Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Servicemedarbetare - sommarvikariat

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS behöver utöka sitt team på SKB i Oskarshamn – Vi söker en Servicemedarbetare som gillar varierande arbetsuppgifter då tjänsten innebär både administrativa uppgifter samt arbeta i vår serviceleverans vilket kan vara allt från Sanering, lokalvård och vaktmästeri. Om Oss Till ISS verksamhet i Oskarshamn söker vi nu en medarbetare med intresse för service, kundkontakt och administration. ISS Facility Services och SKB har ett samarbete sedan många år tillbaka. Verksamheten vid SKB utgör en del av det totala outsourcingsamarbetet mellan ISS och Vattenfall. Verksamheten omfattar en Facility Services leverans med tjänster inom områdena Soft-, Nuclear- och Hard Services. Säkerhets- och kvalitetsmedvetandet är högt i organisationen givet de krav som verksamhet vid kärnkraftverk kräver. ISS organisation vid SKB i Oskarshamn utgörs av ca 20 medarbetare som arbetar i den dagliga servicedriften. Du kommer tillhöra ett kompetent team med härliga kollegor. Vårt fokus är kunden och vår dagliga strävan är att kvalitetssäkra och leverera den service som avtalet anger. Vi är stolta och glada över att få möjligheten att hjälpa vår kund att kunna koncentrera sig på sin kärnverksamhet och hoppas att du kommer dela denna vision med oss. Vårt servicebeteende betyder mycket för oss, varför det är extra viktigt att du känner detsamma. Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning av kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är en visstidsanställning under sommaren med goda chanser till förlängning. Placeringsort är SKB Oskarshamn. Arbetstider: dagtid Vem vi söker Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. B-körkort är ett krav. Då ISS är ett av världens största tjänsteföretag inom Facility Management finns det många olika karriärmöjligheter, såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror att People make places. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Det är därför viktigt att du känner att du står för ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Din ansökan Har vi väckt ditt intresse? Varmt välkommen att skicka in din ansökan, dock senast 17/5-2024. Vi kommer att driva en löpande rekryteringsprocess vilket medför att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tjänsten är en visstidsanställning under sommaren med goda chanser till förlängning. Placeringsort är SKB Oskarshamn. Arbetstider: dagtid Ansvarig för rekryteringsprocessen är vår Bemannings koordinator Mathilda Legneteg Vid eventuella frågor om processen, vänligen kontakta: [email protected] Observera! Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. En säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att gå in på vår hemsida www.se.issworld.com/karriär/sök jobb/se våra lediga tjänster här och registrera ditt CV. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Asset Managementkonsult - Oskarshamn

ReEnerfy är ett familjärt konsultbolag inom kärnkraftsindustrinsom står inför kraftig tillväxt och som erbjuder tjänster inom fossilfri energi. Kunder äraktörer inom svensk kraftproduktion, bland annat företag verksamma inom kärnkraftsindustrin. Är du intresserad av strategisk asset management,energiledningssystem och vill du bidra till ett fossilfritt liv inom en generation?Som anställd i detta konsultbolagblir du en del av ett större mål -Att göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Vi vill visa vägen mot en hållbar framtid och stimulera till ett klimatsmartare liv på alla plan. Detta kräver nya perspektiv, konkreta förändringar och en vilja att göra skillnad. Vi letar efter dig som har djup kunskap inom Asset Management och ISO standards.ArbetsuppgifterDu kommer att vara senior rådgivare till ReEnerfys kundochjobba medimplementering avISO 55001 somenergiledningssystem. Dina kvalifikationer Du har erfarenhet av att införa Asset Management lösningar och av ISO 550001. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och på engelska. Meriterande Erfarenhet av att implementera ISO 55001 eller andra ISO standards. Erfarenhet av att införa DAM-lösningar. OBS! Du är enbart svensk medborgare utan andra medborgarskap/tidigare medborgarskap. Du som personVi söker dig som trivs i en föränderlig roll där du uppmuntras hitta lösningar på komplexa frågeställningar. Eftersom arbetet generellt delvis utförs på distans är även kommunikativ förmåga viktig. I det inkluderas att du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift och skriver rapporter som är tydliga, strukturerade och välformulerade. Du kommer att ingå i ett team som värdesätter öppenhet och samarbete och arbetar för ett positivt arbetsklimat med en bra gemenskap. Du kommer att arbeta med mycket kompetenta kollegor både inom den egna enheten och inom andra discipliner. Vi vet att våra anställda är nyckeln till vår framgång. För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv.PlaceringsortOskarshamn, på plats ca 3 dagar per vecka och övrig tidpå distans där det passar dig.Vi erbjuder dig-Tillsvidareanställning-Förmånliga villkor-Mycket goda karriärmöjligheter-Långsiktiga och stimulerande uppdrag-Goda utbildningsmöjligheter Om du vill vara en del av framstegen mot fossilfri energi, välkommen att söka denna spännande möjlighet! www.reenerfy.se

