Hemstädning och Barnpassning för Hemfrids Premiumkunder i Stockholm

HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA MED ROLIGA OCH VARIERANDE UPPGIFTER I HEMFRIDS PREMIUMTEAM Vi söker dig som vill arbeta i vårt premiumteam där du kommer att arbeta med ett varierande och roligt arbete i en kombinerad roll av barnpassning och hemstädning. Även andra arbetsuppgifter såsom lättare matlagning och vara behjälplig i kundens vardag kan förekomma. Vi söker efter dig som brinner för att leverera service i världsklass i hushållet! Har du erfarenhet inom servicebranschen och jobbat med barnpassning och kanske även hemstädning tidigare, tror vi att denna roll är något för dig! Du ska älska att bygga relationer med kunder och alltid ge det lilla extra! Vi letar efter dig som; är en strukturerad, professionell och ansvarstagande person. Du kan anpassa dig efter olika situationer, uppdrag och kunder samt har en positiv attityd i din arbetsroll. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i där det behövs. Arbetet som Nanny, Au-pair eller inom barnpassning Besitter erfarenhet inom hemstädning och andra hushållsnära tjänster Är engagerad och vill utvecklas i rollen Pratar svenska eller engelska. Det är starkt meriterande om du har körkort (B) Vi erbjuder dig; En tillsvidareanställning på 75 %. Möjlighet på annan anställningsform eller sysselsättningsgrad kan diskuteras om så önskas. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Härliga kollegor från hela världen Gratis mobilabonnemang Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan, välkommen till Hemfrid! I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. ------- HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANTS TO WORK WITH VARIOUS TASKS IN HEMFRID PREMIUM TEAM We are looking for you who want to work in our premium team with a varied and fun job in home cleaning and baby sittning. Other tasks such as easier cooking can occur. We are looking for you who are passionate about delivering world-class service in the household. We are looking for you who are an experienced in the service industry and worked as Nanny / with baby sittning before, and high merit in home cleaning as well. You should love building relationships with customers. You work independently and have your own customers. We are looking for you who can work flexible working hours Monday-Friday between 8 am and 5 pm, work at weekends and evenings may occur periodically. We are looking for; you who is structured, professional and responsible. You are able to easily adapt to different situations, assignments and customers and have a positive attitude. You are prestigious and not afraid to get heavy work done when needed. Furthermore, we would love to see that you; Have experience in home cleaning and other household services Have experience as a Nanny, Au-pair or owkred with baby sittning Are committed and want to develop your skills within housekeeping Speak Swedish or English It is highly advantageous if you have a drivers license (B) We offer you; A 75% permanent position, with a flexible work schedule. Collective agreement Training in home cleaning services Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Colleagues from all over the world Free mobile subscription Do you want to join Hemfrid as a company, and make sure our customers get a world class service? Apply today! If you have any questions regarding the position within deep house cleaning or about our recruitment process, do not hesitate to contact us at [email protected]. We look forward to hear from you soon, welcome to Hemfrid! In our recruitments process, we always do a background check before employment.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Extrapersonal - Kundmedarbetare Åkersberga
Kvdbil AB
Kundtjänstpersonal

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Nu söker vi extra förstärkning till vår Kundmottagning i Åkersberga. Du ska ha möjlighet att börja arbeta vid behov under våren för upplärning, för att därefter fortsätta under sommaren och arbeta extra vid behov under hösten. Det är en bra möjlighet att kombinera studier och arbete. Om jobbet Du kommer att tillhöra avdelningen Kundmottagning. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar bland annat att utföra kontroller av nyinkomna bilar samt kundmöten med både köpande och säljande kunder. En del av arbetet sker utomhus, vilket ger dig frisk luft och variation under dagen. Du kommer eventuellt även erbjudas möjlighet att jobba som leveranschaufför, vilket innebär att du hämtar och levererar fordon mellan företag, anläggningar och privatpersoner samt köper in och testar bilar. Din profil Vi ser att du trivs med att skapa struktur, gillar att ha många bollar i luften och tar egna initiativ för att lösa problem både självständigt och i team. För dig är god service en självklarhet, och du strävar alltid efter att ge bästa möjliga kundupplevelse i mötet med oss. Erfarenhet av kundkontakt är meriterande, och vi ser gärna att du har ett bilintresse. Du har körkort (manuell växellåda är ett krav) och det är meriterande om du haft körkort i minst två år. Goda kunskaper i svenska och engelska är viktigt, och det är meriterande om du behärskar ytterligare språk. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning där du jobbar vid behov enligt överenskommelse. Arbetstid är främst vardagar under dagtid, men även lördagar förekommer. Om du hoppar in som leveranschaufför kan arbete på kvällar förekomma. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Gruppchef Kundmottagning, Sussi Sjöman, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag. Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

79 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025
Mötesbokare till Eztablisher sökes!
Ez Sales Group AB
Telefonförsäljare m.fl.

