På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vår pooltjänst, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker 3 st personer i Piteå som vill ingå i vårt arbetslag som pool under veckorna 25-32. Din arbetsroll blir personlig assistent med placering i Piteå. (Obs du behöver därför vara bosatt i Piteå). Som anställd i vikariepoolen kommer du få en fast lön på 100 % under perioden, men du arbetar bara när behov uppstår. Du och dina kollegor har ett rullande grundschema där du kommer att vara schemalagd var 3:e helg. Du behöver vara beredd på att din arbetstid kan komma att förskjutas vid behov. Som anställd i pooltjänsten kommer du introduceras hos ett antal kunder i Piteå och dess omnejd. Du har tillgång till tjänstebil, men vill du använda egen bil så utgår milersättning. Uppstår en vakans hos en av våra förutbestämda kunder ex dagtid och du står som schemalagd dagtid, så kommer du kallas ut på arbete. Uppkommer däremot en vakans under kvällstid och du är schemalagd dagtid, så kontaktas du för att bemanna detta pass mot ersättning enligt kollektivavtal. Uppstår ingen vakans, är du ledig med lön. Din främsta arbetsuppgift är att vara tillgänglig att jobba, när behov uppstår! Du blir alltså anställd och avlönad på 100 %, men reell arbetstid varierar och styrs av uppkommet behov. Introduktion kommer att ske i mitten/slutet av Maj. Om dig Som person bör du vara lösningsorienterad inför de situationer som uppstår. Vidare söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt, är positiv, glad och trivs i att ta eget ansvar. Kvinnliga sökanden kommer prioriteras. Krav Du ska ha fyllt 18 år Ha B-körkort Du talar och förstår det svenska språket på en god nivå Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Kontaktpersoner för frågor gällande tjänsten: Boden: Ana-Luisa Montoya 070-5550996 Luleå: Maya Fjällström 070-3664249 Piteå: Safet Ristic 070-3373872 Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån uppkommet behov, men alltid avlönad 100 %. Tillträde: Introduktion sker i mitten av Maj. Lön: Avlönad 100 %. Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
SCA Obbola AB Ett hållbart arbetsliv Vill du vara med och skapa en hållbar framtid? Nu söker vi på SCA vår nästa kollega till rollen som Projektingenjör/Konstruktör! Här väntar en bred, utvecklande roll för dig som uppskattar variation, samarbete och möjligheten att göra skillnad i en global och grön omställning. Som en del av vårt dynamiska team på 13 engagerade medarbetare driver du investeringsprojekt i världsklass; från de första förstudierna till färdiga resultat på vårt pappersbruk i Munksund. På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Hos oss kommer du som Projektingenjör/Konstruktör spela en nyckelroll i utvecklingen av vår anläggning i Munksund. Tillsammans med vårt erfarna projektteam samt representanter från drift och underhåll arbetar vi fram de mest optimala uppgraderingarna för vår produktionsanläggning. Arbetet är varierar mellan projektering av rör och tryckkärl till dimensionering av processlösningar, projekteringsledning mot konsulter och projektledning av små och medelstora investeringsprojekt. Projekten kan innefatta allt från mindre förändringar i befintlig anläggning till uppförande av helt nya anläggningsdelar. Här ges du en unik möjlighet att verkligen påverka och jobba långsiktigt med hållbara investeringar. Vem är du? Vi tror att du har en teknisk bakgrund med erfarenhet från processindustrin och delar vår passion för hållbarhet och innovation. För att lyckas och trivas i rollen ser vi gärna att du: * Har relevant eftergymnasial utbildning. * Har erfarenhet från arbete med Autocad Plant 3D, Inventor, Caepipe, eller liknande mjukvara för konstruktion och beräkning. * Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då språken används i det dagliga arbetet. Som person är du positiv, lösningsorienterad, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Dina styrkor ligger i din analytiska och anpassande förmåga och ditt strukturerade angreppssätt. Du har även ett naturligt driv, med god förmåga att leda, samordna och samarbeta med olika kontaktytor. Allt detta för att arbeta mot gemensamt uppsatta mål. Din personlighet och ditt beteende samspelar med våra kärnvärden: ansvar, högklassighet och respekt. Och självklart vill du jobba på ett företag med hållbarhet som ledstjärna och en stark framtidstro! Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling, till att ta ansvar och till att du förverkligar dina idéer. På SCA är vi måna om varandra och vi erbjuder ett öppet, stöttande arbetsklimat. Vi förstår också vikten av ett hållbart arbetsliv. Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension. Vill du veta mer? För mer information om tjänsten: Peter Wikström, Avdelningschef Underhåll Projekt & Utveckling, [email protected]. För mer information om rekryteringsprocessen: Victoria Vikman, HR Specialist, [email protected]. Facklig företrädare: Facklig företrädare: Sveriges Ingenjörer - Mats Wiklund, Unionen – Lars Grankvist, Ledarna – Mikael Westerlund, Pappers – Stefan Lundkvist. Ring via växeln på 0911-980 00. Sista ansökningsdag är 17/8 2025. I samband med intervju kontrollerar vi giltig ID handling.
SCA Skog AB Ett hållbart arbetsliv På SCA har du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Med skogens kraft bidrar vi till en hållbar framtid och hjälper våra kunder över hela världen att minska sina fossila avtryck. Vill du utvecklas och tänka nytt så kommer du att trivas hos oss, för vi ger alla möjlighet att nå sin fulla potential. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna! Just nu söker vi en Laboratorietekniker till Munksund - välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Som laboratorietekniker blir du en nyckelspelare i vårt team, där du får ta dig an spännande utmaningar med provtagning, analyser och problemlösning. Ditt fokus kommer att ligga på utförande och rapportering av analyser i olika processflöden, samtidigt som du säkerställer löpande kontroll av process, kvalitet och miljö. Din vardag blir en blandning av praktisk problemlösning, kreativa förbättringsprojekt och samarbete. Du kommer att delta i försökskörningar, där du använder vår avancerade utrustning för att stötta produktionen och förbättra resultat. Till exempel ser du till att service och underhåll av laboratorieinstrument och utrustning sköts på bästa sätt. Ditt arbete styrs av produktionen, vilket innebär att du har nära kontakt med kollegor inom olika avdelningar för att planera eller anpassa dina insatser. Du får också chansen att utforska och utveckla nya mätmetoder, samtidigt som du håller allt på topp i laboratoriemiljön – struktur och ordning är lika viktigt som passionen för kemiska detaljer. Om du gillar variation, tekniska utmaningar och en chans att sätta din prägel på verksamheten, kommer du att trivas i den här rollen! Vem är du? Vi söker dig som värdesätter gott samarbete och har en vilja att utvecklas båda individuellt och tillsammans med gruppen. Din noggrannhet och ditt resultatfokus gör att du trivs med att ta stort ansvar och fatta välgrundade beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då dessa är avgörande för att lyckas i rollen och bidra till vår gemensamma framgång. Vi ser att du: * Har minst gymnasiekompetens med inriktning natur, teknik eller liknande. * Har B körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet från laborativt arbete. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling, till att ta ansvar och till att du förverkligar dina idéer. På SCA är vi måna om varandra och vi erbjuder ett öppet, stöttande arbetsklimat. Vi förstår också vikten av ett hållbart arbetsliv. Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension. Vill du veta mer? För mer information om tjänsten kontakta Kristian Elvemo, Laboratoriechef, [email protected]. För mer information om rekryteringsprocessen kontakta Victoria Vikman, HR Specialist Rekrytering, [email protected] eller Anna Ottosson, HR Specialist Rekrytering, [email protected]. Sista ansökningsdag är 20e juli. I samband med intervju kontrollerar vi giltig identitetshandling.
Är du en person som värdesätter flexibilitet och ansvarstagande samtidigt som du har en fallenhet för ordning och reda? Är du dessutom en bilentusiast som alltid strävar efter att erbjuda den bästa servicen? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB är ett företag som idag erbjuder måltidsservice till offentlig sektor och privata företag. Med verksamhet etablerad i 18 orter runt om i Sverige befinner vi oss i en mycket expansiv fas. Vårt företag utför främst måltidstransporter åt kommuner där vi har regelbundna transporter som kräver en hög grad av självständighet och eget ansvar. Vi söker nu efter en person som vill vara en del av vårt team och utföra dessa transporter på ett noggrant och effektivt sätt. Du kommer att spela en avgörande roll i att säkerställa högsta kvalitet i våra leveranser och följa ett schema anpassat efter våra kunders behov. Erfarenhet av måltidsleveranser är meriterande men inget krav. Vi söker en kandidat som uppfyller följande krav: Ansvarstagande och plikttrogen med en stark arbetsmoral och förmåga att utföra uppgifter till högsta standard. Har en förmåga för att hantera flera bollar samtidigt och trivs med att lösa utmaningar. Drivs av att arbeta i högt tempo och trivs med en dynamisk arbetsmiljö. Följer processer och rutiner noggrant och effektivt för att säkerställa en smidig verksamhet. Flexibel för att hantera förändringar och snabbt anpassa sig till nya situationer. Fysiskt kapabel med förmågan att hantera tunga lyft om det behövs. Innehavare av ett giltigt B-körkort för manuell växellåda. Detta är en deltidstjänst som är färst förlagd på helger och kräver att du är tillgänglig minst en - två dagar i veckan och kan hoppa in mer än så vid behov. Vi söker någon som är flexibel, pålitlig och ansvarsfull, och som alltid sätter kunden i första hand. Om du tror att du är rätt person för denna position och vill vara en del av vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan!
Om tjänsten: Är du på jakt efter ett viktigt och meningsfullt sommarjobb? Som personlig assistent får du möjlighet att göra en verklig skillnad och bidra till att förbättra någon annans liv på ett personligt plan. Vi söker timvikarier till en snart 28-årig tjej i Skellefteå som lever ett självständigt och aktivt liv. Hon älskar att umgås med vänner, ta en fika på stan och delta i olika aktiviteter som boccia. Under sommaren tillbringar hon mycket tid i familjens stuga i Piteå, och vi söker därför assistenter som kan följa med och arbeta där. Din roll blir att stötta henne i vardagen – med allt från personlig hygien och förflyttningar till matlagning, hushållssysslor och att strukturera dagen. Har du ett ansvarstagande och lyhört sätt, och trivs du i en social och positiv miljö? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker en engagerad och lyhörd assistent – är det du? Vi letar efter dig som har lätt för att känna in situationer – som vet när det är dags att ta initiativ och när det är bättre att bara finnas där. Att du klickar med vår uppdragsgivare är viktigast, så vi ser gärna att du är i en liknande ålder för att underlätta gemensamma intressen och förståelse. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel, men det viktigaste är din inställning och vilja att vara ett stöd i hennes vardag. God samarbetsförmåga – både med vår uppdragsgivare och hennes familj. Körkort krävs – då jobbet innebär vistelser i Piteå under sommaren. Ej allergisk mot katter – familjen har en katt. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Innan sommaren kommer du att ha inskolning så att du kan känna dig bekväm i arbetsuppgifterna och komma in i rutinerna. Arbetspass: Dagar, kvällar och helger. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Är du ansvarstagande, stresstålig och trivs med ett jobb i rörelse? Innehar du B-körkort? Då kan det vara just dig vi söker! För PostNords räkning söker vi nu två personer som vill arbeta med att köra paket och brev i sommar. Som anställd kommer du främst dela ut brev, tidningar och direktreklam med bil. Det kan också förekomma arbete med paketsortering samt distribution och hämtning av paket. Du kommer att arbeta vardagar dagtid och blir anställd av StudentConsulting och uthyrd till PostNord. Givetvis kommer du som anställd få en introduktion innan arbetet startas för att säkerställa att du har de verktyg