Städerska och frukostvärdinna
Oxelösund Hotell AB
Hotellreceptionister m.fl.

Städerska ska kunna städa av hotell rummen, matsal samt reception. Vid vissa tillfällen kan behov vara att stötta med frukost förberedelse.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Serveringspersonal sökes till Hasselbaren i Oxelösund
mynta AB
Hovmästare och servitörer

Är du en social och serviceinriktad person med passion för att skapa en positiv upplevelse för gäster? Hasselbaren söker nu serveringspersonal som vill vara en del av vårt engagerade team. Vi serverar både lunchbuffé och à la carte, och vi söker dig som brinner för att ge våra gäster bästa möjliga service. Arbetsuppgifter: • Ta emot beställningar och servera mat och dryck till gäster • Vara ansiktet utåt och ge professionell och trevlig service • Hålla rent och snyggt i serveringsområdet • Hantera betalningar och kassasystem • Samarbeta med kökspersonalen för att säkerställa en smidig gästupplevelse Kvalifikationer: • Tidigare erfarenhet av servering är meriterande men inget krav • Serviceinriktad och god kommunikationsförmåga • Förmåga att arbeta i högt tempo och under stress • Ett glatt humör och en positiv inställning • God samarbetsförmåga och noggrannhet Det är ett krav att arbetstagaren behärskar svenska språket flytande, då detta är nödvändigt för att kunna utföra arbetsuppgifterna och kommunicera med kunder samt kollegor Vi erbjuder: • En spännande arbetsplats med trevliga kollegor • Möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen • Konkurrenskraftig lön och förmåner • En härlig atmosfär med engagerade gäster Omfattning: Tillsvidareanställning, deltid/heltid enligt överenskommelse. Ansökan: Skicka din ansökan till [email protected] vid ansökan ange referens nummer: 61330 Vi ser fram emot att höra från dig och att välkomna dig till vårt team!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Allmänspecialist till Vårdcentralen Oxelösund
REGION SÖRMLAND
Specialistläkare

Vårdcentralen Oxelösund Om oss Välkommen till oss! Vårdcentralen Oxelösund söker dig som är specialistläkare inom allmänmedicin, geriatrik eller pediatrik. Vårdcentralen är en regionsdriven väletablerad vårdcentral med ca 9300 listade invånare. Vårdcentralen ligger centralt i Oxelösund med närhet till natur och hav, det finns även goda möjligheter för pendling och bra parkering. Vi arbetar med rimliga uppdrag för en specialist med begränsat antal listade patienter 1000 per läkare, det finns även möjlighet till olika sidouppdrag, distansarbete, forskning och kompetensutveckling. Vi vill vara den flexibla arbetsplatsen för våra specialister. Vårdcentralen har cirka 45 medarbetare som är överens om att vårdcentralens styrkor är teamarbete och god samverkan för våra listade patienter. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, kurator, psykolog, psykoterapeuter, rehabkoordinator, undersköterskor och medicinska sekreterare. Läkargruppen består av specialistläkare, ST-läkare och underläkare samt kontinuerligt en till två AT-läkare. På Vårdcentralen Oxelösund arbetar vi i team, med målet att patienten kommer till rätt resurs i rätt tid. Och vi arbetar för att alla våra listade på Vårdcentralen Oxelösund har en fast, namngiven specialistläkare eller ST-läkare och tillhör ett fast team. Dina arbetsuppgifter Det dagliga arbetet på vårdcentralen innefattar ett akutflöde, en beredskapsläkarfunktion som under dagen svarar på frågor samt att du har egen planerad mottagning. Du samarbetar naturligt med övriga professioner på vårdcentralen och fungerar som handledare för ST-läkare och AT-läkare. Du är en del av en läkargrupp som tillsammans utvecklar primärvården med fokus på kvalitet, kontinuitet, tillgänglighet och attraktivitet. Viss jour- och beredskapstjänstgöring ingår. Din kompetens • Du är legitimerad läkare och specialist i allmänmedicin alternativt sista års ST-läkare eller specialist i geriatrik eller pediatrik. • Tycker om att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter. • Har god samarbetsförmåga och flexibilitet. • Du har erfarenhet av arbete på vårdcentral och är utvecklingsintresserad. • B-körkort är önskvärt, men inte ett krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning, hel- eller deltid med tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Verksamhetschef Carina Bark, 079–066 32 92. Läkarchef Elinor Spong, 079–062 29 24. Fackliga företrädare Tomas Estephan och övriga, söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Oxelösund! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2025-06-29 Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

