i såväl Sverige som utomlands. Kort om enheten UTV LUFT: För att vidmakthålla Flygvapnets operativa förmåga kräver flygstridskrafternas insatsförband kontinuerlig utveckling både på kort och lång sikt. UTV LUFT tillhör Luftstridsskolan (LSS) och genomför Flygvapnets förmågeutveckling vad avser teknik, taktik och metod för samtliga Flygvapnets förband och funktioner. Verksamheten spänner över såväl materielutveckling som konceptutveckling till förmågeintroduktion vid insatsförbanden. Sökande avdelning: LSS UTV LUFT, TU JAS TU JAS är en del av UTV LUFT. Avdelningen driver utvecklingen av stridsflyg i Försvarsmakten. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Drift, underhåll och uppföljning av planerings- och utvärderingssystem till JAS39 • Drift, underhåll och uppföljning av sambands- och IT-system • Stöd till användarna av de olika systemen • Stöd i samband med övningar och insatser • Felsökning i avdelningens system, samt felavhjälpande åtgärder Kvalifikationer: • Godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot el/tele/data eller motsvarande • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • B-körkort, manuell växellåda Meriterande: • Erfarenhet av utveckling av militära system • Tidigare anställning i Försvarsmakten eller Försvarets materielverk • Erfarenhet från underhåll av datorsystem, systemadministration • Förmåga att sätta sig in i och felsöka i komplexa tekniska system • Kunskaper om UNIX, Windows, nätverk, databaser och elektronik Personliga egenskaper: • Verksamheten på en TU JAS är ofta varierad och bedrivs i högt tempo vilket kräver att du klarar att hantera sena ändringar och har förmågan att snabbt kunna prioritera mellan uppgifter • Dina personliga egenskaper präglas av att du är noggrann, flexibel, initiativrik och har en god förmåga att samarbeta och bemöta andra människor. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: • Civil befattning • Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning om 6 månader tillämpas • Arbetsort: Linköping • Beräknat startdatum/tillträde: Efter överenskommelse, dock tidigast 2025-09-15 • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varvid säkerhetsprövning kommer att genomföras • Tjänsten innebär att du kommer att krigsplaceras med vilket det följer krav på fysisk förmåga • Resor inrikes och utrikes samt övningar förekommer regelbundet Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Övlt Johan Jeppsson, chef UTV Luft, 070-211 92 23 För Information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Olivia Liw, 076-641 42 67 Fackliga företrädare: OFR/O Ärna Tim Björklund, tfn 070-649 65 59 OFR/S & Försvarsförbundet Helena Lemnell, tfn 070-836 10 28 SEKO Åsa Karlsson nås via vx 018-19 60 00 SEKO nås via vx 018-19 60 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftstridsskolan är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Luftstridsskolan har fyra flygvapengemensamma skolor och utbildar bland annat framtida piloter inom Försvarsmakten. Luftstridsskolan har verksamhet på sju orter spridda över hela landet och har sitt huvudsäte i Uppsala. Luftstridsskolan strävar ständigt efter att utveckla hur vi löser ställda uppgifter och vi är alltid beredda att klara nya utmaningar. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Active Omsorg, en del av Viljan Active Omsorg bedriver HVB verksamheter med individanpassad behandling för ungdomar. Vårt koncept skiljer sig från traditionella HVB-hem då våra ungdomarna bor i en egen fullt utrustad lägenhet med personal nära till hands dygnet runt. Hos oss får du som medarbetare en arbetsplats präglad av engagemang, kompetens och viljan att vara med på en ung människas nästa positiva steg i livet. Vi är en del av Viljan, det bredaste utbudet av specialiserad omsorg, med bästa effekt för individ och samhälle. Nu söker vi efter en verksamhetschef till vår verksamhet Ungdomsboendet och Ugglegatan i Linköping. Om Verksamheterna Ugglegatan och Ungdomsboendet HVB Ugglegatan är ett mindre boende i Linköping med fem lägenheter som erbjuder en trygg och individanpassad miljö. Målgruppen är flickor och transpersoner i åldern 14–20 år. Till detta HVB tillhör även 4 stödboendeplatser. På Ungdomsboendet behandlar vi ungdomar mellan 16-22 år med psykosocial och/eller neuropsykiatrisk problematik, boendet har 10 platser. I målgruppen ingår även personer som tidigare fått behandling för drogmissbruk, och som idag är drogfria. Dessa boenden ligger på 10 minuters gångavstånd från varandra i stadsdelen Tannefors. Om rollen Som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. I rollen ansvarar du för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål samt bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. I rollen är du tillståndsbärare för enheten och har arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till Regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Ansvara för inskrivningsbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med säljfunktionen och övriga stödfunktioner Vem är det vi sökerVi söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper. Du har erfarenhet av arbete inom HVB barn och ungdomar och har tidigare arbetat i rollen som ledare. Du lyfter blicken och arbetar målfokuserat och proaktivt hittar lösningar. Vidare är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Då du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är teamorienterad och en relationsskapande person. Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Grundläggande utbildning i socialrätt minst 7,5 hp Arbetat som chef och ledare i minst 2 år Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Vi ser det även som meriterande om du har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande och MI Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Sammanfattning Roll: Verksamhetschef Anställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Arbetstid: Vardagar 8-17 Tillträde: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Ja Har du frågor om tjänsten: Varmt välkommen att kontakta Emelie Thörnvall, [email protected] Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-19 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en bättre morgondag!
Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Verksamhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten från nuläge som en av marknadens största aktörer till att bli störst inom vår bransch i Sverige. Du har ett brett uppdrag där ansvar för kundsupport, försäljning, fastighetsförvaltning och expansion ingår. Du rapporterar till Vd och har din arbetsplats på kontoret i Linköping. Idag består teamet av sju medarbetare, men det kommer att växa då vi just nu bygger den organisation vi behöver för kommande tillväxt. Vår digitala lösning innebär samtidigt att vi aldrig kommer att ha en jättestor organisation, trots att storleken på bolaget kommer att öka. Din profil Vi söker dig som i dina tidigare roller har haft personal- och budgetansvar. Vi tror att din drivkraft ligger i att utveckla affären och att du hittat ditt sätt att leda och samverka med ditt team för att nå uppsatta mål. Det är en fördel om du har arbetat i verksamheter under tillväxt, eftersom det ger insikt i behovet av struktur, standardisering och kulturarbete för att möjliggöra framgång. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i medelstora/stora bolag. Du har lätt att kommunicera både på svenska och engelska och din nyfikenhet gör att du hela tiden lär dig och tar reda på ny kunskap för att ta dig framåt. Som person har du lätt att förhålla dig till olika sammanhang och anpassa dig efter situationen. Du kommer att hamna i såväl formella sammanhang där du representerar bolaget, som i mer informella samtal med kollegorna och du behöver känna dig bekväm i det och allt däremellan. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och sätter verksamheten främst, vilket också visar sig genom att du är trygg i att uttrycka vad du behöver för att lyckas. Varför Servistore? Servistore har just gått in i en kraftig tillväxtfas i samband med att vi precis fått nya ägare i form av en av världens största VC-firmor. Att vara med i en ledande roll när vi går från det medelstora Linköpingsföretaget till att bli största aktören i Sverige är en unik möjlighet för rätt person. Samtidigt så präglas fortfarande vardagen av entreprenörsandan och fördelarna med att inte vara så många, så du kommer att uppleva närhet till dem du jobbar med och att vi jobbar tillsammans för att göra det som behövs. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Har du en stark vilja att ta nästa kliv inom försäljning och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team? Då har du hittat rätt! Som arbetsledare hos oss arbetar du med fältförsäljning, där du ansvarar för att etablera goda kundrelationer och presentera våra uppdragsgivares produkter och tjänster på ett engagerande sätt. Du ansvarar över ditt eget försäljningsmål och coachar dina medarbetare till att nå framgång. Vad vi erbjuder: En attraktiv lönemodell med goda förtjänstmöjligheter. Motiverande tävlingar– vinn resor, teknikprylar och andra spännande priser. Snabba utvecklingsmöjligheter i ett företag som växer snabbt. Utbildning och coaching inom försäljning och personlig utveckling. En energifylld företagskultur med roliga aktiviteter och en stark teamkänsla. Vi söker dig som: Är ambitiös, social och målmedveten. Har ett positivt driv och gillar att träffa nya människor. Vill utvecklas och bygga erfarenhet inom försäljning. Uttrycker dig väl på svenska. Trivs med struktur och ett organiserat arbetssätt. Vi erbjuder en gedigen försäljning- och ledarskapsutbildning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och för att ditt team ska nå sina mål. Det är viktigt att du har lätt för att inleda en professionell men lättsam interaktion med nya människor. Meriterande är om du har tidigare erfarenheter inom eller som account manager, försäljning, ledarskap eller kundservice. Praktisk information: Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Linköping. Du utgår från vårt kontor i Linköping. Om MH Enterprises: MH Enterprises är ett ungt och innovativt företag som arbetar med några av marknadens starkaste varumärken. Vi består idag av ca 70 medarbetare och fortsätter att växa. Kreativitet, kvalitet och passion för service är grunden till vår framgång. Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande! Krav: B-körkort Erfarenhet inom försäljning Lön: 30 000,00kr - 75 000,00kr per månad
