Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan. 🛠 Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, se till att IT-utrustning fungerar, tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara, administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. ✅ Vad du behöver ha för att vara aktuell Du behöver uppfylla något av följande alternativ: Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver detta behöver du också: goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet, grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt, goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow), goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM), kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. 🌱 Vad vi erbjuder Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta, En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding, Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration, Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling. 📍Ansökan Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Ange vilken ort du bor i när du ansöker. Vi ser fram emot att höra från dig!
Helpdesk-konsult till uppdrag inom offentlig sektor Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag. Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksamheter till statliga myndigheter. Det här är en perfekt möjlighet för dig som gillar problemlösning, systemförvaltning och att arbeta nära användare med både support och tekniskt stöd. Om rollen I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma, - se till att IT-utrustning fungerar - tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara - administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) - instruera användare i hur de ska arbeta med olika program Kompetenskrav För att bli aktuell måste du uppfylla nedanstående krav, - högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet - grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt - goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) - goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM) - kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder - Möjlighet till arbete i flera delar av landet, på uppdrag hos välkända offentliga verksamheter - Trygghet i tydliga uppdrag med ordnade arbetsförhållanden - Professionell introduktion och stöd under hela uppdraget - Hjälp med administration, uppföljning och dialog med uppdragsgivare Ansökan Urval sker löpande. Ange vilken ort du bor i när du skickar in din ansökan. Välkommen att bli en del av vårt nätverk av kunniga IT-konsulter!
CGS Nordic AB är ett av Sveriges mest expansiva Rope Access företag och utgår ifrån Göteborg. Företaget har medlemskap i den internationella branschorganisationen SPRAT (Society of Professional Rope Access Technicians) och är känd för sin spetskompetens inom glas- och fasadunderhåll. Nu söker vi efter en Administratörs assistent som kan underlätta inom området Admin, Ekonomi, HR och sociala medier. Vi söker dig som är positivt inställd, ansvarsfull, gillar varierande arbetsuppgifter, är duktig på administration, program och sociala medier, öppen att utvecklas och driva saker framåt mot nya mål. Krav: Flytande tal och skrift i Svenska och Engelska. B-körkort. Merit: Intresse och erfarenhet inom fritidsklättring, reparbete. ANSÖK IDAG på [email protected] Tjänst: Heltid Vårt huvudkontor med träningslokal finns i Partille/Göteborg. Lycka till i din ansökan! #jobbjustnu
CGS Nordic AB är ett av Sveriges mest expansiva Rope Access företag och utgår ifrån Göteborg! Företaget har medlemskap i den internationella branschorganisationen SPRAT och är känd för sin expertis inom glasunderhåll. Är du redan utbildad Reptekniker, utbildad Arborist, Fönsterputsare eller har erfarenhet inom fritidsklättring och vill komma in i Rope Access branschen - Ansök idag! Vi har egen träningsställning och har tillstånd att utbilda inom SPRAT-repteknik. Vi söker dig/er som vill utvecklas inom Rope access, är positivt inställd, ansvarsfull, händig, utför ett bra och noggrant arbete, öppen att utvecklas, fungerar bra i team och trivs att arbeta utomhus, på höjd och i varierande miljöer. Tjänsten kan innebära resor inom Sverige, men är mestadels i Göteborg med omnejd. ANSÖK IDAG på [email protected] Tjänst: Heltid, säsong eller Timanställning. Krav: Flytande tal och skrift i Svenska eller/och Engelska. B-körkort. Vårt huvudkontor med träningslokal finns i Partille/Göteborg. Lycka till i din ansökan! #jobbjustnu
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Allum i Partille. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på apotek Allum kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Allum är ett av Göteborgs största och finaste köpcenter här finns allt man kan behöva. Apoteket är välbesökt och har både stor omsättning på receptsidan sidan samt en stor egenvårdsförsäljning. Vi är en grupp på åtta medarbetare och behöver nu tillskott på en farmaceut som naturligt rör sig mellan receptkanal och egenvård. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: vardagar 10.00-20.00 helger 10.00-18.00. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 %. Välkommen till Apoteket!
