Var med och gör skillnad i äldreomsorgen – hjälp oss sprida Skolverkets viktiga satsning på språkutveckling! Skolverket driver just nu en nationell satsning för att stärka språkutveckling för personal inom äldreomsorgen – ett regeringsuppdrag med syftet att förbättra kommunikationen, öka tryggheten och höja kvaliteten i vården. Fokus ligger särskilt på att ge flerspråkig personal bättre förutsättningar att utveckla sin kompetens. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! Vi letar efter dig som: Har etablerade nätverk och kontakter med beslutsfattare, chefer och organisationer inom äldreomsorgen. Vill hjälpa till att sprida, sälja in och marknadsföra denna viktiga satsning. Har möjlighet att börja snarast möjligt – vi vill komma igång direkt! Varför är detta viktigt? Effektiv kommunikation inom äldreomsorgen är avgörande för både kvalitén i omsorgen och arbetsmiljön. Med din hjälp kan vi nå ut till rätt personer och säkerställa att fler får ta del av de möjligheter som denna satsning erbjuder. Intresserad? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
Har du, eller jobbar du, med lagning av byggmaskiner? Eller kanske du jobbat/jobbar inom lantbruk och van vid att laga både det ena och andra? Då är du kanske den vi söker. Vi är en mindre koncern som bland annat har bygg- och riventreprenad. För att serva våra medarbetare ute på plats så har vi de flesta maskiner i ägo. Våra byggen ska alltså inte stå stilla så maskinerna måste ombesörjas av oss. Vi förhåller oss med marknadens modernaste handmaskiner för bygg. Så du måste på något sätt ha kunskap som vi kan förhålla oss till. En stor fördel är referenser. Detta gäller alltså inte samma sak som reparerande/felsökande av industrimaskiner. Den vi söker ska: * vara säker och kunnig inom reparation av handmaskiner eller liknande. * vara självgående och problemlösare. * Vara intiativrik och prestigelös. * Lätt för att sammarbeta, oavsett nationaliteter. * Kunna förstå och uttrycka dig på svenska och hjäpligt på engelska. * positiv inför förandringar. * Något datakunnig Kollektivavtal finns. Vi hoppas du beaktar ovanstående samt ansöker här på Recruto. Intervjuer sker löpande. Vid många sökande kommer tid ej finnas för återkoppling till alla. Vi tackar således på förahand för din ansökan. M&F Entreprenad “Ditt krav, vår ambition” I M&F E Sverige AB finns merparten av alla våra verktyg, handmaskiner och fordon. MF som vi internt kallar bolaget fungerar som ett uthyrnings företag som servar, lagar och underhåller allt ifrån en liten handmaskin till en stor grävmaskin. Vi anlitas främst av vår interna företag men även av andra företag inom samma bransch. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Om jobbet Arbetstider: Måndag–fredag, 08.00–16.55 (heltid) Lön: Fast timlön + provision Hos oss får du trygghet med en garanterad lön och möjligheten att öka din inkomst baserat på dina prestationer. Detta ger dig stabilitet samtidigt som du har chansen att påverka din egen lön. Anställningsform: Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader Arbetsuppgifter I rollen som telefonförsäljare kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att återuppbygga relationer med tidigare kunder som har valt att säga upp sitt abonnemang på matkassar från det företag vi representerar. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Att kontakta tidigare danska kunder Att presentera aktuella erbjudanden och återväcka deras intresse för matkassar Att förmedla företagets höga kvalitet och service Att lyssna aktivt på kundernas feedback för att förstå deras behov och besvara eventuella frågor Du blir en viktig del av att skapa förtroende och bygga långsiktiga relationer mellan kunderna och det företag vi representerar. Låter det intressant? Ansök redan idag och ta första steget mot en utvecklande karriär! Om arbetsplatsen Uniq Dialog har sedan 2007 varit en av Malmös mest dynamiska och välrenommerade arbetsplatser för unga som är på väg ut i arbetslivet. Vi har bland annat blivit utsedda till Årets Jobbraket i Malmö, kvalificerat oss till Veckans Affärers lista över Sveriges 442 superföretag och mottagit Gasellpriset tre år i rad. Vi är medlemmar i branschorganisationen Kontakta och arbetar aktivt för att främja seriös och kvalitativ distansförsäljning. Hos oss får du den bästa starten eller vidareutvecklingen av din karriär som säljare, med stöd