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Junior IT-support (Oskarshamn)

Vi söker dig som vill jobba med både teknik och människor på en av Sveriges största industrier, bekvämligt placerad i Oskarshamn. Ansvarsområden: Microsoft Office 365 Wifi (konfigurering, felsökning) Brandvägg (konfigurering, felsökning) Du har en IT-utbildning i ryggsäcken, är intresserad av teknik, nätverk och även såklart att ge god service. Du tycker om att kommunicera med människor och inser vikten av återkoppling, och kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift Du är med all sannolikhet: Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden Tillsvidareanställning med fast månadslön Kollektivavtal Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag Utvecklingsplan Hälsoförsäkring + pension Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Oskarshamn Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med bl aGreat Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Ärendecontroller Oskarshamns kommun

Välkommen till en av landets absolut vackraste kuststräckor. Vår skärgård, med sina 5 429 öar, gör Oskarshamn till Sveriges fjärde örikaste kommun. Med havet som fond och skogen runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Närhet, trygghet och passion kort sagt alla byggstenar för en långvarig kärlekshistoria. Med såväl stora arbetsgivare inom industri och teknik som drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande utbildningsmöjligheter. Välkommen att stanna i Oskarshamns kommun! Kommunstyrelsens kansli- och utvecklingsenhet tillhör kommunstyrelsens verksamheter och är underställt kommundirektören. Här organiseras avdelningarna kansli- och administration, utvecklingsenheten och säkerhetsavdelningen. Kansli- och administration ger stöd och service till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, kommunalråd, kommundirektör, förvaltningar och allmänheten. På kansli- och administration är vi ett team och här arbetar idag två kommunsekreterare och en förvaltningsadministratör. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ärendecontroller till avdelningen kansli- och administration som vill vara med och utveckla vår registratur och ärendehantering. Som ärendecontroller arbetar du med informationsförvaltning i ett brett perspektiv. Att arbeta som ärendecontroller är en viktig roll utifrån ett demokratiskt perspektiv där alla arbetsuppgifter är grundade utifrån principen om öppenhet och tillgänglighet i vår offentliga verksamhet. Du hanterar inkommande handlingar till kommunstyrelsen, registrerar ärenden och samordnar utlämnande av offentliga handlingar. Du har många kontaktytor och är ett viktigt stöd till chefer, handläggare och förtroendevalda så väl som till allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter. Du samordnar också kommunens nätverk för registratorer och samarbetar med olika funktioner inom kansli- och utvecklingsenheten. I team med kansliets kommunsekreterare är du en länk i arbetet med den politiska beslutsprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och arbetar med ärendebedömning, beslutsexpediering och administration av förtroendemannaregistret. I rollen som ärendecontroller ingår också att vara systemadministratör, utbildare och utvecklare i vårt gemensamma diarie- och ärendehanteringssystem Public 360. På kansli- och administration arbetar vi med digitaliseringen som verktyg för att effektivisera, demokratisera och kvalitetssäkra våra processer. Vi vill komma längre i arbetet med verksamhets- och processbaserad klassificeringsstruktur samt utveckla våra gemensamma processer i Public 360 och tror att du vill vara drivande i detta arbete. Du har en central roll i den snabbt utvecklande informationsförvaltningen. KVALIFIKATIONER Du är initiativtagande och nyfiken och får energi av att hantera många olika uppgifter samtidigt och att underlätta för andra. Eftersom arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, sätter vi stort värde på din förmåga att kommunicera och din vilja att samarbeta, ge bra stöd och god service samt skapa goda relationer. Du är också strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten med intresse för att driva administrativ utveckling. Du har högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller liknande. Du har grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar, framför allt tryckfrihetsförordning och offentlighets- och sekretesslagstiftning. Erfarenhet av arbete i diarie- och ärendehanteringssystemet Public 360 är meriterande. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Spontanansökan produktionspersonal Scania Oskarshamn

