Sjuksköterska (vikariat) sökes till Sirishof, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du sjuksköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorg? En sjuksköterska på Norlandia Äldreomsorgär en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möta människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med omvårdnadsuppgifter, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Den legitimerade sjuksköterskans specifika kompetens är omvårdnad. Detomfattar både det vetenskapliga kunskapsområdet och det patientnära arbetet grundat i en humanistisk människosyn. Du ansvarar för att våra boendes behov av hälso- och sjukvård tillgodoses. Som sjuksköterska ansvarar du för och leder omvårdnadsarbetet. Detta innebär att självständigt, i teamsamverkan och i partnerskap med den boende och dennes närstående ansvara för bedömning, diagnostik, planering, genomförande och utvärdering av omvårdnaden. En viktig uppgift är också att handleda, stödja och utbilda övrig omvårdnadspersonal och vara ett gott föredöme för dina kollegor. Du arbetar med omtanke i allt du gör med stort eget ansvar och har förmågan att prioritera och leda andra även vid förändrade omständigheter. Flexibilitet och kollegialt samarbete är av stor vikt i uppdraget. Om Sirishof Sirishof äldreboende består av 56 lägenheter fördelat på fyra våningsplan. Sju avdelningar varav tre är för personer med demenssjukdom. Boendet är centralt beläget intill stadsparken. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/sirishof Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbeteför att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Vi söker dig som ärlegitimerad sjuksköterska Det är starkt meriterande omdu har tidigare erfarenhet som sjuksköterska inom äldreomsorg och framförallt äldreboende. Du behöver ha god kunskap om hälso- och sjukvårdens regelverk Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har kunskap att dokumentera utifrån ICF och KVÅ (internationella och nationella klassifikationer och kodverk) Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna B-Körkort krävs. Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Vikariat Omfattning: 100% Arbetstider: Dag, kväll och var fjärde helg Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar6 månadersprovanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-02-03 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Linda Viberg Telefonnummer: 019-580758 E-postadress:[email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

157 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Verksamhetschef till Unika i Örebro och Nora
Attendo LSS AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Om Unikas Verksamheter Unikahar gruppbostäder, daglig verksamhet, korttidsboenden och ledsagning för vuxna. Vi ser nu fram emot att välkomna en verksamhetschef som ska ansvara för någon/några avvåra gruppbostäder/daglig verksamhet. Våra verksamheter riktar sig till personer inom personkrets 1 & 3enligt LSS.Vår målgrupp omfattar personer med autism eller autismliknande tillstånd. Vi strävar efter att erbjuda en trygg och stödjande miljö där varje individ kan utvecklas och leva ett självständigt liv med det stöd som behövs. Om rollen som Verksamhetschef Som verksamhetschef leder du arbetet på LSS enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål och bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. Vidare har du arbetsmiljöansvar samt är tillståndsbärare för din enhet. Du ingår i ett team med andra verksamhetschefer, stödresurser, regionchef och VD. Du sitter med i den operativa ledningsgruppen i regionen och rapporterar till regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med brukare, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för en LSS-verksamhet. Du är en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna inom LSS. Som ledare är du modig, rak och tydlig i din kommunikation, och du gillar att arbeta verksamhetsnära. För att lyckas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt och kan anpassa dig till förändringar i det dagliga arbetet. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och arbetar mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer: Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Tidigare erfarenhet av arbete inom LSS-boenden 9:9 Chefserfarenhet Meriterande om du därtill har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, tex tydliggörande pedagogik. Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Placering Största delen av din arbetstid är förlagd i verksamheten som du kommer att ansvaraöver,för att möjliggöra det nära ledarskapet. Vi kan i dagsläget inte ge ett besked om vilken/vilka verksamheter som du kommer att ansvara över.Vi kommerunder processens gångprata vidare om placering. Vad kan vi erbjuda dig? Unika ingår i Attendo-koncernen som är ledande inom omsorg sedan 1985. Här erbjuder vi en trygg och inspirerande arbetsmiljö där du kan växa i din yrkesroll tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Hos oss har du stöttande chefer samt centrala stödfunktioner inom koncernen.Med närmare 35 000 medarbetare och kring 800 verksamheter i koncernenkan vi erbjuda mer än bara en anställning – vi erbjuder en karriär med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du tillgång till attraktiva friskvårdsförmåner, kollektivavtal och interna utbildningsprogram som stärker både din professionella och personliga utveckling. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 18 februari 2025. Rekrytering sker löpande, och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Vi välkomnar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För alla våra chefsroller ber vi kandidater efter urval 1 att genomföra två digitala tester. För slutkandidat inhämtas utdrag ur belastningsregister och en kreditupplysning genom UC.Vilägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Schema: Dagtid Måndag-Fredag Tillträde: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten kontakta regionchef Sanna [email protected]älkommen med din ansökan!