från våra erfarna coacher som hjälper dig hela vägen. Vem är du? Vi söker dig som: ✔ Talar flytande danska ✔ Motiveras av utmaningar och möjligheten att påverka din egen lön ✔ Är energisk, kommunikativ och målinriktad ✔ Har viljan och tålamodet att utvecklas Vad erbjuder vi? ✅ Fast garantilön ✅ Produkt- och säljutbildningar ✅ Daglig coachning och utvecklingsmöjligheter ✅ En energifylld och inspirerande arbetsplats ✅ Tävlingar och roliga utmaningar ✅ Kollektivavtal och trygghet ✅ Välkända varumärken att representera ✅ Gratis parkering precis utanför kontoret ✅ Ett team som stöttar dig att nå dina mål Vi vill att du ska lyckas och utvecklas hos oss – är du redo att ta nästa steg? Ansök idag och bli en del av vårt framgångsrika team! 🚀
Om UNIQ DIALOG År 2007 slog Uniq Dialog upp sina dörrar och sedan dess har vi format oss till att bli en ledande kraft i Malmö, en plats där ungdomar tar sina första förtroendefulla steg in i arbetslivet. Sedan starten har vi äran att ha blivit utsedda till "Årets Jobbkomet" i Malmö. Vi är inte bara en arbetsplats; Vi är en familj som delar en gemensam vision. På UNIQ Dialog är vi ivriga efter att fortsätta växa, lära och uppnå tillsammans. Vi är engagerade i att främja utvecklingen av högkvalitativ och seriös distansförsäljning. Ta steget in i en värld av möjligheter och bli en del av vår framgångsrika resa. Om arbetet Söker du ett extrajobb som du kan kombinera med skola eller liknande? Vill du lära dig mer om försäljning? Då har du hittat rätt! Vi på UNIQ Dialog söker efter nya kandidater till vår säljavdelning! Arbetet består av att erbjuda prenumerationsprodukter till kunder som sedan tidigare har en koppling till produkten, men kan även omfatta försäljning av tjänster, marknadsundersökningar eller mötesbokning. Du representerar alltid välkända varumärken inom respektive segment. Kunderna som kontaktas har i de flesta fall använt produkten tidigare vilket gör att försäljningen bygger på en befintlig relation med kunden. De första dagarna kombinerar vi teori med praktik och du kommer att få lära dig allt du behöver för att sälja på alla typer av kundunderlag. Alla som jobbar här är måna om att du som börjar hos oss ska trivas och få den hjälp som just du behöver för att lyckas riktigt bra! Vi erbjuder alla verktyg som du behöver i form av utbildning, kontinuerlig coachning och säljtävlingar. Du väljer ditt eget schema och får dessutom lön varje fredag! För att söka till oss behöver du nödvändigtvis inte ha erfarenhet från försäljning sedan tidigare - men givetvis är det meriterande! Det absolut viktigaste för oss är att du som söker är: - En mästare på svenska i tal och skrift - Du gillar utmaningar och älskar tanken på att din insats bestämmer din lön - Du är en energibomb, alltid på G och vet hur man kommunicerar effektivt - Du siktar alltid högt, har en tävlingsinstinkt och älskar att nå dina mål - Du förstår att framgång tar tid och är beredd att visa både tålamod och envishet för att utvecklas Resten bidrar vi med! Du bokar själv ditt schema med vilka kvällar och helger du vill jobba och du får jobba hur mycket du vill utifrån de pass som vi erbjuder men minst 2 pass i veckan. Har du drivet, hungern och motivationen för att kunna bli en av våra nya toppsäljare? Tveka inte, skicka in din ansökan redan idag! Vi erbjuder dig Omfattande produkt- och säljutbildningar för att du ska bli en expert inom området Daglig coachning och stöd för att du ska nå din fulla potential En fartfylld och dynamisk arbetsplats där du utmanas och får möjlighet att växa Spännande utvecklingsmöjligheter som hjälper dig att bygga din karriär inom försäljning Inspirerande tävlingar som ger dig chansen att belönas för ditt hårda arbete Trygghet genom kollektivavtal som värnar om dina rättigheter och förmåner Möjligheten att arbeta med välkända varumärken och skapa starka relationer Vårt fulla engagemang för att stötta din framgång och personliga utveckling Ett team av likasinnade personer som delar din entusiasm och passion för försäljning Om anställningen Lön: Provisionsbaserad lön med garantilön - utbetalning varje fredag! Arbetspass Måndag 16:45 -21:00 Tisdag 16:45 - 21:00 Onsdag 16:45 - 21:00 Torsdag 16:45 -21:00 Söndag 12:30 - 16:45 Vi förväntar oss att man arbetar minst 2 pass i veckan utifrån schemat ovan, t.ex måndag och torsdag, däremot bokar och planerar man sitt eget personliga schema.