24 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
SSAB - Chef Underhåll Plåt - Efterbehandlingen
SSAB Emea AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Vi söker nu en utvecklingsfokuserad och engagerad Avsnittschef inom Underhåll. I rollen får du jobba nära driftavdelningen med samma inriktning där processer som ugnar, formatering av plåt bland annat ingår. Vi står mitt i vår omställning till fossilfri stålproduktion och du får vara med på resan mot en starkare och mer hållbar framtid. Du får ta ansvar i en nyckelroll där du får kombinera tekniskt kunnande med ledarskap och får möjlighet att göra verklig skillnad både för verksamheten och för klimatet. Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Som avsnittschef vid Underhåll Plåt - Efterbehandlingen, ansvarar du för att leda, utveckla och effektivisera det förebyggande underhållet samt stötta det avhjälpande underhållet inom ett av våra underhållsavsnitt. Här jobbar du nära Värmebehandlingen, processer - ugnar, formatering av plåt och så vidare. Ansvaret ligger mera koncentrerat mot samma driftavdelning snarare än över hela enheten. Du arbetar nära produktionen och planerar och följer upp underhållsinsatser för att säkra tillgängligheten på våra anläggningar. I rollen ingår personalansvar och med ett starkt fokus på säkerhet och ständiga förbättringar så coachar, stöttar och utvecklar du ditt team för att nå uppsatta mål. Du är också en viktig del i det strategiska förbättringsarbetet och våra projekt där du förväntas aktivt bidra för att stärka driftsäkerhet, tillgänglighet, kostnadseffektivitet och hållbarhet tillsammans med ditt team. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och utveckla ett underhållssystem med både tekniker och utförare. Planering, prioritering och uppföljning av underhållsåtgärder - både förebyggande och akut avhjälpande. Säkerställa krävd tillgänglighet och hög driftsäkerhet för våra produktionsanläggningar. Bidra till att driva förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, leveransförmåga, hållbarhet och effektivitet. Se över roller i din organisation. coacha och utveckla personal. Samarbeta tätt med produktionen, teknik och andra funktioner. Om dig Vi söker dig som delar våra grundläggande värderingar – drivande, äkta och steget före - och vill vara med och skapa värde tillsammans med andra. Du är drivande - du arbetar målmedvetet, tar initiativ och samarbetar för att nå framgång. Du är resultatorienterad och får saker att hända. Du är äkta - du sätter säkerheten först, visar respekt för andra och agerar med integritet. Du ligger steget före - du tänker långsiktigt, är nyfiken och innovativ. Du strävar ständigt efter att förbättra dig själv, ditt team och vår gemensamma verksamhet. Du har god teknisk förståelse. Trivs i en ledarroll och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet från industriellt underhåll är ett stort plus liksom vana vid LEAN/TPM och förbättringsarbete. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Kom och träffa oss 6. Referenstagning 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Catrin Stocker, Chef avdelning Underhåll Plåt, tfn 076-766 82 70, mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din blivande chef heter Catrin Stocker och drivs av ständiga förbättringar och utveckling - både i det stora perspektivet och genom vardagens små framsteg. För mig är det viktigt att vi tillsammans utmanar oss att tänka nytt, tar lärdom av våra erfarenheter och att vi stöttar varandra genom förändring och framdrift. Så vill du vara med när vi utvecklar vårt underhåll mot en fossilfri framtid så har du nu chansen." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
SSAB - Chef Underhåll - Kranar & Märkmaskiner
SSAB Emea AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Vi söker nu en drivande och engagerad avsnittschef för Underhåll Kranar & Märkmaskiner som vill vara med på vår resa mot en starkare och mer hållbar framtid. Vi söker dig som inte nöjer dig med business as usual, utan som vill mer. Vi står i en resa med tuffa produktionsmål och vi deltar i flera olika parallella projekt kopplat till omställningen. I denna roll behöver du vara modig och våga utmana befintligt läge och får chansen att påverka i en nyckelroll där du kombinerar tekniskt kunnande med ledarskap. Vill du vara med och göra skillnad? Varmt välkommen med din ansökan! Placeringsort Oxelösund. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Som Avsnittschef ansvarar du för att leda, utveckla och effektivisera det förebyggande underhållet samt stötta det avhjälpande underhållet inom ett av våra underhålls avsnitt med fokus på våra traverser och märkmaskiner i produktionen. Du arbetar nära produktionen över hela enheten med kunder på samtliga driftavsnitt och planerar och följer upp underhållsinsatser för att säkra tillgängligheten på våra anläggningar. I rollen ingår personalansvar och med ett starkt fokus på säkerhet och ständiga förbättringar så coachar, stöttar och utvecklar du ditt team för att nå uppsatta mål. Du är också en viktig del i det strategiska förbättringsarbetet och våra projekt där du förväntas aktivt bidra för att stärka driftsäkerhet, tillgänglighet, kostnadseffektivitet och hållbarhet tillsammans med ditt team. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda och utveckla ett underhållssystem med både tekniker och utförare. Planering, prioritering och uppföljning av underhållsåtgärder - både förebyggande och akut avhjälpande. Säkerställa krävd tillgänglighet och hög driftsäkerhet för våra produktionsanläggningar. Bidra till att driva förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, leveransförmåga, hållbarhet och effektivitet. Samarbeta tätt med produktionen, teknik och andra funktioner. Se över roller, coacha och kompetensutveckla din organisation långsiktigt. Om dig Vi söker dig som delar våra grundläggande värderingar – drivande, äkta och steget före - och vill vara med och skapa värde tillsammans med andra. Du är drivande - du arbetar målmedvetet, tar initiativ och samarbetar för att nå framgång. Du är resultatorienterad och får saker att hända. Du är äkta - du sätter säkerheten först, visar respekt för andra och agerar med integritet. Du ligger steget före - du tänker långsiktigt, är nyfiken och innovativ. Du strävar ständigt efter att förbättra dig själv, ditt team och vår gemensamma verksamhet. Du har god teknisk förståelse och trivs i en ledarroll och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet från industriellt underhåll är ett stort plus liksom vana vid LEAN/TPM och förbättringsarbete. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Kom och träffa oss 6. Referenstagning 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Catrin Stocker, Chef avdelning Underhåll Plåt, tfn 076-766 82 70, mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din blivande chef heter Catrin Stocker och drivs av ständiga förbättringar och utveckling - både i det stora perspektivet och genom vardagens små framsteg. För mig är det viktigt att vi tillsammans utmanar oss att tänka nytt, tar lärdom av våra erfarenheter och att vi stöttar varandra genom förändring och framdrift. Så vill du vara med när vi utvecklar vårt underhåll mot en fossilfri framtid så har du nu chansen." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