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Innesäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Örebro. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 143 miljoner under 2023 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt nya kontor mitt i centrala Örebro. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare och privatpersoner runt om i Sverige via telefon och erbjuda dem prenumerationer på Dagens Industri, Dagens Nyheter samt 40 av Sveriges största lokaltidningar som Närkes Allehanda, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi på Nikolaigatan 3, i centrala Örebro. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

160 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Operativ Inköpare till EJOT i Örebro

Vill du arbeta med kvalitetsprodukter som förbättrar arbetsmiljön för bygga i hela Europa, vill du hjälpa till att hålla system hållbara och varaktiga längre och vill du arbeta i ett marknadsledande och innovativt företag med starka tillväxtplaner? EJOT utvecklar lösningar för alla infästningstillämpningar i nära samarbete med kund. Målet är att använda "intelligenta" EJOT-produkter för att säkerställa slutprodukts kvalitet och samtidigt minska de totala kostnaderna. Vi gör detta genom att våga prova nya idéer, respektera varandra och framförallt - lyssna på och involvera proffs genom hela produktutvecklingen. Vi söker en engagerad operativ inköpare. Du kommer ha ansvar för egna leverantörer och köpa in till Skandinaviska kunder. Inköpsgruppen består av 4 inköpare och jobbar tillsammans och hjälper varandra i vardagen.Ansvarsområden:Operativt inköpsarbete; ansvara för att genomföra och följa upp inköp för ett antal olika sortimentsprodukter samt upprätthålla goda relationer med leverantörer.EazyStock; arbeta i EazyStock, vårt inköpssystem, för att optimera lagerhållning och inköp, med fokus på att minska kostnader och säkerställa rätt lagerstatus.Kontroll över artiklar och leverantörer; hålla noggrann kontroll över dina artiklar och leverantörer, inklusive uppdatering av priser, leveransvillkor och avtal.Snabba puckar; du behöver vara flexibel och redo att agera snabbt vid behov, hantera oförutsedda situationer och fatta snabba beslut för att säkerställa verksamhetens kontinuitet, gärna följa och vilja driva projekt, använda AI och tycka om att ligga i framkant.Rapportering och uppföljning; du följer upp och rapporterar till din Teamledare. Säkerställa att du som inköpare följer upp dina inköp och leverantörer på ett professionellt sätt.Transporter; Du ser till att våra produkter levereras med avtalstransporter på ett så optimalt sätt som möjligt. Erfarenheter* erfarenhet inom inköp med fokus på operativt inköpsarbete i ett helhetsperspektiv* erfarenhet av att arbeta i EazyStock eller liknande system är meriterande* kunskap i engelska, tyska är meriterande* förmågan att hantera flera parallella projekt och kunna fatta snabba beslut i en dynamisk miljö* att jobba strukturerat och noggrant med ett starkt affärsfokusFör att klara det här jobbet behöver du vara lösningsorienterad och flexibel, ha förmågan att hantera snabba förändringar och oförutsedda händelser. Du ska tycka om ordning och reda, samt att arbeta med långsiktiga relationer. Dessutom behöver du ha en god kommunikationsförmåga samt vara en lagspelare med god samarbetsförmåga. Låter det här som du?Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa till Åsa Quarfordt, senior rekryteringskonsult på Best Bemanning &Rekrytering på tel 070-618 0675. Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 4/2-25.