Sales Representative – Permanent Employment with Fixed Salary and Commission Are you a driven and energetic individual looking for the opportunity to influence your own salary and develop your career in sales? At Uniq Dialog, we are now looking for motivated team members to join our successful team, where you will work with customers in the Dutch-speaking (Flemish) region of Belgium! About the Role: As a telephone sales representative, you will play a crucial role in re-establishing relationships with former customers in Belgium’s Dutch-speaking region who previously subscribed to meal boxes from the brand we represent. Your task will be to reignite their interest and offer them our latest campaigns. Your main responsibilities will include: -Reaching out to former Dutch-speaking Belgian customers who have canceled their subscriptions. -Presenting attractive offers and reigniting customers’ interest in meal boxes. -Highlighting the company’s high quality and service while actively listening to customer feedback to address any concerns or questions. You will play a key role in strengthening the relationship between customers and the brand, with a strong focus on quality and customer service for the Belgian Dutch-speaking market. Working hours: Monday to Friday, 08:00–16:55 (full-time) Salary: Fixed hourly rate plus commission Employment type: Permanent position with a 6-month probation period About Uniq Dialog: Founded in 2007, Uniq Dialog has become one of Malmö's most attractive workplaces, particularly for young people entering the job market. We were named "Rising Job Star of the Year" by Malmö City and ranked as one of Sweden’s top 442 companies by Veckans Affärer. Additionally, we have received the Gasell Award for three consecutive years. We are members of the industry association Kontakta and actively work to develop serious and high-quality distance sales practices. At Uniq Dialog, we provide the best conditions for your success – offering continuous coaching and training while you become part of a fast-paced and dynamic team. What we’re looking for: You are fluent in Dutch (Flemish). You enjoy challenges and are motivated by the opportunity to influence your own salary. You are energetic, driven, and have strong communication skills. You are goal-oriented and competitive. You have the willingness and patience needed to grow and develop in your role. What we offer: Comprehensive product and sales training. Daily coaching and support. A fast-paced and positive work environment. Opportunities to grow and advance within the company. Exciting competitions and rewards. Collective agreements and secure employment. Free parking right outside the office. A team of engaged colleagues and an employer who cares about your development. Ready to take the next step? Don’t hesitate – apply today and become part of our winning team! We look forward to meeting you and helping you reach your full potential in the Belgian Dutch-speaking market.
På Combitech vill vi att du i din vardag ska ha möjlighet att göra skillnad för människor, verksamheter och samhälle. Vi erbjuder utmaningar i det digitaliserade samhällets framkant. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar personlig och professionell utveckling samt värnar om trygghet och balans i livet. Din roll som systemutvecklare På Combitech ligger vi i framkant och arbetar med morgondagens lösningar inom en mängd olika branscher och storlek på företag och myndigheter. Vid vårt utvecklingscenter i Malmö har vi en unik kombination av spetskompetenser inom säkerhet, arkitektur, design och systemutveckling. Du kommer att ingå i ett kompetensnätverk där vi jobbar tillsammans i team över hela landet med specialister inom olika kompetensområden. Vi har idag en mix av resurskonsulting, åtagandeverksamhet och produkter/tjänster. Som exempel på vad vi arbetar med kan nämnas, utveckling av en internationell IoT-lösning inom medicinteknik. Teamet arbetar med Azure´s tjänster för IoT och ansvarar för arkitektur, uppsättning av infrastruktur och utveckling av en fullstack-lösning för en web-applikation. I projektet arbetar vi med de absolut senaste teknikerna för IoT, dataanalys, visualisering och molninfrastruktur. Din roll innebär att du kommer att arbeta med arkitektur, design och systemutveckling hos någon av våra många kunder, men även vara delaktig i att bygga och utveckla vår verksamhet och våra erbjudanden, både internt och externt. I olika former tillämpar vi kompetensöverföring och mentorskap inom Microsofts teknikplattform, vilket gör att du får möjligheten att både utvecklas personligen och samtidigt få utveckla andra. Vem är du? Vi söker dig som är civil- eller högskoleingenjör med inriktning mot datateknik/teknisk fysik eller motsvarande och har minst tre års erfarenhet inom mjukvaru-/systemutveckling. Du har erfarenhet av utveckling i .NET och ASP.NET Core och har erfarenhet av hur designprinciper bidrar till att skapa hållbar mjukvara, som det är lätt att jobba med även när kodbasen växer. Du är van vid integrationsarbete mot både egna och andras tjänster. Vi ser också att du har erfarenhet av processen vid produktleverans inklusive testning, versionshantering och strategier för programvarudistribution. Du är nyfiken på konsultrollen och lockas av den variationsmöjlighet som erbjuds. Problemlösning kommer naturligt för dig! Vi söker dig som vill utvecklas och som gärna använder teknik för att förbättra processer och lösa problem. Det är meriterande om du har erfarenhet från några av följande områden; Moln och hybridmoln-tjänster, exempelvis Azure, AWS, GCP eller OpenStack. Mikrotjänster, exempelvis Docker och Kubernetes. Mjukvaruarkitektur såsom REST, databaser sådom SQL, NoSQL och grafdatabaser. Industriella IoT teknologier såsom Azure IoT och Iot Edge. Händelsedriven arkitektur, tidserie-databaser, MQTT/AMQP. Datanalys och visualisering, exempelvis Azure Data Factory, Databricks eller Microsoft Fabric. Frontend-utveckling i React eller Angular. Digitala tvillingar. Kännedom om Automatiserad mjukvaruleverans exempelvis CI/CD, Azure Pipelines, Terraform, ARM templates och Application Insights är också meriterande. Som person har du ett strukturerat och proaktivt arbetssätt, med en förmåga att växla mellan flera olika typer av uppgifter. Det är viktigt att du tycker om att lära ut och att du kan förklara komplexa relationer på ett enkelt och entydigt sätt. Du är duktig på att utrycka dig både muntligt och skriftligt. Urval sker i augusti pga semester. Välkommen med din ansökan. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson/rekryterande chef: [email protected]
Om företaget Solaris Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Solaris Bus & Coach, en av Europas ledande tillverkare av elbussar för kollektivtrafik. Företaget är aktivt i 33 länder och driver utvecklingen framåt inom hållbar mobilitet. Det svenska teamet har sitt huvudkontor i Malmö och arbetar nära både kunder och den europeiska organisationen för att leverera högkvalitativa lösningar för framtidens kollektivtrafik. Du kan läsa mer om företaget här: www.solarisbus.com/ Om rollen Vi söker nu en reservdelsspecialist som blir en nyckelperson i Solaris reservdelsflöde på deras lager i Malmö. Du kommer att arbeta med både operativ lagerhantering och reservdelsadministration från mottagning och utleveranser till beställningar i interna system. Rollen innebär daglig kundkontakt med verkstäder och tekniker samt nära samarbete med Solaris reservdelsteam i Polen. Du kommer bland annat att: - Ha löpande kontakt med kunder, tekniker och verkstäder via telefon och mejl - Hantera kundorder, planera och följa upp leveranser - Hantera inkommande och utgående reservdelsleveranser, returer och reklamationer - Plocka och packa material - Lägga beställningar av reservdelar via Solaris interna system - Tolka tekniska ritningar och sprängskisser för att identifiera rätt delar - Uppdatera artikeldata i systemet löpande efter behov - Köra motviktstruck Tjänsten är placerad på Solaris lager i Malmö. Du arbetar nära ett mindre team med lång erfarenhet inom branschen, men har eget ansvar över dina uppgifter. Om dig Vi söker dig som har arbetat på lager och då gärna med reservdelar inom fordon, lastbil eller anläggningsmaskiner. Du är självgående, strukturerad och bekväm med både operativt lagerarbete och administrativa system. Du trivs i en lugnare miljö där alla gör sitt jobb och där du inte alltid har kollegor runt omkring dig. För att lyckas i rollen behöver du ha: - Erfarenhet av lagerarbete - God teknisk förståelse - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - B-körkort - Truckkort B - God datorvana - Erfarenhet av arbete med reservdelar är starkt meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärs-/ordersystem, särskilt med kontakt med andra länder eller tekniska leverantörer. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Omfattning: Heltid Arbetstider: kl.07-16 mån-fre Lön: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: reservdelsspecialist, reservdelar, lager, teknik, elbussar, reservdelstekniker, fordon, orderhantering, kundkontakt, logistik, Malmö, Lund, Trelleborg
