Lediga jobb i Norsjö
Sök totalt 24 lediga jobb i Norsjö
Har du erfarenhet eller utbildning inom el? Söker du ett varierande och stimulerande arbete där du dessutom erbjuds konkurrenskraftiga förmåner? Då är detta möjligheten för dig! Vattenfall är inne i expansiv fas och har vunnit många stora, spännande projekt. Därför behöver teamet i Västerbotten utökas med tekniker inom elkraft – flexibel stationeringsort. På Vattenfall blir du en del av ett väletablerat bolag med stora utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärvägar. Som elkrafttekniker har du en fartfylld och social vardag där du arbetar i nära samarbete med ditt närmsta team. Låter detta som något för dig? Ansökningsprocessen kommer vara kort så skicka in din ansökan redan idag! Information om tjänsten Vattenfall är ett av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme med cirka 20 000 anställda. På Vattenfall blir du en självklar del av en stabil koncern som främjar din personliga utveckling - här finns möjligheter för att göra karriär inom bolaget i form av bland annat vidareutbildningar eller rollbyte. I rollen som elkrafttekniker arbetar du i nära samarbete med ditt team såväl som med externa samarbetspartners. Här får du vara med och påverka Sveriges energiinfrastruktur samtidigt som du har möjlighet att utvecklas inom flertalet olika teknikområden. Inför uppstart lägger du och närmsta chef upp en lämplig plan för introduktion för att komma in i rollen på bästa möjliga vis. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Vattenfall. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Vattenfalls önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som elkrafttekniker på Vattenfall arbetar du huvudsakligen med servicetjänster för drift och underhåll av elkraftanläggningar. Du har en mångsidig vardag där du varvar självständigt arbete med arbete i team. Uppdragen är inom eldistribution, energi, industri, infrastruktur, fastighet och entreprenad. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: • Nyinstallationer och underhåll av friledningsnät, jordkabelnät och nätstationer • Analysera och lösa olika tekniska problem för att säkerställa en trygg elleverans • Dokumentation Arbetet sker främst utomhus och resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som • Har gymnasial utbildning (eller motsvarande) inom el, elkraft, teknik eller annat område vi bedömer som likvärdigt • Har ett tekniskt intresse, redo för att utvecklas inom branschen • Har B-körkort • Goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom elkraft eller tidigare erfarenhet av området, men det är inget krav för tjänsten. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som elkrafttekniker tror vi att du är en serviceinriktad och initiativtagande person som har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser även att du trivs i en praktisk roll där du arbetar utomhus. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av tjänsterna säkerhetsklassade. Vid anställning kommer en bakgrundskontroll och säkerhetsklassning utföras. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Västerbotten - Flexibel stationeringsort URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Degerhäll Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på i[email protected] #elkraft #elnät #tekniker #kratftverk #elektriker
Vill du arbeta som busschaufför och bli en del av ett modernt bolag som värdesätter god sammanhållning och verkligen värnar om sina medarbetare? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som busschaufför samt en fantastisk möjlighet att utvecklas framåt hos Connect Bus i Skellefteå. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Connect Bus Connect Bus och Karlsson Buss från Sverige bildar tillsammans med norska Torghatten Buss, Norgesbuss, Trønderbilene och Sørlandsruta en nordisk busskoncern där fokus ligger på hållbarhet, digitalisering och att tillsammans vara det ledande bussföretaget i Norden som driver branschen framåt. De är idag 3700 medarbetare, 2700 fordon, 64 depåer och finns över hela Sverige och Norge som en av de största kollektivtrafikoperatörerna. Connect Bus är ett företag som värderar sina medarbetare och strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. Tillsammans med Professionals Nord inleder de nu en fantastisk möjlighet för rätt person att få både utbildning och sedan arbete på Connect Bus i Skellefteå. Information om utbildningen Start: 22 januari 2024 Examen: Prel. mitten av april 2024 Arbetsort: Skellefteå (med körningar längst Norrlandskusten Haparanda-Umeå) Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen. Utbildningen kommer kombineras av lärarledda sessioner och självstudier. Efter utbildningen kommer du ha en garanterad anställning via Professionals Nord med uppdrag som busschaufför hos Connect Bus i Skellefteå. Vi erbjuder dig en utbildning som kommer varva teoretiska och praktiska moment och som ger dig de behörigheter som krävs för att kunna utföra ditt arbete som busschaufför. I detta innefattar yrkeskompetensbevis (YKB) samt D-körkort. Information om tjänsten Under programmet förbereds du inför rollen som busschaufför via Professionals Nord med uppdrag hos Connect Bus. Efter avslutad utbildning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som chaufför och ett garanterat jobb på Connect Bus. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du i dialog med din konsultchef sedan överrekryterad till Connect Bus. I rollen som busschaufför har du ett varierat arbete med körningar längs Norrlandskusten från Haparanda till Umeå. Du utgår från depån i Skellefteå och arbetar på en fast schemarad med varierade arbetstider och fridagar och trafikdygnet sträcker sig från tidig morgon till sen kväll. Vissa turer går med gods och då förekommer tyngre lyft. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Connect Bus önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som busschaufför • Har B-körkort • Är 24 år eller äldre då det krävs för D-kort • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Även dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas med utbildningen och trivas i arbetet. Vi söker därför dig som har rätt inställning, driv och motivation att genomföra programmet för att sedan briljera i din nya tjänst. Du är en person som är driven, lösningsorienterad, flexibel och trivs i mötet med andra människor. Ansökningsprocessen När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbildningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbildningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. Har du frågor om testet hör av dig till [email protected] START: Utbildningsstart 22 januari 2024 OMFATTNING: Heltid STAD: Skellefteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emelie Steen #buss #chaufför #utbildning #karriärbyte #acceleratedlearning
Prime söker just nu undersköterskor till bemanningsuppdrag på SÄBO/Korttidsboende i Norsjö (Västerbotten)! Uppdraget har start omgående och beräknas pågå till 31/1 med varierande arbetstider. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska på SÄBO/korttidsboende. Vem är du? För uppdraget krävs att du har följande erfarenheter: - Demensvård - Medicindeligering Som Undersköterska hos oss på Prime Care ser vi gärna att du: • Är färdigutbildad Undersköterska • Har två års erfarenhet av yrket • Är service minded. Har ett genuint intresse för människor och har patienten i fokus. • Är flexibel, har lätt för att anpassa dig till nya arbetsplatser och dess rutiner. • Är bekväm och självgående i din roll som Undersköterska • Trivs i din yrkesroll som Undersköterska och är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har god initiativförmåga och ansvarskänsla. Företagsbeskrivning Prime är en trygg och stabil arbetsgivare som har verkat i branschen sedan 1999. Som konsult hos oss får du ta del av våra konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner: • Trygg anställning med kollektivavtal, semester, försäkringar och pension. • Engagerade och erfarna konsultchefer som hjälper dig att komma in i jobbet. • Möjligheter att påverka ditt schema och din arbetstid • Friskvårdsbidrag Besök oss gärna på vår hemsida www.primecare.se Välkommen med din ansökan till oss!
