Lediga jobb i Oxelösund

Sök totalt 61 lediga jobb i Oxelösund

SSAB - Instrumentelektriker
SSAB Emea AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du utvecklas inom el yrket? Som instrumentelektriker vid underhåll inom SSAB så kommer du att få varierande arbetsuppgifter med stort fokus på säkerhet, miljö och kvalitet. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna och engagerade kollegor, där vi sätter ett stort fokus på den omställning SSAB står inför. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Du kommer att tillsammans med dina kollegor säkerställa att produktionsavdelningen Plåt har kvalificerad och kompetent instrumentservice. Vårt team i Driftnära Underhåll består av 4 instrumentelektriker och 1 tekniker. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter med stora möjligheter till personlig utveckling inom yrkesrollen. Utbildningar internt/ externt sker löpande inom instrument. Dina huvudsakliga ansvarsområden Förebyggande samt avhjälpande underhåll på våra styr & reglerutrustningar så som ronder, kontroller, kalibreringar samt felsökning. Om dig Du har gymnasiekompetens från elprogrammet eller tidigare motsvarande yrkeserfarenhet. Du är tekniskt intresserad. Du vill utveckla dej inom el yrket mot styr/reglering. Ej höjdrädd. Körkort klass B. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Referenstagning 4. Kom och träffa oss 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Mathias Landquist, Chef avsnitt Elektronik / Instrument, tfn 0155 - 254 221. Kontakta Mathias via e-mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av IF Metall som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef Hej, mitt namn är Mathias Landquist och jag kommer bli din nya chef. Säkerheten är alltid i fokus. Jag tror på frihet under ansvar och jag drivs av att se min personal växa och bli trygg inom området man jobbar inom. Jag vet att tillsammans är vi som starkast, därför är det viktigt att veta att man aldrig är ensam när man jobbar hos mig på avsnittet Elektronik/ Instrument. Samarbete med kollegor både internt och externt är otroligt viktigt och att vi behandlar varandra med respekt. SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

Igår
Sista ansökan:
30 juni 2025
Behandlare till HVB Oliven
Oxelösunds kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. Vill du göra verklig skillnad i människors liv och samtidigt vara en del av ett engagerat och utvecklingsinriktat team? HVB Oliven i Oxelösunds kommun söker nu en behandlare som med hjärta, kompetens och struktur vill bidra till att skapa en trygg och stödjande miljö för våra klienter. ARBETSUPPGIFTER Som behandlare på HVB Oliven arbetar du med att stödja individer med missbruksproblematik i deras förändringsprocess. Du har ett helhetsansvar för att främja klientens hälsa, återhämtning och möjlighet till ett självständigt liv. Arbetet innebär både individuella samtal och gruppverksamhet där du erbjuder praktiskt och emotionellt stöd. Du dokumenterar alla insatser enligt gällande rutiner, följer upp behandlingsinsatserna och anpassar dem vid behov. Tillsammans med teamet skapar du samsyn kring behandlingsstrategier och deltar i regelbundna möten och verksamhetsutveckling. I tjänsten ingår att följa verksamhetens dagliga rutiner och att arbeta strukturerat i gruppverksamhet tillsammans med klienterna. Du har en aktiv roll i förändringsprocessen som kontaktperson och är delaktig i att arbeta mot verksamhetens behandlingsmål. Arbetet innebär även nära samverkan med andra enheter och yrkesgrupper. Under det kommande året kommer vi att lägga särskilt fokus på att utveckla kvalitetsarbetet inom HVB Oliven. Du kommer att vara delaktig i att kartlägga och tydliggöra behandlingsmetoder, bidra till förtydligandet av verksamhetens uppdrag samt arbeta med dokumentation, kompetensutveckling och kvalitetssäkring. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant utbildning inom socialt arbete, behandling eller motsvarande område. Du har erfarenhet av arbete med målgruppen och ett genuint engagemang för att stödja människor i förändring. Vi ser gärna att du har minst två års erfarenhet av missbruksvård. Du är strukturerad, ansvarstagande, lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Tydlig kommunikation och professionellt bemötande är en självklar del av ditt arbetssätt. Körkort B är ett krav. Som medarbetare i Oxelösunds kommun förväntas du ta ansvar för ditt uppdrag, bidra med din kompetens och vara aktiv i det gemensamma förbättringsarbetet. Du arbetar utifrån kommunens värdegrund som bygger på medborgarperspektiv, helhetssyn, dialog och tydlighet. Du visar respekt för andra, är lojal mot fattade beslut och verkar för en god arbetsmiljö och utveckling i arbetsgruppen. Vi erbjuder dig: Hos oss får du en meningsfull vardag där du gör skillnad för andra. Du blir en del av ett engagerat team i en verksamhet som är i ständig utveckling. Vi erbjuder ett öppet arbetsklimat, kontinuerlig kompetensutveckling och möjligheten att påverka både arbetssätt och innehåll i din roll. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan bidra med i vårt viktiga arbete på HVB Oliven. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

Igår
Sista ansökan:
23 juni 2025
Automationsingenjör Siemens S7 bidra till grön industriförnyelse
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som hjälper några av landets mest avancerade industriföretag att förverkliga sina tekniska visioner. Vi brinner för hållbara, långsiktiga lösningar och ser till att våra konsulter alltid får arbeta nära den senaste tekniken och tillsammans med engagerade kollegor. Arbetsuppgifter Som automationsingenjör blir du en nyckelspelare hos en ledande tillverkare som ställer om mot fossilfri produktion. Du arbetar i hela kedjan – från koncept och projektering till programmering, driftsättning och support – med fokus på Siemens SIMATIC S7-plattformen. Tillsammans med specialister inom el, mekanik och systemutveckling: utvecklar och förbättrar styrsystem för nya och befintliga anläggningar programmerar och konfigurerar PLC-lösningar (främst Siemens S7) ansvarar för konstruktion, dokumentation och riskbedömningar deltar vid test, validering och igångkörning på plats ger tekniskt stöd till drift- och underhållsorganisationen Kvalifikationer (Ska-krav) Eftergymnasial utbildning (minst 2 år) inom automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet Flera års erfarenhet av industriell automation Djup kunskap i PLC-programmering med Siemens SIMATIC S7 Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Förmåga att arbeta självständigt och i tvärfunktionella team Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet från tillverkningsindustrin Praktisk erfarenhet av traverser eller industrikranar Kännedom om styrsystemet ProviewR Erfarenhet av industriella säkerhetsstyrsystem (ex. PLUTO) Grundläggande C++-kunskaper Ansökan Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med “Automationsingenjör Siemens S7 – 13624”. Vi ser fram emot att höra av dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Barnvakt Nanny Nyköping 1-2 ggr/mån - Kollektivavtal
2007 Nannynu AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Nyköping med tre barn (5, 8 & 10 år) önskar hjälp med barnpassning 1-2 tillfällen i månaden på vardagskvällar mellan kl. 16:00-22:00 och på helger kan passen infalla under dagtid samt även övernattning vid behov. Yngsta barnet har autism. Start: Juni Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR Försäkring till, från och under arbetet Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 132,15 - 165,19 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juni 2025
Sjuksköterska inom LSS
Oxelösunds kommun
Distriktssköterskor

I skärgårdsstaden Oxelösund får du nära till boende, arbete, kommunikation, service, natur och hav. Kommunen som ligger strategiskt i östra Sörmland, har 12 000 invånare och ett rikt kultur- och föreningsliv. Dryga timmen upp till Stockholm och strax under timmen ner till Norrköping, det är inte heller långt till regionens flygplats, E4:an och järnvägen. Oxelösunds kommun är en liten kommun som vill mycket. Vi är nyfikna och vågar hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar och jobbar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks bland annat genom att vi hjälps åt och tar vara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter är nära gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef. Vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ansvara för våra patienters hälso-och sjukvårdsbehov upp till sjuksköterskenivå.  Du kommer arbeta mot LSS-boenden för både barn/ungdomar och vuxna samt dagliga verksamheter.  I uppdraget utför du bedömningar utifrån aktuellt hälsotillstånd, och följer upp medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. En del i uppdraget är att dokumentera och säkerställa informationsöverföring för den enskilde. I rollen kommer du att leda omvårdnadsarbetet och stödja patienterna till en meningsfull vardag. Du har ett nära samarbete med kollegor, omsorgspersonal, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, läkare vid vårdcentral samt vårdnadshavare och anhöriga.  Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat:  • Omvårdnadsansvar  • Bedömningar  • Läkemedelshantering  • Samarbete med vårdkontakter KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning i öppen hälso- och sjukvård  Du ska ha ett gott bemötande och vara professionell i din yrkesroll, ha lätt för att samarbeta men också god förmåga att arbeta självständigt. Du ska ha god datavana, gärna erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva samt kvalitetsregister så som Senior alert, Palliativa registret och liknande.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  För tjänsten krävs B-körkort  I arbetet ingår kvälls- och helgbemanning i viss utsträckning Registerutdrag  Den som erbjuds tjänst inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Oxelösunds kommun ska visa upp utdrag ur sitt belastningsregister. Ett sådant utdrag behöver beställas av personen själv, via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Det är viktigt att valet HVB hem görs vid beställning av utdraget för att alla eventuella brott ska komma med i utdraget. ÖVRIGT Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller att förutsättningarna för rekryteringen ändras. Då Oxelösunds kommun ingår i finskt förvaltningsområde ser vi gärna sökande med kunskaper i finska. Andra språkkunskaper utöver svenska och engelska ses också som positivt. Oxelösunds kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Specialkock sökes till asiatisk resturang
Deng & Yang AB
Kockar och kallskänkor