161 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
IT-Tekniker - sökes till Iver
Iver Sverige AB
Drifttekniker, IT

Vi söker en driven och engagerad IT-Tekniker till vårt team i Örebro som vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder!Är du vår nya kollega?Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”. Om Iver: Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder – utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter drygt 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver? Som IT-tekniker hos oss arbetar du med: Systemförbättringar och drift: Du ansvarar för installation, drift och underhåll av operativsystem, produktapplikationer och IT-miljöer hos våra kunder. Felsökning och support: Du löser komplexa ärenden som eskalerats från servicedesk och skapar dokumentation och rutiner för att stärka deras förmåga att hantera framtida problem. Kundnära projekt: Du deltar i kundmöten för att planera och genomföra uppgraderingar, nyinstallationer och andra förbättringsarbeten. Teknisk expertis: Vi arbetar med teknologier som VMware, Windows Server, Microsoft 365, Azure, Citrix/RDS, samt olika säkerhets-, övervaknings- och nätverkslösningar. Du blir en del av ett sammansvetsat team där samarbete och kontinuerlig utveckling står i fokus. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med den senaste tekniken och stora möjligheter att forma din egen karriär. Vad erbjuder vi dig? Iver - We empower our Nordic society. På Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Vi är inkluderande och strävar efter ett genuint samarbete mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi finns här för att inspirera dig till att nå dina yrkesmässiga mål. Vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: Har flera års erfarenhet inom IT-branschen, med fokus på Windows Server-miljöer. Är en lösningsorienterad och ansvarstagande person som trivs med att fatta egna beslut. Är engagerad och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Vi värdesätter erfarenhet och kunskap inom följande områden: Windows Server: Installation, drift, underhåll och felsökning. Microsoft 365: Office, Exchange, Intune, Autopilot och Azure. Virtualisering och lagring: VMware, backup-lösningar och hybridmiljöer. RDS och Citrix: För fjärrskrivbord och applikationsdistribution. Molnlösningar och migreringar: Säker hantering av hybridmoln och migreringsprojekt. Säkerhet: MFA, patchhantering och antiviruslösningar. Nätverk: Grundläggande nätverkskunskap inklusive switchar, routing och brandväggar. ITIL: Förståelse för processer och best practices inom IT-tjänstehantering. Placeringsort: Iver finns på 25 platser i Norden. För denna roll ser vi att du utgår från vårt kontor i Örebro. Övrig information: Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser. Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-02-10. Du är välkommen att kontakta Jim Brandels ([email protected]) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Iver!

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Reservdelsmedarbetare till Werksta Örebro
Werksta Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om rollen Som reservdelsmedarbetare hos Werksta Örebro kommer du att spela en central roll i att säkerställa att korrekt reservdelar beställs och levereras i tid för att våra reparationer ska kunna genomföras på ett effektivt sätt. Du arbetar nära våra mekaniker och skadeavdelning för att garantera en smidig arbetsprocess. Krav och kvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med fordonsdelar och har en passion för att hjälpa teamet att nå sina mål. Du är noggrann och har stark förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. För att lyckas i rollen behöver du följande kvalifikationer: Erfarenhet av arbete med reservdelshantering. Kännedom om olika fordonsmodeller och deras komponenter. Förmåga att leverera utmärkt kundservice och kommunicera effektivt. B-körkort är ett krav. Goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Arbetsuppgifter Som reservdelsmedarbetare kommer du att ha en varierad arbetsdag där du hanterar olika uppgifter, inklusive: Beställa och säkerställa leverans av reservdelar från våra leverantörer. Inventering och uppdatering av lagerstatus. Koordinera med verkstaden för att förse nödvändiga komponenter till olika projekt. Administrativa uppgifter relaterade till lagerhantering och beställningar. Ge stöd till andra enheter vid behov. Vi erbjuder dig På Werksta erbjuder vi möjligheten att arbeta i en innovativ och dynamisk miljö där du får delta i ett kunnigt team. Vi satsar på din personliga och professionella utveckling och ger dig chansen att växa inom företaget. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Ida Lindkvist på072-237 12 27. Om koncernen WerkstaWerksta är Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja med 38 verkstäder och cirka 700 anställda i Sverige. Vi fokuserar på att leverera högsta service och kundnöjdhet och strävar efter att vara det självklara valet vid bilskador. Werksta-gruppen inkluderar även Autoklinikka i Finland med över 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Säljare 50% - Sport, löpning och träning
Xxl Sport & Vildmark AB
Butikssäljare, dagligvaror

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Marieberg! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. I avdelningen för Sport, löpning och träning har vi allt för boll- och racketsport, ishockey, vattensport, löpning och träningsutrustning. I tjänsten som säljare är ditt viktigaste mål att kunderna får en trevlig kundupplevelse och är nöjda när de lämnar butiken. Arbetsuppgifter: Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter Packa upp och ställa upp varor, och bidra till att hålla avdelningen ren och snygg Bidra med utbildning av egna kollegor Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer För att lyckas i rollen tror vi att du: Motiveras av att skapa goda kundupplevelser Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål Trivs med att jobba i ett högt tempo Är självgående och tar initiativ Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Säljare till Sesol i Örebro
Sesol AB
Företagssäljare

Letar du efter ett arbete där du får bidra till en hållbar framtid? Vill du arbeta på ett företag där vi hjälper varandra att lyckas? Har du en önskan om att kunna påverka din egen lön genom att arbeta strukturerat och effektivt samtidigt som du har en stabil och bra grundlön? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss Hos oss får du som säljare en attraktiv fast grundlön och provision från första sälj samt en gedigenutbildning tillsammans med våra utbildningsansvariga och försäljningschefer. Detta för att du ska kunna ta dig till nästa nivå inom försäljning tillsammans med oss. Du kommer att träffa dina kollegor inom försäljning från hela bolaget regelbundet, för att ni ska få möjlighet attutbyta erfarenheter och kunskap. Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Ett prestigelöst företag där alla hjälps åt är det som kännetecknar oss. Ta utmaningen Vi letar efter säljare som vill träffa våra privatkunder hemma hos dem för att stötta i deras val av solpaneler, batterier och laddboxar. Arbetet innebär mycket kontakt med människor där det krävs en bra kommunikationsförmåga och en förmåga att lyssna på kunden. Våra kunder är ibland mycket kunniga inom solenergi och ibland är området helt nytt för dem, därför är det oerhört viktigt att du kan anpassa din kommunikation så de förstår och får svar på sina frågor. För att vi ska förstå våra kunder så bra som möjligt behöver vi olika perspektiv vilket vi får av att vi själva är olika. Vi behöver äldre och yngre, kvinnor och män, personer med olika bakgrund och olika etnisk tillhörighet. Det alla våra säljare dock har gemensamt är viljan att lyckas! Vem är vår perfekta match För att du ska passa i rollen som vår nästa storsäljare ser vi att du har erfarenhet av att bygga kundrelationer, där du alltid sätter kunden i fokus. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, gillar att socialisera, ta ansvar och att lyckas. Med din höga ambitionsnivå har du dokumenterat goda försäljningsresultat och trivs bäst i ett högt tempo tillsammans med ditt säljteam. Vi önskar att du har erfarenhet inom fältförsäljning alternativt uppsökande försäljning. har erfarenhet av att jobba med värdebaserad försäljning. har erfarenhet av att jobba mot budgetansvar. har erfarenhet av att bygga kundrelationer. har minst 3 års erfarenhet av försäljning. behärskar flytande svenska i tal och skrift. har B-körkort. Det är extra bra om du även har erfarenhet av tekniskförsäljning. erfarenhet från solcellsbranschen. arbetat i CRM system. Bra att veta om anställningen Lön: fast och rörlig lön Placering: Örebro Tillträde: enligt överenskommelse Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva.Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen.Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolagNordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Är du vår nya Site Manager för Örebro?