Är du en driven personbilsmekaniker och redo för nästa steg i karriären? vår kund söker just nu en skicklig bilmekaniker som vill bli en del av deras team. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet. Om rollen: BilmekanikerSom bilmekaniker hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av service, underhåll, felsökning och reparation av personbilar av olika märken. Du kommer arbeta nära dina kollegor i verkstaden för att säkerställa att alla arbeten utförs enligt högsta standard. Utföra felsökning och diagnostik av fordon Reparation och byte av reservdelar Förberedelse och genomförande av service enligt specifikationer Kvalifikationer Erfarenhet som bilmekaniker Kunskap inom modern fordonsdiagnostik och felsökning Manuellt B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är en lagspelare med en positiv inställning och kan arbeta självständigt när det krävs. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är alltid redo att ta dig an nya utmaningar. AnsökanVi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag Om Fordonsakademin Om FordonsakademinFordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Nu söker vi en Bilskadetekniker till vår kund Mechanum i Partille. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Mechanum Om tjänsten I din roll som skadereparatör ansvarar du för att göra reparationer enligt biltillverkarens anvisningar. Arbetet är varierande där alla typer av skadereparationer för bilar ingår, för att återställa kundens bil till ursprungsskick. Tillsammans utvecklar ni Mechanum som företag och arbetar som ett lag. Mechanum erbjuder dig Kvalificerande utbildning, både internt och externt Friskvårdsbidrag En arbetsplats där god kamratskap är en viktig del Kvalifikationer Har gått en utbildning för yrket eller besitter motsvarande förkunskaper Är kvalitets- och serviceinriktad Har tidigare erfarenhet från yrket Har ett stort personligt engagemang Strävar efter att prestera högt genom att lägga ner tid och energi på dina arbetsuppgifter Är positiv och självgående Krav Svenska i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet från yrket Meriterande Erfarenhet av att arbeta i Automaster, TACDIS och Cabas Ansökan För frågor om tjänsten, kontakta Karwan på mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Om Mechanum Mechanum är en auktoriserad bilverkstad som sedan starten 2008 aktivt arbetat för att förändra kundernas syn på vår bransch genom att erbjuda bilservice och skadeverkstad till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt. Vi är idag auktoriserade för 15 märken. Mechanum har starka ägare med långsiktiga ambitioner. För att lyckas behöver vi rekrytera noggranna, serviceinriktade och nytänkande människor till vår verksamhet.
Nu söker vi en Billackerare till vår kund Mechanum i Partille. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Mechanum Om tjänsten I rollen som fordonslackerare utför du alla förekommande uppgifter, som förarbete, lackering och justering. Det innebär att du utför slipning, maskering, spackling och lackering. Tillsammans utvecklar ni Mechanum som företag och arbetar som ett lag. Mechanum erbjuder dig Kvalificerande utbildning, både internt och externt Friskvårdsbidrag En arbetsplats där god kamratskap är en viktig del Kvalifikationer Har gått en utbildning för yrket eller besitter motsvarande förkunskaper Är kvalitets- och serviceinriktad Har tidigare erfarenhet från yrket Har ett stort personligt engagemang Strävar efter att prestera högt genom att lägga ner tid och energi på dina arbetsuppgifter Är positiv och självgående Krav Svenska i tal och skrift B-körkort Tidigare erfarenhet från yrket Meriterande Erfarenhet av att arbeta i Automaster, TACDIS och Cabas Ansökan För frågor om tjänsten, kontakta Karwan på mail: [email protected]. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Om Mechanum Mechanum är en auktoriserad bilverkstad som sedan starten 2008 aktivt arbetat för att förändra kundernas syn på vår bransch genom att erbjuda bilservice och skadeverkstad till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt. Vi är idag auktoriserade för 15 märken. Mechanum har starka ägare med långsiktiga ambitioner. För att lyckas behöver vi rekrytera noggranna, serviceinriktade och nytänkande människor till vår verksamhet.
Vi söker massörer till Partille! Just nu söker vi endast redan utbildade massörer som vill fortsätta utvecklas i vårt framgångsrika koncept och bli en del av teamet i Partille. Är du inte utbildad finns det en annan tjänst du kan söka där du får utbildning till massör! Våra tjänster är på 75-80% vilket innefattar dagtid, kväll och varannan helg. Är du utbildad massör sedan tidigare så erbjuder vi även en lägre tjänstegrad mellan 25-75%, men då är det endast arbetspass på kvällar och helger. Är du den vi söker? Vi söker personer som delar våra värderingar och engagemang för hälsa. Dessa människor erbjuder vi sedan att utbilda från grunden. Vi är säkra på att det finns många personer som skulle passa hos oss och arbeta med massage och få människor att må bättre, men att det kan vara utmanade att först utbilda sig utan att veta att man har ett nytt arbete som väntar. Vi söker självklart dig som redan är utbildad massör, men även dig som vill utbilda dig och som vill vara med och göra skillnad för våra kunder. För att trivas som massör hos oss behöver du, förutom att tycka om att hjälpa människor med olika typ av smärta, även vara flexibel, utåtriktad och självständig. Du tycker om att arbeta både i team och individuellt. Vi söker dig som känner dig trygg att bygga relationer och skapa ett förtroende hos dina kunder som gör att de vill komma tillbaka. Din arbetsuppgift som massör är att ge massage i form av djup klassisk massage, gravidmassage och bindvävsmassage samt hantera kassan och ta hand om mottagningen. Ett service arbete som passar dig som tycker om att ta hand om andra människor och få dem att må bättre! Hur vi går till väga för att hitta rätt personer? Du gör en ansökan för tjänsten. De som är av intresse kallas sedan till intervju. Rätt person är en person som passar in i vår beskrivning. Vad vi erbjuder dig? Korta arbetsdagar (6 - 6,5 tim.) En härlig gemenskap med kollegor som är omtänksamma. Ett fysiskt arbete med god ergonomi och noggrann utbildning. Kontinuerlig vidareutveckling. Ett lugnt och harmoniskt arbete där du hjälper en kund i taget. En arbetsplats som är mån om sina anställda. Bara trevliga och tacksamma kunder. Utöver detta erbjuder vi även: Friskvårdsbidrag En massage i månaden i utbildning och friskvårdssyfte. Engagerade kollegor och ledare. Intern hälsostrategi för all personal. Fina och fräscha miljöer. Möjlighet att vidareutvecklas och arbeta med support, utbildningar inom massage eller i en ledande roll inom kedjan. Vår rekrytering: Att vara massör handlar till största delen om personlighet, engagemang, intresse och service. Att lära sig massera är inte svårt om man har intresse och uppfyller allt ovan och verkligen vill lära sig. Kika gärna runt på vår rekryteringssida för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Ett av våra viktigaste värdeord är Flexibilitet! Vi har under de senaste åren framgångsrikt anställt över 120 massörer den här vägen. Att först ha intervju, anställa och sedan utbilda till massör från grunden. Det är ett vinnande koncept där vi fått många väldigt nöjda kunder samt nya medarbetare. Något vi är glada för är att våra massörer kan ha långa anställningar och att vårt koncept har gjort att det är hållbart att arbeta som massör så länge man vill, inte så länge kroppen orkar! Anställningsform/villkor Vi har seriösa avtal på 75-80% med 6-6,5 timmars arbetsdag (våra tjänster är på minst 126tim/månad) fast månadslön samt en bonusdel som ger dig ökad motivation samt extra tillägg. Vi har självklart semesterlön, OB, sjuklön och följer LAS. Grundlönen sätts utifrån ålder, erfarenhet samt utbildning: Lönen kan variera och vara som lägst 22000kr men också som högst 29000kr. Variationen beror på ingångslönen, men även på hur många pass du har per månad - februari är t.ex. en kortare månad medan mars är längre så du har 21-24 arbetspass (á 6-6,5tim) per månad med ett rullande 2 eller 3 veckors schema. Du får även en bonus utifrån hur mycket bokad du är. Den högsta bonusen är på 4500kr och är i stor grad påverkningsbar genom att du bygger upp relationer med dina kunder som är återkommande. För att vi skall kunna ge dig en kostnadsfri utbildning så behöver du så behöver du ha en långsiktig målbild med arbetet hos oss. Vi lägger ner mycket tid och engagemang för att göra dig till en fantastisk massör så självklart är målsättningen för oss att det skall bli en lång anställning! Varaktighet Tjänsten startar efter utbildning i Flexmassage koncept som är 3-5 dagar beroende på hur snabbt du tar till dig alla delar inom konceptet. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Under utbildningsperioden ska du göra praktik på vänner och familj, antingen hemma om du kan låna en bänk, men helst på den mottagning du ska arbete på så får du in rutiner och en känsla för arbetsplatsen samtidigt. Du kommer även att få utbildning i våra administrativa verktyg lokalt på din mottagning samt gå bredvid erfarna massörer (om det finns behov av det) och se hur de bemöter kunder, är med i behandlingsrummet hos några kunder för att se upplägg och anpassning, förstå rutiner samt att ta betalt. Allt för att du ska bli så redo som möjligt för ditt arbete som massör hos oss! Flex-konceptet Vi arbetar med ett koncept som du får utbildning i och som gör det enklare för dig som massör att kunna arbeta hållbart och skonsamt med djupgående massage. Alla mottagningar har öppet alla dagar i veckan och du arbetar på ett "rullande schema". Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer