Vi på Indoor är ett framgångsrikt företag som jobbar med inomhusklimat. Vi har ett tydligt högre syfte kopplat till en samhällsnytta som gör skillnad för våra framtida generationer. Vårt fokus ligger på energieffektivisering på alla typ av fastigheter. Vi utgår alltid från en helhetssyn där kyla, värme och ventilation och styr och reglerteknik samverkar för att uppnå bästa energiprestanda. Vi har stort fokus på kvalité och hållbarhet. Det är viktigt för oss att ha Sveriges bästa medarbetare. Nu söker vi dig – Kyltekniker som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Är du certifierad kyltekniker som vill arbeta med alla typer av kylanläggningar i en varierad och dynamisk miljö? Indoor Energy erbjuder dig chansen att bli en del av ett härligt team som arbetar för en mer hållbar framtid genom energieffektivisering. Hos oss får du möjlighet att utvecklas, arbeta självständigt och i team samt bidra till att våra kunder har de mest energieffektiva fastigheterna. Vi värderar lagspel, engagemang och ägarskap – det är grunden i allt vi gör. Om rollen I rollen som kyltekniker kommer du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor inom service, underhåll och installation av kylanläggningar. Uppdragen varierar från akuta serviceåtgärder till noggrant planerade underhållsarbeten, vilket gör att din vardag blir både spännande och utvecklande. Vi tror att du är en person som gillar ansvar, som är lösningsorienterad och som drivs av att leverera hög kvalitet och energieffektiva lösningar. Vi söker dig som är noggrann, engagerad och har ett starkt kundfokus. För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga med den service vi levererar, och därför behöver du ha en god kommunikationsförmåga och kunna arbeta strukturerat för att säkerställa hög kvalitet i varje uppdrag. Om dig Vi söker dig som är certifierad kyltekniker i kategori 1 och har en god teknisk kunskap samt en lösningsorienterad inställning. Du har flera års erfarenhet av service av kylanläggningar och är van vid att arbeta med anläggningar som innehåller naturliga köldmedier. Du har god datorvana och behärskar svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Som person är du noggrann och har en stark förmåga att sätta kunden i fokus, vilket gör att du alltid levererar arbete med hög kvalitet. Vi erbjuder • En trygg anställning med kollektivavtal och bra arbetsvillkor. • Friskvårdsbidrag och möjlighet till förmånscykel. • Utbildning och vidareutveckling inom den senaste teknologin. • En bra arbetsmiljö där stolta och engagerade medarbetare stöttar varandra och har roligt tillsammans. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Indoor Energy med rekryteringskonsult Fanni Orestav på Active Search. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Active Search får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Fanni på 073 - 852 79 63 eller [email protected] Mer om Indoor Indoor Energy har funnits sedan 1990, har idag drygt 200 medarbetare och är verksamma över hela landet Vi verkar inom området inomhusklimat. Vi utgår alltid från en helhetssyn, där kyla, värme, ventilation och styr- och reglerteknik samverkar och alltid med energiprestanda i fokus både ur ett service- och installationsperspektiv. Indoor Energy är specialiserade inom området energieffektivisering och hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål. Drivkrafterna handlar om både kostnadsbesparingar och skärpt lagstiftning. Vår vision är ”Våra kunder har de energieffektivaste fastigheterna”. Våra kunder är exempelvis fastighetsägare, fastighetsförvaltare, byggbolag, bostadsrättföreningar, offentlig sektor och industrier. Indoor Energy erbjuder rådgivning, löpande service och underhåll, installationsprojekt och alltid med stort fokus på kvalité och energieffektivitet. Att förstå och prata om energieffektivitet ur både ett tekniskt, ekonomiskt och hållbart perspektiv ser vi som självklart. Tillsammans med våra kunder bidrar vi till minskad miljöpåverkan och ett hållbarare samhälle. På Indoor Energy lägger vi stor vikt vid miljö och hållbarhet i allt vi gör.
Hej! Söker du ett meningsfullt extrajobb där du gör verklig skillnad? Jag är en man i rullstol som bor i Nynäshamn, och jag söker nu en personlig assistent som timvikarie. Just nu finns det ett sommarvikariat på cirka 70% under vecka 29 till 32, med möjlighet till inhopp även vid behov under resten av året. Arbetstider: 10:00–18:00, alla veckans dagar (vid behov eller enligt schema under sommaren). Om arbetet: Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att assistera mig i vardagliga sysslor såsom matlagning, städning, inköp och att följa med mig som ledsagare när jag är ute. Jag tycker om kryssningar, musik och att fotografera, kanske delar du något av mina intressen? Vem söker jag? Jag ser helst att du är kvinna, men ålder spelar ingen roll. Det viktigaste är att du är lyhörd, glad, ansvarstagande, rökfri och att du tål pälsdjur (jag har katt). Eftersom jag bor en bit söder om Stockholm, är det en fördel om du själv bor i södra delen av staden. Intresserad? Skicka gärna ditt CV. Rekrytering sker löpande – så vänta inte med din ansökan! Välkommen med din ansökan! Adil El Barhdadi Mobil: 070-169 48 31 Växel: 08- 586 168 40 E-post: [email protected] Webb: www.varomtanke.se Besöksadress Vår Omtanke, Telivägen 2, 149 42 Nynäshamn
Vill du vara med och göra verklig skillnad för ungdomar i en nyckelroll för framtidstro, studiemotivation och arbete? Då behöver vi dig! Nynäshamns kommun söker nu en engagerad KAA-koordinator som med värme, struktur och drivkraft vill stödja ungdomar som inte påbörjat eller fullföljt gymnasiet. Målet är tydligt - att fler unga ska återgå till studier, praktik eller meningsfull sysselsättning. Det här är en roll för dig som tror på ungas potential, förstår kraften i relationer och vill arbeta i samverkan med andra för att bygga starka broar mellan individ och samhälle. Välkommen till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på ett år och med goda förutsättningar till förlängning alternativt tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter I rollen som KAA-koordinator har du ett lagstadgat uppdrag att följa upp ungdomar mellan 16 och 20 år som inte är inskrivna i gymnasieskolan. Arbetet är både administrativt och praktiskt: • följa upp ungdomar 16–20 år enligt skollagens krav, registrera och dokumentera • ta kontakt, skapa tillit och erbjuda individanpassade handlingsplaner • stödja ungdomar i deras väg mot studier, praktik eller arbete • samordna insatser och bygga relationer med skola, vårdnadshavare, arbetsgivare och myndigheter • hålla i motiverande samtal och jobb- studiestödjande aktiviteter (till exempel CV, intervjuträning) • vara en vägledande och samordnande länk mellan ungdomen och de möjligheter som finns inom kommunen och utanför kommunen • delta i samverkansforum som SSPF och SIG • rapportera enligt lagkrav till SCB och andra instanser Om arbetsplatsen Näringslivs- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att stärka Nynäshamns kommun som en attraktiv plats för företagare. Vi tillgodoser behovet av kompetens genom att erbjuda unga och vuxna utbildningar på Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn. Vi arbetar också för att öka möjligheterna för personer som står långt från arbetsmarknaden att etablera sig, eller återkomma till, arbetslivet. Tjänsten är placerad inom utbildningsavdelningen och omfattar både Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn – kommunens lärcentrum för vuxnas lärande. Du är placerad vid Nynäshamns Gymnasium och har nära samarbete med elevhälsa, socialtjänst, Ung i Nynäs, arbetsmarknadsenheten och skolledare. Vi arbetar för att skapa goda förutsättningar för lärande oavsett i vilken livsfas man befinner sig, och vi tror starkt på det livslånga lärandet. Om du attraheras av att arbeta i samverkan med andra och förstår betydelsen av mångfald och inkludering är det här en passande tjänst för dig. Om du delar övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad, då ska du söka detta uppdrag. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • eftergymnasial utbildning inom studie- och yrkesvägledning, socialt arbete, beteendevetenskap eller motsvarande • erfarenhet av att arbeta med ungdomar i utsatthet • god kännedom om utbildningssystemet och arbetsmarknaden • erfarenhet av dokumentation, digitala system och myndighetskontakter Det är meriterande om du har: • utbildning i MI eller annan samtalsmetodik • erfarenhet av samverkan i tvärprofessionella team (till exempel SSPF/SIG) • kunskap om NPF, psykisk ohälsa, trauma eller ungdomar med låg tilltro till myndigheter • B-körkort Personliga egenskaper vi letar efter Du är trygg, relationskapande och tydlig i din kommunikation. Du arbetar självständigt och strukturerat, och har förmågan att skapa tillit och motivation hos ungdomar. Du trivs i en samverkande miljö och har lätt att bygga relationer med olika professioner. Du tar initiativ, följer upp och är lösningsfokuserad även i komplexa situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Du har möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: CN/2025/0055/023
Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.