Produktionspersonal till Scania Oskarshamn – spontanannons Vi har implementerat ett nytt rekryteringssystem på Scania. Detta innebär att när du ansöker till oss för första gången och kommer då få skapa en profil i vårt system. Vid skapandet av profilen kommer du att få välja synligheten för din profil. Det finns tre val som man kan göra. Valen är: Alla Scania Group-rekryterare global kan se min profil Alla Scania Group-rekryterare i det land/den region där jag är bosatt kan se min profil Endast rekryterare som hanterar jobb som jag söker kan se min profil För att vi lättast ska kunna hantera din ansökan och underlätta för dig i processen så rekommenderar vi att du väljer valet Alla Scania Group-rekryterare i det land/den region där jag är bosatt. Transportindustrin tar stora steg inom hållbarhet och Scania vill leda vägen mot ett hållbart transportsystem. Scania Oskarshamn ansvarar för Europaproduktionen av Scanias lastbilshytter och är Kalmar läns största privata arbetsgivare och industri. Vår kultur präglas av öppenhet och hjälpsamhet där alla ska känna sig sedda och respekterade. Vi söker alltid fler talanger/lagspelare till vårt stora team av olika tjänster som produktionspersonal. Tillsammans bildar vi en stöttande gemenskap där alla får möjligheter att utvecklas och växa.  Som produktionspersonal tar du ett första bra steg in i vår verksamhet, där du kommer få jobba tillsammans med många olika kollegor. Denna tjänst ger dig en god inblick i vår industri och hur Scanias verksamhet fungerar samt att tjänsten kan skapa möjligheter för olika karriärs- och utvecklingsvägar. Exempel på arbetsuppgifter inom olika tjänster  Montör Monteringsverkstaden  Som montör arbetar du med montage av hyttens inre och yttre inredning, ett arbete som uppmuntrar till personligt ansvar i kombination med lagarbete.   Operatör Karossverkstaden  Som operatör arbetar du i nära samarbete med de robotar som bygger lastbilshyttens kaross. Här ansvarar du för att analysera, optimera och övervaka processen.   Operatör Måleriet   Som operatör i våra två målerier arbetar du i den breda processen som förser hytten med grund- och kundspecifik färg samt förberedande moment för hyttens inredning.   Truckförare Logistik   Som truckförare består det dagliga arbetet av materialhantering och truckkörning i Scania Oskarshamns verksamhet, där du utgör en viktig del av logistikflödet.   Scania sätter säkerhet och kvalitet i fokus och som en del i vårt team arbetar du efter ett standardiserat arbetssätt.   Vi söker  Som person är du engagerad i ditt arbete, gillar att samarbeta och sprider gärna positiv energi till dina kollegor. Du är noggrann och lägger stor vikt vid att göra "rätt från mig", där du med engagemang bidrar med ditt bästa för att uppnå produktionens och din grupps gemensamma mål. Du trivs med att arbeta fysiskt och har förståelse för hur en god hälsa samt ergonomi påverkar din arbetsprestation. Vi söker dig som har gymnasieexamen/slutbetyg från treårigt gymnasium med godkänt i kärnämnena. Alternativt ser vi gärna att du har fem års relevant yrkeserfarenhet. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Om du har erfarenhet av montering inom fordonsindustrin är meriterande. Även erfarenhet av truckkörning är meriterande. För att söka tjänst som truckförare så behöver du ha körkort B. Arbetstid  Vår arbetstid är 2-skift, vilket innebär att du arbetar varannan vecka dagtid och varannan vecka kvällstid. Våra tjänster är visstidsanställningar på 6 månader med möjlighet till förlängning.  Ansökan  Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev där vi kan läsa din motivation till denna tjänst. Ange även ditt fullständiga personnummer. Lås ej heller din ansökan när du skapar din profil. Vi stämmer kontinuerligt av inkomna spontanansökningar med verksamhetens behov och återkommer till dig om vi hittar ett passande jobbförslag. Vänligen notera att vi tyvärr inte har möjlighet att lämna individuell återkoppling på din spontanansökan. Alla slutkandidater genomgår en bakgrundskontroll samt drogtest som led i vår kvalitativa rekryteringsprocess.    Välkommen med din spontanansökan! Om Scania Oskarshamn  Scania Oskarshamn är Kalmar läns största privata arbetsgivare med 3 000 medarbetare och ansvarar för tillverkningen av Scanias Europaproduktion av lastbilshytter. Vi är en modern industri med hög teknologi och automation. Scanias syfte är att leda omställningen mot ett hållbart transportsystem. Vi vill förändra världens transporter till att bli rena, säkra och effektiva samtidigt som mångfald, inkludering och jämställdhet ligger högt på agendan. Scania Oskarshamn ligger vid kuststaden Oskarshamn som erbjuder ett välmående näringsliv, spännande utbildningsmöjligheter och trevliga fritidsaktiviteter. Närheten till havet och med skogen runt hörnet gör det lätt att förälska sig och slå sig till ro i Oskarshamn. Välkommen att stanna!