Combitech jobbar med företag och myndigheter av varierande storlek inom många olika branscher, alla med olika behov och utmaningar. Här får du vara med och skapa samhällsnytta och göra ett meningsfullt arbete i utvecklingens absoluta framkant! Hos oss blir du en del av ett vasst team med högt i tak, där vi gemensamt hittar den bästa lösningen för kunden och levererar den. Då det råder stor variation på uppdragen finns det stor möjlighet för dig att jobba med just det du brinner för. Din roll som Data Engineer Vi expanderar snabbt vår verksamhet inom Data Insights, Business Intelligence och Advanced Analytics (Machine Vision, Natural Language Processing, Predictive Maintenance, Optimization och andra AI områden). Du kommer att ingå i ett kompetensnätverk där vi jobbar tillsammans i team över hela landet med specialister inom olika kompetensområden. Vi har idag en mix av resurskonsulting, åtagandeverksamhet och produkter/tjänster i flera branscher bland annat inom totalförsvar, myndigheter och privat sektor. Vem är du? Till teamet, med placering Malmö eller Helsingborg, söker vi nu nya konsulter inom Data Engineering. Vi söker främst dig som har kompetens inom Apache Spark, Microsoft Fabric eller Databricks, men också inom t.ex. Hadoop/Hive eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Big data och Kubernetes (gärna både i molnet och on-prem). Andra kunskaper som kan vara bra är inom Python och Pandas, Scala, samt informationsmodellering och statistiska metoder av olika slag. Har du erfarenhet inom Qlik eller Power BI är det meriterande. För att passa in i teamet brinner du för nyskapande, har ett att kreativt sinne och strävar efter att lära dig nytt. Konsultrollen ställer även höga krav på social kompetens och affärsmannaskap. Då vi inom detta område jobbar med att utveckla kundernas verksamheter är det viktigt att du har intresse för detta och du även har förmågan att sätta dig in i kundernas perspektiv. Vårt uppdrag går ut på att skapa värde åt våra kunder. Du har relevant universitet- eller högskoleutbildning inom IT, Teknik, matematik och eller statistik. Du är bekväm med både hands-on utveckling och att kunna förstå hur olika komponenter hänger ihop med kundernas behov och levererar värde. Du behöver också ha förståelse för hur man skapar robusta och hållbara lösningar tillsammans med våra arkitekter. Det förutsätter att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom området. Urval sker efter sista ansökningsdatum på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan! Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Kom och gör skillnad Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Kontaktperson/rekryterande chef: [email protected]
Om EnRival Utbildning AB Utbildning är en kritisk faktor för den som söker jobb. Oavsett hur duktig man är kräver arbetsgivaren nästan alltid en formell utbildning av något slag. EnRival Utbildning erbjuder tjänster som sluter gapet mellan utanförskap och anställningsbarhet. Vägen går via karriärvägledning och utbildning, fram till en stark position på arbetsmarknaden. EnRival AB söker åt kunds räkning just nu vårdlärare till vårdbiträdesutbildning! Ditt uppdrag Uppdraget innebär platsbunden vuxenutbildning inom vårdämnen. Som vårdlärare handleder och undervisar du, samt bedömer elevens kunskap, enligt vård- och omsorgsprogrammets kursplaner. Du ansvarar för betygssättning. I tjänsten som vårdlärare ingår även planering och uppföljning av APL. Du kommer att jobba i ett team med flera kollegor. Till din hjälp har du utbildade pedagoger som stödjer inlärning och bistår vid praktiska moment samt uppföljning. Undervisningen bedrivs på plats i Malmö. Din kompetens och bakgrund • Du skall vara behörig, legitimerad, vård- och omsorgslärare. • Du skall ha minst ett (1) års erfarenhet av att undervisa inom vård och omsorg. Vi blir glada om du även