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och utveckla hållbarhetsarbetet i ett bolag där din röst är viktig – på riktigt? Extena AB söker nu en hållbarhetssamordnare för att förstärka vårat miljöarbete. Vi söker därför dig som har ett stort intresse för hållbarhet- och miljöfrågor. Arbetet som hållbarhetssamordnare kommer att innebära varierande arbetsuppgifter där du självständigt, och tillsammans med kvalitetschefen, kommer ha stor påverkan på arbetets utformning. Du kommer vara bolagets specialist inom hållbarhet och självständigt driva det operativa arbetet samt stödja och utveckla organisationen inom olika miljöfrågor. Vi erbjuder dig en positiv företagskultur med en närhet mellan de olika funktionerna vilket möjliggör snabba beslutsvägar. Vill du verkligen göra skillnad i ditt arbete så är detta arbetet för dig, tillsammans med en engagerad organisation kommer du ha möjlighet att växa. Tjänsten är en tillsvidareanställning på Extena AB. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-12-18. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Moa Östlund på 070-616 72 55 eller [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden I rollen som hållbarhetssamordnare leder du det strategiska och operativa arbetet kring hållbarhetsfrågor och agerar stödfunktion gällande hållbarhetsfrågor samt har en nära samverkan med ansvariga chefer. Du kommer att ansvara för saker som: Planera, driva och utveckla det övergripande hållbarhetsarbetet. Ta fram miljö- och hållbarhetsstrategi/policy Hantera kundförfrågningar gällande hållbarhet och klimatpåverkan Vara uppdaterad kring rådande regelverk och lagstiftning inom området Säkerställa att organisationen följer de övergripande uppsatta målen som finns för hållbar utveckling Arbeta operativt med beräkningar av företagets totala klimatpåverkan, samt hitta åtgärder för detta. Ansvara för Certifikat för användande av biobaserat PE material (ISCC+) Kvalifikationer Du har en förmåga att arbeta tvärfunktionellt och kan samordna olika avdelningar inom organisationen för att uppnå gemensamma hållbarhetsmål. Du har ett genuint intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor och en nyfikenhet och vilja att arbeta med de frågorna mot uppsatta mål. Du är driven och tar ansvar för att fullfölja och slutföra uppgifter samt hålla deadlines. För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har: Goda kunskaper i engelska (krav) Relevant eftergymnasial utbildning Relevant yrkeserfarenhet exempelvis: Erfarenhet från praktiskt arbete med miljöledningssystem (ISO 14001) Tidigare arbetat med miljövarudeklarationer och livscykelanalyser (BVD, EPD, LCA) Om företaget Extena AB Vi på Extena är specialister på extrudering av rör i termoplaster och ett av de ledande företagen i Norden inom bl a PE-tryckrör, Kabelskyddrör, Specialrör i PE och PP samt Pre-isolerade rör. Viktiga framgångsfaktorer är vår långa erfarenhet och vår strävan att alltid vara så tillgängliga och nära våra kunder som möjligt. Idag förfogar vi över avancerad tillverknings- och utvecklingsteknik med nio produktionslinjer som arbetar i tre skift. Vi är i dagsläget ett 50-tal medarbetare med lång och gedigen yrkeserfarenhet.
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Beskrivning Vill du ha ett omväxlande arbete och samtidigt göra skillnad för människor som behöver stöd och hjälp? Det här är ett omväxlande arbete där du finns till och gör skillnad för människor som behöver dig. Ett arbete hos oss innebär att du möter människor som behöver din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker vikarier till: - Hemtjänsten - Äldreboenden - Personliga assistenter - Funktionsnedsättningsomsorgen Vilken verksamhet du än väljer, ska du kunna bemöta människor på ett bra sätt och tycka om att ge stöd, hjälp och omtanke. Arbetsuppgifter Som vikarie kommer du att ge omvårdnad, stöd och service till brukare som är beviljade insatser enligt socialtjänstlagen samt utföra arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvårdslagen. Du kommer tillsammans med andra professioner att stödja och hjälpa brukare till ett värdigt liv och välbefinnande utifrån brukarens egna förutsättningar. Arbetet passar dig som tycker om förändring, utmaning och att se möjligheter istället för problem. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år Du ska behärska det svenska språket i så väl tal som i skrift Du ska kunna hantera mobiltelefon och dator Du som söker inom hemtjänst behöver B-körkort Vi prioriterar sökande med godkänd eller pågående utbildning motsvarande omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet inom vården är meriterande. Vi sätter stort värde vid att du som söker är lugn och stabil, även i stressade situationer, ansvarsfull och pålitlig. Vi ser att du har empatisk förmåga, är lätt att samarbeta med samt tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du i din ansökan uppger inom vilken verksamhet du önskar arbeta. Övrigt Vid ett erbjudande om arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas. Arbetstagare lönesätts efter inlämnande av betyg respektive tjänstgöringsintyg. Om vi inte får in några underlag lönesätts du på ingångslön. Tjänstgöringsintyg är ett intyg som arbetsgivare skriver och som bekräftar att du varit anställd och under vilken tidsperiod du haft anställning. Ansök gärna så snart som möjligt eftersom tillsättning sker löpande. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vi söker personliga assistenter till vår kund som är 27 år. Han är bosatt i Bastuträsk och bor i egen lägenhet. Kunden har Duchennes muskeldystrofi och tracheostomi. Tjänsterna är på 100 % vardera, samt timvikarier som kan jobba extra vid behov. Som personlig assistent kommer du att vara hans stöttepelare i vardagen, samt hjälpa med omvårdnad, hygien, städ, tvätt, matlagning etc. Arbetet utförs där kunden befinner sig. Arbetstiden är förlagd på vardagar och helger, där både dags- kvälls- natt samt dygnspass förekommer i varierande mån. All arbetstid är dubbelbemannad, därav är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kommunikation. Vi ser gärna att du är rökfri samt har körkort. Tidigare erfarenhet av liknande är meriterande men inget krav, då största vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och personkemi med kunden. Önskvärt är att du som söker ser långsiktigt på jobbet. Introduktion och utbildning sker på arbetsplatsen. Om du ej är bosatt på orten, finns övernattningsmöjlighet. Krav: - Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. - Du har ett oöppnat brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) - Det är en stor fördel om du som söker har körkort och tillgång till bil. - Rökfri OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Ditt nya jobb I ditt nya jobb som undersköterska kommer dina arbetsuppgifter innefatta omvårdnad, service samt hälso- och sjukvårdsinsatser samt vanligt förekommande uppgifter inom hemtjänst, i uppdraget ingår det även att vara kontaktperson och därmed ska du vara delaktig i utförandet av de boendes individuella vård- och genomförandeplaner. Du ska även vara delaktig i verksamhetens mål och utvecklingsarbete. Arbetsgruppen utgår från en gemensam arbetsplats i Norsjö samhälle och vi gör sedan hemtjänstinsatser i samhället och i kringliggande byar. Din kompetens Vi ser helst att du gått omvårdnadsprogrammet eller erhållit en liknande kompetens genom erfarenhet och validering. Du ska kunna arbeta självständigt, planera och strukturera ditt arbete, har god datavana samt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du ska kunna förmedla viktig information till andra yrkeskategorier samt kunna ha ett bra samarbete med dina kollegor, du förväntas även kunna utföra basal omvårdnad och vilja utveckla din kompetens efter verksamhetens behov. B-körkort krävs. För att trivas hos oss bör du vara en noggrann, social och flexibel person. Lyhörd och empatisk samt ha lätt för att samverka och som person har du förmåga att skapa ett positivt klimat och förmedla trygghet. Goda kunskaper i svenskt tal och skrift. Bra att veta 1 juli 2023 blev undersköterska en skyddad yrkestitel. Vid nyanställning innebär det att man kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du söker beviset på Socialstyrelsens hemsida. Löpande urval sker. Skicka in din ansökan redan idag! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Hjärtligt välkommen att arbeta som sjuksköterska tillsammans med oss på PersonalExpressen! Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult! Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela norden med huvudsakligt fokus på uppdragsgivare i Sverige och Norge där våra vi erbjuder uppdrag såväl inom den privata som den offentliga sjukvården och omsorgen till våra svenska sjuksköterskor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv! Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Stavanger, Skara eller Sandviken. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare! Arbeta på dina egna villkor med hög lön! Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra sjuksköterskor är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom vården är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra sjuksköterskor! Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för sjuksköterskor! Vi tror på att ha Sveriges bästa sjuksköterskor anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära vård- och omsorgspersonal utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Vård- och omsorgssektorn ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra sjuksköterskor och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss! Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar! Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Din nya arbetsplats Välkommen till Vinkelbo! Vi söker två undersköterskor för att stärka upp vårt team. Vi hoppas att du är den vi söker. Vinkelbo är ett särskilt boende med heldygnsomsorg och personal dygnet runt. Vinkelbo består av 2 boendeenheter. Avdelning 2 med 8 boendeplatser som är avsett för personer med ett stort omvårdnadsbehov, samt 6 korttidsboendeplatser. I varje enhet finns ett gemensamt dagrum för måltider och samvaro. Korttidsboende är en form av äldreboende där man bor en begränsad tid. T.ex. efter sjukhusvistelse, som stöd för att kunna bo kvar hemma, avlastning för närstående eller i väntan på permanent plats på särskilt boende. Ditt nya jobb Arbetet innebär att utföra sedvanliga omvårdnadsuppgifter utifrån genomförandeplaner, att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering samt dokumentation. Du kommer också att arbeta med rehabiliterande arbete. Du kommer tillsammans med andra professioner att arbeta personcentrerat för att hjälpa brukare och anhöriga att hitta sätt att arbeta utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och ge de enskilda stöd i sin dagliga livsföring. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad undersköterska. För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Ditt möte med boende kräver god kompetens baserad på personlig lämplighet, mognad och empatisk förmåga. Du uppvisar ett stort engagemang för så väl brukare som verksamhet i samtliga relationer och handlingar. Du är flexibel och är lösningsfokuserad. Det är meriterande om du är utbildad specialistundersköterska inom exempelvis demens, palliativ vård, äldre, psykiatri eller en inriktning som arbetsgivaren bedömer som aktuell. Det är också en merit om du har flera års erfarenhet av omvårdnadsarbete. Bra att veta Vid anställning ska du uppvisa diplom från genomförd undersköterskeutbildning och från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel som undersköterska. Vi genomför löpande urval så tjänsten att komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Norsjö kommun Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll. Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag. Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Personlig assistent är yrket för dig som vill göra skillnad på riktigt. Ett jobb som inte är som alla andra. Som personlig assistent är ditt jobb att göra livet enklare för andra. Och eftersom varje människa är unik ser behoven olika ut. En vanlig dag på jobbet kan därför inkludera både att göra lunch, städa, hjälpa med personlig hygien, åka skidor, köra skoter, fiska eller att dansa disco. Som personlig assistent är det bra om du är omtänksam, handlingskraftig, empatisk och har tålamod. Beroende på vem du ska jobba hos kan krav och önskemål se olika ut. Vid anställning av personlig assistent så är det kunden som har sista ordet bestämmer vem som ska få jobba hos dem. Det är viktigt att du och kunden trivs tillsammans. Ditt nya jobb Det här jobbet är att vara personlig assistent till en glad och viljestark 14-årig flicka. Du jobbar i flickans hem där också föräldrar och lillebror bor. Den aktuella tjänsten är en deltidstjänst på 85% och innebär ständig kvällstjänstgöring och innefattar arbete två helger per sex veckor. Varje schemaperiod arbetar du 2-4 nätter. Under skolloven har du möjlighet att arbeta mer. Du hjälper flickan med personlig hygien, medicin och sondmatning. Flickan behöver hjälp med att tömma urinblåsan via RIK. Du som söker behöver vara öppen för att lära dig detta. Flickan har epilepsi och ett något otydligt tal. Då familjen har sin stuga i Skellefteå kommun ska du som söker ha B-körkort. Du får ekonomisk ersättning för dina resor. Din kompetens Utbildning/erfarenhet: Det är önskvärt att du som söker tjänsten har utbildning/erfarenhet av arbete med barn eller ungdomar. Det är meriterande om du har undersköterskeutbildning. Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba inom vård, omsorg och/eller personlig assistans samt vet vad det innebär att arbeta i en familjs hem. Personliga egenskaper: Du som söker ska ha ett stort engagemang och kunna ta egna initiativ, ha intresse att jobba med barn med funktionshinder och du är trygg och har en god samarbetsförmåga. Du är flexibel och lyhörd för andra människors behov. B-körkort är ett krav. Familjen har katt och hund varför du behöver tåla pälsdjur. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor För att du ska kunna bli aktuell för anställning krävs att du kan visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister. Urval och intervjuer kan ske löpande. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Provanställning kan tillämpas på denna tjänst. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Visar 1 till 10 av 24 jobb