Aleo Care AB Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering Kommun: Oxelösund Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Arbetslivserfarenhet Meriterande Undersköterska, hemtjänst, Sjukhus, äldreboende och habilitering - 1-2 års erfarenhet Mycket meriterande Erfarenhet ifrån akutsjukvård Erfarenhet ifrån att jobba på mottagning/vårdcentral Erfarenhet att jobba inom logistik eller planering inom andra verksamheter som är beroende på optimerad daglig planering Utbildning Gymnasial utbildning Språk Svenska Körkort är ett krav B (manuell eller automat) Om jobbet Aleo är ett vårdföretag som erbjuder hemtjänst i Stockholm. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin hemtjänst utifrån behov och önskemål. För oss är det viktigt att kunden känner sig trygg, respekterad och delaktig. Vi strävar efter att hålla hög kontinuitet, ett professionellt bemötande och alltid ge god omsorg till våra brukare. Hos oss på Aleo får du möjligheten att ta ansvar och utvecklas som medarbetare och individ. Vi är just nu i ett växande skede och därav söker vi en planerare med visst administrativt ansvar utöver planering. Vi uppskattar att du i din roll kommer att jobba i tjänst cirka 50 % ute hos kund och 50 % administrativt. I arbetet kan resurser snabbt behöva omorganiseras då hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring. I dina arbetsuppgifter som planerare kommer du att: · Planera insatser enligt socialtjänstlagen i planeringsverktyget Carefox. · Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänsten samt att snabbt kunna fördela om arbete utifrån händelser i verksamheten · Planera och fördela uppdrag utifrån kundens beviljade insatser. · Tillsammans med kunden och kontaktpersonen upprätta en genomförandeplan och sedan kontinuerligt följa upp det. · Dokumentation och uppföljning utav dokumentation i kombination med ökat/minskat behov. · Utföra hembesök hos nya kunder samt vid behov. · Stötta-och handleda personal. · Ha kontakt med primärvård och anhöriga. För att lyckas i rollen är det meriterande om du har: · Undersköterskeutbildning eller annan relevant vårdutbildning. Alternativt många års erfarenhet av att jobba inom vården. · Erfarenhet av schema planering eller annan planering utifrån optimering med god kvalitet samt god kontinuitet. Det är alltså mycket viktigt att självständigt se den röda tråden i planeringen. · Erfarenhet av arbete i hemtjänsten eller annan verksamhet som ständigt är i rörelse tex akutverksamheter. · Mycket god erfarenhet av planering i system för hemtjänst · God kunskap i svenska både i tal och skrift · B-körkort är ett krav Jag som anställande chef söker därför dig som är nyfiken, positiv, engagerad och har en lätthet att ta till sig nya processer och system. Det är mycket meriterande om du är van att hantera oväntade händelser eller snabba vändningar i verksamheten, därför ser jag det som mycket fördelaktigt att du har vana av att ha jobbat inom akuta verksamheter eller liknande verksamheter som är helt beroende på daglig planering där planeringen kan förändras på sekunden. Jag som din närmsta chef uppskattar kommunikation, återkoppling och utmaning i arbetssätt. Jag värdesätter en hög arbetsmoral. Det är för mig helt avgörande att du har en mycket god kommunikationsförmåga och att du har en hög ansvarskänsla när det kommer till dem områden där du har ansvarsuppgifter. För att lyckas i denna rollen ser jag det som positivt att du är noggrann, ansvarstagande och flexibel då detta är en verksamhet där det gäller att kunna hantera flera saker samtidigt. Det kan gälla allt ifrån olika system, till andra arbetsverktyg. Detta kan innebära att stressnivån kan pendla mellan högt till lågt under en arbetsdag. Som person behöver du vara serviceinriktad, positiv, lyhörd och gilla att arbeta med människor och för människor. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats med en prestigelös attityd. Vad kan du förvänta dig utav mig som din närmsta chef? Jag vill alltid sporra till innovation, därför kommer jag att ha nära kommunikation med dig och ständigt fråga efter feedback. Jag är rak och tydlig i min kommunikation och jag har en förväntan att du också kan ha det. Jag gillar idéer och att alltid tänka utifrån optimering. Jag har en glad och positiv inställning men är alltid mån om att bibehålla ett professionellt bemötande. Då jag och du kommer jobba nära varandra i verksamheten är det viktigt att vi kan ha konversationer som inte sprids vidare. Jag ser fram emot ett nära samarbete med dig! Information om tjänsten: Tillträde: enligt överenskommelse Lön: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, 37 timmar/vecka. Antal lediga befattningar: 1
Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt nya kontor i Oxelösund. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Oxelösunds kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer att arbeta i vår nya verksamhet i Oxelösund, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer att arbeta hos vår nya verksamhet i Oxelösund, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du undersköterska/vårdbiträde och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt nya kontor i Oxelösund. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du har B-körkort Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder helgschema enligt följande: Dagsschema: kl 07:00 - 15:30. Kvällschema: kl. 16:00 - 22:00. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Om Företaget: Larsson & Kjellberg är ett verkstadsföretag med huvudbas i Oxelösund och en filial i Värnamo. Vi arbetar även på fältet med industriservice, entreprenad och specialistkompetens inom avancerad svetsning. Vi är på en utvecklingsresa som startade redan 1880 och vi har en klar strategi framåt i att utvecklas och växa inom området komplexa/tunga stålkonstruktioner och komponenter. Om tjänsten: Vi söker nu en engagerad och kompetent CNC-operatörer till vår fräsavdelning för stora komponenter. Du kommer självständigt ansvara för riggning och maskinbearbetning, samt utföra egenkontroller av större svetsade detaljer i någon av våra större maskiner. I dina uppgifter ingår även att utföra operatörsunderhåll och enklare felsökning samt bistå med din kunskap för fortsatt utveckling. Beroende på dina bakgrundskunskaper så kommer även programmering, tidsberäkning inför offerter, förbättringsprojekt samt vissa inköp att ingå i tjänsten. Om Dig: Vi söker dig som har dokumenterad god erfarenhet av skärande bearbetning. Du har god kännedom om skärande verktyg, ritnings läsning, manuella mätmetoder och allmänt verkstadsarbete. Vidare har du ett bra risktänk, är bra på att kommunicera med kollegor och chefer, kan jobba självständigt och har ett gott ordningssinne. Du är även engagerad i att ständigt förbättra din arbetsplats. För tjänsten krävs mycket god erfarenhet av dialogprogrammering i Heidenhain och Mazatrol, samt arbete i GibbsCAM. Kunskaper i Monitor, körkort för truck och travers ses som stor merit. Vi arbetar på både svenska och engelska, och därför är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på båda språken i tekniska sammanhang. Vad du får: Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag, Sjukfonden IF Metall och ATF-dagar. Därutöver erbjuder vi även Individuell utvecklings-/utbildningsplan, ett jordnära och målstyrt ledarskap och ett stimulerande och utvecklande arbete för rätt person. Övernattningsbostad kan komma att finnas för långväga arbetstagare. Vi praktiserar 6-månaders provanställning och tjänsten kan innefatta säkerhetsprövning. Arbetet sker genom skiftgång och kan starta omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan förfallodag.
Vill du vara en av nyckelpersonerna på vår resa till att producera fossilfritt stål? Som chef över avsnittet Samordning leder du ett team av 13 medarbetare som tillsammans utvecklar och planerar metallurgins produktion. Du får parera strategiska långsiktiga planer varvat med "här och nu"- behov i syfte att navigera i vår omställningsresa. Vi söker dig med tidigare chefserfarenhet som har ett stort intresse att arbeta med problemlösning, säkerställning av kvalitet och att uppnå produktionsmål samtidigt som du får utveckla och fortsätta bygga teamet. Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som Avsnittschef Samordning ingår du under Avdelning Produktionsplanering Metallurgi och leder ett team av 7 samordnare, 1 tekniker och 5 legeringshanterare. Som team ansvarar ni för metallurgins både kort - och långsiktiga produktionsplanering. Samordnarna som rapporterar till dig har ständig dialog med alla stationer på stålverket samt primärmetallurgin såsom masugnen där de beslutar om när de ska producera och hur. Din roll som chef är att stötta teamet och se till att skiftlaget producerar utifrån den tänkta planen. Samordnarna är chefernas förlängda armar och har rätt att flytta och styra över personal samt fatta beslut över produktion. Teamet jobbar med planering av flödet (logistik) och som produktions/driftledare. I rollen som chef här behöver du kunna fatta snabba beslut samt korrigera eventuella konsekvenser parallellt med att coacha dina medarbetare att göra det samma. Utöver detta är du ansvarig för Legeringshanteringen på stålverket där du tillsammans med ditt team säkrar kvalitet och leverans av legering och slagg till stålverket. Urval kommer ske löpande, men var beredd på att det är semestertider och att respons kan dröja. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda 13 st medarbetare (operatörer och tjänstemän) med fokus på säkerhet och att nå produktionsmål. Ansvarig för att säkra inventeringsprocessen för våra legeringar samt vara med och utveckla de nya arbetssätten som kommer att tillkomma under kommande driftförutsättningar när vi går mot att bli fossilfria. Du säkerställer att metallurgins produktionsplanering uppnår produktionsmålet, samt följer upp och parerar de avvikelser som uppstår. Tillsammans med ditt team arbeta kontinuerligt för att kunna bibehålla en stabil produktion samtidigt som omställningen mot fossilfritt stål genomförs. Delta i projekt samt balansera strategiska frågor kopplat till vår framtida verksamhet med att parera behov här och nu. Om dig Vi söker dig med några års chefserfarenhet, alternativt erfarenhet från att leda projekt eller liknande - gärna från en tillverkande industri. Vi söker en person som är trygg i sig själv och sitt ledarskap. För att lyckas med att navigera i en snabbföränderlig miljö behöver du vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Som person är du van att kommunicera i flera led och trivs med att samarbeta tvärfunktionellt. Du trivs i en prestigelös och öppen miljö där kollegor hjälper varandra, löser problem samt har roligt på jobbet. Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift . Erfarenhet/kunskap om metallurgi eller erfarenhet av produktionsplanering eller processutveckling. Relevant högskoleutbildning. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Referenstagning 6. Kom och träffa oss 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Frida Bäck. Kontakta Frida via e-mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Mitt namn är Frida Bäck och jag kommer bli din närmaste chef. Vi söker dig som är en trygg ledare och gärna med erfarenhet från tillverkande industri eller projektledning. Stämmer detta in på dig så kan detta vara nästa steg i din karriär! Vi söker dig som trivs i en snabbföränderlig miljö, är strukturerad och har lätt för att planera och kommunicera tvärfunktionellt. Du kommer att bli en del av ett självgående och otroligt engagerat team där prestigelöshet, samarbete och arbetsglädje står i centrum. Här hjälps vi åt, löser problem tillsammans – och har roligt på vägen. Varmt välkommen med din ansökan!"
Vi söker nu en instrumenttekniker som i nära samarbete med andra funktioner, jobbar för att säkerställa säkerheten/driften i våra produktionsanläggningar. Hos oss arbetar du i ett välkomnande positivt team där vi har en god kommunikation och hjälper varandra. Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Du kommer att tillhöra centrala elektronikgruppen som består av 16 anställda. Du kommer att jobba med styr- och reglerutrustningar samt mätinstrument på produktionsenheten Plåt. Du ansvarar även för beredning och planering av arbetsorder gentemot Instrument, tillsammans med en elektroniktekniker. Då vi är i en expansiv fas, så kommer du även delta i projekt för att utveckla våra delar inom styr och regler inom enhet Plåt. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kontakt med andra delar av organisationen och externa kontakter. Teamet är åldersblandat med varierad erfarenhet och kompetens och nu vi söker dig - vår nästa stjärna som kan komplettera oss. Om dig Du är elektriker eller tekniker inom styr & reglerteknik med några års erfarenhet. Du är intresserad av teknik och vill arbeta med utveckling och förbättringar. Du vill lära dej hur processer och flöden i produktionen fungerar. Du trivs i en koordinerande roll med både administrativa och praktiska moment. Du är en lagspelare och värdesätter kommunikation och samarbete. Du trivs med varierande dagar och nya utmaningar. Du har körkort, lägst klass B. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6 Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Mathias Landquist, Chef avsnitt Elektronik/Instrument, tfn 0155-254 221, [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Hej, mitt namn är Mathias Landquist och jag kommer att bli din nya chef. Säkerheten är alltid i fokus. Jag tror på frihet under ansvar och jag drivs av att se min personal växa och bli trygg inom området man jobbar inom. Jag vet att tillsammans är vi som starkast, därför är det viktigt att veta att man aldrig är ensam när man jobbar hos mig på Elektronik/Instrument. Samarbete med kollegor både internt och externt är otroligt viktigt och att vi behandlar varandra med respekt." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.
Dive into the heart of technology at SSAB, where innovation meets diversity. As an Onsite IT Support Specialist, you'll be at the forefront of solving complex hardware and software issues, managing operating systems, and providing exceptional service to end-users. With a strong foundation in the ITIL framework and a proficiency in both Swedish and English, you'll contribute to our dynamic team by offering high-quality IT support and navigating through challenges with a problem-solving mindset. Location Oxelösund. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position We are seeking an Onsite Support Specialist on a temporary position to play a pivotal role in elevating our business and production support through cross-functional collaboration. Reporting to the Onsite Manager, this role encompasses enhancing our ServiceDesk onsite support and actively supporting our business operations. It offers the chance to tackle diverse challenges, facilitating broad experience across various IT areas, with some domestic travel involved. Your core mission involves delivering superior onsite IT support, contributing to our ongoing efforts to improve business processes. This position is an opportunity to showcase your skills, gain invaluable experience, and make a significant impact within a supportive and dynamic environment. This position will be based at our mill in Oxelösund Sweden, providing a unique vantage point to contribute to our operations. The position is temporary during the period 2025-06-02 – 2026-01-31. Main responsibilities Provide onsite IT support for hardware and software issues. Manage and troubleshoot operating systems like Windows and Linux. Engage with end-users to understand and solve their IT-related problems. Address basic networking challenges, including setting up and maintaining LANs, WLANs, and understanding of IP protocols. Oversee server management, including configuring, maintaining, and troubleshooting both physical and virtual servers. About You Demonstrable experience in a ServiceDesk role, with a strong track record of problem-solving and providing high-quality IT support. Fluency in Swedish and English is essential. Experience with ITSM tools, such as ServiceNow, demonstrating the ability to manage tickets and workflows efficiently. Ability to work effectively in a fast-paced environment, adapting to various situations and managing multiple priorities with a proactive attitude. A Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field is preferred. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply 2. Interview 3. Assessments 4. Reference Check 5. Health Examination 6. Sign Background check may be a part of the recruitment process. Got questions about this position? Please contact Gustaf Sundström, IT Onsite Manager, [email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 155 254 000. Words from your future manager "Hi, My name is Gustaf Sundström and I will be your manager at the ServiceDesk department. At SSAB, we're more than just a team; we're a family dedicated to innovation, excellence, and supporting each other's growth. We value collaboration, dedication, and the willingness to embrace new challenges. Here, you'll have the opportunity to work on diverse projects, gain invaluable experience across different IT areas, and make a real difference in our day-to-day operations at our mill in Oxelösund, you'll be an essential part of our team, supporting the future of our business." SSAB is a Nordic and US-based steel company that builds a stronger, lighter and more sustainable world through value added steel products and services. Working with our partners, SSAB has developed SSAB Fossil-free™ steel and plans to reinvent the value chain from the mine to the end customer, largely eliminating carbon dioxide emissions from our own operations. SSAB Zero™, a largely carbon emission-free steel based on recycled steel, further strengthens SSAB’s leadership position and our comprehensive, sustainable offering independent of the raw material. SSAB has employees in over 50 countries and production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. Join us on our journey! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X and YouTube.
Vi söker C-chaufförer för uppdrag efter sommaren i Oxleösund! TopWork söker nu C-chaufförer till ett fysiskt och aktivt uppdrag i Oxelösund med start efter semestern. Uppdraget pågår från vecka 34 till vecka 42, med god introduktion och tydliga rutiner. Om tjänsten Du kommer att arbeta i ett team som utför industriella rengöringsarbeten på SSAB:s område. Arbetet innebär främst att köra till anläggningen och arbeta med torrsugning, vilket är ett fysiskt tungt arbete där du står och arbetar utanför fordonet en stor del av dagen. Körning sker inom närområdet. Arbetstider: 07.00–16.00, vardagar Du utgår från Oxelösund Vi söker dig som: Har C-körkort och giltigt YKB Är i god fysisk form och trivs med ett aktivt arbete Är pålitlig, punktlig och arbetsvillig Har god säkerhetsmedvetenhet och förstår vikten av att följa instruktioner Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Tjänsten är ett vikariat via oss på TopWork .Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Välj ett jobb för att visa detaljer