Mio AB jobb

Lediga jobb hos Mio AB

Lagermedarbetare med leverans sommarvikariat

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Som lagermedarbetare på Mio ansvarar du för kontroll och mottagning av leveranser, lossar bilar, hanterar e-handel och sorterar gods. En lika viktig del av din vardag är att hjälpa kunder genom att leverera ett kundmöte i världsklass vid varuutlämning och i telefon. Du visar omtanke för våra kunder genom att erbjuda dem att köpa produkter som kompletterar deras köp såsom möbelvård, eller ljuskällor. Tillsammans med dina kollegor ser du till att det råder ordning och reda på lagret plockar order samt bidrar till att kunder får en positiv upplevelse av sitt besök och vill komma tillbaka. I rollen ingår också att leverera möbler hem till våra kunder med företagets egna mindre lastbilar, därför är B-körkort ett krav.  Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger.   Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du trivs att arbeta i högt tempo med omväxlande arbetsuppgifter som innehåller både fysiska och administrativa moment, fokuserar på lösningar och anser dig vara stresstålig. Arbetet på lager innebär en hel del tunga lyft, därför är det viktig med god fysik. Intervjuer sker löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.          Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Semestervikariat butik/lager

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör?  Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Den främsta uppgiften som säljare på Mio är att ge våra kunder ett bemötande i världsklass och göra deras besök i våra butiker till en upplevelse över förväntan. Genom att lyssna, ställa frågor och erbjuda olika lösningar hjälper du våra kunder att hitta rätt produkt för att skapa ett hem att trivas i och vara stolta över. På detta sätt arbetar du mot din egen säljbudget och bidrar till att nå butikens gemensamma mål. Dessutom tillsammans med dina kollegor fyller ni på varor, ser till att det är ordning och reda och att alla produkter har rätt priskommunikation. Förutom det personliga mötet i butiken ger du våra kunder service på telefon och via mejl. Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du är tävlingsinriktad, gillar att arbeta mot uppsatta mål, trivs att arbeta i högt tempo och anser dig vara stresstålig.   Intervjuer sker löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.   Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

22 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikarie till Mios kundservice

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Mio söker kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro Som medarbetare på vår Kundserviceavdelning tar du emot telefonsamtal och mail från Mios kunder. Din uppgift är att hantera frågor kopplade till försäljning av- och information om vårt sortiment, transporter samt eftermarknadsservice. Vi söker dig som • är serviceinriktad och duktig på det personliga bemötandet • har förmåga att förstå våra kunders önskemål • har ett stort intresse för möbler och heminredning samt sinne för färg, form och stil • har god datorvana och är stresstålig • har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt • har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice, försäljning, reception eller motsvarande.   Vi söker en person som kan arbeta under perioden från v24-v33. Vi har öppet vardagar mellan kl 09-19  Tjänsten har ett oregelbundet schema på 90%, fördelat under vardagar   Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden och erfarenhet i form av ålder är även det mycket välkommet! Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

16 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Säljare , sommarjobb som kan leda till ett vikariat på 85%

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör?  Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Den främsta uppgiften som säljare på Mio är att ge våra kunder ett bemötande i världsklass och göra deras besök i våra butiker till en upplevelse över förväntan. Genom att lyssna, ställa frågor och erbjuda olika lösningar hjälper du våra kunder att hitta rätt produkt för att skapa ett hem att trivas i och vara stolta över. Dessutom tillsammans med dina kollegor fyller ni på varor, ser till att det är ordning och reda och att alla produkter har rätt priskommunikation. Förutom det personliga mötet i butiken ger du även våra kunder service på telefon och via mejl. I den här tjänst kommer det även ingå en del arbete med våra service och eftermarknads ärenden samt även lite lättare service på våra datorer , skrivare samt mobiltelefoni. Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du är tävlingsinriktad, gillar att arbeta mot uppsatta mål, trivs att arbeta i högt tempo och anser dig vara stresstålig. Arbetstiderna är förlagda på både kvällar , helger samt stor helger så det är viktigt att du är öppen för att kunna jobba under alla våra öppettider och dagar. * Tjänsten börjar med sommarjobb som kan leda till ett långtidsvikariat till hösten på 85% * Du behöver ha en viss kunskap i data och mobiltelefoni. * För den här tjänsten så behöver du ha minst 2 års erfarenhet av att jobba inom en butikskedja och gärna haft arbetsuppgifter inom service och eftermarknad. * I ditt personliga brev vill vi veta mer om dig som tex.  intressen , familj , framtidsplaner m.m även hur det kommer att funka för dig att jobba kvällar , helger och stor helger. På Mio har vi nästan alltid öppet för kunden och endast stängd butik 4 dagar om året. (Julafton , Midsommarafton , midsommardagen och Nyårsdagen)     Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

15 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Mio söker demand planner!

