Om oss Capio Närakut Nacka erbjuder akutvårdsjukvård för både barn och vuxna som inte har behov av akutsjukhusens resurser. Våra öppettider är 8 – 22 med tillgång till röntgen alla årets dagar. Vi tar emot cirka 42 000 patienter per år varav 30 % består av ortopedi. Vi tar emot patienter via drop-in, hänvisning av 1177 eller genom ambulans och sjukvårdstransport. Vår närakut är till för akuta besvär som inte kan vänta tills vårdcentralen öppnar, som frakturer, akuta allergier, sårskador, akut buk, njursten, akut lumbago, ÖLI, tonsilit, UVI med feber och andra akuta tillstånd. Med ett team av engagerade läkare, sjuksköterskor och undersköterskor arbetar vi nära tillsammans för att ge bästa möjliga vård till våra patienter. Capio Närakut Nacka ligger i Nackas sjukhusområde och här får du vara en del av en arbetsplats med en stark lagkänsla där patienten alltid är i fokus. Din roll Som sjuksköterska hos oss på Capio ansvarar du för bedömning och triagering samt för det första mötet med patienten. Du utför sedvanliga sjuksköterskeuppgifter och omvårdnadsåtgärder enligt ordination. I samarbete med andra sjuksköterskor, undersköterskor och läkare ser du till att patienten får den vård som behövs, antingen för att skickas hem eller för vidare transport till akutmottagning. Vi arbetar i journalsystemet TakeCare och använder oss av RETTS i triagering. Vi erbjuder dig Vi är övertygade om att man presterar bättre när man trivs på sin arbetsplats. Hos oss får du ett arbete där du kan vara med och påverka. Vi erbjuder en arbetsmiljö som främjar engagemang och samarbete. • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling • Friskvårdsbidrag Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid. Om dig Vi söker en sjuksköterska som drivs av att hjälpa patienter i akuta situationer. Du ska ha förmåga och vara trygg med att snabbt ställa om till ändrade arbetsuppgifter och ha lätt för att hitta lösningar. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, är flexibel och har ett intresse för utveckling och att hitta nya, förbättrade lösningar. Du är legitimerad sjuksköterska och det är meriterande om du har ett par års erfarenhet, gärna inom akutsjukvård. Erfarenhet av triagesystemet RETTS och gipskompetens är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en kollega som vill bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö där vi samarbetar och stöttar varandra. Vi ser fram emot att välkomna dig till en arbetsplats där du snabbt kommer att känna dig som hemma – både i den kliniska vardagen och i fikarummet. Vi ser gärna att du är flytande i svenska, både i tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper är det en fördel. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt härliga team! Sista ansökningsdag: 2025-07-09 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Söker en självgående svetsare/smed för omgående anställning. Som person är du noggrann,lösningsorienterad,social,problemlösare,punktlig, Då det förekommer en hel del kundkontakt så ska du ha en social kompetens Kväll och helgjobb kan förekomma Tillträde till tjänsten är omgående så ni med uppsägningstider behöver inte söka tjänsten. Servicebil kan bli aktuellt. Lön enligt överenskommelse
Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Mio Nacka söker en självgående och kreativ butikssäljare med känsla för det visuella På Mio Nacka vill vi varje dag bli lite bättre än igår – tillsammans. Vi söker dig som har ett öga för färg, form och struktur, och som trivs med att jobba både kreativt och organiserat. Hos oss får du en varierande vardag, där du är med och skapar en butik som inspirerar våra kunder. Om rollen Som butikssäljare hos oss handlar jobbet om mer än försäljning. Du kommer att: - Möta kunder med energi och lyhördhet – i butik, på telefon och via mejl - Hjälpa dem att hitta rätt möbler och inredning för deras hem - Vara med och säkerställa att butiken är snygg, säljande och enligt Mio:s koncept - Arbeta med varupåfyllning, skyltning, kampanjförberedelser och priskommunikation - Planera och organisera så att rätt budskap kommer ut på rätt plats i rätt tid Du kommer att jobba både vardagar, kvällar och helger – tillsammans med ett engagerat team. Vem är du? Vi tror att du: - Har känsla för färg, stil och helhetsintryck - Du gillar att exponera varor på ett inspirerande sätt - Är strukturerad, självgående och van att ta eget ansvar - Har lätt för att planera och prioritera, även när tempot är högt - Är lösningsorienterad, prestigelös och gillar att bidra till ett positivt arbetsklimat - Gillar att jobba mot mål och triggas av att göra ett riktigt bra jobb Butikserfarenhet eller visuell erfarenhet är ett stort plus – men viktigast är rätt inställning och vilja att utvecklas. Om Mio Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. Vi är en entreprenörsdriven organisation där engagemang, laganda och passion står i centrum. Hos oss får du en arbetsplats där du både får påverka och växa. Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet i Nacka erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: Barn- och Fritid, Bygg- och anläggning, El- och energi, Frisör och Barberare, Fordon- och transport, Försäljning och service, VVS- och fastighet, Vård- och omsorg samt introduktionsprogram. I dagsläget har skolan ca 500 elever och ungefär 50 medarbetare. Vi har enbart lärlingsutbildning eller lärlingsliknande utbildning och APL är en stor del av vårt arbete. Vi är en skola där all personal samarbetar för att eleverna ska nå sina mål och vi har ca 95% av våra elever som går direkt till jobb, varje år, de senaste 14 åren. Samtliga elever läser entreprenörskap och driver UF-företag i åk 3. Även utlands-apl erbjuds eleverna och likaså möjligheten för lärare till att jobbskugga i ett annat land inom Erasmus-projekt. Vi har valt att prioritera välutbyggd elevhälsa 4 speciallärare/specialpedagoger samt heltidsmentorer. Skolan ligger i Nacka Strand med närhet till såväl pendelbåtar/Waxholmsbåtar som bussar från Slussen samt Älta/Tyresö/Haninge. Om du vill läsa mer, besök oss på www.praktiska.se/nacka Ditt uppdrag Tjänsten är en ferietjänst på 100% med start 13/8-25. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom personbilsinriktningen på Fordon och transportprogrammet, lärling, och tillsammans med de tre andra fordonslärarna kommer du att ingå i ett arbetslag bestående av såväl yrkeslärare som kärnämneslärare samt en speciallärare och en heltidsmentor. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom StudyBee och vi arbetar i både Schoolsoft och Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare ipersonbil/fordon. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Tillsammans lägger vi sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del, minst 50% av elevernas totala skoltid, och upp emot 80% av yrkeskurserna består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 6/7. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Malin Bellander via mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Tycker du om att köra bil, träffa människor och se nya platser? Då kan du vara vår nästa chaufför! Vi söker i dagsläget chaufförer som kan tänka sig att jobba på heltid. Vi samarbetar idag med ett snabbväxande transportföretag inom fordonsbranschen. Din uppgift kommer vara att transportera personbilar av olika märken och modeller runt om i hela landet och även sköta viss kundkontakt. Det krävs att du innehar manuellt B-körkort och att du är flexibel med arbetstider då du ibland kommer att köra sena kvällar och eventuellt övernatta på förutbestämd ort. Vi söker dig som • Flexibel. • Stresstålig. • God körvana. • Erfarenhet från kundbemötande. • Manuellt B-körkort är ett krav. • Flyttande i svenska i både tal och skrift. Tillsättning sker löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan idag så att du kan säkra en plats hos en aktör inom fordonsbranschen! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Fisksätra, Nacka! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Nu söker jag en till personlig assistent. Jag bor i Nacka, Fisksätra med min sambo och mina djur. Jag är en kvinna på 35år. Jag söker en flexibel assistent som ska kunna hoppa in med kort varsel när mina ordinarie assistenter inte kan arbeta. Jag har ett ryggmärgsbråck https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/hjarna-och-nerver/nerver/ryggmargsbrack/ och använder rullstol, jag har även en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som heter EIPS https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/emotionellt-instabilt-per... (du får gärna googla på det). Som assistent hos mig är det viktigaste att vår personkemi stämmer överens, resten lär du dig. Mitt största intresse är resor och djur det är meriterande om även du delar detta intresse! Vem är du? Det är bra