På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag blir att leda och driva det pedagogiska arbetet på förskolan tillsammans med övriga pedagoger utifrån läroplanen och övriga styrdokument. Som förskollärare kommer du ha en viktig roll i förskolans dagliga verksamhet där du med ett medvetet förhållningssätt möjliggör att barnen får upptäcka och utveckla sina förmågor på ett allsidigt sätt. En viktig del i arbetet är att jobba för att alla barn ska bli sedda och känner att de har en självklar plats på förskolan. Du ansvarar för att ge barnen en lärande, utmanande, meningsfull, kreativ samt spännande lek och lärandemiljö. Tillsammans med dina kollegor för du en ständigt levande pedagogisk dialog med en vilja att förändra, fördjupa och utveckla. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare och därmed behörig för legitimation. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i barngrupp. Du har ett positivt förhållningssätt och intresse för att utveckla arbetsmetoder samt sprida kunskap och erfarenheter till kollegor. Intervjuer kommer att ske löpande. Anställningen är en SÄVA på 75% from 250804 tom 251218. Vänligen bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Vid anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Välkommen till Björna skolupptagningsområde! Hos oss finns verksamhet på fyra olika skolenheter i Björna, Gideå, Hemling och Trehörningsjö från förskoleklass till och med årskurs nio. Årskurserna är små och ger en nära och familjär stämning på skolorna. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som undervisande lärare i Spanska i årskurs 6-9 vid Björnaskolan. Du ingår i arbetslaget för åk 7-9 och får ansvarsuppgifter utöver undervisning utifrån intresse, kompetens och skolans behov. Du kommer till en skola med rutinerade kollegor där ni tillsammans i arbetslaget ansvarar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet genom att planera, genomföra och följa upp undervisning med läroplanen och kommunala mål som riktmärke. Kontakt och samarbete med föräldrar är en viktig del i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad grundskollärare med behörighet att undervisa i Spanska åk 6-9. Även om du har annan kvalifikation är välkommen att söka. Blir det aktuellt med anställning erbjuds då en tidsbegränsad anställning som obehörig lärare. Vi söker dig som gillar att utmanas och tänka nytt, som ser olikheter och mångfald som en grund för lärande och utveckling. Du är en trygg vuxen och är en tydlig ledare i klassrummet. Att vara en förebild och skapa en god stämning i elevgruppen och arbetslaget är för dig en självklarhet. God initiativförmåga samt flexibilitet är egenskaper vi värdesätter högt. Körkort behörighet B, är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vid eventuell anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. I länsverksamhet Ortopedi ingår den Ortopedtekniska avdelningen som bedriver verksamhet på sjukhusen i Sundsvall och Örnsköldsvik. Ortopedtekniks uppdrag är att tillverka proteser, ortoser och skor till patienter utifrån remiss med tydligt syfte och mål. Här arbetar ortopedingenjörer, fysioterapeut, ortopedtekniker och administratörer i nära samarbete. Vi är en relativt liten verksamhet och har ett nära samarbete över yrkesgränserna. Tillsammans diskuterar och utarbetar ingenjörer och tekniker de bästa lösningarna för patienterna. Du tillverkar, finjusterar och färdigställer hjälpmedlet innan det levereras till patienten. Vi söker nu en ortopedtekniker till Ortopedtekniska avdelningen i Örnsköldsvik. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Ortopedtekniker/tekniker till Ortopedteknik, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Vara med vid direkttillverkning av benprotes på patient tillsammans med ortopedingenjör Tillverkning av ben/armprotes efter avgjutning Tillverkning av specialanpassade ortoser (Ortoser är ett hjälpmedel som används på kroppen för att mekaniskt stödja, korrigera eller skydda leder) Arbete med material som termoplast, härdplast, kolfiber, skinn, gips, metall leder med mera Eventuellt svarvning eller svetsning vid tillverkning Vara behjälplig i packen där man packar upp och registrerar de produkter/komponenter som levereras efter beställning Introduktionen kommer anpassas efter bakgrund och utbildning och det finns stora möjligheter att utvecklas inom tillverkning och materialkunskap. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en relevant utbildning/erfarenhet som verksamheten bedömer som relevant Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har utbildning inom det ortopedtekniska området Har erfarenhet av form och design Har erfarenhet av sömnad För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Strukturerad Helhetssyn Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Vi söker engagerade och inspirerande lärare i fritidshem till Köpmannholmenskolan, där vi erbjuder en trygg och kreativ miljö för våra elever i F-6. I denna roll kommer du att ha en central funktion i våra elevers vardag och möjlighet att påverka deras utveckling, både socialt och pedagogiskt. Din uppgift blir att skapa stimulerande aktiviteter som väcker nyfikenhet och glädje hos barnen. Som lärare i fritidshem hos oss kommer du att: - Planera och genomföra aktiviteter som motiverar eleverna och främjar deras lärande. - Arbeta i team med kollegor för att skapa en sammanhållen och trygg miljö för eleverna. - Vara en vuxen förebild och stöd för barnen i deras sociala interaktioner. - Bidra till skolans utveckling och delta aktivt i skolans arbetsgrupper och föräldrasamarbeten. Vi värdesätter kreativitet, initiativförmåga och en stor passion för att arbeta med barn. Om du är en person som brinner för att skapa en inkluderande och inspirerande fritidsverksamhet, är detta en fantastisk möjlighet för dig! Tillsammans kan vi ge våra elever en meningsfull fritid och värdefulla erfarenheter som de tar med sig genom livet. Ansvarsområden Som lärare i fritidshem på Köpmanholmenskolan F-6 får du en central roll i att skapa en trygg och inspirerande miljö för våra barn. Ditt primära ansvar är att leda och stödja fritidsverksamheten, vilket inkluderar att: - Planera och genomföra engagerande aktiviteter som stimulerar barnens kreativitet och lärande. - Skapa en inkluderande och trygg atmosfär där varje barn känner sig värdefullt och sett. - Arbeta nära med föräldrar och kollegor för att bygga starka relationer och ett gott samarbete för barnens bästa. - Komplettera grundskolan i deras pedagogiska uppdrag. - Delta aktivt i skolans och fritidshemmets utveckling genom att bidra med innovativa idéer och engagemang. Din positiva energi och pedagogiska förmåga kommer att göra skillnad i varje barns vardag, och vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kreativ kollega som brinner för att forma framtidens stjärnor! Kvalifikationer - Du har en lärarutbildning inom fritidshem eller motsvarande kompetens och är legitimerad att undervisa i fritidshem. - Du är pedagogiskt intresserad och har en passion för att arbeta med barn i åldern 6-12 år, där du skapar en trygg och stimulerande miljö. - Du visar engagemang för att främja elevernas utveckling både socialt och akademiskt, och är beredd att bidra till skolans värdegrund och vision. - Erfarenhet av arbete inom fritidshem eller liknande verksamhet är meriterande, men vi välkomnar även nyutexaminerade lärare eller annan kompetens Vi ser fram emot att höra från dig som är redo att göra skillnad i våra elevers liv och som vill bidra till ett inspirerande lärande på Köpmanholmenskolan! Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vid anställning ska utdrag ur Polisen belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: · Marknadskraftig lön · En dedikerad konsultchef · Komplett försäkring · Flexibel pension · Friskvårdsbidrag · Utbildningar · Tipsbonus · Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Är du pärlan som hjälper mig hitta vardagens guldkorn? Teamet som hjälper mig till ett meningsfullt och aktivt liv, behöver ytterligare förstärkning, i första hand året ut .Klickar vi med varandra så finns fina förutsättningar till fortsatt anställning. I vårt team har vi alla har nära till skratt och högt i tak. Du kommer att initialt främst att arbeta tillsammans med mina andra assistenter, dubbel bemanning. Som min assistent behövs ingen erfarenhet då du får en grundlig inskolning. Ett krav är dock att du kan uttrycka dig tydligt i det svenska språket då du kommer bli min verbala röst. Din arbetsplats utgår från de centrala delarna av Örnsköldsvik. Har du möjlighet att börja redan nu, i sommar eller kanske senare i höst? Tveka inte att höra av dig då vi har flexibelt schema och tjänstgöringsgrad. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Introduktionspass innan för att se så att vi trivs med varandra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Huvudsakligen dubbelbemanning under vardagar och helger samt under semesterperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Vill du vara med och driva samhällsutveckling genom spännande och utmanande projekt? Nu söker vi en engagerad platschef till vår anläggningsverksamhet i Västernorrland. Om oss Civil North är en del av NCC:s anläggningsverksamhet och arbetar med mark-, anläggnings- och infrastrukturprojekt. Vi är cirka 500 medarbetare fördelade på nio produktionschefsgrupper inom Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Värmland. Tillsammans skapar vi hållbara lösningar för framtidens samhälle. Din roll som platschef Som platschef hos oss har du det övergripande ansvaret för projektets genomförande – från kontraktsskrivning till överlämnande. Du leder planering, genomförande och uppföljning med fokus på kvalitet, tid, arbetsmiljö och ekonomi. I rollen ingår att: Leda och samordna projektets resurser och aktiviteter Säkerställa att projektet drivs enligt uppsatta mål och NCC:s riktlinjer Bygga och vårda relationer med kunder, medarbetare, underentreprenörer och leverantörer Arbeta nära projektchef, projektingenjör, arbetsmiljöingenjör, inköpare, anbudsingenjör och HR Vi arbetar systematiskt med säkerhet och har en nollvision för arbetsplatsolyckor – en självklar del av vårt hållbarhetsarbete. Här kan du läsa mer om att jobba som Platschef | NCC Din profil Vi söker dig som har: Byggteknisk utbildning eller motsvarande flerårig erfarenhet inom anläggning Dokumenterad erfarenhet inom anläggningsprojekt, meriterande om du har betongkompetens Goda kunskaper inom arbetsmiljö, säkerhet, produktionsteknik och entreprenadjuridik Ekonomisk förståelse och god planeringsförmåga Förmåga att leda, motivera och skapa goda relationer Du är affärsmässig, lösningsorienterad och trivs med att driva effektiv och lönsam produktion. Du är van att arbeta digitalt och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt. NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner Länk till Karriär och utveckling Övrig information Anställningsform: Heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning Placeringsort: Du utgår från närmaste NCC-kontor i Västernorrland, med fördel Sundsvall eller Örnsköldsvik Flexibilitet krävs då projekten varierar inom hela regionen B-körkort är krav samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Bakgrundskontroll genomförs enligt vår säkerhetskultur Ansökan och kontakt Urval sker löpande – skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-17. Vid frågor, kontakta gärna Jonas Hed, projektchef, på 070-425 37 46. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna Denise Jäger, HR Business Partner, 079-072 84 35. Varmt välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden.
Företagsbeskrivning HÄGGLUNDS är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 100 år bakåt i tiden. I dag är Hägglunds en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 600 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel. HÄGGLUNDS är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, bland annat resurser och möjligheter för din personliga utveckling. Om rollen Som underhållsingenjör på Bosch Rexroth får du ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där underhåll och säkerhet går hand i hand. Du arbetar med att utveckla och implementera våra underhållsprocesser, som bygger på TPM, och är en mycket viktig spelare i underhållsorganisationen både teoretiskt och praktiskt. I rollen som underhållsingenjörens ingår bland annat: Göra driftsäkerhetsanalyser och utifrån dem ge förslag till förbättringar som leder till ökad driftsäkerhet på medellång sikt exempelvis via förändringar av metoder eller maskinåtgärder. Leda underhållsprojekt där det kan ingå att koordinera externa och interna resurser. Delta i projekt för anskaffning av ny utrustning som representant för underhållsorganisationen. Vara KeyUser för vår underhållsmodul i affärssystemet SAP. Kravspecifikation Som underhållsingenjör på Bosch Rexroth bör du ha högskole- eller ingenjörsexamen inom el, maskinteknik, automation, eller motsvarande erfarenhet, samt erfarenhet av affärssystemet SAP. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom drift och underhåll, med idrifttagning, eller projektstyrning inom industrin, liksom om du har erfarenhet av modern underhållsteori. För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, driftig och ha förmåga att ta egna initiativ. Du är en systematisk problemlösare och en tydlig kommunikatör som gärna samarbetar med andra för att nå bästa resultat. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ytterligare information Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Anders Hägglund, Chef Technical Functions, på telefon 0660-87229 eller på e-mail: [email protected] Vill du söka tjänsten? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut. Ansök därmed gärna så snart som möjligt!