Om oss Eztablisher är en väletablerad försäljningsbyrå som hjälper både start-ups och väletablerade bolag att växa genom strategisk mötesbokning. Vi samarbetar långsiktigt med framstående svenska och internationella företag inom en rad olika branscher, vilket ger oss en stark position på marknaden. Vårt kontor i hjärtat av Gamla stan erbjuder en inspirerande miljö där modern design möter historisk charm – en perfekt plats för att utvecklas och nå nya höjder inom försäljning. Mötesbokare Som Mötesbokare hos oss spelar du en nyckelroll i våra kunders försäljningsprocess. Du arbetar med att skapa, etablera och utveckla B2B-relationer genom att boka kvalificerade möten med beslutsfattare och nyckelpersoner. Genom aktiv kommunikation driver du på affärsutvecklingen för våra uppdragsgivare. Din insats är avgörande för att skapa affärsmöjligheter och lägga grunden för framgångsrika samarbeten. Vi erbjuder: Fast grundlön + provision samt bonussystem utan tak. En inspirerande arbetsmiljö, kontinuerliga AW’s och events. Friskvårdsbidrag och ytterligare hälsoförmåner. Stark vinnarkultur med frekventa tävlingar. Interna utbildningar och seminarium Vi söker dig som: Talar flytande svenska & god förståelse för engelska. Resultatinriktad, drivs av att arbeta mot högt uppsatta mål. Vill utveckla din karriär och kunskap. Rekryteringen sker löpande och tillsätts snarast. Vi ser fram emot din ansökan!

83 dagar sedan
Sista ansökan:
22 september 2025
Jobba som personlig assistent i Österåker i sommar!

Våra assistansanvändare i Österåker söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

85 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Hemstädning och Barnpassning för Hemfrids Premiumkunder i Stockholm

HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA MED ROLIGA OCH VARIERANDE UPPGIFTER I HEMFRIDS PREMIUMTEAM Vi söker dig som vill arbeta i vårt premiumteam där du kommer att arbeta med ett varierande och roligt arbete i en kombinerad roll av barnpassning och hemstädning. Även andra arbetsuppgifter såsom lättare matlagning och vara behjälplig i kundens vardag kan förekomma. Vi söker efter dig som brinner för att leverera service i världsklass i hushållet! Har du erfarenhet inom servicebranschen och jobbat med barnpassning och kanske även hemstädning tidigare, tror vi att denna roll är något för dig! Du ska älska att bygga relationer med kunder och alltid ge det lilla extra! Vi letar efter dig som; är en strukturerad, professionell och ansvarstagande person. Du kan anpassa dig efter olika situationer, uppdrag och kunder samt har en positiv attityd i din arbetsroll. Du är prestigelös och inte rädd för att hugga i där det behövs. Arbetet som Nanny, Au-pair eller inom barnpassning Besitter erfarenhet inom hemstädning och andra hushållsnära tjänster Är engagerad och vill utvecklas i rollen Pratar svenska eller engelska. Det är starkt meriterande om du har körkort (B) Vi erbjuder dig; En tillsvidareanställning på 75 %. Möjlighet på annan anställningsform eller sysselsättningsgrad kan diskuteras om så önskas. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring och friskvårdsbidrag Härliga kollegor från hela världen Gratis mobilabonnemang Vill du bli en av oss? Ansök redan idag! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan, välkommen till Hemfrid! I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. ------- HEMFRID IS LOOKING FOR YOU WHO WANTS TO WORK WITH VARIOUS TASKS IN HEMFRID PREMIUM TEAM We are looking for you who want to work in our premium team with a varied and fun job in home cleaning and baby sittning. Other tasks such as easier cooking can occur. We are looking for you who are passionate about delivering world-class service in the household. We are looking for you who are an experienced in the service industry and worked as Nanny / with baby sittning before, and high merit in home cleaning as well. You should love building relationships with customers. You work independently and have your own customers. We are looking for you who can work flexible working hours Monday-Friday between 8 am and 5 pm, work at weekends and evenings may occur periodically. We are looking for; you who is structured, professional and responsible. You are able to easily adapt to different situations, assignments and customers and have a positive attitude. You are prestigious and not afraid to get heavy work done when needed. Furthermore, we would love to see that you; Have experience in home cleaning and other household services Have experience as a Nanny, Au-pair or owkred with baby sittning Are committed and want to develop your skills within housekeeping Speak Swedish or English It is highly advantageous if you have a drivers license (B) We offer you; A 75% permanent position, with a flexible work schedule. Collective agreement Training in home cleaning services Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Colleagues from all over the world Free mobile subscription Do you want to join Hemfrid as a company, and make sure our customers get a world class service? Apply today! If you have any questions regarding the position within deep house cleaning or about our recruitment process, do not hesitate to contact us at [email protected]. We look forward to hear from you soon, welcome to Hemfrid! In our recruitments process, we always do a background check before employment.