har någon av följande kompetenser: • yrkeserfarenhet från vård och omsorgsarbete • legitimation i ytterligare ämnen, i synnerhet svenska. • goda språkkunskaper i t.ex. arabiska Dokumentation Tjänsten innebär även viss dokumentation mot uppdragsgivare, elev och huvudman. Dessutom samarbete med myndighetsutövare samt branschorganisationer. God digital kompetens krävs, då vi använder oss av flera digitala verktyg. Din personlighet Du älskar att hjälpa människor, och du brinner för att förmedla kunskap. Du har en god förmåga att motivera eleven till att nå sina mål. Som person är du trygg, inkännande och empatisk. Ditt flexibla förhållningssätt gör att du kan lösa problem. Du har en god social kompetens samt vilja och förmåga att arbeta i grupp/nätverk. På EnRival Utbildning behöver du vara en lagspelare med positivt driv och klokskap. Anställningsform Heltid. Tillsvidare eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Tillträde i september. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vår e-rekrytering. Observera de formella kraven under kompetens och bakgrund, dessa är obligatoriska ska-krav. Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information och frågor, kontakta Menaida Hasanovic, HR-chef på [email protected]
HEJ! Älskar du härligt stökiga familjeutflykter, att simma, cykla, promenera och ha full fart i vardagen? Har du hjärtat på rätt plats, tycker om personcentrerad omvårdnad och har ett lugn som smittar av sig? Då kanske du är den vi söker! Vi söker nu en trygg och aktiv personlig assistent till Agge – en fantastisk 11-årig pojke som lever ett liv fullt av rörelse och glädje, trots att han lever med flera funktionsnedsättningar. Agge har en CP-skada, autism, ADHD, intellektuell funktionsnedsättning och epilepsi. Men det är inte det som definierar honom – det gör hans nyfikenhet, hans energi och hans stora kärlek till världen omkring sig. Agge älskar att åka på utflykter, titta på tåg, cykla med sin lådcykel och hänga med på familjens äventyr. Han är social, livfull och alltid med på noterna när det händer något kul. Bäst trivs han utomhus – eller i poolen hemma! Du kommer att vara anställd av Vivida Assistans som är assistansbolaget, men själva jobbet utför du hemma hos Agge. Din roll som assistent: Som personlig assistent kommer du att vara Agge nära i allt han gör. Det innebär bland annat: · Att hjälpa till med all omvårdnad (t.ex. hygien, blöjbyten, hudvård) · Medicinering och sondmatning (du får utbildning på plats) · Vara med hemma, leka, läsa, bada – eller hänga med ut på äventyr! · Följa med på familjens utflykter eller på egna aktiviteter med Agge, t.ex. parasport eller simning Det är ett fysiskt aktivt arbete med mycket närvaro och kroppskontakt – där varsamhet och respekt är centralt. Vi söker dig som: · Har mycket god svenska i tal och skrift · Är aktiv, trygg och har ett varmt, glädjefullt sätt · Har erfarenhet av barn med funktionsnedsättning, gärna undersköterska eller liknande · Gillar att bada, cykla, sporta och vara ute · Har god fysik – vissa lyft förekommer · Är simkunnig och har cykel (krav) · Har körkort (önskvärt) · Inte har allergi eller rädsla för djur · Är tålmodig, lekfull och närvarande – en person som smälter in i familjens vardag och vill det bästa för Agge Du får gärna vilja utvecklas! Vi erbjuder utbildning och handledning i bland annat: · Epilepsivård · Läkemedelshantering · Sondmatning · NPF och bemötande Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill lära dig mer inom personlig assistans och samtidigt få vara med och göra skillnad – varje dag. Arbetstid – vi tar det i vår takt: Det är ingen stress att hitta rätt person. Till en början ser vi gärna att du arbetar helger – främst dagtid. Om det känns bra för alla finns möjlighet att du så småningom även jobbar helgmorgnar. Och längre fram, om allt klickar och det fungerar fint, kan du även täcka nattpass på helger. Vårt fokus ligger på att hitta en stjärna – någon som verkligen klickar med Agge och som familjen kan känna tillit till. Det viktigaste för oss är att du vill det bästa för honom, ser hans behov och önskemål och vill vara med och skapa trygga, roliga dagar tillsammans. ATT VARA ANSTÄLLD PÅ VIVIDA Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har! DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans
Välj ett jobb för att visa detaljer