Försvarsmaktens uppdrag är att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet. Vårt uppdrag kräver en verksamhet med stor bredd av olika förmågor. Som anställd hos oss blir du en viktig del i logistikförsörjningen av svenska och allierade förband. Logistiken inom Försvarsmakten är under tillväxt och utvecklas, detta är viktig för att lyckas med vårt uppdrag. Vi på Logistikenhet Malmen söker nu dig som har det som krävs! Logistikenhet Malmen Logistikenhet Malmen understödjer förbanden vid Linköpings garnisons, detta i normalläge, säkerhetspolitisk kris och väpnat angrepp. Logistikenheten är organiserat med en stab som samordnar understödet och genomförandeavdelningar för förnödenhetsförsörjning respektive teknisk tjänst. Logistikenheten är en dynamisk arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och med möjlighet till personlig utveckling. Vi växer och vi behöver dig! Huvudsakliga arbetsuppgifter Verkstadsarbete med förebyggande-och avhjälpande underhåll (service och felsökning samt komponentbyte) på småmaskiner, elverk, bilar och lastbilar. Biträda utbildare vid fortsättningsutbildning av soldater och officerare inom teknisk tjänst. Vård och kontroll av Försvarsmaktens materiel. Redovisning i Försvarsmaktens redovisningssystem. Medverka i nätverk. Jourarbete/beredskap kan förekomma. Tjänstgöring på annan ort i Sverige eller utomlands kan förekomma. Tunga lyft förekommer. I övrigt deltar du i sektionens arbete gällande utveckling och förbättring av verksamheten. Kvalifikationer • Gymnasie-examen • Arbetsliverfarenhet • God datorvana • B körkort (Manuell växellåda). • Du uppfyller FM Baskrav när det gäller fysisk förmåga. Personliga egenskaper Du trivs med att jobba självständigt och i grupp, där du är drivande och söker lösningar på de problem som uppkommer. Det är mycket viktigt att du är noggrann, stresstålig och vill arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Som person är du positiv, utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både inom och utom Försvarsmakten. Utlandstjänstgöring förekommer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personal anställd i Försvarsmakten kan ha företräde till befattningen. Meriterande • Kunskaper i Försvarsmaktens (FM) redovisningssystem LIFT och PRIO. • Kunskaper i annat redovisningssystem för verkstad. • Arbetlivserfarenhet av verkstadsarbete. • Civilt Hjullastare-/Truckförarbevis och ADR. • C eller CE körkort. • Militärt förarbevis för personbil, Minibuss, lastbil, hjulastare. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad på Försvarsmaktens Helikopterflottilj i Linköping, tjänsteresor och beredskap på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är civil. Tillträde efter överenskommelse. Under anställningsprocessen kommer det ske intervjuer, säkerhetsprövning, fysiska tester och hälsokontroller. Tillträde m.m.: Tillsvidare Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Rekryterande chef Henrik Martikainen. Telefon via Försvarsmaktens växelnr: 08-7887500. Uppge namn på den du söker samt på vilken ort (Linköping). Fackliga företrädare: Mats Häggström OFR/O Christoffer Willers OFR/S Anneli Helmersson SACO Urban Hellqvist SEKO Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Financial Controller är ditt uppdrag att analysera företagets finansiella data och säkerställa att verksamheten följer uppsatta mål. Du ansvarar för att tolka siffrorna från verksamheten och omsätta dem till insikter och underlag som hjälper oss fatta rätt beslut. Du kommer också att kunna påverka innehåll och arbetssätt i rollen som är en helt ny roll i företaget. Du rapporterar till Vd och har din arbetsplats på kontoret i Linköping. Huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Finansiell analys och uppföljning Rapportering och beslutsstöd Redovisning och revision (i samverkan med redovisningsekonom) System, processer och automatisering inom det finansiella området Samverkan med andra avdelningar där du bidrar med finansiell information Du rapporterar till VD och samverkar med såväl redovisningsekonom som övriga funktioner i verksamheten. Du har en nyckelroll för att vi ska ha en effektiv rapportering till våra internationella ägare. Rollen är ny och passar dig som trivs i en miljö där tillväxt och utveckling står i fokus samtidigt som vi arbetar standardiserat och skapar struktur. Som Financial Controller kommer du att komma in just när vi är i starten av en ny fas där du är delaktig i att säkerställa en effektiv framdrift. Din profil Vi tror att du som uppskattar att självständigt driva på ditt arbete och ta stort ansvar kommer att känna dig hemma hos oss. Du är nyfiken, initiativrik och van att tänka både operativt och strategiskt. Med ett analytiskt förhållningssätt och ett öga för detaljer