Är du en ledare som vill ta nästa steg i din utveckling och bredda dig? Eller har du en annan roll och är intresserad av att gå vidare till projektledning? Då kan det vara just dig vi söker som delprojektledare för vår avdelning Vetronics Subsystems Management. Här jobbar du nära verksamheten med stora kontaktytor både internt såväl som externt. Vi ser fram emot din ansökan! Din framtida utmaning I rollen som delprojektledare ingår att leda, utveckla och följa upp delprojekt. Genom tydliga mål och uppföljningar skapar du goda förutsättningar för projektets medlemmar att nå resultat och utveckling. Dina kontaktytor internt är främst mot tekniska projektledare, tekniska projektgruppen, produktutveckling samt produktion och externt mot våra kunder. Rollen är en viktig del av alla våra projekt och nu vill vi stärka upp vår förmåga inom Vetronik. Vetronik är Försvarets och Försvarsindustrin sambeteckning av mjukvara, el och elektronik och vi söker nu kompetens inom alla avsnitt. Du blir en del av avdelningen för Delprojektledning inom Vetronik bestående av 35 medarbetare i en mix av anställda och konsulter. I linjen rapporterar du till chef för Delprojektleding och i projekten till Teknisk projektledare. I denna tjänst kommer du vara delaktig i att driva utvecklingsarbetet runt våra produkters roller och förmågor i enlighet med våra kunders önskemål. Du ansvarar för att planera, driva och följa upp arbetet genom bland annat kontinuerlig tidsestimering, resursplanering samt uppföljning av projektbudget vs kostnader. Vi kommer att anpassa vilket projekt du ska in i beroende på vem du är och vilken bakgrund och erfarenhet som du har. Du kommer att få en mentor som stöttar dig i din nya roll. Den du är Vi ser gärna att du som söker har en teknisk högskole- eller universitetsutbildning, gärna med el- eller elektronikinriktning eller systemutveckling. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektledning eller annan ledarerfarenhet som till exempel teamleader. Du har ett starkt intresse av att motivera dina projektmedlemmar genom ett stödjande och coachande ledarskap. Som person har du ett starkt eget driv och tar stort ansvar. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och en utpräglad känsla för leverans och måluppfyllelse. Att du har en positiv grundsyn inför problem är en självklarhet för dig. Givetvis har du även ett brinnande intresse för teknik. God svenska och engelska i tal/skrift är ett krav. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens & karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor kring tjänsten, är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef Magnus Andersson 070-2616458 alternativt rekryteringschef Maria Håkansson 070-2871615. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. V 28-31 är vår semesterperiod och ansökningar som kommer in under dessa veckor kommer att behandlas i augusti. Har du frågor som inte kan vänta, sök oss via telefon så återkommer vi så snart vi har möjlighet. Vi är ett företag som arbetar med försvarssekretess. Det finns legala krav och krav som våra kunder ställer på oss som företag. Alla som anställs ska genomföra säkerhetskontroll samt drogtest. Alla våra anställda genomgår dessa rutiner. Tjänsten är tillsvidareanställning och placeringsort är Örnsköldsvik. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu engagerade och positiva personliga assistenter till vårt uppdrag i Bjästa. Tjänsterna gäller dag/kväll och vi söker dig som är intresserad av att arbeta på schemarad. För att trivas i rollen ser vi att du har sinne för humor, är påhittig och kan ta egna initiativ samtidigt som du är lyhörd inför kundens önskemål och behov. Som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hans vardag. Mannen du skall hjälpa har MS och kommunicerar via läppar och dator. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från personlig hygien och omvårdnad till hushållssysslor. En central del av arbetet är också att skapa en trygg och positiv miljö, där du hjälper honom att delta i hans aktiviteter och sociala sammanhang. Det är en fördel om du har erfarenhet av att använda hjälpmedel som golvlift, PEG, kateter och näringsdropp, eller är villig att lära dig detta. Största vikt kommer att läggas på personkemin mellan dig och kunden. Körkort och tillgång till bil är ett krav, då det är begränsat med kollektivtrafik till arbetsplatsen. Tjänsten Vi söker dig som är intresserad av en schemarad dag/kväll och varannan helg, men även du som är intresserad av att jobba som timvikarie är välkommen med din ansökan! Registerutdrag från polisen kommer att begäras. Varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal. Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.
Välj ett jobb för att visa detaljer