Lediga jobb i Norsjö

Sök totalt 19 lediga jobb i Norsjö

Nu söker våra medlemmar i Norsjö med omnejd efter nya personliga assistente

Just nu är det många assistansanvändare i Norsjö med omnejd som söker nya assistenter! Sompersonlig assistent hos oss får du en grundlig introduktionsutbildning så attdu kan känna dig trygg i din roll Vi tror att du som person är trygg, pedagogisk och initiativrik. Det ärmeriterande med tidigare erfarenhet inom personlig assistans eller liknandeyrken, men ofta är personkemin det som avgör. Du behöver ha en förståelse för vad personlig assistans är och att den utgår frånvarje enskild persons behov och önskemål. Kravprofil: - Körkort - Tillgänglig under sommaren v.24-32 - Möjlighet att arbeta varierande arbetstider och längre pass: Dag, journatt och helg - Flytande svenska i tal och skrift Skicka din ansökan redan idag! Vår rekryteringsavdelning arbetar dagligen med attmatcha inkomna ansökningar med lediga tjänster. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
24 april 2025
Kvalificerad ekonom 100%
Norsjö kommun
Ekonomiassistenter m.fl.

DIN NYA ARBETSPLATS Din arbetsplats är på ekonomienheten, som organisatoriskt ingår i Kommunledningskontoret. Du är direkt underställd ekonomichef. Dina övriga kollegor inom ekonomienheten är ytterligare två ekonomer samt två ekonomiassistenter. Basen i vårt arbetssätt präglas av kommunens värdegrund: positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet. DITT UPPDRAG De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om redovisning, ekonomisk uppföljning, prognos, bokslut, upprättande av års- och koncernredovisning samt statistik. Du ska även stödja verksamheterna i ekonomifrågor. DIN KOMPETENS Vi söker dig som analytisk, strukturerad och kvicktänkt. Du är initiativrik med ett stort inre driv och är operativ, "hands on”, i din arbetsprocess. Eftersom du är flexibel och stresstålig kan du hantera snabba förändringar som påverkar det dagliga arbetet. Du är även noggrann, serviceinriktad och har ett pedagogiskt förklaringssätt samt god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. KRAV Du har minst treårig ekonomisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Du ska ha mycket goda IT-kunskaper och vana av att arbeta med Officepaketet och då särskilt Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i denna tjänst. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Unit4. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.   HÄR FÅR DU VÄRLDENS BÄSTA VARDAG Vår kommun är lugn, trygg och trivsam – kanske främst förknippad med natursköna vidder, storslagna norrsken och idrottsliga framgångar. Men Norsjöbygden innefattar mer än så. Här är det enkelt att vistas och verka. Med naturen runt ena hörnet och arbetet runt nästa är det enkelt att kombinera nöje med nytta. Med endast en timmes bilfärd till de två närmsta flygplatserna och en knapp halvtimmes bilfärd till bygdens tågstation är vår lilla ort lätt att nå. Men kanske är det enkelheten i själva bygden som utgör det mest unika. I centralorten finns skola, bibliotek, fritidsgård, sporthall, simhall, beachvollybollplan, ishall, fotbollshall, tennisplan, discgolf, fotbollsplan, bordtennishall, boule, skyttehall, multisportarena, skatepark, utegym, bowling, miniracing, pulkbacke, naturreservat, lekparker och elljusspår, allt på ett och samma område. Enkelt, vardagslyx och en del av det som utgör världens bästa vardag!   Vill du vara med och bidra till att människor får en bättre vardag? Vill du känna stolthet över att kunna hjälpa människor i olika skeden av livet? Vill du ha ett meningsfullt arbete som värdesätter ditt engagemang och även erbjuder dig spännande utmaningar och möjligheter till utveckling? Då kommer du att trivas med att arbeta hos oss i Norsjö kommun. Vårt uppdrag handlar om att göra skillnad. Kom och skapa framtiden tillsammans med oss. https://www.norsjo.se/naringsliv-arbete/karriar-i-norsjobygden/lediga-jobb/ ÄR DU INTRESSERAD? Varaktighet: Tjänsten är ett vikariat under ca 6 mån med eventuell möjlighet till förlängning då vikariatet avser föräldraledighet. Omfattning: Heltid 100% Tillträde: Augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Urval: Sker löpande Norsjö kommun utgår från din kompetens under rekryteringen och mångfald en självklarhet för oss. Vi hoppas därför att du, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder känner dig välkommen att lämna in din ansökan. Vi har tron om att personal med olika bakgrund och kompetenser skapar en ökad kreativitet och kvalitet i organisationen. ______________ Vi undanber dig att skicka in det personliga brevet. Som ersättning ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till ditt intresse och motivation samt hur väl du matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 april 2025
Personliga assistenter till Bastuträsk & Norsjö, Sommarvik & fasta tjänster