Om tjänsten Nu söker vi en beredare med elkunskap till en av våra kunder utanför Nynäshamn! I rollen som beredare kommer du kommer att spela en viktig roll i förberedelse, kontroll och dokumentation av elektriska komponenter och system till fartyg. Ditt arbete innefattar beredning av tillverkningsunderlag för kablage och inkoppling av elektrisk utrustning och du kommer även att medverka vid konstruktionsanalyser, ta fram byggmetodiker och sammansättningsordning. Du kommer ha arbetsuppgifter såsom att förbereda elektriska komponenter och kablage enligt ritningar och elscheman, utföra tester, kvalitetskontroller och verifieringar på elsystem samt felsöka och åtgärda elektriska avvikelser. Start: Enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid Din profil Krav: - Utbildning och erfarenhet inom el, elinstallation och beredning - Kunskap och praktisk erfarenhet inom ritning- och schemaläsning samt komponentkännedom - God dator- och systemvana - Ett strukturerat arbetssätt och ett starkt problemlösningsfokus - B-körkort Som person vill vi att du är ansvarstagande, lösningsorienterad, målinriktad, flexibel, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Om tjänsten Nu söker vi en förrådsarbetare inom verktyg till vår kund strax norr om Nynäshamn. Som förrådsarbetare kommer du att vara en viktig del i kedjan som säkerställer att produktionen och verkstaden har rätt verktyg, vid rätt tid och i rätt skick. Du kommer att hantera både praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat arbeta med mottagning och registrering av gods och verktyg i affärssystem, plock och packning av verktyg och reservdelar till interna avdelningar samt även kontroll och returhantering av verktyg, inklusive inspektion och dokumentation. I arbetet förekommer lagerhållning och inventering. Kan även förekomma truckkörning. Start omgående. Arbetstider: Dagtid Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom: - Dokumentation och arbete i affärssystem, exempelvis SAP, IFS eller liknande - Förråds-/lagerarbete, gärna inom industri eller produktion - Truckkort För tjänsten så krävs det att du trivs i en roll med mycket kundkontakt och även en hel del administrativa uppgifter. Du har en positiv inställning och är noggrann i ditt arbetssätt. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Nu söker vi dig ansvarsfulla och intresserade snickare med känsla för detaljer. Stora Vika EAB är ett litet byggföretag som varit verksamt på Södertörn från 1979 och då under namnet HB Stora Vika TB. I våra entreprenader har fokus legat på våtrumsentreprenader och vissa perioder stambyten och nyproduktion av lösvirkeshus/lättbetonghus dock ej idag. Vi erbjuder dig en mångsidig arbetsplats med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Dina möjligheter att utveckla din yrkeskunskap såväl som din yrkespersonlighet hos oss är mycket stora. Du kommer även att ha förmånen att få arbeta med professionella kollegor inom olika fackområden. För att vi ska klara alla de olika arbetsuppgifter vi har så krävs det att du som arbetar med oss är mer än medelintresserad av ditt yrke. Vid ansökan rangordna nedanstående punkter från 1 - 7 efter det som du prioriterar. Vi tror att du kan ha varierande bakgrund men du kanske: 1: Har arbetat några år inom byggsektorn och kommit till en punkt när du vill utvecklas mer. 2: Kommer från en högre utbildning, men vill arbeta fysiskt. Du vill fortfarande ha relevant projektering med i dina arbetsuppgifter. 3: Vill ta för dig lite mer och driva egna små projekt med stöttning av dina kollegor. 4: Trivs och tycker om problemlösningar i alla former såväl i arbetet som hemma. 5: Är social och bekväm med att kommunicera med såväl beställare och leverantörer. 6: Har ett stort engagemang i ditt yrke och trivs och tycker om det du gör på ditt jobb. 7: Värdesätter att få leverera kvalité i såväl arbete som material till kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att vara mycket varierande och till viss del kommer du att ha förmånen att få välja vilken typ av byggprojekt du vill ha och utvecklas inom. Detta är ett axplock av vad vi utför idag med väldigt hög och ofta exklusiv kvalité Montering kök Montering av fönster och dörrar Badrums renoveringar Tillbyggnader och ombyggnader Fasad renoveringar Vad kommer du att få börja med om du arbetar med oss ? I första hand kommer du att få börja med: Montering av kök på betydligt högre nivå än utställningskök. Bygge av tre nya lägenheter inom ett befintligt bostadshus eller Attefallstill byggnader. Vår filosofi är enkel. Vi som arbetar ska inte vara trötta i kroppen när vi kommer hem, men däremot trötta i huvudet, då nyckeln till framgång inom vår profession är att använda vår största tillgång hjärnan. Genom att tänka aktivt för att förebygga dubbelarbete/fysiska arbetsmoment slipper vi dålig arbetsmiljö i form av att: bygga fel, bära lyfta fel och att inte använda de hjälpmedel som finns framtagna för oss. Det ställer dock krav på att vara mycket intresserad av sitt yrkesval. Det räcker inte hos oss med att gå till arbetet och få sin lön och sitta av tiden. Vi ser framåt till färdigt objekt redan innan starten sker, för beställaren och vårt eget bästa.