ser du samband i siffrorna - men också möjligheter i helheten. Du gillar att skapa struktur där det saknas, och får energi av att arbeta i en miljö där mycket händer och där ditt bidrag har stor effekt på verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi också att du är trygg i din kompetens, kommunikativ i ditt sätt och trivs med att samarbeta nära både ledning och andra delar av verksamheten. Vi ser att du har: Ekonomexamen eller motsvarande utbildning Minst 5 års erfarenhet av redovisning och finansiell analys Är van att arbeta med rapportering till investerare, gärna inom venture capital/ private equity Har god kunskap om finansiella nyckeltal, gärna även kopplat till fastighetsbranschen Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem Internationell erfarenhet är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Varför Servistore? I det skede Servistore är i just nu möts du av en unik kombination av entreprenörsdriv i kombination med att vi nyligen fått in ägare i form av en av världens största VC-firmor. Målet är att ta Servistore från medelstor till störst. Du som financial controller har därmed en verklig utmaning framför dig där du har all möjlighet att både bidra och utvecklas! Entreprenörsandan lever kvar på det sättet att allas idéer spelar roll för utfallet. Vi är dessutom ett litet team sett till våra mål om att bli största aktören i Sverige. Du får vara med och bygga strukturer, samtidigt som du har ett tydligt mandat och stöd från ledningen. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås. Är du sugen på nya möjligheter och bli en del av ett härligt team? Se hit! IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på tio olika orter: Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Växjö, Örebro, Västerås, Ludvika, Borlänge och Järfälla. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag. Här finns det möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss. Vi erbjuder dig en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du får utvecklas i spännande projekt och samarbeta med en rad olika företag. Är du intresserad av teknik, projektledning och brinner för att leda och utveckla framgångsrika projekt? Då är denna roll något för dig! Om tjänsten: Vi söker nu en teknisk projektledare som har en passion för att leda komplexa tekniska projekt och säkerställa framgångsrika leveranser. Som teknisk projektledare hos oss kommer du att vara en nyckelperson i att driva projekt från start till mål, samarbeta med både interna och externa intressenter samt hantera tekniska och operativa utmaningar. Du kommer att arbeta med ledande företag inom olika branscher och bidra till att utveckla och leverera högkvalitativa lösningar inom produktutveckling och teknik. Ditt arbete innebär att planera, koordinera och följa upp projekt, samtidigt som du säkerställer att alla tekniska krav och tidsplaner uppfylls. Vad erbjuds du som teknisk projektledare på IKG? • Fast månadslön oberoende av uppdrag • Sex veckors betald semester per år • Marknadens högsta friskvårdsbidrag på 5000 kronor årligen • Bonusmöjligheter (upp till 2000 kr/månad) • Förmåner enligt kollektivavtal (tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg) • Företagshälsovård • Möjlighet att leda tekniska projekt i samarbete med framstående företag • Varierande och utmanande arbetsuppgifter med fokus på projektledning, planering och teknisk utveckling • Samarbeta med både kunder och leverantörer inom olika branscher • Möjlighet att bygga upp ett värdefullt kontaktnät för din framtida karriär • Delaktighet i ett fantastiskt team med regelbundna träffar och IKG-event Kompetens: • Civil- eller högskoleingenjör inom relevant tekniskt område (t.ex. maskinteknik, elektroteknik, datateknik eller liknande) • Erfarenhet av teknisk projektledning och att driva komplexa projekt, gärna inom produktutveckling och/eller teknik • Kunskap om projektmetodik (t.ex. Agile, Waterfall eller liknande) och verktyg för projektplanering och uppföljning • Förmåga att hantera resurser, budget och tidsplaner för att säkerställa framgångsrika leveranser • Stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska samt erfarenhet av att arbeta nära både tekniska och affärsmässiga intressenter • Svenskt medborgarskap krävs på grund av samarbetet med företag inom försvarsindustrin Varför IKG? Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team där du kommer ha möjlighet att utveckla din kompetens, leda tekniska projekt och bidra till framgångsrika lösningar inom produktutveckling!