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Yrkeslärare Nationell Yrkesutbildning El och automationsteknik

Vill du ha ett meningsfullt jobb och bidra till en bättre framtid? Just nu växer efterfrågan på våra tjänster. Vi söker därför dig som är El- eller Automationstekniker och har arbetat i branschen i några år eller är lärare för karaktärsämnen på el och energiprogrammet. I tjänsten kommer du vara huvudansvarig lärare för utbildningen som är ett snabbspår till El och Automationstekniker för vuxna. Utbildningen är på 40 veckor med 6 veckors LIA (Lärande i arbetslivet). Du kommer att jobba i ett team av yrkeslärare som kommer stötta dig och inom vårt gymnasieprogram finns allt undervisningsmaterial som skall användas i utbildningen. Tanken med alla våra kurser är att de tillsammans synliggör hur de kan fylla sin funktion i att skapa en klimatsmart värld. Har du läst Automationsingenjörsutbildningen hos oss eller arbetat som Eltekniker eller liknande är du som klippt och skuren för tjänsten. Är du intresserad av förnyelsebar energi och hållbarhet är det ytterligare en bonus (annars hjälper vi dig se nyttan av detta) På Etec bedriver vi regelbunden pedagogisk utbildning i lärarlaget och värdesätter kunskaper inom formativ bedömning. Vi lovar dig ett arbete som ger stimulans, gemenskap i ett trivsamt klimat på en liten skola med höga ambitioner och mycket trevliga och duktiga elever. Etec utbildar framtidens el- och automationstekniker Etec Teknikutbildning i Oskarshamn startades 2002 av el-, mekanik- och energiföretaget Elajos grundare Alf Josefsson med syftet att kunna utbilda och rekrytera personal med rätt teknisk kompetens till företaget. Samma år kom den första gymnasiala utbildningen inom elteknik och automation igång. Med tiden kom sedan skolan att utvecklas och breddas med ökad inriktning mot näringslivet. Idag står Etec stadigt på tre ben med den gymnasiala utbildningen El- och energiprogrammet, Yrkeshögskoleutbildning inom Automationsteknik samt Företagsutbildningar. Nya ägare 2020 bytte skolan ägare då tre av skolans anställda förvärvade skolan. Ägare idag är skolans VD Ylva Alexandersson, IT chef och lärare Thomas Norström samt Rektor och lärare Björn Lekselius. Modern utbildning för en bransch i utveckling Hos oss på Etec finns en framtidstro och utveckling är ett viktigt ledord. På Etec får du som studerande en modern utbildning som är anpassad efter de behov som finns hos företag i branschen idag. Viktigt för oss är även att stimulera våra deltagare på våra utbildningar genom att stärka dem inom områden som kreativitet, samarbetsförmåga, digital kompetens, kommunikation och problemlösning. Vi vill både ge de rätta kunskaperna i nuet och kompetens som gör deltagarna redo att möta en föränderlig framtid och en bransch i ständig utveckling. Tillsammans stärker vi näringslivet Ett bra samarbete med näringslivet har alltid varit ett fokus och på samtliga utbildningar finns en nära kontakt med företag från regionen. Tillsammans möter vi framtiden genom bra utbildning som ger de rätta tekniska kunskaperna. Välkommen med din ansökan - du kommer inte att ångra dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Yrkeslärare inom Mät- Reglerteknik och Programmering