om du har ett intresse och kunskap om djur, samt att du INTE är allergisk eller rädd för katter, chinchillor, kaniner eller degu. Även hö/gräs-allergi går inte hos oss. Du ska vara trygg i dig själv, självgående, kunna ta eget ansvar och ta initiativ. Du kommer behöva vara min startmotor och sätta igång mig, komma med förslag på saker att hitta på under dagen samt påminna mig om t.ex. måltider, medicin och toalettbesök. Det är viktigt att du är öppensinnad, icke-dömande och empatisk. Du behöver ha en förståelse för hur det emotionella behovet sitter ihop med assistansen. Du får gärna ha tidigare erfarenhet som personlig assistent men det är inte något krav. Det är bra om du har erfarenhet av EIPS/Borderline Du ska vara kvinna mellan 20-50 år och prata flytande svenska, då kommunikationen är väldigt viktig. Vi lägger stor vikt vid personkemi då samspelet mellan dig och mig är det viktigaste i arbetet. Däri ligger också att sköta om djuren. Vad får du? Friskvård, utbildning och introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Passen är förlagda under dag och kväll-vardagar och i vissa fall helg. Vi söker dig som kan arbeta som timanställd till en början. Är du rätt person och vår personkemi stämmer överens finns chansen till fasta pass med upp till 10 timmar i veckan. Passen är förlagda delvis eller helt mellan kl 09.00-00.00 samt kortare pass under helg. Arbetet utförs där jag är, ibland reser jag och då vill jag att du som assistent ska följa med mig. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och även av av mig och min arbetsledare. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Great Security är inne i en mycket expansiv fas med ett antal spännande uppdrag mot kunder med höga säkerhetskrav. Just nu söker vi framför allt flera flexibla och kunniga säkerhetstekniker som skall jobba främst mot en av våra stora kunder med väldigt höga säkerhetskrav. VAD DU KOMMER ATT GÖRA Som säkerhetstekniker hos oss för denna kund kommer du framför allt arbete med service och kundanpassningar, vilket kan innebära arbete på samma ställe under perioder upp till ett år. Det avser främst säkerhetssystem som inbrottslarm och passerkontrollsystem, men kan även innefatta kameraövervakningssystem samt mekaniska och elektriska låsinstallationer. Som säkerhetstekniker hos oss för denna kund kommer du att stöta på nya tekniska problem, vilket vi hoppas att du - precis som vi – tycker är triggande. Du arbetar mycket individuellt och är vårt ansikte utåt och är många gånger den som får vara kundens kontaktväg för frågor. VEM DU ÄR Först och främst är du en lugn och trygg person som klarar av att jobba självständigt och som sedan tidigare har skaffat dig gedigen kunskap genom erfarenhet som säkerhetstekniker inom områdena inbrottslarm, passersystem eller CCTV. Eftersom du är vårt ansikte utåt tror vi att du behöver vara bra på att skapa god relation med kunden genom att förstå kundens behov och vara lyhörd. Vi ser gärna att du har teknisk kompetens inom Larm i ARX, Pacom/Sentrion/Unison, SPC, RCO, och har goda kunskaper gällande regler, normer och lagar som styr våra säkerhetsinstallationer. B-körkort, flytande svenska i tal och skrift samt en godkänd säkerhetsprövning är ett krav för att klara tjänsten och vi ställer även höga krav på tillgänglighet och flexibilitet. VARFÖR SKA DU VÄLJA OSS Du kommer till ett glatt och kompetent gäng, som trivs bra ihop och känner en stolthet över jobben vi efterlämnar och över att tillhöra Great Security. Du får arbeta med roliga och högprofilerade projekt och avancerade tekniska lösningar. Vi anpassar oss efter kundens behov, vilket medför att vi lär oss något nytt varje dag. Vi satsar på vår personal och om du vill, kommer du att erbjudas goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer snabbt få chansen att ta ansvar och leverera. När du blivit varm i kläderna är vår strävan att du ska känna dig framgångsrik och stolt över att arbeta hos oss. Våra värdeord är Smart, Engagerad och Kundorienterad och det tror vi att du också är. ÖVRIGT Utgångsposition för denna tjänst kommer vara Sickla. Beredskapstjänstgöring kan i framtiden komma att ingå i tjänsten. Tjänsten är säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, registerkontroll, säkerhetsprövningssamtal och särskild personutredning vilket kan utföras innan/inför anställning för slutkandidaten. För tjänsten ställs krav på svenskt medborgarskap.