Vi på Restaurang Long söker nu en kock till vårt team! Vi har varit Oxelösunds enda kinakrog sedan 2010 och är stolta över våra kulinariska skapelser som omfattar en mängd asiatiska rätter. Här finner du allt från traditionella kinesiska specialiteter till sushi och även thaimat. Vi värdesätter inkludering och tror starkt på att ett brett urval av maträtter kan spegla denna värdering. Vi söker dig som brinner för orientalisk matlagning. Du är en person som hanterar stress på ett konstruktivt sätt, använder den som en drivkraft snarare än en nedgång. Vi värdesätter kreativitet och mod att experimentera för att nå fram till excellens. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla dina kulinariska färdigheter och där ditt bidrag uppskattas högt. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet som kock, gärna inom det asiatiska köket, och att du är redo att lyfta våra rätter till nya höjder. Eftersom vi är en familjär restaurang, värdesätter vi att du kan kommunicera på flytande kinesiska. Men om det inte är aktuellt, tveka inte att ansöka ändå! Hos oss serveras à la carte varje dag, tisdag till söndag. Under lunchtid erbjuder vi en varierad och uppskattad buffé, och på helgerna lyfter vi upplevelsen ytterligare med vår exklusiva helgbuffé som är en lyxigare variant av lunchutbudet. Under sommaren ökar tempot, och vi söker dig som trivs i en krävande men otroligt rolig arbetsmiljö där teamkänslan står i centrum. Om du känner att du är rätt person för oss och vill bli en del av vårt engagerade team, skicka då in din ansökan med CV och personligt brev till oss på [email protected]. Vi läser ansökningar omgående och uppmuntrar därför dig till att söka så fort som möjligt och inte vänta med det! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara med och skapa minnesvärda matupplevelser för våra gäster! _____________________________________________________________________________________ Join Our Team as passionate chef for asian cuisine! Since 2010, we have proudly been Oxelösund’s only Chinese restaurant, offering a rich and flavorful selection of Asian dishes. Our menu includes everything from traditional Chinese specialties to sushi and Thai food. We value inclusion and believe that a diverse range of dishes reflects our values and our welcoming atmosphere. We are looking for someone who is passionate about Asian cooking. You handle stress in a constructive way and see challenges as opportunities to grow. We appreciate creativity and the willingness to experiment in order to achieve excellent results. We offer a friendly and dynamic workplace where your culinary skills can grow and where your contribution truly matters. You should have previous experience as a chef, preferably in Asian cuisine, and be ready to take our dishes to the next level. Since we are a family-run restaurant, we value the ability to communicate fluently in Chinese. However, if that’s not the case, don’t hesitate to apply anyway, we’d still love to hear from you! We serve à la carte from Tuesday to Sunday. During lunch hours, we offer a popular buffet with a wide variety of dishes, and on weekends we present a more exclusive version of this buffet with an extra touch of luxury. In summer, the pace picks up and the work can be demanding, but it is also incredibly rewarding. You’ll be part of a close-knit team where collaboration and good energy are essential. If you feel that you are the right person for us and want to become part of our dedicated team, please send your application with CV and cover letter to us at [email protected]. We read applications immediately and therefore encourage you to apply as soon as possible and do not wait! We look forward to hearing from you and hope you’ll help us create memorable dining experiences for our guests. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Planerare med ansvar
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Aleo Care AB Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering Kommun: Oxelösund Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Arbetslivserfarenhet Meriterande Undersköterska, hemtjänst, Sjukhus, äldreboende och habilitering - 1-2 års erfarenhet Mycket meriterande Erfarenhet ifrån akutsjukvård Erfarenhet ifrån att jobba på mottagning/vårdcentral Erfarenhet att jobba inom logistik eller planering inom andra verksamheter som är beroende på optimerad daglig planering Utbildning Gymnasial utbildning Språk Svenska Körkort är ett krav B (manuell eller automat) Om jobbet Aleo är ett vårdföretag som erbjuder hemtjänst i Stockholm. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin hemtjänst utifrån behov och önskemål. För oss är det viktigt att kunden känner sig trygg, respekterad och delaktig. Vi strävar efter att hålla hög kontinuitet, ett professionellt bemötande och alltid ge god omsorg till våra brukare. Hos oss på Aleo får du möjligheten att ta ansvar och utvecklas som medarbetare och individ. Vi är just nu i ett växande skede och därav söker vi en planerare med visst administrativt ansvar utöver planering. Vi uppskattar att du i din roll kommer att jobba i tjänst cirka 50 % ute hos kund och 50 % administrativt. I arbetet kan resurser snabbt behöva omorganiseras då hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring. I dina arbetsuppgifter som planerare kommer du att: · Planera insatser enligt socialtjänstlagen i planeringsverktyget Carefox. · Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänsten samt att snabbt kunna fördela om arbete utifrån händelser i verksamheten · Planera och fördela uppdrag utifrån kundens beviljade insatser. · Tillsammans med kunden och kontaktpersonen upprätta en genomförandeplan och sedan kontinuerligt följa upp det.  · Dokumentation och uppföljning utav dokumentation i kombination med ökat/minskat behov. · Utföra hembesök hos nya kunder samt vid behov. · Stötta-och handleda personal. · Ha kontakt med primärvård och anhöriga. För att lyckas i rollen är det meriterande om du har: · Undersköterskeutbildning eller annan relevant vårdutbildning. Alternativt många års erfarenhet av att jobba inom vården. · Erfarenhet av schema planering eller annan planering utifrån optimering med god kvalitet samt god kontinuitet. Det är alltså mycket viktigt att självständigt se den röda tråden i planeringen.  · Erfarenhet av arbete i hemtjänsten eller annan verksamhet som ständigt är i rörelse tex akutverksamheter. · Mycket god erfarenhet av planering i system för hemtjänst · God kunskap i svenska både i tal och skrift · B-körkort är ett krav Jag som anställande chef söker därför dig som är nyfiken, positiv, engagerad och har en lätthet att ta till sig nya processer och system. Det är mycket meriterande om du är van att hantera oväntade händelser eller snabba vändningar i verksamheten, därför ser jag det som mycket fördelaktigt att du har vana av att ha jobbat inom akuta verksamheter eller liknande verksamheter som är helt beroende på daglig planering där planeringen kan förändras på sekunden. Jag som din närmsta chef uppskattar kommunikation, återkoppling och utmaning i arbetssätt. Jag värdesätter en hög arbetsmoral.  Det är för mig helt avgörande att du har en mycket god kommunikationsförmåga och att du har en hög ansvarskänsla när det kommer till dem områden där du har ansvarsuppgifter. För att lyckas i denna rollen ser jag det som positivt att du är noggrann, ansvarstagande och flexibel då detta är en verksamhet där det gäller att kunna hantera flera saker samtidigt. Det kan gälla allt ifrån olika system, till andra arbetsverktyg. Detta kan innebära att stressnivån kan pendla mellan högt till lågt under en arbetsdag. Som person behöver du vara serviceinriktad, positiv, lyhörd och gilla att arbeta med människor och för människor. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats med en prestigelös attityd.  Vad kan du förvänta dig utav mig som din närmsta chef? Jag vill alltid sporra till innovation, därför kommer jag att ha nära kommunikation med dig och ständigt fråga efter feedback. Jag är rak och tydlig i min kommunikation och jag har en förväntan att du också kan ha det. Jag gillar idéer och att alltid tänka utifrån optimering. Jag har en glad och positiv inställning men är alltid mån om att bibehålla ett professionellt bemötande. Då jag och du kommer jobba nära varandra i verksamheten är det viktigt att vi kan ha konversationer som inte sprids vidare. Jag ser fram emot ett nära samarbete med dig! Information om tjänsten: Tillträde: enligt överenskommelse Lön: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, 37 timmar/vecka. Antal lediga befattningar: 1

5 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Timvikarie inom hemtjänsten - Oxelösund
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt nya kontor i Oxelösund. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Oxelösunds kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025
Undersköterska hemtjänst Dag MÅN-FRE, Oxelösund
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer att arbeta i vår nya verksamhet i Oxelösund, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
26 november 2025
Undersköterska inom hemtjänsten Kväll MÅN-FRE, Oxelösund
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagen. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer att arbeta hos vår nya verksamhet i Oxelösund, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025