35 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Timvikarier Personlig assistent
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker timvikarier till vår kvinnliga kund i Oxelösund.Vi söker främst män eller äldre kvinnor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter som personlig assistent eller inom vården. Du bör vara kommunikativ, lyhörd och omhändertagande.    Arbetet är förlagt dygnet runt och sovande jour nattetid. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För att passa för tjänsten bör du vara lyhörd, öppen och social, uppmärksam, flexibel och förstå rollen som personlig assistent. Vi ser gärna att du är motiverande, driven och tar egna initiativ. I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär.   Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.   Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Carelli Assistans är ett familjeföretag som erbjuder personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning. Vi är det lite mindre assistansbolaget med ett stort personligt engagemang. Vi är verksamma över hela Sverige och anordnar personlig assistans under värdegrunden personlighet, trygghet och individen.

36 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personliga assistenter till kund i Oxelösund
Carelli Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker personal på schema samt timvikarier till vår manliga kund i Oxelösund. Specificera gärna i din ansökan om du önskar gå på schema eller bli timvikarie.   Vi söker främst kvinnor. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter som personlig assistent eller inom vården. Du bör vara kommunikativ, lyhörd och omhändertagande.    Arbetet är förlagt 07.30-13.30 alla dagar. Vi fäster stor vikt vid dina egenskaper, personlighet och tidigare erfarenheter. För att passa för tjänsten bör du vara lyhörd, öppen och social, uppmärksam, flexibel och förstå rollen som personlig assistent. Vi ser gärna att du är motiverande, driven och tar egna initiativ. I tjänsten ingår dokumentation så det är viktigt att kunna formulera sig väl på svenska. Tjänsten innebär även att man tar hand om kundens hem med allt vad det innebär.   Som arbetsgivare kan vi erbjuda: - Basutbildning inom personlig assistans. - Möjligheter till vidareutbildningar. - Ett stort stöd i ditt arbete som personlig assistent.   Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   Vi har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/ Välj registerutdrag för LSS. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ gärna ditt registerutdrag redan idag. Vi är ett assistansbolag som verkligen brinner för vårt arbete. För oss är det viktigt att våra kunder känner trygghet och får en personlig assistans som passar var och en. Det är en av anledningen till att vi som assistansbolag alltid strävar efter nära relationer och ett personligt bemötande, så att vi verkligen får möjligheten att lära känna kunderna. Med vårt engagemang, tillgänglighet och lyhördhet vill vi skapa den absolut bästa personliga assistansen. Vi erbjuder personlig assistans i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Västerås, Skåne och stora delar av övriga Sverige.

36 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Planerare med ansvar
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Aleo Care AB Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering Kommun: Oxelösund Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Arbetslivserfarenhet Meriterande Undersköterska, hemtjänst, Sjukhus, äldreboende och habilitering - 1-2 års erfarenhet Mycket meriterande Erfarenhet ifrån akutsjukvård Erfarenhet ifrån att jobba på mottagning/vårdcentral Erfarenhet att jobba inom logistik eller planering inom andra verksamheter som är beroende på optimerad daglig planering Utbildning Gymnasial utbildning Språk Svenska Körkort är ett krav B (manuell eller automat) Om jobbet Aleo är ett vårdföretag som erbjuder hemtjänst i Stockholm. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin hemtjänst utifrån behov och önskemål. För oss är det viktigt att kunden känner sig trygg, respekterad och delaktig. Vi strävar efter att hålla hög kontinuitet, ett professionellt bemötande och alltid ge god omsorg till våra brukare. Hos oss på Aleo får du möjligheten att ta ansvar och utvecklas som medarbetare och individ. Vi är just nu i ett växande skede och därav söker vi en planerare med visst administrativt ansvar utöver planering. Vi uppskattar att du i din roll kommer att jobba i tjänst cirka 50 % ute hos kund och 50 % administrativt. I arbetet kan resurser snabbt behöva omorganiseras då hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring. I dina arbetsuppgifter som planerare kommer du att: · Planera insatser enligt socialtjänstlagen i planeringsverktyget Carefox. · Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänsten samt att snabbt kunna fördela om arbete utifrån händelser i verksamheten · Planera och fördela uppdrag utifrån kundens beviljade insatser. · Tillsammans med kunden och kontaktpersonen upprätta en genomförandeplan och sedan kontinuerligt följa upp det.  · Dokumentation och uppföljning utav dokumentation i kombination med ökat/minskat behov. · Utföra hembesök hos nya kunder samt vid behov. · Stötta-och handleda personal. · Ha kontakt med primärvård och anhöriga. För att lyckas i rollen är det meriterande om du har: · Undersköterskeutbildning eller annan relevant vårdutbildning. Alternativt många års erfarenhet av att jobba inom vården. · Erfarenhet av schema planering eller annan planering utifrån optimering med god kvalitet samt god kontinuitet. Det är alltså mycket viktigt att självständigt se den röda tråden i planeringen.  · Erfarenhet av arbete i hemtjänsten eller annan verksamhet som ständigt är i rörelse tex akutverksamheter. · Mycket god erfarenhet av planering i system för hemtjänst · God kunskap i svenska både i tal och skrift · B-körkort är ett krav Jag som anställande chef söker därför dig som är nyfiken, positiv, engagerad och har en lätthet att ta till sig nya processer och system. Det är mycket meriterande om du är van att hantera oväntade händelser eller snabba vändningar i verksamheten, därför ser jag det som mycket fördelaktigt att du har vana av att ha jobbat inom akuta verksamheter eller liknande verksamheter som är helt beroende på daglig planering där planeringen kan förändras på sekunden. Jag som din närmsta chef uppskattar kommunikation, återkoppling och utmaning i arbetssätt. Jag värdesätter en hög arbetsmoral.  Det är för mig helt avgörande att du har en mycket god kommunikationsförmåga och att du har en hög ansvarskänsla när det kommer till dem områden där du har ansvarsuppgifter. För att lyckas i denna rollen ser jag det som positivt att du är noggrann, ansvarstagande och flexibel då detta är en verksamhet där det gäller att kunna hantera flera saker samtidigt. Det kan gälla allt ifrån olika system, till andra arbetsverktyg. Detta kan innebära att stressnivån kan pendla mellan högt till lågt under en arbetsdag. Som person behöver du vara serviceinriktad, positiv, lyhörd och gilla att arbeta med människor och för människor. Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats med en prestigelös attityd.  Vad kan du förvänta dig utav mig som din närmsta chef? Jag vill alltid sporra till innovation, därför kommer jag att ha nära kommunikation med dig och ständigt fråga efter feedback. Jag är rak och tydlig i min kommunikation och jag har en förväntan att du också kan ha det. Jag gillar idéer och att alltid tänka utifrån optimering. Jag har en glad och positiv inställning men är alltid mån om att bibehålla ett professionellt bemötande. Då jag och du kommer jobba nära varandra i verksamheten är det viktigt att vi kan ha konversationer som inte sprids vidare. Jag ser fram emot ett nära samarbete med dig! Information om tjänsten: Tillträde: enligt överenskommelse Lön: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid, 37 timmar/vecka. Antal lediga befattningar: 1