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Maximera varutryck och tillgänglighet – bli demand planner på Mio! Drömmer du om att vara en nyckelspelare i en dynamisk organisation som sätter kundernas behov i fokus? Då är det dags att ta steget och bli vår nästa demand planner hos Mio! Vi på Mio söker efter en passionerad och resultatinriktad individ som kan axla ansvaret för att maximera varutryck och tillgänglighet. Du kommer att tillhöra vår varuförsörjningsavdelning och rapportera till chef demand planner. Tillsammans kommer vi att forma och driva strategier som säkerställer Mios framgång och tillväxt. Som vår demand planner kommer du att vara spindeln i nätet, samarbeta tvärfunktionellt med flera andra avdelningar för att säkerställa en enastående köpupplevelse för våra kunder. Dina uppgifter: Som demand planner hos Mio kommer du att ha ansvar för ett eller flera produktområden. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att analysera och hantera prognoser för att optimera varuförsörjningsprocessen. Genom analys och affärsmässigt agerande kommer du att balansera efterfrågan och tillgång på både centrallager och i våra butiker, vilket är avgörande för att säkerställa att våra kunder alltid hittar det de söker. Din profil: Vi söker efter en driven och analytisk person som trivs med att arbeta i en fartfylld och föränderlig miljö. Du har en stark förståelse för prognostisering och en förmåga att ta affärsmässiga beslut genom datadrivna analyser. Att kunna samarbeta och kommunicera effektivt är avgörande för denna roll, då du kommer att samarbeta med flera funktioner och leverantörer för att uppnå gemensamma mål. I den här rollen krävs ett starkt självledarskap och nyfikenhet. Du behöver ha eftergymnasial examen inom ekonomi/logistik/supply chain. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom detaljhandel och eller liknande arbetsuppgifter. Så om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för detaljhandeln, ansök nu och bli en del av Mio-laget! Övrigt: I denna process använder vi oss utav screeningtester och du kommer därför få tester skickade till dig efter du skickat in ansökan.  Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och denna roll kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan.  Arbetet utförs på plats på vårt servicekontor i Tibro och arbetstiderna är dagtid 08.00-17.00 För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Silverstrand: [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Stefan Johansson: [email protected] Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Sommararbetare till Mios kundservice

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Mio söker kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro Som medarbetare på vår Kundserviceavdelning tar du emot telefonsamtal och mail från Mios kunder. Din uppgift är att hantera frågor kopplade till försäljning av- och information om vårt sortiment, transporter samt eftermarknadsservice. Vi söker dig som • är serviceinriktad och duktig på det personliga bemötandet • har förmåga att förstå våra kunders önskemål • har ett stort intresse för möbler och heminredning samt sinne för färg, form och stil • har god datorvana och är stresstålig • har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt • har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice, försäljning, reception eller motsvarande.   Vi söker en person som kan arbeta under perioden från v24-v33. Vi har öppet vardagar mellan kl 09-19  Tjänsten har ett oregelbundet schema på 90%, fördelat under vardagar   Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden och erfarenhet i form av ålder är även det mycket välkommet! Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Lagermedarbetare

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Som lagermedarbetare på Mio ansvarar du för kontroll och mottagning av leveranser, lossar bilar, hanterar e-handel och sorterar gods. En lika viktig del av din vardag är att hjälpa kunder genom att leverera ett kundmöte i världsklass vid varuutlämning och i telefon. Du visar omtanke för våra kunder genom att erbjuda dem att köpa produkter som kompletterar deras köp såsom möbelvård, eller ljuskällor. Tillsammans med dina kollegor ser du till att det råder ordning och reda på lagret plockar order samt bidrar till att kunder får en positiv upplevelse av sitt besök och vill komma tillbaka.  Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger. Krav: körkort B Meriterande: truckkort Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du trivs att arbeta i högt tempo med omväxlande arbetsuppgifter som innehåller både fysiska och administrativa moment, fokuserar på lösningar och anser dig vara stresstålig. Arbetet på lager innebär en hel del tunga lyft, därför är det viktig med god fysik.    Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Lagermedarbetare och reklamationshantering