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTERNA Inre Kraft söker nu fler personliga assistenter till våra kunder i Bastuträsk samt Norsjö. Bastuträsk: Vi söker dig som vill arbeta på fast tillsvidare anställning 75-100 %, samt timvikarier och sommarvikarier. Hos denna kund är det varierande arbetstider somt dubbelbemanning dygnet runt. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 07.00-15.00, 15.00-23.00, 23.00-07.00 (vaken natt), 15.00-07.00 (journatt). Kunden är en man i 30-årsåldern med stort motorintresse som tycker om att titta på film och motorsport. Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Duchennes muskeldystrofi och tracheostomi. Fördel om du har tidigare vårderfarenhet, samt erfarenhet av trakeostomi, andningsmaskin, hostmaskin, slemsug och sond. Norsjö: Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie samt sommarvikarier. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 05.30.15.15, 15.15-16.00 (dygnspass med journatt). Kunden är en man i 25-årsåldern med Autism. Är aktiv och gillar bl a att träna på gymmet och bada på badhuset. Fördel om du som söker har tidigare erfarenhet av autism. Samt vara pigg, alert och duktig på att läsa av kroppspråk. Uppdraget är av övervakande och vägledande karaktär. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B körkort och tillgång till egen bil MERITER Vårdutbildning Erfarenhet av trakeostomi eller liknande Erfarenhet av autism Sysselsättningsgrad: 100% + sommarvikariat. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
28 mars 2025
Bli Platschef och led spännande projekt i Malmfälten - Boende ingår!
Norra Resurs Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Är du en engagerad och erfaren ledare med en passion för att utveckla team, verksamheter och kundrelationer? LM Vatten & Värme befinner sig i en expansiv tillväxtfas och söker nu Platschef/Filialchef som kommer spela en nyckelroll i att leda och vidareutveckla företaget. Vi söker dig som vill axla en spännande roll och som vill vara med på deras fortsatta tillväxtresa. En strategisk ledare med en välutvecklad kommunikativ förmåga som har en passion för operativ utveckling. Hos oss får du möjlighet att arbeta i spännande projekt på en arbetsplats som präglas av sunda värderingar, stark säkerhetskultur och fokus på individuell utveckling. Om rollen Som platschef/filialchef hos oss tar du ett helhetsansvar för vår verksamhet inom VVS och industrirör i Svappavaara och Kiruna. Du leder med både strategiskt fokus och operativ närvaro, och arbetar aktivt med att planera och organisera teamets arbete. Din viktigaste uppgift blir att vidareutveckla vår position på marknaden genom att: Bygga och stärka vårt team – coacha, inspirera och skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas. Utveckla långsiktiga kundrelationer – säkerställa hög kundnöjdhet och delta i marknadsutveckling, sälj- och anbudsarbete. Driva lönsam tillväxt – uppnå uppsatta mål och identifiera nya affärsmöjligheter. I rollen kommer du också att arbeta aktivt i projekt parallellt med ditt ledarskap. Din profil Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och affärsorienterad, med en stark förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ handlingskraft. Men lika viktigt är din operativa förmåga och att du motiveras av att driva förändring och får saker att hända. Som ledare är du coachande och pragmatisk med förmåga att bygga en trivsam och framgångsrik miljö för dina medarbetare. Du har fokus på lönsam tillväxt och drivs av att tillsammans med andra skapa kundnytta och vägar framåt. Kvalifikationer: Krav Erfarenhet av att leda och coacha team. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Dokumenterad erfarenhet av marknadsutveckling, sälj- och anbudsarbete. Mediterande Civilingenjörsutbildning med relevant inriktning. Erfarenhet av VVS-branschen och arbete som VVS-konsult. Vi erbjuder En spännande och utmanande roll med stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten i en växande region i ett företag med snabba beslutsvägar. Hos oss får du arbeta med ett engagerat team och driva projekt som gör skillnad – för både våra kunder och vår verksamhet. Varför LM Vatten & Värme? LM Vatten & Värme bygger på en sund företagskultur, präglad av hög yrkesstolthet, kompetensutveckling och nöjda kunder. Här är några av de förmåner vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön: Vi värdesätter din insats och kompetens och erbjuder en hög, konkurrenskraftig lön. Dagtid: Bekväma arbetstider under dagtid, måndag till fredag. Boende: Du behöver inte bo på orten, då eget boende (egen lägenhet i Kiruna) ingår i tjänsten. Placeringsort är i Svappavaara och Kiruna. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. LM Vatten & Värme samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, och tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos LM Vatten & Värme. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected]. Vill du vara med och leda LM Vatten & Värme? Varmt välkommen med din ansökan! Om LM Vatten & Värme LM Vatten & Värme har sitt säte i Gällivare och grundades år 2012. Vi är ett väletablerat VVS-företag som utför alla vanligt förekommande rörläggnings-arbeten och tjänster vid nyproduktion, ombyggnader och service. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
16 april 2025
Vill du arbeta med spännande industriprojekt i Malmfälten? Boende ingår!