Vi erbjuder ett flexibelt extrajobb på ICA-butiker. Hos oss finns det möjlighet att jobba dagtid, kvällstid eller helger. Du lägger in din tillgänglighet i vårt schemaläggningssystem och tillfrågas sedan om arbetspass via vår app. Med andra ord är detta ett perfekt extrajobb vid sidan av studier eller ett annat arbete! Bemannica är ett auktoriserat bemanningsföretag som hjälper ICA-butiker med deras personalbehov. Du kommer att jobba på olika ICA-butiker i Nynäshamn och södra Stockholm. Arbetsuppgifterna utgår från din kompetens. Du blir bara inbokad på de avdelningar och uppgifter som du har tidigare erfarenhet från. Vem är då du? Vår erfarenhet säger att de som utför sitt arbete som butikskonsult allra bäst är de som tycker att det är kul att arbeta i butik! Mer konkret vill vi att du ska ha varit anställd på ICA tidigare och att du därifrån har fått erfarenhet av kassaarbete. Som person är du väldigt serviceinriktad och du trivs i daglig interaktion med kunder. Du är flexibel och trivs bra med fartfyllda och händelserika arbetsdagar. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vid behov. Lön: Enligt Handels kollektivavtal med tillhörande OB-tillägg. Vi genomför intervjuer löpande. Omgående start. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Ansökningar görs via vår hemsida bemannica.se. Om oss Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook eller Linkedin för de senaste nyheterna! Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.
Om oss Capio Vårdcentral Nynäshamn finns i centrala Nynäshamn med 10 minuters promenad från pendeltågsstationen. Vi är en medelstor vårdcentral med drygt 12200 listade patienter. På vår vårdcentral finns utöver sedvanlig läkar- och sjuksköterskemottagning framförallt diabetes-, astma/KOL, hypertoni- och äldremottagning. Vi har även psykosocial mottagning, hemsjukvård och medicinsk fotsjukvård, rehab, BVC och BMM som vi har ett nära samarbete med. I samma byggnad finns Capio Geriatrik med direktintag, Evidia Röntgen och Karolinska Närvårdslaboratorium. Din roll Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktigt från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Därav ser vi att du gillar utmaningar och vill vara delaktig i vårdcentralens men även i alla våra enheters utveckling. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. I rollen som biträdande verksamhetschef arbetar du 50% i ditt chefsuppdrag och övrig tid utifrån tjänstgöringsgrad i din profession. Du följer Capios ledarskapsramverk och arbetar aktivt för att bygga tillit, främja samarbete och visa tydlig riktning för verksamheten. Arbetsuppgifterna följer Capios arbetsbeskrivning för biträdande verksamhetschefer, där individuella/lokala uppgifter tillkommer. Om dig Vi söker dig som: Har utbildning inom hälso- och sjukvård (krav) Har erfarenhet från primärvård (krav) Har ledarskapserfarenhet, meriterande men inte ett krav Är modig och kan fatta beslut som driver verksamheten framåt Har förmåga att skapa och upprätthålla tillit inom teamet Har en stark helhetssyn och ser verksamheten som en helhet Främjar samarbete både internt och externt Vill arbeta efter Capios ledarskapsramverk och bidra till vår kultur Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Sista ansökningsdag: 2025-07-13. Anställning kan komma att ske fortlöpande.