45 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Enhetschef - Bli en av oss!
Aleo Care AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi behöver ha Rätt Person på Rätt Plats och SÖKER just nu en enhetschef till vår nystartade hemtjänstverksamhet i Oxelösund.  Vi söker dig som klarar av att hålla flera bollar i luften, är organiserad, ansvarsfull och vill vara med att utveckla ett mission drivet vårdföretag under tillväxt. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef ingår du i hemtjänstens ledningsgrupp. Du kommer att arbeta med utveckling av rutiner och processer. Säkerställa att vi arbetar efter de kvalitets-och verksamhetsmål som är framtagna för verksamheten. Du kommer även vara delaktig i rekryteringen av nya stjärnor till vår hemtjänstverksamhet likaså onboarding. Som person är du trygg i din roll som ledare, du leder och motiverar andra för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet i verksamheten och du tillför entusiasm och energi till arbetsplatsen. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar själv ditt arbetssätt för att driva dina processer framåt. Du prioriterar på ett effektivt sätt för att hålla tidsramar och dina prioriteringar styrs av ett mål- och resultattänk. Du är noggrann, lyhörd och lägger stor vikt vid att verksamheten lever upp till resultat-och kvalitetsmål. Du gillar att tävla! Kvalifikationer Erfarenhet av arbetsledning på heltid under de senaste åren inom omsorg om äldre eller personer med funktionsvariationer    Du har akademisk examen inom socialt arbete/ studier och erfarenhet inom område som bedöms likvärdigt Du har erfarenhet av att arbeta i komplexa operativa miljöer med ständigt förändringsarbete på agendan Körkort B    Tillträde enligt överenskommelse. Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och bedriver flera verksamheter i Stockholm. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera kommuner. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Timvikarie inom hemtjänsten - Oxelösund
Aleo Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete. Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt nya kontor i Oxelösund. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Oxelösunds kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan handla om hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Arbetsperiod och tider: Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Din ansökan: I ansökan vill vi att du anger vilken tjänstgöringsgrad du är intresserad av att arbeta. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om du inte bifogar CV och Personligt brev så kommer inte din ansökan att tas i beaktning. Förbered gärna referenser och belastningsregister redan innan eventuell intervju! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.

58 dagar sedan
Sista ansökan:
16 oktober 2025