Välkommen till LM Vatten & Värme! LM Vatten och Värme är en ledande aktör inom VVS och industrirör med verksamhet i Gällivare/Malmberget, Svappavaara och Kiruna. Vi befinner oss i en expansiv fas och söker nu en Industrirörmontör/svetsare till vårt team i Malmfälten. Hos oss får du möjlighet att arbeta i spännande projekt på en arbetsplats som präglas av sunda värderingar, stark säkerhetskultur och fokus på individuell utveckling. Dina arbetsuppgifter: Som Industrirörmontör/Svetsare hos oss kommer du att arbeta med varierande installations- och serviceuppdrag inom VVS. Arbetet sker främst hos företagskunder och organisationer. Resor kan förekomma då vi utför arbeten inom hela Malmfälten. I rollen som Industrirörmontör/Svetsare kommer du att arbeta med: Underhåll av rörsystem – säkerställ att våra kunders anläggningar fungerar optimalt. Montering av nya installationer – delta i utvecklingen av moderna lösningar för gruv- och processindustrin. Svetsning av rör i stål- och plastmaterial, där precision och kvalitet är i fokus. Mekaniska arbeten – bidra till driften och hållbarheten av kritiska system. Kvalifikationer: För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har: Krav Erfarenhet av svetsning (Mediterande är om du har erfarenhet av svetsning mot stål- och plastmaterial) B-körkort. Goda kunskaper i svenska och bra förståelse i engelska. Grundläggande datorkunskaper. Meriterande (Dessa kvalifikationer är mediterande men inte ett krav för tjänsten) Erfarenhet av VS-arbete. VS-utbildning. Utbildning/certifikat för Säker Vatteninstallation. Certifikat för Heta arbeten. SSG-utbildning. Dina personliga egenskaper: Du är en engagerad lagspelare med: En positiv grundinställning och goda värderingar. Förmåga att arbeta självständigt, noggrant och strukturerat. Effektivitet och ett starkt servicefokus. En vilja att samarbeta och bidra till ett gott arbetsklimat. Vi erbjuder: Hos LM Vatten och Värme AB blir du en del av en dynamisk och expansiv verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder: Ett omväxlande arbete i en spännande miljö. Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och trygghet genom kollektivavtal. Möjlighet att vara med och utveckla lösningar för några av Malmfältens mest framstående industrier. Varför LM Vatten & Värme? LM Vatten & Värme bygger på en sund företagskultur, präglad av hög yrkesstolthet, kompetensutveckling och nöjda kunder. Här är några av de förmåner vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön: Vi värdesätter din insats och kompetens och erbjuder en hög, konkurrenskraftig lön. Dagtid: Bekväma arbetstider under dagtid, måndag till fredag. Boende: Du behöver inte bo på orten, då eget boende ingår i tjänsten. Du utgår från LM Vatten & Värmes anläggning i Gällivare där boendet ligger i nära anknytning till det. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. LM Vatten & Värme samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess, och tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos LM Vatten & Värme. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av LM Vatten & Värme! Om LM Vatten & Värme LM Vatten & Värme har sitt säte i Gällivare och grundades år 2012. Vi är ett väletablerat VVS-företag som utför alla vanligt förekommande rörläggnings-arbeten och tjänster vid nyproduktion, ombyggnader och service. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
16 april 2025
Personliga assistenter till Bastuträsk & Norsjö, Sommarvik & fasta tjänster
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTERNA Inre Kraft söker nu fler personliga assistenter till våra kunder i Bastuträsk samt Norsjö. Bastuträsk: Vi söker dig som vill arbeta på fast tillsvidare anställning 75-100 %, samt timvikarier och sommarvikarier. Hos denna kund är det varierande arbetstider somt dubbelbemanning dygnet runt. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 07.00-15.00, 15.00-23.00, 23.00-07.00 (vaken natt), 15.00-07.00 (journatt). Kunden är en man i 30-årsåldern med stort motorintresse som tycker om att titta på film och motorsport. Han behöver din hjälp i sin vardag då han har Duchennes muskeldystrofi och tracheostomi. Fördel om du har tidigare vårderfarenhet, samt erfarenhet av trakeostomi, andningsmaskin, hostmaskin, slemsug och sond. Norsjö: Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie samt sommarvikarier. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger kl 05.30.15.15, 15.15-16.00 (dygnspass med journatt). Kunden är en man i 25-årsåldern med Autism. Är aktiv och gillar bl a att träna på gymmet och bada på badhuset. Fördel om du som söker har tidigare erfarenhet av autism. Samt vara pigg, alert och duktig på att läsa av kroppspråk. Uppdraget är av övervakande och vägledande karaktär. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B körkort och tillgång till egen bil MERITER Vårdutbildning Erfarenhet av trakeostomi eller liknande Erfarenhet av autism Sysselsättningsgrad: 100% + sommarvikariat. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
28 mars 2025
Säsongsmedarbetare till K-Bygg i Norsjö
Kesko AB
Butikssäljare, dagligvaror