Vill du ha ett meningsfullt jobb och bidra till en bättre framtid? Just nu växer efterfrågan på våra tjänster. Vi söker därför dig som en bred kunskap inom El och Automation och har arbetat i branschen i några år eller är lärare inom karaktärsämnen på el och energiprogrammet inom dessa kurser. Du kommer att jobba i ett team av yrkeslärare som utbildar våra 84 gymnasieelever från årskurs 1-3 på gymnasieskolan. Ditt huvudområde kommer vara att ta hand om och utbilda våra vuxenstuderande på vår nystartade utbildning Hållbar El och Automationstekniker inom Nationellt yrkesprogram. Alla kurser du kommer köra finns reda på vårt gymnasieprogram och du kan få bra stöttning från kollegor. En övergripande viktig sak är hur vi tillsammans synliggör hur utbildningen kan fylla sin funktion i att skapa en klimatsmart värld. Har du läst Automationsingenjörsutbildningen hos oss är du som klippt och skuren för tjänsten. Är du intresserad av förnyelsebar energi och hållbarhet är det ytterligare en bonus (annars hjälper vi dig se nyttan av detta) Vi har alltid som mål att våra elever skall lära sig lite mer än vad man gör på ett vanligt gymnasieprogram därför läser eleverna 2850 poäng under sin tid på Etec, de har dessutom20 veckors APL. Alla elever får allmänbehörighet till högskolan. På Etec bedriver vi regelbunden pedagogisk utbildning och vi värdesätter kunskaper inom formativ bedömning. Vi lovar dig ett arbete som ger stimulans, gemenskap i ett trivsamt klimat på en liten skola med höga ambitioner och mycket trevliga och duktiga elever. Etec utbildar framtidens el- och automationstekniker Etec Teknikutbildning i Oskarshamn startades 2002 av el-, mekanik- och energiföretaget Elajos grundare Alf Josefsson med syftet att kunna utbilda och rekrytera personal med rätt teknisk kompetens till företaget. Samma år kom den första gymnasiala utbildningen inom elteknik och automation igång. Med tiden kom sedan skolan att utvecklas och breddas med ökad inriktning mot näringslivet. Idag står Etec stadigt på tre ben, och när den här utbildningen inom Nationellt Yrkesprogram öppnar så har vi fyra ben, med den gymnasiala utbildningen El- och energiprogrammet, Yrkeshögskoleutbildning inom Automationsteknik samt Företagsutbildningar. Nya ägare 2020 bytte skolan ägare då tre av skolans anställda förvärvade skolan. Ägare idag är skolans VD Ylva Alexandersson, IT chef och lärare Thomas Norström samt Rektor och lärare Björn Lekselius. Modern utbildning för en bransch i utveckling Hos oss på Etec finns en framtidstro och utveckling är ett viktigt ledord. På Etec får du som studerande en modern utbildning som är anpassad efter de behov som finns hos företag i branschen idag. Viktigt för oss är även att stimulera våra deltagare på våra utbildningar genom att stärka dem inom områden som kreativitet, samarbetsförmåga, digital kompetens, kommunikation och problemlösning. Vi vill både ge de rätta kunskaperna i nuet och kompetens som gör deltagarna redo att möta en föränderlig framtid och en bransch i ständig utveckling. Tillsammans stärker vi näringslivet Ett bra samarbete med näringslivet har alltid varit ett fokus och på samtliga utbildningar finns en nära kontakt med företag från regionen. Tillsammans möter vi framtiden genom bra utbildning som ger de rätta tekniska kunskaperna. Välkommen med din ansökan - du kommer inte att ångra dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Almia söker sjuksköterska till BUP i Linköping

Är du intresserad av nytt jobbuppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet inom BUP för uppdrag i Linköping.  Om uppdraget: Tjänsten är på visstid och omfattar behandling/omvårdnadsarbete inom barn -och ungdomspsykiatrisk. Du kommer att jobba under avdelning S102 slutenvårdavdelning för barnpsykiatri, där enheten har 6 platser och tar emot barn- och ungdomar upp till 18 år. Period: 2024-06-01-2024-08-31, Stor chans till förlängning! Kvalifikationer: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Tidigare erfarenhet inom psykiatrisk vård och eller barnsjukvård önskvärt. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom psykiatri.  Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter.  Vi erbjuder dig: Din egen personliga konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag Mingelträffar med andra sjuksköterskor Bra betalt och fördelaktiga förmånspaket Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om Almia  Almia är ett litet, personligt och familjärt bolag som förmedlar vårdjobb över hela Sverige, allt från enstaka arbetspass till uppdrag som sträcker sig över flera år framåt. Vi har ett starkt engagemang för våra anställda och vet att trivsel på arbetsplatsen är en nyckelfaktor för bra resultat. Därför bryr vi oss lite extra om hur du mår och trivs. Hos oss på Almia får du ta del av en kultur med högt i tak där kvalitet och långsiktighet är ledorden i alla våra åtaganden och där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. Vi ger dig helt enkelt alla förutsättningar du behöver för att ta hand om andra.  Om Linköping Man brukar säga att Linköping är staden där idéer blir verklighet. Ett miljökluster i framkant och en av Sveriges snabbast växande kommuner. Linköping är fullt av kontraster och kalls dessutom för Sveriges flyghuvudstad då Sveriges enda flygplanstillverkning är belägen där. Själva charmen sitter i Stadens storlek- Stor nog att ha det mesta, men liten nog att ha nära till allt. Upplev en dag promenerandes eller på cykeln längs sjön Roxen eller gör ett besök i den vackra Domkyrkan och avsluta kvällen på någon av stadens fina restauranger. Sista svarsdag:   2023-08-08, Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. https://almiabemanning.se/

18 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024