som krävs för att du ska kunna utföra arbetet på rätt sätt. PostNord erbjuder dig ett arbete med variation i arbetsinnehåll, en god laganda och en arbetsmiljö där din röst är viktig. Människor med olika bakgrund arbetar på PostNord. Du blir en del av en arbetsplats med mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Det här är ett sommarjobb med start omgående fram till 15/8 Man börjar på kontoret och kör ut paket enligt olika rutter. DETTA SÖKER VI För att du ska vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har fyllt 18 år och har en gymnasieexamen. Vidare har du B-körkort och vana av att köra bil. Som person är du skicklig på att arbeta självständigt, du tar ansvar för ditt arbete och levererar. Som brevbärare kommer arbetet vara intensivt, det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Slutligen är det viktigt att du som söker denna tjänst upplevs som positiv och professionell då kunderna förväntar sig god service och hög kvalitet. När du söker denna tjänst ska du vara medveten om att en del i processen innefattar bakgrundskontroll. Går du vidare till intervju innebär detta alltså att vi kommer att begära ett utdrag ur ditt belastningsregister. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Emilia Bergstedt via mail på [email protected]. Vi genomför löpande urval och intervjuer, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker en ansvarig för underhåll och service som kommer att arbeta som mekaniker för mark och fordon samt ansvara för vår fastighetsskötsel. KALLAX FLYG Vi är en av Skandinaviens största helikopteroperatörer och vi har över 30 års erfarenhet av att leverera helikoptertjänster av högsta kvalitet. Vi strävar efter att vara det självklara valet för både medarbetare och kunder, med fokus på hög kvalitet och säkerhet i alla våra uppdrag. Våra medarbetare ges möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, både personligt och professionellt. OM ROLLEN Som underhållsanavarig mekaniker för mark och fordon har du ett brett ansvarsområde och en viktig funktion i att upprätthålla en säker, hållbar och effektiv drift. Du ansvarar för det löpande och förebyggande underhållet av både fordon och markytor - från tankanläggningar och maskiner till lastbilar och bilar. Du bör ha ett öga för ordning och reda, du är också självgående, flexibel och kan ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Den här tjänsten en kombinationstjänst där även fastighetsskötsel ingår. För oss är det viktigt att ha en väl fungerande arbetsplats där vår utrustning och faciliteter är driftssäkra och väl fungerande. Vi anser att en ren och trevlig miljö skapar trivsel där både vi och våra resenärer trivs. DU KOMMER ARBETA MED Planera, samordna och följa upp underhåll och service av fordon, maskiner och markområden. Arbeta nära produktion, drift och externa leverantörer Säkerställa att gällande lagkrav och miljöföreskrifter efterlevs Utveckla och förbättra rutiner för förebyggande underhåll Bidra med teknisk kompetens i investerings- och utvecklingsprojekt Följa upp kostnader, budget och avtal inom ditt ansvarsområdet Du ansvarar för sedvanliga fastighetsskötaruppgifter, underhåll och skötsel Arbetar proaktivt med att upprätthålla en säker och trivsam miljö Fångar upp och åtgärdar brister eller risker VI SÖKER DIG Vi söker dig som är självgående, serviceinriktad, praktiskt lagd, är lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och en vilja att bidra till utveckling. Vi ser även gärna att du har: Erfarenhet av arbete med fordon, maskin- eller markunderhåll Erfarenhet av fastighetsskötsel, driftsfrågor, service eller liknande arbetsuppgifter Teknisk utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet God kommunikationsförmåga Vana att arbeta med dator och digitala verktyg CE-körkort MERITERANDE Erfarenhet av arbetsledning Tidigare ansvar för underhållsverksamhet och service VI ERBJUDER DIG Ett spännande och omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar och vara med och påverka. Du blir en del av ett engagerat team och får chansen att arbeta inom en stabil koncern. VI ERBJUDER ÄVEN: - generöst friskvårdsbidrag - Förmånliga rabatter inom Stenvalls Trä koncern. INFORMATION OM TJÄNSTEN Tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 2025-07-13 Känner du någon som borde se denna annons? Dela! Vi är en av Skandinaviens största helikopteroperatörer och vi har över 30 års erfarenhet av att leverera helikoptertjänster av högsta kvalitet. Vi strävar efter att vara det självklara valet för både medarbetare och kunder, med fokus på hög kvalitet och säkerhet i alla våra uppdrag. Våra medarbetare ges möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, både personligt och professionellt. Krav: Körkort: * CE (Tung lastbil med tungt släp) Tillgång till: * Personbil