Vill du vara med och guida studerande från jobbdröm till drömjobb? Attraheras du av att arbeta i samverkan mellan kommun och arbetsliv? Förstår du betydelsen av mångfald och inkludering? Delar du övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad? Då behöver vi dig! Välkommen till oss på Campus Nynäshamn! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär ett huvudläraruppdrag och ansvar för yrkesutbildningen Frisör/Barberare. Planering, undervisning, bedömning och betygsättning ingår i tjänsten. Även att inventera, köpa in, hantera och föra budget över diverse undervisningsmaterial som behövs i utbildningen. Tjänsten är främst en deltidstjänst som frisörlärare. Du kan kombinera tjänsten med annat arbete. Du planerar genomför undervisningen tillsammans med din teamkollega som också har en deltidstjänst. Din teamkollega hanterar och sköter delarna i utbildningen kring barberare, men det är fördel om du har kunskap eller erfarenhet även inom detta område. Teamarbete och samarbete är därför viktiga egenskaper vi söker efter. Du bör också ha viss kunskap och förståelse för GY-25 som kommer att införas i detta program från 1 juli 2025. Du står som betygsättande huvudlärare för båda inriktningarna. Som yrkeslärare på Campus Nynäshamn arbetar du utifrån ett formativt förhållningssätt med att planera och genomföra undervisning. Du följer upp de studerandes lärande och progression i enlighet med Skolverkets yrkespaket med inriktning mot frisör & barberare för vuxenutbildning. Du ansvarar också för våra studerandens APL och kontakten ut mot branschen tillsammans med din kollega. Du får förmånen att ansvara för undervisningen för studerande med olika bakgrunder och kulturer. Du planerar för att varva teoretisk undervisning och arbetsmiljö med praktiska övningar genomförda i utbildningens anpassade utbildningslokaler och via digitala lärmiljöer. Undervisningen sker inom alla kurser i yrkespaketet för frisör-/barberarutbildningen. Om arbetsplatsen Näringslivs- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att stärka Nynäshamns kommun som en attraktiv plats för företagare. Vi tillgodoser behovet av kompetens genom att erbjuda unga och vuxna utbildningar på Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn. Vi arbetar också för att öka möjligheterna för personer som står långt från arbetsmarknaden att etablera sig, eller återkomma till, arbetslivet. Campus Nynäshamn är kommunens lärcentrum med ett samlat erbjudande av utbildning för vuxna. Vi erbjuder fyra olika skolformer under samma paraply: högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning, nationell yrkesutbildning och vuxenutbildning. Vårt fokus är att vara motor, mäklare och mötesplats för företag och studerande. Vi tror på synergier mellan alla verksamheter, medarbetare och näringslivet. Vi är totalt runt 55 medarbetare på hela Campus. Frisör/Barberarutbildningen har en egen inredd undervisningssal. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • gesällbrev som frisör • slutförd eller påbörjad yrkeslärarexamen • motsvarande meriterande utbildningar eller kurser inom det aktuella området • dokumenterat flerårigt arbete som frisör • arbetat inom branschen under flera år • dokumenterad erfarenhet av att planera och instruera andra i sitt lärande till frisör • dokumenterad erfarenhet av att hantera digitala miljöer och teknisk utrustning • kunskap om undervisning, kursplaner och pedagogiskt upplägg Det är meriterande om du har: • undervisat inom frisör- eller barberarutbildningen tidigare • handlett studerande eller hanterat APL • drivit eller driver egen salong • kunskap om GY-25 Personliga egenskaper vi letar efter Du är självgående och strukturerad med förmåga att organisera, ansvara för och prioritera dina aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och målinriktat, du har även ett inbjudande sätt och är lösningsorienterad. Du är proaktiv, kan se helheten och är serviceinriktad med en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du arbetar på ett effektivt sätt och kan självständigt sätta dig in i och ansvara för dina arbetsuppgifter. Eftersom du också kommer att arbeta i nära samarbete med arbetsplatser innebär det att vårda befintliga relationer samt skapa nya där tillfälle ges. Du behöver förstå möjligheterna av förändring och samtidigt vara flexibel. Eftersom Campus Nynäshamn i stor utsträckning bygger på samverkan är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett vinnande team tillsammans med dina kollegor och andra. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Deltid 50%-60% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: CN/2025/0044/023
Välj ett jobb för att visa detaljer