Sjuksköterska dag/kväll eller natt till Enebacken, Österåker i norra Sto...
Forenede Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi välkomnar två sjuksköterskor som vill bli en del av vårt fantastiska team.Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifterDu har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister.Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaperDu har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du ska ha vårdtagarnas bästa i fokus.Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. KvalifikationerSvensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstiderDag/kväll är på 80% tillsvidareanställning, Natt är på 84%tillsvidareanställningEnligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning.TillträdeOmgående Kontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]

148 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Undersköterska med skyddad yrkestitel - Bli en av oss!
Attendo Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till Attendo därdu kan göra skillnad Nu söker vi undersköterskor, tillsvidareanställning, till vårt nyrenoverade äldreboende i Åkersberga, Attendo Solskiftet. Attendo Solskiftet är ett äldreboende beläget i ett lugnt bostadsområde i Åkersberg nära naturen. Äldreboendet består av 36 lägenheter fördelade på 3 avdelningar. Vårt boende har platser för personer med somatiska diagnoser. Vi är ett trevligt team som består av undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor, samordnare, aktivitetsansvarig, arbetsterapeut, fysioterapeut och verksamhetschef. Hos oss får du möjlighet att påverka ochbygga upp vården och omsorgen påen av våra nyöppnade avdelningar. Beskrivning av tjänsten Vi har haft flertaletkunder som under kort till flyttat till ossoch vi behöver därförutöka vårt trevliga medarbetarteam med fler undersköterskor som arbetar dag/kväll/helg. Det är meriterande om du har erfarenhet från omsorgsarbete i äldreomsorgen samt har/haftdelegering. Vi söker dig med undersköterskeutbildning och som innehar bevis om skyddad yrkestitel från Socialstyrelsensamt har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Undersköterskeutbildning om minst 1 350 poäng. Yrkesbevis från Socialstyrelsen eller intyg från nuvarande/tidigare arbetsgivare gällande tillsvidareanställning som undersköterska. Utmärkta kunskaper i svenska språket (tal och skrift) God datorkunskap/datorvana Om dig Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen.Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder.Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Som person är du noggrann och engagerad i kunderna och deras närstående. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Benify. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation uppvisas. Om du blir kallad till intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har giltigt medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Välkommen till oss – Tillsammans för framtidens omsorg!

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Handledare - arbetslivsinriktad daglig verksamhet i Åkersberga
Funkisgruppen AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Om jobbet Funkisgruppen strävar efter att skapa en ny dimension i vardagen för personer med funktionsnedsättning genom att vi fokuserar på de mjuka mervärdena. Funkisgruppen AB erbjuder insatser enligt SoL och LSS, placering i skyddat boende, personlig assistans sam arbetsmarknadsinsatser. De olika pusselbitarna i vår verksamhet bidrar till att skapa en helhet för individen – Vi löser livspusslet! Vårt styrdokument är lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Vi söker nu en Handledare till vår arbetslivsinriktade dagliga verksamhet i Åkersberga Målsättningen för oss är att erbjuda en arbetslivsinriktad daglig verksamhet för personkrets 1 som, utifrån deltagarens förmågor och önskemål, lyfter självkänslan och ökar självförtroendet. Den röda tråden i allt vi gör är att vi arbetar för att förverkliga deltagarens drömmar och att förbereda för livet på den öppna arbetsmarknaden. För att kunna skapa en meningsfullhet för våra deltagare kan man arbeta med riktiga arbetsuppgifter, enskilt eller i grupp, i våra egna lokaler eller ute på en extern praktikplats. Som handledare hos oss är du en central funktion i arbetet med våra deltagare. Du är ansvarig för att utveckla, anpassa och leda aktiviteterna på verksamheten och du ska aktivt arbeta för att våra deltagare ges möjlighet till en meningsfull och individuellt utformad daglig sysselsättning. Vad vi söker hos dig Du har tidigare arbetat med målgruppen. Relevant utbildning inom omsorg på gymnasienivå motsvarande minst 3 år. Erfarenhet av lågaffektivt bemötande och utåtagerande beteende. Mycket god datavana och har lätt att lära dig olika datasystem. Din svenska är flytande i både tal och skrift. Du bör vara lösningsorienterad, ansvarstagande, strukturerad och en god lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så tveka inte med att lämna in din ansökan till oss redan idag. För arbetsuppgifter tillämpas kollektivavtalet för bransch Vård och behandlingsverksamhet sam omsorgsverksamhet (E) mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Meriterande Om du har arbetat på en daglig verksamhet eller som arbetscoach. Det är ytterligare meriterande om du har kunskaper inom IT/media, musik eller konstnärligt skapande. Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Arbetstid: 75%(30 timmar/vecka) Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Sofie Övergaard, uppdragschefpå telefon: 0733475567 Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

149 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent till Åkersberga
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänstenJag är en man på 26 år som bor ensam i Åkersberga.Efter en trafikolycka så drabbades jag utav en hjärnskada.Hos mig jobbar du dag,kväll,nätter (jour). Det är ett plus om du gillar sport och har humor. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi ser gärna att du är kvinna mellan 20-40 år.Bor nära Åkersberga och gärna ha humor. Det är även meriterande om du: Har erfarenhet av liknande arbete. Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsterna är på ca 50 och 70%. Vi söker två personliga assistenter. Tjänsterna innebär arbete under dagtid,kväll och journätter. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. TillträdeOmgående

150 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Personliga assistenter sökes till kvinna på Ljusterö
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund på Ljusterö. Det finns sju lediga tjänster, med sysselsättningsgrad upptill 100%. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08-16 16-22 22-08 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en kvinna i 50-års åldern med intresse för resor och promenader.Personen behöver din hjälp som assistent i sin vardag då hon har en muskelsjukdom. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på aktiviteter Är du den kunden söker? Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Du är ocksålyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidareföredrar kunden kvinnliga sökanden. Krav: Erfarenhet av att jobba som personlig assistent Fysisk stark då tunga lyft förekommer Du behöver även vara bekväm med att kunden har fåglar i hemmet För att kunna ta sig till kunden är det en fördel med körkort och bil. Sysselsättningsgrad:7 st, varierande medmöjlighet till 100% Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia . För dig med Anställningsstöd: Olivia Personlig assistansär ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia personlig assistans är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personliga assistenter sökes till man med stroke i Åkersberga
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten Vi på Olivia Personlig Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Åkersberga. Vi erbjuder en tjänst på 40% och en på 84% Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08.30-23.00 09.30-23.00 (På helgerna) Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en man i 45-årsåldern som tidigare drabbats av stroke och har viss begränsat tal. Han behöver din hjälp som assistent i sin vardag med att ta hand om sitt hem och sin katt. Han har ett stort intresse för böcker och kultur. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Stötta kunden med att kommunicera med omgivningen Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi söker dig som vill stanna långsiktigt och har viljan att lära dig kommunicera med kunden. Du ska tåla pälsdjur då kunden har katt. Det är långa pass vilket innebär att du ska orka arbeta dessa timmar, men man får fler dagar ledigt per månad istället. Krav: Erfarenhet som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Flytande kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift Meriter: Körkort Tillgång till egen bil Sysselsättningsgrad: 40%, 84% Tillträde:Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar För dig med Anställningsstöd Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Olivia Personlig Assistans även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Hantering av din ansökan Din ansökan kan komma att läsas av medarbetare inom Olivia Personlig Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan även komma att delas med systerbolag till Olivia Personlig Assistans, om din profil matchar en annan tjänst inom koncernen Team Olivia. Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Behandlingsfamilj - Trygga barn
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor: Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback? Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget? Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

153 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterska Dag/kväll till Enebacken, Österåker i norra Stockholm
Forenede Care AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker två sjuksköterskor till vår verksamhet Enebacken i Åkersberga.Enebacken är ett vård- och omsorgsboende med totalt 108 platser. 2 avdelningar är avsedda för korttids- och växelvård. 3 avdelningar är somatiska och resterande 7 avdelningar har inriktning mot personer med demenssjukdom. Vi har sjuksköterska dygnet runt. På dagtid finns undersköterskor, arbetsterapeut, fysioterapeut, kurator och aktivitetscoach att tillgå i huset. Dina arbetsuppgifterDu har ett arbetsledande ansvar enligt HSL och ska vara pedagogisk i din handledning av omvårdnadspersonal utifrån MAS riktlinjer och enhetens rutiner. Du ansvarar för att samordna och genomföra HSL insatser. Vi arbetar även med kvalitetsregister såsom Senior alert, BPSD och Svenskt palliativregister.Teamet består av omvårdnadspersonal och en sjuksköterska. Dina personliga egenskaperDu har ett genuint intresse av att arbeta med äldre och personer med olika former av demenssjukdomar. Du skaha vårdtagarnas bästa i fokus.Ditt arbetssätt är flexibelt och du har förmåga att arbeta resultatinriktat, verksamhetsutvecklande och se helheten i verksamheten. Som person är du självständig och lyhörd samt bidrar med en positiv anda i arbetslaget. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, som socialt hög kompetens samt förmåga att leda och samarbeta med såväl uppdragsgivare som boende, närstående och medarbetare. KvalifikationerSvensk Legitimerad sjuksköterska med vana att dokumentera och med erfarenhet från demens-, somatisk eller geriatrisk vård. Anställningstyp/arbetstiderDag/kväll är på 100 % och 80%tillsvidareanställningEnligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning.TillträdeOmgåendeKontaktperson för detta jobb Elnaz Sherafat Enhetschef [email protected]

160 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025