Vi söker en engagerad och kreativ fritidspedagog till vår Montessori F-3 verksamhet. Som fritidspedagog hos oss kommer du att arbeta med barn i åldrarna 6-9 år och bidra till deras utveckling och lärande i en stimulerande och trygg miljö. Arbetsuppgifter • Planera och genomföra pedagogiska aktiviteter i fritidshem och skola. • Stödja barnens sociala och emotionella utveckling. • Samarbeta med lärare och övrig personal för att skapa en helhetssyn på barnens lärande. • Delta i utvecklingsarbetet på skolan och bidra till en positiv arbetsmiljö. Kvalifikationer • Utbildning som fritidspedagog eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren anser är likvärdig. • Erfarenhet av arbete med barn i åldrarna 6-9 år. • Kunskap om och erfarenhet av Montessori-pedagogiken är meriterande. • God samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. • Kreativ och initiativrik med förmåga att inspirera och engagera barn. Vi erbjuder: • En stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. • Möjlighet till samarbete och personlig utveckling. • En arbetsplats där barnens bästa alltid står i fokus. Mer om tjänsten Tillsvidareanställning heltid, tillträde höstterminen 2025 eller enligt överenskommelse. För anställning inom skola krävs utdrag ur belastningsregister. Sista ansökning 25-06-29 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer: www.pitea.se
Om Piteå församling Från de täta skogarna till den vidsträckta skärgården ligger Piteå församling, en församling i Luleå stift, med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår fem kyrkor varav två är samarbetskyrkor med EFS, tillhörande församlingshem och tre begravningskapell. Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för sex kyrkogårdar. Piteå församlings verksamhet Goda kontakter och samarbeten med både skola och övriga samhället präglar verksamheten till stor del. Församlingen har ett omfattande diakonalt arbete, en stor barn- och ungdomsverksamhet och en etablerad volontärverksamhet. Församlingen driver utöver detta även mångkulturella mötesplatser och socialt företagande. Piteå församling vill vara en församling i utveckling i ett föränderligt samhälle. Församlingens ledord och prioriteringar Ledord för all verksamhet är kärnvärdena närvaro, öppenhet och hopp. Församlingens prioriterade områden är unga och unga vuxna, volontärverksamhet, kommunikation och hållbarhet ur ett andligt, ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Dessutom arbetar vi aktivt med mångfald och inkludering. Beskrivning Tycker du om att möta människor i olika livssituationer? Sjukhuskyrkan söker nu en medarbetare som kan bidra i vårt arbete med samtal, beredskap, avdelningsbesök och sångstunder. Vill du göra en meningsfull insats i en miljö där medmänsklighet och närvaro står i centrum? Välkommen att höra av dig! Arbetsuppgifter Tjänsten innebär möten med patienter, anhöriga och personal, både i planerade och akuta situationer. Sjukhuskyrkan är öppen för alla, oavsett tro eller livsåskådning. Arbetet är förlagt till dagtid men beredskap under kvällar och helger förekommer. Kvalifikationer - Du är socionom, sjuksköterska eller motsvarande. - Du är medlem i Svenska kyrkan och väl förankrad i den kristna tron. - Har god förmåga att möta människor i olika livssituationer med lyhördhet och respekt. - Har ett flexibelt förhållningssätt till att ta dig an olika sorters uppgifter utifrån rådande och ibland ändrade behov. - Trivs med att arbeta både självständigt och i team. - Har god organisatorisk förmåga och kan hålla många bollar i luften. - Har goda IT-kunskaper och kan hantera administrativa uppgifter. - Tjänsten förutsätter B-körkort och tillgång till bil då tjänsten innebär resor inom församlingen. - Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du har: - Vana vid samtal i existentiella och andliga frågor. - Intresse för och gärna erfarenhet av kyrkligt