Lediga jobb i Nybro
Sök totalt 26 lediga jobb i Nybro
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Om tjänsten: Vi söker nu flera personer som vill jobba som personlig assistent till en kille i 20 års åldern i Nybro som håller på att flytta till eget boende. Som assistent hos denna kille jobbar du lite varierat för att assistera i hans vardag och tjänstgöringsgraden är ca mellan 55-59%. Killen har en medfödd ryggmärgsskada och sitter i rullstol och därför kommer du att stötta med matsituationer, personlig hygien och aktiviteter men då han pratar för sig själv så är det såklart viktigt att du är lyhörd och inkännande. Vi ser gärna att du är över 25 år, trygg och stabil i dig själv och på ett lugnt sätt kan inspirera till olika aktiviteter i vardagen. Killen har ett intresse för reptiler så i framtiden kommer det nog tillhöra hemmet och därför ska du som söker inte vara rädd för dessa fantastiska varelser då du kan vara behövlig i stöttning då de ska hanteras. I killens egna hem planeras även pälsdjur tillkomma och därför kan man heller inte vara allergisk eller rädd för djur. Utbildning är inget krav men erfarenhet inom assistans eller sjukvård är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och B-körkort är en fördel. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 3 fasta tjänster där tjänstgöringsgraden är ca 55-59% och med arbetstiderna dag 10-18, natt med väntetid 18-10 eller dygn med väntetid 08.00-08.00. Väntetiden är ca 9,5 timmar i nuläget. Lön: Timlönen enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående start för bredvidgång. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Att jobba på Humana Vi på Humana vill göra skillnad i människors vardag. Vi tycker att alla har rätt till ett bra liv oavsett ålder och förutsättningar. Vi finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar både med äldreomsorg, individ- och familjverksamhet samt personlig assistans. Humana är marknadsledande och satsar stenhårt på kvalitet. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Marina Dahlin Rekryteringsansvarig
Flexbuss Sverige AB är ett företag med över 380 fordon och 600 anställda i södra Sverige. Vi är en del av Go-Ahead Group, en brittisk koncern med över 35.000 anställda. Vi bedriver de flesta typer av persontransporter och är nu i behov av en controller. Om tjänstenÄr du en noggrann och analytisk person med intresse för siffror? Har du erfarenhet av bokföring och redovisning? Då kan du vara den vi söker! Som Redovisningsekonom hos oss kommer du att spela en central roll på ekonomiavdelningen. Du kommer ansvara för löpande redovisning till färdigt månads- och årsbokslut samt inkomstdeklarationer. Du kommer även vara delaktig i rapportering till koncernen. Din förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete är av stor betydelse. Dina arbetsuppgifter kommer att vara löpande redovisning, avstämningar, rapportering, momshantering och statistikinlämning. Du kommer vara delaktig i utvecklingsprojekt inom redovisning och ekonomisystem. Eftersom vi är i en utvecklingsfas kan arbetsuppgifterna förändras på sikt. Du rapporterar till CFO för Flexbuss med placeringsort Nybro. Arbetsuppgifter: Ansvara för löpande bokslut till månads-och årsbokslut Intern rapportering inom koncernen Löpande kontakt och samarbete med kollegor i England. Moms- och skattehantering Framtagande av årsredovisning Säkerställa god kvalitet i redovisning och bevaka både svenska och internationella regelverk. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller annan likvärdig utbildning med minst några års erfarenhet inom redovisningsområdet med löpande redovisning och bokslut. För att trivas hos oss behöver du vara nyfiken på att lära och utvecklas, tänka nytt och se lösningar och möjligheter före hinder och problem. Du har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med förmåga att med stor självständighet genomföra dina arbetsuppgifter. Förutom att arbeta med siffor, trivs du i ett team där ni hjälper och stöttar varandra i arbetet och du har en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och genom ditt sätt att arbeta och kommunicera bidrar du till att skapa goda relationer både internt och externt. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du behärskar svenska i tal och skrift, har du även goda kunskaper i engelska är det ett plus. Tjänsten gäller tillsvidare, på heltid med placering på vårt huvudkontor i Nybro. Start sker enligt överenskommelse. Vi är Flexbuss På Flexbuss är vi stolta över vår historia, men än mer stolta över alla människor som varje dag får vår verksamhet att rulla och utvecklas. Det är våra medarbetares glädje, driv och passion för service som utgör grunden för vår framgång, där vi tror på att lyssna på varandra och att lära av varandra för att vi ska växa som individer, men också i våra olika roller och som företag. Vi brinner för att hjälpa våra resenärer att resa på ett hållbart och säkert sätt, där vi tillsammans tar ansvar för varje resa. Där vår erfarenhet ger våra resenärer och partners trygghet och glädje ombord, samtidigt som vår vilja ständigt skapar utveckling och gör så att vi aldrig står stilla utan är ständigt i rörelse. Flexbuss Sverige AB ingår sedan den 1 april 2022 av Go-Ahead Group, som idag ägs av Kinetic och Globalvia. Koncernen har totalt över 35 000 medarbetare, är den största järnvägsoperatören i England och den största bussoperatören i London. Vi är Flexbuss och vi gör det tillsammans! Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Flexbuss med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!
Räddningstjänsten Sydost är från och med 2023-01-01 ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för cirka 180 000 invånare i Borgholms, Emmaboda, Högsby, Kalmar, Mönsterås, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamns och Torsås kommuner. Här arbetar 560 medarbetare varav 370 är RIB-anställda. Vår verksamhet utgår från 22 RIB- stationer och fyra heltidsstationer. Vårt uppdrag är i huvudsak att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vårt arbete styrs från den politiska direktionen, som beslutar om budget, mål och principiella myndighetsärenden. Vår värdegrund tar avstamp i våra invånare, oss som arbetsgivare, samt våra medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som brandman Som brandman arbetar du med att avhjälpa den skada som inträffat. Det kan innebära många olika typer av insatser som släckning av bränder, räddningsinsatser och sanering vid kem och trafik olyckor, livräddning vid drunkningstillbud med mera. Du kommer också att arbeta med förebyggande brandskydd, utbildning och projekt på olika sätt. Olika tempon Under ett arbetspass ställs du inför arbetsuppgifter som kräver olika arbetstempon. När larmet går gäller det att reagera snabbt och kunna fokusera 100 % på din uppgift. Övrig arbetstid går åt till övningar, förebyggande arbete, underhåll av utrustning, fysisk träning med mera. Människor, lagarbete & rörelse Brandmannayrket är ett spännande, givande och mångsidigt jobb. Du kommer i kontakt med människor i olika situationer, arbetar tillsammans med kollegor i ett lag och får röra på dig mycket. Du måste därför vara intresserad av och duktig på att handskas med människor och kunna samarbeta. Dessutom ställer arbetet fysiska krav på dig, vilket underhålls genom träning och övning. Arbetstider Eftersom vår heltidsstation är bemannad hela dygnet arbetar du oftast skifttjänstgöring. Du arbetar dagar, nätter och helger vilket innebär att du måste kunna anpassa dig efter olika arbetstider. Under sommarperioden kommer vi att arbeta heldygn. Utvecklingsmöjligheter När du har arbetat några år som brandman kan du ofta specialisera dig inom fler funktionsområden som andningsskydd, radio/tele med mera. Du kan dessutom få möjligheten att vidareutbilda dig inom räddningsledning och tillsyn på någon av Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps skolor. Arbete som sommarvikarie gör att man har större chans att i framtiden få möjlighet till en tillsvidare tjänst i vårt förbund. Räddningstjänsten Sydost arbetar långsiktigt med rekrytering av brandmän. Vi strävar efter att bättre kunna spegla samhället i stort varför vi gärna ser kvinnliga sökande och sökande med annan etnisk bakgrund. KVALIFIKATIONER För att vi ska kunna anställa dig som brandman bör du ha genomgått Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps 2 åriga utbildning Skydd mot olyckor (SMO) eller motsvarande utbildning som vi bedömer är likvärdig, och uppfyller våra anställningskrav. Även du som genomfört två terminer på SMO kan komma att bli aktuell som sommarvikarie. Exempel på utbildning är genomförd GRIB utbildning eller äldre motsvarande utbildning tillsammans med erfarenhet av operativ räddningstjänst. • Godkänd och genomförd/två terminer SMO alt, GRIB tillsammans med erfarenhet av operativ räddningstjänst eller äldre utbildning som vi bedömer är likvärdig. • God samarbetsförmåga. • Du är engagerad och ansvarstagande. • Uppfylla kraven för Rök- och Kemdykning samt Arbete med stora nivåskillnader i AFS 2019:3 med ändringsföreskrift AFS 2023:16. (Rullbandstest med hastighet 5,6km/h) • Körkort minst B. • Simkunnig (lägst svenska livräddningssällskapets steg 1/badvakt alternativt guldbojen). Intyg: Dessa intyg ska bifogas till ansökan: • Godkänt rullbandstest med hastighet 5,6km/h, max två månader gammalt från sista ansökningsdagen. • Godkänt intyg på guldbojen, max ett år gammalt från sista ansökningsdagen. • Körkort, minst B. • Intyg från genomförd utbildning/påbörjad, SMO. Genomförd GRIB eller likställd utbildning. • Intyg från annan arbetsgivare inom räddningstjänst. • Referenser. Meriterande: • Godkänd utbildning, SMO. • Övriga godkända MSB-utbildningar. • Erfarenhet från arbete på annan heltidsstation. • C-kort. ÖVRIGT • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. • Efter en urvalsgenomgång kommer en del gå vidare till en testdag i januari. • Skriv i ansökan om ni söker till alla stationerna eller endast en enskild.
Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshusets mötesplats för unga i Nybro söker dig som vill vara med och driva verksamheten. Delar du Fryshusets övertygelse om att uppmuntran, förtroende, ansvar och kunskap bygger självkänsla och lyfter fram människors inre kraft? Brinner du för att förbättra ungas livssituation och trivs i rollen som arbetsledare? I så fall kan detta vara en tjänst för dig! Mötesplatsen riktar sig främst till unga 13 till 25 år, och ska vara en plats där unga kan umgås, aktivera sig och utvecklas inom sina intressen. Vi vill genom mötesplatsen stärka de unga, och deras förståelse av hur samhället fungerar och sin plats i det. Verksamheten utgår i sin planering från de ungas behov. Fryshuset involverar unga och vi arbetar utifrån principen att ”unga gör och vuxna möjliggör”. Fryshusets värdegrund genomsyrar verksamheten och är grunden för vårt arbete. Arbetet är varierande; du deltar i och ansvarar för den dagliga verksamheten gällande innehåll, kvalité, rutiner och praktiska personalfrågor så som schemaläggning och arbetsledning. Du får stöd av och rapporterar till Verksamhetschefen i regionen. Aktiviteterna med ungdomarna genomförs huvudsakligen på eftermiddagar, kvällar och helger, och då behöver du kunna vara på plats. Ansvarsområden • vara verksam i och leda det dagliga arbetet på mötesplatsen, inkl. planering och kommunikation till målgrupp • vara mötesplatsens kontaktperson internt och externt, i samverkan och partnerskap • administrativt ansvar; skriftlig dokumentation, rapportering av deltagande och underlag för löneutbetalningar • bidra i att skriva ansökningar för kompletterande projekt • ungas förflyttning till arbete och utbildning Vi söker dig som Brinner för att arbeta med ungdomar. Du är drivande, lösningsorienterad och van att ta ansvar. Du trivs med att samarbeta med andra och bygger goda relationer. Du har förmåga att arbeta strukturerat med planering och genomförande, och har lätt för administrativa uppgifter. Du trivs med ett varierat arbete och att driva utvecklingsarbete mot tydligt uppsatta mål. Du kan kommunicera tydligt, med olika målgrupper, på svenska i tal och skrift. Fryshuset sätter stort värde på att vara en arbetsplats där olika kompetenser, perspektiv och erfarenheter möts och bidrar till en positiv arbetsmiljö och en starkare organisation. Vi tror på kraften i en positiv förebild, och ser värdet i att rekrytera dig som vår målgrupp kan relatera till och känna igen sig i. Kompetenskrav • erfarenhet av arbete med unga • erfarenhet av arbetsledning • erfarenhet av administrativa uppgifter • erfarenhet av jobbcoaching för unga • erfarenhet av samarbete med näringslivet • vi ser gärna att du har fritidsledarutbildning, eller annan för arbetet lämplig utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet • B-körkort Meriterande • erfarenhet av arbete i socioekonomiskt utsatt område • att tala fler språk än svenska, gärna arabiska • om du utövar någon form av kultur eller idrott. Kanske har Har du en egen passion som du tar med dig som en resurs in i verksamheten? Fryshusets mötesplats i Nybro hör till region sydost med verksamheter i Kalmar, Karlskrona och Oskarshamn. I regionen är vi ett tjugotal medarbetare som driver ett tiotal olika projekt för unga, med fokus på allt ifrån arbetsmarknad och utbildning, till idrott och kultur. Runt om i landet har vi ett ännu större nätverk av kollegor. Anställningsvillkor Tidsbegränsad anställning på heltid fram till 31/12-2025 med möjlighet till förlängning. Tjänsten omfattas av kollektivavtal mellan Fremia – Kommunal, Vision, Sveriges Lärare, Sveriges Skolledare (Skolavtalet). Tillträde 1 januari eller snarast därefter. Kontaktperson Sussi Forsell Verksamhetschef Fryshuset Sydost, [email protected]
