Platschef
Hedin Mobility Group AB (publ)
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning i Norrtälje. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerhetsställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

54 dagar sedan
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Fruktträdsbeskärare inför sommar- och höstsäsongen 2025
Djupeskog Trädfällning AB
Trädgårdsanläggare m.fl.

Vi söker en noggrann och ansvarstagande fruktträdsbeskärare för höstsäsongen 2025. Arbetet innebär främst beskärning och skötsel av fruktträd hos villa- och fritidshusägare i Norrtälje, Uppsala och Åkersberga med omnejd. Tjänsten är timbaserad och sker vid behov. Start sker efter midsommar. Vi söker dig som Har erfarenhet av fruktträdsbeskärning Är självgående, punktlig och har god känsla för kundbemötande Har B-körkort (krav) Meriterande kvalifikationer Certifiering: Grönt Kort i fruktträdsbeskärning – godkänd av Riksförbundet Svensk Trädgård Motorsågskörkort A BE-körkort Om oss Djupeskog Trädfällning AB är ett entreprenörsdrivet företag som erbjuder professionell trädfällning och trädvård för privatpersoner och företag. Vi har arbetat med trädvård i över tio år och är verksamma i Norrtälje, Uppsala och Åkersberga. Vi värdesätter kvalitet, säkerhet och god kommunikation – både med våra kunder och inom teamet. Möjlighet till vidareutbildning inom beskärning och trädsäkerhet finns via företaget. Ansökan Skicka din ansökan till: [email protected] Märk mejlet med ”Fruktträdsbeskärare 2025” Vi går igenom ansökningar löpande.

56 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Man i Rimbo söker personliga assistenter
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent i Rimbo, strax utanför Norrtälje. Du erbjuds att jobba 80-100% hos vår kund som har ALS. Arbetstiderna är förlagda enligt följande både vardagar och helger: 08:00 - 16:00 16:00 - 22:00 22:00 - 08:00 (Vaken natt) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Vår kund är en sportintresserad man i 60-års åldern boendes i Rimbo. Han gillar att vara hemma och tycker om när det är rent och fint i hemmet, men uppskattar också att komma ut på promenader. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har ALS. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Stöttning vid förflyttningar och träning Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Mycket goda kunskaper i svenska Meriter: Erfarenhet av ALS Sysselsättningsgrad: 80-100% Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, godman eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

59 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Copy of Vi söker fler undersköterskor till.....
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Attendo Hamnparken öppnades maj 2022, vi har 80 platser fördelat på 40 somatiska platser och 40 demensplatser. Boendet har en inriktning mot sport och spa där det också finns ljusterapi, gym och en stor sportbar Drivs du av att arbeta med människor och vill verkligen göra skillnad för våra kunder varje dag? Ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Vi  söker nu en undersköterska till demensavdelning  Om rollen Som undersköterska hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och stimulerande miljö för våra kunder. Du ansvarar för att ge en god vård och omsorg till våra kunder. Att skapa en positiv och social atmosfär under måltiderna är en stor del i din roll samt att kunna bidra med olika aktiviteter som förgyller vardagen för våra äldre. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Personlig omvårdnad enligt verksamhetens rutiner med utgångspunkt från kundens individuella behov och önskemål Vid behov hjälpa till med att exempelvis förbereda, laga och servera måltider, städ, tvätt m.m. Utföra dokumentation och arbeta utifrån beslutade insatser Samarbeta med externa och interna kontakter såsom gode män, anhöriga, boende, sjuksköterska och rehab-personal. Vem är du? Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Som person är du lugn, självständig, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du brinner för vård av äldre, ser individens behov och är engagerad i deras närstående. Du blir en del av ett engagerat medarbetarteam som alla strävar att göra det där lilla extra. Det är därför en viktig att man har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Undersköterskeutbildning om minst 1350p. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Meriterande: Erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen och demensvård Erfarenhet av delegering. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-04-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Undersköterska Anställningsform: Tillsvidare anställning Tjänstgöringsgrad: deltid Arbetstid: Dagtid, kvällar och helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

61 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Specialistläkare inom allmänmedicin med erfarenhet av företagshälsa
Hela Företagshälsa AB
Specialistläkare

Hela Företagshälsa AB har levererat företagshälsa till kunder i Roslagen sedan 2007. Vi ser samarbetet med kunden som en framgångsfaktor. Genom vår expertkunskap inom arbetsmiljö kan vi bidra till att skapa hälsosamma, hållbara och lönsamma arbetsplatser tillsammans med kunden. Vi arbetar ffa förebyggande men även med rehabilitering och andra stödinsatser på individ- och gruppnivå. Vi har kunder inom alla branscher så som kommunal verksamhet, vård och omsorg, industri, bygg- och tjänstemannasektorn. Hela är ett mindre företag som växer och du kommer bli en viktig kugge i vår medicinska grupp och arbeta nära ledningen. Vårt fokus är framtidens företagshälsa och utvecklas utefter våra kunders behov. I Norrtälje finns vi i familjära lokaler mitt i de centrala delarna och i Solna i moderna och luftiga lokaler på Gårdsvägen, ett stenkast från Solna Station. Profil: Vi vill att du är erfaren i din roll som allmänläkare och trygg i kundmöten samt att kunna arbeta teambaserat nära företagssköterskor och övrig behandlande personal. Att du har arbetat inom företagshälsovård eller har ett stort intresse av att arbeta med riskbedömningar och förebyggande insatser för yrkesverksamma personer är mycket viktigt för oss. Du behöver vara självständig i din roll som läkare och tycka att variation är roligt. Du kommer träffa både företags-, privata och försäkringskunder hos oss. Det är även tänkt att rollen Medicinskt ledningsansvarig läkare (MLL) ska ingå tjänsten, så vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detta. Utbildning kan ordnas via vår intresseorganisation Sveriges Företagshälsor. Önskvärt är också att du tidigare arbetat med drog- och alkoholprovtagning liksom föreläggande från Transportstyrelsen. Även intyg så som högre behörighet, sjöfolksintyg samt intyg för studier, adoption och liknande kommer förekomma. Arbetet sker i huvudsak på våra mottagningar i Norrtälje och Solna, men kan också vara ute hos kunder. Tjänstgöringsgrad: 60-100% enligt överenskommelse, där en dag i veckan är i Solna och resterande i Norrtälje.

62 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Junior kvalitetstekniker till NOTE Norrtäljje
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Din nya tjänst NOTE behöver förstärka kvalitetsavdelningen i fabriken i Norrtälje. Företaget tillverkar elektronikbaserade produkter på kundernas uppdrag. Tillverkningen är uppdelade i olika team som är specialiserade på sina kunders produkter. Nu söker vi personer som stöttar tillverkningsteamet inom området kvalitet. Detta är en rekrytering till NOTE. Tjänsten innebär kvalitetsarbete i direkt samverkan med våra producerande team och kunder. Typiska uppgifter är: · Övervakning, uppföljning och redovisning av prestanda. · Kontroll för att nå efterlevnad av mål, rutiner och krav · Hantering och dokumentation av avvikelser som kan uppstå. · Hantering och uppdatering av riskanalyser. · Uppdatering och skapade av rutiner. · Företräda teamet i kvalitetsfrågor, mot kund och internt. NOTE är en ledande nordeuropeisk tillverkningspartner med en internationell plattform för tillverkning av elektronikbaserade produkter som kräver teknisk kompetens och flexibilitet under produktens livscykel. Denna tjänst är stationerad i fabriken i Norrtälje. Mer information om NOTE finns på förtagets hemsida - https://www.note-ems.com Din bakgrund Vi söker dig som är i början av din karriär som kvalitetstekniker/ingenjör. Kanske har du jobbat med kvalitetsuppgifter utan formell utbildning eller så har du nyligen gått ut skolan där du läst någon teknisk utbildning. Kunskaper om elektronik, mekanik, elektronikproduktion eller industriell tillverkning är önskvärt men inget krav. Utbildning eller erfarenhet av kvalitetsarbete är i högsta grad meriterande. Du som person Du som söker är systematisk, analytisk och noggrann. Du vill minimera risker och lösa problem. Du värdesätter detaljarbete och hög kvalitet. Du listar ut hur processer och delmoment bidar till slutresultatet och dess kvalitetspåverkan. Du är en god kommunikatör och utrycker dig obehindrat och professionellt på både svenska och engelska, både i tal och skrift, externt likväl som internt. Din ansökan Varmt välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst. Vid frågor är du välkommen att kontakta Camilla Molander 07-307 12 50 eller Eva Baumgartner på 070-593 65 20. Intervjuer kommer ske fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 20/5-25. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