Högsäsongen närmar sig – och då menar vi inte vackert väder eller mogna jordgubbar – utan att många vill bygga altan, lägga golv och måla om huset. Därför behöver vi förstärkning! Nu söker vi medarbetare som vill vara med på vår resa mot att bli nr. 1 inom bygghandel. Vi drivs av försäljning och arbetar för att vara både proffsens och den kvalitetsmedvetna hemmasnickarens naturliga förstahandsval. Dina arbetsuppgifter Som säsongsmedarbetare är dina främsta arbetsuppgifter kassaarbete, varuexponering och försäljning – alltid med en hög servicenivå och positiv inställning. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, och avser perioden juni-augusti. Din profil Du är över 18 år, har goda kunskaper i svenska och behärskar även engelska. Vi önskar att du har arbetserfarenhet från liknande bransch där du arbetat med försäljning eller kassa. Kunskap inom bygghandel och byggmaterial är såklart mycket meriterande. Som person är du social, lyhörd, noggrann, kommunikativ och trivs att samarbeta med andra. Du är kundorienterad och har servicekänsla ut i fingerspetsarna. Ansökan Passar tjänsten dig? Skicka in din ansökan redan idag! Bifoga ett CV och några rader om dig själv. Vi intervjuar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. K-Bygg värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan! Vi på K-Bygg är Sveriges nya bygghandel och vi söker ständigt nya hungriga talanger som brinner för branschen. Vi vill skapa team med personer som tillsammans gillar att skapa affärer, jobba med service och tror på att bygga långa relationer med kunder. Kanske är det dig vi pratar om? Gillar du att leverera, göra det lilla extra och överträffa förväntningar? Det gör vi också. Att skapa förutsättningar för våra kunder att möjliggöra sina byggprojekt är vårt fokus på K-Bygg. Dagligen strömmar mängder av kunder genom våra butiker, där vi tillhandahåller produkter, tjänster och är ett bollplank för diverse bygg- och måleriprojekt för både proffs och hemmafixaren. Vi tror på att vara den nära och lokala bygghandeln, oavsett om våra kunder besöker någon av våra butiker eller handlar via vår e-handel. Besök vår hemsida: https://k-bygg.se/