Vi söker nu en driven och affärsorienterad Site Manager som kommer att ha en nyckelroll i att utveckla vår verksamhet och expandera vår närvaro i regionen. Om rollen Som Site Manager för Örebro kommer du att ha fullt ansvar för att leda och utveckla verksamheten med ett starkt fokus på försäljning, rekrytering, och strategisk tillväxt. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa både kort- och långsiktiga affärsmål, med ansvar för P&L, budget, samt strategisk inriktning för siten. En av dina främsta uppgifter kommer att vara att bygga upp ett nytt team, där du identifierar och rekryterar de rätta talangerna inom embedded och relaterade teknologier, med särskilt fokus på försvarsindustrin. Du kommer också att arbeta nära vår svenska ledningsgrupp och nationella affärsområden för att forma och driva vår övergripande strategi. Vi ser ett stort potential inom områden som försvar, automotive och telekom, och vi behöver en ledare som kan realisera den tillväxten. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och bygga upp en ny site i Örebro, med fokus på tillväxt och långsiktig framgång. Utveckla starka kundrelationer och driva försäljning inom regionen, särskilt mot försvarsindustrin men även inom andra potentiella sektorer. Rekrytera och bygga ett kompetent team inom embedded-området, med en stark koppling till kundernas behov och Knowits värderingar. Arbeta operativt och strategiskt för att säkerställa att siten uppnår sina affärsmål och bidrar till företagets övergripande tillväxt. Vara en aktiv del av den svenska ledningsgruppen, där du bidrar med ditt nytänkande och din affärsdrivna inställning. Vem söker vi? För att lyckas i rollen ser vi att du har: Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet inom konsultbranschen, gärna med fokus på IT och embedded-lösningar. Erfarenhet av försäljning, rekrytering och att driva finansiella mål. En entreprenöriell anda med en passion för att bygga och utveckla team från grunden. Starkt affärssinne och förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer, särskilt inom branscher som försvar, automotive och telekom. Erfarenhet eller förståelse för försvarsindustrin är meriterande, men inte ett krav. Förmåga att arbeta självständigt och fatta strategiska beslut med stöd från ledningsgruppen. Varför Knowit Connectivity? Hos oss får du möjligheten att vara med och bygga något nytt, men med tryggheten av ett väletablerat varumärke i ryggen. Du får stort inflytande över hur siten ska formas och vilka kundrelationer som ska utvecklas, samtidigt som du är en del av vår långsiktiga strategi att växa inom områden som embedded och försvarsindustrin. Vi värdesätter ledarskap som bygger på transparens, förtroende och innovation. Tillsammans med oss skapar du framtidens digitala lösningar, och vi tror på att driva förändring genom hållbarhet och innovation. Välkommen att söka Vi arbetar med löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillsammans skapar vi en framtid som gör skillnad!

163 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Sommarvikarier till Nerikes Allehanda
Bonnier News AB
Journalister m.fl.

Vill du arbeta på en av Sveriges vassaste redaktioner och göra skillnad med din journalistik? Sök till Nerikes Allehanda som behöver flera reportrar till vikariat i sommar. NA är en av Sveriges största lokaltidningar. Redaktionen har fått flera priser för modiga granskningar och även utsetts till Årets dagstidning och Årets redaktion. Förutom tidning sju dagar i veckan och en offensiv nyhetssajt jobbar redaktionen med tv, poddar och sociala medier. Vi söker dig som är samhällsintresserad, nyfiken och har ett gott journalistiskt omdöme.Vi söker framför allt reportrar till desk, nyheter, lokalredaktioner, sport och nöje. Du ska kunna skriva och fotografera. Det är ett plus om du har vana av att jobba digitalt och med tv. Kvalifikationer: Journalistutbildning och erfarenhet av arbete på en nyhetsredaktion är en stor fördel. Körkort är ett krav för alla tjänster som innebär arbete ute på fältet.De flesta vikariat är på 8–10 veckor, med start i mitten av juni. Några vikariat börjar tidigare eller slutar senare.Vissa tjänster innebär skiftarbete (morgon, kväll, helg).Vänta inte med din ansökan, anställningar görs löpande.Ansökan ska innehålla cv, vilka roller du söker och vilken/vilka orter du söker till, samt vilka veckor du är tillgänglig. Här kan du lyssna på Bonnier News podcast Drömjobbet där två tidigare sommarvikarier bl.a. berättar varför lokaltidningar är en så bra plantskola för unga journalister och hur man får störst nytta av sitt sommarvikariat: "Det finns en fruktansvärt stor kompetens inom lokaltidningarnas väggar" Frågor om tjänsterna:Mikael Muhr, [email protected] Fackliga frågor:Katarina Hanslep , [email protected] Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

163 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025