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter. Administrativa enheten har tre huvudsakliga verksamhetsområden. Medborgarkontoret, arkivet och kansliet. Tjänsten som administratör är placerad på kansliet. Administrativa enheten ansvarar för att ge stöd inom myndigheten, politiken samt till Nybro kommuns medborgare. Arbetet består av såväl strategiska utvecklingsfrågor som operativt stöd till verksamheterna. Kansliet är ett administrativt stöd till den politiska ledningen och här finns kommunstyrelsens diarium och all service runt borgerliga vigslar. Vid valår är det praktiska genomförandet av valen en stor uppgift. Viss kvällstjänstgöring ingår i arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som administratör vid administrativa enheten är du spindeln i nätet med många bollar i luften. Du kommer ansvara för områden såsom: - Bevaka posten, fysisk och digital, samt vara förvaltningens registrator. - Agera sekreterare vid politiska möten och hantera nämndsadministration, - Enklare ärendehandläggning, - Efter kommunfullmäktige och kommunstyrelse diarieföra och expediera beslut, - Redaktör för kommunens intranät, - Inköp och fakturahantering. Du kommer även tillsammans med kollegor delta i arbetet med utveckling av förvaltningens administrativa processer. Andra administrativa uppgifter kan komma till eller dras ifrån beroende på vem som anställs. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande med kunskap inom offentlighet- och sekretesslagen, offentlighetsprincipen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet EDP Vision och arbetat i en politiskt styrd organisation. Du har god språklig förmåga gällande svenska, vad gäller tal och skrift. Du behärskar Office-paketet samt är en van användare av dokument- och ärendehanteringssystem och har erfarenhet av diarieföring i offentlig förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet utav agera redaktör och vana att hantera intranät. Som person är du strukturerad, noggrann och har förmåga att arbeta självständigt och tar eget ansvar samtidigt som du är en god lagspelare. Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa goda relationer. För att vara rätt person för oss måste du också ha engagemang i ditt arbete, vara ansvarsfull samt utvecklingsorienterad. Du är stabil i pressade situationer och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och har förmågan att se helheten samtidigt som du kan detaljerna. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt med en förmåga att hålla tidsramar. Du tänker digitalt först och tycker att det är spännande att få vara med och utveckla och påverka framtidens arbetsuppgifter. Att du är intresserad av samhällsfrågor är också viktigt för denna tjänst. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten är säkerhetsklassad. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen ansvarar för insatser enligt SoL och LSS som omfattas av individ- och familjeomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Kommunmedborgare som är i behov av socialtjänstens insatser kan erhålla råd, stöd och bistånd. I de flesta fall ges vårt bistånd och våra insatser efter en individuell bedömning som del av vår myndighetsutövning. Vi har ambitionen att de insatser vi ger ska leda till självständighet. Verksamheten fokuserar på insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, missbruksproblematik, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Vi söker en stödassistent till en relativt nyöppnad gruppbostad. På gruppbostaden bor 6 unga vuxna som har olika stödbehov. Beslutet Bostad med särskild service i form av gruppbostad (BSS) betyder inte att man för all framtid har behovet av att bo på en gruppbostad, utan målet är att vi skapar möjligheter att kunna avancera i bostadstrappan och klara av en mer självständig boendeform. Varje person som bor på gruppbostaden ska få sitt individuella behov av stöd tillgodosett och arbetet med personen kommer att styras utifrån uppsatta mål i genomförandeplanen. Målet är att personerna ska få leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar. I verksamheten ska alla arbeta med tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande. Arbetet är förlagt dag, kväll, helg och jour. Arbete varannan helg. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna utgörs av att utifrån den enskildes behov hjälpa och stödja personer som har beslut om bostad med särskild service. Arbetet sker utifrån den enskildes behov med målet att personen ska få ett individanpassat, stöd för att kunna leva så självständigt som möjligt och uppleva god livskvalitet. Vi kommer arbetar utifrån med ett uttalat kontaktmannaskap. Arbetsuppgifterna är varierande och kan innebära bland annat att vara stöd vid myndighetskontakter, personlig omsorg, vardagssysslor som städning och tvätt, social dokumentation, stöd att komma till aktiviteter, stödja till meningsfull sysselsättning. Vi använder oss av digital dokumentation när det gäller genomförandeplaner och löpande social dokumentation, vilket ställer vissa krav på intresse och kunskap i den digitala tekniken. KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsutbildning, barn- och fritidsutbildning eller utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren är meriterande. Erfarenhet av att arbeta med personer som har autism är meriterande samt i övrigt ha god kännedom om målgruppen för OF:s ansvarsområde. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du som söker har ett professionellt förhållningssätt, är lyhörd och flexibel, ser möjligheter, är ansvarstagande och engagerad. Du har förmågan att skapa kontakter med personer i brukarnas nätverk och har ett gott samarbete med kollegor och chef. Du kan arbeta självständigt och tillsammans med kollegor, du planerar, genomför, följer upp och utvärderar insatser. Du arbetar utifrån uppsatta mål, följer arbetsbeskrivningar och använder dig av givna arbetssätt, förhållningssätt och hjälpmedel. Vid anställning krävs uppvisande av utdrag från belastningsregister. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Älskar du bilar lika mycket som vi? Då kommer du passa galant in hos oss! Till vår toppmoderna märkesverkstad i Nybro söker vi nu en servicetekniker som uppskattar att få planera sina egna arbetsdagar. Om tjänsten Som personlig servicetekniker på Liljas arbetar du med modern teknik och välkända märken. Tjänsten innebär servicejobb, underhåll, felsökning, elektronikarbeten och reparationer – på märken som Volvo, Renault, Dacia, Isuzu, LEVC och Segway. För både din och kundens skull har ni kontakt genom hela processen, från bokning till utlämning av bil. Det innebär att du har möjlighet att i stor utsträckning lägga upp dina arbetsdagar så som de passar dig. Du ingår i ett arbetsteam med en annan servicetekniker, tillsammans jobbar ni mot gemensamma mål och nöjda kunder. Självklart har du även stöd och support från andra kollegor i verkstaden. På Liljas värdesätter vi våra medarbetare högt, därför finns det stora möjligheter till personlig utveckling inom den egna tjänsten eller i andra delar av företaget. Dina kvalifikationer Vi vill att du gillar att skruva med bilar, har ett stort tekniskt intresse och har en god känsla för service. Du har tidigare erfarenhet som bilmekaniker eller har 3-årig fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Det är meriterade om du har ett par års erfarenhet som bilmekaniker. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Om dig Du är effektiv, noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är öppen för förändringar och har förmågan att anpassa dig efter nya instruktioner, ny teknik, information och nya bilmodeller. Att jobba mot gemensamma mål är en självklarhet för dig och din positiva inställning bidrar till en god stämning bland kollegor såväl som kunder. För mer information om tjänsten kontakta: Sofi Östensson, verkstadschef / platschef 0481-444 32. Joakim Pettersson, facklig kontaktperson IFMetall, 0481-444 31. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 30 november. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Nybro, provanställning kan tillämpas. Krav B-körkort Erfarenhet som bilmekaniker eller fordonsteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande Meriterande Ett par års erfarenhet som bilmekaniker Om arbetsgivaren - Liljas Personbilar AB Liljas Personbilar AB är ett privatägt bolag som grundades 1928. Vi är ett modernt och framåtriktat företag som strävar efter att ständigt utvecklas. Liljas är återförsäljare av Volvo, Polestar, Renault, Dacia, Isuzu, LEVC, Segway och bedriver även biluthyrning via varumärket Hertz. Företaget har verksamhet i Kalmar, Växjö, Nybro och, Tingsryd. Med hjälp av våra ca 260 st medarbetare omsätts årligen ca 1,8 miljarder kronor inom bilförsäljning, biluthyrning, bildelar, verkstadsservice samt drivmedel och betaltjänster.
Tycker du om att träffa människor och ge kunder service i världsklass? Kul! Vi söker dig som vill arbeta i vår fina butik! Vi vill att du ska ha rätt attityd och inställning samt gillar att arbeta. Det är viktigt att du vill göra kunderna nöjda och gör alltid ditt bästa för både kunderna och dina medarbetare. Du tycker om att sprida glädje på arbetet och som person är du även ödmjuk, driven och inspirerande. Som extra jobbare är det viktigt att du är flexibel och kan hoppa in och arbeta med kort varsel under våra öppettider. Vi söker dig som: Erfarenhet av att jobba i butik Är nyfiken och öppen och gillar att träffa nya människor Strävar efter att alltid ge det lilla extra i mötet med kunder Trivs med att arbeta fysiskt i en fartfylld miljö, är noggrann och har god samarbetsförmåga Är kommunikativ, engagerad och har en positiv inställning Intresse och kunskap om mat och sortiment i butik All erfarenhet inom handel, restaurang och kundservice är ett stort plus - men en vinnande attityd är det som tar dig hela vägen till en tjänst! Låter detta lockande? Du ansöker genom att svara på ett antal några urvalsfrågor och två korta frågor som skall besvaras via video.
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Individ- och familjeförvaltningen ansvarar för insatser enligt SoL och LSS som omfattas av individ- och familjeomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning. Kommunmedborgare som är i behov av socialtjänstens insatser kan erhålla råd, stöd och bistånd. I de flesta fall ges vårt bistånd och våra insatser efter en individuell bedömning som del av vår myndighetsutövning. Vi har ambitionen att de insatser vi ger ska leda till självständighet. Verksamheten fokuserar på insatser till barn, ungdomar och deras föräldrar, missbruksproblematik, våld i nära relationer, personer med funktionsnedsättning som behöver stöd i sin dagliga livsföring, personer i behov av försörjningsstöd, arbetsmarknadsåtgärder, rehabilitering och integration. Individ och familjeomsorgen (IFO) i Nybro är uppdelad i två verksamheter under ledning av en gemensam IFO chef. IFO består av verksamhetsområde EVI - ekonomi, vuxen och integration och verksamhetsområde BoF - Barn och familj. Inom vuxenområdet (EVI) söker vi nu en vikarierande socialsekreterare i mottagande/utredande funktion då en av våra medarbetare ska vara tjänstledig för föräldraledighet. På EVI strävar vi efter att utreda och bevilja insatser utifrån ett salutogent synsätt. Socialtjänstens stöd ska stärka den enskildes egen förmåga och initiativ att själv kunna påverka och förändra sin situation. Verksamhetens arbetssätt präglas därför av "hjälp till självhjälp" med fokus på den enskildes eget ansvar och utifrån aktuell förmåga bidra till en förändring av sin situation med stöd och hjälp socialtjänstens insatser. Under hösten 2024 har EVI genomgått en större omorganisation för att rusta verksamheten för att på bästa sätt möta våra kommuninvånares behov, inte minst utifrån den nya socialtjänstlagen som träder i kraft under 2025. Verksamheten kommer efter årsskiftet 2025 bestå av en mottagning/utredningsgrupp och en insatsgrupp som utreder och fattar beslut om insatser för vuxna personer inom områdena: ekonomiskt bistånd, nyanlända i etablering, skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer, hedersrelaterat våld och förtryck, anhörigstöd samt bostadslöshet. Mottagning/utredningsgruppen arbetar även med vräkningsförebyggande arbete samt med råd och vägledning för att hjälpa kommuninvånarna till rätt stöd och insatser utanför socialtjänstens ansvarsområden. ARBETSUPPGIFTER I Mottagning/utredningsgruppen sker den inledande kontakten med den vuxne personen. Personen kan komma i kontakt med arbetsgruppen utifrån att hen önskar rådgivning, vill ansöka om stöd från socialtjänsten eller