85 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Stockholm Nord

We are looking for new home cleaners to join our team in region Stockholm North in area Stockholm. Right now, we are hiring employees who can work in areas such as Täby, Bromma and Sundbyberg. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with 75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i region Stockholm Nord i området Stockholm. Just nu är vi i behov av medarbetare som kan arbeta i områden Täby, Bromma och Sundbyberg.. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

85 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personliga assistenter sökes i Åkersberga
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker personliga assistenter till en ung och mycket aktiv man i Åkersberga. Denna kund har många intressen och delar du flera av dessa med honom ser vi det som positivt. Till exempel tycker han om tåg och i synnerhet märklintåg, han tycker också om musik, att lägga diamond tavlor, åka bil, bada i simhallen och att kolla på gamla svenska filmer och serier. Han spelar även gärna badminton, spenderar tid på en loppis eller går en promenad tillsammans med sin personliga assistent. Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. De fördelas främst på dag- och kvällstid, under både vardagar och på helger. Arbetstiderna är mellan ca. 09.00-21.00, med möjlighet till viss flexibilitet. Arbetspass som förläggs nattid kan bli aktuellt längre fram. Omfattning: Tjänsterna är på varierande sysselsättningsgrad, med möjlighet till både mindre och större tjänster. Antal tjänster: 3. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Om dig - För denna tjänst bör du som söker vara stabil och lugn i din yrkesroll och som person. Du bör även ha god struktur samt ordning och reda i ditt arbete. Att du besitter en initiativtagande förmåga, är kreativ och duktig på att aktivera andra i din omgivning ser vi som en självklarhet. Du är flexibel i tanken och kan också situationsanpassa ditt beteende och agerande i en snabbt föränderlig miljö, där det är lika viktigt att vara aktiv som att kunna lugna ned eller ta ett steg tillbaka. Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och vår kund. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av lågaffektivt bemötande, Kan laga mat, Har teknikvana och erfarenhet av kommunikationshjälpmedel (kommunikation med schema), Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Har ett intresse för vardagsmotion och hälsa. Innehar B-körkort för manuell växellåda. Det är krav på att du: Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift, Är rökfri, Inte bär starka dofter på jobbet, Inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i kundens hem, Har hög arbetsmoral samt ett intresse och engagemang för och i ditt arbete, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

85 dagar sedan
Sista ansökan:
19 september 2025
Lärare 4-6 Robinson Valsjön
Tellusskolan AB
Grundskollärare