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Submit Bemanning söker grovarbetare för uppdrag i Stockholm! Om Jobbet: Företagen vi jobbar med är i stora expansionsfaser och söker personer som kan börja med kort varsel. Som grovarbetare är du en hjälpreda ute på byggen. Det kan vara att blanda bruk, forsla bråte, bära byggmaterial eller städning. Vi erbjuder även arbete inom andra branscher också, allt från att hoppa in som flyttkarl eller utemiljöarbeten som gräsklippning, ogräsrensing osv. Krav: Svenska eller Engelska i tal och skrift Goda referenser Profil: Hög arbetsmoral Initiativtagande Meriterande: Erfarenhet av rivningarbeten B-Körkort Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Start: Omgående Intervjuer sker löpande. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected] Jobb från jobbify.se
We are looking for new home cleaners to join our team in Stockholms län. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Stockholms län. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
Arbeta dag/natt som personlig assistent samt extra vid behov. Kan vara varierande arbetstider. Kvinna med ALS bosatt i Saltsjö-Boo i Stockholm. Hon bor tillsammans med sin man och 2 barn. Introduktion för nattarbete kommer att förläggas dag/kväll, mer information kring det får du vid vidare kontakt. Vi söker dig som är lyhörd, uppmärksam, positiv, tålmodig. I ditt arbete sätter du kunden i fokus med dennes hjälpbehov. Du trivs att arbeta med människor. Du som söker är lugn och trygg som person och har nära till skratt. Det är även viktigt att du behärskar det svenska språket. Vi kräver utdrag från belastningsregistret då arbetet utförs i hemmet och barn finns med i bilden. Det tar upp till 2 veckor att få detta så det kan vara klokt att beställa detta omgående då du söker tjänsten. Kundens krav och önskemål: Rökfri Flytande svenska Bra grundfysik då det förekommer manuella lyft Kunden önskar helst kvinnliga sökande till denna tjänst Ansökan läses av oss på Novasis samt kunden och dennes anhöriga så det är av vikt att skicka med cv och personligt brev vid din ansökan för att ha chans att gå vidare i rekryteringen. Vanlig förekommande arbetsuppgifter när du arbetar som personlig assistent är bland annat att tillgodose kundens grundläggande behov som hygien, förflyttningar och hushållsarbete med mera. Stundtals kan det vara ett variationsrikt arbete beroende på kundens hälsa. Du blir en aktiv del av kundens vardag så dennes liv blir en helhet som denne kan vara med att påverka och leva det liv den vill leva. Novasis ledord är trygghet, frihet och närhet. Vi har alltid individen i fokus och är måna om både kund och assistent. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Kommunal/Fremia personliga assistenter. Novasis AB samordnar personlig assistans över hela landet och kan stundtals ha flera olika publicerade annonser. Rekryteringsprocessen medför hög arbetsbelastning på våra medarbetare vilket gör att vi inte kan ta ansökningar eller frågor via telefon. Vi kommer endast ha möjlighet att behandla ansökningar inkomna via mail.
Välj ett jobb för att visa detaljer