62 dagar sedan
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Personlig assistent sökes i Rimbo
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man i Rimbo. Tjänsten är en deltidstjänst där vi letar någon som har möjlighet att arbeta varannan helg. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien, promenader, aktiviteter, matlagning och mathandling.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 18.00-14.00 (dagen efter), varannan helg på ojämna veckor. Det är ca. 7 timmar väntetid/natt.  Om kunden Kunden har ett intresse för musik, träning och mat, och vi ser det som positivt om dessa intressen är något du delar med honom.  Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.  Det är meriterande om du Innehar B-körkort, Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och, Har ett intresse för musik, träning och mat.   Omfattning: Deltid.  Antal tjänster: 1.  Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta hos denna kunde måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

65 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Personlig assistent sökes i Herräng
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en rullstolsburen man som bor i Herräng. Tjänsten är på ca. 70-95 % med önskad start omgående. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att stödja med dagliga rutiner, hushållssysslor, förflyttningar av olika slag, personlig hygien, måltider samt på- och avklädning. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 10.00-16.00 samt 17.35-23.00, på både vardagar och under helger. Det finns ett önskemål om att samma assistent arbetar hela dagen fram till kvällen, det vill säga 10.00-23.00 med ca. 1,5 timmes rast under arbetspasset.  Om kunden Denna man har ett stort intresse för fiske, att meka med bilar, gå ut och äta samt att titta på TV. Han är i 50-års åldern och för sin egen talan. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Innehar B-körkort och har tillgång till egen bil, Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift,  Inte är pälsdjursallergiker, då det finns en katt i kundens hem.  Det är meriterande om du Har genomgått en vårdrelaterad utbildning, Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans.  Omfattning: Deltid.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

67 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Få Sveriges högsta lön som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen!
PersonalExpressen AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa konsultföretag inom vård och omsorg - nu söker vi dig som är sjuksköterska och som vill arbeta på välbetalda uppdrag tillsammans med oss som konsult i sommar! Vi erbjuder Sveriges högsta löner för sjuksköterskor genom våra konsultuppdrag inom den privata samt den kommunala äldreomsorgen och hemsjukvården. Vi hittar alltid ett uppdrag som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina önskemål om din framtida karriär. Behöver du flytta tillfälligt för att kunna tacka ja till ett uppdrag tillsammans med oss bekostar vi såväl din bostad som dina resor! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Vill du jobba vardagar, kvällar, nätter eller helger? Oavsett vad du föredrar så har vi konsultjobb med hög lön att erbjuda dig där vi tar vårt utgångsläge i dina egna tankar om hur du önskar att arbeta! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för dig. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar och förstår dig så har du kommit helt rätt till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra! PersonalExpressen förmedlar professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal efter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de konsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 15 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig för välbetalt konsultuppdrag! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt vi kan för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

67 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Rimbo till sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu personliga assistenter till en 35-årig man som är bosatt i Rimbo. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien, promenader, aktiviteter, matlagning och mathandling. Kunden går på daglig verksamhet 1 gång/veckan, och du som assistent gör honom sällskap där.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 18:00-14:00 (dagen efter), på både vardagar och under helger. Det är ca. 7 timmar väntetid/natt.  08:00-18:00, på både vardagar och under helger.  Om kunden Kunden har ett intresse för musik, träning och mat, och vi ser det som positivt om dessa intressen är något du delar med honom. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du Innehar B-körkort, Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg och, Har ett intresse för musik, träning och mat. Omfattning: En heltid och en deltid (ca. 80 %) under sommarperioden, och en extra/vid behov med önskad start omgående.  Antal tjänster: 3.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt.  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

67 dagar sedan
Sista ansökan:
17 oktober 2025