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör? Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Som lagermedarbetare med reklamationsansvar på Mio ansvarar du för kontroll och mottagning av leveranser, lossar bilar, hanterar e-handel, sorterar gods samt hantering av reklamationsärenden och besiktning av reklamationer hos våra kunder. En viktig del av din vardag är att hjälpa kunder genom att leverera ett kundmöte i världsklass vid varuutlämning och i telefon. Du visar omtanke för våra kunder genom att erbjuda dem att köpa produkter som kompletterar deras köp såsom möbelvård, eller ljuskällor. Tillsammans med dina kollegor ser du till att det råder ordning och reda på lagret plockar order samt bidrar till att kunder får en positiv upplevelse av sitt besök och vill komma tillbaka. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder som behöver hjälp med montering av möbler och ibland besiktning av reklamationer.  Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och till viss del helger. Krav: körkort B Meriterande: truckkort Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du trivs att arbeta i högt tempo med omväxlande arbetsuppgifter som innehåller både fysiska och administrativa moment, fokuserar på lösningar och anser dig vara stresstålig. Du har kunskap om reklamationshantering och är duktig på att montera.  Arbetet på lager innebär en hel del tunga lyft, därför är det viktig med god fysik.    Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarvikariat Säljare

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Brinner du för kundmötet lika mycket som vi gör?  Tycker du att det är givande och roligt att göra andras dag lite bättre och att hjälpa dem att hitta de bästa lösningarna på sina behov? Kom och bli en av oss! Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetsmiljö, med utrymme för initiativtagande och utveckling. Med stor passion och kunskap erbjuder du tillsammans med dina kollegor våra kunder en inspirerande upplevelse och kundmöte i världsklass.   Arbetsbeskrivning: Den främsta uppgiften som säljare på Mio är att ge våra kunder ett bemötande i världsklass och göra deras besök i våra butiker till en upplevelse över förväntan. Genom att lyssna, ställa frågor och erbjuda olika lösningar hjälper du våra kunder att hitta rätt produkt för att skapa ett hem att trivas i och vara stolta över. På detta sätt arbetar du mot din egen säljbudget och bidrar till att nå butikens gemensamma mål. Dessutom tillsammans med dina kollegor fyller ni på varor, ser till att det är ordning och reda och att alla produkter har rätt priskommunikation. Förutom det personliga mötet i butiken ger du våra kunder service på telefon och via mejl. Arbetstiderna är förlagda på både kvällar och helger. Kompetenser: Du sätter alltid kundens upplevelse i första rummet och är mån om att bygga långsiktiga kundrelationer. Du är genuint nyfiken och vill utvecklas på arbetsplatsen. Du trivs med att arbeta i ett team men är också självgående och initiativtagande. Du är bra på att prioritera och har hög social förmåga. Med din positiva inställning och högt engagemang bidrar du till en trevlig atmosfär på arbetsplatsen. Du är tävlingsinriktad, gillar att arbeta mot uppsatta mål, trivs att arbeta i högt tempo och anser dig vara stresstålig. Arbetet är förlagd dagtid, kvällar och helger.    Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

9 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Mio söker en kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats. Mio söker en kundservicemedarbetare till servicekontoret i Tibro Som medarbetare på vår Kundserviceavdelning tar du emot telefonsamtal och mail från Mios kunder. Du kommer vara en del av ett team som har som mål att överträffa våra kunders förväntningar! Kunskap, service och gärna den lilla personliga touchen är något som verkligen uppskattas.   Din främsta uppgift är att hantera och leverera service samt ett kundbemötande i världsklass. Du kommer b.la få frågor som är kopplade till försäljning, Mios sortiment, leveranser och eftermarknad. Vi söker dig som • är serviceinriktad och duktig på det personliga bemötandet • har förmåga att förstå våra kunders önskemål  • har ett intresse för möbler och heminredning samt sinne för färg, form och stil • har god datorvana och är stresstålig • har lätt för att samarbeta med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt • har tidigare arbetslivserfarenhet från kundservice, försäljning, reception eller motsvarande.   Vi har öppet vardagar mellan kl 09-19 samt 4 helger fördelat på ett år. Tjänsten har ett oregelbundet schema på 80%, fördelat på vardagar samt två helger under tidsperioden.  Avtalet gäller året ut med goda chanser till förlängning.   Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden och erfarenhet i form av ålder är även det mycket välkommet! Mio söker långsiktighet i våra anställningar så vi hoppas att du som söker har ett genuint intresse för rollen och en vilja att utvecklas båda hos vår Kundservice men även inom Mios organisation Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja som erbjuder möbler och inredning för alla hem, rum och stilar. I över 60 år har vi hjälpt våra kunder att skapa hem som de kan trivas i och vara stolta över. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån ett gemensamt koncept. Entreprenörskapet är en stark drivkraft i företagets kultur och bidrar med motivation, arbetsglädje och förändringsvilja. Viktiga värdeord är kunskap, passion, laget och affärsmässighet. Visionen att inspirera våra kunder att förnya sina hem driver utvecklingen framåt.

9 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024