att en orosanmälan inkommit som gör att socialtjänsten aktivt söker upp den enskilde. Arbetsgruppen arbetar även med vräkningsförebyggande insatser med viss uppsökande verksamhet för att motverka bostadslöshet och hemlöshet. Arbetet i mottagning/utredningsgruppen är varierande och utvecklande, med hjälp av kollegor och nära arbetsledning kommer du möta nya utmaningar i ett arbete som aldrig blir monotont och enformigt. En stor del av arbetet i mottagning/utredningsgruppen utgörs av myndighetsutövning med fokus på utredning av den enskildes situation för att därefter fatta beslut om lämpliga insatser. Myndighetsutövningen sker i första hand på frivillig basis med stöd av socialtjänstlagen (SoL), i uppdraget ingår även myndighetsutövning för skadligt bruk och beroende genom tvångsvårdslagstiftning, Lagen om missbrukare i vissa fall (LVM). EVI arbetar med individer över 20 år men har en nära samverkan med verksamhetsområdet Barn och Familj. I arbetsuppgifterna ingår även samverkan med externa aktörer. Under hela 2025 kommer EVI aktivt arbeta med att implementera den nya organisationen och för att skapa goda förutsättningar för mer förebyggande insatser enligt nya socialtjänstlagen och kommande samsjuklighetsutredning. Kom och bli en del av vår arbetsgrupp och bidra med din kunskap och kompetens i ett arbete som verkligen har betydelse! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande utbildning. Önskvärt är erfarenhet av socialt arbete och/eller myndighetsutövning inom socialtjänstens verksamhetsområde. För att du ska trivas hos oss behöver du ha en god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete, du behöver vara flexibel inför att snabbt kunna ställa om i din planering, då arbetet i mottagning innebär en viss beredskap för att kunna hantera akuta situationer som uppstår för dagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi kommer kalla till intervjuer löpande under annonseringstiden. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Samhällsbyggnad ger förutsättningar för ett hållbart samhälle i förändring och bidrar till att alla boende och verksamma i Nybro kommun ska kunna leva ett gott liv. Vi skapar planer för framtidens Nybro, tar hand om kommunens mark och lokalförsörjning, gör kartor, ger tillstånd för bygglov, planerar och bygger stadens trafikmiljö, tar hand om parker och grönområden, driver fritids- och idrottsanläggningar, ser till så att vi har en god bostadsmiljö, städar lokaler och lagar mat och mycket, mycket mer. Vi ger också människor och företag råd och stöd för att kunna göra rätt och därför bedriver vi tillsyn i till exempel miljö-, livsmedels-, bygg- och trafikfrågor. Vi är ett team med blandade åldrar och olika erfarenheter. Arbetsuppgifterna är omväxlande och vi arbetar mycket under eget ansvar. Kvarnbacken är Nybro kommuns största kök och ligger centralt i Nybro. Här är vi ca 10 personer som lagar mat till ca 800 omsorgstagare både till Kvarnbacken och till andra äldreboenden samt matdistribution. Tjänsten är schemalagd var tredje helg samt röda dagar som infaller på schemat. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en kock till Måltidsservice. I arbetet ingår det matlagning, dietkost, egenkontroll, beställningar, disk liksom övriga vanliga uppgifter i ett storkök. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker ska ha utbildning inom restaurang och storhushåll eller minst 3 års erfarenhet från arbete i storkök. Att kunna skapa en hög kvalité på maten ser vi som självklart. Du har stort intresse och kunskap kring att laga mat till många samt har även kunskap och erfarenhet av specialkost. Du är driftig och tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta med ledning, personal och gäster inom kommunen. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 26 jobb