Med kunskap, hälsosamma vanor och sunda värderingar ska barn och elever rustas inför mötet med den stora världen, en värld som växer ihop, digitaliseras och som fungerar i harmoni med naturen. Genom evidensbaserad pedagogik, en mångfald av erbjudanden och en välorganiserad verksamhet vill Tellusskolan bidra till nästa generations välbefinnande, kunnande och samarbetsförmåga. Lärare åk 4-6 ROBINSON VALSJÖN Robinson Valsjön startade med förskoleklass och åk 1 hösten 2022. Skolan kommer att växa organiskt med nya elever i förskoleklass varje år tills dess att vi är en F-6 skola. Till hösten -25 har vår första kull elever nått mellanstadieålder, detta innebär att vi då har F-4. Skolan ligger i en nybyggd fastighet belägen i det natursköna området kring Valsjön. Att arbeta på Robinson Robinsons grundidé är att lärande blir långsiktigt om det utgår från en upplevelse. Därför arbetar vi med upplevelsebaserat lärande där många upplevelser äger rum i och med hjälp av naturen. Vi vill att barnen på vår skola lär känna naturen och därmed också lär sig att tycka om den, därför använder vi friluftslivet som ett arbetsredskap för de yngre eleverna. För de äldre eleverna tar upplevelserna istället avstamp i samhället, med dess olika funktioner. För oss är det viktigt att eleverna ska känna att skolan är lustfylld och meningsfull. Vi arbetar därför i ämnesintegrerade projekt där alla ämnen blir presenterade i ett meningsbärande sammanhang. Metoden underlättar för eleverna att behålla och utveckla lusten att lära, lärandet känns mer på riktigt. Titta gärna på filmen om vår skola för att få en känsla för hur vi arbetar! https://www.youtube.com/watch?v=WFjPi1a7ink&t=1s Inflytande och kompetens Hos oss på Robinson får du stora möjligheter att påverka i verksamheten och har goda utvecklingsmöjligheter. Vi befinner oss i en uppbyggnadsfas där allas kompetenser och bidrag blir särskilt viktiga. Verksamheten på Robinson ska genomsyras av att alla medarbetare är medagerande ledare som bygger tilltro och trygghet för alla elever under skol- och fritidstid. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare 4-6 med behörigheter i Ma-No, Sv/So, eng. Behörigheter inom något praktiskt estetiskt ämne en tillgång. Vi söker dig som vill vara med och bidra till vår verksamhets fortsatta utveckling. Det är meriterande om du har några års erfarenhet. Vi söker dig som har ett tryggt och tydligt ledarskap, kan skapa god arbetsro, tar egna initiativ och skapar engagerande och meningsfulla lärsituationer för eleverna – erfarenhet av utepedagogiskt arbete är ett plus. Robinsons elevsyn om att Barn är goda Barn är olika Barn är behovsstyrda och Barn vill utvecklas ska ligga till grund för de beslut som fattas. Intervjuer sker löpande och anställning är tänkt att starta vid terminsstart augusti 2025. Omfattning: 100% Lön Lönetyp: Fast månadslön Anställningsvillkor Typ av tjänst: Ferietjänst Provanställning: 6 månader Vi är anslutna till Almegas friskoleavtal Hemsida: https://robinson.nu/robinson-valsjon-f-6/ Kontakt: Rektor Elin Buchar [email protected] 070-445 54 52 Adress: Åkershilems väg 2 184 64 Åkersberga Varmt välkommen med din ansökan!

87 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Natt/Timvikarie undersköterska till Villa Näs i Åkesberga
Vardaga AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi på Villa Näs i Åkesberga undersköterskor för timanställning och sommarvikariat. Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss: Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi. Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris. En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen. Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb. Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud. Om Villa Näs Villa Näs är ett boende med totalt 60 platser. Huset är tre våningar högt med två avdelningar per våningsplan och gemensamhetslokaler i bottenvåningen. Villa Näs har 40 platser för äldre med demenssjukdom och 20 omvårdnadsplatser. Vi är under demenscertifiering, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Vardagas Demensakademi. Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Som undersköterska är du oerhört viktig! Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya Muangsiri Du står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta stället Hos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund. Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Tillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel Castaneda Din erfarenhet och kunskap Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du: - lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-20 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Moema Weber 076-003 24 09 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Inbjudan till chattintervju med Hubert AI Som ett led i vårt arbete mot en rättvis och kompetensbaserad rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 15 min att slutföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Mer information om hur vi kommer behandla dina personuppgifter och dina rättigheter som registrerad hittar du här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

87 dagar sedan
Sista ansökan:
17 september 2025
Sjuksköterska dag, kväll och helg till Enebacken, Österåker i norra Stoc...
Forenede Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi välkomnar två sjuksköterskor på 75% tjänst som vill bli en del av vårt fantastiska team. Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifter Du har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister. Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaper Du har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du ska ha vårdtagarnas bästa i fokus. Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. Kvalifikationer Svensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstider Dag, kväll och helg är på 75% tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Tillträde Omgående Kontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]

87 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025