arbete. - Musikalisk förmåga för medverkan i sångstunder. Vi erbjuder: - En församling med framtidstro och vilja att utvecklas. - Ett stimulerande och omväxlande arbete. - Ett levande församlingsliv med stort ideellt engagemang. - Ett kreativt arbetslag med god gemenskap. - Möjlighet att vara med och forma verksamheten. - Ett positivt arbetsklimat i en verksamhet med höga värderingar kring gemenskap och inkludering. - Stöd från kollegor och samverkan med volontärer. - Arbetshandledning i grupp. - En arbetsplats som lägger stor vikt vid balans mellan arbete och fritid. - Kollektivavtal, flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag. Villkor Tjänsten är ett vikariat 100 % från den 1 september 2025 till den 31 maj 2026, med placering på Piteå sjukhus. Eftersom tjänsten innebär arbete med barn kommer ett utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas innan anställning. Ansökan Välkommen att söka tjänsten senast 2025-08-06. Urval sker löpande, tjänsten kan därför vara tillsatt före sista ansökningsdag. Vi hanterar endast ansökningar via rekryteringsverktyget Varbi där du laddar upp CV och personligt brev. Länken finns längst upp i annonsen. Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se
Vill du arbeta med spännande projekt i ett växande företag med stora utvecklingsmöjligheter? Är du en lagspelare med egen drivkraft som vill göra skillnad i ett sammansvetsat team? Då är Install Infra platsen för dig! Vi söker mark- och anläggningsarbetare för att stärka vårt team under högsäsongen 2025 med chans till vidare fast anställning efter mark- och anläggnings säsongen. Hos oss blir du en viktig del av ett familjärt företag med korta beslutsvägar och en företagskultur där våra medarbetare är vår största tillgång. Om tjänsten Som mark- och anläggningsarbetare hos Install Infra får du en varierande vardag där du arbetar med intressanta projekt hos våra kunder. Arbetsuppgifterna inkluderar: Markarbeten för grundläggning Plattläggning Justering för asfaltering VA-arbeten Arbetet sker huvudsakligen utomhus och projekten varierar i omfattning. För att göra din vardag smidig är arbetstiderna förlagda på dagtid, måndag till fredag. Du påbörjar din anställning med en introduktion där vi ser till att du får en gedigen onboarding och snabbt kommer in i både rollen och företaget. Tillsammans med din chef lägger ni en gemensam plan för din utveckling hos oss. Högsäsongen sträcker sig från maj till november 2025, och det finns goda möjligheter till vidare anställning om samarbetet fungerar väl för båda parter. Vi söker dig som Vi tror att ditt engagemang och driv är det viktigaste för att trivas och lyckas hos oss. Du är en lagspelare som gillar att samarbeta men är också bekväm med att arbeta självständigt när det krävs. För att vara aktuell för rollen ser vi att du: Har B-körkort Behärskar svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet eller utbildning inom mark/anläggning, exempelvis VA-arbeten, plattläggning eller stensättning Erfarenhet av ritningsläsning Certifikat för Arbete på väg och/eller Safe Construction är meriterande, dessa utbildningar ges annars innan din anställning börjar hos install infra. Varför ska du arbeta på Install Infra? Våra norrländska rötter präglar oss, vi värdesätter delaktighet och gemenskap. Hos Install Infra får du vara dig själv och utvecklas både individuellt och i team. Vi värdesätter mångfald, höga ambitioner och en stark lagkänsla, vilket skapar en miljö där du trivs, presterar och kan växa i din roll. Med en familjär gemenskap och entreprenöriell anda arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att påverka, utvecklas och ta nästa steg i din karriär – med frihet under ansvar. Ansökningsförfarande Tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Install Infra samarbetar med Norra Resurs i denna rekryteringsprocess. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected] eller 070-336 67 30. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan och bli en del av Install Infra! Om Install Install är en norrländsk och jordnära infrastrukturentreprenör som erbjuder produkter och tjänster inom mark och anläggning, energi, elkraft och kommunikation till företag, kommuner och offentlig sektor - alltid med hållbarhet i fokus. Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Välj ett jobb för att visa detaljer