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 april 2025
Arbetsledarlärling till Svevia Norsjö
Svevia AB (publ)
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en arbetsledarlärling inom drift och underhåll till vår etablering i Norsjö. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som arbetsledarlärling Svevia har fått fortsatt förtroende att sköta drift och underhåll av de statliga vägarna inom basunderhållsområde Norsjö. Som Arbetsledarlärling/Elevingenjör har du till uppgift att i samarbete med ordinarie arbetsledare planera, leda och följa upp verksamheten. Detta innebär administrativa arbetsuppgifter men även att fördela både interna samt externa resurser inom projektet. Du kommer att ingå i ett team men arbetet är mycket omväxlande och kräver också självständigt arbete. Som arbetsledarlärling kommer du att genomgå ett utbildningsprogram innehållande både teori och praktik och du kommer att verka som arbetsledare inom driftområdet. Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%, provanställning tillämpas. Du rapporterar direkt till Platschef. Placeringsort är Norsjö. Beredskapsarbete ingår i tjänsten och kväll, natt och helgarbete förekommer. Vem är du?Vi söker dig som har: En teknisk examen inom utbildningsområdet väg- och anläggningsverksamhet med betyg som inte är äldre än 5 år. Alternativt Arbetat med vägunderhållsverksamhet under minst 2 år och ha visat intresse samt fallenhet för arbetsledande uppgifter. Du skall ha lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vidare har du goda administrativa kunskaper samt B-körkort är ett krav. Din personlighet är viktig för oss! Vi tror att du motiveras av struktur, ordning och reda med en administrativ ådra. Vidare är du trygg och förtroendeingivande, du har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet. Du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständigt lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller naturligt för dig och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer. Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar. Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 13 april. Urval görs löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Emil Stenmark på [email protected]. Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Daniel Kimdal på [email protected]. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 april 2025
Sommarjobb som butikssäljare till OKQ8 Norsjö, deltid
OK Västerbotten Ek För
Bensinstationspersonal

OK Västerbotten är en lokal förening som underlättar för människor i rörelse och verkar för ett hållbart och levande län. Vi ägs av våra västerbottniska medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är idag över 90 000 medlemmar och driver 34 drivmedelsstationer runt om i Västerbotten, där 21 är bemannade. Samtliga stationer arbetar under varumärket OKQ8. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön. Vi vill att hela vårt län ska leva – för då kan vi fortsätta spela viktig roll för Västerbotten, för orterna där vi finns och för människorna som bor och färdas här. Som medarbetare hos oss spelar du en viktig roll i vår folkrörelse för ett levande län. Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt och fartfyllt sommarjobb i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik. Ena sekunden hyr du ut en bil för att snabbt skifta till att förbereda och servera mat. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder och deras önskemål. Nu söker vi dig som vill sommarjobba hos oss på OKQ8 Norsjö. Vi söker Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Som säljare på en OKQ8-station är du företagets yttersta representant och vi förväntar oss att du ser varje kundmöte som början på en långvarig relation. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med service eller försäljning. B-körkort är ett formellt krav. Vi kan erbjuda olika tjänstgöringsgrader, ange gärna i meddelandefältet i din ansökan vilka önskemål du har. Vi erbjuder På våra stationer erbjuder vi en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva och jobbar tillsammans som ett team för att nå uppsatta mål. Hos oss har du möjlighet att bli en framgångsrik säljare som har roligt på arbetet. Som Butikssäljare arbetar du skifttjänstgöring. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:30 - 21:00 och helger mellan klockan 09:00 - 21:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OK Västerbotten arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare. - Varierande arbete som gör skillnad - Varje dag på din station bjuder på omväxlande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du är inte bara proffs på service och en problemlösare, du förbereder och serverar mat och hjälper till med enklare bilvård vilket ger dig en bredd av kompetenser. Under arbetsdagarna varvas högt tempo med lugnare stunder. Att jobba på en station i Västerbotten innebär att du är med och underlättar för människor i rörelse och verkar för ett hållbart och levande län. - Spännande möten med människor - Stationsmedarbetare är ett socialt yrke där du träffar nya människor varje dag. Och genom vänlig service och professionell attityd gör du stor skillnad för våra kunders upplevelse av OKQ8. - Team som skapar framgång - Tillsammans med dina kollegor är du en del av det kompetenta team som möter våra kunder varje dag. Med hög arbetsmoral som innebär att vara proaktiv, hugga i där det behövs och göra det lilla extra skapar ni gemensamt stationens framgång – och har roligt under tiden. Hos oss är det inte ovanligt att medarbetare blir vänner för livet. - Utveckling och karriär - När vi anställer medarbetare investerar vi även i dig som person. Din bakgrund är inte det viktigaste – däremot din inställning och vilja att göra ett bra arbete. För dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären erbjuder vi fina möjligheter, de flesta av våra stationschefer började som stationsmedarbetare. Genom arbetets alla utmaningar utvecklas du inte bara i ditt arbete – utan även som människa.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Jobba som personlig assistent i Norsjö i sommar!

Våra assistansanvändare runt om i Norsjö söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025