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås. Vi vill växa i Linköping och söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss! IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på tio olika orter; Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Växjö, Örebro, Västerås, Järfälla, Borlänge och Ludvika. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag. Om tjänsten: Som mekanikingenjör kommer du att ha ett spännande arbete och jobba med kunder som är världsledande inom sina områden. Du kommer att ges möjlighet att arbeta med olika faser inom mekanikkonstruktion och teknikutvecklingen. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du jobba i utvecklande och utmanande miljöer där du utformar tekniska lösningar ute hos kund. Vad erbjuds du som konsult på IKG? • Fast månadslön oberoende av uppdrag • Sex veckors betald semester per år • Marknadens högsta friskvårdsbidrag på 5000 kronor årligen • Bonusmöjligheter (upp till 2000 kr/månad) • Förmåner enligt kollektivavtal (tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg) • Företagshälsovård • Nära samarbete med teknikutvecklingen • Varierande arbetsuppgifter, produkter och system • Möjlighet att arbeta med både kunder och deras leverantörer inom olika branscher • Möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper • Skapa ett värdefullt kontaktnät för din framtida karriär • Delaktighet i ett fantastiskt team som regelbundet träffas vid olika IKG-event och möten Kompetens: • Civil- eller högskoleingenjör inom maskinteknik och/eller produktutveckling • Gärna några års erfarenhet av mekanisk konstruktion i arbetslivet • Kunskap i 3D-Cadsystem så som Catia V5, Creo , Solidworks och/eller NX • Jobbat med olika material och med olika produktions- och tillverkningsmetoder • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift • Svenskt medborgarskap krävs på grund av samarbetet med företag inom försvarsindustrin Varför IKG? Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid. Välkommen med din ansökan!
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås. Vårt team vill växa, är du den vi söker? IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på tio olika orter; Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Växjö, Örebro, Västerås, Ludvika, Borlänge och Järfälla. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag. Om tjänsten: Som mjukvaruingenjör inom inbyggda system får du ett spännande arbete där du kommer att samarbeta med världsledande kunder inom sina respektive områden. Du kommer att vara involverad i hela utvecklingsprocessen, från kravspecifikation till test och produktionssättning. Din roll innefattar nära samarbete med andra kompetensområden såsom mekanik, hårdvaruutveckling och test/verifiering. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du möjlighet att arbeta i utvecklande och utmanande miljöer, där du skapar tekniska lösningar direkt hos kunden. Vad erbjuds du som konsult på IKG? • Fast månadslön oberoende av uppdrag • Sex veckors betald semester per år • Marknadens högsta friskvårdsbidrag på 5000 kronor årligen • Bonusmöjligheter (upp till 2000 kr/månad) • Förmåner enligt kollektivavtal (tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg) • Företagshälsovård • Nära samarbete med teknikutvecklingen • Varierande arbetsuppgifter, produkter och system • Möjlighet att arbeta med både kunder och deras leverantörer inom olika branscher • Möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper • Skapa ett värdefullt kontaktnät för din framtida karriär • Delaktighet i ett fantastiskt team som regelbundet träffas vid olika IKG-event och möten Kompetens: • Civil- eller högskoleingenjör inom datateknik/elektronik • Erfarenhet av något/några av följande: C/C++ och/eller C# för inbyggda system, realtidsoperativsystem som t.ex. Linux/OSE, modellbaserad utveckling samt scriptprogrammering • God förståelse för samspelet mellan elektronik, mjukvara och realtidskrav • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift • Svenskt medborgarskap krävs på grund av samarbetet med företag inom försvarsindustrin Varför IKG? Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, ett av marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer